تحصیل رشته پرستاری در گرجستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته پرستاری در گرجستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته پرستاری در گرجستان را می توان انتخابی در نظر گرفت که متقاضی آن به دنبال کسب مهارت های پرستاری در دانشگاهی خارج از ایران می باشد ، قبلا هم در همین سایت در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان شما را با مزایا تحصیل رشته های علوم پزشکی در گرجستان آشنا کردیم که توصیه میکنیم هر دو مقاله را در کنار هم مطالعه نمایید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این صفحه اطلاعاتی ارائه کرده اند که قطعا با مطالعه آن دیدگاه قانع کننده تری برای نهایی کردن تصمیم تان برای تحصیل این رشته در گرجستان پیدا خواهید کرد.

لیسانس علوم پرستاری یکی از رایج ترین دوره های ارائه شده در گرجستان است ، همچنین دوره هایی مانند سلامت جامعه و پاتوفیزیولوژی پرستاری برای دانشجویان وجود دارد ، دانشجویان همچنین می توانند مفاهیم پرستاری حرفه ای را در این کشور مطالعه کنند.

ارزیابی سلامت و پایه و اساس تحقیقات پرستاری از دوره های قابل توجهی است که برای دانشجویان ارائه می شود ، ارزیابی سلامت و ارتقای سلامت نیز یکی از دوره های مختلف ارائه شده توسط دانشگاه های گرجستان است.

دانشجویان قبل از سرمایه گذاری در دانشگاه های گرجستان باید از برنامه درسی دوره ها مطلع شوند ، مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در گرجستان در دوره کارشناسی به مدت 3 سال می باشد.

سایر دوره های پرستاری از نظر طول متفاوت است ، بسیاری از دوره های مربوط به پرستاری که توسط دانشگاه های مختلف گرجستان ارائه می شود 2 ساله هستند ، دانشجویانی که دوره سه ساله را تکمیل می کنند می توانند برای NCLEX-RN درخواست دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا از نحوه تحصیل رشته پرستاری در گرجستان و الزامات و شرایط آن آگاه شوید.

تحصیل رشته پرستاری در گرجستان

پریمدیکال پرستاری در گرجستان

برخی از دانشگاه های گرجستان دوره های پیش نیاز برای تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ارائه می دهند ، هدف از برنامه پریمدیکال پرستاری در گرجستان این است که از طریق واحدهای درسی پایه و بسیاری از پیش نیازهای مورد نیاز برای پذیرش در یک برنامه پرستاری ، یک برنامه تحصیلی پیش پرستاری مبتنی بر هنرهای آزاد را برای دانشجویان فراهم کند.

برنامه پریمدیکال پرستاری در گرجستان ، با تأکید بر آموزش شخصیت و تفکر انتقادی ، رویکردی جامع را به آموزش دانشجویان ارائه می دهد.

در این دوره ها دانشجویان می‌توانند عملکردها و روابط بین اندام ‌های مختلف بدن انسان را به هم مرتبط کنند ، آنها قادر خواهند بود دانش عملی سیستم های انسانی را نشان دهند و دانش مربوط به رشد ، کشت و کنترل میکروارگانیسم ها را به کار گیرند.

طول دوره پیش پرستاری در این کشور نه ماه تا یک سال با توجه به سطح زبان دانش آموزان به طول می انجامد و هزینه این دوره ها تقریبا 5000 دلار در سال است.

بهترین دانشگاه های پرستاری گرجستان

آنچه قرار است طی جستجوهای طولانی و خسته کننده درباره بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته پرستاری در گرجستان پیدا کنید ، توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی جمع آوری و در این قسمت به طور خلاصه و مفید توضیح داده شده است.

بهترین دانشگاه های پرستاری گرجستان

دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس

دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس یک دانشگاه پزشکی پیشرو در تفلیس ، پایتخت گرجستان است ، برای اولین بار در گرجستان در سال 2007 یک ارائه دهنده برنامه آموزش عالی حرفه ای ، دانشکده پرستاری عالی در دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس را تاسیس کرد.

از بزرگان این دانشگاه می توان پروفسور زوراب وداچکوریا ، پروفسور زوراب اورجونیکیدزه ، پروفسور ریما بریاشویلی ، پروفسور خاتونا تودادزه و پروفسور ایراکلی کورا نام برد.

زبان تحصیل در این دانشگاه گرجی و انگلیسی و آلمانی است و متقاضی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید بالای 17 سال و کمتر از 25 سال در تاریخ پذیرش یا قبل از آن ، سن داشته باشد و متقاضی باید فارغ التحصیل دبیرستان باشد یا دارای مدرک معادل با رشته های فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و انگلیسی باشد.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه جورجیا

دانشگاه جورجیا یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2004 در تفلیس ، در کشور گرجستان تاسیس شده است ، در دانشکده علوم بهداشت و سلامت عمومی که در سال 2005 در این دانشگاه تاسیس شد ، رشته پرستاری ارائه می شود.

دانشکده علوم بهداشت و سلامت عمومی فرصتی را برای ارائه فرآیند تدریس و تحقیق با استفاده از روش‌های نوآورانه و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها با استفاده از پزشکی مدرن در عمل می‌دهد ، این مدرسه عضو انجمن بهداشت عمومی اروپا (EUPHA) و نماینده گرجستان بوده و همچنین عضو انجمن برنامه های دانشگاهی آمریکا در مدیریت بهداشت (AUPHA) است.

برنامه های آموزشی تحصیل رشته پرستاری در این دانشگاه با مشارکت متخصصان مراقبت های بهداشتی گرجستان تدوین شده است ، این برنامه مطالعاتی توسط متخصصان گرجستانی و خارجی و دانشگاه های اسکرانتون ، فلوریدا مرکزی و ترومسو و نروژ توسعه داده شده است.

از بزرگان و نامداران این دانشگاه می توان جوس ریدیک ، دیوید دبلیو استینسون ، لاد مک کانکی ، ماریا آگوتیس و لوبا گولووینا را نام برد.

دانشجویان گرجی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون سراسری گرجستان نمره لازم را کسب کنند اما دانشجویان بین المللی برای ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در این آزمون ندارند و باید فرم ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه را پر کنند.

هزینه تحصیل پرستاری در گرجستان

می توان گفت هزینه های تحصیل رشته پرستاری در گرجستان برای دانشجویان با توان مالی کمتر ، بسیار ایده آل و مقرون به صرفه محسوب می شود؛ متقاضیان باید بر روی شهریه سالانه 4000 تا 7000 دلار در سال حساب کنند.

هزینه تحصیل پرستاری در گرجستان

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس ، 6،400 دلار به ازای هر سال بوده و هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه جورجیا ، برای دانشجویان بین المللی 3،500 دلار در سال می باشد.

اگر می خواهید در گرجستان زندگی کنید باید قیمت خرید خانه را بدانید ، خوب است مقاله خرید خانه در گرجستان را هم بخوانید.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های گرجستان

دانشجویان پذیرفته شده برای تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ، در سال اول درس هایی مانند تاریخچه پرستاری ، مبانی بافت شناسی ، زیست شناسی پزشکی ، اخلاق عمومی ، اخلاق زیستی ، مبانی حقوق ، زبان لاتین ، مبانی پزشکی مبتنی بر شواهد ، مبانی انفورماتیک با انفورماتیک میدانی ، فیزیک پزشکی ، بیوفیزیک ، شیمی پزشکی ، آناتومی ، سازمان و مدیریت بهداشت عمومی ، بیوشیمی پزشکی ، فیزیولوژی ، زبان آلمانی ، مراقبت از بیمار ، میکروبیولوژی ، ایمونولوژی ، بهداشت محیط و مبانی کنترل عفونت را فرا می گیرند.

در سال دوم دروسی مانند مبنای قانونی برای مراقبت های بهداشتی ، مبانی روانشناسی ، مبانی جامعه شناسی ، طب پیشگیری ، بهداشت عمومی ، فن آوری های فناوری اطلاعات پرستاری و مبانی مخابرات ، مبانی آمار زیست پزشکی ، مهارت های بالینی مهارت های بالینی ، مبانی ارتباطات ، مبانی مدیریت تعارض ، مبانی فارماکولوژی ، آناتومی پاتولوژیک ، پاتوفیزیولوژی توسط دانشجویان خوانده می شود.

در سال های سوم و چهارم درس هایی که دانشجویان به پایان می رسانند شامل مبانی تشخیص ، مهارت های آزمایشگاهی ، مهارت کمک های اولیه ، مدیریت موقعیت های اضطراری ، روانپزشکی ، داخلی ، کارآموزی مراقبت های پزشکی ، جراحی عمومی ، کارآموزی مراقبت های جراحی ، بیماری های عفونی ، کارآموزی مراقبت های عفونی ، پوست ، نورولوژی ، کارآموزی مراقبت های عصبی ، اطفال ، کارآموزی مراقبت عملی ، چشم پزشکی ، کارآموزی مراقبت از سالمندان ، ارگونومی میدانی ، مامایی ، زنان و زایمان ، انکولوژی و کارآموزی مراقبت انکولوژیک می شود.

اگر به دنبال تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه هایی با رنک بالا و چارت تحصیلی به روز هستید ، می توانید به روسیه هم فکر کندی ؛ مقاله تحصیل رشته پرستاری در روسیه را بخوانید.

زبان تحصیل پرستاری در گرجستان

زبان تحصیل رشته پرستاری در گرجستان شامل زبان های گرجی و انگلیسی است ، در عین حال که دانشگاه های گرجستان دوره های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، اما دانشجویان محلی به زبان های انگلیسی و گرجی ارتباط برقرار می کنند.

زبان رسمی آموزش در دانشگاه جورجیا ، زبان گرجی است و برخی برنامه ها علاوه بر زبان گرجی به انگلیسی نیز ارائه می شوند.

دانشگاهی مانند دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس ، تدریس به زبان های گرجی ، انگلیسی و آلمانی را در برنامه های آموزشی خود دارد.

لازم به ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ، باید برخی از زبان های محلی را یاد بگیرند تا بتوانند با مردم محلی ارتباط برقرار کنند.

آزمون های ورودی پرستاری گرجستان

شهروندان گرجستانی مایل به تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ، باید آزمون های ورودی یکپارچه ملی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آزمون سراسری (CAT) گرجستان در پایان دوره متوسطه از دانشجویان گرفته می شود و شامل موضوعات زبان گرجی ، یک زبان خارجی (معمولا انگلیسی) ، تاریخ ، ریاضیات ، زیست شناسی ، شیمی ، جغرافیا و فیزیک می شود و در می هر سال این آزمون برگزار می شود.

فارغ التحصیلان دبیرستانی خارجی که تحصیلات عمومی کامل را در خارج از کشور یا معادل آن و دو سال آخر تحصیلات عمومی کامل را در خارج از کشور دریافت کرده اند یا دانش آموزانی که در دو یا چند سال گذشته در خارج از کشور زندگی کرده اند و در حال حاضر در موسسات آموزش عالی به رسمیت شناخته شده در خارج از کشور تحصیل می کنند ، طبق قوانین آموزشی کشور ، می توانند بدون گذراندن آزمون های ورودی یکنواخت ملی وارد برنامه شوند.

اگر به رشته های علوم پزشکی در گرجستان علاقه مندید ، خوب است بدانید در رشته داروسازی هیچ آزمون ورودی از شما گرفته نمیشود ؛ خوب است مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان را بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در گرجستان

گرجستان برای دانشجویانی دارد که مایلند پرستاری را انتخاب کنند و از آن شغلی ایجاد کنند ، مزایای مختلفی دارد؛ در زیر به برخی از این مزیت ها اشاره شده و در کنار آن برخی معایب موجود برای انتخاب تحصیل رشته پرستاری در پرجستان نیز ذکر شده است.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در گرجستان

فراموش نکنید که اطلاع از مزایا و معایب تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ، به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درست تری اتخاذ کنید.

مزایا:

  • گرجستان در رتبه بندی بهترین مکان ها برای پرستاران رتبه 31 را کسب کرده است که حدمتوسط محسوب می شود.
  • هزینه تحصیل رشته پرستاری در گرجستان نسبتا پایین و مقرون به صرفه است.
  • امکان تحصیل به زبان های انگلیسی و حتی آلمانی وجود دارد.
  • شرایط پذیرش رشته پرستاری در گرجستان ساده تر از دیگر کشورهای اروپایی است.
  • امکان اشتغال پس از تحصیل وجود دارد.

معایب:

  • گرجستان در رتبه بندی برای محیط کار در جایگاه 47 قرار دارد که رتبه ضعیفی است.
  • محدودیت‌های اضافه کاری برای پرستاران وجود دارد.
  • نسبت پرستاران به تخت‌های بیمارستانی کم است.
  • رشد شغلی پرستاران با چالش مواجه است.
  • کیفیت سیستم بیمارستان‌های دولتی در گرجستان چندان بالا نیست.
  • در هر صورت پرستاران مجبور به آموزش زبان گرجی هستند.

ایرانیان بسیاری در سال های اخیر برای مهاجرت به گرجستان اقدام کرده اند ، برخی موفق و برخی بسیار نا موفق بوده اند ، یکی از دلایل عدم موفقیت آن ها آگاهی نداشتن از راه های صحیح و قانونی مهاجرت به این کشور است ؛ مقاله مهاجرت به گرجستان ، اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه به شما خواهد داد.

بازار کار و درآمد پرستاران در گرجستان

بازار کار و درآمد پرستاران در گرجستان ، نسبتا مناسب است؛ برنامه پرستاری در مقطع کارشناسی برای آماده کردن دانشجویان برای یک شغل پر ارزش به عنوان یک پرستار ثبت شده طراحی شده است.

فارغ التحصیلان پرستاری ثبت نام شده در گرجستان واجد شرایط استخدام در طیف گسترده ای از بخش ها هستند. علاوه بر این، دانشجویان برای ادامه تحصیل آماده ورود به دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی هستند. چندین برنامه در کالج جورجیا از جمله پرستار خانواده ، پرستار روانپزشکی روانپزشکی ، مربی پرستار و برنامه های دکترای تمرین پرستاری ارائه می شود.

پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه ها ، فارغ التحصیلان واجد شرایط درخواست مجوز به عنوان یک پرستار حرفه ای ثبت شده با آزمون (NCLEX-RN) است.

دانشجویان باید در آزمون صدور مجوز شرکت کنند ، تاییدیه پذیرش در آزمون صدور مجوز توسط هیئت پرستاری گرجستان اعطا می شود.

سوالات پر تکرار تحصیل پرستاری در گرجستان

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا مطالب مفیدی در خصوص تحصیل رشته پرستاری در گرجستان را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور بیان کردند ، سوالات خود را می توانید در بخش دیدگاه در پایان همین صفحه درج کرده و در اسرع وقت به پاسخ خود برسید.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در گرجستان چقدر است؟

می توان گفت هزینه های تحصیل رشته پرستاری در گرجستان برای دانشجویان با توان مالی کمتر ، بسیار ایده آل و مقرون به صرفه محسوب می شود؛ متقاضیان باید بر روی شهریه سالانه 4000 تا 7000 دلار در سال حساب کنند. هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه پزشکی دولتی تفلیس ، 6،400 دلار به ازای هر سال بوده و هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه جورجیا ، برای دانشجویان بین المللی 3،500 دلار در سال می باشد.

زبان تحصیل رشته پرستاری در گرجستان چیست؟

زبان تحصیل رشته پرستاری در گرجستان چیست؟

آزمون ورودی رشته پرستاری گرجستان به چه صورت است؟

آزمون سراسری (CAT) گرجستان در پایان دوره متوسطه از دانشجویان گرفته می شود و شامل موضوعات زبان گرجی ، یک زبان خارجی (معمولا انگلیسی) ، تاریخ ، ریاضیات ، زیست شناسی ، شیمی ، جغرافیا و فیزیک می شود و در می هر سال این آزمون برگزار می شود.

معایب تحصیل رشته پرستاری در گرجستان چیست؟

1. گرجستان در رتبه بندی برای محیط کار در جایگاه 47 قرار دارد که رتبه ضعیفی است. 2. محدودیت‌های اضافه کاری برای پرستاران وجود دارد. 3. نسبت پرستاران به تخت‌های بیمارستانی کم است.

شرایط دوره پیش پرستاری در گرجستان به چه صورت است؟

طول دوره پیش پرستاری در این کشور نه ماه تا یک سال با توجه به سطح زبان دانش آموزان به طول می انجامد و هزینه این دوره ها تقریبا 5000 دلار در سال است.

دانشجویان می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل رشته پرستاری در گرجستان ، با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز تماس بگیرند و درباره موضوعات مهاجرت تحصیلی خود با آنها مشورت کنند ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در گرجستان را حتما در کنار این مقاله بخوانید تا با کلیات و شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور بخوبی آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه