تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

با توجه به شرایط آسان پذیرش تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا خیلی از دانشجویان خارجی نیز قصد تحصیل پرستاری در این کشور را می کنند ، لذا در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در خصوص شرایط و هزینه های تحصیل و موقعیت های شغلی پس از اتمام تحصیل در بهترین دانشگاه های اسپانیا به بحث پرداخته اند.

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل در دانشگاهی در خارج از کشور و مورد اعتبار و بدون نیاز به آزمون ورودی هستند می تواند یک گزینه جذاب باشد و علاوه بر آموزش پرستاری مقرون به صرفه و با کیفیت بالا که در یک دانشگاه اسپانیایی ارائه می شود ، پس از اتمام برنامه ، می توان این حرفه را در کشورهای دیگر انجام داد.

یادآوری می شویم که در مقاله دیگری با عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا به طور مفصل به بررسی رشته های علوم پزشکی و برترین دانشگاه های ارائه دهنده آن ها در اسپانیا پرداخته ایم ، پیشنهاد می کنیم حتما در کنار این محتوا ، مقاله لینک شده را مرور کنید.

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا با مدرک شناخته شده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران و در سراسر اتحادیه اروپا مورد توجه بسیاری برای ادامه تحصیل می باشد و جالب است بدانید که دسترسی به این آموزش بدون رقابت و آزمون های انتخابی است.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته پرستاری اسپانیا

برای اخذ مدرک پرستاری در اسپانیا ، باید 4 سال مطالعات نظری و عملی را گذرانده باشید که در طول این سالهای مطالعه ، شما دانش نظری در زمینه آناتومی ، بیوشیمی ، داروسازی و همچنین رژیم درمانی یا روانشناسی یا آمار و زبان انگلیسی را مطالعه می کنید.

علاوه بر این موضوعات ، طبق شرایط تحصیل رشته پرستاری اسپانیا ، حین تحصیل، تأکید بر دانش فنی خاصی است که به دانشجویان اجازه می دهد بتوانند حرفه آینده خود را کاملا با بیماران انجام دهند.

همه دانشگاه های پرستاری اسپانیا مجهز به موارد شبیه سازی شده هستند که دانشجویان در این محیط همانند پرستاران آینده در هنگام کار و تمرین ، حرفه خود را به صورت واقعی تجربه می کنند.

همانطور که گفته شد مدرک کارشناسی پرستاری یک برنامه چهار ساله و هشت ترمی است که با 240 واحد ( سیستم انتقال اعتبار اروپا ) مطابقت دارد ، این برنامه شامل آموزش نظری و عملی است.

برای افرادی که به دنبال تحصیل کارشناسی پرستاری هستند ، متقاضیان باید دارای مدرک معادل Spanish-Baccalaureate باشند و اگر تحصیلات خود را در خارج از اسپانیا به پایان رسانده اند ، باید مدارک موجود خود را توسط وزارت آموزش و پرورش اسپانیا تأیید کنند ، این فرایند اعتبار سنجی به همولوگاسیون نیز معروف است.

در دانشگاه های پرستاری اسپانیا هیچ دوره های پریمدیکالی برای دانشجویان برگزار نمی شود و دانشجویان مستقیما با ارزیابی مدارک تحصیلی قبلی پذیرفته می شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای تحصیلی اسپانیا را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری اسپانیا

در کشور اسپانیا در حال حاضر 53 دانشگاه وجود دارد که رشته تحصیلی پرستاری را آموزش می دهند و از این تعداد 44 دانشگاه در رتبه بندی CYD 2021 ( رتبه بندی دانشگاه های اسپانیا ) حضور داشته اند ، لذا به منظور اطلاع از اینکه بهترین دانشگاه های پرستاری اسپانیا کدام می باشند ، 6 ابعاد رتبه بندی CYD ( تدریس و یادگیری ، تحقیق ، انتقال دانش ، جهت گیری بین المللی ، مشارکت در توسعه منطقه ای و موفقیت شغلی ) در این دانشگاه ها را بررسی کرده ایم ، در زیر می توانید اطلاعات لازم در خصوص بهترین دانشگاه های پرستاری اسپانیا و شرایط تحصیل در آن ها را بیابید.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه بارسلونا ( UB )

دانشگاه بارسلونا یک دانشگاه دولتی است که در شهر بارسلونا واقع شده است ، این موسسه آموزش عالی که در سال 1450 تأسیس شد ، دارای بیش از 5000 کارمند و تقریبا 63000 دانشجو است.

بنابراین این دانشگاه به یکی از بزرگترین دانشگاه های اسپانیا تبدیل شده است ، UB با نزدیک به 900 پروژه تحقیقاتی فعال و تقریبا 5800 نشریه علمی ، مرکز پیشرو تحقیقات دانشگاهی در اسپانیا است و معیار فعالیت های تحقیقاتی در اروپا است.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه بارسلونا ( UB ) طیف گسترده ای از دوره های آموزش عالی را ارائه می دهد ، متقاضیان باید به زبانهای کاتالان ، اسپانیایی و انگلیسی مسلط باشند و همچنین باید دانش کافی در زمینه زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات داشته باشند.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه بارسلونا ( UB )

شرایط پذیرش پرستاری در دانشگاه بارسلونا 

برای تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا در این دانشگاه متقاضیانی که قبلا تحصیلات خود را در خارج از اسپانیا به پایان رسانده اند ، باید مدارک خود را برای ارزشیابی به دانشگاه ارسال کنند ، دانشجویانی که تحصیلات عالی خود را در خارج از اسپانیا آغاز کرده اند و مایل به ثبت نام در دوره های کارشناسی در دانشگاه بارسلونا هستند ، می توانند برای تأیید مدارک تحصیلی خود اقدام کنند.

طبق آنچه در شرایط پذیرش پرستاری در دانشگاه بارسلونا آمده، تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری بالینی در این دانشگاه با 60 واحد به زبان های کاتالان ( 40 درصد ) ، اسپانیایی ( 40 ) و انگلیسی ( 20 درصد ) ارائه می شود ، ظرفیت پذیرش در این مقطع 40 دانشجو می باشد و دانشجویان برای پذیرش باید دارای مدرک کارشناسی پرستاری باشند.

برای تحصیل در مقطع دکترا داوطلبان باید شرایط زیر را داشته باشند :

فارغ التحصیلان رشته های پرستاری ، علوم بهداشتی یا سایر علوم مرتبط ، از مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه های مورد تایید؛ در همه موارد ، برای ورود لازم است حداقل سیصد واحد بین دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد گذرانده باشید.

ارائه درخواست با شرح مختصر پایان نامه قبل از پروژه در یکی از خطوط تحقیقاتی برنامه ، که باید توسط استاد مرتبط با خط تحقیق تأیید شود ، رزومه و رونوشت تحصیلی مدارک اخذ شده و سطح زبان انگلیسی ( سطح زبان انگلیسی در سطح B2 یا اعتبار معادل آن مثبت ارزیابی می شود و 10 درصد در پذیرش موثر است ).

مسیرهای تحقیق ارائه شده برای مقطع دکترا:

  • اخلاق زیستی ، آموزش بهداشت و اخلاق حرفه ای
  • زیست پزشکی ، اپیدمیولوژی و تمرین بالینی پیشرفته
  • ابعاد مراقبت : جنسیت ، خانواده و جامعه
  • آموزش متخصصان بهداشت و مدیریت فرایندهای بهداشتی
  • سلامت روان و پرستاری اعتیاد : ابزارهای تجزیه و تحلیل و اندازه گیری
رشته پرستاری در دانشگاه گرانادا ( UGR )

رشته پرستاری در دانشگاه گرانادا ( UGR )

دانشگاه گرانادا یک دانشگاه دولتی است که در 1531 تاسیس شد و به عنوان چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیا ، دارای 27 دانشکده و مدرسه است و طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی ( حدود 90 دوره کارشناسی و 130 برنامه کارشناسی ارشد ) را ارائه می دهد.

متقاضیان رشته پرستاری در دانشگاه گرانادا ( UGR ) می توانند از ماه ژوئن تا سپتامبر برای پذیرش برنامه پرستاری به سایت دانشگاه مراجعه کنند ، مدت زمان برنامه کارشناسی چهار سال است و برنامه به زبان اسپانیایی آموزش داده می شود ، فارغ التحصیلان برنامه پرستاری UGR نه تنها در اسپانیا بلکه در خارج از اسپانیا از نرخ اشتغال بالایی برخوردار هستند ، فارغ التحصیلان علاوه بر کار در بیمارستان های دولتی یا کلینیک های خصوصی ، می توانند در سازمان های غیردولتی یا ارتش نیز مشغول به کار شوند یا به تحصیل ، تحقیق ، مدیریت یا مشاوره بپردازند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری در دانشگاه گرانادا ( UGR ) به مدت یک سال زمان میبرد و متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی در پرستاری باشند.

 ، رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارتند از :

  1. فوق لیسانس پرستاری STOMATHERAPY
  2. کارشناسی ارشد در زمینه مراقبت های بهداشتی برای ناتوانی ، وابستگی و پایان زندگی
  3. مدرک کارشناسی ارشد در مراقبت های پرستاری و بحرانی اورژانس ( دستیابی به مهارتهای پرستاری برای مراقبت از بیماریهای فوری و مراقبتهای مهم )

تحصیل پرستاری در دانشگاه سالامانکا ( USAL )

این موسسه آموزش عالی که در سال 1218 در مادرید تأسیس شد ، قدیمی ترین دانشگاه بین المللی اسپانیایی زبان موجود در جهان است و هر ساله ، دانشگاه سالامانکا تعداد زیادی دانشجو از سراسر اسپانیا و جهان جذب می کند ، این دانشگاه دارای نه پردیس در مکان های مختلف از جمله سالامانکا ، اوویلا ، زامورا ، بژار و ویلامایور است و همچنین دارای 26 دانشکده و 12 مرکز تحقیقاتی است و طبق رتبه بندی جهانی QS دانشگاه ها ، USAL در بین 300 دانشگاه برتر جهان برای اشتغالزایی قرار دارد.

برنامه تحصیل پرستاری در دانشگاه سالامانکا ( USAL ) در دانشکده پرستاری و فیزیوتراپی و دو مرکز وابسته دیگر یعنی در دانشکده پرستاری آویلا و کالج پرستاری زامورا آموزش داده می شود.

رشته پرستاری در این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال و زبان اسپانیایی ارائه می شود و متقاضیان با ارزشیابی مدرک دیپلم خود در رشته علوم تجربی می توانند برای پذیرش درخواست دهند.

هزینه تحصیل پرستاری در اسپانیا

انتخاب تحصیل در یکی از دانشگاه های اسپانیا در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است زیرا تحصیلات عالی با کیفیت بالا می تواند با قیمتی مقرون به صرفه انجام شود و بسته به دانشگاه انتخابی ، هزینه تحصیل پرستاری در اسپانیا در مقطع کارشناسیمی تواند کمتر از ۱۰۰۰ یورو در سال باشد ! به عنوان مثال ، برنامه پرستاری در دانشگاه گرانادا حدود ۸۰۰ یورو در سال است.

هزینه زندگی در اسپانیا بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و شیوه زندگی شما متفاوت است؛ به طور کلی ، دانشجویان خارجی که در بارسلونا یا مادرید زندگی می کنند ممکن است ماهانه به ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای پرداخت هزینه هایی مانند اقامت ، غذا ، حمل و نقل ، کتاب و سایر موارد نیاز داشته باشند.

هزینه تحصیل پرستاری در اسپانیا

از سوی دیگر ، دانشجویانی که در شهرهایی مانند گرانادا ، مورسیا یا سالامانکا زندگی می کنند به مقدار بسیار کمتری نیاز دارند.

  • هزینه تحصیل کارشناسی پرستاری در دانشگاه بارسلونا : ۱۶۶۰ یورو
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه بارسلونا : ۲٫۱۶۳,۰۰ یورو
  • هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه گرانادا : ۷۵۷ یورو
  • هزینه تحصیل کارشناسی پرستاری در دانشگاه سالامانکا : ۱۲۶۱ یورو

اگر می خواهید در کشوری آرام و مرفه پرستاری بخوانید ، می توانید کشور هلند را نیز به عنوان یکی از قوی ترین گزینه های خود بررسی کنید ، مقاله تحصیل رشته پرستاری در هلند در این زمینه به شما کمک می کند.

اسپانیا را تنها برای تحصیل داروسازی انتخاب نکنید، این کشور ارزش سفر دارد؛ پیشنهاد ما مطالعه مقالات زیر است

بورسیه برای تحصیل پرستاری در اسپانیا

بورسیه برای تحصیل پرستاری در اسپانیا به اصطلاح بورسیه های MEC ، بورسیه های وزارت آموزش و علوم است که تقریبا شامل بورسیه های تحصیلی ، بورسیه های مسافرتی ، بورسیه های انتقالی ، بورسیه های عمومی ( مقدار ثابت یا متغیر ) ، بورسیه های پایه ( مبلغ ثابت ) ، کمک های مالی ، کمک هزینه غذا ، کمک اقامت ، کمک هزینه برای مطالعات خاص ، کمک های کارآموزی و کمک هزینه برنامه های تحقیقاتی است.

همچنین امکان اخذ بورسیه از دانشگاه و همچنین سایر کمک های تحصیلی به سبک وام و پرداخت اقساطی می توان بهره برد؛ البته لازم به ذکر است برای دانشجویان خارجی شرایط سختی برای اعطای بورسیه در نظر گرفته می شود و فرصت ها بسیار محدود است.

دانشگاه های ایتالیا برای ارائه بورسیه های تحصیلی در جهان نامی هستند ، بورسیه های مخصوص رشته پرستاری را در مقاله تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

آزمون های ورودی پرستاری در اسپانیا

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا بدون آزمون ورودی است و دانشجویان فقط با ارسال مدارک خود برای معادل سازی می توانند وارد دانشگاه شوند ، حتی تحت شرایط خاص متقاضیانی که مدرک آن ها پذیرفته شده نیست نیز به صورت مشروط پذیرفته خواهند شد.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های اسپانیا

در زیر چارت درسی پرستاری در دانشگاه های اسپانیا را خواهید دید که در سال تحصیلی 2021 – 2022 در دانشگاه های اسپانیا در 4 سال آموزش داده می شود ، به خاطر داشته باشید که بسته به دانشگاه انتخابی ، برخی از موضوعات ممکن است متفاوت باشد :

سال اول :

  • تجزیه و تحلیل داده های آماری ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراقبت های بهداشتی
  • آناتومی
  • رژیم غذایی و تغذیه
  • فیزیولوژی و بافت شناسی
  • چارچوب نظری و انتظامی در پرستاری
  • علوم روانی اجتماعی کاربردی در پرستاری
  • پرستاری خانواده و جامعه
  • پاتوفیزیولوژی
  • انگلیسی کاربردی در پرستاری
  • روش شناسی و مراقبت های پرستاری

سال دوم :

  • پرستاری بزرگسالان I
  • اخلاق ، قوانین و مدیریت سلامت
  • فارماکولوژی
  • جنسیت و سلامت جنسی
  • ایمنی بالینی
  • مراقبت بین فرهنگی
  • پرستاری بزرگسالان II
  • کارآموزی I
  • تمرین مراقبت مبتنی بر شواهد

سال سوم :

  • پرستاری سالمندان
  • بهداشت روان و پرستاری روانپزشکی I
  • پرستاری بزرگسالان III
  • کارآموزی دوم
  • اختیاری (لیست موضوعات اختیاری را ببینید)
  • بهداشت روان و پرستاری روانپزشکی II
  • پرستاری کودکان و نوجوانان
  • کارآموزی سه

سال چهارم :

  • مراقبت های ویژه و بیماران ناتوان
  • کارآموزی چهارم
  • بهداشت مدرسه
  • کارآموزی پنجم
  • پروژه پایان دوره

موضوعات اختیاری :

  • اعتیاد و مراقبت
  • آموزش پرستاری برای توسعه پایدار
  • مبانی اجتماعی و فرهنگی مراقبت های پرستاری
  • روش شناسی در علوم اجتماعی کاربردی در پرستاری

نروژ هم به روز ترین دانشگاه ها در زمینه پرستاری را دارد ، برای تحصیل پرستاری در نروژ به اطلاعاتی نیاز دارید که ما همه این اطلاعات را در مقاله تحصیل رشته پرستاری در نروژ در اختیار شما قرار داده ایم.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های اسپانیا

زبان تحصیل پرستاری در اسپانیا

زبان تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی است و در مقاطع بالاتر بسته به دانشگاه امکان تحصیل به اسپانیایی همراه با انگلیسی وجود دارد و در اکثر دانشگاه هایی است که این برنامه را ارائه می دهند حداقل سطح B1 در مهارت اسپانیایی برای دانشجویان بین المللی توصیه می شود.

دانشجویان باید بر اساس سطح تعیین شده برای هر درجه ، به طور کلی B1 در چارچوب مرجع اروپایی مشترک زبانها ، دانش یک زبان خارجی را مطابق توافقنامه شورای دانشگاههای اسپانیا اثبات کنند.

برای تأیید سطح ، ارائه دیپلم یا گواهی اخذ شده پس از گذراندن آزمون مهارت زبان خارجی در سطح B1 یا بالاتر ضروری است.

پیشنهاد ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است که برای هر مقصدی که دارید اطلاعات کافی داشته باشید و بعد اقدام کنید.

ویدیویی که میبینید نمونه هایی از پذیرش دانشگاه های سراسر دنیا برای متقاضیان شرکت رجبی است. تلاش ما این است تا شما را به آرزوهایتان برسانیم و در این مسیر، همانطور که در ویدیو میبینید، تاکنون موفق بوده ایم.

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا قطعا با مزایا و معایبی همراه است که در زیر به آن ها پرداخته شده است.

معایب:

امکان تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا و محدود بدون دوره های زبان انگلیسی

مزایا:

  • دریافت آموزش مطابق با رشد اتحادیه اروپا و در راستای یک جنبش جهانی شدن بین المللی
  • برخورداری از هزینه های مقرون به صرفه نبست به بسیاری از کشورهای اروپایی همتراز
  • برخورداری از کیفیت آموزش در سطح جهان
  • اعتبار دانشگاه های پرستاری اسپانیا در سطح جهانی
  • امکان یافتن موقعیت های شغلی پس از تحصیل در اسپانیا و اتحادیه اروپا

پیشنهاد ما مقایسه شرایط تحصیل پرستاری در دیگر کشورهای اروپایی با کشور اسپانیاست

بازار کار و درآمد پرستاران در اسپانیا

علیرغم تعداد ثابتی از دانشجویان که هر ساله در اسپانیا به تحصیل پرستاری می پردازند و فارغ التحصیل می شوند ، این کشور با کمبود پرستار مواجه است که بسیار کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است و بنابراین فرصت های شغلی در این کشور زیاد است و بازار کار و درآمد پرستاران در اسپانیا نیز شرایط خوبی دارد.

فردی که به عنوان پرستار در اسپانیا کار می کند به طور معمول ماهانه حدود 2350 یورو درآمد دارد و حقوق این حرفه بین 1180 یورو ( کمترین ) تا 3650 یورو ( بالاترین ) است، اگر علاقه دارید بدانید در بازار کار اسپانیا چه مشاغلی پر درآمد هستند ، مقاله کار در اسپانیا را نیز مطالعه کنید.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا مطالب مفیدی در خصوص تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور بیان کردند ، با ما از طریق باکس دیدگاه در تماس باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

در دانشگاه های پرستاری اسپانیا هیچ دوره های پریمدیکالی برای دانشجویان برگزار نمی شود و دانشجویان مستقیما با ارزیابی مدارک تحصیلی قبلی پذیرفته می شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری در اسپانیا می تواند کمتر از 1000 یورو در سال هزینه داشته باشد ! به عنوان مثال ، برنامه پرستاری در دانشگاه گرانادا حدود 800 یورو در سال است.

هزینه زندگی در اسپانیا بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و شیوه زندگی شما متفاوت است و به طور کلی ، دانشجویان خارجی که در بارسلونا یا مادرید زندگی می کنند ممکن است ماهانه به 900 تا 1000 یورو برای پرداخت هزینه هایی مانند اقامت ، غذا ، حمل و نقل ، کتاب و سایر موارد نیاز داشته باشند و از سوی دیگر ، دانشجویانی که در شهرهایی مانند گرانادا ، مورسیا یا سالامانکا زندگی می کنند به مقدار بسیار کمتری نیاز دارند.

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا بدون آزمون ورودی است و دانشجویان فقط با ارسال مدارک خود برای معادل سازی می توانند وارد دانشگاه شوند ، حتی تحت شرایط خاص متقاضیانی که مدرک آن ها پذیرفته شده نیست نیز به صورت مشروط پذیرفته خواهند شد.

زبان تحصیل پرستاری در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی است و در مقاطع بالاتر بسته به دانشگاه امکان تحصیل به اسپانیایی همراه با انگلیسی وجود دارد و در اکثر دانشگاه هایی است که این برنامه را ارائه می دهند حداقل سطح B1 در مهارت اسپانیایی برای دانشجویان بین المللی توصیه می شود.

در آخر با توجه به اینکه مدارک متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا باید معادل سازی شود و در صورت ناقص بودن مدارک ممکن است پرونده متقاضیان پذیرش نشود ، می توانید از طریق کسب مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با اطمینان خاطر نسبت برای پذیرش تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا اقدام کنید ، کافیست با شماره های دفاتر ما در شعب مرکزی و غرب تهران و یا شعبه شیراز تماس بگیرید ، همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا و آگاهی از تمام جنبه های مهاجرت تحصیلی به این کشور ، مقاله تحصیل در اسپانیا را بخوانید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان شرکت رجبی درمورد نحوه عملکرد ما را از زبان خودشان می شنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه