تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا

داروسازی یکی از جذاب ترین گزینه ‌های تحصیلی برای دانشجویان جدید الورود است که می‌خواهند از طریق تمرین حرفه ‌ای در داروسازی بیمارستانی ، تحقیقات علمی ، داروسازی جامعه ، بازرسی سلامت ، توسعه دارو یا توصیه ‌های تغذیه‌ ای به بهبود کیفیت زندگی و رفاه کمک کنند و میزبان زمینه های شغلی بالقوه در داخل و خارج اسپانیا است ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته و از ویژگی های تحصیل در این کشور مطلع شوید.

تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا یکی از جالب ترین زمینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور است ، داروسازان در خط مقدم مراقبت های بهداشتی و تحقیقاتی هستند و ترکیبات جدیدی را با پتانسیل ریشه کن کردن بیماری های عمده تولید می کنند ، مدرک کارشناسی در اسپانیا منجر به صلاحیت رسمی مورد نیاز برای تمرین حرفه ای می شود ، از مزایای مدرک داروسازی در این کشور طیف گسترده ای از زمینه های شغلی و فرصت های شغلی است که ارائه می دهد.

پیش تر هم در همین سایت ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را به علاقه مندان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور ارائه دادیم که پیشنهاد می کنیم در کنار این مقاله ، مطالعه شود.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود ، مدرک کارشناسی داروسازی بر دو مفهوم اصلی تمرکز دارد که شامل :

  • طرح مطالعه : جایی که هم ساختار و هم پیشرفت در کتاب های موضوعی در مورد بیمار.
  • کلاس های عملی داروسازی : مفهومی منحصر به فرد که در آن دانش آموزان با بیماران واقعی ارتباط برقرار می کنند و از همان سال اول مهارت هایی را در مدیریت پزشکی کسب می کنند.

طبق شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا در کنار مدرک، دانشجویان به یک برنامه صلاحیت در رشته داروسازی و مدیریت بازاریابی دسترسی خواهند داشت ، این مدرک فرصت های شغلی فرد را بهبود می بخشد و برنامه مهارت های دانش آموز را در مدیریت مالی و استراتژیک، مدیریت موجودی و ابزارهای بازاریابی برای اعمال در داروخانه بهبود می بخشد ، مدت زمان تحصیل در این برنامه 5 سال است.

مدرک کارشناسی ارشد دانشجویان را برای اشتغال در بخش های مختلف صنعتی آماده می کند ، از بخش تحقیقات دانشگاهی و صنعتی ، صنعت داروسازی ، تا بخش زیست پزشکی و سایر بخش ‌های مرتبط شروع می‌شود ، مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی 2 سال است.

دوره پری مدیکال برای داروسازی اسپانیا

برای تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا بایستی در دوره های پری مدیکال شرکت کرده و برای آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه های اسپانیا آماده شد ، این دوره یک ساله است و به زبان اسپانیایی برگزار می شود و سبب تقویت دانش زبانی علاقمندان تحصیل در رشته داروسازی در این کشور می شود ، دوره پری مدیکال برای داروسازی اسپانیا متشکل از 60 واحد درسی در زمینه های زیست شناسی شیمی ، ریاضی ، فیزیک و زبان اسپانیایی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از طریق تماس تلفنی فرصت مشاوره رایگان مهاجرت را از دست ندهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی اسپانیا

اسپانیا یکی از کشور های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می آید و دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی متعددی است که تعدادی از آن ها در بین دانشگاه های برتر جهان به طور کلی یا بر اساس موضوع خاص رتبه بندی شده اند ، در ادامه با بهترین دانشگاه های داروسازی اسپانیا آشنا می شویم.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا یک دانشگاه دولتی واقع در شهر بارسلون، کاتالونیا در اسپانیا است که دارای 63000 دانشجو است و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های اسپانیا مشهور است ، این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کاتالونیا است که در سال 1450 تاسیس شده است و یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا محسوب می‌شود ؛ دارای 106 بخش و بیش از 5000 محقق ، تکنسین و دستیار پژوهشی تمام وقت است که اکثر آنها در 243 گروه تحقیقاتی به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت دولت کاتالونیا کار می کنند.

دانشگاه بارسلونا شامل 100 دپارتمان است که در 18 دانشکده گنجانده شده است این دانشکده ها شامل دانشکده زیست شناسی ، دانشکده شیمی ، دانشکده دندانپزشکی ، دانشکده علوم زمین ، دانشکده اقتصاد و بازرگانی ، دانشکده تعلیم و تربیت ، دانشکده هنر های زیبا ، دانشکده جغرافیا و تاریخ ، دانشکده حقوق ، دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی ، دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر ، دانشکده پزشکی و علوم اطلاعات ، دانشکده داروسازی و علوم غذایی ، دانشکده فیلولوژی ، دانشکده فلسفه ، دانشکده فیزیک و دانشکده روانشناسی است.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه بارسلونا

رشته داروسازی در دانشگاه والنسیا

دانشگاه والنسیا است که در شهر والنسیا اسپانیا واقع شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های باقی مانده در اسپانیا و قدیمی ترین دانشگاه در جامعه والنسیا است و به عنوان یکی از موسسات آکادمیک پیشرو اسپانیا در نظر گرفته می شود.

این دانشگاه در سال 1499 تاسیس شد و در حال حاضر حدود 55000 دانشجو دارد ؛ بیشتر دوره ها از جمله رشته داروسازی در دانشگاه والنسیا به زبان اسپانیایی ارائه می شوند اما در برخی برنامه ها بخشی از آموزش به زبان انگلیسی است.

دانشگاه والنسیا تقریبا در همه رشته‌ های دانشگاهی مانند هنر و علوم انسانی ، مهندسی ، علوم بهداشتی ، علوم و علوم اجتماعی مدرک ارائه می‌کند و دارای دانشکده های مطالعات دکتری ، علوم زیستی ، شیمی ، اقتصاد ، جغرافیا ، حقوق ، ریاضیات ، پزشکی و دندانپزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، زبان شناسی و ترجمه ، فلسفه ، تربیت بدنی و غیره است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه گرانادا

یک دانشگاه دولتی واقع در شهر گرانادا اسپانیا است که در سال 1531 توسط امپراتور چارلز پنجم تأسیس شد ، با تقریبا 80000 دانشجو چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیا به شمار می آید ، به غیر از شهر گرانادا ، UGR همچنین دارای پردیس هایی در سئوتا و ملیلا است.

دانشگاه گرانادا از 5 مدرسه ، 22 دانشکده و 116 گروه تشکیل شده است که مسئول آموزش و تحقیق در زمینه های موضوعی خاص هستند.

علاوه بر تحصیل داروسازی در دانشگاه گرانادا ، این دانشکده ها شامل هنر های زیبا ، علوم ، تربیت بدنی ، اقتصاد و مدیریت ، آموزش ، علوم سیاسی و جامعه شناسی ، علوم بهداشت ، مطالعات آزمایشگاهی ، حقوق ، داروسازی ، فلسفه و علوم انسانی ، پزشکی ، ندانپزشکی ، روانشناسی ، کار اجتماعی ، ترجمه و تفسیر می باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه گرانادا

هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا بسته به مقطع تحصیلی ، دانشگاه محل تحصیل و زبان تحصیل متفاوت است ، هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی بین 1500 تا 33500 یورو در سال است که در صورت تحصیل در دانشگاه های خصوصی و یا به زبان انگلیسی بیشتر نیز می شود و تا 20000 یورو در سال می رسد.

هزینه زندگی در اسپانیا نسبتا مقرون به صرفه است و بین 900 تا 1100 یورو در ماه می باشد ، البته هزینه زندگی بسته به سبک زندگی و شهر محل اقامت دانشجو متفاوت است.

بورسیه رشته داروسازی در اسپانیا

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسپانیا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی تدارک دیده اند ، این بورسیه ها اغلب برای دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است و به دانشجویان برتر در زمینه های تحصیلی تعلق می گیرد.

البته شرایط دریافت هر بورسیه متفاوت است و به دانشگاه و موسسه ارائه دهنده آن بستگی دارد ، این بورسیه ها انواع مختلفی دارند و در برخی موارد تنها بخشی از هزینه تحصیل یک سال را پوشش می دهند و برخی دیگر کل هزینه تحصیل یک سال تحصیلی را در برمی گیرند ، دانشجویان که موفق به دریافت بورسیه نمی شوند می توانند از دانشگاه محل تحصیل خود وام دانشجویی دریافت کنند.

بررسی شرایط تحصیل و اقامت در اسپانیا با مطالعه مقالات زیر را حتما به شما پیشنهاد می کنیم

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسپانیا

دانشجویان در حال تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا ملزم به گذراندن 300 واحد درسی به مدت 5 سال هستند ، این دروس شامل 63 واحد آموزش پایه ، 165 واحد دروس اجباری ، 42 واحد دروس اختیاری ، 24 واحد کارآموزی اجباری و 6 واحد پروژه نهایی است.

هدف از ارائه این چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسپانیا آموزش متخصصانی است که در زمینه پزشکی و تأثیر آن بر سلامتی متخصص باشند و با سایر متخصصان در زمینه مراقبت های بهداشتی یکپارچه ادغام شوند.

چارت درسی رشته داروسازی دانشگاه والنسیا (UV) شامل موضوعاتی از بیش از 20 حوزه دانش ، مرتبط با علوم پایه ( فیزیک ، شیمی ، ریاضیات و زیست شناسی ) و رشته های تخصصی ( داروشناسی و فناوری داروسازی ) است و شامل موضوعاتی مانند به عنوان آناتومی ، بیوشیمی ، گیاه شناسی ، اقتصاد ، فیزیولوژی ، میکروبیولوژی ، تغذیه ، انگل شناسی ، بهداشت عمومی یا سم شناسی متفاوت است ، حوزه های موضوعی اختیاری به سه تخصص مربوط به مشاغلی که بیشترین تقاضا را دارند گروه بندی می شوند که شامل داروسازی جامعه، داروسازی صنعتی و آموزش بالینی می باشد.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسپانیا

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های سوئد هم بسیار به روز است ، به گونه ای که دانشگاه های سوئد دارای رتبه چهار در بین دانشگاه های داروسازی در جهان هستند ، مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را بخوانید.

زبان تحصیل داروسازی در اسپانیا

زبان تحصیل داروسازی در اسپانیا

از آن جا که زبان رسمی کشور زبان اسپانیایی است ، زبان تحصیل داروسازی در اسپانیا نیز به این زبان برگزار می شود اما باید توجه داشت که امکان تحصیل به زبان انگلیسی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور وجود دارد ، برای تحصیل به زبان اسپانیایی تسلط به زبان اسپانیایی در سطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به این زبان و ارائه مدرک تافل و یا آیلتس الزامی است ، حداقل نمره قابل قبول آیلتس 6 می باشد.

تمام تلاش و هدف ما در شرکت مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را در خدماتمان به مشتریان عزیز ارائه دهیم. می دانیم که کیفیت خدمات در کنار تجربه موفق حتما منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد.

به منظور کسب اطلاعات کامل در مورد تحصیل رشته داروسازی یا سایر رشته های تحصیلی اسپانیا، حتما اطلاعات موجود در ادامه مطلب را مطالعه کنید و برای تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، ویدیو روبرو نمونه های موفق ویزای کشورهای مختلف را شامل می شود.

آزمون های ورودی داروسازی در اسپانیا

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا قبولی در آزمون ورودی مورد نیاز است ، آزمون های ورودی داروسازی در اسپانیا توسط دانشگاه های محل تحصیل برگزار می شود و برای استعداد یابی متقاضیان طراحی شده است ؛ برای آماده سازی در این آزمون می توان در دوره پری مدیکال شرکت کرده و دانش خود را به حد مورد نیاز رساند.

اگر می خواهید تحصیل داروسازی در خارج از کشور را بدون آزمون تجربه کنید ، به کشور گرجستان فکر کنید ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان را بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسپانیا

اسپانیا یکی از مکان های هیجان انگیز برای تحصیل در خارج از کشور است ، دانشجویان بسیاری هر ساله به دلایل مختلف این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند ، البته بدون شک تحصیل در این کشور با چالش هایی همراه است که عدم آگاهی از آن ها می تواند سبب بروز مشکل در پروسه تحصیل در این کشور شود ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسپانیا آشنا می شویم.

مزایای تحصیل داروسازی در اسپانیا

  • بالا بودن سطح کیفیت دانشگاه های داروسازی اسپانیا
  • فرصت های شغلی عالی در داخل و خارج از کشور پس از تحصیل داروسازی در اسپانیا
  • مورد تایید وزارت بهداشت بودن دانشگاه های اسپانیا معایب تحصیل داروسازی در اسپانیا
  • نیاز به فراگیری زبان اسپانیایی ودشواری فراگیری این زبان
  • بالا بودن هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا
  • بالا بودن هزینه زندگی در اسپانیا

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل داروسازی در دیگر کشورهای دنیا را نیز بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد داروسازی در اسپانیا

با توجه به بازار کار و درآمد داروسازی در اسپانیا فارغ التحصیلان رشته داروسازی از دانشگاه های اسپانیا مورد استقبال کارفرمایان داخلی و خارجی هستند ، البته آن ها می توانند به صورت خصوصی برای راه اندازی یک داروخانه اقدام کنند ، علاوه بر این می توانند در داروخانه های خصوصی ، دولتی ، بیمارستان ها ، کلینیک ها ، شرکت داروسازی مشغول به کار شده یا به عنوان محقق در آزمایشگاه های داروسازی فعالیت کنند.

فردی که به عنوان داروساز در اسپانیا کار می کند معمولا حدود 3650 یورو در ماه درآمد دارد ، دستمزد ها از 1860 یورو ( کمترین ) تا 5620 یورو ( بالاترین ) متغیر است، برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاغل مورد نیاز در اسپانیا ، به مقاله کار در اسپانیا مراجعه نمایید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با شرایط تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا آشنا کنند ، از طریق بخش دیدگاه سایت در پایان هر مقاله می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا

برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا بایستی در دوره های پری مدیکال شرکت کرده و برای آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه های اسپانیا آماده شد ، این دوره یک ساله است و به زبان اسپانیایی برگزار می شود و سبب تقویت دانش زبانی علاقمندان تحصیل در رشته داروسازی در این کشور می شود

هزینه تحصیل در اسپانیا بسته به رشته و مقطع تحصیلی ، دانشگاه محل تحصیل و زبان تحصیل متفاوت است ، هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی بین 1500 تا 33500 یورو در سال است که در صورت تحصیل در دانشگاه های خصوصی و یا به زبان انگلیسی بیشتر نیز می شود و تا 20000 یورو در سال می رسد.

هزینه زندگی در اسپانیا نسبتا مقرون به صرفه است و بین 900 تا 1100 یورو در ماه می باشد ، البته هزینه زندگی بسته به سبک زندگی و شهر محل اقامت دانشجو متفاوت است.

از آن جا که زبان رسمی کشور زبان اسپانیایی است دروس در دانشگاه های این کشور به این زبان برگزار می شود اما باید توجه داشت که امکان تحصیل به زبان انگلیسی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور وجود دارد ، برای تحصیل به زبان اسپانیایی تسلط به زبان اسپانیایی در سطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط به این زبان و ارائه مدرک تافل و یا آیلتس الزامی است ، حداقل نمره قابل قبول آیلتس 6 می باشد.

برای پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های اسپانیا قبولی در آزمون ورودی مورد نیاز است ، این آزمون ورودی توسط دانشگاه های محل تحصیل برگزار می شود و برای استعداد یابی متقاضیان طراحی شده است ؛ برای آماده سازی در این آزمون می توان در دوره پری مدیکال شرکت کرده و دانش خود را به حد مورد نیاز رساند.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی با توجه به نقش مهم داروسازان در سلامت جهانی و استقبال از این رشته در سراسر جهان تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما در شهر های تهران شعب مرکزی و غرب و یا شعبه شیراز تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در اسپانیا ، با تمام زوایای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا آشنا شوید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان ما درباره نحوه اجرای پرونده های مهاجرتی شان را می شنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا

  1. تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا Arman گفت:

    سلام
    شرط معدل دیپلم ب چ صورت هست برای داروسازی اسپانیا؟ با معدل کل 16 و کتبی 13 الی 14 میشه برای کالج پذیرش گرفت؟

    1. تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      معدل هر چه بالاتر باشد بهتر است اما معدل شما هم قابل قبول است .
      با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه