تحصیل رشته داروسازی در بلژیک

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تحصیل رشته داروسازی در بلژیک به طور کامل آشنا سازیم و از شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه های آن مطلع گردانیم ، در صورت نیاز به مشاوره و رفع ابهام و هرگونه سوال در این زمینه با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس حاصل کرده و از راهنمایی آنان بهره مند گردید.

تحصیل رشته داروسازی در بلژیک یکی از گزینه های مناسب پیش روی علاقمندان به تحصیل در اروپا و در رشته داروسازی است که می تواند مزایای بسیار زیادی را با خود برای انان به همراه داشته باشد و دانشجویان را پس از پایان تحصیل خود به جایگاه مناسب شغلی و اجتماعی در اروپا و در جهان برساند ، بلژیک کشوری واقع در غرب اروپاست که ارزش بسیار زیادی به تحصیلات و مراکز آموزشی خود می دهد و در سال های گذشته پیشرفته ای بسیاری در زمینه پزشکی و داروسازی داشته است.

تحصیل رشته داروسازی در بلژیک می تواند باعث دسترسی به مزایای زیادی پس از تحصیل همراه باشد و یک شغل مناسب و اقامت دائم را هم برای دانشجویان کشورمان به همراه داشته باشد ، با این که پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور کمی چالش برانگیز و نیازمند تلاش می باشد اما نتیجه بسیار خوبی را هم می تواند به همراه داشته باشد.

همچنین پیشنهاد میکنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک را هم بخوانید و با کلیات تحصیل رشته های علوم پزشکی و برترین دانشگاه های این کشور نیز آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در بلژیک

دوره پری مدیکال برای داروسازی بلژیک

سیستم آموزشی و آموزش پرورش بلژیک اکثر دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور را به ثبت نام و گذراندن دوره های پیش دانشگاهی رشته پزشکی یا پری مدیکال اجبار می کند ، البته بعضی از متقاضیان با شرایط خاص ، که معمولا دانشجویان عضو اتحادیه اروپا را در بر می گیرد نیازی به شرکت در دوره پری مدیکال برای داروسازی بلژیک را ندارند و فقط با داشتن شرایط مورد نیاز تحصیل می توانند وارد دانشگاه های این کشور شوند.

البته توجه داشته باشید که ازمون ورودی تعیین کننده دانشجویان منتخب برای تحصیل رشته داروسازی در این کشور می باشد ، ولی با شرکت در دوره پری مدیکال برای داروسازی بلژیک با دروس مورد نیاز در این رشته از جمله زیست شناسی ، شیمی ، ریاضی ، فیزیک و زبان بسیار بهتر و بیشتر اشنا خواهید شد و پایه قوی تری را برای تحصیل در این رشته به دست خواهید آورد که در اینده تحصیلی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

دوره های پری مدیکال توسط هر دانشگاه در کالج مورد تایید همان دانشگاه برگزار می شود و دانشجویان باید بتوانند نمره قبولی را به دست آورند و اگر نمره آنان از مقدار تعیین کننده دانشگاه بالاتر باشد می توانند بدون ازمون به دانشگاه راه یابند و اگر کمتر باشد باز باید در آزمون ورودی این رشته شرکت نمایند ، هزینه این دوره در بلزیک 7 تا 10 هزار یورو می باشد و 1 سال به طول خواهد انجامید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ما در ارتباط باشید تا شرایط تحصیل و اقامت کشور های خارجی از طریق تحصیل را با کارشناسان ما بشناسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی بلژیک

همانطور که شما عزیزان نیز مستحضر می باشید ، دانشگاه های بلژیک از اعتبار بالایی در اروپا و جهان برخوردار هستند و تحصیل در هرکدام از آنان در رشته داروسازی می تواند آینده شغلی و اجتماعی بسیار مناسبی در هر کجای دنیا برای فارغ التحصیلان به وجود آورد.

مهم است که در رابطه با هر دانشگاه با شرایط و قوانین پذیرش ، مدارک مورد نیاز ، میزان هزینه و شهریه ، خدمات ارائه شونده در آن مرکز و بسیاری از موارد دیگر آن اطلاعات کافی و جامعی را به دست آورید تا بتوانید بر اساس شرایط خاص خودتان بهترین دانشگاه های داروسازی بلژیک که پذیرش آن ممکن و قابل دسترساست  را انتخاب نموده و برای رسیدن به آن تلاش نمایید ، زیرا نداشتن اطلاعات کافی ممکن است شما را با یک تلاش بیهوده مواجه نماید و هزینه و وقت شما را بی فایده مصرف کند.

توصیه می کنیم حتما در هنگام ثبت نام و مراحل پذیرش از یک وکیل خبره و با تجربه استفاده نمایید تا اول با شکست مواجه نشوید و دوم این که در وقت و هزینه حداقل صرفه جویی را به عمل آورید.

بهترین دانشگاه های داروسازی بلژیک

در ادامه این قسمت چندی از مهم ترین، معتبرترین و بهترین دانشگاه های داروسازی بلژیک را به شما به طور خلاصه معرفی می نماییم ، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر و کامل تر با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید و نهایت استفاده را از اطلاعات و تجارب آنان به دست آورید.

رشته داروسازی در دانشگاه گنت – Ghent University

رشته داروسازی در دانشگاه گنت – Ghent University

دانشگاه گنت یک دانشگاه هلندی زبان واقع در شهر گنت در بلژیک می باشد که نزدیک به 45 هزار دانشجو و ده هزار کادر تحصیلی و اداری را در 11 دانشکده خود جای داده است ، رشته داروسازی در دانشگاه گنت – Ghent University تا کنون موفق به کسب جایگاه 70 امین دانشگاه برتر در جهان از سوی موسسه شانگهای ، رتبه 130 ام از سوی موسسه QS و رتبه 123 ام از سوی مجله معتبر تایمز شده است و یکی از معتبرترین مراکز آموزشی کرواسی و اروپا می باشد.

تحصیل رشته داروسازی در بلژیک در دانشکده علوم دارویی ( کوچکترین دانشکده در دانشگاه گنت ) انجام می شود و این دانشکده از 14 دپارتمان و آزمایشگاه فوق العاده مجهز و مدرن تشکیل شده است.

در رشته داروسازی در دانشگاه گنت – Ghent University می توانید در دوره های کارشناسی ( 3سال و 180 واحد ) و کارشناسی ارشد ( 2 سال و 120 واحد ) و به زبان هلندی مشغول به تحصیل این رشته شوید و به یک متخصص دارویی تبدیل شوید و نقش به سزایی در علم پزشکی ایفا نمایید.

داروسازی در دانشگاه کاتولیک کی یو لوون – KU Leuven

دانشگاه کاتولیک کی یو لوون بزرگ‌ترین دانشگاه هلندی زبان در هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ و از جمله قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپا می باشد که از سال 1425 میلادی در شهر تاریخی لوون در منطقه هلندی زبان کشور بلژیک به نام فلندرز تاسیس و شروع به کار کرده است ، دانشگاه لوون یک مجموعه‌ پژوهشی است که در بسیاری از رتبه بندی های بین‌المللی جزو دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان به‌شمار می‌رود و عضو چند شبکه مهم دانشگاهی اروپا از جمله شبکه لِرو ، شبکه کویمبرا ، شبکه کلاستر و شبکه سزار می باشد.

داروسازی در دانشگاه کاتولیک کی یو لوون – KU Leuven از دوره کارشناسی تا دکتری مورد تدریس قرار می گیرد و دانشجویان با کار آزمایشگاهی و عملی مستقیم و انجام پروژه تحقیقاتی به دانشی وسیع و صلاحیت کافی برای ساخت و پژوهش داروهای جدید دست پیدا می کنند ، تمامی دوره ها به زبان هلندی برگزار می شوند ، به جز برخی از دوره های اختیاری که در برنامه های کارشناسی ارشد سازماندهی شده اند ، بنابراین غیر هلندی زبانان باید مهارت خود را در زبان هلندی با قبولی در آزمون مهارت پس از یک سال کامل تحصیل هلندی اثبات کنند.

از جمله رشته های دوره کارشناسی ارشد در زمینه تحصیل رشته داروسازی در بلژیک که در این مرکز ارائه می شوند می توان به کارشناسی ارشد داروسازی بیمارستانی ، کارشناس ارشد داروسازی صنعتی ، کارشناسی ارشد پزشکی آزمایشگاهی و برنامه تحصیلات تکمیلی پیش دکتری اشاره کرد ، لازم به ذکر است که این دانشگاه از معتبرترین مراکز ارائه دهنده رشته داروسازی در بلژیک است.

داروسازی در دانشگاه کاتولیک لوون بخش فرانسوی – UCL

دانشگاه کاتولیک لوون ( UCL ) ، قدیمی‌ترین دانشگاه کشور بلژیک در لوون لا نوو در فاصله 30 کیلومتری شهر بروکسل واقع شده است که بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان بلژیک و در رده‌بندی دانشگاه‌ ها همواره یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسوی زبان جهان محسوب می شود.

دانشگاه کاتولیک لوون در سال 1425 ، در شهر لوون بلژیک بنا گذاشته شد و همواره در قلب اروپا به عنوان یکی از مراکز مهم دانشکاهی اروپا تلقی می‌شده و تا سال 1968 دانشگاه در شهر لوون قرار داشت که به علت بالا گرفتن تنش‌های مابین هلندی‌زبان‌های بلژیک (فلاماند) و فرانسوی‌زبان‌ها (والونی) و این که شهر لوون در بخش هلندی زبان قرار دارد ، فرانسوی زبان‌ها مجبور به ترک شهر هلندی زبان شدند و این دانشگاه را نیز منتقل کردند.

به این خاطر دانشگاه لوون به دو قسمت تقسیم شد که هم اکنون هر دو جز برترین ها هستند و این شعبه فرانسوی در حال حاظر در رتبه 130 امین دانشگاه برتر جهان از نظر موسسه QS قرار دارد.

داروسازی در دانشگاه کاتولیک لوون بخش فرانسوی – UCL در دانشکده داروسازی و علوم پزشکی از دوره کارشناسی تا دکتری به متقاضیان ارائه می شود و دانشجویان آشنایی کاملی با تحقیقات علمی و عملی در رابطه با علوم دارویی ، تولید و ساخت دارو ، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و هم چنین میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌ های بیماری‌ زا به دست می آورند.

طبق آمار این موسسه دانشجویان رشته داروسازی پس از پایان تحصیلات خود در این دانشگاه توانسته اند که به جایگاه های بسیار مناسبی از لحاظ شغلی در بلژیک و دیگر نقاط جهان دست یابند ، که دانشگاه این موضوع را بسیار مایه سربلندی و افتخار خود می داند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه وریج بروکسل

دانشگاه وریج یکی از دانشگاه‌های هلندی زبان بلژیک است که در شهر بروکسل واقع شده‌ و در سال 1834 پایه‌گذاری شده است و هم اکنون دارای 8 دانشکده می باشد که در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی ، یکی از بزرگترین مراکز در اروپا محسوب می شود ، این داشنگاه در سال 2020 بر طبق لیست موسسه QS توانست که در جایگاه 195 امین دانشگاه برتر جهان و چهارمین دانشگاه کرواسی قرار گیرد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه وریج بروکسل در دانشکده پزشکی و به زبان های هلندی و انگلیسی به دانشجویان تدریس می نماید و هدف از ارائه این رشته را تربیت افرادی می داند که بتوانند با کشف انواع خاصیت‌های مواد مختلف ، در راستای تأمین سلامت جامعه گام بردارند و با روش‌های بهینه سازی ، نسبت به عرضه محصولات دارویی اقدام نمایند و بدین طریق نه تنها کرواسی را از واردات دارو بی‌نیاز می‌کنند ، بلکه بستری برای اشتغال‌زایی و همچنین مسیر صادرات و کمک به اقتصاد این کشور را نیز فراهم می سازد.

یادآور می شویم که دانشگاه های سوئیس نیز جزو برترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل رشته داروسازی هستند ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئیس را بخوانید و با هزینه ها و بورسیه های این رشته در کشور زیبای سوئیس هم آشنا شوید.

هزینه تحصیل داروسازی در بلژیک

بلژیک جزو کشورهای اروپایی محسوب می شود که در قبال هزینه دریافتی بابت شهریه دانشجویان خدمات و تحصیلی بسیار با کیفیت را به آنان عرضه می نماید و مبلغی که پرداخت می شود کاملا ارزش این سطح از تحصیلات را دارد ، میزان هزینه تحصیل داروسازی در بلژیک به دانشگاه و شهر محل زندگی تان بستگی زیادی خواهد داشت به طوری که تحصیل در پایتخت و شهرهای بزرگ هزینه بالاتری نسبت به شهرهای کوچک دارد.

هزینه تحصیل داروسازی در بلژیک

شهریه دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی در بلزیک به شرح زیر است:

  • دانشگاه کی یوو لوون سالانه در رشته داروسازی از 835 یورو تا 10 هزار یورو شهریه دریافت می کند.
  • دانشگاه گنت سالانه در رشته داروسازی در دوره کارشناسی ارشد 5740 یورو و در دوره کارشناسی 4175 یورو شهریه دریافت می نماید.
  • دانشگاه کاتولیک لوون فرانسوی زبان سالانه در مقطع کارشناسی 4175 یورو بابت شهریه دریافت می نماید.
  • دانشگاه وریج بروکسل در رشته داروسازی در دوره کارشناسی سالانه 4570 یورو شهریه دریافت می کند.

نکته دیگری که باید حتما به آن توجه نمایید ، هزینه اقامت و زندگی در این کشور است که برای یک دانشجوی بر اساس نوع زندگی شخصی می تواند ماهانه از 500 تا 1000 یورو متغیر باشد ، همچنین باید هزینه های مسکن ، تلفن و اینترنت ، کتاب و وسائل تحصیل ، هزینه حامل های انرزی و بعضی موارد دیگر را هم مورد توجه قرار دهید.

شناخت کشور بلژیک و شرایط اقامت و مهاجرت به آن با مطالعه مطالب زیر

بورسیه رشته داروسازی در بلژیک

دانشگاه های بلژیک به دانشجویان برتر و دارای شرایط خاص و ممتاز برای تحصیل در رشته داروسازی بورسیه ها و کمک هزینه هایی جهت تحصیل اعطا می کند ، این کمک هزینه ها می توان از پرداخت قسمتی از شهریه دانشگاه را شامل شود تا در بعضی موارد تا پوشش کامل شهریه و حتی پرداخت کمک هزینه زندگی در این کشور را نیز در بر بگیرد.

توجه داشته باشید که اعطای بورسیه رشته داروسازی در بلژیک بسیار رقابتی و با درخواست های زیادی مواجه است ، به طوری که باید شرایط خاص و پیشینه ارزشمند و پر افتخاری را داشته باشید تا بتوانید این امتیاز را به خود اختصای دهید ، عواملی چون نمرات و معدل بالا در دیپلم و سال های پیشین ، افتخارات و مدال های بین المللی و کشوری ، مقالات و پژوهش های بین المللی از تاثیر زیادی در اخذ بورسیه رشته داروسازی در بلژیک برخوردار هستند.

ار جمله بورسیه های تحصیلی که می توانید در این رشته به خود اختصاص دهید می توان به : Marc Vervenne Fund PhD Scholarship Program ، Science Scholarship ، Roger Dillemans Fund ، Bourses AGC و Louvain Incentive scholarships اشاره نمود.

فراموش نکنید که یکی از برترین و در واقع چهارمین کشور برتر در ارائه رشته داروسازی ، سوئد است ، در مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد ، بورسیه های تحصیلی این رشته را شرح داده ایم ، حتما سری به مقاله لینک شده بزنید.

زبان تحصیل داروسازی در بلژیک

همان طور که تا این قسمت متوجه شده اید تحصیل رشته داروسازی در بلژیک بر اساس مکان قرار گیری دانشگاه به زبان های هلندی و فرانسوی به دانشجویان تدریس می شود ، البته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین در دوره کارشناسی در بعضی دانشگاه های محدود این رشته به زبان انگلیسی نیز مورد تدریس واقع می شود ، پس در ابتدا بسیار مهم است که بدانید دانشگاه مورد نظرتان به چه زبانی این رشته را تدریس می نماید.

پس با اطلاع از زبان تحصیل داروسازی در بلژیک ، داشتن تسلط کافی به هرکدام از این زبان ها بر اساس زبان تحصیل دانشگاه بسیار مهم است ، همچنین باید مدرکی معتبر را جهت اثبات تسلط به دانشگاه ارائه کنید ، البته نگران نباشید اگر به زبان هلندی یا فرانسوی تسلط کافی ندارید می توانید با شرکت در دوره های آموزش زبان پیش از شروع تحصیل در دانشگاه و یا در دوره های پری مدیکال از تخصص کامل در این زمینه برخوردار شوید و از مدرکی معتبر نیز جهت ارائه به دانشگاه بهره مند گردید.

چنانچه که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را هم در دانشگاهی خاص در این کشور دارید ، بدانید که مدارک تافل و آیلتس مورد تایید دانشگاه های بلژیک می باشد ، اما باید با مکاتبه با دانشگاه مورد نظر خود از حداقل نمره مورد درخواست آنان مطلع شوید.

آزمون های ورودی داروسازی در بلژیک

آزمون های ورودی داروسازی در بلژیک

همان گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم برای ورود به موسسات آموزشی و دانشگاه های بلژیک جهت تحصیل و دریافت مدرک در رشته داروسازی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایید ، البته همانطور که گفتیم به جز این روش می توانید با شرکت در دوره های پری مدیکال هم وارد دانشگاه شوید.

اما در صورت شرکت در آزمون های ورودی داروسازی در بلژیک بهتر است بدانید که این آزمون ورودی از دروس اصلی پایه مورد نیاز در این رشته اعم از: زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی از دانشجویان اخذ می گردد و باید بتوانید که با کسب نمره هرچه بالاتر خود را جز ظرفیت های قبولی این رشته قرار دهید.

توجه داشته باشید که قبولی در رشته های پزشکی و داروسازی در بلژیک رقابتی و کمی سخت است ، به همین خاطر توصیه می شود که حتما در دوره های پری مدیکال شرکت نمایید تا سطح اطلاعات و دانش خود را برای شرکت در آزمون های ورودی داروسازی در بلژیک بالا ببرید ، با اینکه بعضی دانشگاه ها طوری عمل می نمایند که دانشجویان مجبور به گذراندن این دوره شوند.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنیم و اینک این مسیر درست که حاصل تجربه چندین ساله ماست را به رایگان از طریق مشاوره و ارائه اطلاعات به شما می دهیم.

به منظور تحصیل داروسازی یا هر رشته دیگر در کشوری مانند بلژیک و یا کشور های آسیایی، حتما از طریق منابع معتبر اطلاعات کاملی کسب کنید و پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های ویزای کشورهای مختلف را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در بلژیک

بلژیک از جمله کشورهای اروپایی است که شرایط و خدمات بسیار خوب و مناسبی را برای دانشجویان خود چه خارجی و چه داخلی فراهم ساخته است و به سختی می توان ایرادی مهم و یا مشکل ساز را در نحوه تدریس و یا زندگی افراد در این کشور پیدا کرد.

احترامی که دولتمردان برای تحصیلات پزشکی و افراد تحصیل کرده در این علم قائل هستند ، باعث شده که روز به روز تمامی رشته های مرتبط به این علم از جمله داروسازی با پیشرفت های سریع و قابل توجهی رو به رو شوند ، به طور مثال در زمینه های سلول های سرطانی بلژیک یکی از پیشروهای ساخت دارو در جهان به شمار می آید.

در ادامه این قسمت لیستی از مزایا و معایب تحصیل داروسازی در بلژیک که دانشجویان ایرانی با آن رو به رو هستند تهیه کرده که به حضورتان می رسانیم. همچنین این نکته را اضافه می کنیم که تحصیل رشته های علوم پزشکی در گرجستان یکی از برترین انتخاب های دانشجویان ایرانی در دهه اخیر بوده است ، مزایا و معایب این مسیر را نیز در مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان بخوانید و با کشور بلژیک مقایسه کنید.

مزایا

  • اعتبار بالای مراکز آموزشی و دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی این کشور
  • تدریس این رشته توسط اساتید با تجربه و با سواد در موسسات آموزش عالی بلژیک
  • جایگاه اجتماعی بالا و احترام زیاد برای فارغ اتحصیلان این رشته
  • درآمد مناسب و کافی متخصصان داروسازی در بلژیک
  • بازار کار مناسب و فراهم پس از پایان تحصیلات
  • هزینه های قابل قبول تحصیل نسبت به خدمات و کیفیت تدریس ارائه شونده در مراکز آموزشی
  • زندگی و تجربه تحصیل در یک کشور درجه یک دنیا
  • ارزش و اعتبار بالای مدارک اعطایی از سوی مراکز آموزشی این کشور در اروپا و اکثر کشورهای جهان
  • اجازه اشتغال در حین تحصیل و کسب کمک درآمد
  • فرصت جهت یافتن شغل مناسب پس از پایان تحصیلات و رسیدن به اقامت دائم بلزیک
  • اعطای بورسیه تحصلیلی در این رشته به دانشجویان منتخب و واجد شرایط

معایب

  • نیاز به یادگیری زبان های آلمانی ، هلندی بر اساس شهر محل تحصیل
  • سخت بودن آموزش و یادگیری زبان های المانی و هلندی
  • به دلیل گرانی ارز در کشورمان هزینه تحصیل این رشته در این کشور گران است.
  • پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های بلژیک کمی سخت و نیاز به تلاش دارد.

مطالعه مقالات زیر به شما کمک میکند تا شرایط تحصیل داروسازی را در دیگر کشورها با شرایط یکسان مقایسه کنید

بازار کار و درآمد داروسازی در بلژیک

در حال حاضر کشورهای اروپایی و به خصوص بلژیک به متخصصان رشته پزشکی در تمامی زمینه های نیاز خاصی دارند و اکثر کشورهای این قاره و می توان گفت اکثر کشورهای جهان میزان متخصصان این علم پایین تر از مورد نیاز است.

این موضوع در کنار اقتصاد مناسب و درآمد بالا و قابل قبول پزشکان و دیگر متخصصان رشته های پزشکی در این کشور باعث شده که فارغ التحصیلان رشته داروسازی برای یافتن شغل با مشکل رو به رو نشوند و در مواجهه با بازار کار و درآمد داروسازی در بلژیک ، فرصت های مناسبی را پیش روی خود ببینند.

دولت این کشور پس از پایان تحصیلات افراد در این رشته مدتی را به انان فرصت می دهد تا بتوانند شغل مورد نظر خود را بیابند و سپس ویزای آنان را تمدید میکند ، پس توجه داشته باشید که با اتمام تحصیلات خود در این رشته قادر به کار در این کشور و به دست آوردن اقامت آن خواهید بود.

همچنین متخصصان داروسازی در این کشور از حداقل 3500 یورو تا 13 هزار یورو در ماه قادر به کسب درآمد خواهند بود ، که این میزان به تجربه و مدرک بستگی فراوانی دارد، در مقاله کار در بلژیک ، مشاغل موفق و پردرآمد و همچنین مشاغل مورد نیاز این کشور را به شما معرفی کرده ایم.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در بلژیک آشنا کنند ، اگر در خصوص تحصیل در خارج از کشور و یا راه های دیگر مهاجرت ، سوالی دارید ، بخش دیدگاه در اختیار شماست.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در بلژیک

هزینه این دوره در بلزیک 7 تا 10 هزار یورو می باشد و 1 سال به طول خواهد انجامید.

تمامی دوره ها به زبان هلندی برگزار می شوند ، به جز برخی از دوره های اختیاری که در برنامه های کارشناسی ارشد سازماندهی شده اند ، بنابراین غیر هلندی زبانان باید مهارت خود را در زبان هلندی با قبولی در آزمون مهارت پس از یک سال کامل تحصیل هلندی اثبات کنند.

دانشگاه گنت برترین دانشگاه برای تحصیل رشته داروسازی در بلژیک است که تا کنون موفق به کسب جایگاه 70 امین دانشگاه برتر در جهان از سوی موسسه شانگهای ، رتبه 130 ام از سوی موسسه QS و رتبه 123 ام از سوی مجله معتبر تایمز

  1. دانشگاه کی یوو لوون سالانه در رشته داروسازی از 835 یورو تا 10 هزار یورو شهریه دریافت می کند.
  2. دانشگاه گنت سالانه در رشته داروسازی در دوره کارشناسی ارشد 5740 یورو و در دوره کارشناسی 4175 یورو شهریه دریافت می نماید.
  3. دانشگاه کاتولیک لوون فرانسوی زبان سالانه در مقطع کارشناسی 4175 یورو بابت شهریه دریافت می نماید.
  4. دانشگاه وریج بروکسل در رشته داروسازی در دوره کارشناسی سالانه 4570 یورو شهریه دریافت می کند.

این مطلب توسط کارشناسان امور مهاجرتی در شرکت مهاجرتی رجبی تهیه شده است ، چنان چه پس از مطالعه این مقاله هنوز ابهام یا سوالی در رابطه تحصیل رشته داروسازی در بلژیک دارید ، با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید و از راهنمایی و مشاوره آنان بهره لازم را ببرید ، همچنین با مرور مقاله تحصیل در بلژیک ، می توانید اطلاعات بسیار به روز و جامعی را دریافت نمایید.

سابقه و تجربه ما تنها زمانی اعتبار می یابد که مشتریان مان بگویند چه کرده ایم

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه