تحصیل رشته رادیولوژی در چین

تحصیل رشته رادیولوژی در چین یکی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور که کمتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است ، این رشته تحصیلی در اغلب دانشگاه های برتر پزشکی چین و در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی از دانشگاه های چین فرصت های شغلی بسیاری در چین و سایر نقاط جهان دارند ، علاوه بر مطالعه این مقاله برای آشنایی با نحوه اخذ پذیرش و سایر شرایط تحصیل در این رشته با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

رادیولوژی شاخه ای از پزشکی است که از فناوری تصویربرداری برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می کند ، رادیولوژی  در دانشگاه های چین را می توان به دو حوزه مختلف تقسیم کرد که شامل رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای است.

تحصیل در رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های چین 5 سال ، در مقطع کارشناسی ارشد 3 سال و در مقطع دکتری 3 سال طول می کشد ، برای پذیرش در این رشته به اتمام دوره دبیرستان  و پیش دانشگاهی در رشته تجربی  با نمرات نیاز است.

فهرست مطالب

برای تحصیل در رشته رادیولوژی  در چین محدودیت سنی وجود دارد و علاقمندان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی بایستی بین 18 تا 30 سال سن داشته باشند ، حداکثر سن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 35 سال می باشد ، پیشنهاد می کنیم در کنار این مقاله ، محتوای ارائه شده در نوشتار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین را هم بخوانید و با شرایط اخذ پذیرش ، هزینه ها و نحوه دریافت بورسیه های تحصیلی و تحصیل رایگان در این کشور هم آشنا شوید.

تحصیل رشته رادیولوژی در چین

پریمدیکال رادیولوژی در چین

پریمدیکال رادیولوژی در چین چه ویژگی هایی دارد؟ برای پذیرش دانشجویانی که نمرات دروس زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و ریاضیات آن ها از حد متوسط پایین تر است و دانش مطلوبی در این دروس ندارند ، دوره های پری مدیکال طراحی شده است ، این دوره ها یک ساله هستند و به زبان چینی ارائه می شوند ، البته لازم به ذکر است که این دوره ها برای پذیرش در رشته رادیولوژی در دانشگاه های چین الزامی نیستند و تنها سبب آماده سازی علاقمندان تحصیل در این رشته می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان در چین در دانشگاه هایی با اعتبار اروپا و آمریکا!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

Best radiology universities / China

بهترین دانشگاه های رادیولوژی چین

چین یکی از کشور های جهان است که در زمینه پزشکی پیشرفت بسیاری داشته و دانشگاه های بسیاری در این کشور در زمینه های پزشکی از سراسر جهان دانشجو می پذیرند ، یکی از زمینه های پزشکی پر کاربرد در دنیای امروز رادیولوژی است که در اغلب دانشگاه های برتر پزشکی چین ارائه می شود ، در ادامه با بهترین دانشگاه های رادیولوژی چین آشنا می شوید.

در مقاله بهترین دانشگاه های چین می توانید اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

بهترین دانشگاه های رادیولوژی چین

رادیولوژی کالج پزشکی شنیانگ

کالج پزشکی شنیانگ یک موسسه پزشکی آموزش عالی در شن یانگ، استان لیائونینگ چین است که  قبلاً به عنوان مدرسه پرستاری تمرین پیشرفته شهرداری شنیانگ شناخته می شد ، این دانشکده در سال 1949 افتتاح شد و در سال 1958 به دانشکده پزشکی پیشرفته شنیانگ تغییر نام داد ، از زمان تاسیس این دانشگاه بیش از 30000 دانشجو فارغ التحصیل شده اند ، دانشکده پزشکی کالج شنیانگ در بین دانشجویان بین المللی به خوبی شناخته شده است ،  رشته رادیولوژی یکی از رشته های ارائه شده در این کالج است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به زبان های انگلیسی و چینی ارائه می شود ، برای پذیرش در  مقطع کارشناسی ارشد در این رشته ارائه مدرک کارشناسی رادیولوژی ضروری است.

با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود در خصوص تحصیل در دانشگاه های چین را بالاتر ببرید.

رادیولوژی در دانشگاه پزشکی جینژو

دانشگاه پزشکی جینژو دانشگاهی است که در شهر جینژو، استان لیائونینگ، شمال شرقی چین واقع شده است.  این دانشگاه در بین  10 دانشگاه برتر پزشکی چین و 350 دانشگاه برتر پزشکی در جهان رتبه بندی می شود و آن را به دانشگاهی معتبر برای حضور دانشمندان پزشکی تبدیل می کند.

 

این دانشکده در سال 1946 تأسیس شد و دارای 16 بخش آموزشی است ، برنامه های درسی این دانشگاه شامل 21 رشته تخصصی در مقطع کارشناسی، 32 برنامه کارشناسی ارشد و 1 برنامه دکترا می باشد.

برنامه کارشناسی علوم رادیولوژی در JZMU یک برنامه  5 ساله است که دانش نظری و عملیات فنی تجهیزات تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس ، اسکنر سی تی ، ام آر آی و غیره را متمرکز می کند.

در پایان برنامه رادیولوژی دانشجویان در ثبت نتایج تصویربرداری ، مستندات پزشکی ، ارزیابی بیماران قبل از رادیوتراپی ، تولید تصاویر رادیوگرافی با کیفیت بالا و تعمیر و نگهداری تجهیزات اولیه مهارت خواهند داشت ، این رشته تحصیل در این دانشگاه به زبان چینی برگزار می شود.

رشته رادیولوزی در دانشگاه ووهان

دانشگاه ووهان یک دانشگاه کلیدی است که تحت مدیریت مستقیم وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین است، این دانشگاه در ووهان، مرکز استان هوبی واقع شده است و به عنوان “گذرگاه منتهی به نه استان” شناخته می شود.

تعداد زیادی ساختمان آموزشی مجهز ، آزمایشگاه ‌ها، سالن ‌های ورزشی، زمین‌ های ورزشی، استخر های شنا ، ساختمان ‌های بایگانی و یک ساختمان نمونه وجود دارد ، این دانشگاه اکنون 53836 دانشجو دارد که 32411 دانشجو در مقطع کارشناسی و 21000 فارغ التحصیل هستند.

دانشکده پزشکی دارای تعدادی دانشکده فرعی از جمله پزشکی پایه، دندان شناسی، بهداشت عمومی و دانشکده پرستاری است. 3 بیمارستان وابسته و 35 بیمارستان آموزشی وجود دارد ، رشته رادیولوژی در دانشگاه ووهان  در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و به زبان انگلیسی ارائه می شود ، دانشجویان رشته رادیولوژی در دانشگاه ووهان دوره های بالینی خود را در بیمارستان های مرتبط به دانشگاه می گذرانند ، بیمارستان دانشگاه ووهان دارای یک دپارتمان تخصصی در زمینه رادیولوژی است.

نام دانشگاه زبان تحصیل شهریه تحصیل در هر سال
دانشگاه ووهان انگلیسی 50000 یوان
دانشگاه پزشکی جینژو چینی 18000 یوان
کالج پزشکی شنیانگ انگلیسی 18000 تا 25000 یوان

هزینه تحصیل رادیولوژی در چین

هزینه تحصیل رادیولوژی در چین متنوع است و از سوی هر دانشگاه تعیین می شود و بر اساس مقطع تحصیلی و زبان تحصیل متغیر می باشد و بین 15000 یوان تا 50000 یوان می باشد ، قطعا تحصیل به زبان چینی ارزان تر و تحصیل به زبان انگلیسی گران تر می باشد.

چارت درسی رادیولوژی در دانشگاه های چین

رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های چین 5 ساله ارائه می شود ؛ چارت درسی رادیولوژی در دانشگاه های چین از دروس پایه ، تخصصی و بالینی تشکیل شده است.

در طول تحصیل در این رشته دانشجویان ملزم به گذراندن 300 واحد درسی از جمله آناتومی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، سبب شناسی ، ایمونولوژی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، پاتولوژی ، فارماکولوژی ، مقدمه ای بر پزشکی بالینی ، داخلی ، جراحی ، پزشکی پیشگیری ، رادیولوژی و حفاظت ، تصویربرداری تشخیصی ، پرتو انکولوژی و پزشکی هسته ای می باشند.

دانشجویان محصل در رشته رادیولوژی پس از گذراندن دروس تئوری خود در دانشگاه های چین ملزم به گذراندن دروس عملی خود یا همان بخش بالینی هستند که در بیمارستان ها یا کلینیک های مرتبط با دانشگاه محل تحصیل ارائه می شوند.

چارت درسی در دانشگاه های مختلف کمی متفاوت است شما با شناخت دانشگاه های چین می توانید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس در سایت همان دانشگاه ، چارت درسی رشته های ارائه شده را ببینید ؛ توصیه می کنیم مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی چین را حتما بخوانید تا مقصد تحصیلی خود را بهتر انتخاب کنید.

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در چین

اما زبان تحصیل رشته رادیولوژی در چین چیست؟ اگر چه زبان چینی در موسسات آموزشی چین و به عنوان زبان رسمی این کشور کاربرد دارد برخی از دانشگاه های چین رشته رادیولوژی را در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان انگلیسی ارائه می دهند و امکان تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور چین به دو زبان چینی و انگلیسی فراهم است.

چنانچه به هر دلیلی تصمیم گرفتید زبان چینی را بیاموزید و به این زبان تحصیل کنید که البته در هزینه های تحصیل شما تاثیری بسیار هم خواهد داشت می توانید با مطالعه مقاله تحصیل دوره زبان چینی در چین اطلاعات خود را به روز کنید.

نام دانشگاه زبان تحصیل
دانشگاه ووهان انگلیسی
دانشگاه پزشکی جینژو چینی
کالج پزشکی شنیانگ انگلیسی و چینی
دانشگاه جینان چینی

مزایا و معایب تحصیل رادیولوژی در چین

چین یکی از کشور های برتر از نظر اقتصادی است که در چند سال گذشته پیشرفت زیادی در زمینه پزشکی داشته و به یکی از کشور های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است ، البته تحصیل در این کشور با معایبی همراه است که عدم آگاهی از آن ها می توانند سبب بروز مشکل برای افراد خواهان تحصیل در این کشور شود ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل رادیولوژی در چین آشنا می شوید.

مزایا و معایب تحصیل رادیولوژی در چین

مزایای تحصیل  رادیولوژی در چین

  • سیستم آموزشی عالی و مورد تایید در سراسر جهان
  • دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی

معایب تحصیل در رشته رادیولوژی

  • اکثر دانشگاه های دولتی چین رشته رادیولوژی را به زبان چینی ارائه می دهند
  • فراگیری زبان چینی دشوار است
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته رادیولوژی بالا است.

بازار کار و درآمد رادیولوژی در چین

بازار کار و درآمد رادیولوژی در چین چگونه است؟ پس از فارغ التحصیلی ، دانشجویان می توانند در رشته های پزشکی پرتو  ، تشخیص و درمان بیماری ، پزشکی هسته ای و تشخیص تصویر پزشکی رادیولوژیست ، تکنسین رادیولوژی ، پرستار رادیولوژی و دستیار رادیولوژیست  و غیره در کلینیک های خصوصی ، دولتی و یا بیمارستان ها مشغول شوند.

فردی که به عنوان رادیولوژیست در چین کار می کند معمولا حدود 76700 یوان در ماه درآمد دارد  ، دستمزد ها از 39100 یوان تا 118000 یوان متغیر است.

اگر با قصد دارید در چین تحصیل و یا زندگی کنید نیاز است برای امرار معاش خود کار کنید ، پس بهتر است با بازارهای کاری و مشاغل پر طرفدار این کشور آشنا شوید ؛ به همین منظور مقاله کار در چین را در همین سایت به شما تقدیم کرده ایم.

برای مقایسه شرایط تحصیل رادیولوژی می توانید با برخی از کشورهای آسیایی ، اروپایی و آمریکایی ارائه دهنده این رشته آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته رادیولوژی در چین

هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در دانشگاه های چین متنوع است و از سوی هر دانشگاه تعیین می شود و بر اساس مقطع تحصیلی و زبان تحصیل متغیر می باشد و بین 15000 یوان تا 50000 یوان می باشد ، قطعا تحصیل به زبان چینی ارزان تر و تحصیل به زبان انگلیسی گران تر می باشد.

  • سیستم آموزشی عالی و مورد تایید در سراسر جهان
  • دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی
  • دانشگاه ووهان انگلیسی
  • دانشگاه پزشکی جینژو چینی
  • کالج پزشکی شنیانگ انگلیسی و چینی
  • دانشگاه جینان چینی
  • رادیولوژی کالج پزشکی شنیانگ
  • رادیولوژی در دانشگاه پزشکی جینژو
  • رشته رادیولوزی در دانشگاه ووهان

فردی که به عنوان رادیولوژیست در چین کار می کند معمولا حدود 76700 یوان در ماه درآمد دارد ، دستمزد ها از 39100 یوان تا 118000 یوان متغیر است.

 در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ویژگی های تحصیل رشته رادیولوژی در چین را بیان کردند ، با تماس با دفاتر تهران و شیراز موسسه می توانید از جزئیات و شرایط پذیرش در این رشته آشنا شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به چین را هم بخوانید و به جز تحصیل شیوه های دیگر مهاجرت به این کشور را هم بخوبی بشناسید.

با دو نفر از مراجعین عزیز ما که موفق به دریافت ویزای تحصیلی چین شده اند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه