تحصیل رشته داروسازی در انگلستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته داروسازی در انگلستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان شما را با تجارب منحصر به فردی آشنا می سازد که در اینده می تواند موفقیت های بزرگی را برای شما در تمامی زمینه ها رقم بزند ، این رشته مانند دیگر رشته های علم پزشکی از اهمیت بسیاری در این کشور برخوردار است و همین باعث شده که به این رشته در دانشگاه ها و مراکز آموزشی توجه زیادی شود و روز به روز به اعتبار و کیفیت ارائه آن افزوده گردد.

در این مقاله ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا شما را با پیش نیازها ، شرایط و مزایای تحصیل در رشته داروسازی در کشور انگلستان به بهترین نحو ممکن آشنا نمایند ، تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

پیش تر هم در همین سایت در خصوص تحصیل رشته های علوم پزشکی اطلاعات جامعی ارائه شده که مطالعه آن ها در کنار این مقاله توصیه می شود ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را بخوانید.

با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی و همچنین کشف بیماری های جدید و نیاز به درمان آنان ، نیاز به متخصصان در علم داروسازی همواره حس می شود ، این یعنی که آینده شغلی مناسبی در طی ده های اخیر برای این تخصص پیش بینی می شود.

انگلستان هم همواره یکی از پیشرو ترین کشورها در زمینه داروسازی و درمان بیماری ها در جهان به حساب می آید ، همین موضوع در کنار بالا بودن کیفیت زندگی دانشجویان زیادی را برای آموزش و کسب مدرک در این زمینه از سراسر جهان به خود جذب می نماید ، که پذیرش و تحصیل در رشته داروسازی را کمی سخت و رقابتی کرده است.

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان

دوره A-Level برای داروسازی انگلستان

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته داروسازی باید در دوره های A-Level یا Foundation شرکت نمایند و پس از پایان این دوره ها و بر اساس نمرات پایانی خود خواهند توانست وارد دانشگاه های این کشور شوند ، در این دوره که به مدت 2 سال به طول می انجامد ، کلاس هایی در دروس مورد نیاز برای رشته داروسازی مانند شیمی و زیست شناسی در کنار زبان انگلیسی برای متقاضیان برگزار می شود.

دانشجویان با شرکت در این دوره می توانند سطح دانش خود را در دروس پایه اصلی مورد نیاز بالا ببرند و همچنین زبان انگلیسی را تا حد بسیار مناسب جهت درک و فهم مطالب درسی این رشته تقویت نمایند ، علاوه بر این دانشجویان با سیستم آموزشی و نحوه تدریس و برگزاری کلاس های درس در دانشگاه های انگلستان آشنایی کامل را کسب می نمایند.

توجه داشته باشید که کسب مدرک A-Level به تنهایی کافی نیست و نمرات شما در ازمون های نهایی این دوره است که می تواند سطح دانشگاه شما را مشخص نماید ، هرچه از نمرات بالاتر و بهتری برخوردار شوید در دانشگاه های معتبر تر انگلستان قادر به تحصیل خواهید بود ، همچنین برای شرکت در این دوره باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله و آیلتس زبان با حداقل نمره 4،5 باشید.

این دوره های دو ساله در کالج های معتبر این کشور برگزار می شود و هزینه ای مابین 30 هزار پوند تا 40 هزار پوند را در بر می گیرد.

بهترین دانشگاه های داروسازی انگلستان

انگلستان یکی از بهترین سیستم های آموزشی را در جهان به وجود آورده و همواره دانشگاه های آن جز برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند و دریافت مدرک از مراکز آموزشی و موسسات عالی در این کشور می تواند آینده روشنی را در هر کجا برای شما رقم بزند.

بهترین دانشگاه های داروسازی انگلستان

همین موضوع پذیرش و تحصیل را درآن ها سخت و مشکل می کند ، به طور مثال دانشگاه های آکسفورد ، کمبریج ، کالج لندن ، کاردیف و دورهام از دانشگاه های برتر در جهان برای تحصیل رشته داروسازی می باشند و مدرک آنان از بیش ترین اعتبار ممکن برخوردار است ، اما باتوجه به هزینه های بالای شهریه در این دانشگاه ها و اولویت دهی به شهروندان اروپایی ، برای ما ایرانیان ممکن است پذیرش و تحصیل در این مراکز مشکل باشد.

در این قسمت شما را با دانشگاه هایی از انگلستان آشنا خواهیم کرد که در کنار دانشگاه های بالا علاوه بر کیفیت و اعتبار قابل تحسین ، از پذیرش و شرایط ثبت نام راحت تری برخوردار می باشند.

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام در سال 1798 میلادی در شهر ناتینگهام تاسیس شد و هم اکنون با داشتن نزدیک به 10 هزار دانشجوی خارجی در حال فعالیت می باشد ، در این دانشگاه شما به عنوان دانشجوی داروسازی ، با تمام مهارت های اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک داروساز و داروشناس ماهر آشنایی کامل را پیدا خواهید کرد و نحوه تولید ، توزیع و مصرف داروها ، طراحی داروها و داروسازی حرفه ای و بالینی را به طور کامل با استفاده از مفاهیم بنیادی در علم مربوطه به شما آموزش داده خواهد شد.

همچنین شما نقش های مختلف داروسازان در بیمارستان ها ، سازمان های مراقبت های اولیه ، داروخانه های عمومی و صنعت داروسازی را خواهید آموخت و با مسئولیت های آینده یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند حفاظت از مردم ، اطمینان از کیفیت ، ایمنی و اثربخشی داروها و تشخیص نوع داروها آشنایی پیدا خواهید کرد.

یکی از روش های مدرن که در تحصیل رشته داروسازی در انگلستان در این دانشگاه به کار گرفته می شود ، شبیه سازی داروخانه ، داروسازی ، بیمارستان ، بیماران و غیره می باشد که شما را در محیطی نزدیک به واقعیت و به صورت عملی مورد چالش و آزمون قرار می دهد و در رشد و آموزش شما تاثیر به سزایی میگذارد.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر در سال 1829 در شهر منچستر تاسیس گردید و یکی از بهترین دانشگاه های جهان در ارائه رشته های پزشکی و داروسازی می باشد که هم اکنون پنجمین دانشگاه برتر انگلستان و 10 امین دانشگاه برتر در جهان برای ارائه رشته داروسازی می باشد ، در دوره چهار ساله کارشناسی داروسازی شما دانش و مهارت های عملی لازم برای ورود به حرفه داروسازی را فرا می گیرید ، این مرکز علم و عمل را در طول دوره ادغام کرده و به شما این فرصت منحصر به فرد را می دهد که در هر سال از تحصیل خود از داروسازان جامعه علوم لازم را بیاموزید.

شما با جنبه های حرفه ای داروسازی آشنا خواهید شد و همچنین نحوه ارتباط موثر با بیماران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی را خواهید آموخت و مهارت های مورد نیاز خود را برای سازگاری با هر تغییری که ممکن است در طول حرفه شما رخ دهد ، توسعه خواهید داد.

در طول دوره MPharm ، از انواع فعالیت های آموزشی و یادگیری ، از جمله سخنرانی ها ، آموزش ها ، کلاس های عملی ، جلسات آموزشی رایانه ای و تیمی و پروژه های تحقیقاتی بهره مند خواهید شد ، علاوه بر این ، در طول دوره تحصیل شما این فرصت را خواهید داشت که در محل های سازماندهی شده و زیر نظر اساتید و دکترهای متخصص در داروخانه های عمومی ، جراحی های عمومی ، کارخانه های صنعتی ساخت دارو و غیره شرکت کنید.

دانشگاه لیورپول

دانشگاه لیورپول درسال 1882 در شهر لیوپول آغاز به کار کرد و در طی 5 سال گذشته یکی از پر درخواست ترین دانشگاه های انگلستان بوده است که هم اکنون نزدیک به 9 هزار دانشجوی خارجی را در خود جای داده است ، شما در دوره های داروسازی این دانشگاه با نحوه کشف داروهای جدید ، نحوه تأثیر و نحوه تولید آن ها آشنا خواهید شد ، برنامه داروسازی در لیورپول به شما این فرصت را می دهد تا با درک پیشرفته ای از مبنای علم داروشناسی ، به عنوان یک پزشک مراقبت های بهداشتی پیشرفت کنید و به کسب علم بپردازید.

دانشجویان در محیط دانشگاه با دسترسی به فناوری های کاملا به روز ، آزمایشگاه های مجهز ، کتابخانه مربوطه به رشته داروسازی و غیره می توانند هرچه بهتر در رشد و شکوفایی استعداد های خود در این رشته تلاش نمایند و علاوه بر این با حضور در کنار اساتید و دیگر متخصصان مورد تایید دانشگاه در محیط های درمانی و بیمارستانی تجربیات لازم برای ورود به محیط کار پس از پایان تحصیلات را کسب نمایند.

شاید ندانید که دانشگاه های سوئد دارای رتبه 4 جهانی در ارائه دروس داروسازی هستن ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد را مرور کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان

هزینه تحصیل رشته داروسازی در انگلستان معمولا گران است ، انگلستان جز کشورهای ارزان قیمت چه برای تحصیل و چه برای زندگی به شمار نمی اید ، پس دقت داشته باشید که اطلاعات کافی و جامعی را در مورد هزینه ها و قیمت ها در این کشور پیش از مهاجرت کسب نمایید تا بعد از آن و در حین تحصیل با مشکلی مواجه نشوید.

هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان

شهریه دانشگاه ها به صورت سالانه از دانشجویان اخذ می شود و هر دانشگاه شهریه متفاوتی را برای خود در نظر گرفته است ، اما به طور کل می توان گفت که این میزان ما بین 12 هزار پوند و 25 هزار پوند متغیر است ، به طور مثال در سه دانشگاهی که خدمتتان توضیحاتی را ارائه نمودیم شهریه ها به شرح زیر است :

  • دانشگاه ناتینگهام سالانه 25 هزار پوند
  • دانشگاه منچستر 22 هزار پوند
  • دانشگاه لیورپول 17 هزار پوند

توجه داشته باشید که علاوه بر شهریه سالانه دانشگاه باید مبلغی را هم برای هزینه های اقامت ، خوراک ، پوشاک ، کتاب ، حمل و نقل و غیره محاسبه و در نظر بگیرید ، با این که هزینه های زندگی به نحوه و نوع زندگی اشخاص بستگی زیادی دارد.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های انگلستان

تحصیل رشته داروسازی در انگلستان 4 سال به طول خواهد انجامید که درجه MPharm را برای شما به ارمغان می آورد ، می توان گفت که 3 سال اول بیش تر به دروس تئوری تعلق دارد و دروس عملی و تجربی در سال آخر در محیط داروخانه یا بیمارستان زیر نظر اساتید مورد تدریس قرار می گیرد و به نوعی دوره کارآموزی می باشد.

در طول تحصیل در دانشگاه شما با طراحی ، ساخت ، آزمایش و استفاده از داروها آشنا می شوید و دانش شما از طریق روش های مختلفی از جمله گزارش ها و امتحانات عملی ، کار گروهی ، ارزیابی همسالان ، ارائه شفاهی و امتحانات ارزیابی می شود ، ماژول های اصلی این رشته فیزولوژی ، زیست شناسی و شیمی می باشند و دانشجویان در آزمایشگاه های پیشرفته میتوانند مهارت و دانش لازم را در صنعت داروسازی بدست آورند و در نهایت با پزشکان در زمینه دارویی همکاری کرده و بیماران را در زمینه دارو مشاوره کنند.

دروس مهمی که در طی این 4 سال دانشجویان با آن آشنا می شوند عبارتند از : میکروبیولوژی ، زیست شناسی ، آسیب شناسی ، بیماری های عفونی و پیش گیری ، فرآیند توسعه دارو ، رهبری بهداشت و دارو و غیره.

بورسیه رشته داروسازی در انگلستان

در مجموع بورسیه های تحصیلی برای رشته های پزشکی در انگلستان محدود است ، اما خوشبختانه باز در مقابل بقیه گرایش های پزشکی رشته داروسازی از بورسیه های تحصیلی بیش تری در دانشگاه ها برخوردار است.

باید دقت داشته باشید که با شرکت در دوره های A-Level به نوعی شما ضمانت می کنید که از پس پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در انگلستان بر می آیید به همین خاطر نمی توانید فورا درخواست بورسیه تحصیلی بنمایید ، اما پس از تحصیل به مدت 1 سال می توانید از کمک هزینه های دانشگاه استفاده کنید.

شما برای استفاده از کمک هزینه های تحصیلی باید دارای استعداد درخشان و نمرات فوق العاده ای باشید ، به نوعی باید خود را به دانشگاه اثبات کنید که آنان قبول دار هزینه های تحصیل شما شوند ، البته این کمک هزینه ها بیش تر ممکن است که هزینه های اقامت و زندگی شما و شاید بخشی از شهریه دانشگاه را در بر بگیرد و بسیار سخت است که بتوان کل هزینه دانشگاه را بورسیه گرفت.

همچنین برای راحت تر دست پیدا کردن به این کمک هزینه ها باید بتوانید از اساتید داروسازی انگلستان و همچنین اساتید و مراکز آموزشی سال های پیشین خود تاییدیه ها و توصیه نامه هایی را دریافت نمایید که می تواند تاثیر زیادی بگذارد.

زبان تحصیل داروسازی در انگلستان

زبان رسمی کشور انگلستان و زبان رسمی تدریس در مراکز آموزشی این کشور انگلیسی می باشد ، که برای دانشجویان متقاضی از کشور ما یک مزیت بزرگ محسوب می شود و نیاز به یادگیری یک زبان سوم که برای تحصیل در اکثر کشورهای جهان لازم است را ندارد ، البته در بعضی معدود از دانشگاه ها بعضی از رشته ها به زبان فرانسوی و اسپانیایی هم تدریس می شود.

در اکثر دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی در انگلستان به دلیل نیاز به برقراری ارتباط با مردم ، موضوع زبان را سختگیری می کنند به طوری که دانشگاه های رتبه بالا نمره ایلتس 7 و دانشگاه های کمی رده پایین تر حداقل نمره ایلتس 6،5 را شرط پذیرش گذاشته اند ، اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید می توانید با شرکت در دوره های A-level که در بالاتر به آ اشاره کردیم یا کالج های آموزش زبان انگلیسی نسبت به تقویت این امر اقدام نمایید.

البته توصیه ما این است که برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در کشور خودمان اقدامات لازم را به عمل آورید زیرا هزینه های برگزاری کلاس های آموزش زبان در انگلستان بالا می باشد و می تواند شما را با مشکل رو به رو نماید.

اگر می خواهید به زبان انگلیسی اما با هزینه های کمتر داروسازی بخوانید می توانید کشور سنگاپور را انتخاب کنید ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور را بخوانید.

آزمون های ورودی داروسازی در انگلستان

همانطور که در ابتدای مطلب خدمت شما عزیزان عرض کردیم برای پذیرش و تحصیل رشته داروسازی در انگلستان ، باید در دوره های A-Level شرکت کنید و در انتهای آن در آزمون های این دوره نمره های قبولی و مورد نیاز را به دست آورید تا بتوانید به تحصیل در این رشته بپردازید.

حال هرچه نمرات بالاتری را به دست آورید در مراکز بزرگ تر و معتبر این کشور قادر به تحصیل خواهید بود ، به طور معمول برای متقاضیان رشته داروسازی علاوه بر آموزش زبان انگلیسی ، در این دوره دروس دیگری از جمله زیست شناسی ، شیمی و ریاضی نیز کلاس های آموزشی برگزار می شود.

در انتها 3 آزمون یا 4 آزمون از دانشجویان شرکت کننده در این دوره ها اخذ می گردد و نمرات آنان مبنای پذیرش آنان قرار می گیرد ، هم چنین توجه داشته باشید که پس از پایان تحصیلات از دانشگاه هم دانشجویان فارغ التحصیل باید در یک دوره یک ساله Pre registration شرکت نمایند و بعد از پایان این دوره و قبولی در آزمون ثبت داروسازان ( GPhC ) ، به‌عنوان یک داروساز معتبر در انگلستان شناخته می‌شوند.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در انگلستان

انگلستان جز کشورهایی است که تحصیل در دانشگاه های آن خواسته بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان می باشد ، این کشور سال ها است که به قدرت و اهمیت علم و دانش در موفقیت یک جامعه پی برده است و بیش از 2 قرن است که برای ترقی و پیشرفت مراکز آموزشی خود قدم بر می دارد.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در انگلستان

در این میان همواره توجه بسیاری به رشته های علم پزشکی شده است ، به همین خاطر تحصیل در رشته داروسازی در این کشور می تواند یک موفقیت بسیار بزرگ برای هر فردی باشد و می تواند آینده درخشانی را برای او در هر نقطه از جهان رقم بزند.

به طور یقین میزان مزایایی که تحصیل این رشته در این کشور برخوردار است بسیار بیش تر معایب آن است ، یا می توان گفت یافتن معایب آن کاره آسانی نمی باشد ، با ما باشید تا شما را به طور خلاصه با مزایا و معایب تحصیل رشته داروسازی در انگلستان آشنا نماییم.

مزایا

  • تدریس و خدمات ارائه ای به دانشجویان در این رشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • مردم و دانشجویان از سطح رفاه و زندگی بسیار مناسبی برخودار هستند.
  • به دانشجویان ممتاز در این رشته بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های زندگی تعلق خواهد گرفت.
  • رشته داروسازی در جامعه این کشور و در جامعه جهانی دارای شان و احترام بالایی می باشد.
  • زبان رسمی تدریس و گویش مردم انگلیسی است.
  • تمامی دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.
  • مدت زمان تحصیل این رشته نسبت به دیگر نقاط بسیار کوتاه تر است.
  • فاصله زمانی و مکانی انگلستان با ایران کم و کوتاه است و مسافرت و جابه جایی را ساده می نماید.
  • امکان دریافت وام دانشجویی و پرداخت آن در حین تحصیل و یا پس از پایان تحصیلات وجود دارد.
  • امکان اشتغال و کسب اقامت پس از پایان تحصیلات وجود دارد.
  • مدارک اعطایی از سمت دانشگاه های این کشور اعتبار و ارزش بالایی در اروپا و جهان دارد.

معایب

  • شهریه دانشگاه ها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالا است.
  • هزینه زندگی نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپا گران تر می باشد.
  • اخذ پذیرش و قبولی در این رشته کمی سخت است.
  • تعداد بورس های تحصیلی بسیار کم است و دانشگاه ها بورسیه های زیادی به دانشجویان این رشته ارائه نمی کنند.
  • فرهنگ و آداب رسوم مردم این کشور با ما ایرانیان متفاوت است و مدتی زمان لازم است تا به آن عادت نمود.

از انجا که 30 درصد از کل صادران سوئیس به دارو اختصاص دارد احتمالا می توان متوجه شد که تا چه حد داروسازی در این کشور موفق است ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئیس را بخوانید تا با هزینه های تحصیل این رشته آشنا شوید.

بازار کار و درآمد داروسازی در انگلستان

همانطور که در بالا هم گفتیم پس از پایان تحصیلات در دانشگاه ، باید به مدت یک سال در یک داروخانه و یا یک بیمارستان زیر نظر یک استاد یا دکتر داروساز به نحوی به کارآموزی بپردازید ، سپس می توانید با شرکت در آزمون GPhC و قبولی در این آزمون ، به عنوان یک دکتر داروساز مشغول به فعالیت شوید.

وقتی دانشجویی در انگلستان در رشته داروسازی تحصیل کند و از دانشگاه های برتر فارغ التحصیل شود ، از بابت پیدا کردن کار ، اشتغال و همچنین دریافت اقامت به مشکلی برنخواهد خورد ، زیرا رشته داروسازی رشته پرطرفداری در انگلستان است و بازار کار خوبی را هم دارا می باشد.

رشته داروسازی در انگلستان مانند اکثر کشورهای دنیا و باز هم مانند دیگر رشته های علم پزشکی از درآمد بالایی برخوردار است ، البته اگر موفق به اخذ دکترای داروسازی شوید به قطع از درآمد و بازار کار بسیار مناسب تری برخوردار خواهید بود ، یک داروساز ساده و تازه کار در انگلستان می تواند سالانه 30 هزار تا 35 هزار پوند و یک داروساز با تجربه چندین سال کار بیش تر می تواند 35 هزار تا 50 هزار پوند درآمد داشته باشد ، اما یک داروساز حرفه ای و یا مدیر یک تیم داروسازی خواهد توانست در سال 50 هزار تا 90 هزار پوند درآمد را به دست آورد.

خوب است در کنار این محتوا ، مقاله کار در انگلستان را نیز مطالعه نمایید تا با قوانین و مقررات کاری این کشور به طور کامل آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در انگلستان

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در انگلستان آشنا کنند ، اگر در خصوص تحصیل رشته های پزشکی سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را درج کنید ، کارشناسان ما در همان روز پاسخ شما را ثبت خواهند کرد.

دوره پیش نیاز برای تحصیل رشته داروسازی در انگلستان به چه صورت است و شرایط ان چیست؟

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته داروسازی باید در دوره های A-Level یا Foundation شرکت نمایند و پس از پایان این دوره ها و بر اساس نمرات پایانی خود خواهند توانست وارد دانشگاه های این کشور شوند ، در این دوره که به مدت 2 سال به طول می انجامد ، کلاس هایی در دروس مورد نیاز برای رشته داروسازی مانند شیمی و زیست شناسی در کنار زبان انگلیسی برای متقاضیان برگزار می شود.

هزینه دوره های A-Level در دانشگاه های انگلستان چقدر است؟

این دوره های دو ساله در کالج های معتبر این کشور برگزار می شود و هزینه ای مابین 30 هزار پوند تا 40 هزار پوند را در بر می گیرد.

رنکینگ دانشگاه منچستر برای تحصیل رشته داروسازی در انگلستان به چه صورت است؟

دانشگاه منچستر در سال 1829 در شهر منچستر تاسیس گردید و یکی از بهترین دانشگاه های جهان در ارائه رشته های پزشکی و داروسازی می باشد که هم اکنون پنجمین دانشگاه برتر انگلستان و 10 امین دانشگاه برتر در جهان برای ارائه رشته داروسازی می باشد

هزینه تحصیل رشته داروسازی در انگلستان چقدر است؟

شهریه دانشگاه ها به صورت سالانه از دانشجویان اخذ می شود و هر دانشگاه شهریه متفاوتی را برای خود در نظر گرفته است ، اما به طور کل می توان گفت که این میزان ما بین 12 هزار پوند و 25 هزار پوند متغیر است ، به طور مثال در سه دانشگاهی که خدمتتان توضیحاتی را ارائه نمودیم شهریه ها به شرح زیر است : 1. دانشگاه ناتینگهام سالانه 25 هزار پوند 2. دانشگاه منچستر 22 هزار پوند 3. دانشگاه لیورپول 17 هزار پوند

درآمد یک داروساز در انگلستان چقدر است؟

اگر موفق به اخذ دکترای داروسازی شوید به قطع از درآمد و بازار کار بسیار مناسب تری برخوردار خواهید بود ، یک داروساز ساده و تازه کار در انگلستان می تواند سالانه 30 هزار تا 35 هزار پوند و یک داروساز با تجربه چندین سال کار بیش تر می تواند 35 هزار تا 50 هزار پوند درآمد داشته باشد ، اما یک داروساز حرفه ای و یا مدیر یک تیم داروسازی خواهد توانست در سال 50 هزار تا 90 هزار پوند درآمد را به دست آورد.

این مطلب جهت آشنایی شما عزیزان با تحصیل رشته داروسازی در انگلستان به تلاش تیم ترجمه و کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی جمع آوری و تهیه شده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق شماره های دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان ، مقاله تحصیل در انگلستان را حتما مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه