تحصیل رشته داروسازی در مالزی

تحصیل رشته داروسازی در مالزی می تواند شما را به آرزوی دیرینه تان برای دستیابی به مدرکی معتبر در این رشته تحصیلی از دانشگاه هایی معتبر برساند.

شما می توانید از طریق درخواست برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی راحتتر و بسیار در دسترس تر از دانشگاه های کشورمان به تحصیل این رشته پزشکی مشغول شوید، که  آرزوی دانشجویان بسیاری در طول زندگیشان بوده است.

تیم مشاورین باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته داروسازی و شرایط تحصیل در آن را برای شما عزیزان شرح خواهند داد. کشور مالزی یکی از بهترین مقاصد آسیا برای تحصیل در رشته های پزشکی به خصوص رشته داروسازی می باشد و سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر و شناخته شده آن تلاش می کنند.

مراکز علمی و تحقیقاتی مالزی در کنار بیمارستان ها در شهرهای بزرگ مالزی واقع شده اند، که شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل و آموزش در این رشته برای دانشجویان فراهم آورده اند. همچنین سالانه منابع مالی بسیاری برای آموزش و ارائه رشته های پزشکی در مالزی از سوی دولت به مراکز آموزشی اختصاص داده می شود.

فهرست مطالب

تمامی اینها در کنار در دسترس تر بودن تحصیل این رشته نسبت به کشورمان، متقاضیان بسیاری را از ایران راهی مالزی کرده است. همچنین مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی را نیز تهیه کرده ایم، تا شما با شرایط پذیرش و تحصیل این رشته ها کاملا آشنا شوید.

تحصیل رشته داروسازی در مالزی

دوره های کالج داروسازی مالزی

در اینجا این سوال به وجود می آید که افراد خارجی که خواهان تحصیل رشته داروسازی در مالزی هستند، آیا از سیستم آموزشی و سواد پایه برای تحصیل در این رشته برخوردار هستند؟ این موضوعی که توسط دانشگاه های مالزی مد نظر قرار گرفته است و برای کسانی که در سیستم های آموزشی غیر قابل تایید این کشور تحصیل نموده اند، دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دوره پیش از دانشگاه داروسازی مالزی 1 سال به طول خواهد انجامید، مگر اینکه شخص از مدرک لیسانس یا مدرک بالاتری در زمینه های مرتبط با این رشته یا رشته های پزشکی برخوردار باشد. این دوره یک ساله برای متقاضیان خارجی و کلیه متقاضیان مالزیایی است که نمره های مورد نظر را کسب نکرده اند. دقت داشته باشید که نمرات سوابق شما بر اساس نظام نمره دهی این کشور معادل سازی می شود.

همچنین افرادی که دارای دیپلم مالایایی، دیپلم استرالیایی و یا STPM/A-level هستند نیز نیازی به گذراندن دوره های کالج داروسازی مالزی پیش از تحصیل را ندارند، مگر از سطح نمرات مناسبی برخوردار نباشند. در این دوره ها دانش جویان با دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی طبق آنچه برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی نیاز است، آشنایی پیدا می کنند و به سطح مناسب و آمادگی لازم جهت ورود به دانشگاه می رسند. درنهایت پس از این دوره به شرط دارا بودن حداقل نمره های تعریف شده دروس، افراد می توانند وارد تحصیل در این رشته شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای آسیایی ، معتبر ، ارزان و قانونی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته داروسازی مالزی

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که آیا برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی نیازی به شرکت در آزمون های ورودی است؟ باید بگویم که شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور مالزی با سایر کشورهای جهان متفاوت است و نحوه پذیرش برای هر شخص ممکن است با شخصی دیگر تفاوت داشته باشد و مراحل مختلفی را در بر بگیرد.

متقاضیان باید در وهله اول آخرین مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه کنند که نمرات سوابق متقاضی بر اساس نظام نمره دهی این کشور معادل سازی می شود. پس از آن اعلام می شود که آیا نیاز به دوره پریمدیکال دارد و آیا نیاز به شرکت در آزمونی می باشد یا خیر. اما تمامی متقاضیان باید مصاحبه ای را اساتید مربوطه و مسئولین پذیرش در دانشگاه مد نظر به انجام برسانند که این مرحله اصلی ترین مرحله پذیرش شناخته می شود.

همچنین متقاضیان خارجی باید در آزمون های روان سنجی و سایر آزمون های ارائه شده توسط دانشکده و آزمون های بینایی سنجی شرکت کرده تا سلامت روانی، جسمی و چشمی آنان کاملا تائید شود. چنانچه شخص دارای بیماری های روانی یا ناتوانی های جسمی جدی یا مشکل بینایی و کوررنگی باشد، از پذیرش وی قطعا صرف نظر می شود.

آزمون ورودی رشته داروسازی مالزی

به همین خاطر آزمون ورودی رشته داروسازی مالزی کاملا متفاوت است و باید حتما از طریق مکاتبه با دانشگاه بررسی شود. پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در مالزی را مطالعه نمایید، تا تحصیل در این کشور را بهتر بشناسید.

شرایط داروسازی در مالزی

می توان به جرات گفت که تحصیل رشته داروسازی در مالزی می تواند یکی از معتبرترین مدارک موجود در این رشته را برای دانشجویان به ارمغان آورد. همانطور که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم معمولا متقاضیان خارجی به خصوص دانشجویان ایرانی باید دوره ای مقدماتی یا همان پری مدیکال را جهت کسب آمادگی و معادل سازی مدرک دیپلم خود در این کشور پشت سر بگذارند.

اما در صورت موفقیت و ورود به دانشگاه باید مد نظر قرار دهید که شرایط داروسازی در مالزی بسیار پیشرفته و کامل است. تحصیل در این رشته 4 سال به زمان نیاز دارد و پس از آن نیز دانشجویان برای دوره کارآموزی هم باید 1 سال دیگر زمان در نظر بگیرند. اما این هنوز هم پایان کار نیست و پس از یک سال کارآموزی باید یک سال خدمت اجباری در محلی که از سوی هیئت داروسازی مالزی به رسمیت شناخته شده است را نیز پشت سر بگذارید.

در نهایت با پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل باید در آزمون داروسازی نهایی قبول شده تا شما یک داروساز کاملاً ثبت شده (FRP) شناخته شوید. شرکت در دوره کارآموزی ضمن آن که امکان دریافت حقوق را برایتان به وجود می آورد، تجربه کاری ارزشمندی نیز در کارنامه شغلی تان خواهد بود. البته دقت داشته باشید که دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار به مدت حداکثر 20 ساعت در هر هفته هستند.

اگر میخواهید در مالزی درس بخوانید مقالات زیر شناخت بهتری از این کشور رابه شما میدهد.

مدرک زبان رشته داروسازی در مالزی

قطعا می دانید که برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی باید این کار را به زبانی غیر از فارسی انجام دهید، اما چه بهتر است که این امکان وجود داشته باشد که بتوان به زبان انگلیسی اینکار را انجام داد. باید بگوییم که خوشبختانه اکثر دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در مالزی این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و به نوعی زبان اصلی آموزش این رشته زبان انگلیسی است.

مدرک حداقل سطح
آیلتس آکادمیک 5.5
تافل PBT – 513 CBT – 183 IBT – 63
MUET (آزمون زبان انگلیسی دانشگاه‌های مالزی) 3
آزمون Linguaskill کمبریج 154

به همین خاطر کمتر دیده شده که غیر از دانشجویان مالزیایی، دانشجویان خارجی نیز علاقمند به تحصیل این رشته به زبان مالایی باشند. اما نکته مهمی که وجود دارد، در اکثر دانشگاه ها در حین تحصیل دانشجویان در این رشته، زان مالایی نیز به آنان آموزش داده می شود، تا برای اقامت، کار و ارتباط با بیماران بتوانید تجربه راحت و تاثیر مثبت تری داشته باشید.

ولی باید بتوانید مهارت و تسلط خود به زبان انگلیسی را به دانشگاه مد نظرتان به اثبات برسانید. معمولا اکثر مراکز از دانشجویان مدارکی معتبر برای زبان انگلیسی درخواست می کنند یا خود از طریق آزمون میزان دانش زبانی متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهند. حتما پیش از اقدام از این موضوع و مدارک لازم آن اطلاعات کاملی کسب کنید.

اما به طور کلی مدرک زبان رشته داروسازی در مالزی که مورد تایید اکثر دانشگاه ها می باشد به شرح زیر هستند:

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در مالزی

 اگر مشتاق به تحصیل رشته داروسازی در مالزی هستید، باید حتما پیش از اقدام برای ارسال درخواست خود، حتما از دانشگاه مد نظر خود به طور کامل مدارک مورد نیاز و مورد درخواست آن ها را استعلام نمایید و طبق آخرین تغییرات و اطلاعات آن ها ارسال نمایید. باید بگوییم که مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در مالزی شبیه به دیگر کشورها می باشد.

به نوعی اکثر دانشگاه های هان در مدارک مورد نیاز دارای شباهت و اشتراکات بسیاری هستند. ولی ممکن است که بازهم باتوجه به اصول، قوانین و یا شرایط متقاضی مدارکی خاص یا مازاد از آن ها درخواست شود. مثلا دانشگاه های مالزی بر روی سلامت جسمی و روحی افراد حساسیت بسیاری دارند به خصوص در رشته های پزشکی.

به همین خاطر بهتر است تمامی گواهی های سلامت خود را ارسال کنید. با این که آن ها قطعا باز شما را تحت بررسی و معایناتی قرار می دهند. اما به طور کلی برای تحصیل رشته داروسازی در مالزی مدارک زیر را در دسترس داشته باشید:

  • آخرین مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت جسمانی و روحی
  • مدارک زبان انگلیسی
  • هرگونه رومه از مقالات یا پژوهش های رسمی و بین المللی

توصیه می کنیم مقاله کار در مالزی را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه کرده تا با شرایط و چگونگی یافتن کار در حین تحصیل و پس از پایان تحصیلات در این کشور کاملا دقیق و به روز آشنا شوید.

شهریه های داروسازی در مالزی

دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل رشته داروسازی در مالزی باید حتما پارامتری با نام هزینه ها و مخارج تحصیلی را نیز پیش از اقدام مورد بررسی قرار دهند. باید بگوییم که شهریه های داروسازی در مالزی ارزان نیستند، اما جز کشورهای گران هم محسوب نمی شوند. اما به طور کل باتوجه به اعتبار و ارزشی که مدارک دانشگاهی این کشور دارند، شهریه های دانشگاه ها آن کاملا مورد قبول و منطقی هستند.

به طور متوسط و میانگین اگر بخواهیم مد نظر قرار دهیم باید بگوییم که شهریه سالانه تحصیل رشته داروسازی در مالزی می تواند 10 هزار دلار یا 10 تا 40 هزار رینگت سالانه را در بر بگیرد. البته این فقط مربوط به شهریه است که علاوه بر آن باید هزینه 200 تا 2 هزار رینگت برای ثبت نام، 100 تا 500 رینگت برای درخواست، 200 رینگت برای خدمات و امکانات عمومی در هر ترم و مهم تر از همه 16 هزار تا 20 هزار رینگت سالانه هزینه اقامت و زندگی در این کشور را هم در نظر داشته باشید.

در جدول زیر شهریه تحصیل رشته داروسازی در مالزی در دانشگاه های معتبر این کشور را مشاهده می نمایید:

دانشگاه شهریه
دانشگاه UCSI مالزی دیپلم داروسازی: 51550 رینگت کل 2.5 سال لیسانس داروسازی: 160486 رینگت کل 4 سال
دانشگاه بین المللی پزشکی مالزی 49 هزار رینگت سالانه
دانشگاه AIMST لیسانس: سالانه 37750 رینگت فوق لیسانس: سالانه 22100 رینگت
دانشگاه تیلورز لیسانس 181602 رینگت کل 4 سال
دانشگاه کبانگسان لیسانس سالانه 27300 رینگت
دانشگاه مالایا لیسانس 237700 رینگت 4 سال

مزایای تحصیل رشته داروسازی مالزی

تا این بخش از مقاله برای شما عزیزان، شرایط و هزینه های تحصیل رشته داروسازی در مالزی را به طور خلاصه و کملا دقیق ارائه کردیم. اما شاید بسیاری از شما همراهان این سوال را داشته باشید که تحصیل رشته داروسازی در مالزی برای دانشجویان خارجی چه مزایا و ویژگی هایی را می تواند همراه داشته باشد.

باید بگوییم اعتبار بالایی که تحصیل رشته داروسازی در مالزی به ارمغان می آورد خود یک مزیت بسیار بزرگ و ارزشمند است. اما این تمامی ویژگی های آن نیست. در ادامه مهم ترین مزایای تحصیل رشته داروسازی مالزی را برای شما عزیزان تهیه کردیه ایم، که به شرح زیر می باشند:

  • اعتبار بالای مدارک اعطایی از سوی دانشگاه ها در این رشته
  • تحصیل در دانشگاه هایی مطرح و سرشناس
  • امکانات، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مدرن و به روز جهت آموزش
  • آموزش توسط اساتید مطرح و سرشناس
  • بازار کار مناسب پس از اتمام تحصیلات
  • اجازه کار در داروخانه در دوران تحصیل
  • مدت زمان کوتاه تر تحصیل در مقایسه با سایر کشورها
  • ارتباط کمتر با بیمار نسبت به دیگر رشته های پزشکی
  • گستره شغلی وسیع
  • نیاز بالا به متخصصان داروسازی در مالزی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • شهریه های تحصیلی مناسب و مقرون به صرفه

وبینار ارائه شده در این بخش پذیرش کشورهای مختلف را نشان می دهد که در مدت کوتاهی توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اخذ شده است.

شما هم می توانید با دریافت مشاوره رایگان و یا شرکت در جلسات حضوری قدم در راه مهاجرت بگذارید.

فرم موجود در باکس های کرم رنگ را تکمیل کرده منتظر تماس مشاوران ما باشید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تحصیل رشته داروسازی در کشور های خارجی با کارشناسان رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معایب

قطعا اگر بگوییم که تحصیل رشته داروسازی در مالزی با هیچ عیبی همراه نیست، کمی اغراق کرده ایم. اما باید بگوییم که مزایای آن در مقابل معایب آن بسیار بیش تر و قابل توجه تر است. اما یکی از معایب بزرگی که وجود دارد، اجازه کارآموزی به راحتی به دانشجویان ایرانی داده نمی شود وباید به دنبال راهکاری مناسب باشید تا بتوانید به این هدف برسید.

یکی دیگر از معایب وارد، سخت گیری بر سلامت جسمی و روحی است و ممکن است گاها به خاطر بیماری یا نقصی نه چندان مهم دانشجویان پذیرفته نشوند. همچنین معدل سازی مدرک دیپلم نیز خود با دردسر و پیچیدگی هایی برای این رشته همراه است.

تحصیل رشته داروسازی را در برخی کشورها با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در مالزی

تحصیل رشته داروسازی در مالزی 4 سال به طول می انجامد و 1 سال پس از آن باید دوره کاراموزی را گذراند.

 بله، تحصیل رشته داروسازی در مالزی دارای اعتبار بسیاری می باشد و در تمام جهان پذیرفته می شود.

مدارک معتبر زبان انگلیسی نظیر آیلتس، تافل، MUET و آزمون Linguaskill کمبریج مورد تایید دانشگاه های این کشور هستند.

هزینه تحصیل این رشته با توجه به دانشگاه و مقطع متفاوت است اما می تواند سالانه از 20 هزار تا 40 هزار رینگت را در بر بگیرد.

باید بگوییم که زبان تحصیل رشته داروسازی در مالزی به دو زبان مالایی و انگلیسی است، اما اکثر دانشگاه های این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

فراموش نکنید مقاله مهاجرت به مالزی را هم در سایت ما مطالعه نمایید، تا با سایر جوانب و زوایای مهاجرت و زندگی در این کشور به غیر بعد تحصیلی به طور کامل آشنا شوید و مالزی را بشناسید. جهت شناخت بیش تر و یا مشاوره خصوصی در رابطه با تحصیل رشته داروسازی در مالزی می توانید با کارشناسان باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی در تمامی روزهای هفته و در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه