تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

اسلواکی از جمله کشورهای مهم در اروپای مرکزی است که شاید نام آن برای بسیاری از افراد آشنا نباشد ولی سالانه تعدا زیادی از دانشجویان خواهان تحصیل در موسسات عالی و دانشگاه های این کشور هستند ، تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی به دلیل پذیرش راحت تر دانشگاه های پزشکی این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی می باشد ؛ با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی در سال های اخیر رشد چشم گیری را داشته ، از اعتبار دانشگاه ها گرفته تا سطح علمی در زمینه پزشکی و دارو ها ، به همین دلیل این رشته در حال حاضر متقاضیان بسیاری در اسلواکی دارد.

سالانه از کشور خودمان نیز به دلیل پایین بودن ظرفیت دانشگاه ها در رشته داروسازی ، افراد زیادی به این کشور نقل مکان و به ادامه تحصیل می پردازند که با توجه به هزینه مناسب ، پذیرش تقریبا آسان و کیفیت بالای رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل در مقاطع عالیه می باشد ، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را هرچه بهتر با تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی آشنا سازیم.

پیش تر هم در همین سایت به طور مفصل در خصوص شرایط دریافت اخذ ویزای دانشجویی و تحصیل در دانشگاه های این کشور صحبت کردیم ؛ در مقاله تحصیل در اسلواکی هم  می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این کشور را هم ببینید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

دوره های پریمدیکال برای اسلواکی

دانشگاه های پزشکی اسلواکی برای آماده سازی دانشجویان جهت تحصیل در رشته های پزشکی ، داروسازی و دیگر رشته های پزشکی دوره های پریمدیکال را به آنان ارائه می نمایند ، این دوره ها در دانشگاه های این کشور در دو ترم و به زبان های انگلیسی و اسلواکیایی به متقاضیان ارائه می گردد ، در دوره های پریمدیکال برای اسلواکی دانشجویان با مقدمات علم پزشکی آشنا می شوند که باعث می شود بتوانند درک بهتری از این علم و رشته ای که خواهان ادامه تحصیل در آن هستند داشته باشند.

این دوره ها از بخش های تئوری و عملی تشکیل می شوند و دانشجویان در کلاس های درس ، سمینار های علمی و پزشکی و آزمایشگاه های مربوط به گرایش خود به کسب تجربه و علم می پردازند که ان ها را برای تحصیل هرچه بهتر در دانشگاه آماده می کند.

به نوعی می توان گفت که دوره های پریمدیکال برای اسلواکی به بررسی و توضیح دروس دوره های تحصیلی قبل به صورت پیشرفته و تخصصی در زمینه های پزشکی می پردازد ،به طور مثال برای رشته داروسازی بیشتر به دروس زیست شناسی وشیمی تاکید و تکیه می شود که پایه و اساس علم داروسازی می باشد.

دانشجویان حتی می توانند دوره های پریمدیکال را در خارج از این کشور بگذرانند و مدرک آن را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند ، توجه کنید که تمامی مراکز مورد تایید دانشگاه های اسلواکی نمی باشند و قبل از آن نسبت به اطلاع از مراکز مورد تایید دانشگاه خودتان اطلاع کسب نمایید.

در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی هم برترین دانشگاه های اسلواکی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند را به شما معرفی کرده ایم که موازی با مطالعه این مقاله می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اخذ پذیرش تضمینی و ویزای کشور اسلواکی راهنمایی گام به گام مشاورین شرکت رجبی را از دست ندهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی اسلواکی

برای کسانی که قصد تحصیل در خارج کشور را دارند مهم می باشد که در چه دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازند ، رتبه دانشگاه ، خدمات ارائه شونده توسط دانشگاه ، اعتبار مدرک دانشگاه و بسیاری موارد دیگر از این قبیل همواره در انتخاب و تصمیم گیری در رابطه با مقصد نهایی برای تحصیل مهم می باشند ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی همواره اماده هستند تا شما را در انتخاب بهترین دانشگاه های داروسازی اسلواکی یاری و کمک نمایند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه کمنیوس

این دانشگاه در شهر براتیسلاو ، پایتخت کشور اسلواکی واقع شده است و میتوان گفت که بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی در این کشور می باشد ، این دانشگاه اولین دانشگاهی است که رشته داروسازی را در این کشور برای علاقه مندان به تحصیل در آن ارائه کرده و بیش از نیم قرن است که دانشجویان به تحصیل و فراگیری این رشته در این دانشگاه مشغول می باشند.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه کمنیوس سالانه تعداد زیادی دانشجو را از دیگر کشورهای اروپا به خود جذب می نماید که یکی از دلایل آن اعتبار بالایی است که برای مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه در جهان قائل می باشند.

دانشگاه کمنیوس رتبه اول را در بین دانشگاه های اسلواکی و رتبه ۶۳۰ را در جهان دارا می باشد ، این دانشگاه با ۳۰ کشور اروپایی دیگر و حدود ۳۴۰ دانشگاه در سراسر جهان دارای مبادله علمی است ، تحصیل رشته داروسازی در این دانشگاه ۵ سال به طول می انجامد ، دانشگاه کمنیوس امکاناتی همچون خوابگاه های مجهز ، سالن ورزشی ، کتابخانه ، آزمایشگاه های مجهز و غیره را در اختیار دانشجویان چه داخلی و چه خارجی قرار می دهد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه کمنیوس

کالج دامپزشکی و داروسازی در کوشیتسه

کالج دامپزشکی و داروسازی در شهر کوشیتسه واقع شده است ، این مرکز تنها دانشکده در کشور اسلواکی است که به ارائه رشته دامپزشکی به متقاضیان می پردازد ، علاوه بر این دانشجویان می توانند به تحصیل در رشته داروسازی نیز در این دانشگاه اقدام کنند ، در این مرکز آموزشی علاوه بر داروهای انسانی دانشجویان حتی می توانند در رشته های داروسازی مختص حیوانات و دامپزشکی نیز به تحصیل مشغول شوند.

دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه بر روی مسائل تکنولوژی داروسازی ، دارویی ، شیمیایی ، میکروبیولوژی و آزمایش های بیولوژیکی روی داروهای مورد استفاده برای انسان به مطالعه پرداخته و مهارت بدست می آورند.

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی

کشور اسلواکی برای تحصیل در دسته کشورهای نسبتا ارزان در اروپا جای میگیرد ، دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه تحصلی بپردازند اما تحصیل به زبان اسلواکیایی برای متقاضیان رایگان می باشد ، دانشجویان باید همواره قبل از شروع ترم نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند وگرنه آن ترم تحصیلی را از دانشگاه حذف شده و قادر به تحصیل نمی باشند و ممکن است برای ادامه تحصیل در ادامه نیز با جریمه هایی نیز همراه باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی برای یک سال تحصیلی یعنی دو ترم متوالی نزدیک به ۷ هزار و پانصد تا ۸ هزار یورو متغیر می باشد که بنا به دانشگاه انتخابی و تعداد واحد های اخذ شده در هر ترم متفاوت می باشد ، باید در نظر داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشگاه مواردی قبیل خوابگاه یا منزل اجاره ای ، خورا و پوشاک ، خرید کتاب و غیره نیز بر هزینه زندگی و تحصیل اشخاص در اسلواکی می افزاید.

هزینه تحصیل داروسازی در اسلواکی

به طور مثال هزینه خوابگاه ها در اسلواکی از ۷۰ یورو در ماه اغاز می شود که بر اساس خدمات و امکانات آن ها قیمت نیز متفاوت است ، همچنین اگر کسی قصد اقامت در منزل شخصی را داشته باشد باید ماهی ۳۰۰ تا ۸۰۰ یورو را هزینه کند که این هم بر اساس مکان ، مساحت ، مبله بودن یا نبود و غیره دارای اختلاف قیمت می باشد.

اگر دوست دارید در کشورهای همسایه و هم فرهنگ تحصیل کنید ، پیشنهاد ما کشور ترکیه است ، هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه از نظر شهریه برای یک دوره ۴ ساله لیسانس در دانشگاه های دولتی ۴۵۰۰ دلار در سال است که طبیعتا نسبت به اسلواکی ارزان تر خواهد بود ، پس پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در ترکیه را بخوانید.

اگر تصمیم نهایی را مبنی بر انتخاب کشور اسلواکی برای تحصیل داروسازی گرفته اید، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های اسلواکی

برنامه درسی داروسازی که در دانشگاه های اسلواکی ارائه می شود کاملاً با دستورالعمل اتحادیه اروپا و شورای تشخیص صلاحیت های حرفه ای مطابقت دارد.

دروس در این رشته بیش تر تئوری و حفظی می باشند و دانشجویان بسیار کم با محیط درمانی و بیمار ها در ارتباط می باشند ، در این کشور می توان در زیر شاخه های مهم داروسازی صنعتی ، بالینی و داروسازی دامپزشکی به تحصیل پرداخت که هرکدام از این زیر شاخه ها شامل گرایشاتی نظیر شیمی دارویی ، داروسازی کلینیکال ، داروسازی آزمایشگاهی ، داروسازی بالینی ، فارماکولوژی ، داروسازی دام ها و غیره می شود.

تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی بر خلاف کشور ما که ۶ سال به طول میکشد ، نیاز به ۵ سال زمان برای اتمام و اخذ مدرک دارد ، با توجه به این که رشته داروسازی ترکیبی از علوم پایه و بالینی است ، افراد باید در دروس فیزیک ، شیمی و زیست‌شناسی توانمند باشند.

همچنین میزان تسلط بر زبان انگلیسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا حتی اگر دانشجویان به زبانی غیر از انگلیسی هم مشغول به تدریس باشند باز هم باید به رفرنس های زیادی که همگی به زبان نگلیسی هستند در طول تحصیل خود مراجعه نمایند.

فارغ التحصیلان رشته داروسازی دانش عمیقی از اتفاقاتی که برای یک محصول دارویی در ارگانیسم انسان می افتد دارند و از اثرات و عوارض جانبی داروها و همچنین جنبه های بهداشتی و نحوه استفاده از داروها به طور کامل آگاهی دارند،.

زبان تحصیل داروسازی در اسلواکی

زبان تحصیل داروسازی در اسلواکی

تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی به دو زبان اسلواکس و انگلیسی به دانشجویان متقاضی ارائه می شود ، هزینه تحصیل به زبان اسلواکی رایگان است اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید ، به همین خاطر بعضی دانشجویان قبل از ثبت نام در دانشگاه های این کشور نسبت به یادگیری و گذراندن دوره های زبان اسلواکیایی اقدام می کنند ، هزینه اموزش این زبان در این این کشور بین ۶ هزار تا ۷ هزرا یورو می باشد.

نکته قابل توجه این است که در هنگام ثبت نام اکثر دانشگاه های این کشور مدرک خاصی را جهت تسلط به زبان انگلیسی از دانشجویان تقاضا نمی کنند و تسلط داشتن به این زبان کافی می باشد که این موضوع ثبت نام در دانشگا های این کشور را هم راحت و هم سریع کرده است ، اما داشتن مدرک دال بر تسلط به زبان انگلیسی یا اسلواکی می تواند امتیاز مثبتی برای دانشجویان در اموری نظیر بورسیه تحصیلی و دیگر موارد داشته باشد.

به منظور کسب اطلاعات کامل در مورد تحصیل داروسازی در کشور اسلواکی، حتما اطلاعات کاملی را از مشاورین ما در شرکت رجبی کسب کنید و پس از تصمیم گیری نیز با ما در ارتباط باشید تا شما را به مقصد برسانیم، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های پذیرش از کشور مختلف را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی رساندن شما به آرزوهایتان است، آن هم در مسیر مهاجرت که ریسک و اشتباه هزینه های هنگفتی را در پی خواهد داشت.

بورسیه رشته داروسازی در اسلواکی

همانطور که گفتیم تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی ۵ سال به طول می انجامد و حدود ۱۰ ترم تحصیلی را شامل می شود ، شهروندان و دانشجویانی که به زبان اسلواکی خواهان تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند ، می توانند رایگان در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند ، اما در کنار این برای دانشجویان خارجی و کسانی که به زبان انگلیسی خواهان ادامه تحصل می باشند هم از طریق پرداخت شهریه و هم بورسیه امکان ثبت نام وجود دارد.

افراد متقاضی بورسیه رشته داروسازی در اسلواکی علاوه بر شهریه دانشگاه در قبال خوابگاه حمل و نقل و خوراک نیز از دانشگاه کمک مالی دریافت می نمایند ، اما باید توجه داشته باشید که رقابت برای اخذ بورسیه در رشته داروسازی در این کشور بسیاز زیاد است و دانشگاه سعی دارند که بورسیه های خود را به بهترین و عالیترین افراد اعطا نمایند ، همچنین مقطع دکتری و شانس بیشتری را برای دریافت بورسیه های تحصیلی دارا می باشد.

از عواملی که شانس شما را برای اخذ بورسیه در رشته داروسازی بالا میبرد می توان به داشتن مدرک تافل یا ایلتس معتبر با نمره بالا ، تخصص و علم بالا در دروس شیمی و زیست شناسی ، نمرات و معدل بالا در دروس پایه در دبیرستان و تسلط به زبان اسلواکیایی اشاره کرد که می تواند در این رقابت شما را از رقبا جلو بیندازد.

آزمون های ورودی داروسازی در اسلواکی

برای ورود به دانشگاه های برتر و تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی متقاضیان باید در آزمون ورودی که از آنان اخذ می گردد نمره قبولی را به دست آورند ، رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور به طور محدود ارائه می شود و رقابت برای ورود به این رشته همواره زیاده بوده است ، دانشجویان با قبولی در آزمون های ورودی داروسازی در اسلواکی و داشتن سوابق تحصیلی معتبر می توانند برای پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های اسلوواکی برای تحصیل رشته داروسازی اقدام نمایند.

البته این ازمون مانند کنکور آزمونی جامع و کامل نیست و فقط از دو درس شیمی و زیست شناسی از افراد متقاضی ازمون گرفته می شود ، معمولا منابع سوالات این ازمون از دروس پایه و دوره های قبل می باشد ، یکی از جاهایی که تسلط به زبان انگلیسی به کار دانشجویان می آید ، همین در ابتدا است ، زبان آزمون انگلیسی می باشد.

حداکثر نمره قابل دست یابی ۱۰۰ می باشد که به طور مساوی بین دو درس شیمی و زیست شناسی تقسیم شده است ، این آزمون تا حدودی باعث می شود که افرادی که علاقه و تخصص کافی را در دروس پایه دارند و در ادامه تحصیل در دانشگاه با مشکل مواجه نمی شود بتوانند وارد و به ادامه تحصیل بپردازند.

آزمون های ورودی داروسازی در اسلواکی

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسلواکی

اسلواکی کشوری است که برای اکثر ما ایرانیان نا شناس بوده و ما از وجود دانشگاه های معتبر و باکیفیت در این کشور بی خبر بوده ایم ، در این مقاله ما سعی کردیم شما با این کشور و نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور و در رشته داروسازی آشنا نماییم، به طور خلاصه به مزایا و معایب تحصیل داروسازی در اسلواکی اشاره می کنیم.

مزایا

  • دریافت ویزای تحصیلی این کشور و قادر به سفر بودن به دیگر کشور های شنگن اروپا
  • امکان اخذ اقامت پس از پایان دوره تحصیل
  • دریافت مدرک معتبر داروسازی در اروپا و جهان
  • دانشجویان در حین تحصیل قادر به کار کردن می باشند
  • موقعیت مکانی مناسب این کشور
  • هزینه زندگی بسیار کم و زندگی در اسلواکی بسیار راحت است
  • مناظر زیبا و طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی که اوقات فراغت خوبی را برای دانشجویان فراهم می آورد.

معایب

  • برای ارتباط با مردم باید مقداری به زبان اسلواکی مسلط شوید چون تمام مردم انگلیسی صحبت نمیکنند.
  • هزینه بالای آموزشگاه ها و دوره‌های آموزش زبان اسلواکی
  • سخت گیری در صدور روادید در ایران

برای مقایسه و انتخاب نهایی مقصد تحصیل رشته داروسازی می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی آشنا نمایند ، می توانید در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را درج کنید ، کارشناسان ما در همان روز پاسخ شما را ثبت خواهند کرد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

دانشگاه کمنیوس این دانشگاه در شهر براتیسلاو ، پایتخت کشور اسلواکی واقع شده است و میتوان گفت که بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی در این کشور می باشد.

دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه تحصلی بپردازند اما تحصیل به زبان اسلواکیایی برای متقاضیان رایگان می باشد شهریه دانشگاه های این کشور برای یک سال تحصیلی در رشته داروسازی یعنی دو ترم متوالی نزدیک به 7 هزار و پانصد تا 8 هزار یورو متغیر می باشد.

یادگیری و گذراندن دوره های زبان اسلواکیایی را می تواند در همان کشور بگذارنید ، هزینه اموزش این زبان در اسلواکی بین 6 هزار تا 7 هزرا یورو می باشد.

در هنگام ثبت نام اکثر دانشگاه های این کشور مدرک خاصی را جهت تسلط به زبان انگلیسی از دانشجویان تقاضا نمی کنند و تسلط داشتن به این زبان کافی می باشد که این موضوع ثبت نام در دانشگا های این کشور را هم راحت و هم سریع کرده است

این ازمون مانند کنکور آزمونی جامع و کامل نیست و فقط از دو درس شیمی و زیست شناسی از افراد متقاضی ازمون گرفته می شود ، معمولا منابع سوالات این ازمون از دروس پایه و دوره های قبل می باشد ، یکی از جاهایی که تسلط به زبان انگلیسی به کار دانشجویان می آید ، همین در ابتدا است ، زبان آزمون انگلیسی می باشد. حداکثر نمره قابل دست یابی 100 می باشد که به طور مساوی بین دو درس شیمی و زیست شناسی تقسیم شده است.

تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی مزایای بسیار بیشتری نسبت به معایب آن دارد که با کمی پشتکار و مشاوره می توان این معایب را حذف نمود و در این کشور و دانشگاه های معتبر آن به تحصیل مشغول شد ، در این مقاله سعی کردیم تا شما را هرچه بیش تر با تحصیل رشته داروسازی در این کشور اشنا کنیم.

چنان چه سوالی در مورد اقامت اسلواکی دارید با ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین مطالعه سایر مقالات سایت دید بهتری به شما خواهد داد تا بتوانید شرایط خود را سنجیده و انتخابی صحیح داشته باشید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در چک است ، هزینه های مقرون به صرفه و اعتبار دانشگاه های چک در اروپا مثال زدنی است.

مهم نیست ما چه میگوییم، دیدگاه مشتریان ما گویای حسن سابقه ما خواهد بود

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه