مهاجرت به چک

مهاجرت به چک یکی از گزینه های موجود برای افراد خواهان مهاجرت به یک کشور اروپایی است ، این کشور شرایط مساعدی را برای زندگی ، کار و تحصیل برای شهروندان و افراد مقیم خود فراهم کرده است و یکی از کشور های اروپایی با سطح هزینه مقرون به صرفه است.

تقریبا 5.5 درصد از جمعیت چک را مهاجران تشکیل می دهند  که بیشتر آن ها برای امور اقتصادی و کار جمهوری چک را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده اند ، برای شناخت بیشتر شرایط مهاجرت به این کشور با موشرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا با مطالعه مقاله روش های قانونی مهاجرت با شیوه های امن مهاجرت بخوبی آشنا شوید.

برای اینکه مهاجرت قانونی باشد ، یک مهاجر باید تمام الزامات مندرج در قانون چک را رعایت کند ، قانون اصلی که مهاجرت افراد غیر شهروند اتحادیه اروپا به جمهوری چک را تنظیم می کند ، قانون اقامت اتباع خارجی در جمهوری چک است ؛  بسته به هدف شما برای مهاجرت به این کشور ، چندین گزینه احتمالی وجود دارد ، برای بازدید از این کشور ممکن است به مجوز کار، ویزا یا ویزای شینگن نیاز داشته باشید ،  اگر قصد دارید برای مدت طولانی در آنجا اقامت کنید – باید اجازه اقامت یا ویزای طولانی مدت دریافت کنید که در یافت هر یک از این ها شرایط و الزامات خاص را دارد.

 مجوز اقامت طولانی مدت برای افرادی که بیش از 90 روز در چک زندگی می کنند ، قصد دارند بیش از 1 سال در این کشور زندگی کنند  و شرایط لازم دریافت مجوز را دارند صادر می شود.

فهرست مطالب
مهاجرت به چک

 روش های قانونی مهاجرت به چک

برای مهاجرت به چک لازم است بر اساس هدف و مقصود خود برای مهاجرت برای دریافت ویزای مورد نظر خود اقدام کنید ، به طور قطع  روش های قانونی مهاجرت به چک از هر لحاظ بهتر از روش های غیر قانونی و دریافت پناهندگی است و شرایطی که افرادی که از طریق مهاجرت قانونی به این کشور وارد می شوند قابل مقایسه با پناهندگان یا افراد بدون ویزا است.

ویزاهای بلند مدت برای متقاضیانی در نظر گرفته شده است که انتظار دارند بیش از 90 روز در جمهوری چک برای اهداف سلامتی ، فرهنگی ، ورزشی ، خانوادگی ، تحصیلی ، تحقیقاتی یا کارآفرینی اقامت داشته باشند ؛  افرادی که قصد دارند مدت طولانی تری در جمهوری چک بمانند از جمله برای دانشگاه یا شغل باید برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند.

برای درخواست ویزای طولانی مدت معمولی، متقاضیان باید فرم درخواست را پر کرده و به همراه آن مدارک زیر را ارائه دهند :

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • داده های بیومتریک، مانند اثر انگشت
  • یک کپی از سابقه کیفری آنها، از کشور خود و هر ایالتی که در سه سال گذشته بیش از شش ماه در آن زندگی کرده اند.
  • اسنادی که هدف از اقامت، برنامه های اقامتی و تمکن مالی آنها را اثبات می کند

اگر می خواهید به طور دائم در جمهوری چک اقامت داشته باشید ، طبق قانون اقامت اتباع خارجی در قلمرو جمهوری چک می توانید پس از 5 سال اقامت مداوم در  این کشور برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان به کشور های اروپایی با سنجش رایگان شرایط اولیه شما

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 مهاجرت به چک از طریق تحصیل

بیش از 42000 دانشجوی خارجی در جمهوری چک تحصیل می کنند ، این یک مقصد محبوب برای تحصیل بین المللی است ، مطمئناً دلایل زیادی برای  مهاجرت به چک از طریق تحصیل وجود دارد که از این میان می توان به دانشگاه هایی با شهرت دیرینه ، ایده منحصر به فرد و تخصص های جالب ، هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی  مقرون به صرفه و غیره اشاره کرد.

دو نوع ویزای دانشجویی وجود دارد ، اولاً می‌توان برای اقامت طولانی ‌مدت به منظور تحصیل در جمهوری چک برای مدت بیش از سه ماه در یک برنامه تحصیلی بیش از یک سال (مثلاً برنامه دانشگاه ، برنامه دبیرستان…) درخواست داد ؛ دوم، دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه های چک برای بیش از سه ماه  اقامت داشته باشند بایستی در دخواست ویزا  طولانی مدت دهند ؛ درخواست ها باید توسط متقاضی بالای 15 سال شخصاً در سفارت این کشور برای مهاجرت به چک از طریق تحصیل ثبت شود ، مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های چک شامل موارد زیر است :

  •  یک برنامه تحصیلی در جمهوری چک را انتخاب کنید.
  •  به ضرب الاجل ثبت نام در دانشگاه دقت کنید.
  • مدارک لازم را تهیه کنید.
  • شرایط ورود خاص را برآورده کنید.
  • درخواست خود را ارسال کنید.
  •  در آزمون ورودی شرکت کنید.
  • برای ویزا اقدام کنید.
مهاجرت به چک از طریق تحصیل

پس از پایان تحصیل در دانشگاه های چک می توانید مجوز اقامت خود را تا 9 ماه تمدید کرده و به دنبال شغل مناسب برای خود باشید و پس از آن ویزای کار را دریافت کنید ، برای دریافت اطلاعات جامع و به روز در این زمینه مقاله تحصیل در چک را همین حالا بخوانید.

اخذ اقامت چک از طریق کار

اخذ اقامت چک از طریق کار

اخذ اقامت چک از طریق کار چه شرایطی دارد؟ همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مجوز اشتغال و اجازه اقامت یا کارت کارمند یا کارت آبی برای کار در کشور چک نیاز دارند ، هر دو کارت راه هایی برای ترکیب مجوز های اشتغال و اقامت در یک سند هستند.

مجوز های کار توسط اداره کار صادر می شود و به درخواست مجوز کار ، هزینه اداری 500  کرون  چک و اطلاعاتی در مورد پیشنهاد شغلی از جمله کارفرمای احتمالی ، موقعیت شغلی ، محل کار و مدت زمان کار نیاز دارد ؛ اینها معمولاً فقط برای دوره های کارآموزی یا دوره های کاری کوتاهتر صادر می شوند و کارت آبی و کارت کارمندی برای استخدام منظم طولانی مدت استفاده می شود.

کارت آبی برای افراد خارجی که خواهان مهاجرت به چک از طریق کار هستند و  دارای مهارت خاصی هستند که بیش از سه ماه در جمهوری چک کار خواهند کرد و توسط یک کارفرما حمایت مالی می شوند  صادر می گردد ،  در صورت تایید وزارت کشور ، کارت آبی به طور خودکار با ویزای بلند مدت همراه است.

اگر میخواهید روش های یافتن شغل و کاریابی در چک را بدانید مقاله لینک شده را مرور کنید.

متقاضیان باید قبل از ورود به جمهوری چک با موارد زیر درخواست دهند:

  • فرم درخواست
  • دو عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • داده های بیومتریک، مانند اثر انگشت
  • یک کپی از سابقه کیفری آنها

آنها همچنین به اسناد پشتیبانی نیاز دارند ، مانند:

قرارداد کاری که حداقل برای یک سال معتبر است و شامل حقوقی است که حداقل 1.5 برابر میانگین حقوق ناخالص سالانه در جمهوری چک است.

  • گواهی مدرک دانشگاهی
  • مدرک محل اقامت (مثلاً قرارداد اجاره)

هزینه این ویزا 5000 CZK یا حدود 200 یورو برای اکثر متقاضیان است ، برای اینکه بدانید چه کشاغل و حرفه هایی در چک مورد نیاز است و پردرآمد ترین مشاغل کدامند به مقاله کار در جمهوری چک مراجعه کنید.

اگر جمهوری چک را برای مهاجرت انتخاب کرده اید دانستن مطالب ارائه شده در مقالات زیر از ضروریات است.

اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری شرایط مختلفی وجود دارد که باید رعایت شود ، مهمترین آنها موارد زیر است:

  •  سرمایه گذار باید حداقل 20 شغل تمام وقت (برای شهروندان اتحادیه اروپا) ایجاد کند و آنها را حداقل در طول مدت ویزای سرمایه گذاری به فعالیت خود ادامه دهد.
  • سرمایه‌گذار باید حداقل 75.000.000 CZK (تقریباً 2.850.000 یورو یا 3.250.000 دلار آمریکا) سرمایه‌گذاری کند ، به این ترتیب کل مبلغ لازم نیست تا 60٪ به صورت نقدی سرمایه‌گذاری شود ، از این مقدار می توان از طریق دارایی ها  مانند  ماشین آلات ، اموال غیرمنقول ، دانش فنی و غیره باشد.
  •  سرمایه گذار باید یک طرح تجاری در مورد سرمایه گذاری پیشنهاد دهد.

شرایط اساسی دیگری نیز وجود دارد که سرمایه گذار باید آنها را رعایت کند ، مانند اثبات تسویه بدهی  ، داشتن سابقه کیفری پاک ؛ ارائه صورت های مالی خود برای 2 سال مالی گذشته و سایر الزامات به منظور دریافت ویزای سرمایه گذاری در جمهوری چک.

اعضای خانواده متقاضی مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری می توانند بلافاصله مجوز اقامت چک را دریافت کنند ،  که زمان پردازش آن  بسیار کوتاهتر از ویزای الحاق خانواده برای برنامه های دیگر در کشور است ؛  ویزای سرمایه گذاری برای 2 سال معتبر است که پس از آن قابل تمدید است ، پس از 5 سال اقامت مداوم در جمهوری چک ، یک تبعه خارجی می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

اخذ اقامت چک با ثبت شرکت ​

اخذ اقامت چک با ثبت شرکت

نهاد های حقوقی خارجی مجاز به انجام فعالیت های تجاری از جمله کسب املاک و مستغلات با شرایط و مانند شرکت های چک هستند ، به طور رسمی انواع زیر برای ثبت شرکت در چک به رسمیت شناخته می شود که رایج ترین آنها شرکت های با مسئولیت محدود (s.r.o.) و شرکت های سهامی (a.s.) هستند ، نام تجاری شرکت باید منحصر به فرد باشد ، هر یک از این شرکت ها شرایط و الزامات خاص خود را دارا هستند و به میزان سرمایه خاصی نیاز دارند ، مثلا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به 200000 کرون چک نیاز است.

هر فعالیت تجاری در جمهوری چک به طور کلی منوط به صدور مجوز تجارت  یا مجوز خاص دیگری  بسته به نوع فعالیت تجاری است ، قانون چک به طور کلی مقرر می‌دارد که یک شخص خارجی می‌تواند تحت همان شرایط و همانند افراد چک در جمهوری چک فعالیت تجاری انجام دهد.

اخذ اقامت چک با خرید ملک

اخذ اقامت چک با خرید ملک ممکن است؟ خرید املاک و مستغلات در جمهوری چک نسبت به دوران تشریفات اداری در دهه 1990 خیلی کمتر پیچیده است ، اما هنوز تعدادی از مراحل و موانع قانونی احتمالی وجود دارد که قبل از خرید ملک باید آن ها را بررسی کنید.

مردم از سراسر جهان در پراگ، یکی از زیباترین شهر های اروپا  سرمایه گذاری می کنند ،  در مقایسه با املاک مسکونی و تجاری در سایر شهر های اروپایی ، قیمت ها در پراگ هنوز معقول است و پتانسیل رشد بالایی دارد ؛ طبق قوانین اتحادیه اروپا ، هر کسی می تواند بدون توجه به تابعیت یا اقامت ، خانه ، آپارتمان ، زمین قابل ساخت ، زمین کشاورزی یا جنگل در جمهوری چک خریداری کند ؛ البته توجه داشته باشید که با خرید ملک در چک نمی توان مجوز اقامت دریافت کرد.

شهروندان خارجی که با ویزای کار ، سرمایه گذاری یا تحصیل وارد خاک  این کشور  شده اند می توانند برای اجاره و خرید ملک در  جمهوری چک اقدام کنند.

وکیل مهاجرت به چک

به طور قطع مشاوره با افراد زبده و با تجربه در امر مهاجرت می تواند برای مهاجرت شما به چک کمک کند ، اما عنوانی مانند وکیل مهاجرت به چک وجود ندارد ، چرا که در رشته های حقوق ارائه شده در سراسر دنیا هیچ رشته تحصیلی با عنوان مهاجرت تعربف نشده است و تنها اداره مهاجرت برخی از کشور ها مانند کانادا  یا استرالیا به افراد صلاحیت دار مجوز وکیل مهاجرت را اعطا می کند ، پس توجه داشته باشید که وکیل مهاجرت برای کشور های اروپایی وجود ندارد.

در فیلم ، ویزای کشورهای مختلف که برای مراجعین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در مدت زمانی کوتاه اخذ شده را میبینید ، شما هم می توانید با دریافت مشاوره های رایگان و تخصصی به اهداف مهاجرتی خود برسید.

در باکس کرم رنگ زیر می توانید نام و شماره تماس خود را درج کرده و بصورت رایگان با مشاوران خبره رجبی در تماس باشید. 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره مجانی با درج شماره تماس و نام در این باکس! فرصت را از دست ندهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسسه مهاجرتی به چک

اگر به دنبال فردی مطلع از شرایط مهاجرت به کشور جمهوری چک می باشید که از به روز ترین قوانین مهاجرت به این کشور مطلع است و روش های مطمئن برای دریافت ویزا این کشور را می داند بایستی با موسسه مهاجرتی به چک ارتباط برقرار کنید ، یکی از برترین و پر بازده ترین موسسه های مهاجرتی در این موسسه مهاجرتی رجبی است با سابقه درخشان در زمینه های مهاجرت به خصوص در طول چند سال گذشته توانسته افراد بسیاری را به آرزوی خود یعنی مهاجرت برساند ، خوشبختانه این موسسه دارای دو شعبه در شهرهای شیراز و تهران است و مشاوران این موسسه در تمامی ایام هفته آماده مشاوره به شما عزیزان می باشند.

موسسه مهاجرتی به چک

سوالات پر تکرار مهاجرت به چک

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • داده های بیومتریک، مانند اثر انگشت
  • یک کپی از سابقه کیفری آنها، از کشور خود و هر ایالتی که در سه سال گذشته بیش از شش ماه در آن زندگی کرده اند.
  • اسنادی که هدف از اقامت، برنامه های اقامتی و تمکن مالی آنها را اثبات می کند

کارت آبی برای افراد خارجی که خواهان مهاجرت به چک از طریق کار هستند و  دارای مهارت خاصی هستند که بیش از سه ماه در جمهوری چک کار خواهند کرد و توسط یک کارفرما حمایت مالی می شوند  صادر می گردد ،  در صورت تایید وزارت کشور ، کارت آبی به طور خودکار با ویزای بلند مدت همراه است.

  1. سرمایه گذار باید حداقل 20 شغل تمام وقت (برای شهروندان اتحادیه اروپا) ایجاد کند و آنها را حداقل در طول مدت ویزای سرمایه گذاری به فعالیت خود ادامه دهد.
  2.  سرمایه‌گذار باید حداقل 75.000.000 CZK (تقریباً 2.850.000 یورو یا 3.250.000 دلار آمریکا) سرمایه‌گذاری کند ، به این ترتیب کل مبلغ لازم نیست تا 60٪ به صورت نقدی سرمایه‌گذاری شود ، از این مقدار می توان از طریق دارایی ها مانند ماشین آلات ، اموال غیرمنقول ، دانش فنی و غیره باشد.
  3.  سرمایه گذار باید یک طرح تجاری در مورد سرمایه گذاری پیشنهاد دهد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به 200000 کرون چک نیاز است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا ، هر کسی می تواند بدون توجه به تابعیت یا اقامت ، خانه ، آپارتمان ، زمین قابل ساخت ، زمین کشاورزی یا جنگل در جمهوری چک خریداری کند ؛ البته توجه داشته باشید که با خرید ملک در چک نمی توان مجوز اقامت دریافت کرد.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، مهاجرت به چک را به عنوان  یکی دیگر از گزینه های موجود برای مهاجرت به کشورهای اروپایی را معرفی کردند ، با تماس با دفاتر شیراز و تهران این موسسه با جزئیات روش های  قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید ، همچنین میتوانید مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید و اطلاعات خود در این زمینه را تکیمل کنید.

شرایط مهاجرت به چک آسان تر است یا مهاجرت به کشورهای همسایه آن ؟ مقالات زیر پاسخ را به شما خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.1/5 - (28 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه