تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

،  این کشور دارای برخی از بهترین موسسات مهندسی در جهان است که سالانه مهندسان متعددی را تربیت می کنند ، این دانشگاه ها امکانات تحقیقاتی عالی ارائه می دهند و هزاران دانشجوی بین المللی را در خود جای می دهند ، با در نظر گرفتن رتبه بندی، تحقیقات و آزادی فناوری ، در  این مقاله با بهترین دانشگاه های مهندسی در اتریش آشنا می شویم ، برای آشنایی بیشتر با جزئیات تحصیل در اتریش با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین اکیداً توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اتریش را در کنار این محتوا بخوانید چراکه این دو مقاله مکمل یکدیگر هستند و اطلاعات بسیار جامعی را دریافت خواهید کرد.

مهندسی کاربرد علوم و ریاضیات برای حل مسائل است ، در حالی که دانشمندان و مخترعان به نوآوری می پردازند ، این مهندسان هستند که این اکتشافات را در دنیای واقعی به کار می برند ؛ مهندسی بخشی از آموزش STEM است که هدف آن درگیر کردن دانشجویان با علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات است ، اما به عنوان یک رشته ، هزاران سال است که انجام می‌شود.

فهرست مطالب

رشته های مهندسی در میان جذاب ترین رشته های تحصیلی در اتریش قرار دارند ، این رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود ؛ مدت زمان تحصیل در این مقاطع به ترتیب 3 سال ، 2 سال و 4 سال طول می کشد ؛ برای پذیرش در این رشته اتمام دوره دبیرستان ضروری است.

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در اتریش

اولین دوره تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های اتریش مقطع کارشناسی است ، دانشجویان برای تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در اتریش در طول این دوره سه ساله ملزم به گذراندن 180 واحد درسی هستند ، برای پذیرش در رشته مهندسی در این کشور اتمام دوره دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک و نمرات متوسط به بالا در دروس ریاضیات و فیزیک در سال دوازدهم مورد نیاز است ، در برخی از رشته های مهندسی مانند معماری علاوه این موارد معیار های دیگری برای سنجش و پذیرش وجود دارد که شامل آزمون رتبه بندی می شود ، این آزمون یک آزمون کتبی است و  شایستگی ها در زمینه های زیر مورد آزمایش قرار می گیرند:

بخش A   : دانش تخصصی از موضوع مورد نظر (بخش موضوعی)

بخش B : مهارت های شناختی

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در  مقطع کارشناسی دانشگاه های اتریش  برای دانشجویان بین المللی 726 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد ، فارغ التحصیلان این دانشگاه ها فرصت مناسبی برای کار دانشجویی در اتریش دارند ، برای آشنایی با این گونه مشاغل و قانون حاکم برای دانشجویان بین المللی مقاله لینک شده را بخوانید.

دومین دوره برای تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های اتریش دوره کارشناسی ارشد است ، در این مقطع دانشجویان ملزم به گذراندن 120 واحد درسی می باشند ، این دوره تحصیلی با  ارائه و دفاع از پایان نامه به اتمام می رسد ، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به مدرک کارشناسی در رشته مربوطه از دانشگاه های داخل یا خارج از اتریش نیاز است.

دانشجویان کشور های خارج از اتحادیه اروپا  معمولا 726.72 یورو در هر ترم  به عنوان شهریه پرداخت می کنند ، این هزینه یک برنامه معمولی دو ساله (چهار ترم) کارشناسی ارشد در اتریش را به 2906.88 یورو می رساند ، توجه داشته باشید که  دانشگاه های علمی کاربردی اتریش می توانند هزینه های کارشناسی ارشد را تا 363.36 یورو در هر ترم از دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا دریافت کنند.

شرایط رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

دکترا رشته های مهندسی در اتریش

دکترا رشته های مهندسی در اتریش چه شرایطی دارد؟ بالاترین سطح تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های اتریش دوره دکتری است ، برای پذیرش در این مقطع اتمام دوره کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی ضروری است ، برای تحصیل در مقطع دکترا بایستی  دارای سابقه پژوهشی عالی در زمینه رشته تحصیلی خود باشید ، موضوع پایان نامه خود را انتخاب کرده و پرپوزال خود را نگارش کنید ،  پس از اتمام این مرحله پرپوزال را برای استاد راهنمای مورد نظر خود ایمیل نمایید ، در صورت تمایل استاد برای سرپرستی و نظارت بر پایان نامه شما می توانید برای پذیرش از دانشگاه مورد نظر درخواست دهید ، توجه داشته باشید که دوره  PhD در دانشگاه های اتریش ساختارمند هست ؛ شما در یک برنامه دکتری اتریش به مدت 6-8 ترم (3-4 سال) به عنوان یک دانشجوی تمام وقت تحصیل خواهید کرد و ملزم به گذراندن 180 واحد درسی خواهید بود.

دانشجویان بین ‌المللی در دانشگاه ‌های دولتی شهریه پرداخت می‌کنند ، اما حداکثر مبلغ توسط دولت اتریش 726.72 یورو در هر ترم است.

زبان تحصیل رشته های مهندسی اتریش

رشته های مهندسی همانند سایر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی ارائه می شوند ، البته برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد ، برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط در سطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6.5 به بالا نیاز است ، اگر نگران یادگیری زبان هستید می توانید با مراجعه به مقاله دوره زبان در اتریش اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه کسب کنید.

بهترین دانشگاه های مهندسی اتریش

اتریش یکی از زیباترین کشورهای اروپاست که به دلیل ثروت تاریخی و فرهنگی خود ، مانند بسیاری از آثار موتزارت که در وین ساخته شده است ، مشهور است ؛ این کشور دارای دانشگاه های برتر در زمینه های تحصیلی مختلف است ،  این دانشگاه یکی از دلایل اصلی برای مهاجرت به اتریش می باشند ، تعدادی از برنامه های مهندسی عالی توسط دانشگاه های اتریش ارائه می شود. در ادامه با بهترین دانشگاه های مهندسی اتریش آشنا می شوید ضمناٌ شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های اتریش برترین دانشگاه های این کشور را در رشته های مختلف بشناسید.

دانشکده برق دانشگاه صنعتی وین

دانشگاه فناوری وین که در سال 1815 در مرکز وین تأسیس شد ، همچنین به عنوان TU Wien  شناخته می شود ، بهترین دانشگاه مهندسی در اتریش است ، حدود 28150 دانشجو با 3830 کارمند علمی در 5 پردیس خود دارد.

در اینجا 8 دانشکده و در مجموع 54 رشته تحصیلی وجود دارد ،  از این میان ۱۹ رشته در مقطع کارشناسی ، ۳۳ رشته کارشناسی ارشد و ۳ رشته در مقطع دکترا هستند ؛ از میان 18 بخش ، 10 بخش به مهندسی اختصاص دارد ؛ مهندسی برق ، عمران و مهندسی مکانیک در اینجا بهترین  رشته های مهندسی هستند.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، دانشگاه صنعتی وین در رتبه 103 بهترین دانشگاه مهندسی و 191 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد.

شاید بخواهید شرایط تحصیل مهندسی در اتریش را با سایر کشورها مقایسه کنید حتما مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را بخوانید.

مهندسی برق در دانشگاه صنعتی گراتس

دانشگاه فناوری گراتس (TU Graz) در سال 1811 در گراتس ، دومین شهر بزرگ اتریش ، تأسیس شد و یکی از برترین دانشگاه ‌های مهندسی در اتریش است ؛ در حال حاضر 13566 دانشجو زیر 1762 هیات علمی در اینجا ثبت نام کرده اند.

دانشگاه فنی گراتس به 3 پردیس در مکان های مختلف تقسیم شده است ، دانشجویان می توانند بین 7 دانشکده فنی انتخاب کنند که 6 تای آن ها مهندسی محض است ، در این دانشکده ها در مجموع 96 رشته تحصیلی وجود دارد که 18 رشته در مقطع کارشناسی و 33 رشته در مقطع کارشناسی ارشد می باشد ؛ 16 برنامه کارشناسی ارشد این  به زبان انگلیسی ارائه می شود  ، همچنین 14 مدرسه دکتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

 

 دانشگاه گراتس یک مکان عالی برای تحقیق است ، دارای 18 بنیاد تحقیقاتی و 5 زمینه تخصصی از جمله تولید و تحرک ، سیستم های پایدار ، علوم مواد و غیره است ، در حال حاضر بیش از 60 پروژه در حال انجام است ،   QS این دانشگاه را به عنوان 150 بهترین دانشگاه جهان و 332 بهترین دانشگاه برای مهندسی رتبه بندی کرد.

مهندسی برق دانشگاه وین

دانشگاه وین قدیمی ترین دانشگاه اتریش است  ، این دانشگاه در سال 1365 تاسیس شد و همچنین یکی از بزرگترین های این لیست است ،  این دانشگاه که در وین واقع شده است، در حال حاضر مجموعا 88756 دانشجو و 6880 کارمند علمی دارد.

این دانشگاه پردیس های خود را در سراسر وین در بیش از 70 مکان گسترش داده است ؛  دانشجویان می توانند از بین 4 مرکز تحصیلی و 15 دانشکده انتخاب کنند ،  به عنوان یک دانشکده مهندسی برتر در اتریش، در مجموع 178 رشته تحصیلی شامل 3 مدرک دیپلم و 13 برنامه دکترا ،  55 رشته در مقطع کارشناسی و 110 رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد ، این دانشگاه همچنین دارای یکی از بزرگترین رصدخانه های نجومی کشور به نام رصدخانه وین است ، دانشگاه وین در رتبه 150 بهترین دانشگاه جهان توسط QS و 332 بهترین دانشگاه برای مطالعات فنی قرار دارد.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان 

در این وبینار می توانید با چالش یادگیری زبان برای مهاجرت تحصیلی آشنا شد و بدانید که این مسئله را باید چگونه حل کنید ، برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت حتما با افراد خبره و دانا مشورت کنید تا از دریافت اطلاعات غلط دور باشید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در اتریش

  • مهندسی برق دانشگاه وین
  • مهندسی برق در دانشگاه صنعتی گراتس
  • بهترین دانشگاه های مهندسی اتریش

رشته های مهندسی همانند سایر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی ارائه می شوند ، البته برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد ، برای تحصیل به زبان آلمانی تسلط در سطح b2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6.5 به بالا نیاز است.

دانشجویان بین ‌المللی در دانشگاه ‌های دولتی شهریه پرداخت می‌کنند ، اما حداکثر مبلغ توسط دولت اتریش 726.72 یورو در هر ترم است.

این رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود ؛ مدت زمان تحصیل در این مقاطع به ترتیب 3 سال ، 2 سال و 4 سال طول می کشد ؛ برای پذیرش در این رشته اتمام دوره دبیرستان ضروری است.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، دانشگاه صنعتی وین در رتبه 103 بهترین دانشگاه مهندسی و 191 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد.

 در این مقاله با توجه به استقبال جوانان از امر مهاجرت تحصیلی مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، تحصیل رشته های مهندسی در اتریش را بررسی کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ف همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اتریش با تمامی شیوه های مهاجرتی به جز تحصیل هم آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *