تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

بسیاری از افراد تحصیل در این رشته را به عنوان یک شروع و سکوی پرتاب برای ادامه تحصیل و زندگی در کشور های برتر اروپا و آمریکا تلقی می نمایند ، که با توجه به هزینه های مناسب و کم در این کشور و همچنین شناخت خوب و کافی از جامعه پزشکی و پرستاری در آن می تواند گزینه مناسبی جهت این امر قرار بگیرد ، پس از مطالعه مقاله زیر و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و هزینه های تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان می توانید با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس حاصل بفرمایید و از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان با تجربه ما در این زمینه بهره مند گردید.

تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان یکی از ارزان ترین رشته های تحصیلی در اروپا است که افراد بسیاری از سراسر جهان همواره متقاضی برای تحصیل در این رشته هستند ، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پزشکی بلغارستان با پیشرفت های خیره کننده و بسیاری که در سال های گذشته در تمامی زمینه های پزشکی داشته اند ، اکنون به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان در تمام زمینه های پزشکی تبدیل شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت رشته های علوم پزشکی در بلغارستان ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را در کنار این مطلب بخوانید، محتوای پیشنهادی دید کاملی را نسبت به مهاجرت و اقامت در بلغارستان از طریق تحصیل در رشته های علوم پزشکی به شما می دهد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

پریمدیکال پرستاری در بلغارستان

دوره های پریمدیکال پرستاری در بلغارستان برای ورود به رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و پرستاری لازم است ، زیرا در این دوره ها دانشجویان با سیستم آموزشی و تحصیلی بلغارستان آشنا می شوند و هم مهارت های لازم برای تحصیل در این رشته ها را قبل از ورود به دانشگاه کسب خواهند کرد ، این دوره به مدت یک سال به طول خواهد انجامید که ترم اول مختص به یادگیری زبان و ترم دوم مختص به یادگیری دروس اصلی مورد نیاز نظیر : شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و بیو فیزیک می باشد.

این دوره ها به دو زبان بلغاری و انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان بر اساس زبانی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند این دوره ها را هم می گذرانند و در انتها در آزمون شرکت نموده و باید نمره قبولی را کسب نمایند ، بدین صورت دیگر نیازی به شرکت در هیچ آزمونی ورودی در هیچ دانشگاهی هم نمی باشد و مستقیما به تحصیل این رشته در دانشگاه مشغول خواهند شد.

هزینه دوره های پری مدیکال در بلغارستان معمولا از 3 هزار دلار شروع و ممکن است به 4500 دلار هم برسد ، همچنین این دوره ها توسط دانشگاه های این کشور در کالج های تحت نظرشان برگزار می شود ، مزیت این دوره ها این است که دانشجویان با بسیاری از اطلاعات و پیش زمینه های مورد نیاز برای تحصیل در این رشته آشنا خواهند شد و مسیر تحصیل برای آنان هموارتر خواهد گردید.

همچنین شما می توانید در روسیه هم رشته پرستاری را بخوانید ، در سالهای اخیر ، روسیه جزو برترین کشور ها برای ارائه رشته پرستاری بوده است ، مقاله تحصیل رشته پرستاری در روسیه را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از فرصت مشاوره رایگان ما در زمینه شناخت انواع راه های مهاجرت و یا اقامت از طریق تحصیل در خارج از کشور، بهره ببرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری بلغارستان

در این قسمت برخی از معتبرترین، مشهورترین و بهترین دانشگاه های پرستاری بلغارستان که ارائه کننده رشته پرستاری در بلغارستان هستند را به شما معرفی خواهیم نمود .

باید توجه داشته باشید که این دانشگاه ها از کیفیت متفاوتی در ارائه خدمات ، تدریس و تحصیلات به دانشجویان برخوردار می باشند.

همچنین شرایط ورود و ثبت نام در هر مرکز متفاوت است که سالانه توسط آنان اعلام می گردد و باید از طریق مکاتبه با آنان از این شرایط ثبت نام مطلع گردید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر و دقیق تر در مورد هرکدام از این مراکز و یا دانشگاه های دیگر در این کشور با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرموده و از تمام جزئیات و شرایط ثبت نام و پذیرش در آنان با خبر شوید.

بهترین دانشگاه های پرستاری بلغارستان

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه صوفیه

دانشگاه صوفیه یکی از برترین و قدیمی ترین مرکز آموزش عالی بلغارستان است که در سال 1917 تاسیس شد و همواره یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در اروپا بوده است ، یکی از اهداف اصلی در این دانشگاه همواره آموزش و تحقیقات در زمینه مراقبت های بهداشتی و پرستاری بوده است که از ابتدا تاکنون به بهترین نحو ممکن به انجام رسیده است.

در این مرکز بیش از 11 هزار دانشجو وجود دارد که 4100 نفر از آنان دانشجوی خارجی هستند ، دانشگاه پزشکی صوفیه 4 دانشکده ، 3 کالج و 14 بیمارستان دانشگاهی را در خود جای داده است.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه صوفیه یک برنامه چهار ساله است و منجر به اخذ مدرک لیسانس در رشته پرستاری می شود ، مطالعه رشته پرستاری در این دانشگاه مطابق با برنامه درسی مدرن و برنامه های درسی مطابق با استانداردها و الزامات اروپایی و جهانی انجام می شود و دانشجویان در زمینه مراقبت های پرستاری عمومی و ویژه ، موضوعات پزشکی ، بیولوژیکی و بالینی و علوم انسانی و روانشناسی پزشکی ، اخلاق ، جامعه شناسی ، قوانین سلامت و غیره آموزش های کاملا جامع و حرفه ای می بینند.

تحصیل پرستاری منحصراً اهداف عملی دارد و دانشجویان تحت هدایت مستقیم اساتید و مربیان با موقعیت های علمی بالا در کلینیک ها کار می کنند و به طور عملی با محیط کار و مراقبت از بیماران اشنا خواهند شد.

رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی وارنا

رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی وارنا

دانشگاه پزشکی وارنا در سال 1961 میلادی در شهر ساحلی وارنا ، یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای بلغارستان تاسیس و شروع به کار کرده است ، این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی این کشور است که مدارک اعطایی از سوی آن در تمامی کشورهای اروپایی از اعتبار بسیار بالا و مناسبی برخوردار است.

رشته پرستاری در دانشگاه پزشکی وارنا زیر نظر دانشکده بهداشت عمومی به همراه 89 استاد که بیشتر آنان دارای مدارک دکتری از دانشگاه های برتر جهان می باشند ، تدریس و ارائه می گردد.

دو سال اول رشته پرستاری شامل مروری بر دروس علوم پایه و اصلی نظیر علوم زیستی ، شیمیایی و فیزیکی مربوط به عمل پزشکی اختصاص دارد ، تمرکز سال دوم به تدریج از این دروس کاهش می یابد و مطالعات به سمت آن دسته از علوم زیست پزشکی هدایت می شود که برای یک پرستار شاغل بیشتر مرتبط هستند ، در سال سوم دانشجویان با تمام اصول و فنون مورد نیاز یک پرستار برای مراقبت و نگه داری از بیماران در تمام سنین و حالات و بیماری اختصاص می یابد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه پزشکی پلوودیو ( Plovdiv )

دانشگاه پزشکی پلوودیو یک مرکز آموزشی و علمی معتبر برای نزدیک به 70 سال است که از چهار دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و مراقبت های بهداشتی تشکیل شده است ، دانشگاه پزشکی پلوودیو بیش از 130 استاد و حدود 600 معاون و استادیار را در خود جای داده که همگی از دانشمندان مشهور در سراسر جهان هستند و تحقیقات فراوانی در مجله های علمی معتبر منتشر کرده اند که به جامعه پزشکی کمک های بسیاری کرده است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه پزشکی پلوودیو ( Plovdiv ) 4 سال طول به طول می انجامد و دوره ها و آموزش های عملی منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می شود و منجر به دریافت مدرک لیسانس پرستاری می شود ، برنامه درسی شامل 7 ترم است که بر مطالعات نظری و عملی در دانشگاه پزشکی و بیمارستان دانشگاه و 1 ترم تمرین بالینی دولتی یا کارآموزی متمرکز است.

دوره ها بر طیف گسترده ای از دانش نظری و بالینی در قالب سخنرانی ها ، سمینارها ، کارگاه های آموزشی و کار فردی تمرکز دارند ، دانش نظری در این رشته از طریق دروس اجباری و انتخابی در برنامه مطالعاتی مصوب مندرج در تقویم تحصیلی به دست می‌آیدو دانش بالینی نیز از طریق فعالیت های عملی و بالینی در مراز آموزشی و درمانی تحت نظر اساتید به دست می اید ، مدرک کارشناسی این مرکز به دارنده این امکان را می دهد که تحصیلات بیشتری را در سطح کارشناسی ارشد در رشته پرستاری یا رشته های پزشکی مرتبط در بلغارستان یا خارج از کشور دنبال کنند.

هزینه تحصیل پرستاری در بلغارستان

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان هزینه های بسیار مناسبی است که باید برای تحصیل و زندگی در این کشور پرداخت ، به جرات می توان گفت که کم ترین شهریه دانشگاهی برای رشته پرستاری و بسیاری از رشته های پزشکی در اروپا مربوط به کشور بلغارستان است ، موضوعی که از اهمیت بالایی برای اکثر دانشجویان برخوردار است؛ حال با کنار هم قرار دادن هزینه تحصیل پرستاری در بلغارستان و کیفیت و اعتبار مناسب دانشگاه ها در کنار ارزان بودن هزینه های زندگی به طور کامل اثباتی است بر دلیل زیاد بودن تقاضا از سوی دانشجویان خارجی.

هزینه تحصیل پرستاری در بلغارستان

شهریه دانشگاه ها برای تدریس در این رشته با یکدیگر تفاوت هایی را دارا می باشد اما می توان گفت در مقطع کارشناسی این رشته دانشگاه ها از 2200 دلار تا 4000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد هم از 3500 دلار تا 4500 دلار به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می کنند ، که کاملا از کشورهایی نظیر انگلستان ، آلمان ، سوئد ، ایتالیا و غیره ارزان تر می باشد.

خوب است بدانید ، در کشور های آلمان و فرانسه می توانید رشته پرستاری را رایگان بخوانید ، برای مثال اگر بتوانید سطح b2 زبان آلمان را اخذ نمایید تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی رایگان خواهد بود ، اطلاعات بیشتر را در مقاله تحصیل رشته پرستاری در آلمان بخوانید.

اگر تصمیم به تحصیل در بلغارستان گرفتید، حتما مقالات زیر را هم مطالعه کنید

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های بلغارستان

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان می توانند در هریک از دوره های کارشناسی ، کارشاسی ارشد و یا دکتری در دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی این کشور به تحصیل و یادگیری مشغول شوند ، این دوره ها در مقطع کارشناسی نیازمند 4 سال زمان است که در 6 ترم تحصیلی عملی و تئوری و همچنین 2 ترم کارآموزی برگزار می شود ، دوره های کارشناسی ارشد و دکترای رشته های پرستاری هم نیازمند 3 سال زمان برای دریافت مدرک می باشند.

دوره کارشناسی این رشته یکی از پر متقاضی ترین دوره ها می باشد که بیش ترین دانشجویان را در طی یک سال تحصیلی به خود اختصاص می دهد و پس از آن دوره دکتری از داوطلبان بیش تری برخوردار می باشد ، در دوره کارشناسی این رشته دورس پایه و اصلی این رشته مورد تدریس قرار می گیرند.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های بلغارستان عبارتند از : فیزیولوژی ، بیو شیمی ، روانشناسی فردی و اجتماعی ، اصول مهارت های پرستاری ، داروشناسی ، بررسی وضعیت سلامت ، مفاهیم پایه پرستاری ، ژنتیک و ایمنولوژی ، پرستاری سلامت خود و خانواده ، پرستاری سلامت جامعه ، پرستاری سالمندان ، پرستاری بیماریهای روان و غیره.

چارت درسی رشته داروسازی در بلغارستان هم بسیار به روز و کامل است ، اگر به تحصیل داروسازی علاقه مندید ، مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان را از دست ندهید.

زبان تحصیل پرستاری در بلغارستان

زبان تحصیل پرستاری در بلغارستان

زبان تحصیل پرستاری در بلغارستان در تمامی دانشگاه ها به بلغاری مورد تدریس و ارائه قرار می گیرد و شرکت در دوره های آموزش این زبان قبل از شروع تحصیل در دانشگاه برای تمامی متقاضیان الزامی است ، مدت زمان این دوره ها که توسط خود دانشگاه یا کالج های تحت نظر دانشگاه ارائه می گردد یک سال می باشد و هزینه آن مبلغی از 3 هزار تا 3500 یورو را در بر می گیرد.

پس از شرکت در این دوره آموزشی زبان مدرکی جهت ارائه به دانشگاه به دانشجویان اعطا خواهد شد که معادل درجه B2 زبان بلغاری می باشد.

البته این به معنای اتمام کار نیست و هنوز هم دانشگاه هایی هستند که این رشته را به زبان انگلیسی برای دانشجویان برگزار می نمایند ، در این دانشگاه ها هم باید در دوره های زبان انگلیسی پیش از شروع تحصیل در دانشگاه شرکت نمایید و در آزمون آن موفق به اخذ نمره قبولی شوید ، البته اگر مدرکی نظیر مدرک تافل یا ایلتس با نمرات قابل قبول به دانشگاه ارائه کنید شاید نیاز به شرکت در این دوره ها نباشد ، ولی بعضی از مراکز شما را اجبار به شرکت در دوره های زبان خواهند کرد.

برخی پذیرش های دانشگاه های مختلف از سراسر دنیا را در ویدیو مشاهده می کنید که توسط کارشناسان با تجربه هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی اخذ شده است.

شما نیز اگر میخواهید با اطمینان کامل در این مسیر گام بردارید، حتما اطلاعات کاملی را از منابع معتبر کسب کنید و پس از تصمیم گیری نی می توانید با ما در ارتباط باشید.

پخش ویدیو

آزمون های ورودی پرستاری بلغارستان

سیستم پذیرش و قبولی در دانشگاه های بلغارستان در رشته های علوم پزشکی و پرستاری معمولا بدون آزمون و کنکور است و فقط شرایط متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، البته اتفاق افتاده است که دانشگاهی در یک سال تحصیلی به دلیل درخواست زیاد متقاضیان واجد شرایط برای تحصیل در این رشته نسبت به برگزاری آزمون اقدام کرده و بر اساس آن به پذیرش دانشجویان پرداخته است ، اما این احتمال پایین است و از قبل از شروع مراحل ثبت نام و در جواب اولیه درخواست به شما این مورد اعلام خواهد شد.

اگر دانشگاهی قصد برقراری آزمون های ورودی پرستاری بلغارستان را داشته باشد معمولا از دروس اصلی شامل شیمی ، زیست شناسی و زبان ( بلغاری یا انگلیسی ) از دانشجویان آزمون به عمل خواهد آورد ، در غیر این صورت باید شرایط مورد نیاز دانشگاه را حداقل بتوانید فراهم کنید.

این موارد شامل : دوره های پری مدیکال ، دیپلم 12 ساله تا پایان دبیرستان ، نمرات بالا در دروس شیمی ، زیست شناسی و ریاضی ، گواهی سلامت (سوابق پزشکی) ، ضمانت مالی برای شهریه و هزینه های زندگی و بعضی شروط دیگر که بر اساس دانشگاه متفاوت است ، البته داشتن افتخارات در هر سطحی از استانی تا کشوری ، مقام در مسابقات و المپیاد ها و یا داشتن مقالات علمی می تواند تاثیر بسیار زیادی در پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان داشته باشد و امتیاز بالایی را برای شما به ارمغان آورد.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در بلغارستان

برای تحصیل در خارج از کشور در هر نقطه از دنیا دانستن مزایا و معایب تحصیل در آن کشور می تواند تاثیر به سزایی در انتخاب یا عدم انتخاب آن مقصد داشته باشد.

 با این که تحصیل رشته پرستاری در کشورهای اروپایی از جمله بلغارستان محاسن و امتیازات بسیاری برای افراد متقاضی از کشور ما دارد ، ولی بازهم ممکن است که برخی ایرادات و معایب وجود داشته باشند که مسیر رسیدن به آن جا و پذیرش در دانشگاه را سخت نمایند و یا در حین تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان ایجاد مشکل نمایند.

البته همانطور که تا این قسمت هم متوجه آن شده اید بلغارستان یکی از ایده آل ترین مقاصد تحصیل جهت رشته پرستاری در اروپا می باشد .

در این قسمت مهم ترین مزایا و معایب تحصیل پرستاری در بلغارستان را برای شما جمع آوری کرده ایم و به شما ارائه خواهیم کرد.

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در بلغارستان

مزایا

  • هزینه زندگی و اقامت بسیار ارزان نسبت به اکثر کشورهای اروپا
  • شهریه های مناسب و مقرون به صرفه دانشگاه ها جهت ارائه این رشته
  • اعتبار و شهرت کافی مراکز و دانشگاه های بلغارستان در اروپا و اکثر کشورهای جهان
  • بازار کار خوب و مناسب در این کشور و دیگر کشورهای اروپا
  • پذیرش و تحصیل در این رشته بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی
  • بورسیه های تحصیلی جهت کمک در هزینه های اقامتی از سوی دانشگاه ها
  • شرایط زندگی و امکانات مناسب برای دانشجویان خارجی
  • برگزاری دوره های زبان ( بلغاری یا انگلیسی ) برای دانشجویان کم تسلط پیش از شروع تحصیل در دانشگاه

معایب

  • برای ارتباط با مردم باید درک و صحبت به زبان بلغاری را آموزش ببینید.
  • برای برخی افراد آموزش و یادگیری زبان بلغاری سخت و مشکل ساز است.
  • تفاوت در مذهب و فرهنگ برای برخی افراد در ابتدا کمی سخت و شکه اور است.
  • هزینه دوره های زبان در بلغارستان کمی گران است.

خوب است بدانید در سال های اخیر ، دانشگاه های سوئد هم برای ارائه رشته پرستاری پیشرفت های چشم گیری داشته اند ، برای آگاهی از رنکینگ دانشگاه های پزشکی و پرستاری سوئد ، مقاله تحصیل رشته پرستاری در سوئد را بخوانید.

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل پرستاری در دیگر کشورهای هم رده را نیز بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد پرستاران در بلغارستان

طی یک دهه گذشته با رشد علم پزشکی و افزایش مراکز درمانی در جهان و به خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، نیاز به پرستاران روز به روز بیش تر حس می شود و بلغارستان هم جز آن دسته کشورها است که از کمبود پرستار رنج می برد و با تحصیل در این رشته و دریافت مدرک به طور یقین خواهید توانست در یکی از مراکز درمانی یا بیمارستانی این کشور مشغول به کار شوید.

همچنین با پایان تحصیلات خود و اشتغال در این رشته می توانید اقامت خود را تمدید نموده و بعد از مدتی به اقامت دائم نیز دست پیدا کنید.

بازار کار و درآمد پرستاران در بلغارستان به تجربه و سابقه کار آنان بستگی فراوانی دارد ، به طوری که با افزایش هر 5 سال سابقه کاری 30 تا 40 درصد به دستمزد آنان افزوده خواهد شد ، اما به طور کل و در سال 2021 طبق آمار حداقل درآمد یک پرستار تازه کار 10 هزار دلار در سال و حداکثر درآمد یک پرستار 18 هزار دلار در سال بوده است ، که همان طور که گفتیم پرستاران با سابقه کاری بالاتر درآمد به مراتب بالاتری را دریافت نموده اند.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا ، شما را با شرایط تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان آشنا کردند ، سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید و از مشاوران ما پاسخ دقیق سوال خود را دریافت کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان

هزینه دوره های پری مدیکال در بلغارستان معمولا از 3 هزار دلار شروع و ممکن است به 4500 دلار هم برسد

دانشگاه صوفیه یکی از برترین و قدیمی ترین مرکز آموزش عالی بلغارستان است.

شهریه دانشگاه ها برای تدریس در این رشته با یکدیگر تفاوت هایی را دارا می باشد اما می توان گفت در مقطع کارشناسی این رشته دانشگاه ها از 2200 دلار تا 4000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد هم از 3500 دلار تا 4500 دلار به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می کنند ، که کاملا از کشورهایی نظیر انگلستان ، آلمان ، سوئد ، ایتالیا و غیره ارزان تر می باشد.

رشته پرستاری در بلغارستان در تمامی دانشگاه ها به زبان بلغاری مورد تدریس و ارائه قرار می گیرد و شرکت در دوره های آموزش این زبان قبل از شروع تحصیل در دانشگاه برای تمامی متقاضیان الزامی است.

سیستم پذیرش و قبولی در دانشگاه های بلغارستان در رشته های علوم پزشکی و پرستاری معمولا بدون آزمون و کنکور است و فقط شرایط متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت

این مطلب به تلاش کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی جهت معرفی تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان و آشنایی هرچه بهتر شما عزیزان با آن تهیه شده است ، امیدواریم ما را از نقطه نظرات خود مطلع نموده و در صورت وجود هرگونه ابهام با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از راهنمایی های آنان بهره مند گردید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله جامع تحصیل در بلغارستان ، بسیاری از فاکتور های لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را بشناسید.

بررسی عملکرد شرکت رجبی در زمینه پرونده های مهاجرتی را از زبان مراجعه کنندگان به این شرکت بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه