تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

پذیرش و تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کانادا با آزمون های ورودی همراه است.

تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان و مقیمان رایگان است و دانش آموزان بین المللی باید شهریه تحصیلی بپردازند و به طورکل تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز با پرداخت شهریه همراه است.

خیر، زیرا سفارت کانادا برای دوره های زبان در این کشور ویزای لازم را صادر نخواهد کرد.

بله، از طریق ویزای تحصیلی کانادا می توان برای اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده نیز اقدام کرد.

خیر، دانشگاه های کانادا از دانشجویان خارجی مدرک زبان معتبر درخواست می کنند.

دلایل انتخاب ایرانی ها برای تحصیل در کانادا

بسیاری از دانشجویان علاقمند به مهاجرت و تحصیل در کانادا، با این سوال مواجه می شوند که چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنم؟ کشور کانادا یک مقصد بسیار جذاب برای دانشجویان بین المللی است که در آن می توانند به خواسته ها و اهداف خود دست پیدا کنند و زمینه رشد و ترقی برای ساختن یک زندگی ایده آل فراهم است.

ایرانیان برای مهاجرت به کانادا با شرایط مشکل و سختی مواجه نیستند و در مقایسه با آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی هم رده و برتر اروپا، تحصیل در دانشگاه های کانادا برایشان راحت تر است. ضمن این که کانادا یکی از کشورهایی است که تعداد بالایی از ایرانیان مهاجر در آن ساکن هستند و این امر برای دانشجویان جذاب تر است.

همچنین مدارک دریافتی از دانشگاه های کانادا در تمامی دنیا معتبر بوده و ارزش بالایی دارد و می تواند برای اشتغال شما موثر باشد. علاوه بر این خود کشور کانادا نیز بازار کار بسیار خوبی دارد و دانشجویان نسبتاً ساده پس از اتمام تحصیلات می توانند به کار مشغول شوند. ضمن این که زبان تحصیل در اغلب دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی است و این کار را بسیار ساده می کند.

در کنار مزایا و خدمات و ویژگی های تحصیلی بسیاری که در دانشگاه ها برای دانشجویان فراهم است، شما از سایر خدمات اجتماعی و امکانات این کشور نیز بهره مند می شوید و می توانید از اقامت و زندگی در کانادا نیز نهایت بهره و لذت را ببرید. در نهایت اگر مایل باشید هم خواهید توانست به اقامت دائم و یا شهروندی و پاسپورت کانادا دست پیدا کنید، بدون نیاز به از دست دادن شهروندی و تابعیت اولیه خودتان.

ویدیوو پادکست تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا برای هر یک از متقاضیان می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد که در این ویدیو همکار ما روناک از جزئیات آن برای شما می گوید.

این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که تمایل به بررسی شرایط خود دارید، با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

نظام آموزشی حاکم بر مقاطع تحصیلی در کانادا

سیستم آموزشی کانادا یکی از بهترین نظام های آموزشی دنیا تلقی می شود که مطابق با استاندارد های OECD طرح ریزی و مدیریت می گردد. نظام آموزشی کشور کانادا اعتبار بالای خود را با قرار گرفتن در رتبه های بسیار بالا در انواع رده بندی های جهانی به اثبات رسانده و نظارت و اجرای قوانین در آن به صورت ایالتی مدیریت می شود.

سیستم آموزشی کانادا از مدارس آغاز شده و در یک مسیر جامع و ساختار یافته از آموزش پیش دبستانی تا پس از دبیرستان را ارائه می دهد و پس از آن به دوره آموزش عالی در دانشگاه ها یا کالج ها می رسد. دقت داشته باشید که در کانادا تحصیل برای کودکان از 6 تا 16 سالگی اجباری و پس از آن اختیاری می باشد. به طورکلی نظام آموزشی کانادا به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • پیش دبستانی: این سطح برای کودکان 3 تا 5 ساله در نظر گرفته شده است. چنین سطح آموزشی در برخی ایالات اختیاری و در برخی اجباری است. در این مرحله، تمرکز بر یادگیری مبتنی بر بازی و توسعه اجتماعی است.
  • دبستان: این سطح مقاطع 1 تا 6 را ترکیب می کند و برای دانش آموزان 6 تا11 سال است. در این مرحله دروس اصلی شامل: ریاضی، انگلیسی، علوم، مطالعات اجتماعی و موارد دیگر است و تاکید بر دانش و مهارت های بنیادی می باشد.
  • متوسطه: گروه سنی دانش آموزان در این مقطع 12-17 سال می باشد. این دوره شامل پایه های 7 تا 12 می شود. دانش آموزان با موضوعات تخصصی تر و دروس انتخابی آشنا می شوند و آن ها را برای سطوح تحصیلی بالاتر آماده می کنند. در کلاس های 7 تا 12 تمرکز بر دوره های تحصیلی و شغلی است که منجر به تکمیل دبیرستان و واجد شرایط بودن برای تحصیلات پس از متوسطه می شود.
  • آموزش عالی: دانش آموزان پس از متوسطه بالای 18 سال برای این سطح تحصیلی می روند. کالج ها و موسسات گواهینامه ها، دیپلم ها و مدارک کاردانی را ارائه می دهند، در حالی که دانشگاه ها و کالج ها مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.

دقت داشته باشید که شرایط تحصیل در کانادا ممکن است با توجه به ایالت های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد. همچنین شرایط تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا نیز در ایالات مختلف و متفاوت بوده و هر مرکز ضوابط و قوانین مختص به خود را دارد اما مقاطع تحصیلی دانشگاه های کانادا و سیستم تدریس و نمره دهی یکسان هستند.

تحصیل در مدارس کانادا

برخی از والدین ترجیح می دهند که فرزندان خود را از پیش از دانشگاه برای تحصیل در کانادا راهی این کشور نمایند و از دوره ابتدایی یا متوسطه را در مدارس این کشور پشت سر بگذارند. تحصیل در مدارس کانادا شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای دانش آموزان خارجی بسیار ساده تر، آسان تر و در دسترس تر می کند و دیگر مراحل سختی برای اخذ پذیرش پیش روی افراد قرار نمی گیرد.

ضمن این که کودکان در مدارس کانادا و سنین پایین بسیار راحت تر و بهتر زبان خارجه را فرا می گیرند و با فرهنگ و سبک زندگی در این کشور اُخت خواهند گرفت. دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس خصوصی، بین المللی، ایرانی و غیره مشغول به تحصیل شوند که هرکدام از این مدارس شرایط مختلفی دارد و هزینه های تحصیلی متفاوتی نیز دریافت می کنند.

ضمن این که کانادا از معدود کشورهایی است که ویزای همراه را برای والدین دانش آموزان زیر 18 سال صادر می کند که یک ویژگی بسیار عالی تلقی می شود. باید خاطر نشان کنیم که پذیرش در مدارس کانادا در مقایسه با دانشگاه های آن از مراحل کمتری برخوردار بوده و نیاز به مدارک ساده تر و کمتری نیز خواهد داشت.

تحصیل در کالج های کانادا

پس از اتمام دوره متوسطه دانش آموزان در کانادا می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها اقدام کرده و یا اقدام به ورود به کالج های این کشور نمایند و سریع تر به بازار کار وارد شوند. البته تحصیل در کالج های کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها نیز یک انتخاب جذاب است و آنان را به اشتغال در کانادا می رساند.

تحصیل کالج در کانادا با ارائه دوره های متنوع و کاربردی، فرصتی عالی برای کسب مهارت های عملی و ورود به بازار کار فراهم می کنند. دانشجویان در کالج ها تمرکز کمتری را بر روی آموزش های تئوری می گذارند و بیش تر به آموزش های عملی و مورد نیاز در بازار کار متمرکز می شوند.

شرایط تحصیل در کالج‌ های کانادا با دانشگاه ها متفاوت است و دوره های آموزشی آن ها معمولا از 1 سال تا 4 است. همچنین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کالج های کانادا کمتر و نسبتاً ساده تر از دانشگاه ها می باشند. البته تفاوت تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا بیش تر است، مثلاً در کالج ها رشته های محدودتری ارائه می شوند و گزینه های کمتری پیش روی افراد قرار می گیرد.

با انتخاب تحصیل در کانادا در کالج های این کشور می توانید حداکثر تا مقطع کارشناسی تحصیل کنید و مقاطع بالاتر باید به دانشگاه بروید. همچنین کالج ها دو نوع خصوصی و دولتی را شامل می شوند که مراکز خصوصی ممکن است امکانات یا تنوع رشته بیش تری داشته باشند اما شهریه گران تری را نیز در بر می گیرند. ضمناً حتما از زمان پذیرش و ددلاین کالج های کانادا به طور خاص اطلاع کسب کنید و در بازه اعلامی برای پذیرش اقدام کنید.

تحصیل در دانشگاه های کانادا با مدرک دیپلم ایران

برخی افراد این ابهام را نزد خود دارند که آیا تحصیل در دانشگاه های کانادا با مدرک دیپلم ایران امکان دارد یا خیر؟!! بله، مدرک دیپلم نظام آموزشی ایران از سوی دانشگاه های کشور کانادا معتبر بوده و پذیرفته می شود و دانش آموزان می توانند جهت ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در رشته های تحصیلی مختلف اعم از مهندسی، علوم انسانی، آی تی، علوم اجتماعی و غیره اقدام کنند.

اما برای تحصیل در رشته های پزشکی باید بدانید که در کانادا شرایط پذیرش کمی متفاوت است؛ افراد علاقمند به یک مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه نیاز دارند، البته تعداد بسیار کمی دانشگاه نیز این رشته را با مدرک دیپلم ارائه می کنند. پس ارزش دیپلم ایران در کانادا کم نیست و می توان با ارائه آن برای تحصیل در دانشگاه اقدام کرد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا با مدرک دیپلم ایران
تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا نیازمند ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کشورمان است که می تواند با توجه به دانشگاه شرایط متفاوتی را درخواست کند. 

تحصیل دوره کارشناسی در کانادا معمولا 4 سال به طول می انجامد که پذیرش بر اساس رزومه و سوابق تحصیلی خواهد بود و معمولاً نیازی به شرکت در آزمون ورودی خاصی نیست.

مگر برخی دانشگاه ها خود برای پذیرش درخواست شرکت در آزمونی کنند که حتما در شرایط پذیرش آن از سوی دانشگاه اعلام می شود. 

اما توصیه می کنیم که برای بالا بردن شانس پذیرش مقطع لیسانس در کانادا خودتان در آزمون GRE شرکت کرده و نمره آن را در سوابق خود ارائه دهید.

همچنین با توجه به شرایط دانشجویان و تصمیم دانشگاه ممکن است که پیش از شروع به تحصیل کارشناسی در کانادا، نیاز باشد تا در یک دوره آمادگی پیش از دانشگاه شرکت کنید و بعد از آن وارد دانشگاه شوید. 

ضمناً ارائه مدرک زبان نیز برای تمامی دانشجویان بین المللی غیر انگلیسی و فرانسوی زبان نیاز است.

تحصیل مقطع فوق لیسانس در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد با ارائه یک مدرک دوره کارشناسی از دانشگاه های کانادا یا دیگر دانشگاه های معتبر در جهان امکان پذیر است. تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا با توجه به دانشگاه و رشته می تواند از 1 تا 2 سال به طور بیانجامد و به دو صورت پژوهش محور و دانش محور به دانشجویان ارائه می شود.

در دوره پژوهش محور باید پروژه های مختلف پژوهشی را انجام داده و یک پایان نامه ارائه کنید اما دوره های دانش محور نیاز به گذراندن و پاس شدن واحدهای درسی دارد. معمولاً تحصیل مقطع فوق لیسانس در کانادا می تواند ساده تر باشد و امکان دریافت بورسیه نیز در آن بسیار بیش تر از دوره های کارشناسی است. در مقطع ارشد دانشگاه های کانادا نیز شرکت در آزمون GRE و ارائه مدرک معتبر زبان درخواست می شود.

تحصیل دکتری در کانادا

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی است تا در محیطی پویا و با امکانات پژوهشی پیشرفته، به تحصیل و تحقیق بپردازند. تحصیل دکتری در کانادا می تواند از 4 تا 6 سال به طول انجامد و در آن نیاز است تا حتماً به زبان انگلیسی مسلط باشید، حتی اگر قصد تحصیل به زبان فرانسوی را دارید.

ارائه بورسیه در دوره دکترا در کانادا از سایر مقاطع شانس بالاتری دارد و دانشجویان بدون سختی چندانی می توانند به تحصیل فول فاند دکترا در کانادا دست پیدا کنند. دوره دکترای این کشور به صورت پژوهش محور است و به همراه یک استاد راهنما صورت می پذیرد و دقت کنید که ارائه پژوهش، مقالات و هرگونه فعالیت اضافه و مازاد تحصیلی برای پذیرش در این دوره بسیار موثر خواهد بود.

تحصیل رشته‌های زیر مجموعه پزشکی در کانادا

علاوه بر مقاطع بالا دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل رشته‌های زیر مجموعه پزشکی در کانادا نیز مشغول شوند که از جمله بهترین و پر متقاضی ترین رشته ها نیز تلقی می شوند. تحصیل پزشکی در کانادا به طورکلی می تواند 3 تا 5 سال به طول انجامد و پذیرش در آن نیاز به شرکت در آزمون ورودی نیز خواهد داشت.

همچنین تحصیل دندانپزشکی در کانادا نیز نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد و به طورکلی باید مد نظر قرار دهید که پذیرش در دوره های پزشکی و دندانپزشکی کانادا چندان ساده نیست. البته برای ورود به این دوره ها نیاز است که دانشجویان ابتدا یک مدرک لیسانس در رشته های علوم پایه نظیر شیمی، زیست شناسی و غیره را نیز حتما اخذ کرده باشند.

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در کانادا

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در کانادا

در رابطه با آزمون ورودی جهت تحصیل در کانادا باید مد نظر داشته باشید که به طور عمومی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نیاز به شرکت در آزمون های ورودی دارند که در رشته پزشکی معمولاً آزمون MCAT و در آزمون دندانپزشکی آزمون DAT را اغلب دانشگاه ها از دانشجویان درخواست می کنند. البته حتما در این باره اطلاعات دقیقی کسب کنید چون ممکن است برخی دانشگاه ها آزمون دیگری را نیز معتبر بدانند.

در رابطه با آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا در رشته های غیر پزشکی، اغلب نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و ارائه سوابق تحصیلی و فعالیت های اضاف و مازاد بر تحصیلات از دانشجویان درخواست می شود. اما شما می توانید در آزمون های بین المللی نظیر آزمون GRE و یا آزمون GMAT شرکت کرده نتایج آن ها با نمرات بالا را به عنوان رزومه خود برای تقویت مدارک جهت پذیرش به دانشگاه ها ارائه کنید. البته بازهم ممکن است برخی دانشگاه ها یکی از این آزمون ها را اجباراً از متقاضیان درخواست کنند.

آزمون های زبان برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا نیازمند تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی دارد تا شما بتوانید مطالب درسی را فرا گرفته و در آزمون های رشته خود شرکت کنید. علاوه بر این برای زندگی و ارتباط با مردم نیز نیاز به تسلط به زبان خارجه مناسب دارید. اما علاوه بر این دانشگاه های کانادا از متقاضیان درخواست شرکت در آزمون های زبان معتبر را می کنند.

آزمون های زبان برای تحصیل در کانادا اغلب شامل آزمون های بین المللی معتبر نظیر: آیلتس، تافل، آزمون PTE و غیره می شوند. البته یادآور شویم که اغلب دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی تدریس می کنند و تعداد دانشگاه های فرانسوی زبان کمتر می باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی یکی از مزیت های بسیار خوب تحصیل در کانادا است.

مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های کانادا

در رابطه با مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا همانطور که گفتیم باید مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی را ارائه کنید. اما دقت داشته باشید که مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های کانادا می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و یا در سطح و نمره درخواستی آنان با یکدیگر تفاوت هایی وجود داشته باشد.

حتما به طور دقیق از دانشگاه انتخابی خود مدرک زبان و سطح مورد نیاز برای تحصیل در رشته و مقطع مدنظرتان را استعلام کنید. در ادامه مدارک زبان معتبری که می تواند از سوی اغلب دانشگاه های کانادا معتبر شناخته شود را برای شما خواهیم گفت:

  • مدرک IELTS 6 به بالا
  • آزمون تافل 80 با بالا
  • مدرک زبان PTE 60 به بالا
  • آزمون CAEL نمره 70
  • آزمون CELPIP نمره 4
  • آزمون های زبان فرانسوی در سطح B2 به بالا ( آزمون های TEF، DALF، DEF)
مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های کانادا

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

دانشجویان تحت هر شرایطی باید حتما به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی تسلط کافی را داشته باشند، پس در صورت داشتن تسلط کافی به راحتی می توان برای دریافت درک زبان نیز اقدام کرد.

اما به طورکلی باید بدانید که این امکان وجود ندارد، یعنی باید حتما مدرک معتبری به دانشگاه انتخابی خود ارائه کنید و امکان پذیرش و ثبت نام بدون ارائه مدرک زبان وجود نخواهد داشت. پس حتماً پیش از اقدام برای پذیرش یک مدرک معتبر نزد دانشگاه خود را دریافت کنید.

شرایط دوره زبان در کانادا

شاید شنیده باشید که اگر مدرک زبان معتبری ندارید، می توانید در کالج های زبان در کانادا شرکت کرده و آموزش لازم را برای یادگیری زبان خارجه و آغاز تحصیل در کانادا کسب کنید. 

باید بگوییم که گذراندن دوره زبان در کانادا برای اغلب دانشجویان خارجی در این کشور امکان پذیر است و آنان می توانند نسبت به تقویت دانش زبانی خود اقدام کنند.

حتی دانشجویان خارج از کانادا نیز می توانند در دوره زبان در کانادا شرکت کنند و در یک کالج معتبر ثبت نام نمایند. اما در این جا برای ایرانیان یک مشکل خاص وجود دارد که حتی اگر بتوانید از یک کالج پذیرش گرفته و ثبت نام کنید، معمولاً سفارت کانادا برای شرکت در دوره های زبان ویزای لازمه را صادر نمی کند و این اجازه مهاجرت به این کشور و شرکت در کلاس های آموزشی را به افراد نمی دهد.

البته معدود افرادی نسبت به شرکت در این دوره ها به صورت آنلاین اقدام می کنند که این روش هم بستگی به عوامل مختلفی خواهد داشت و با توجه به سختی آموزش و یادگیری روش آنلاین و همچنین گران بودن هزینه آن، از سوی کمتر افرادی با استقبال رو به رو می شود.

شرایط دوره زبان در کانادا

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا

برای تحصیل در کانادا و دانشگاه های آن نیاز است تا مراحلی را به طور منظم طی نموده تا این امکان فراهم آید. مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا می تواند در هر دانشگاه تفاوت هایی با دانشگاه دیگر داشته باشد که این تفاوت ها اغلب چندان بزرگ یا خاص نیستند اما با توجه به ضوابط مختلف این امکان وجود دارد.

به طور کل روند و چگونگی اقدام جهت تحصیل در کانادا و در نهایت رسیدن به آن شامل یک کلیات و اصولی یکسان خواهد بود که در این جا ما مراحل اصلی که باید تمامی متقاضیان طی نمایند را برای شما شرح داده ایم:

  • در ابتدا نیاز است تا به یک شناخت کامل و دقیق از شرایط، اهداف و علایق خود برسید و رشته تحصیلی مورد علاقه تان را انتخاب کنید. سپس دانشگاه هایی که امکان تحصیل این رشته در آن ها در کانادا وجود دارد را به طور کامل بررسی کرده و جزئیات دقیق پذیرش و تحصیل در آن ها را مورد شناخت و بررسی قرار دهید.
  • در نهایت با مشورت با متخصصین و مشاورین فعال در این حوزه، دانشگاه (دانشگاه هایی) که بالاترین امکان اخذ پذیرش در آن برای شما وجود دارد را انتخاب کرده و فرم درخواست پذیرش در آن را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید. سپس مدارک و شرایط لازم و ددلاین پذیرش در آن ها را به طور دقیق استعلام نموده و شروع به جمع آوری و مهیا ساختن آنان نمایید.
  • پس از جمع آوری کامل مدارک حتما به تکمیل اپلیکیشن فرم یا درخواست پذیرش تحصیلی نیز اقدام کنید. دقت داشته باشید که درخواست شما باید حتما در مهلت اعلام شده از سوی دانشگاه برای آنان ارسال شود.
  • با آماده کردن تمامی مدارک، نسبت به ارسال درخواست و مدارک لازم اقدام کنید. حتما به پرداخت اپلیکیشن فی کالج یا دانشگاه توجه کنید و رسید پرداخت آن را نیز برای دانشگاه ارسال نمایید و پس از ارسال مدارک نتیجه دریافت موفقیت آمیز مدارک توسط دانشگاه برای شما ارسال می شود.
  • در اغلب موارد، پس از ارسال درخواست و مدارک از دانشجویان درخواست می شود تا در یک مصاحبه آنلاین شرکت کرده و با یک استاد از دانشگاه مصاحبه نمایند. این مصاحبه می تواند اهداف مختلفی داشته باشد اما اغلب برای سنجش میزان دانش و قدرت زبان خواهد بود.
  • پس از پشت سرگذاشتن مصاحبه باید منتظر بررسی نهایی مدارک و تمامی شرایط خود توسط دانشگاه باشید تا جواب قطعی به شما اعلام شود.
  • در صورت پذیرش و قبولی جواب آن برای شما از سوی دانشگاه ارسال می شود و شما می توانید در صورت نیاز سایر مراحل ثبت نام را طی کرده و یا برای گواهی لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا از دانشگاه اقدام کنید. البته شرایط دانشگاه ها متفاوت بوده و ممکن است برخی از دانشگاه ها بخواهند ابتدا شهریه یک ترم یا نیمی از آن را پرداخت کنید و یا به پرداخت دیپوزیت شهریه موسسه آموزشی در ابتدا رضایت دهند.
  • در هر صورت پس از طی این مراحل و دریافت نامه مربوطه می توانید برای دریافت ویزا از سفارت کانادا اقدام کرده و برای سفر و مهاجرت به کانادا آماده شوید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا با توجه به مقاطع تحصیلی متفاوت است، مثلاً مدارک اخذ پذیرش از کالج های کانادا با دانشگاه ها تفاوت دارد یا مدارک پذیرش در مدارس کانادا بسیار کم و محدود هستند. اما بر خلاف تصور عموم مدارک اپلای برای تحصیل در کانادا از اهمیت بسیار بالا و ویژه ای برخوردار می باشند.

مدارکی که شما به دانشگاه ارائه می کنید، نشان گر تمامی هویت و قدرت تحصیلی و علمی شما است، به همین خاطر باید در ارائه آن نهایت دقت را به کار بگیرید. علاوه بر این هرگونه نقص یا کمبود در مدارک می تواند کاملا درخواست شما را کنسل کند. ضمناً با توجه به رشته و مقاطع تحصیلی متفاوت، مدارک مورد درخواست در دانشگاه ها می تواند با هم تفاوت داشته باشد. در ادامه مدارک پذیرش از دانشگاه های کانادا را به طور عمومی بیان می کنیم:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش و ثبت نام
  • ارائه کپی پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی باتوجه به مقطع پذیرش ( دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد)
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی یا مقاطع تحصیلی پیشین
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
  • انگیزه نامه و هدف از تحصیل در کانادا
  • توصیه‌ نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (اغلب برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا)
  • مقالات، پژوهش ها و تحقیقات بین المللی (اغلب برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا)
  • رزومه مختصر و کامل
  • نتیجه قبولی در آزمون های درخواستی یا اجباری (رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره)
  • رسید پرداخت اپلیکیشن فی
مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا

به طور کلی چیزی به عنوان شرایط سنی تحصیل در کانادا به طور دقیق یا اجباری از سوی دانشگاه ها اعلام نشده است. البته حداقل سن برای تحصیل در کانادا و در دانشگاه های آن 18 سال است اما حداکثر سن مجاز برای تحصیل در کانادا اعلام نشده و محدودیتی برای تحصیل افراد از لحاظ سنی در نظر گرفته نشده است.

دقت داشته باشید که این به معنای مهم نبوده شرایط سنی افراد برای تحصیل در کانادا نیست، بلکه شرایط سنی افراد می تواند در پذیرش آنان موثر باشد. با توجه به سوابق پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور بهترین بازه سنی برای دوره کارشناسی 18 تا 24 سال است و برای دوره کارشناسی ارشد به 30 سال می رسد.

همچنین باید به پیک تحصیلی یا فاصله بین زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی و زمان درخواست ثبت نام نیز توجه بسیاری کنید، چون اگر پیک تحصیلی شما بیش از 2 تا 3 سال باشد شانس شما برای پذیرش بسیار کاهش پیدا می کند. ضمناً محدودیت سنی ایرانی ها برای تحصیل در کانادا تفاوتی با دیگر متقاضیان ندارد.

معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

اطلاع از معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا را باید حتما از دانشگاه انتخابی خود مورد استعلام دقیق قرار دهید. طبق نظام آموزشی کانادا معدل و نمرات دانش آموزان از 0 تا 4 می باشد که 4 هم راستا با نمره 20 در نظام آموزشی کشورمان است.

در همین ابتدا دقت کنید که شرط معدل دانشگاه های کانادا برای ایرانی ها نسبت به سایر دانشجویان خارجی متفاوت نیست و شرایط پذیرش در تمامی دانشگاه ها برای ایرانیان با سایرین  یکسان است.

دانشگاه های کانادا هریک شرایط متفاوتی برای معدل در نظر گرفته اند، برخی اصلا شرایط معدل خاصی اعلام نکرده و برخی نیز حداقل معدل درخواستی را در نظر گرفته اند که می تواند با یکدیگر متفاوت باشند. معمولاً برای پذیرش دوره کارشناسی معدل 2.8 یا 3 را به عنوان حداقل معدل درخواست کرده اند که بر اساس حداقل معدل ایران برای تحصیل در کانادا برابر با 14 تا 15 می باشد.

اما ارائه حداقل معدل به معنای کافی بودن آن برای پذیرش نیست، چون شما با یک پذیرش رقابتی رو به رو هستید و باید بهترین رزومه ممکن را ارائه دهید. به همین خاطر ارائه معدل بالاتر از حداقل درخواستی بسیار اهمیت دارد، برای مثال پذیرش در برخی دانشگاه های برتر در رشته های پزشکی معدل بالاتر از 18 یا حتی 19 را لازم دارد.

معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با معدل پایین

آیا طبق شرایط پذیرش رقابتی موجود،تحصیل در کانادا با معدل پایین امکان دارد؟ بله، اما شرایط برای شما قطعاً سخت تر خواهد شد و شما باید به نحوی بتوانید این ضعف معدل را پوشش دهید و آن را کم رنگ کنید. شما می توانید در ابتدا با ارائه فعالیت های خارج از تحصیل مثل مقاله، پژوهش، پروژه و غیره رزومه خود را قوی تر کنید.

همچنین می توانید با شرکت در آزمون هایی نظیر GRE یا GMAT با نمرات بالا قدرت علمی خود را نمایش دهید. همچنین می توانید مدرک زبان خود را نیز با نمرات بالا و بسیار خوب ارائه دهید تا بدین صورت نقش معدل شما کم رنگ تر شود و رزومه تان به نحوی قوی و مناسب جلوه نماید.

راحت‌ ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش

آیا می دانید کدام دانشگاه های کانادا بیش ترین میزان پذیرش را دارند؟ معمولاً این موضوع بستگی به ظرفیت آموزشی و تعداد رشته های دانشگاه های این کشور دارد و دانشگاه های برتر اغلب از تعداد پذیرش های بالاتری نیز نسبت به دیگر دانشگاه های ناشناخته و یا کوچک واقع در این کشور دارند.

باید بگوییم که انتخاب راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی کانادا برای اخذ پذیرش امری آسان و یا قطعی نیست و عوامل مختلفی هستند که می توانند بر روی پذیرش افراد تاثیرگذار باشند. اما به طور عرف آسان‌ترین دانشگاه‌ های کانادا برای پذیرش را دانشگاه های خصوصی می دانند؛ چون به دلیل شهریه های گران از تعداد متقاضیان بسیار کمتری در مقایسه با دانشگاه های دولتی برخوردار هستند که این رقابت را بسیار کم و آسان تر می کند.

همچنین راه مناسب دیگر جهت یافتن راحت‌ ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش دانشجویان ایرانی، مراجعه به نرخ پذیرش این مراکز است که قطعا نرخ پذیرش بالا به معنای پذیرش آسان تر است. در ادامه چند دانشگاه کانادا که دارای بالاترین نرخ پذیرش در سال 2024 بوده اند و همچنین از شرایط پذیرش آسان تری برخوردار هستند، را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه

نرخ پذیرش

نام دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه مانیتوبا

85%

دانشگاه رجینا

81%

دانشگاه لیک هد

80%

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

78%

دانشگاه لارنشین

76%

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

75%

دانشگاه سنت توماس

75%

دانشگاه مونت آلیسون

70%

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

70%

دانشگاه آتاباسکا

آزاد

گران ترین و ارزان ترین دانشگاه های کانادا

کانادا به عنوان یک مقصد تحصیلی از سایر کشورهای انگلیسی زبان نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا ارزان تر است. اما در این بین بازهم شناخت کم شهریه ترین دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا بسیار مهم و موضوعی است که باید در انتخاب دانشگاه محل تحصیل مورد توجه واقع شود.

به طور کلی دانشگاه های ارزان کشور کانادا شامل دانشگاه های دولتی می شوند، چون دانشگاه های خصوصی اغلب شهریه های بالا و گران تری دارند؛ به صورتی که شهریه تحصیلی برخی از این دانشگاه های خصوصی بسیار گران تمام می شود و هر کسی قادر به تحصیل در آن ها نیست.

همچنین در انتخاب ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل باید سایر موارد نظیر، کمک های مالی، بورسیه و این چنین موارد حمایتی از سوی دانشگاه ها را نیز مد نظر قرار داد. طبق آخرین بررسی دانشگاه های زیر را می توان به عنوان ارزان ترین دانشگاه های کانادا معرفی کرد:

  • دانشگاه مونترال در شهر مونترال
  • دانشگاه مک گیل در شهر مونترال
  • دانشگاه مک مستر در شهر آنتاریو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور
  • دانشگاه تورنتو در شهر تونتو
  • دانشگاه براندون در شهر منیتوبا
  • دانشگاه سنت بونیفاس در شهر منیتوبا

رشته های تحصیلی ارزان در کانادا

از آن جایی که شهریه تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد به طور دقیق نمی توان رشته ای را با نرخ شهریه مشخص به عنوان ارزان ترین یا گران ترین رشته معرفی کرد.

اما طبق شواهد و مبالغ شهریه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف می توان فهمید که کدام رشته ها در دسته رشته های گران یا ارزان در کانادا جای می گیرند.

مثل اغلب کشورهای جهان رشته های پزشکی و دندانپزشکی را می توان به عنوان گران ترین رشته های تحصیلی در کانادا معرفی کرد و پس از آن ها نیز سایر رشته های پیراپزشکی و رشته های مهندسی دارای شهریه های بالاتری هستند.

اما اگر بخواهیم از رشته های تحصیلی ارزان در کانادا نام ببریم، باید به رشته هایی نظیر: مدیریت بازرگانی، حسابداری، روانشناسی، امور مالی و هنر اشاره کنیم.

رشته های تحصیلی ارزان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان و مقیمان دائمی این کشور رایگان است اما تحصیل در مدارس خصوصی، بین المللی و شبانه روزی با شهریه همراه خواهد بود. در رابطه با تحصیل در کانادا در دانشگاه ها نیز با خاطر نشان کنیم که به طور کلی تحصیل برای دانشجویان بین المللی با شهریه تحصیلی همراه بوده و فقط تفاوت در میزان شهریه و گران یا ارزان بودن آن است.

اما همچنان امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد و در صورتی که بتوانید بورسیه ای مناسب یا فول فاند را به دست آورید که شهریه دانشگاه را پوشش دهد، شما به تحصیل رایگان در کانادا دست پیدا کرده اید. حتی بورسیه های فول فاند هزینه های زندگی و مخارج شما را نیز پوشش می دهند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل ایرانی ها

شناخت بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل ایرانی ها دارای اهمیت بسیاری است، زیرا شما در مدت چند سال تحصیل خود نیاز به استفاده از خدمات و امکانات مختلف موجود در شهر محل زندگی خود خواهید داشت که این امکانات و خدمات قطعا بر روی آسایش و رفاه شما و هچنین هزینه ها و مخارجتان تاثیرگذار است.

علاوه بر این انتخاب بهترین شهر کانادا برای تحصیل، بستگی به اولویت ها و اهداف فردی شما نیز دارد و هر شهری با هدف تحصیل در کاناداا مزایا و معایب خاص خود داشته و باید بررسی کنید که چه شهری برای شما مکان ایده آل تری خواهد بود. البته نباید فراموش کنیم که انتخاب دانشگاه نیز تاثیر زیادی بر محل اقامت دارد، با این که اغلب دانشگاه های با کیفیت کانادا در شهرهای مهم واقع شده اند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل اغلب شامل کلان شهرها و شهرهای اصلی می شوند که این شهرها و نواحی اطرافشان نیز دانشگاه های بسیاری را در خود جای داده اند. باید بگوییم که کیفیت خدمات و امکانات در تمام کانادا بسیار مناسب است و شما چندان تفاوت های زیادی را از لحاظ کیفیت زندگی در نقاط مختلف کانادا مشاهده نمی کنید.

شرایط خوابگاه برای تحصیل در کانادا

محل اسکان و اقامت یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا است که خوشبختانه گزینه های مختلف و مناسبی پیش روی آنان قرار دارد. معمولاً اغلب دانشجویان علاقمند به اقامت در خوابگاه های دانشجویی هستند که شرایط خوابگاه برای تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه های مختلف، متفاوت است.

اغلب دانشگاه های کانادا خوابگاه هایی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند که میزان تقاضا همواره از ظرفیت موجود بالاتر است.

اقامت در خوابگاه های دانشگاه ها ارزان ترین نوع اسکان است و البته خوابگاه های خصوصی نیز موجود هستند که دانشجویان از دانشگاه های مختلف می توانند در آن ساکن شوند و معمولا هزینه آن کمی بالاتر از خوابگاه های دانشگاه است.

اما یکی دیگر از گزینه های مناسب، اجاره آپارتمان مبله و یا بدون اثاث است که دانشجویان بسیاری نیز به طور مشترک بدین صورت اقدام به اجاره یک محل می کنند که فضایی شخصی تر و با هزینه مقرون به صرفه را برایشان به ارمغان می آورد.

البته اقامت در خوابگاه های دانشجویی کانادا شما را از امکاناتی نظیر: سالن مطالعه، سلف سرویس، سالن ورزش، استخر و غیره نیز برخوردار می سازد.

شرایط خوابگاه برای تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

بسیاری با این سوال مواجه هستند که برای تحصیل در کشوری همچون کانادا چقدر باید هزینه نمایند؟! در ابتدا باید توجه داشته باشید که هزینه های تحصیلی دانشجویان در کانادا دو بخش را شامل می شود: اول شهریه دانشگاه و دوم هزینه های زندگی در کانادا که با توجه به سبک و شرایط افراد برای هر فرد مبلغی متفاوت خواهد بود.

شهریه دانشگاه های کانادا متفاوت است و شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بیش تر از دانشگاه های دولتی می باشد. همچنین مقاطع تحصیلی مختلف و رشته های گوناگون شهریه هایی متفاوت از یکدیگر دارند که بازهم با توجه به دانشگاه های مختلف متغیر است. در جدول زیر میزان شهریه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف را مشاهده می نمایید:

مقطع یا رشته

شهریه سالانه

کارشناسی

20 هزار تا 50 هزار دلار کانادا

کارشناسی ارشد

5 هزار تا 25 هزار دلار کانادا

دکترا

10 هزار تا 30 هزار دلار کانادا

پزشکی

30 هزار تا 125 هزار دلار کانادا

دندانپزشکی

50 هزار تا 130 هزار دلار کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای نمونه در جهان از لحاظ اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان است و سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری موفق به اخذ بورسیه و فاند مناسب از سوی مراکز مختلفی در این کشور شده و به کانادا مهاجرت می کنند. در کانادا فقط دانشگاه های ارائه کننده بورسیه نیستند، بلکه دولت، سازمان ها، شرکت ها، موسسات خیریه و مراکز مختلفی به دانشجویان کمک های مالی می کنند.

دلیل تمامی کمک های مالی و بورسیه از سوی مراکز مختلف، اهمیت و ارزشی است که به تحصیلات و تربیت متخصصین و افراد موثر و کارآمد در این کشور داده می شود. بورسیه های تحصیلی در کانادا در تمامی مقاطع اعطا می شوند اما در دوره کارشناسی محدودتر بوده و متقاضیان بسیار بیش تری دارد که رسیدن به آن را بسیار سخت کرده است.

اما دوره های تحصیلات تکمیلی دارای بورسیه های متعددتری هستند، به خصوص دوره دکترا که پذیرش دانشجویان در اغلب موارد می تواند با بورسیه یا فاند کامل همراه شود. البته همچنان رقابت پابرجا است و این بورسیه ها به برترین افراد اعطا می گردد. از برترین بورسیه تحصیلی کانادا می توان از موارد زیر نام برد:

  • بورسیه پرستیژ دانشگاه کارلتون
  • بورسیه تحصیلی ونیر
  • بورس تحصیلی واترلو
  • بورسیه دانشجویان خارجی دانشگاه یورک
  • بورسیه بانتینگ
  • بورسیه وینیپگ
  • بورسیه تحقیقاتی IDRC
  • کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان بین‌المللی
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کوئینز

کار دانشجویی در حین تحصیل در کانادا

در برخی مواقع و برای برخی از دانشجویان خارجی، تامین مخارج تحصیل در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی می تواند دغدغه ای آزار دهنده باشد؛ اما خوشبختانه امکان کار پاره وقت برای دانشجویان در حین تحصیل در کانادا وجود دارد تا بلکه هرچند هم کم، باز بتوانند بخشی از مخارج خود را تامین کنند.

البته شاید درآمد کار دانشجویی چندان بالا نباشد، اما بالاخره بخش مهمی از هزینه های اقامت و تحصیل را می توان با آن پوشش داد. دولت کانادا به دانشجویان بین المللی حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت داده است که در ایام تعطیل بدون محدودیت بوده و می توانند تمام وقت نیز کار کنند.

همچنین مزدی که به دانشجویان داده می شود باتوجه به نوع کار و شهر محل اقامت متفاوت خواهد بود اما می‌تواند مبلغی از 12 تا 40 دلار کانادا به ازای هر ساعت کار را در بر بگیرد. اگر تخصص یا حرفه ای مناسب را بدانید حتی می توانید با کار دانشجویی در کانادا درآمد خوبی نیز کسب کنید و بخش قابل توجهی از مخارجتان را بپردازید.

رشته های پردرآمد کانادا برای ایرانی ها

کانادا دارای بازار کار خوب و پر رونقی است و در بسیاری از مشاغل حتی با کمبود نیروی متخصص نیز مواجه است. این باعث بالا رفتن میزان حقوق و درآمد در این کشور شده است و به نوعی شما در هر زمینه ای اگر دانش و تخصص خوبی داشته باشید، می توانید درآمد های بسیار مناسبی را به دست آورید.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا اغلب شامل رشته های مطرح و پرطرفدار روز می شود. اگر به دنبال تحصیل در رشته های پولساز کانادا هستید، علاوه بر رشته های پزشکی، رشته های فنی و مهندسی و رشته های مدیریتی در اغلب نقاط این کشور درآمدهای بالایی دارند. در ادامه چند مورد از رشته های پردرآمد کانادا برای ایرانی ها را نام می بریم:

رشته

درآمد

متخصص علوم داده

80 هزار تا 120 هزار دلار سالانه

توسعه دهنده نرم افزار

70 هزار تا 120 هزار دلار سالانه

کارشناس امنیت سایبری

80 هزار تا 110 هزار دلار سالانه

مهندس نفت

80 هزار تا 150 هزار دلار سالانه

مدیر اقتصادی و مدیریت مالی

90 هزار تا 140 هزار دلار سالانه

پزشکی

95 هزار تا 155 هزار دلار سالانه

مدیریت حوزه آی تی

80 هزار تا 120 هزار دلار سالانه

داروسازی

90 هزار تا 120 هزار دلار سالانه

مهندسی هوا و فضا

80 هزار تا 130 هزار دلار سالانه

تحصیل در رشته‌های دوگانه Joint Programs

تحصیل در رشته های دوگانه یا ترکیبی در کانادا Collaborative & Joint Degree Programs به برنامه هایی گفته می شود که به طور مشترک توسط یک کالج و یک دانشگاه مشترکا ارائه می شود. دانشجویان می توانند یک یا دو مدرک را کسب کنند که یکی از کالج و یکی از دانشگاه مربوطه خواهد بود.

برنامه های تحصیلی دوگانه به دانشجویان این امکان را می دهد که همزمان در دو برنامه تحصیلی تایید شده تحصیل کنند و شرایط هر دو را تکمیل نمایند. حتی در اغلب موارد دانشجویان باید نیمی از آموزش ها در مقر کلاس های کالج و نیم دیگر را در دانشگاه شرکت کرده و همه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

دقت داشته باشید که این رشته ها اغلب در دوره های کارشناسی و در برخی موارد در دوره کارشناسی ارشد نیز ارائه می شوند. همچنین هر دانشگاه با کالج یا موسسه بین المللی مشخص و ثابتی این برنامه ها را اجرایی می کند و انتخاب مقاصد بر عهده دانشجو نیست. ضمن این که برخی از رشته های این دوره ها نیز برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی شود، اما از مهم ترین رشته هایی که می تواند در آن ها به مدرک دوگانه در کانادا رسید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیسانس فناوری اطلاعات – چند رسانه ای و طراحی تعاملی
  • لیسانس فناوری اطلاعات – مدیریت منابع اطلاعاتی
  • لیسانس فناوری اطلاعات – فناوری مهندسی کامپیوتر
  • لیسانس فناوری اطلاعات – فوتونیک و فناوری لیزر
  • لیسانس هنر – روزنامه نگاری
  • لیسانس علوم در پرستاری
  • پزشکی هسته ای
  • پرتو درمانی
  • فناوری رادیولوژی
  • علوم پرتو پزشکی
  • لیسانس محاسبات و ارتباطات شبکه – فناوری ارتباطات اینترنتی
تحصیل در رشته‌های دوگانه Joint Programs

دریافت ویزا و اقامت تحصیلی کانادا

شاید تصور کنید که پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های کانادا اتمام مسیر مهاجرت تحصیلی به این کشور است و دیگر نیاز به انجام مراحل پذیرش یا مجوز نخواهید داشت اما شما همچنان باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید که دارای شرایط و مراحل جداگانه ای بوده و در ارتباط با سفارت کانادا می باشد.

ویزای تحصیلی کانادا به دو ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می شود که برای دریافت هر دوی این ویزا باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • از یکی از مدارس، کالج ها و یا دانشگاه های کشور کانادا پذیرفته شده و ثبت نام کرده باشید.
  • فرزندان کمتر از 10 سال باید حتما یکی از والدین همراه آنان به کانادا سفر کند و برای فرزندان بالای 10 سال و کمتر از 18 سال نیز اگر والدین وی را همراهی نمی کنند، باید یک فرد یا مدرسه شبانه روزی قیومی و کاستودین فرزند را برای مدت اقامت و تحصیل در کانادا بر عهده بگیرد.
  • شرایط مالی مناسبی داشته باشید و از تمکن مالی کافی و لازم برای تامین شهریه و هزینه های زندگی برخوردار باشید.
  • دارای سلامت جسمی کامل باشید.
  • هیچ سوء سابقه یا ممنوعیت ورودی به کانادا نداشته باشید.
  • مدرک زبان معتبری ارائه کنید.
  • بتوانید آفیسر سفارت را قانع نمایید که اول مندن شما در کانادا موقتی است و دوم این که شما با تحصیل در کانادا به موفقیتی خواهید رسید که در کشورتان میسر نیست.

ضمنا ویزای تحصیلی کانادا، یک اقامت موقت است و با پایان تحصیلات خاتمه می یابد و دانشجو باید این کشور را ترک کند. اما در صورت یافتن شغل و استخدام توسط کارفرمایی کانادایی، می توان به ویزای کاری رسید و در نهایت با فراهم آوردن شرایط لازم اقامت دائم و حتی تابعیت و پاسپورت کانادا را نیز به دست آورد.

موسسه مشاوره تحصیل در کانادا

امر مهاجرت و تحصیل در کانادا یک امر بسیار حساس است که تاثیر و نقش آن دائمی بوده و تا پایان عمر بر زندگی شما تاثیرگذار است. پس نمی توان با سرسری گرفتن آن و استفاده از اطلاعات و تجارب نیمه و ناقص دیگر افراد و دوستان به موفقیت و نتیجه دلخواه از آن رسید که این امر نیاز به برخوردار از یک تجربه بسیار زیاد و خاص دارد.

چنین تجربه و اطلاعاتی در معدود افرادی پیدا می شود، افرادی که سال ها تجربه فعالیت و اعزام دانشجو و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا را دارند. شما با استفاده از یک موسسه مشاوره تحصیل در کانادا که سابقه و کارنامه مطمئن و درخشانی در زمینه مهاجرت تحصیلی به خصوص کشور کانادا دارد، می توانید یک آینده تحصیلی و پس از آن شغلی بسیار خوب و ایده آل را برای خود رقم بزنید.

بسیاری از افرادی که از مشاوره های لازم و همراهی متخصصین این حوزه برای تحصیل در کانادا برخوردار نشده اند، اگر هم موفق به مهاجرت شده اند تفاوت زیادی را با افراد دیگر مشاهده می کنند که توانسته اند با شرایط خود به بهترین گزینه ممکن در کانادا دست پیدا کنند. تیم متخصصین شرکت مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه در این حوزه یکی از بهترین موسسات مهاجرتی کشور می باشد.

موسسه مشاوره تحصیل در کانادا

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که به طور کل بر مبنای مهاجرت بنا شده که باعث تنوع نژادی و فرهنگی بسیاری در این کشور شده است. به همین خاطر نژادپرستی در آن بسیار کمتر دیده شده و مهاجرین بسیار شرایط مناسب تری دارند. در این جا برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا را خواهیم گفت که بدانید تحصیل در کانادا چه چیزی برای شما به ارمغان می آورد:

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • دستیابی به مدارک تحصیلی معتبر و قابل ارائه در جهان
  • بورسیه های تحصیلی متعدد و مختلف
  • فرصت اشتغال در حین تحصیل و کسب کمک درآمد
  • امکان دریافت ویزای همراه برای دانشجویان
  • زندگی در یکی از 10 کشور برتر جهان
  • برخورداری از خدمات و امکانات موجود در کشور
  • برخورداری دانشگاه ها از اساتید مطرح و با سواد
  • فرصت های شغلی متعدد و مهیا پس از اخذ مدرک تحصیلی
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی کانادا
  • امنیت بالا و مثال زدنی برای مهاجرین و دانشجویان خارجی
  • فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی

 

5/5 - (435 امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام خدمت شما!
    ایا شرکت شما اعظام دانشجو به کشور کانادا را دارد اگر دارد تحت چه شرایطی و هزینه رسیدن به کانادا (قبولی دانشگاه . دعوت نامه تحصیلی و ویزا ) چقدر است؟

    1. با سلام

      بله برای کانادا و دیگر کشورها خدمات داریم. هزینه تحصیل در دانشگاه بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر به طور کلی بین 15 تا 25 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه زندگی به طور متوسط ماهانه حدود 1000 دلار کانادا ست. هزینه های موسسه و جزئیات در جلسه مشاوره توضیح داده می شوند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *