تحصیل رشته های مهندسی در چین

تحصیل رشته های مهندسی در چین

دانشجویانی که در چین در رشته مهندسی تحصیل می کنند یک آموزش بین المللی با کیفیت بالا دریافت خواهند کرد که اغلب هزینه تحصیل کمتری در مقایسه با سایر کشور های جهان دارند ، برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در چین مقاله ارائه شده در این بخش را بخوانید ، اطلاعات این مقاله بسیار کامل و به روز است و شما را از ابهام خارج می کند.

از زمان تأسیس جمهوری خلق چین در سال 1949، مهندسی و فناوری چینی با سرعت تصاعدی توسعه یافته است  ،  برای اطمینان از توسعه مستمر اقتصاد ملی، چین برنامه های مهندسی خود را برای تولید مهندسان و تکنسین های ماهر در طیف وسیعی از رشته ها تقویت کرده است.

برنامه مهندسی در چین با هدف آموزش متخصصان مهندسی برنامه گرا در سطح بالا است که می توانند نظریه ها ، دانش و مهارت های اساسی در شاخه های مربوطه طراحی مهندسی ، ساخت و ساز ، تحقیق و مدیریت را درک کنند ،  رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا به صورت کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

فهرست مطالب

رشته های مهندسی در لیسانس چین

رشته های مهندسی در لیسانس چین چگونه است؟ اولین دوره تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های چین مقطع کارشناسی است ، مدت زمان تحصیل در این مقطع 4 سال طول می کشد و برای فارغ التحصیلی از این مقطع بایستی 240 واحد درسی را با موفقیت گذراند.

برای پذیرش در مقطع لیسانس در رشته های مهندسی اتمام دوره دبیرستان ، سطح دانش عالی در دروس ریاضیات ، فیزیک و شیمی و تسلط به زبان انگلیسی یا چینی بسته به زبان مورد نظر برای تحصیل نیاز است ، لازم به ذکر است که برای تحصیل در این مقطع محدودیت سنی وجود دارد و هنگام پذیرش در دانشگاه باید حداقل 18 سال سن و حداکثر سن 40 سال داشته باشید ،  تاریخ «پذیرش» به عنوان اولین روز سپتامبر در سال تحصیلی مربوطه تعریف می شود.

بسته به کالج / دانشگاه و موقعیت مکانی در چین ، شهریه سالانه برای کارشناسی مهندسی از 4200 تا 9000 دلار آمریکا متغیر است.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد چین

متقاضیان برنامه کارشناسی ارشد باید دارای مدرک لیسانس باشند و دانشجویانی که از دانشگاه های غیر چینی فارغ التحصیل شده اند باید دارای مدرک لیسانس از دانشگاه معتبر وزارت آموزش چین باشند و مدرک کارشناسی خود را در ابتدا  تایید کنند ، مدت زمان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های چین 3 سال است ، محدودیت سنی برای ورود به رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های این کشور وجود دارد ، حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 45 می باشد ، شهریه سالانه برای کارشناسی ارشد مهندسی از 5400 تا 23000 دلار آمریکا متغیر است ، البته باید توجه داشت که دانشگاه ها و دولت این کشور برای جذب دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های چین بورسیه های تحصیلی متعددی تدارک دیده اند.

دکترا رشته های مهندسی در چین

بالاترین سطح تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های چین دکترا رشته های مهندسی در چین است که 4 سال طول می کشد ، متقاضیان دوره های دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد را کسب کرده باشند و دانشجویانی که از یک موسسه غیر چینی فارغ التحصیل شده اند باید مدرک کارشناسی ارشد را از موسسه ای که توسط وزارت آموزش چین به رسمیت شناخته شده است داشته باشند.

درخواست برای دکترا در چین با درخواست برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد متفاوت است ،  علاوه بر رعایت شرایط پذیرش و مواد درخواستی، دانش آموزان موظفند استاد راهنمای خود را برای راهنمایی در طول دوره تحصیلی خود پیدا کنند.

دستیابی به اساتید  راهنما ممکن است دشوار باشد ، بنابراین با تماس با دفاتر موسسه رجبی می توانید از آن ها کمک گرفته و بهترین استاد راهنما را برای خود انتخاب کنید ،  برای ادامه درخواست خود، باید سه سرپرست مناسب از دانشگاه برای پروپوزال تحقیقاتی خود پیدا کنید ،  هنگامی که استاد راهنما پیدا کردید، درخواست نظارت بر پایان نامه خود را ارسال کنید ؛  در صورت تایید سرپرست،  نامه یا ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد. سپس می توانید روند درخواست را ادامه دهید ، هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع دکترا 5000 تا 25000 دلار است که با دریافت بورسیه های تحصیلی می توانید این هزینه را به حداقل برسانید.

در همین زمینه مراجعه کنید به مقاله تحصیل دکترا در چین و اطلاعات بسیار کاملی کسب کنید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی چین

زبان چینی یا همان زبان ماندارین زبان رسمی این کشور است و در تمامی موسسه های آموزشی این کشور دروس به این زبان تدریس می شوند ، در دانشگاه های چین اغلب رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان چینی ارائه می شوند ، برای تحصیل به زبان چینی تسلط به این زبان در سطح b2  نیاز است البته می توان در دوره های زبان چینی در این کشور شرکت کرده و برای تحصیل به این زبان آماده شوید ، برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه به مقاله تحصیل دوره زبان چینی در چین مراجعه کنید.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی مختلف  به ویژه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های چین تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمره آیلتس 6 به بالا مورد نیاز است.

چین یکی از مقاصد مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی است که اعتبار دانشگاه های آن می تواند هر دانشجویی را به سمت خود جذب کند ، کارشناسان مهاجرتی ما تا کنون موفق به اخذ ویزا از بسیاری از دانشگاه های این کشور بسته به هدف مراجعین شده اند که تصاویر برخی از آن ها را در این ویدئوی کوتاه میبینید. 

شما هم با درج نام و شماره تماس می توانید در کمترین زمان ممکن از این فرصت بهره مند شوید.

نمایش ویدیو درباره ویدئو ویزاهای کشور چین

بهترین دانشگاه های مهندسی چین

چین دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی است که هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب خود می کنند و در بین دانشگاه های برتر جهان در زمینه های تحصیلی مختلف قرار دارند ، ملاک انتخاب بهترین دانشگاه های جهان رتبه علمی ، پژوهش های دانشگاهی ، کیفیت آموزشی ، کیفیت پژوهشی و غیره است.

برخی از مدارس برتر برای مهندسی شامل دانشگاه چینهوا ، دانشگاه پکن ، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ، دانشگاه ژجیانگ ، دانشگاه فودان ، دانشگاه علم و فناوری چین و دانشگاه شی آن است ؛ درصد پذیرش در دانشگاه های چینهوا 95 درصد ، پذیرش در دانشگاه پکن 15 درصد و دشوار است و پذیرش در دانشگاه شانگهای جیائو تونگ برای دانشجویان بین المللی دشوار است.

توصیه می کنیم برای شناخت بهتر دانشگاه های چین مقاله بهترین دانشگاه های چین را بخوانید تا با رشته ها و برترین دانشگاه های ارائه دهنده آن ها بیشتر آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در چین

برخی از مدارس برتر برای مهندسی شامل دانشگاه چینهوا ، دانشگاه پکن ، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ، دانشگاه ژجیانگ ، دانشگاه فودان ، دانشگاه علم و فناوری چین و دانشگاه شی آن است.

زبان چینی یا همان زبان ماندارین زبان رسمی این کشور است و در تمامی موسسه های آموزشی این کشور دروس به این زبان تدریس می شوند ، در دانشگاه های چین اغلب رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان چینی ارائه می شوند.

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع دکترا 5000 تا 25000 دلار است که با دریافت بورسیه های تحصیلی می توانید این هزینه را به حداقل برسانید.

بسته به کالج / دانشگاه و موقعیت مکانی در چین ، شهریه سالانه برای کارشناسی مهندسی از 4200 تا 9000 دلار آمریکا متغیر است.

برای پذیرش در مقطع لیسانس در رشته های مهندسی اتمام دوره دبیرستان ، سطح دانش عالی در دروس ریاضیات ، فیزیک و شیمی و تسلط به زبان انگلیسی یا چینی بسته به زبان مورد نظر برای تحصیل نیاز است ، لازم به ذکر است که برای تحصیل در این مقطع محدودیت سنی وجود دارد و هنگام پذیرش در دانشگاه باید حداقل 18 سال سن و حداکثر سن 40 سال داشته باشید ، تاریخ «پذیرش» به عنوان اولین روز سپتامبر در سال تحصیلی مربوطه تعریف می شود.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تحصیل رشته های مهندسی در چین را بررسی کرده و شرایط تحصیل در این کشور بیان کردند ؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، برای آشنایی با شرایط مهاجرت به چین و شناخت تمام شیوه های قانونی اخذ اقامت دائم چین مقاله لینک شده را با دقت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *