تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور

تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور همواره با استقبال بیش تری نسبت به داخل کشورمان مواجه می شود که باید دلیل اصلی آن را درک بهتر کارفرمایان و جوامع خارجی از این رشته دانست که باعث به وجود آمدن بازار کار فراوان تر و در دسترس تری برای فارغ التحصیلان این رشته شده است.

تصور بسیاری از افراد از این رشته آموزش علومی است که تنها با جسم انسان سرو کار داشته و به تقویت آن می پردازد ، در صورتی که رشته تربیت بدنی تلفیقی از علوم ورزشی ، روانشناسی و علوم تربیتی می باشد ؛ دقت داشته باشید که اگر قصد تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور را دارید ، باید در همان ابتدای انتخاب مقصد تحصیلی کشوری را انتخاب کنید که زمینه مناسب یافتن کار و ساختن آیندتان را نیز داشته باشد . اینگونه پروسه مهاجرت تا رسیدن به موقعیت شغلی مناسب برایتان راحت تر پیموده خواهد شد.

اولین لازمه تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور داشتن آمادگی جسمانی بالا است و نباید تصور واحدهای درسی آسانی را از آن داشته باشید زیرا در برخی از دروس باید حداقل 4 ساعت در روز را به تمرین بپردازید و با کسب اطلاعات در رابطه با سیستم بدن در حد یک پزشک یار به مهارت برسید ؛ شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) سوالات و ابهامات خود را مطرح نموده و یا با مراجعه به مقاله تحصیل در خارج از کشور با بسیاری از موارد مهم برای مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور

فاکتورهای پذیرش رشته تربیت بدنی در خارج از کشور

از مهم ترین فاکتورهای پذیرش در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور داشتن مدرک زبان مورد نظر دانشگاه مقصد می باشد که در اغلب کشورهای دنیا در دانشگاه های دولتی و در مقطع کارشناسی زبان رسمی کشور به عنوان زبان آموزش استفاده می شود اما در مقاطع تکمیلی می توان به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغول شد . در واقع زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه ها از عوامل موفقیت در اخذ پذیرش بوده و به نوعی الزامی شمرده می شود.

تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور را می توان یک دوره تحصیلی میان رشته ای دانست که با رشته هایی همچون فیزیولوژی و آناتومی اشتراکات فراوان دارد و آشنایی با حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی به دانشجویان کمک می کند تا رفع نقایص بدنی بپردازند . دقت داشته باشید که دوره کارشناسی این رشته به صورت اکادمیک در دانشگاه آغاز می شود و دانشجویان پس از کسب امتیارهای لازم و یا قبولی در آزمون ورودی ، باید یک آزمون عملی را پشت سر گذاشته و از لحاظ آمادگی جسمانی نیز توسط اساتید سنجش شوند.

در برخی از دانشگاه ها نیز برای دانشجویان از لحاظ جسمانی ( قد و وزن ) معیارهایی درنظر گرفته می شود . همچنین دانشجویان این مقطع باید بیش از 135 واحد درسی را پشت سر گذاشته و ورزش های مختلفی همچون شنا ، ژیمناستیک ، دو و میدانی ، تنیس ، حرکت شناسی ، بسکتبال ، هندبال ، والیبال ، کمک های اولیه و غیره را پشت سر بگذارند.

توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج بدون مدرک زبان را نیز در کنار این محتوا بخوانید تا اگر تنها دغدغه شما اخذ مدارک بین المللی زبان است بدانید چه راه حل های آسانی برای آن وجود دارد!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دنبال کردن رویاهای تحصیلی  با دریافت مشاوره های حرفه ای و به روز از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی در خارج از کشور

همانند اکثر رشته های تحصیلی در جهان ، تحصیلات تکمیلی در رشته تربیت بدنی در خارح از کشور نیز با انتخاب گرایش همراه است و دانشجویان به انجام تحقیقات گسترده ای در این مقطع خواهند پرداخت ؛ هدف از ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترا تربیت بدنی پرورش متخصصانی است که بتوانند نقش های مهمی همچون همراهی تیم های ورزشی و یا کشف استعدادها را به خوبی انجام داده و حتی به عنوان درمانگر در مراکز درمانی به خدمت مشغول شوند.

چنانچه شما هم از جمله افراد علاقه مند به تحصیل دوره دکترای تربیت بدنی در خارج کشور هستید باید یک روزمه تحصیلی خوب از خود ارائه داده و یک یا چند مقاله ISI نیز منتشر کرده باشید همچنین کسب نمره بالا در دوره های آیلتس و یا تافل را فراموش نکنید که نشان دهنده مهارت در زبان انگلیسی شما است . 

خوب است این نکته را نیز به شما گوشزد نماییم که چنانچه بتوانید در دوره کارشناسی ارشد به پذیرش و بورسیه تحصیلی برسید برای تحصیل دوره دکترا مسیر بسیار آسان تری پیش رویتان قرار خواهد داشت.

تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی در خارج از کشور
نام دانشگاه رتبه جهانی نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه لافبورو ، بریتانیا 1 دانشگاه کوئینزلند ، استرالیا 2
دانشگاه بریتیش کلمبیا ، ونکور کانادا 3 دانشگاه سدنی ، استرالیا 4
دانشگاه تورنتو ، کانادا 5 دانشگاه دیکین ، استرالیا 6
دانشگاه بیرمنگام ، بیرمنگام 7 دانشگاه باث ، بریتانیا 8
دانشگاه جان بوورز ، لیورپول بریتانیا 9 دانشگاه ملبورن ، استرالیا 10
دانشگاه کپنهاگ ، دانمارک 11 دانشگاه میشیگان-آن آربور ، آمریکا 12
دانشگاه ملی سئول ، کره جنوبی 13 دانشگاه فلوریدا ، آمریکا 14
دانشگاه اوتاگو ، نیوزلند 15 دانشگاه اکستر ، بریتانیا 16
دانشگاه آلبرتا ، کانادا 17 دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، آمریکا 18
دانشگاه کلگری ، کانادا 19 دانشگاه جهانی لندن ، بریتانیا 20

دانشگاه های تربیت بدنی در خارج از کشور 

موسسات معتبر و بزرگی نظیر QS ، تایمز و شانگهای هر ساله فهرستی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته های مختلف تحصیلی را منتشر می نماید که با پذیرش در آن ها آینده دانشجویان تضمین می شود و دانشگاه های برتر این لیست ها از برترین کیفیت و اعتبار در جهان برخوردار می باشند البته در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود باید فاکتورهای مختلفی را درنظر بگیرید و تنها به رتبه و رنکینگ دانشگاه توجه نداشته باشید.

به طور مثال شما باید علاوه بر رنکینگ و رتبه مراکز ، شرایط فردی خود را نیز دخیل کرده و با بررسی تمام جوانب و زوایا به انتخاب بهترین گزینه ممکن جهت تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور بپردازید ، در ادامه این قسمت ما 20 مورد از دانشگاه های تربیت بدنی در خارج از کشور را که به بالاترین امتیاز از دیدگاه موسسه QS دست یافته اند به شما ارائه خواهیم کرد.

در این فهرست زیر دانشگاه های نام برده در رشته تربیت بدنی در حال حاضر حرف اول را در جهان می زنند ، اما شما عزیزان می توانید با مراجعه به کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از گزینه های دیگری که با هزینه های مقرون به صرفه تر در حال فعالیت هستند نیز مطلع شوید.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در جهان

تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور در دانشگاه های دولتی و خصوصی به دانشجویان ارائه می گردد و همواره هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در جهان در دانشگاه های دولتی ارزان تر از مراکز خصوصی می باشد و این قانون در تمامی کشورهای جهان برقرار است البته در اکثر دانشگاه های اروپایی دانشجویان اتحادیه اروپا شهریه کمتری نسبت به سایر دانشجویان بین المللی پرداخت می کنند و این موضوع جدای از نوع دانشگاه بوده و میزان شهریه بر اساس درآمد والدین مشخص می شود.

اما خوشبختانه دانشجویان بین المللی نیز این فرصت را دارند که از بورسیه های تحصیلی با امتیازات و شرایط مختلف بهره مند شوند که این بورسیه ها با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و هرکدام مبلغی را به دانشجویان کمک خواهند کرد همچنین شهریه رشته تربیت بدنی معمولا از 1000 دلار در دانشگاه های دولتی آغاز شده و تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی و حتی بیشتر در دوره تحصیلات تکمیلی نیز می رسد.

هر دانشگاه دارای شهریه و هر شهر و کشور هزینه های خاص خود را به همراه دارند که تنها با مراجعه به افراد کارشناس در این زمینه می توان به اطلاعات دقیق دست یافت ، تحصیل در خارج از علاوه بر هزینه زوایا و مباحث قابل توجه بسیاری دارد که شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله بالا و یا تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی از آن مطلع شوید.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در جهان

کار با مدرک تربیت بدنی در کشورهای مختلف

حتما شما هم دغدغه کار پس از پایان تحصیل را داشته و یکی از دلایل اصلی مهاجرت را دست یافتن به موقعیت شغلی مناسب قرار داده اید ، خوب است بدانید که رشته تربیت بدنی برخلاف کشورمان که دارای زمینه کاری گسترده و مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته نیست در سایر کشورها موقعیت کاری و شغلی بیش تری برایتان وجود خواهد داشت.

کشورهای پیشرفته همچون فرانسه ، انگلیس ، آمریکا ، چین ، کره جنوبی ، دانمارک و استرالیا کشورهایی بسیار خوبی برای کار در رشته تربیت بدنی هستند و شما می توانید کاملا متناسب با گرایش تخصصی تان به کار مشغول شوید ، البته یقینا کار با مدرک تربیت بدنی در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و در این رابطه باید اطلاعات جامعی به دست آورید.

تربیت بدنی از جمله رشته های تحصیلی است که به ارتقا سلامت جسمانی و روحی یک جامعه کمک نموده و با گرایش های مختلف فرصت های شغلی مناسبی را پیش روی دانشجویان قرار می دهد به همین خاطر برخلاف ایران تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور اهمیت ویژه ای دارد و مشاغل مرتبط با آن نیز از درآمدهای بالایی برخوردار هستند.

با داشتن مدرک تربیت بدنی در جهان به خصوص در کشورهای اروپایی می توانید در مشاغل مختلفی همچون مشاور تغذیه ، کمک مشاور ، روانشناس ورزشکاران ، مربی باشگاه ، تدریس و غیره به کار بپردازید.

یکی از کشورهایی که برترین دانشگاه های تربیت بدنی را در خود جای داده کشور انگلستان است ، مقاله تحصیل رشته تربیت بدنی در انگلستان را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

سایر کشورها را هم می توانید در باکس زیر مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

مقایسه شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در کشورهای اروپایی از طریق مطالعه مقالات زیر

درآمد رشته تربیت بدنی در کشورهای مختلف جهان

تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی در انتها ، متخصصانی را با سطوح مختلفی از تجربه و دانش راهی جامعه و بازار کار می کند که می توانند در زمینه های مختلفی به سلامت جسمی و روحی ورزشکاران و حتی مردم عادی جامعه بپردازند ، یقینا هر فرد فارغ التحصیل شده در این رشته با توجه به تجربه و شغل خود درآمد خاصی را به دست خواهد آورد.

درآمد رشته تربیت بدنی در کشورهای مختلف جهان با توجه به رشد این رشته و توجهی که به آن می شود و اهمیتی که در جامعه دارد ، از درآمد های متفاوتی برخوردار خواهد بود ، در ادامه میزان متوسط درآمد یک کارشناس تربیت بدنی در کشورهای مختلف را مشاهده خواهید کرد:

نام کشور درآمد سالانه کارشناس تربیت بدنی
انگلستان 52 هزار دلار
آمریکا 60 هزار دلار
آلمان 41 هزار دلار
ایتالیا 38 هزار دلار
فرانسه 41 هزار دلار
ژاپن 37 هزار دلار
دانمارک 50 هزار دلار
نروژ 46 هزار دلار
اسپانیا 34 هزار دلار

در این بخش از مقاله تصاویر ویزاهای تحصیلی کشورهای مختلف را میبینید که همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای مراجعین محترم اخذ کرده اند ، دریافت مشاوره صحیح مسیر مهاجرت تحصیلی شما را ارزان تر ، سریع تر و امن تر خواهد کرد.

برای دریافت مشاروه رایگان به مدت محدود می توانید شماره و نام خود را در باکس مشاوره رایگان که در زیر ارائه شده است وارد نمایید.

تفاوت تحصیل رشته تربیتی بدنی در ایران و خارج از کشور

تفاوت تحصیل رشته تربیتی بدنی در ایران و خارج از کشور چیست ؟ همانطور که تا این قسمت متوجه شدید رشته تربیت بدنی در داخل کشورمان چندان شناخته شده نیست و بهای زیادی به افراد دارای تخصص در این زمینه داده نمی شود و فرصت های شغلی کمی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد ، البته باید ذکر کنیم که فرصت های شغلی نیز اکثر مواقع برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی وجود دارد و دانشجویان دانشگاه های آزاد چندان از بخت بالایی برای یافتن کار برخوردار نیستند.

اما کشورهای مدرن و پیشرفته در اروپا و آمریکا سال ها است از تاثیری که یک متخصص تربیت بدنی می تواند بر سلامت جامعه بگذارد ، خبر داشته و اهمیت بالایی برای این رشته و فارغ التحصیلان این رشته قائل هستند ، پس اگر شما از علاقمندان به این رشته و یا رشته های ورزشی هستید ما در صورت وجود شرایط و ممکن بودن این امر ، تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور را بیش تر از داخل کشور به شما عزیزان توصیه می کنیم.

همچنین گرایش های بیش تری از این رشته در دانشگاه های خارج از ایران در دسترس است ، گرایش هایی همچون فیزیولوژی ورزشی ، مدیریت ورزشی ، روانشناسی ورزشی ، آسیب شناسی و رفتارهای حرکتی و غیره ، البته اکثر گرایش های این رشته مخصوص دوره تحصیلات تکمیلی بوده و دانشجویان در هنگام آغاز دوره کارشناسی ارشد گرایش دلخواه خود را انتخاب می کنند.

همچنین شما می توانید رشته گرافیک را نیز در دانشگاه های خارج از کشور با کامل ترین گرایشات انتخاب کرده و تحصیل کنید ؛ برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه مقاله تحصیل رشته گرافیک در خارج از کشور را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور

  • دانشگاه لافبورو ، بریتانیا
  • دانشگاه کوئینزلند ، استرالیا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا ، ونکور کانادا
  • دانشگاه سدنی ، استرالیا
  • دانشگاه تورنتو ، کانادا

شهریه رشته تربیت بدنی معمولا از 1000 دلار در دانشگاه های دولتی آغاز شده و تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی و حتی بیشتر در دوره تحصیلات تکمیلی نیز می رسد.

کشورهای پیشرفته همچون فرانسه ، انگلیس ، آمریکا ، چین ، کره جنوبی ، دانمارک و استرالیا کشورهایی بسیار خوبی برای کار در رشته تربیت بدنی هستند.

با داشتن مدرک تربیت بدنی در جهان به خصوص در کشورهای اروپایی می توانید در مشاغل مختلفی همچون مشاور تغذیه ، کمک مشاور ، روانشناس ورزشکاران ، مربی باشگاه ، تدریس و غیره به کار بپردازید.

  • انگلستان 52 هزار دلار
  • آمریکا 60 هزار دلار
  • آلمان 41 هزار دلار
  • ایتالیا 38 هزار دلار
  • فرانسه 41 هزار دلار
  • ژاپن 37 هزار دلار
  • دانمارک 50 هزار دلار

برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با تحصیل رشته تربیت بدنی در خارج از کشور با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین کشورها برای مهاجرت را نیز بخوانید و کشورهایی که تا کنون برای مهاجرت به آن فکر هم نمیکردید را بشناسید!

برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص بهترین کشور ها برای برخی رشته های محبوب مقالات زیر را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه