تحصیل رشته معماری در خارج از کشور

تحصیل رشته معماری در خارج از کشور می تواند دریچه های جدیدی را بر روی دانشجویان و دانش پژوهان باز نموده و آنان را با سبک فرهنگ و نوع معماری های متفاوت در دیگر کشورها آشنا نماید و زمینه دیدار از انواع آن را از نزدیک برای افراد فراهم آورد.

با  تحصیل رشته معماری در خارج از کشور زمینه تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه های برتر جهان نیز برای علاقمندان فراهم آورده می شود که شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه پس از مطالعه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نماید.

رشته معماری از جمله رشته های تحصیلی در جهان است که دارای اعتبار و جایگاه ویژه ای بوده و در تمامی کشورها برای ان ارزش ویژه ای قائل هستند .  این رشته تحصیلی از آنجا که تلاش می کند تا محیط زندگی انسان را ارتقا بخشیده و محیط راحتی را فراهم سازند ، یک رشته کاملا عملی بوده و کسب تجربه در آن حرف اول را می زند.

از زمانی که این حرفه به عنوان یک رشته تحصیلی به بخش آموزش افزوده شده است تغییرات زیادی را شامل شده و امروزه با گرایش های مختلف در دانشگاه تدریس می گردد که از جمله مهم ترین این گرایش ها می توان به مهندسی معماری ، معماری داخلی ، معماری تاریخی ، معماری و طراحی ناظر اشاره کرد که دانشجویان قادر به انتخاب هر یک با توجه به علاقه شان در اکثر دانشگاه های جهان می باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته معماری در خارج از کشور ما مشاوارن ما در تماس بگیرید و همچنین توصیه می کنیم مقاله جامع و بسیار مفید تحصیل در خارج از کشور را هم بخوانید و اطلاعات به روزی کسب کنید.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

تحصیل رشته معماری در خارج از کشور

درخواست تحصیل معماری در خارج از کشور

درخواست تحصیل معماری در خارج از کشور و در هر دانشگاه و در مقاطع مختلف تابع شرایط و قوانین مشخصی است و فرد متقاضی باید مدارک مشخص شده از سوی دانشگاه مد نظر خود را در موعد مقرر ارسال نماید . در برخی از دانشگاه های برتر جهان یک آزمون ورودی جهت پذیرش در این رشته برگزار می شود که از دانشجویان برتر در آزمون جهت تحصیل دعوت به عمل آورده می شود.

معمولا رسیدن به قبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مطرح جهان دشوار است و آزمون هایی که برگزار می شوند نیازمند رقابت با داوطلبان از سراسر جهان می باشد اما رسیدن به قبولی در دوره کارشناسی ارشد و دکترا به مراتب آسانتر بوده و دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان معتبر با نمره بالاتری دارند به راحتی می توانند در برترین دانشگاه ها به قبولی برسند.

البته تحصیل رشته معماری در خارج از کشور و ورود به سیستم آموزشی یک کشور دیگر ، در اغلب کشورهای جهان نیاز به گذراندن دوره هایی پیش از تحصیل و ورود به دانشگاه در همان کشور و زیر نظر کالج های معتبر و مورد تایید دانشگاه های آن کشور را دارد تا دانشجو را با سیستم آموزشی ، شرایط تحصیل و زبان در آن کشور آشنا نموده و از فشارهای ابتدایی شروع تحصیل بکاهد.

البته نباید فراموش کرد که یکی از شرایط مهم در تحصیل رشته معماری در خارج از کشور وجود محدودیت سنی در برخی از دانشگاه ها است که در هر مقطع متغیر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با مشاوره های شرکت رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدرک زبان در پذیرش رشته معماری

یکی از مهم ترین عواملی که برای تحصیل رشته معماری در خارج از کشور باید به آن توجه داسته باشید ، مدرک زبان خارجه می باشد که علاوه بر لزوم ارائه و داشتن تسلط کافی بر آن ، سطح نمره مدرکتان نیز از تاثیر بسیاری در قبولی و پذیرش شما در دانشگاه های خارج کشور برخوردار است ، مدرک زبان در پذیرش رشته معماری در خارج از کشور را می توان جز 5 مورد مهم و تاثیر گذار در پذیرش و قبولی در دانشگاه ها دانست.

نکته قابل ذکر این که تحصیل در دوره کارشناسی معماری معمولا به زبان رسمی هر کشور انجام می شود ، اما تحصیلات تکمیلی اکثرا در سراسر جهان به زبان انگلیسی انجام می پذیرد که متناسب با هرکدام دانشجویان باید مدرک معتبری با حداقل سطح مورد درخواست دانشگاه را جهت اثبات تسلط به آن زبان ارائه نمایند.

با توجه به تنوع زبانی در هر کشور مدارک قابل ارائه به دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و هر دانشگاه با توجه ضوابط خود حداقل سطح یا نمره ای را مد نظر قرار می دهد اما در رابطه با زبان انگلیسی مدارک آیلتس و تافل در اکثر کشورها و دانشگاه های جهان مورد تایید و پذیرش می باشند و فقط اختلاف بر نمره و سطح آن وجود خواهد داشت.

مدرک زبان در پذیرش رشته معماری

شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه ها و یا تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از نوع مدرک زبان و نمره مورد درخواست هر دانشگاه جهت تحصیل رشته معماری در خارج از کشور مطلع شوید.

نام دانشگاه رتبه دانشگاه در رشته معماری در جهان
موسسه فناوری ماساچوست 1
دانشگاه فناوری دلفت 2
دانشگاه UCL لندن 3
مؤسسه فناوری فدرال زوریخ 4
دانشگاه هاروارد 5
دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) 6
مدرسه معماری منچستر 7
دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی 8
دانشگاه سینگهوا 9
دانشگاه پلی تکنیک میلان 10
دانشگاه کمبریج 11
دانشگاه EPFL سوئد 12
دانشگاه تانگجی 13
دانشگاه هونگ کونگ 14
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ 15
دانشگاه بریتیش کلمبیا 16
دانشگاه توکیو ژاپن 17
دانشگاه کالیفرنیا ( لس آنجلس ) 18
دانشگاه پلی تکنیک بارسلون 19
دانشگاه فنی برلین 20

بهترین دانشگاه های معماری در جهان

در هنگام انتخاب مقصد جهت تحصیل رشته معماری در خارج از کشور باید فاکتورهای مختلفی را درنظر داشته باشید که اعتبار مدرک تحصیلی و فرصت بهره مندی از بورسیه های تحصیلی مهم ترین آن ها به شمار می آیند البته در اغلب دانشگاه های مطرح جهان به دانشجویان بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد که البته دریافت پذیرش از آن ها نیازمند ارائه رزومه و سوابق تحصیلی درخشان و با کیفیت است که هرچه دانشگاه مد نظر شما از اعتبار بالاتری برخوردار باشد یقینا به دست آوردن بورسیه تحصیلی در آن مشکل تر خواهد بود.

روش های گوناگونی برای اطلاع از بهترین دانشگاه های معماری در جهان برای دانشجویان وجود دارد که یکی از بهترین آن ها ارتباط با مشاورین و کارشنایان موسسه مهاجرتی رجبی است ، شما با ارتباط با ما می توانید از جایگاه و رتبه های کاملا به روز دانشگاه های مختلف جهان از دیدگاه موسسه های معتبری همچون QS ، تایمز ، وبومتریک و شانگهای مطلع شوید و همچنین از معتبر بودن مدارک آنان نزد وزارت علوم نیز اطلاع کسب نمایید.

دقت داشته باشید که تحصیل در مراکز معتبرتر برابر است با تضمین بیش تر جهت یافتن شغل در بازار کار و یا اعتبار بالاتر برای پذیرش و قبولی در مقاطع بالاتر در دانشگاه های معتبر جهان . در ادامه اسامی برترین دانشگاه های جهان جهت تحصیل رشته معماری در خارج از کشور را همراه با رتبه آنان در موسسه QS را مشاهده خواهید نمود.

شهریه رشته معماری در خارج از کشور

تمامی دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته معماری در خارج از کشور باید همراه با درنظر گرفتن کیفیت آموزش از میزان مخارج و هزینه های خود نیز در خارج کشور نیز مطلع شوند تا بتوانند بهترین گزینه ممکن را با توجه به بودجه خود انتخاب نمایند ، نکته قابل ذکر این که به جز کشورهایی مانند آلمان ، سوئد و غیره که تحصیل در دانشگاه های آن رایگان است ، تحصیل رشته معماری در خارج از کشور با پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل رو به رو است ، اما همواره شهریه مراکز دولتی ارزان تر از دانشگاه های غیر دولتی است.

رسیدن به پذیرش و تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی هزینه بالا و هنگفتی را به همراه ندارد و معمولا بابت هر ترم تحصیلی مبلغ مناسب و قابل قبولی را به عنوان ثبت نام ، خدمات دانشجویی و شهریه از دانشجویان دریافت می نمایند ، در حالی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند در برخی از دانشگاه ها و در کشورهای برتر و مدرن سالانه به 20 هزار دلار نیز برسد ، توصیه ما به تمامی دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته معماری در خارج از کشور اقدام به پذیرش در دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی است تا بتوانید هزینه تحصیل خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

شهریه رشته معماری در خارج از کشور

بازار کار رشته معماری در کشورهای مختلف

بازار کار در خارج از کشور برای فارغ التحصیلان رشته معماری متفاوت است و تجربه فرد نیز نقش مهمی در یافتن کار مناسب خواهد داشت ، به طور مثال در کشور استرالیا می توانید به فرصت های شغلی مناسبی دست یافته و علاوه بر دستمزد خوب به اقامت و استخدام دائمی نیز برسید . در میان کشورهای اروپایی نیز کشورهایی چون نروژ ، آلمان ، سوئد ، سوئیس و اتریش از معدود مواردی هستند که بازار کار بسیار مناسبی داشته و با نرخ بیکاری پایین موقعیت های شغلی ایده آلی را در رشته هایی همچون معماری در آن ها یافت می شود.

خوب است در هنگام جست و جوی فرصت شغلی در رشته معماری کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس را نیز مدنظر داشته باشید کشور امارات متحده عربی در سال های گذشته شاهد رشد چشم گیری در ساخت و ساز بوده و معماران در آن از درآمدهایی بالایی برخوردارند.

علاوه بر این سایر کشورهایی آسیایی همچون هنگ کنگ و سنگاپور نیز در میان بالاترین درآمدها در رشته معماری قرار دارند ، انگلستان ، ژاپن ، کانادا ، و ایرلند نیز علاوه بر داشتن دانشگاه های معتبر در حوزه معماری بازار کار خوبی را برای افراد باتجربه و ماهر فراهم می سازند ، در هنگام انجام بررسی های خود در انتخاب دانشگاه خوب است مقصد تحصیل را از لحاظ بازار کار بررسی نمایید تا بتوانید پس از اتمام دوره تحصیل خود در همان کشور به کار مناسبی دست یافته و به اقامت نیز برسید.

در همین زمینه می توانید در کشورهای آسیایی هم به تحصیل پرداخته و با هزینه های بسیار ارزان تر مدارک ارزشمندی را کسب کنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در کشورهای آسیایی به زبان انگلیسی را بخوانید.

شرایط تحصیل معماری در کشورهای مختلف چه تفاوت هایی دارد؟ مقالات زیر را بخوانید!

متوسط درآمد معماران در برخی کشورهای جهان

دامنه تحصیل در رشته معماری فراتر از نقشه کشی و طراحی ساختمان بوده و به نوعی یکی از قدیمی ترین حرفه های بشریت است که تاثیر مهمی بر کیفیت زندگی دارد ؛ به همین خاطر می توان گفت که یک معمار در ساختمان سازی در زمینه های وسیعی دارای تجربه و دانش لازم خواهد بود و در حین کار نیز به آن ها افزوده خواهد شد ، به همین خاطر تجربه افراد در میزان درآمد و یافتن شغل تاثیر زیادی خواهد داشت.

علاوه بر تجربه کاری یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث فراهم آوردن فرصت های شغلی مناسب تری برای معماران شود را می توان نمونه کار آن ها و یا رزومه کاری آنان بیان کرد ، یقینا معمارانی که قادر به ارائه طرح های مدرن تر و پر بازخورد باشند می توانند فرصت های کاری بیش تری را به دست آورند ؛ پس کاری که از خود ارائه می دهید و اثری که از خود به جای می گذارید به نوعی تبلیغ کار شما است.

به همین خاطر معمولا در اکثر کشورهای جهان درآمد معماران به عموامل مختلفی بستگی خواهد داشت ؛ در ادامه متوسط درآمد معماران در برخی کشورهای جهان را مشاهده خواهید کرد :

نام کشور درآمد سالانه
امارات متحده عربی 120 هزار دلار
هنگ کنگ 94 هزار دلار
ایالات متحده آمریکا 85 هزار دلار
سوئیس 78 هزار دلار
سنگاپور 70 هزار دلار
ایرلند 62 هزار دلار
انگلستان 60 هزار دلار
کانادا 60 هزار دلار
استالیا 60 هزار دلار
ژاپن 57 هزار دلار

مقایسه تحصیل معماری در ایران و خارج از کشور

همانطور که مستحضر هستید رشته معماری در کشورمان در دانشگاه های دولتی و ازاد ارائه می شوند که پذیرش در دانشگاه های آزاد بسیار راحت تر است ، اما بازار کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی بسیار فراهم تر می باشد . ولی متاسفانه برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید با هفت خان کنکور رو به رو شوید و بتوانید در آن با موفقیت در این رشته در یکی از دانشگاه های دولتی کشورمان پذیرفته شوید.

اما برای تحصیل رشته معماری در خارج از کشور گزینه های بسیار گوناگونی پیش روی شما قرار خواهد گرفت که حتی می توان در کشورهای برتر دنیا نیز بدون آزمون به تحصیل این رشته پرداخت و مدرکی معتبر نیز به دست آورد و یا با ارائه یک رزومه قوی و کامل در یک دانشگاه برتر پذیرفته شده و آینده شغلی خود را در هر کجای جهان تضمین کرد ، برای مثال یکی از پیشنهادات ما تحصیل رشته معماری در ایتالیا مهد معماری جهان است ، مقاله مربوط را بخوانید و با ما در تماس باشید.

فیلم ارائه شده نشان دهنده تصاویر ویزاهای تحصیلی برای مراجعین موسسه رجبی است که البته مربوط به دوره کوتاهی از سالها فعالیت ماست.

شما هم می توانید با تحقیق و اعتماد به هلدینگ بزرگ مهاجرتی رجبی یکی از افرادی باشید که در زمینه مهاجرت موفق می شوند ؛ با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته معماری در خارج از کشور

امارات متحده عربی 120 هزار دلار
هنگ کنگ 94 هزار دلار
ایالات متحده آمریکا 85 هزار دلار
سوئیس 78 هزار دلار
سنگاپور 70 هزار دلار
ایرلند 62 هزار دلار
انگلستان 60 هزار دلار
کانادا 60 هزار دلار
استالیا 60 هزار دلار
ژاپن 57 هزار دلار

معمولا رسیدن به قبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مطرح جهان دشوار است و آزمون هایی که برگزار می شوند نیازمند رقابت با داوطلبان از سراسر جهان می باشد ، اما رسیدن به قبولی در دوره کارشناسی ارشد و دکترا به مراتب آسانتر بوده و دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان معتبر با نمره بالاتری دارند به راحتی می توانند در برترین دانشگاه ها به قبولی برسند.

تحصیل در دوره کارشناسی معماری معمولا به زبان رسمی هر کشور انجام می شود ، اما تحصیلات تکمیلی اکثرا در سراسر جهان به زبان انگلیسی انجام می پذیرد که متناسب با هرکدام دانشجویان باید مدرک معتبری با حداقل سطح مورد درخواست دانشگاه را جهت اثبات تسلط به آن زبان ارائه نمایند.

  • موسسه فناوری ماساچوست 1
  • دانشگاه فناوری دلفت 2
  • دانشگاه UCL لندن 3
  • مؤسسه فناوری فدرال زوریخ 4
  • دانشگاه هاروارد 5

در کشور استرالیا می توانید به فرصت های شغلی مناسبی دست یافته و علاوه بر دستمزد خوب به اقامت و استخدام دائمی نیز برسید . در میان کشورهای اروپایی نیز کشورهایی چون نروژ ، آلمان ، سوئد ، سوئیس و اتریش از معدود مواردی هستند که بازار کار بسیار مناسبی داشته و با نرخ بیکاری پایین موقعیت های شغلی ایده آلی را در رشته هایی همچون معماری در آن ها یافت می شود ، خوب است در هنگام جست و جوی فرصت شغلی در رشته معماری کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس را نیز مدنظر داشته باشید.

شما عزیزان می توانید با کسب راهنمایی و مشاوره با کارشناسان و مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در رابطه با تحصیل رشته معماری در خارج از کشور و بررسی شرایط خود ، بهترین و مناسب ترین گزینه ممکن را انتخاب نموده و از همراهی کارشناسان ساکن موسسه در خارج از کشور بهره مند شده و در راستای دست یابی به آن قدم بردارید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله لیست 10 تایی بهترین دانشگاه های اروپایی را هم بخوانید و با معتبرترین دانشگاه های قاره امن اروپا آشنا شوید.

رشته مورد علاقه شما برای تحصیل در دانشگاه های خارجی چیست؟ برخی از رشته هارا در مقالات زیر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه