تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا بسیار محبوب است چراکه کشور ایتالیا با سابقه طولانی خود در زمینه های سیاست گذاری به مهد علوم سیاسی و اقتصادی در جهان تبدیل شده است و در حال حاضر حدودا سی و دو هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آن مشغول به تحصیل هستند.

ایتالیا با سطح عالی زندگی و کیفیت بالای آموزشی مقصدی محبوب برای مهاجران و همچنین دانشجویان بین المللی می باشد ، در ادامه این مطلب همکاران و مشاوران مجرب ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مطالب مفید و سودمندی را در خصوص تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا برای شما فراهم آورده اند با ما همراه باشید.

پیش تر هم در همین سایت مطالب جامعی در خصوص جزئیات مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را بیان کرده ایم که مطالعه آن برای شما بسیار سودمند است ؛ مقاله تحصیل در ایتالیا را بخوانید.

رشته علوم سیاسی در دانشگاه های ایتالیا در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود ، مدرک کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا سه ساله است ، دوره کارشناسی ارشد دو ساله است و علاوه بر گذراندن دروس ترمی ، باید پایان نامه نیز ارائه دهند.

دوره دکترا نیز سه الی چهار ساله است و بیشتر بر محور کارهای پژوهشی می باشد و زبان تدریس اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی است و با این حال مقاطع بالاتر یعنی دوره ارشد و دکترا بیشتر رشته ها با زبان انگلیسی تدریس می شوند.

تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا

زبان تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا

زبان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی می باشد.

تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا نیز دارای زیرشاخه های مختلفی می باشد که در اکثر دانشگاه ها به زبان ایتالیایی تدریس می شود ، اما در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا عمدتا زبان تدریس انگلیسی است که بیشتر سبب جذب دانشجویان بین المللی می گردد و برخی از دروس به هر دو زبان تدریس می شوند که این فرصت به دانشجویان داده می شود تا زبان مورد نظر خود را اختیاری انتخاب کنند.

تحصیل در کشور انگلستان هم می تواند تجربه ای بسیار جذاب برای دانشجویان باشد ، تحصیل به زبان انگلسیی در دوره های کوتاه مدت تر نسبت به سایر دانشگاه های جهان ! مقاله تحصیل در انگلستان را بخوانید.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی ایتالیا

طبق رتبه بندی دانشگاه های ایتالیا در رشته علوم سیاسی سه دانشگاه برتر برای تحصیل در این کشور به شرح زیر می باشند :

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی ایتالیا
  • دانشگاه بوکونی میلان
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه بولونیا Alma Mater Studiorum

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه بوکونی میلان

دانشگاه بوکونی در سال 1902 در میلان با اهدایی سخاوتمندانه از فردیناندو بوکونی ( تاجر ثروتمند ) تأسیس شد.

دانشگاه بوکونی از بدو تأسیس ، طرفدار لیبرالیسم ، پلورالیسم و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی بوده است و با اینکه یک موسسه خصوصی است ، رتبه های عالی در سطح ایتالیا کسب کرده ، این دانشگاه به طور مداوم با کمک به آموزش دانشجویان محروم و مستحق ، برابری فرصت ها را در بین نسل های مختلف دانشجویان خود ترویج کرده است.

این دانشگاه برای دوره کارشناسی علوم سیاسی در رتبه بندی QS رتبه اول در ایتالیا و رتبه 16 در اروپا را دارد ، همه دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی در مبادله اجباری به مدت یک ترم در خارج از کشور در یک دانشگاه شریک تحصیل می کنند و می توانند کارآموزی کنند.

هدف این برنامه آموزش سیاست گذاران ملی و بین المللی آینده ، گردانندگان فعال در سازمان های بین المللی و مراجع نظارتی و مدیران در شرکت های خصوصی بین المللی است که با محیط های رو به رشد غیر بازار سروکار دارند.

این برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی و در طول سه سال و در مقطع دکترا به مدت 4 سال و به زبان انگلیسی برگزار می شود و تعداد افراد مورد پذیرش برای سال تحصیلی 2022 – 2023 در مقطع کارشناسی حدود 100 دانشجو اسن که 50 الی 50 درصد ظرفیت پذیرش مخصوص دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

شرایط پذیرش

برای پذیرش ، متقاضیان باید دیپلم معتبر دبیرستان ( ملی یا بین المللی ) مناسب برای دسترسی به چرخه اول مطالعات دانشگاهی ( یعنی برنامه های کارشناسی ) در کشوری که سیستم آموزشی مدرسه به آنها اشاره می کند را تا پایان ماه ژوئیه ارائه دهند ، دیپلم نهایی باید همیشه به صورت اصل ارائه شود و در صورت لزوم دارای ترجمه رسمی ( به ایتالیایی یا انگلیسی ) باشد و حداقل معدل در دیپلم نهایی مورد نیاز نیست.

تمام مدارک تحصیلی متوسطه باید پس از حداقل 12 سال تحصیل ( از سال اول دبستان ) و حداقل پس از 2 سال حضور کامل در سیستم آموزشی که دیپلم نهایی به آن اعطا شده است ، دریافت شود.

بنابراین ، مدارک تحصیلی اعطا شده تنها پس از 1 سال حضور در یک سیستم آموزشی ، برای ثبت نام معتبر تلقی نمی شود.

دیپلم هایی که پس از 10 یا 11 سال تحصیل اعطا می شوند ، باید با 2 سال کامل دانشگاه با تمام امتحانات گذرانده شده ( برای دیپلم 10 ساله ) ، یا 1 سال کامل دانشگاه با تمام امتحانات گذرانده شده ( برای دیپلم های 11 ساله ) ادغام شوند و سالهای ادغام باید در دانشگاههای معتبر و شناخته شده و حداقل معادل 60 ECTS در سال انجام شود.

لطفا توجه داشته باشید که سالهای دانشگاهی که به عنوان ادغام برای برآوردن شرایط دیپلم استفاده می شود ، نمی تواند به عنوان اعتبار شناخته شود و دوره های پایه به طور خودکار پذیرفته نمی شوند و مناسب بودن آنها به عنوان ادغام دیپلم توسط کمیته پذیرش با توجه به اسناد بارگذاری شده در برنامه آنلاین ارزیابی می شود.

از دیگر شرایط برای پذیرش متقاضیان ایرانی در این دانشگاه قبولی در کنکور سراسری ایران است ( حداقل نمره مورد نیاز نیست ).

تحصیل در مقطع دکترا نیز برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در علوم اجتماعی و سیاسی ( به عنوان مثال ، اقتصاد ، علوم سیاسی و جامعه شناسی ) باز است ، اما متقاضیان رشته های دیگر (به عنوان مثال ، مهندسی ، علوم زندگی ، فلسفه ) به شرط آنکه بتوانند توانایی های خود را نشان دهند نیز پذیرفته می شوند.

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مکان های آموزشی در اروپا است و به عنوان یک موسسه چند رشته ای آموزش عالی ، هدف این دانشگاه ارائه آموزش های حرفه ای و پیشینه فرهنگی محکم به دانشجویان خود است.

این دانشگاه در سال 1222 تأسیس شد و محل مطالعه ای بود که به راحتی از دانشجویان و دانشمندان ایتالیایی و همچنین از کشورهای مختلف اروپایی که در جستجوی آزادی و بیان فرهنگی بودند استقبال کرد.

بسیاری از چهره های درخشان در این دانشگاه تحصیل و تدریس می کرده اند ، از جمله این افراد می توان کوپرنیک به وسالیوس ، گالیله ، ویلیام هاروی ، تولیو لوی سیویتا ، مارچی ، جوزپه بپی کلمبو و بسیاری دیگر را نام برد.

دانشگاه پادوا پیشگام مفتخر چندین ابتکار بوده است ، از جمله اولین باغ گیاه شناسی دانشگاهی در جهان که در سال 1545 تأسیس شد و اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو از جایگاه خود برخوردار است ، در سال 1594 ، اولین تئاتر دائمی آناتومیک در این دانشگاه افتتاح شد و در سال 1678 ، النا لوکرسیا کورنارو اولین بانویی در جهان بود که درجه دکترای فلسفه را دریافت کرد.

در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی به مدت سه سال و به زبان ایتالیایی و همچنین کارشناسی ارشد علوم سیاسی در گرایشات مطالعات اروپایی و جهانی به زبان انگلیسی ، حقوق بشر و حکمرانی چند سطحی به زبان انگلیسی ، نوآوری و خدمات اجتماعی به زبان ایتالیایی ، روابط بین الملل و دیپلماسی به زبان ایتالیایی و علوم دولتی و سیاست های عمومی به زبان ایتالیایی در طول دوره دو ساله وجود دارد.

شرایط پذیرش

برای پذیرش در مقطع کارشناسی یا یک دوره تک سیکل ، به حداقل سابقه 12 ساله مدرسه نیاز است و متقاضیان ایرانی باید گواهی ارائه دهند که نشان می دهد در کنکور سراسری ایران قبول شده اند.

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ، نیاز به مدرک کارشناسی یا مدرک خارجی معادل در رشته علوم سیاسی دارید.

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه بولونیا

دانشگاه دولتی بولونیا ایتالیا قدیمی ترین دانشگاه در قسمت غربی دنیا می باشد ، دانشگاه بولونیا دانشگاهی دانشجو محور است که مطابق به نیازهای روز دنیا برنامه های درسی را برای دانشجویان خود فراهم می کند ، دانشگاه بولونیا با دارا بودن هشتاد و پنج هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایتالیا محسوب می شود و بااین حال حدود 5536 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحقیقاتی مشغول به تحصیل هستند.

رشته علوم سیاسی در این دانشگاه در مقاطع مختلف و در زیرشاخه های زیر ارائه می شود :

  • کارشناسی ارتباطات بین المللی و امور دیپلماتیک
  • کارشناسی علوم سیاسی ،اجتماعی و بین المللی
  • کارشناسی علوم سیاسی
  • کارشناسی ارشد ارتباطات بین المللی و امور دیپلماتیک
  • کارشناسی ارشد سازمان ها و توسعه های سیاسی
  • کارشناسی ارشد توسعه های جهانی و منطقه ای
  • کارشناسی ارشد سیاست و رسانه های جمعی
  • کارشناسی ارشد ارتباطات عمومی و خصوصی
  • کارشناسی ارشد ارتباطات بین المللی
  • کارشناسی ارشد سیاست ها و اقتصاد بین المللی

زبان اصلی تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا به خصوص در مقطع کارشناسی زبان ایتالیایی است ولی برخی از دروس در این مقطع نیز به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود که دانشجویان می توانند زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شرایط پذیرش

مانند دو دانشگاه قبلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی این دانشگاه دانشجویان باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه باشند و در کنکور سراسری در رشته علوم سیاسی قبول شوند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز داشتن مدرک کارشناسی در علوم سیاسی از الزامات پذیرش می باشد.

هزینه تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا

شهریه تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا در برخی از دانشگاه های ایتالیا مانند دانشگاه بولونیا بر اساس وضعیت درآمد و دارایی های دانشجوی خارجی مصاحبه می شود و برای این منظور باید اسنادی را تهیه کنید که نشان دهنده وضعیت اقتصادی و دارایی های شما از طرف مرجع صلاحیت دار در کشوری است که در آن درآمد کسب کرده ، این اسناد باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده و توسط مقامات دیپلماتیک ایتالیا در داخل کشور قانونی شده یا در صورت لزوم ارسال شود و در غیر این صورت باید هزینه های بالاتری را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا
  • شهریه دانشگاه بولونیا : 3.060 یورو در سال
  • شهریه دانشگاه بوکونی میلان : 12.883 یورو در سال
  • شهریه دانشگاه پادوا : 2530 یورو در سال ( برای هر دوره ای که در آن پذیرفته شده اید باید مبلغ 224،50 یورو پرداخت کنید که شامل مالیات و عوارض تمبر منطقه ای می شود ، این مبلغ فقط یکبار پرداخت می شود حتی اگر در واحدهای دوره بیشتری شرکت کنید )

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های ایتالیا

در دانشگاه های استرالیا موضوعات اصلی علوم سیاسی از طریق رویکرد بین المللی و سیاست مدار ارائه می شود و در عین حال نحوه استفاده از ابزارهای تحقیقاتی مورد نیاز برای مطالعه و درک آنها نیز آموزش داده می شود و در هر سال تحصیلی چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های استرالیا به صورت زیر است :

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های ایتالیا

سال اول : یادگیری اصول اولیه

  • فلسفه سیاسی
  • اقتصاد ( خرد و کلان )
  • علوم سیاسی
  • روشهای کمی
  • اولین زبان خارجی
  • علوم کامپیوتر

این برنامه دارای رویکردی بین المللی و سیاست مدار برای مطالعه دولت و سیاست است و در دوره های اصلی ، دانشجویان موضوعات اصلی برنامه ( علوم سیاسی ، اقتصاد سیاسی ، تاریخ و روابط بین الملل ) و ابزارهای تحقیقاتی ( ریاضیات ، آمار ، ارزیابی سیاست ها و مهارت های مذاکره ) را برای تفسیر تحولات سیاسی ، اقتصادی و نظام های اجتماعی از دیدگاه قاطع بین المللی فرا خواهند گرفت.

سال دوم :

  • روابط بین المللی
  • اقتصاد سیاسی
  • تاریخ جهان
  • مدیریت سازمانهای دولتی
  • زبان خارجی دوم
  • سمینار مهارت های نرم

در سال دوم ، دانشجویان به مطالعه مباحث اصلی مربوط به حوزه علوم سیاسی می پردازند ، در حالی که شایستگی های مورد نیاز برای ارزیابی و اجرای سیاست های عمومی را به شیوه ای موثر به دست می آورند.

سال سوم :

  • جامعه شناسی
  • رسانه ها و ارتباطات سیاسی
  • 4 برنامه انتخابی
  • کارآموزی
  • گزارش نهایی

بورسیه های رشته علوم سیاسی در ایتالیا

در دانشگاه های دولتی این کشور بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان ممتاز بین المللی در نظر گرفته شده است ، بورسیه های تحصیلی این کشور معمولا شامل کمک هزینه هایی برای شهریه می باشد ، دریافت بورسیه دررشته علوم سیاسی کمی محدود است اما در ادامه به معرفی چند دانشگاه معتبر که بورسیه های تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفته اند پرداخته شده است :

  • دانشگاه لوییس ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف از جمله علوم سیاسی بورسیه هایی را که شامل کمک هزینه کامل پرداخت شهریه می باشد را در نظر گرفته است.
  • دانشگاه تراورگاتا نیز بورسیه های دوساله تحصیلی را برای دانشجویان ممتاز فراهم آورده است.
  • دانشگاه ایتالیایی دیگری که در رشته علوم سیاسی بورسیه دارد دانشگاه بوکونی در شهر میلان است که بورسیه تحصیلی معادل پرداخت شهریه دو ساله این رشته به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه ای که شامل حذف کامل شهریه است را برای دانشجویان ممتاز در نظر دارد.

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا

ایتالیا کشوری محبوب در حوزه کشورهای اروپای غربی است و مزایای خوبی برای دانشجویان بین المللی خود فراهم می آورد که در ادامه به این موارد پرداخته شده است.

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا

مزایا :

  • کیفیت بالای سطح آموزشی رشته علوم سیاسی در ایتالیا
  • کیفیت بالای زندگی
  • هزینه های مناسب تحصیلی و زندگی نسبت به سایر کشورهای حوزه اروپایی
  • امکان پیدا کردن کارهای پاره وقت در کنار تحصیل در این کشور
  • امکان یافتن شغل مناسب در زمینه علوم سیاسی بعد از فارغ التحصیلی در این کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی

معایب :

  • محدود بودن فرصت های تحصیل به زبان انگلیسی

بازار کار و درآمد رشته علوم سیاسی در ایتالیا

معمولا دانشجویان بین المللی با تحصیل در رشته های خاص در کشورهای مختلف به دنبال یافتن شغل در آن کشور و کسب شهروندی و مهاجرت به آنجا هستند بنابراین انتخاب رشته ای که در کشور مقصد بازار کار مناسبی دارد بسیار مهم است ،کشور ایتالیا در زمینه سیاست و روابط بین الملل دارای رتبه بالایی است و برای دانشجویان این رشته معمولا بازار کار خوب با درآمد مناسب نیز وجود دارد ، در کشور ایتالیا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به مدت شش ماه زمان دارند تا در این کشور به دنبال کار مناسب با رشته خود بگردند.

فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی با مدارک بالا مااند دکترا در این رشته می توانند در تجزیه و تحلیل ، ارتباط ، اجرا و ارزیابی سیاست های عمومی فعالیت کنند و فرصتهای شغلی در موسسات عمومی بین المللی ، ملی و محلی ( مانند شهرداریها ، کمیسیون اروپا ، سازمان ملل متحد ) ، شرکتها در بخشهای بسیار منظم ( مانند بخشهای انرژی ، محیط زیست و رسانه های جمعی ) و موسسات تجزیه و تحلیل سیاسی و مراکز تحقیقاتی خواهند داشت.

میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی بین 19000 تا 34000 یورو متغیر است.

برای شناخت هر چه بهتر وضعیت کار در کشور ایتالیا و آگاهی از میانگین حقوق و دستمزد این کشور ، مقاله کار در ایتالیا را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل علوم سیاسی در ایتالیا

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا ، در خصوص تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا مطالب مفیدی را تقدیم کردند ، شما هم می توانید تمامی سوالات خود در زمینه مهاجرت را در باکس دیدگاه در پایین همین صفحه بنویسید و  پاسخ کارشناسان ما را دریافت کنید.

زبان تحصیل رشته عاوم سیاسی در ایتالیا چیست؟

رشته علوم سیاسی نیز دارای زیرشاخه های مختلفی می باشد که در اکثر دانشگاه ها به زبان ایتالیایی تدریس می شود ، اما در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا عمدتا زبان تدریس انگلیسی است که بیشتر سبب جذب دانشجویان بین المللی می گردد و برخی از دروس به هر دو زبان تدریس می شوند که این فرصت به دانشجویان داده می شود تا زبان مورد نظر خود را اختیاری انتخاب کنند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته عاوم سیاسی در ایتالیا کدامند؟

1. دانشگاه بوکونی میلان 2. دانشگاه پادوا 3. دانشگاه بولونیا Alma Mater Studiorum

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا چیست؟

برای پذیرش در مقطع کارشناسی یا یک دوره تک سیکل ، به حداقل سابقه 12 ساله مدرسه نیاز است و متقاضیان ایرانی باید گواهی ارائه دهند که نشان می دهد در کنکور سراسری ایران قبول شده اند. برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ، نیاز به مدرک کارشناسی یا مدرک خارجی معادل در رشته علوم سیاسی دارید.

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا چقدر است؟

1. شهریه دانشگاه بولونیا : 3.060 یورو در سال 2. شهریه دانشگاه بوکونی میلان : 12.883 یورو در سال 3. شهریه دانشگاه پادوا : 2530 یورو در سال

اگر در ایتالیا علوم سیاسی بخوانم درآمد من چقدر خواهد بود؟

میزان درآمد فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی بین 19000 تا 34000 یورو متغیر است.

در پایان نیز همکاران و مشاوران ارشد ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر شیراز و تهران آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در خصوص تحوه تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا می باشند و تمام اطلاعات دقیق و به روز را در اختیارتان قرار خواهند داد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته های مختلف ارائه شده در کشور های نامی جهان ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید.

3/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه در “تحصیل رشته علوم سیاسی در ایتالیا

  1. مریم گفت:

    با سلام
    من فارغ التحصیل ارشد مطالعات خاورمیانه هستم. برای مقطع دکتری امکان گرفتن فول فاند از دانشگاه پادوا دارم؟داشتن مدرک زبان انگلیس الزامی هست؟
    کارشناسی و ارشدم رو ازدانشگاه دولتی ‌و با معدل بالا فارغ التحصیل شدم و رزومه علمی و اجرایی خیلی خوبی هم دارم

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      شرایط اولیه را دارید البته که مدرک زبان هم لازم است و در نهایت نیاز است کارشناسان در جلسه مشاوره رزومه شما را بررسی کنید .
      با تشکر از سوال شما

  2. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی ارشد روابط بین الملل هستم دانشگاه هایی که گفتید فول فاند هم ارائه میدن یا فقط در حد پرداخت شهریه هستن؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر بورسیه DSU مد نظرتان است مبلغ آن معمولا ثابت و 6000 یورو در سال است .

      با تشکر از سوال شما

  3. Arad گفت:

    سلام
    آیا بورسیە های استانی ایتالیا، شامل رشته ی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی خواهد شد؟
    ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله شامل همه رشته ها می شود.

      با تشکر از سوال شما

  4. Frzne گفت:

    سلام اگه قبولی در کنکور با رشته تجربی باشه میشه درخواست داد؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت پذیرش با مدرک دیپلم تان میتوانید اپلای کنید و شرکت در کنکور اهمیتی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه