تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند

تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند در میان گزینه های موجود برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد ، در طول تحصیل در  رشته علوم سیاسی ، نحوه سازماندهی سیاسی جوامع و روابط بین المللی و نحوه تصمیم گیری را مطالعه خواهید کرد  و با نحوه عملکرد شورا های شهرداری ، احزاب سیاسی یا شورای امنیت سازمان ملل و فرد تصمیم گیرنده آشنا خواهید شد.

موضوعاتی مانند حکومت اتحادیه اروپا ، مهاجرت و منشاء جنگ و درگیری را بررسی خواهید کرد  ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در هلند با  شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین دعوت می کنیم مقاله تحصیل در هلند را بخوانید تا با نحوه اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های آن و هزینه ها و بورسیه های تحصیل آشنا شوید.

تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه های هلند با مقطع کارشناسی آغاز می شود ، مدت زمان تحصیل در این مقطع سه سال است ، ماموریت برنامه کارشناسی در علوم سیاسی این است که دانشجویان را با درک محکمی از سیستم سیاسی  هلند و سایر سیستم های سیاسی در چارچوب نیرو های جهانی ، درگیری های بین المللی ، جنبش های اجتماعی ، سیستم های ایدئولوژیک آشنا می کند.

پس از اتمام این مقطع تحصیلی دانشجویان می توانند برای ورود به بازار کار آماده شده یا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند ، دوره تحصیل در این مقطع 2 سال است و فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان با انگیزه بالا فراهم می کند تا برای شغلی پربار در موقعیت های پیشرو در بخش دولتی و خصوصی آماده شوند ، مقطع دکترا بالاترین سطح در این رشته است.

فهرست مطالب
تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند

مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در هلند

برای پذیرش در رشته علوم سیاسی در دانشگاه های هلند اتمام دوره دبیرستان در رشته علوم انسانی مورد نیاز است ، ملاک پذیرش در این رشته معدل دبیرستان است البته علاوه این موارد فرد بایستی مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود تحویل دهد ؛ مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در هلند عبارتند از : 

  • دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته های علوم (برای تحصیل در مقطع کارشناسی )
  • مدرک کارشناسی ( برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد )
  • ریز نمرات دبیرستان
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی )
  • گواهی تسلط به زبان هلندی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان هلندی )
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی
  • گواهی عدم پیشیینه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای انتخاب بهترین دانشگاه ها در رشته مورد علاقه تان مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی در هلند

هلند یکی از کشور های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است ، این کشور دارای دانشگاه های متعددی است که برخی از آن ها در بین برترین دانشگاه  ها ی جهان به طور کلی و یا بر اساس یک یا چند رشته خاص قرار گرفته اند ، در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های علوم سیاسی در هلند آشنا می شویم.

دانشگاه اوترخت

دانشگاه اوترخت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در اوترخت ، هلند است ،  این دانشگاه در 26 مارس تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند است ؛  در حال حاضر 35000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

این دانشگاه دارای 7 دانشکده  شامل دانشکده علوم زمین ، علوم انسانی  ، حقوق ،  پزشکی ، علوم  ، علوم اجتماعی و دامپزشکی می باشد ، رشته علوم سیاسی در میان رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشکده علوم اجتماعی قرار دارد ،

علوم سیاسی در این دانشگاه با حوزه های مختلف تحقیقاتی مانند اقتصاد ، حقوق ، جامعه شناسی ، انسان شناسی ، جغرافیای انسانی ، روانشناسی ، تاریخ و فلسفه تلاقی می کند ،  به دلیل باز بودن بین رشته‌ای ، این مسیر نقش مهمی در تقویت رویکرد علوم و هنرهای لیبرال در دانشگاه کالج اوترخت ایفا می‌کند.

بهترین دانشگاه های علوم سیاسی در هلند

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در آمستردام ، هلند است ؛  این دانشگاه یکی از دو دانشگاه تحقیقاتی بزرگ با بودجه عمومی در شهر است که دیگری دانشگاه Vrije Amsterdam (VU) است ، دانشگاه آمستردام که در سال 1632 توسط مقامات شهرداری تأسیس شد و بعداً به شهر آمستردام تغییر نام داد ، دانشگاه آمستردام سومین دانشگاه قدیمی در هلند است.

 این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا با 31186 دانشجو ، 4794 کارمند ، 1340 دانشجوی دکترا و بودجه سالانه 600 میلیون یورو است ؛  این بزرگترین دانشگاه در هلند با ثبت نام است ، پردیس اصلی در مرکز آمستردام واقع شده است و چند دانشکده در بخش های مجاور آن قرار دارند ، این دانشگاه در هفت دانشکده  علوم انسانی ، علوم اجتماعی و رفتاری ، اقتصاد و بازرگانی ، علوم ، حقوق ، پزشکی ، دندانپزشکی سازمان یافته است.

رشته علوم سیاسی یکی از رشته های ارائه شده در دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری  است ، دوره لیسانس علوم سیاسی یک برنامه سه ساله با 180 واحد ECTS است ، این برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و با گروه های آموزشی هلندی زبان و دوره های انتخابی برای کسانی که مایل هستند تکمیل می شود.

دانشگاه ماستریخت

دانشگاه ماستریخت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ماستریخت ، هلند است ؛  این دانشگاه در سال 1976 تأسیس شد و دومین دانشگاه جوان از سیزده دانشگاه هلند است.

در سال 2020، 21085 دانشجو در دانشگاه ماستریخت تحصیل کردند که 55 درصد آنها دانشجویان خارجی بودند و بیش از 4000 کارمند داشتند ، حدود نیمی از برنامه های کارشناسی به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود ، در حالی که نیمی دیگر به طور کامل یا جزئی به زبان هلندی تدریس می شود ، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی است.

 دپارتمان علوم سیاسی  دانشگاه ماستریخت  رشته علوم سیاسی و دانش مربوط به مدیریت دولتی را برای تدریس و تحقیق در دانشکده هنر و علوم اجتماعی ارائه می دهد ، کارکنان این دانشگاه پیشینه ای در زمینه های علوم سیاسی ، مدیریت دولتی ، روابط بین المللی ، جامعه شناسی و فلسفه دارند و بر تئوری و عمل فرآیند های سیاسی و اداری در هر دو سطح ملی و بین المللی ، با علاقه خاص به سیاست اروپا تمرکز  دارند.

هزینه تحصیل علوم سیاسی در هلند

Cost political science / Netherlands

هزینه تحصیل علوم سیاسی در هلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند در مقایسه با سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه است ، البته هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان اتحادیه اروپا ارزان تر است و بسته به رشته تحصیلی ، ملیت دانشجو و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است ، هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند در مقطع کارشناسی 8000 یورو برای هر سال می باشد ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 14000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

برای دانستن هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی در هلند را هم بدانید تا بتوانید تخمین درستی از کل هزینه های مهاجرت تحصیلی خود داشته باشید ؛ مقاله لینک شده را بخوانید.

زبان تحصیل علوم سیاسی در هلند

زبان تحصیل علوم سیاسی در هلند زبان هلندی است ، البته دانشگاه های این کشور به منظور جذب دانشجویان بین المللی اقدام به تدریس دروس به زبان انگلیسی  به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی کرده اند ، برای پذیرش به این زبان تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول 6 می باشد.

چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های هلند

دانشجویان محصل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه های هلند ملزم بهگذراندن 180 واحد درسی در طول 3 سال  تحصیل خود می باشند ، آن ها بایستی دروس تخصصی و عمومی خود را گذرانده و در پایان دوره پایان نامه کارشناسی خود را ارائه دهند ، چارت درسی علوم سیاسی در دانشگاه های هلند را در ادامه خواهید دید.

سال اول

نهاد های دموکراتیک تطبیقی ، بحث های عمده در تاریخ اقتصاد جهانی ، اخلاق و سیاست عمومی ، اقتصاد خرد ، اقتصاد کلان ، سیاست و سیاست گذاری ، فلسفه سیاسی ، تاریخ سیاست ، مهارت های بین رشته ای ، توسعه حرفه ای.

در طول سال اول دانشجویان هشت دوره اجباری را می گذرانند که شما را با فلسفه ، سیاست ، اقتصاد و تاریخ آشنا می کند ، در هفته آخر هر دوره تحصیلی، دانشجویان روی پروژه ای کار خواهند کرد که  آن ها را به چالش می کشد تا دانشی را که در هر دو زمینه به دست آورده اید ترکیب کنند، در نتیجه یاد می گیرید که چگونه رشته ها یکدیگر را تکمیل می کنند.

بسیاری از سوالات شما در خصوص تحصیل در دانشگاه های هلند را در مقالات زیر پاسخ داده ایم.

سال دوم

نهادیایی برای پایداری ، تدوین سیاست های پایدار موثر و منصفانه ،  یکپارچه سازی بینش ، مبانی دموکراسی ،  چالش های لیبرال دموکراسی ، علوم سیاسی در جامعه

در سال دوم ، با انتخاب یک مسیر تخصصی از حوزه سیاسی و اقتصادی، عمیق‌تر به موضوعی می‌پردازید که مورد علاقه شماست . برنامه لیسانس علوم سیاسی چهار مسیر را ارائه می دهد:

  •     چالش های دولت رفاه
  •     بازارها و رگولاتورها
  •     مسیرهایی به سوی آینده ای پایدار
  •     دموکراسی و نارضایتی های آن

هر کدام از این مسیرها از چهار دوره تشکیل شده است که در هر دوره تحصیلی یکی از آنها را خواهید خواند ، با کار بر روی پرونده های دنیای واقعی ، آموزش های کاملی را در زمینه ترکیب دانش از فلسفه ، سیاست ، اقتصاد و تاریخ دریافت خواهید کرد.

دوره دوم در هر دوره تحصیلی بخشی از توالی روش ها خواهد بود که در آن همه دانش آموزان مهارت های اساسی لازم برای انجام تحقیقات دانشگاهی را خواهند آموخت ، نمونه هایی در اینجا عبارتند از دوره روش تحقیق کمی یا استدلال.

سال سوم

در سال سوم شما می توانید با انتخاب دروس انتخابی (در مجموع 45 واحد) برنامه درسی خود را طراحی کنید ، برای مثال می‌توانید یک آهنگ موضوعی دوم را انجام دهید یا در دوره ‌های دیگر برنامه ‌های دانشگاه محل تحصیل  شرکت کنید ،  همچنین می توانید تصمیم بگیرید که در خارج از کشور تحصیل کنید یا دوره کارآموزی را انجام دهید ؛ دوره های کارآموزی را می توان برای طیف وسیعی از سازمان ها یا شرکت ها مانند بانک، NGO، سفارت یا سازمان دولتی انجام داد.

. در دوره پایانی تحصیلی سال شما یک پایان نامه در مورد موضوع مورد نظر خود (15 واحد) می نویسید.

تحصیل دکترا علوم سیاسی در هلند

تحصیل دکترا علوم سیاسی در هلند یک مدرک دوره سوم متمرکز بر تحقیق است که توسط فرآیند بولونیا تعریف شده است. تحقیقات دکتری هلندی در مورد موضوع خاصی انجام می شود و در قالب پایان نامه ای مستند می شود که امتیاز و نتیجه اصلی دانشجو را ارائه می دهد.

دوره دکتری علوم سیاسی در هلند حداقل چهار سال طول می کشد ، این تا حدی به دلیل وضعیت کارمندی  دانشجو  به عنوان یک محقق دکتری و مسئولیت ‌های آموزشی و اداری اضافی است که این امر مستلزم آن است ، دانشجویان دکترا یک استاد راهنما دارند که یک استاد دانشگاه آکادمیک خبره است که مسئولیت نظارت بر تحقیق و نگارش پایان نامه دانشجو را بر عهده دارد ،  آنها همچنین باید پایان نامه نهایی دانشجو را برای ارسال تایید کنند.

برای انتخاب یک استاد راهنما فرد متقاضی بایستی پرپوزال خود را تهیه کرده و به تعدادی از اساتید مرتبط به رشته تحصیلی خود ایمیل کند ، آن ها پس از مطالعه پرپوزال تمایل به همکاری و عدم همکاری خود را برای استاد راهنمایی دانشجو اعلام می کنند ، پس از تایید پرپوزال توسط استاد راهنما فرد می تواند برای پذیرش در دانشگاه های هلند اقدام کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل دکترا در هلند را حتما مرور کنید تا اطلاعاتتان به روز شود.

تحصیل دکترا علوم سیاسی در هلند

مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در هلند

هلند یکی از گزینه های عالی برای تحصیل در خارج از کشور است البته تحصیل در این کشور با چالش هایی همراه است و دانشجویان خواهان تحصیل در رشته علوم سیاسی  در دانشگاه های این کشور  باید خود را آماده چالش های پیشرو کنند ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در هلند آشنا خواهیم شد ، همچنین دعوت می کنیم مقاله تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور را بخوانید تا بتوانید مقایسه ای بسیار دقیق و عالی در خصوص مزایا و معایب تحصیل این رشته در کشورها و دانشگاه های مختلف داشته باشید.

مزایای تحصیل علوم سیاسی در هلند

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار مناسب پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند

معایب تحصیل علوم سیاسی در هلند

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های علوم سیاسی هلند بالاست
  • برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بایستی با زبان هلندی نیز آشنا بود
  • فراگیری زبان هلندی دشوار است.
مزایا و معایب تحصیل علوم سیاسی در هلند

بازار کار هلند پس از تحصیل رشته علوم سیاسی

مهارت های علمی ، پژوهشی و عملی که دانشگاه های علوم سیاسی هلند به دانشجویان خود آموزش می دهد ،  آن ها را برای موقعیت های رهبری در موارد زیر آماده می کند:

تجارت و صنعت ، مشاوره ، روزنامه نگاری ، سیاست عمومی و سیاست ، دیپلماسی ، سازمان های بین المللی و سازمان های غیردولتی و مشاغل در تحقیق و تدریس.

متوسط ​​حقوق یک دانشمند علوم سیاسی در آمستردام ، هلند 82.393 یورو یا معادل نرخ ساعتی 40 یورو است.

اگر بطور کلی می خواهید با شرایط کاری در کشور هلند آشنا شوید مقاله کار در هلند را در سایت رجبی بخوانید ؛ مقاله ای کامل و به روز که شما را با قوانین کار در این کشور آشنا می کند.

ویدئو ارائه شده پذیرش تحصیلی از کشورهای مختلف را نشان میدهد که ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای کلاینت های عزیزمان به انجام رسانده ایم ، شما هم اگر به فکر تحصیل در برترین دانشگاه های جهان در رشته مورد علاقه تان هستید و به دنبال ساختن آینده ای درخشان ، می توانید با دریافت مشاوره های حرفه ای از کارشناسان به روز و خبره ما به هدف خود برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی 8000 یورو برای هر سال می باشد ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 14000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر در سطح جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار مناسب پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند

زبان تحصیل در دانشگاه های هلند زبان هلندی است ، البته دانشگاه های این کشور به منظور جذب دانشجویان بین المللی اقدام به تدریس دروس به زبان انگلیسی  به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی کرده اند.

  1. دانشگاه اوترخت
  2. دانشگاه آمستردام
  3. دانشگاه ماستریخت

متوسط ​​حقوق یک دانشمند علوم سیاسی در آمستردام ، هلند 82.393 یورو یا معادل نرخ ساعتی 40 یورو است.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به نقش علوم سیاسی در روابط بین الملل تحصیل رشته علوم سیاسی در هلند را بررسی کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید و مقاله مهاجرت به هلند را نیز مطالعه کنید تا بدانید به جز تحصیل چه راه های دیگری برای مهاجرت قانونی به کشور گل وجود دارد.

با مطالعه مقالات زیر بهتر می توانید شرایط کشورها و دانشگاه های آن ها را برای تحصیل علوم سیاسی قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه