قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی

قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی بر اساس دو قانون حق خاک و خون عمل کرده و طبق قوانین اکثریت کشورهای این منطقه افرادی که در این کشورها به دنیا آمده یا والدین آنها تابعیت کشورها را دارند، واجد شرایط اخذ تابعیت هستند.

طبق قوانین برخی کشورهای دنیا هنگامی که فرزندی در خاک آن کشور متولد شود، به طور خودکار تابعیت کشور را به دست می آورد. در صورتی که در برخی کشورهای دنیا تنها راه اخذ تابعیت از طریق پیوند های خونی و والدین می باشد.

برای آشنایی با قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

با این حال باید گفت حق تولد و خون تنها راه اخذ اقامت کشورهای آمریکای جنوبی نیست و افراد می توانند از روش های دیگری نیز برای اخذ اقامت و زندگی در این کشورهای توسعه یافته و جذاب استفاده کنند که در مقاله روش های قانونی مهاجرت به تفصیل آن ها را شرح داده ایم.

چنانچه قصد مهاجرت کشورهای آمریکای جنوبی را دارید اما با روش های قانونی مهاجرتی آشنا نیستید، توصیه می کنیم با مشاورین ما تماس گرفته یا مقاله های مربوط به کشور مد نظرتان را در سایت شرکت مهاجرتی رجبی مطالعه فرمایید.

با توجه به اینکه انتخاب صحیح محل تولد فرزند یکی از مهم ترین انتخاب های هر فرد است و تاثیر گسترده ای بر آینده فرزند تازه متولد شده می گذارد، لذا آشنایی با این قوانین برای همه افراد الزامی می باشد. 

فهرست مطالب
قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی

تفاوت حق خاک و حق خون در آمریکای جنوبی

حین تحقیق در مورد قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی و دیگر کشورهای دنیا، ممکن نیست که با عبارت های حق خاک (Jus soli) و حق خون (Jus sanguinis) برخورد نکنیم. اما این دو حق به چه چیزی اشاره دارد؟ تفاوت حق خاک و حق خون در آمریکای جنوبی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید ابتدا به بررسی هر کدام از این حقوق و معنای واقعی آن ها بپردازیم.

کشورهای مختلف دنیا اصول متفاوت برای تعیین تابعیت دارند و دو اصل حق خاک و خون از شناخته شده ترین قوانین کشورهای مختلف برای تابعیت فرزندان تازه متولد شده در کشورهای خارجی می باشند. حق خاک که در اکثریت اوقات با نام حق تولد نیز شناخته شده، در واقع به تعیین تابعیت بر اساس محل تولد افراد گفته می شود. از طرفی حق خون یا نسب به معنای تعیین تابعیت یک فرد بر اساس تابعیت یک یا هر دو والدین می باشد.

از همین رو تفاوت اصلی این دو حق در نحوه ارائه تابعیت برای کودکان تازه به دنیا آمده می باشد. جالب است بدانید امروزه اکثریت کشورهای از قانون حق خون پیروی کرده و کودکان تنها از طریق داشتن پیوند خونی با والدین دارای اقامت، می توانند شهروندی کشوری را به دست آورند. با این حال برخی کشورهای محدود در دنیا به کودکانی که در خاکشان به دنیا آمده اند اقامت می دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به دنبال تولد فرزند در کشوری خارجی برای اخذ تابعیت هستید، ما اطلاعات جدیدی کسب کرده ایم که باید بدانید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

حق تولد در بهترین کشورهای آمریکای جنوبی

در اکثریت کشورهای اروپایی تنها اصل خون رایج است و به طور کلی تابعیت از طریق تولد به والدینی اعطا شده که پیش از آن اقامت آن کشور را به دست آورده اند. از طرفی کشورهای توسعه یافته ای که مایل به افزایش تعداد شهروندان خود هستند، حق خاک یا تولد را به رسمیت می شناسند.

اکثر کشورهایی که تابعیت حق تولد را به رسمیت می شناسند، در آمریکای شمالی یا جنوبی واقع شده اند. طبق اطلاعات به دست آمده این موضوع بیشتر ریشه های تاریخی داشته و به دوران استعمار باز می گردد. در آغاز کشف آمریکا این قاره با کمبود جمعیت روبه رو بود و به همین علت استعمار گران سیاست های شهروندی انعطاف پذیر تری را برای مهاجران و تشویق مهاجرت به این سرزمین وضع کردند.

حق تولد در بهترین کشورهای آمریکای جنوبی مورد توجه مهاجرین قرار گرفته و کشورهایی مانند آرژانتین، برزیل، پرو، اروگوئه و… هر ساله تعداد زیادی از مهاجرین را از این طریق به خود جذب می کنند.

با این حال قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی دارای استثناهایی نیز می باشد و فرزندان سفیرهای خارجی یا سایر دیپلمات ها که به منظور کار و اشتغال در یک کشور زندگی می کنند، امکان اخذ این نوع اقامت را برای فرزندانشان ندارند.

کشور جمعیت تعداد مهاجرین کشور جمعیت تعداد مهاجرین
برزیل 216422446 6000 کلمبیا 52085168 175051
آرژانتین 45773884 3718 پرو 34352719 61442
ونزوئلا 28838499 321106 شیلی 19629590 71205
اکوادور 18190484 21525 بولیوی 12388571 3000
پاراگوئه 6861524 12499 اروگوئه 3423108 1500
گویان 813834 3900 سورینام 623236 1000

قانون تولد فرزند در کشور محبوب آرژانتین

اکثر مردم دنیا تابعیت خود را از طریق نسب و خون به دست می آورند اما چنانچه به زندگی در آرژانتین علاقه دارید و در این کشور فامیلی نداشته و نمی توانید از دیگر روش های مهاجرتی برای ورود به این کشور استفاده کنید، توصیه ما به شما تولد فرزند است.

قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی و به خصوص در کشور آرژانتین بر دو اصول خاک و خون بنا شده است و در این کشور هر فردی که در خاک آرژانتین متولد شود، در بدو تولد تابعیت آرژانتینی را کسب می کند.

قانون تولد فرزند در کشور محبوب آرژانتین بسیار انعطاف پذیر است و با زایمان فرزندتان در این کشور، نوزاد تازه متولد شده می تواند به صورت خودکار تابعیت آرژانتین را به دست آورد.

چنانچه پس زایمان مادر دو سال در آرژانتین سکونت کامل داشته باشد، می توانید برای اقامت درخواست داده و در عرض دو سال اقامت این کشور را به دست آورد.

قانون تولد فرزند در کشور محبوب آرژانتین

علاوه بر تولد، یکی دیگر از روش های قانونی و محبوب جهت اخذ اقامت این کشور تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های آرژانتین می باشد.

این افراد با تحصیل در این کشور با شرایط زندگی آشنا شده و پس اخذ مدرک، با ورود به بازار کار اقامت آرژانتین را به دست می آورند. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد روش های اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و الزامات تحصیل را در مقاله به روز و جذاب تحصیل در آرژانتین مطالعه فرمایید.

شرایط و قوانین تولد فرزند در کشور بولیوی

طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی یکی دیگر از کشورهای محبوب جهت اخذ اقامت از طریق تولد فرزند، کشور بولیوی می باشد. این کشور تابعیت بر اساس خاک و خون را به رسمیت شناخته و طبق اصول خود تابعیت دوگانه را نیز قبول دارد.

تمامی فرزندانی که در خاک بولیوی متولد شده اند یا حداقل یک والد با ملیت این کشور را دارند می توانند اقامت این کشور را به دست آورند. همچنین افرادی که برای مدتی معین در این کشور اقامت داشته اند می توانند تابعیت بولیوی را اخذ کنند. امروزه مدت زمان لازم برای اخذ اقامت این کشور حدودا سه سال است و پس از گذشت سه سال و با توجه به شرایطی مانند نداشتن سابقه کیفری، سلامت خوب و… افراد می توانند اقامت این کشور را به دست آورند.

البته بر اساس شرایط و قوانین تولد فرزند در کشور بولیوی، حق خاک برای فرزندان متولد شده سفیران و دیگر دیپلمات ها از کشورهای مختلف دنیا که در این کشور زندگی می کنند، اعمال نشده و کودکان این افراد امکان اخذ اقامت بولیوی از طریق تولد فرزند را ندارند.

علاوه بر آرژانتین و بولیوی، کشور محبوب برزیل نیز یکی از بهترین کشور های آمریکای جنوبی با حق تولد فرزند است که هر ساله طیف عظیمی از مهاجرین را از این طریق به خود جذب می کند. شما می توانید جزئیات شرایط و الزامات اخذ اقامت از طریق تولد در این کشور را در مقاله جذاب و به روز قانون تولد فرزند در برزیل مطالعه فرمایید.

قانون تولد فرزند در کشور ونزوئلا

قانون تابعیت این کشور بر اساس بخش یک و دو قانون اساسی ونزوئلا تنظیم شده و به صورت کلی قانون تولد فرزند در کشور ونزوئلا بر اساس اصل حق خاک بنا شده است. امروزه هر فردی که در این کشور متولد شود، می تواند بدون توجه به وضعیت و یا ملیت والدین، در بدو تولد تابعیت ونزوئلا را به دست آورد.

از طرفی فرزندی که از پدر و مادری ونزوئلایی و در کشور دیگری نیز به دنیا آمده است، می تواند بر اساس حق خون و نسب، اقامت این کشور را به دست آورد. اما در این صورت کودک باید ونزوئلا را برای زندگی انتخاب کرده و با استفاده از یکی از نمایندگی های این کشور برای اخذ تابعیت درخواست دهد.

طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی از طرفی والدین خالی که فرزندشان در کشور ونزوئلا متولد شده باید برای اخذ اقامت این کشور آزمون شهروندی را با موفقیت پشت سر بگذارند و شرایط لازم برای اقامت مانند اقامت 10 ساله در این کشور را برآورده کنند.

بررسی قانون تولد فرزند در کشور زیبای شیلی

ChildBirth Chile

بررسی قانون تولد فرزند در کشور زیبای شیلی

طبق بررسی قانون تولد فرزند در کشور زیبای شیلی زایمان در این کشور یکی از راه های عالی اخذ اقامت برای فرزند تازه به دنیا آمده تان می باشد. شهروندی شیلی اصولا بر اساس حق خاک و خون اعمال شده و افراد می توانند از یکی از این دو روش جهت اخذ اقامت استفاده کنند.

با توجه به این که در اکثر کشورهای اروپایی و توسعه یافته دنیا امکان اخذ شهروندی از طریق تولد فرزند وجود ندارد و حتی در بیشتر کشورهای آمریکایی نیز کودک جهت اخذ اقامت باید به سنی مشخص برسد، کشور شیلی یکی از بهترین گزینه ها برای تولد فرزند می باشد.

امروزه طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی و در کشور شیلی تمامی کودکان متولد شده در خاک این کشور به صورت خودکار شرایط لازم برای اخذ پاسپورت را دارند. علاوه بر این هزینه زایمان در کشور شیلی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و توسعه یافته جهان ارزان تر است و کودک شما می تواند از زندگی در کشوری زیبا بهرمند شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر تولد فرزند روش ‌های قانونی دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. توصیه می کنیم برای آشنایی با روش ها و الزامات مهاجرت قانونی در کوتاه ترین زمان، مطالعه مقاله مهاجرت به شیلی را از دست ندهید.

قانون تولد فرزند در کشور جذاب پاراگوئه

امروزه طبق اطلاعات به دست آمده از قانون تولد فرزند در کشور جذاب پاراگوئه جوس سولی یا حق خون اصلی ترین راه اخذ تابعیت این کشور می باشد. طبق این اصل مانند دیگر کشورهای آمریکای جنوبی، تمامی فرزندانی که در خاک پاراگوئه متولد شده اند، می توانند بدون در نظر گرفتن اینکه این کشور را برای زندگی انتخاب کنند یا خیر، پاسپورت پاراگوئه را دریافت کنند.

بر اساس قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی از طرفی خارجی هایی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند، مانند والدین فرزند تازه متولد شده، باید برای اخذ اقامت این کشور بالای 18 سال سن داشته باشند، برای حداقل 3 سال در این کشور اقامت داشته و حین اقامت در این کشور به صورت کامل از قوانین و مقررات پیروی کرده باشند. 

بررسی قانون تولد فرزند در کشور پرو

طبق بررسی قانون تولد فرزند در کشور پرو دریافتیم که این کشور نیز ماند دیگر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی، قانون ملیت خود را بر اساس حق خاک و خون تنظیم کرده و علاوه بر این افراد مقیم دائم که برای مدت زمان معین نیز در این کشور اقامت داشته اند می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند.

امروزه تمامی فرزندانی که در پرو متولد شده اند فارغ از این که والدینشان چه تابعیتی دارند، شرایط لازم برای اخذ تابعیت این کشور را داشته و این افراد باید پیش از رسیدن به سن 18 سالگی در سفارت یا کنسولگری پرو ثبت نام کنند.

از طرفی طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی اطلاعات به دست آمده والدینی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند، باید حداقل دو سال در کشور پرو سکونت داشته باشند و پس از آن می توانند برای اخذ اقامت درخواست دهند.  

بررسی قانون تولد فرزند در کشور پرو

قانون تولد فرزند در کشور پر طرفدار اکوادور

قانون تولد فرزند در کشور پر طرفدار اکوادور معمولا دو اصول خون و خاک را به رسمیت شناخته اما اصل خاک در این کشور متداول تر می باشد. در حال حاضر تابعیت کشور اکوادور به افرادی اعطا می شود که بدون استثنا در قلمروی این کشور متولد شده اند. همچنین متولدینی که دارای والد یا پدر بزرگ و مادر بزرگ اکوادوری هستند، اما در کشور دیگری متولد شده اند، می توانند برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهند.

طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی و در کشور اکوادور افراد به خصوص والدین فرزند های تازه متولد شده باید برخی شرایط را برای اخذ اقامت قانونی این کشور داشته باشند. از این شرایط می توان به داشتن اهلیت قانونی، داشتن تمکن مالی، تسلط به زبان اسپانیایی و آشنایی کلی با جغرافیای، تاریخی و قانونی اساسی این کشور اشاره کرد.

مدت لازم برای اخذ اقامت این کشور حدودا 3 سال است و متقاضیان باید سه سال اقامت در این کشور برای اخذ اقامت موقت درخواست دهند. پس از گذشت دو سال دیگر متقاضیان می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

امروزه برخی افراد از روش هایی مانند اشتغال و تحصیل برای ورود به این کشور استفاده می کنند. در این راه مطالعه مقاله تحصیل در اکوادور می تواند اقدام خوبی جهت آشنایی بیشتر با روش های مهاجرتی از طریق تحصیل و همچنین الزامات و شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور باشد. لذا مطالعه این مقاله به و روز و جذاب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

قانون تولد فرزند در کشور بی نظیر گویان

طبق قانون تولد فرزند در کشور بی نظیر گویان که در سال 1980 و در قانون اساسی این کشور اضافه شد، ملیت افراد این کشور اصولا بر اساس دو اصل حق خاک و خون انجام می شود. در حال حاضر افرادی که در داخل قلمروی این کشور متولد شده اند می توانند شهروندی این کشور را به دست آورند.

از طرفی امروزه تمامی فرزندانی که در هواپیما‌ و کشتی های ثبت شده در گویان متولد شده اند هم می توانند اقامت این کشور را به دست آورند. با این حال بر اساس قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی در کشور گویان فرزندانی که والدینشان دارای مصونیت دیپلماتیک است یا افرادی که تبعه کشورهایی هستند که با گویان در جنگ است، نمی توانند از این اصل استفاده کنند.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است که شما متقاضیان عزیز مهاجرت به خارج از کشور را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کرده و چالش های پیش رویتان را برداریم.

ما بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه می دهیم و کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد. به همین منظور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو را ببینید و نکات مهم آن را برداشت کنید.

پس از تصمیم گیری با ما در ارتباط باشید، همانطور که در ویدیو روبرو را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

نمایش ویدیو درباره وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

شرایط و قوانین تولد فرزند در اروگوئه

در نهایت به بررسی شرایط و قوانین تولد فرزند در اروگوئه می پردازیم که یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت از طریق تولد فرزند می باشد. در حال حاضر افراد می توانند از دو روش تابعیت کشور اروگوئه را به دست آورند.

اولین و مهم ترین اصل همان تولد فرزند یا حق خاک است و پس از آن نیز حق نسبت و پیوند خونی با والدین قرار دارد. طبق قانون ملیت اروگوئه فرزندان اتباع داخلی یا خارجی که در قلمروی این کشور متولد شده اند می توانند شهروندی قانونی این کشور را به دست آورند.

از طرفی افراد در این کشور می توانند بر اساس مدت زمان اقامت نیز حق شهروندی را به دست آورند. این میزان برای افراد حدودا 3 تا 5 سال است و از همین رو افراد برای مثال والدین فرزندان تازه متولد شده می توانند پس از سه تا پنج سال اقامت در این کشور شهروندی آن را به دست آورند. از طرفی باید گفت که اروگوئه اقامت مضاعف را هم به رسمیت شناخته و طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی در این کشور از این حق نیز می توانید استفاده کنید.  

مزایای زندگی در کشورهایی با حق تولد

مزایای زندگی در کشورهایی با حق تولد

مزایای زندگی در کشورهایی با حق تولد چیست؟ چرا برای زایمان باید یکی از این کشورها را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به است سوال باید گفت یکی از مهم ترین مزایا انتخاب چنین کشورهایی اخذ تابعیت بدون قید و شرط به فرزندتان است.

این موضوع می تواند به کودکتان حقوق بسیار ارزشمندی را مانند بهرمندی از مزایای زندگی در کشوری توسعه یافته، بهرمندی از حقوق قانونی آن کشور و پذیرفته شدن آسان تر در اجتماع را هدیه دهد. این کودکان می توانند بر اساس طبق اقامت مضاعف استفاده کرده و بر اساس این اصل از مزایای زندگی در دو کشور جهان بهرمند شوند.

از همین رو بسیاری از والدین آگاه و آینده نگر از قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی استفاده کرده و با تولد فرزندشان در یکی از این کشور ها، مزایای بسیار زیاد آن را به فرزندشان هدیه می دهند.

با این حال لازم به ذکر است که امروزه علاوه بر قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی روش های دیگری نیز برای اخذ اقامت این کشورها وجود دارد.

قانون تولد فرزند در دیگر کشورهای دنیا که در این مطلب به آنها اشاره نشد را در ادامه به شما پیشنهاد داده ایم

سوالات پر تکرار قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی

قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی بر اساس دو قانون حق خاک و خون عمل کرده و طبق قوانین اکثریت کشورهای این منطقه افرادی که در این کشور به دنیا آمده یا والدین آنها تابعیت کشور را دارند، واجد شرایط اخذ تابعیت هستند.

طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی یکی از مهم ترین مزایای انتخاب چنین کشورهایی اخذ تابعیت بدون قید و شرط برای فرزندتان است.

در حال حاضر تابعیت کشور اکوادور به افرادی اعطا می شود که بدون استثنا در قلمروی این کشور متولد شده اند. همچنین متولدینی که دارای والد یا پدر بزرگ و مادر بزرگ اکوادوری هستند، اما در کشور دیگری متولد شده اند، می توانند برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهند.

تفاوت اصلی این دو حق در نحوه ارائه تابعیت برای کودکان تازه به دنیا آمده می باشد.

امروزه طبق قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی و در کشور شیلی، تمامی کودکان متولد شده در خاک این کشور به صورت خودکار شرایط لازم برای اخذ پاسپورت را دارند.

برای آشنایی با این روش ها توصیه می کنیم همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به شرکت مهاجرتی رجبی مراجعه کرده و با اخذ مشاوره از بهترین کارشناسان این مجموعه در مورد روش های قانونی مهاجرت به این کشورها اطلاعات به دست آورده و روند مهاجرت خود را آغاز کنید. اگر همچنان به فکر کسب اطلاعات بیشتر هستید پیشنهاد می کنیم در راستای همین موضوع، مقاله قانون تولد فرزند در اروپا را مطالعه کنید.

2 دیدگاه در “قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی

  1. قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی مصطفی غفوری گفت:

    سلام . شرایط رفتن به اروگویه چیه؟ اقامت از طریق تولد فرزند چطوره؟ چقدر هزینه داره؟

    1. قانون تولد فرزند در کشورهای آمریکای جنوبی Hamid گفت:

      با سلام

      طرق مختلفی برای مهاجرت به اروگوئه وجود دارد که یک روش تحصیلی می باشد ، تحصیل در اروگوئه به زبان اسپانیایی است و هزینه های تحصیلی بسیار مناسب و در حد متوسط قرار دارد .
      روش کاری : شما باید یک جاب آفر از کشور اروگوئه داشته باشید تا بتوانید وارد سیستم کاری این کشور شوید
      روش تولد فرزند در کشور اروگوئه نیز می تواند مسیر خوبی باشد ، چرا که این کشور تابع قوانین سیستم خاک می باشد هزینه ی زیادی برای این مسیر وجود ندارد .
      در روش سرمایه گذاری نیز محدودیت خاصی برای سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه