مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان یکی از گزینه های موجود برای مهاجرت است که کمتر به آن پرداخته شده است ، اگرچه آذربایجان یک مقصد محبوب برای مهاجران نیست اما اخیرا موجی از مهاجرت ها را تجربه کرده است.

اغلب مهاجران آذربایجان از کشور های روسیه ، ارمنستان و آمریکا می باشد ، در طول چند سال گذشته با بهبود شرایط اقتصادی این کشور افراد بسیاری به امید  دستیابی به فرصت های شغلی مناسب این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کرده اند.

شما می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته و از جزئیات مهاجرت به این کشور مطلع شوید.

همچنین از آنجا که ایرانیان ، بیشتر آذربایجان را برای تحصیل انتخاب می کنند می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در آذربایجان اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید و با هزینه ها و بورسیه های تحصیلی این کشور آشنا شوید.

هر کسی که قصد مهاجرت از خارج از کشور به آذربایجان را دارد باید به سفارت آذربایجان مراجعه کرده و بر اساس دلیل مهاجرت خود برای دریافت ویزای مناسب اقدام کند ، قبل از اعطای ویزا مهاجران باید یک فرم درخواست تکمیل شده ، یک عکس پاسپورتی ، پاسپورت معتبر، یک دعوت نامه  و مدرکی از آدرس را در قالب یک قرارداد اجاره ، قبض آب و برق یا صورت حساب بانکی اخیر ارائه دهند.

فهرست مطالب

ذکر این نکته ضروری است که مناطقی از کشور وجود دارد که برای دارندگان ویزای خارجی ممنوع است ، مناطق اشغالی آذربایجان مانند قره باغ کوهستانی به دلیل اشغال ارمنستان به طور موقت از کنترل دولت آذربایجان خارج شده است ، برای درخواست ویزای اقامت دائم باید حداقل به مدت دو سال آذربایجان اقامت داشته باشند و گواهی پزشکی رسمی مبنی بر توانمندی و سلامت خود ارائه دهند.

مهاجرت به آذربایجان

روش های قانونی مهاجرت به آذربایجان

اگر به دنبال روش های قانونی مهاجرت به آذربایجان و ساختن زندگی مناسب برای خود هستید بایستی با بررسی روش های موجود برای مهاجرت و بر اساس شرایط خود یکی از روش های قانونی  مهاجرت به این کشور را انتخاب کنید ؛ گزینه ای که هرگز نباید به آن فکر کرد روش غیر قانونی و دریافت پناهندگی است چرا که علاوه بر سختی ها و دشواری های مسیر نتیجه خوبی در انتظار  پناهجویان نیست.

ساده ترین روش قانونی مهاجرت به آذربایجان ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است ، پس از آن می توان تحصیل در دانشگاه های آذربایجان را یکی از دیگر  روش های ساده برای مهاجرت به این کشور معرفی کرد که تنها نیازمند دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آذربایجان است.

دیگر گزینه های موجود برای مهاجرت به آذربایجان دریافت ویزای کار است که با توجه به شرایط اقتصادی این کشور بایستی از توانمدی یا مهارت خاصی برخوردار بوده و دارای دعوت نامه از جانب یکی از کارفرماهای آذربایجان باشید ، سرمایه گذاری در آذربایجان نیز دیگر روش قانونی مهاجرت به این کشور است که نیازی به نامه پذیرش یا دعوت نامه از آذربایجان ندارد و تنها نیازمند سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور است ؛ در ادامه با تک تک این روش ها و نحوه دریافت ویزای آن ها آشنا خواهیم شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای آسیایی با ارزان ترین راه ها و البته قانونی ؛ با ما در تماس باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

سالانه بیش از 5000 دانشجوی بین المللی برای مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل اقدام می کنند و وفق می شوند ، این باعث می شود که آذربایجان کشوری چند فرهنگی باشد ؛ آذربایجان سیستم آموزشی قوی دارد و همچنین در مقایسه با بسیاری از کشور های دیگر مقرون به صرفه است.

برای ورود به خاک آذربایجان به عنوان یک دانشجوی خارجی بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید ، البته برخی از کشور ها با آذربایجان دارای روابط دو جانبه هستند و دانشجویان این کشور ها نیازی به دریافت ویزا ندارند ، روند تحصیل در آذربایجان نسبتاً ساده است ،  شما فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دانشگاه و رشته خود را از بین گزینه های مختلف در آذربایجان انتخاب کنید.
  • معیارهای واجد شرایط بودن و الزامات آن دوره خاص را بررسی کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع آوری کنید ؛ مانند رونوشت ، V، نمونه کارها ، توصیه نامه و غیره.
  • فرم درخواست پذیرش را پر کنید
  • اگر موسسه درخواست شما را بپذیرد ، پیشنهاد نامه صادر می کند.
  • پس از دریافت نامه پذیرش، برای ویزای تحصیلی آذربایجان اقدام کنید.
  • پس از اخذ ویزای خود به آذربایجان مهاجرت کرده و ادامه تحصیل دهید.

افرادی که به دنبال اخذ اقامت آذربایجان از طریق تحصیل هستند می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود کاری مرتبط با رشته تحصیلی و مکهارت خود در بانک ها ، شرکت ها ، کارخانه و یا سایر بخش های اقتصادی آذربایجان پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

اخذ اقامت آذربایجان از طریق کار

یکی دیگر از روش های قانونی مهاجرت اخذ اقامت آذربایجان از طریق کار است ، برای دریافت مجوز این مجوز در این کشور بایستی ابتدا شغلی مناسب با توانمدی های خود پیدا کرده و سپس برای مجوز کار در آذربایجان اقدام کنید.

مجوز کار حق زندگی و کار در یک کشور خارجی را تضمین می کند ، داشتن مجوز کار معتبر یک راه اخلاقی برای ورود به یک کشور خارجی برای استخدام و اجتناب از هرگونه درد سر مرتبط با مهاجرت است ، آذربایجان برای شهروندان چندین کشور ویزای اقامت کوتاه مدت الکترونیکی ارائه می کند ، تمامی اتباع خارجی برای کار رسمی طولانی تری در این کشور به مجوز کار آذربایجان نیاز دارند.

کارفرما بایستی از جانب خود برای مجوز کار اقدام کند ، هر فرد خارجی یا بدون تابعیت دارای صلاحیت قانونی بالای 18 سال می تواند پس از اخذ مجوز کار در یکی از نهاد های حقیقی ، حقوقی ، شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی مشغول به کار شود.

مجوزهای کار آذربایجان ابتدا به مدت یک سال صادر می شود ، می توانید آنها را چهار بار به مدت یک سال تمدید کنید که پس از آن می توانید برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کنید.

اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ فضای سرمایه گذاری در آذربایجان بسیار خوب است ، این را رتبه ‌بندی ‌های بین‌المللی ، به‌ ویژه رتبه ‌بندی «انجام کسب‌وکار» که سالانه توسط بانک جهانی منتشر می‌شود ،  تأیید می کند ؛آذربایجان در سال 2020 در بین 190 کشور مورد مطالعه در رتبه 34 قرار گرفت.

اقتصاد  این کشور تا حد زیادی توسط صنایع گاز و نفت شکل گرفته است ، دولت آذربایجان می خواهد آن را تغییر دهد و صنایع دیگر را توسعه دهد ، این از نظر استراتژیک مهم است تا به قیمت جهانی نفت و گاز وابسته نباشد.

صنایع زیر پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری دارند و در حال توسعه هستند:

کشاورزی ، لجستیک ، گردشگری ، مهندسی محیط زیست ، بخش فناوری اطلاعات ، تجارت الکترونیک و همه این صنایع فرصت های بزرگی را برای توسعه کسب و کار برای افراد خواهان دریافت اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری فراهم می کنند.

جمهوری آذربایجان به خارجی هایی که حداقل 100000 مانات (60000 دلار آمریکا) در حساب های املاک یا سپرده در بانک های آذربایجان یا 500000 مانات (295000 دلار آمریکا) در سرمایه گذاری در آذربایجان وارد اقتصاد این کشور کنند ، طبق قوانین مهاجرت آذربایجان ، اقامت اعطا می کند.

اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت آذربایجان از طریق ثبت شرکت ساده است و به حداقل مدارک مانند فرم درخواست ، اسناد ثبت شرکت ( اساسنامه ، تصمیم شرکت سهامداران ) نیاز دارد ، مرجع ثبت شرکت در آذربایجان  وزارت امور مالیاتی است ، اگر یک فرد خارجی دارای ثبت مهاجرت محلی در آذربایجان باشد ، امکان ثبت شرکت در آذربایجان بصورت آنلاین در عرض چند دقیقه وجود دارد.

طبق قوانین آذربایجان ، عملاً برای افتتاح شرکت در آذربایجان ، فقط گذرنامه از یک شهروند خارجی لازم است ، CLC کلیه اسناد ثبت نام را از طرف سهامدار شرکت به منظور راه اندازی تجارت ، ثبت شرکت در آذربایجان و افتتاح حساب بانکی آماده می کند.

آذربایجان فرصت های متعددی را به سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به افتتاح شرکت در اینجا ارائه می دهد که یکی از آن ها اخذ اقامت است ؛  انواع شرکت های زیر را می توان در آذربایجان به ثبت رساند:

  •  مالکیت انحصاری که ساده ترین نهاد حقوقی برای تجارت یک نفره است.
  • مشارکتی که حداقل به دو عضو نیاز دارد و برای شرکت های کوچک مناسب است.
  • شرکت با مسئولیت محدود خصوصی که پرکاربردترین شکل قانونی در آذربایجان است.
  • شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی عام که برای عملیات بزرگ مناسب است.
  • شعبه و نمایندگی می تواند در شرکت های خارجی استخدام شود.
  • پس از گذشت 2 سال فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم آذربایجان  از طریق ثبت شرکت اقدام کند.

شرایط مهاجرت به آذربایجان آسان تر است یا کشورهای نزدیک به آن؟ پاسخ را در مقالات زیر بیابید!

اخذ اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک

آیا اخذ اقامت آذربایجان از طریق خرید ملک ممکن است؟ هر خارجی در خرید ملک شخصی در آذربایجان به عنوان شهروندان محلی از حقوق مساوی برخوردار است ، یک خارجی می تواند در آذربایجان ملک (اموال غیرمنقول) به استثنای زمین خریداری کند ،. به عبارت دیگر، اگر شما یک شهروند خارجی یا فرد بدون تابعیت هستید ، می توانید خانه ، ویلا ، آپارتمان ، ملک تجاری و سایر املاک بخرید ، اما نمی توانید زمین بخرید برای آشنایی با اجاره و خرید ملک در آذربایجان با دفاتر موسسه تماس بگیرید.  

بنابراین، اگر قصد خرید زمین به عنوان یک خارجی را ندارید، از حقوقی مشابه شهروندان محلی برخوردار هستید ؛ البته توجه داشته باشید که تنها با خرید ملک در آذربایجان نمی توان مجوز اقامت دائم دریافت کرد.

وکیل مهاجرت به آذربایجان

وکیل مهاجرت به آذربایجان

بهترین وکیل مهاجرت به آذربایجان​ کیست؟ به طور قطع  برای تصمیم گیری های مهم مشورت با افراد با تجربه بهترین انتخاب است ، البته نمی توان به هر فردی اعتماد کرد ، توجه داشته باشید که وکیل مهاجرت به آذربایجان اصلا عنوان درستی نیست ، چرا که رشته ای به عنوان مهاجرت در دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق وجود ندارد و تنها اداره مهاجرت کشور های کانادا یا استرالیا مجوز وکیل مهاجرت را به افراد خاص با شرایط خاص اعطا می کند و هیچ فردی به عنوان وکیل مهاجرت به آذربایجان نمی تواند به امر مهاجرت شما کمک کند.

موسسه مهاجرتی به آذربایجان

پیش از این با روش های قانونی مهاجرت به این آذربایجان آشنا شدیم ، اما به طور کلی علاوه بر تحقیق و مطالعه مشورت با افراد دارای تجربه و آگاه به امور مهاجرت می تواند به تصمیم گیری در این مورد کمک کند که موسساتی مهاجرتی بهترین گزینه برای مکشورت به شمار می آیند.

یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما موسسه مهاجرتی رجبی است که دارای دو شعبه در شیراز و تهران است و در تمام روزهای هفته آماده به اشتراک گذاری تجارب خود در زمینه روش های قانونی مهاجرت به آذربایجان و سایر نقاط جهان به شما عزیزان می باشند ؛ با سپردن امر مهاجرت خود به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانید با صرف هزینه ای از مهاجرتی آسان و مطمئن به تمامی نقاط جهان لذت ببرید.

سوالات پر تکرار مهاجرت به آذربایجان

ساده ترین روش قانونی مهاجرت به آذربایجان ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است ، پس از آن می توان تحصیل در دانشگاه های آذربایجان را یکی از دیگر  روش های ساده برای مهاجرت به این کشور معرفی کرد که تنها نیازمند دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آذربایجان است.

  • دانشگاه و رشته خود را از بین گزینه های مختلف در آذربایجان انتخاب کنید.
  • معیارهای واجد شرایط بودن و الزامات آن دوره خاص را بررسی کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع آوری کنید ؛ مانند رونوشت ، V، نمونه کارها ، توصیه نامه و غیره.
  • فرم درخواست پذیرش را پر کنید
  • اگر موسسه درخواست شما را بپذیرد ، پیشنهاد نامه صادر می کند.
  • پس از دریافت نامه پذیرش، برای ویزای تحصیلی آذربایجان اقدام کنید.
  • پس از اخذ ویزای خود به آذربایجان مهاجرت کرده و ادامه تحصیل دهید.

مجوزهای کار آذربایجان ابتدا به مدت یک سال صادر می شود ، می توانید آنها را چهار بار به مدت یک سال تمدید کنید که پس از آن می توانید برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کنید.

جمهوری آذربایجان به خارجی هایی که حداقل 100000 مانات (60000 دلار آمریکا) در حساب های املاک یا سپرده در بانک های آذربایجان یا 500000 مانات (295000 دلار آمریکا) در سرمایه گذاری در آذربایجان وارد اقتصاد این کشور کنند ، طبق قوانین مهاجرت آذربایجان ، اقامت اعطا می کند.

اگر شما یک شهروند خارجی یا فرد بدون تابعیت هستید ، می توانید خانه ، ویلا ، آپارتمان ، ملک تجاری و سایر املاک بخرید ، اما نمی توانید زمین بخرید.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با تکیه ببر تجربیات خود کلیات مهاجرت به آذربایجان را بیان کردند ، با تماس با دفاتر موسسه در تهران و شیراز  از جزئیات هر یک از روش های مهاجرتی اطلاع کسب کنید  ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در آذربایجان را بخوانید و با برترین و پردرآمد ترین مشاغل در این کشور آشنا شوید.

با چه شیوه ای قصد دارید به کشورهای آسیایی مهاجرت کنید؟ مقالات زیر اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.

6 دیدگاه در “مهاجرت به آذربایجان

  1. مهاجرت به آذربایجان احمد گفت:

    سلام وقت بخیر قیمت خونه و خرج و مخارج زندگی تو باکو چطوره؟

    1. مهاجرت به آذربایجان Hamid گفت:

      با سلام

      هزینه زندگی در کشور آذربایجان برای یک نفر حدودا ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار می باشد که حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد شامل هزینه مسکن می باشد.

      با تشکر از سوال شما

      1. مهاجرت به آذربایجان حمید واحدی گفت:

        سلام من دختر سیزده ساله ای دارم که توی رشته ورزشی شنا خیلی موفقه و قهرمان شنای استان هست و چند روز دیگر هم برای قهرمانی کشور اعزام میشه و همسرم هم مربی درجه یک شنا و نجات غریق درجه یکه من چطور میتونم به آذربایجان برای دخترم درخواست شهروندی کنم و می‌دونم که دخترم آینده روشنی داره و با این سن کمی که داره تمامی فنون نجات غریق و cpr و چهار رشته شنا رو به صورت حرفه ای بلده ممنون میشم راهنمایم کنید

        1. مهاجرت به آذربایجان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          به صورت مستقیم نمیتوانید برای شهروندی آذربایجان درخواست دهید .به واسطه روشهایی چون تحصیلی ، کاری ، سرمایه گذاری و… میتوان مهاجرت کرد و بعد از گذشت چندین سال درخواست اقامت دائم و شهروندی دهید .
          همچنین دخترتان میتوانند برای مدارس کشورهای برتر مثل مجارستان انگلستان و کانادا اپلای کنند . با تشکر از سوال شما

  2. مهاجرت به آذربایجان ساسان قربانی پیره ماشان گفت:

    Message:با عرض سلام و خسته نباشید آیا برای کسی مثل بنده که کارم نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری هستش هم میشه کاری کرد که به آذربایجان برای کار برم.بنده متولد شهرستان اهر از توابع تبریز هستم.ممنون میشم یه راه کاری پیش پای من بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه