مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال برای سالیان متمادی همواره جذابیت خاصی برای مهاجران بخصوص سرمایه گذاران داشته است و طبق آمار در 4 سال گذشته به طور متوسط سالانه بیش از 3500 نفر ویزای مهاجرتی پرتغال دریافت کرده اند. سیستم مهاجرتی پرتغال مشابه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این کشور بخشی از منطقه شنگن است.

مهاجرت به پرتغال

مشاور مهاجرتی

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از انقضای ویزای دانشجویی خود در پرتغال بمانند ، باید برای تمدید اقامت خود پیشنهادی مناسب برای استخدام داشته باشند.

یک مجوز اقامت برای محققان علمی ، معلمان دانشگاهی و نیروی کاری وجود دارد که در فعالیت های حرفه ای بسیار واجد شرایط هستند ، این مجوز یک سال اعتبار دارد و همچنین می تواند تا پنج سال تمدید شود ، پس از آن دارنده می تواند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهد.

خرید املاک 30 ساله که نیاز به بازسازی دارد ، ملک باید در مناطق بازسازی شهری تعیین شده واقع شود و مجموع کل کار بازسازی و ارزش ملک باید حداقل 350000 یورو باشد.

  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو در یک صندوق سرمایه گذاری
  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورو در حساب بانکی
  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو برای ایجاد یک شرکت تجاری
  • سرمایه حداقل 350000 یورو برای فعالیت های تحقیقاتی در علم یا فناوری

حداقل مبلغ معامله 500000 یورو است و ملک باید به مدت 5 سال تملک شود.

از سال 1990 موج جدیدی از مهاجران از کشورهایی مانند اوکراین و برزیل وارد پرتغال شدند و این جوامع امروزه نیز بزرگترین گروه مهاجران در پرتغال را تشکیل می دهند، دیگر گروه های بزرگ مهاجر در پرتغال رومانیایی ها ، مولداوی ها و چینی ها هستند. با این حال ، اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار، تحصیل ، پیوستن به خانواده یا بازنشستگی در صورت داشتن معیارهای خاصی به پرتغال مهاجرت کنند.

پرتغال دسترسی خوبی به خدمات اقامتی، رفاهی و آموزشی را برای مهاجران امکان پذیر کرده است، اگرچه در برخی زمینه ها مانند حقوق سیاسی فاقد آن است.

همچنین یک برنامه تحت عنوان گلدن ویزا وجود دارد که هدف آن جذب خارجی ها برای سرمایه گذاری در کشور است.

امروزه بیشتر تقاضای مهاجرت به پرتغال از روش مهاجرت تحصیلی است، در مقاله تحصیل در پرتغال با برترین رشته های ارائه شده در معتبر ترین دانشگاه های این کشور آشنا خواهید شد. از این رو ما در شرکت مهاجرتی رجبی آماده ایم تا خدمات خود در راستای مهاجرت به پرتغال به هموطنان عزیز تقدیم نماییم که این مقاله نمونه ای از خدمات صادقانه ما به شما عزیزان است.

روش های قانونی مهاجرت به پرتغال

مهاجران در یک کشور خارجی حق طبیعی دارند که اقامتشان قانونی باشد تا از زندگی در آرامش لذت ببرند و خوشبختانه روش های قانونی مهاجرت به پرتغال نیز زیاد است. بنابراین خیلی بهتر است که روش های غیر قانونی همچون پناهندگی که خطرات بسیاری به همراه دارد و اغلب با شکست مواجه می شود را از ذهن خود دور کرده و وقت و پول خود را برای راه های قانونی و با امنیت صرف نمود.

برای اینکه مهاجرت به پرتغال از نظر قانونی صحیح باشد، مهاجران باید از الزامات ارائه شده توسط سرویس مهاجرت و مرز پرتغال ( SEF ) پیروی کنند. بسته به هدف متقاضی برای مهاجرت به اروپا و اقامت طولانی مدت در پرتغال نیاز به ویزا و اخذ مجوز اقامت است که می توان از طریق کار در پرتغال ، ثبت شرکت ، شروع تحصیل یا سرمایه گذاری و ازدواج به آن دست یافت.

به طور کلی اجازه اقامت دائم در پرتغال پس از گذراندن پنج سال اقامت قانونی در پرتغال توسط یک تبعه خارجی و تمدید اجازه اقامت در صورت لزوم پس از انقضای آن صادر می شود.

شرایط برای آن دسته از اتباع خارجی که برای مقاصد سرمایه گذاری مجوز اقامت دریافت می کنند و خانواده های آنها متفاوت است در ادامه بررسی شده است و اگر واقعا قصد مهاجرت به پرتغال را دارید ، مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی می توانند به شما کمک کنند.

توصیه می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید تا با تمام شیوه های مهاجرت امن آشنا شوید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل

برای درخواست اجازه اقامت پرتغال از طریق تحصیل که بیش از یک سال در تمام سطوح تحصیلی از دبیرستان به بالا طول می کشد، باید مدرکی مبنی بر پذیرش در دوره یا مدرسه ارائه شود.

مانند نامه رسمی از یک موسسه معتبر و برای دوره های آکادمیک سطح بالاتر؛ ممکن است لازم باشد متقاضی شواهدی نشان دهد که معیارهای پذیرش را دارد ، این مجوز به مدت یک سال معتبر است و می توان هر سال برای مدت برنامه تحصیلی خود آن را تمدید کرد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از انقضای ویزای دانشجویی خود در پرتغال بمانند ، باید برای تمدید اقامت خود پیشنهادی مناسب برای استخدام داشته باشند. مجوز تحصیلی دانشجو باید قبل از انقضا به مجوز اقامت دیگری تغییر یابد و اگر بیش از 30 روز پس از مدت زمان مجاز اقامت، درخواست ارائه شود مقامات پرتغال به آن رسیدگی نمی کنند.

مجوز دانشجویی باید به اجازه اقامت بر اساس شغل فرد تغییر یابد که معمولا برای یک سال معتبر است و می تواند برای دو سال دیگر دو بار و در مجموع پنج سال تمدید شود.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری از طریق اخذ گلدن ویزا پرتغال برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری قابل توجهی در پرتغال مانند خرید ملک یا ایجاد فرصت های شغلی انجام دهند در عرض 5 سال ممکن است.

برای دریافت ویزای طلایی پرتغال ، باید حداقل 7 روز در سال اول و سپس چهارده روز در دوره های دو ساله بعدی در این کشور اقامت داشت و متقاضی بر خلاف انواع دیگر ویزاهای سرمایه گذاری، برای تمدید ویزا یا دریافت اقامت دائم یا شهروندی مجبور نیست به طور دائم در پرتغال زندگی کند.

گزینه های سرمایه گذاری در پرتغال از این روش عبارتند از :

  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو در یک صندوق سرمایه گذاری
  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورو به حساب بانکی پرتغال
  • خریداری سهام شرکت به ارزش حداقل 1 میلیون یورو
  • سرمایه گذاری حداقل یک میلیون یورو در یک شرکت
  • ایجاد حداقل ده شغل برای اتباع پرتغالی
  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو برای ایجاد یک شرکت تجاری یا تقویت سرمایه سهام یک شرکت تجاری
  • انتقال سرمایه حداقل 350000 یورو برای فعالیت های تحقیقاتی در علم یا فناوری توسط مؤسسات تحقیقاتی علمی دولتی یا خصوصی.
  • انتقال سرمایه حداقل 250000 یورو برای حمایت از هنر یا بازسازی میراث ملی پرتغال
اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال یکی دیگر از راه های مهاجرت به پرتغال است که پس از پنج سال اقامت در پرتغال، می توان اقامت دائم پرتغال و همچنین پس از شش سال شهروندی پرتغال را درخواست کرد.

اتباع غیر اتحادیه اروپا برای اخذ اقامت پرتغال با ثبت شرکت در ابتدا باید ویزای کار پرتغال و اجازه اقامت دریافت کنند، البته افرادی که قصد ثبت شرکت در پرتغال را دارند ممکن است واجد شرایط گلدن ویزا پرتغال که در بالا توضیح داده شد نیز باشند.

به طور کلی دو راه برای افتتاح یک شرکت در پرتغال وجود دارد ( روش معمول و خرید شرکت های آماده ) و برای ثبت موفقیت آمیز یک شرکت پرتغالی، سرمایه مجاز حداقل 1 یورو و همچنین حداقل 1 سهامدار که بتواند سمت مدیر را نیز داشته باشد، مورد نیاز است. البته توصیه می شود سرمایه مجاز حداقل 1000 یورو باشد.

خرید شرکت های آماده روند ثبت شرکت را سریع تر می کند چرا که از نظر فنی این شرکت‌های آماده تا حدی تکمیل‌شده هستند و آماده فعالیت هستند. اما باز هم باید چند تشریفات را انجام داد که برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید، همچنین مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را در این مورد به شما پیشنهاد می کنیم.

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا با پیشنهاد شغلی یا ازدواج با یک پرتغالی در دسترس است که در صورت تایید، میتوان روند دریافت ویزای کار پرتغال یا اجازه اقامت را ادامه داد.

همه پیشنهادات شغلی در پرتغال برای اتباع کشورهای ثالث آزاد نیست و دولت پرتغال سهمیه‌ای از فرصت‌های شغلی سالانه برای افرادی که ساکن کشورهای منطقه اقتصادی اروپا نیستند ، تعیین کرده است و اگر کارفرمایان بخواهند یا نیاز داشته باشند می توانند پیشنهادات شغلی خود را به اتباع کشورهای ثالث ارائه کنند.

به عنوان مثال به دلیل اینکه متقاضی مناسبی در اروپا وجود ندارد، میتوانند برای ارزیابی پیشنهاد شغلی در موسسه اشتغال و آموزش حرفه ای ( IEFP ) درخواست دهند که در صورتی که همه چیز مطابق دلخواه پیش برود ، IEFP پیشنهادهای شغلی موجود را در وب سایت خود تبلیغ کند.

این پیشنهادات به سفارتخانه ها و پست های کنسولی پرتغال نیز منتقل میشود و در نهایت فرد خارج از اتحادیه استخدام می شود.

شما بعنوان متقاضی پس از یافتن پیشنهاد کاری باید درخواست خود را برای کارفرما ارسال کنید و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، یک قرارداد کاری همراه با بیانیه ای از طرف IEFP دریافت می نمایید مبنی بر اینکه این موقعیت در سهمیه شما گنجانده شده است و نمیتواند توسط یک نامزد اروپایی ( شامل شهروندان پرتغالی ، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتباع کشورهای ثالثی است که ساکن پرتغال هستند)پر شود.

اگر فکر میکنید این سطح اطلاعات برای شما کافی نیست و قصد مهاجرت قطع کاری به پرتغال دارید می توانید در مقاله کار در پرتغال از شرکت مهاجرتی رجبی تمام اطلاعات لازم در این خصوص را به صورت جامع مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

انواع ویزای کار پرتغال

انواع ویزای کار پرتغال برای اتباع غیر اتحادیه اروپا به صورت ویزای کار کوتاه مدت و ویزای کاری طولانی مدت در دسترس است.

ویزای کاری کوتاه مدت پرتغال برای قراردادهای موقت کوتاه مدت کمتر از شش ماه مورد نیاز است، این ویزا برای کارمندان و کارگران خوداشتغال مشروط به ارزیابی توسط سازمان کار ( IEFP ) در دسترس است. این ویزا درصورتی که متقاضی درگیر تحقیقات علمی ، تدریس آکادمیک ، یا فعالیت های حرفه ای با کیفیت بالا ، یا برخی از مقررات آموزشی و خدماتی ارائه شده توسط اعضای کشورهای سازمان تجارت جهانی باشد می تواند تا یک سال نیز تمدید شود.

ویزای کار طولانی مدت پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از شش ماه در پرتغال کار کنند ضروری است. از آنجایی که پرتغال در منطقه شینگن قرار دارد ، ویزای کار به شکل ویزای شینگن بلند مدت ( نوع D ) است و دارنده آن را قادر می سازد تا در 26 کشور منطقه شینگن سفر کند.

اجازه اقامت برای کار در پرتغال

اجازه اقامت برای کار در پرتغال

اینکه متقاضی برای کدام مجوز اقامت می تواند درخواست دهد به وضعیت شغلی وی بستگی دارد.

کارمندان : این مجوز اقامت استاندارد برای اکثر کارمندان شاغل در پرتغال است و یک سال اعتبار دارد و همچنین می تواند تا پنج سال تمدید شود، پس از آن دارنده می تواند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهد.

 همچنین افرادی که می خواهند یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنند یا به دنبال کار آزاد در پرتغال بروند، برای دریافت اجازه اقامت برای کار در پرتغال به عنوان کارمند ، روند مشابهی را طی می کنند و با این حال ، مجوز اقامتی که به آن ها اعطا خواهد شد ، مختص نیروی کار خوداشتغال است.

محققان بسیار متخصص : این یک مجوز اقامت برای محققان علمی ، معلمان دانشگاهی و نیروی کاری است که در فعالیت های حرفه ای بسیار واجد شرایط هستند ، این مجوز یک سال اعتبار دارد و همچنین می تواند تا پنج سال تمدید شود ، پس از آن دارنده می تواند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهد.

بلو کارت اتحادیه اروپا : طرح بلو کارت به عنوان یک ویزای کار پرتغال و اقامت برای نیروی کار بسیار واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا عمل می کند و متقاضی می تواند برای بلو کارت اتحادیه اروپا در صورت داشتن مدرک تحصیلی بالا ، دریافت حقوق با قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی در پرتغال برای حداقل یک سال و حقوق ناخالص سالانه حداقل یک و نیم برابر درخواست دهد.

اقامت پرتغال با خرید ملک

شرایط جدید اقامت پرتغال با خرید ملک ، انتخاب های سرمایه گذاران را محدود می کند و نمی توان در شهرهای بزرگ و مناطق تفریحی مانند لیسبون ، پورتو و کشکایش ملک خریداری نمود و برای اینکه واجد شرایط دریافت گلدن ویزا بود، باید ملکی را در منطقه ای با تراکم جمعیت کم مانند آزور یا مادیرا خریداری کرد.

این تغییرات از 1 ژوئیه 2021 لازم الاجرا شده است، با این حال، دولت یک دوره وقفه را تا سال 2023 تعیین کرده تا به تدریج اقدامات جدید را معرفی کند. 

دولت پرتغال هنوز پیش نویس قانون را با اصلاحیه هایی در برنامه منتشر نکرده است ، بنابراین توصیه می کنیم در حالی که شرایط سرمایه گذاری فعلی اعمال می شود ، هر چه زودتر درخواست دهید.

شرایط فعلی برنامه اجازه اقامت پرتغال با خرید ملک به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ملکی در لیسبون و پورتو خریداری کنند که حداقل مبلغ معامله 500000 یورو است و به مدت 5 سال تملک شود.

دعوت می کنیم مقاله اجاره و خرید ملک در پرتغال را بخوانید تا هزینه های خرید انواع ملک در این کشور ر بشناسید.

اقامت پرتغال با خرید ملک

قانون جدید خرید ملک در پرتغال برای خارجی ها

برای واجد شرایط بودن درخواست گلدن ویزا از طرق خرید ملک در قانون جدید ، می توان از گزینه های زیر اقدام کرد:

  • خرید املاک در مناطق رو به رشد مانند دره دورو ، آلجزور و پندا گرس به ارزش 400000 یورو
  • خرید املاک 30 ساله که نیاز به بازسازی دارد به ارزش حداقل 350000 یورو
  • خرید ملک و بازسازی ملکی در هر یک از مناطق کم تراکم پرتغال که حداقل 30 سال پیش ساخته شده و نیاز به نوسازی دارد، کل کار بازسازی و ارزش ملک باید حداقل 280000 یورو باشد

نکاتی در خصوص سرمایه گذاری در ملک

نکاتی در خصوص سرمایه گذاری در ملک در پرتغال وجود دارد که آگاهی از آن خالی از لطف نیست، توجه داشته باشید سرمایه گذاری در ملک لزوما وابسته به یک ملک نیست و تا زمانی که حداقل مبلغ در کل برآورده شود ، معامله ممکن است شامل خرید چندین ملک باشد.

برعکس، اگر چندین متقاضی یک ملک را با مبلغ خرید بیشتر خریداری کنند می توانند سرمایه گذاری های خود را نیز ترکیب کنند و این بدان معناست که اگر دو خواهر و برادر ملکی به ارزش 1 میلیون یورو خریداری کنند ، هر کدام می تواند برای گلدن ویزا پرتغال درخواست دهند، زیرا هر نفر 500000 یورو هزینه کرده است.

همچنین توجه داشته باشید که املاک مسکونی در لیسبون ، پورتو ، و شهرهای ساحلی اصلی ، سرمایه گذاران را واجد شرایط دریافت گلدن ویزا پرتغال نمی کند و با این حال ، می توان یک ملک تجاری را در این مکان ها انتخاب کرد و همچنان واجد شرایط بود.

وکیل مهاجرت به پرتغال

کشور هایی مانند کانادا و استرالیا شاهد هجوم مداوم افرادی است که امیدوارند در داخل مرزهای آن زندگی، کار و تحصیل کنند و وکلای مهاجرت می توانند به افراد، خانواده ها و مشاغل کمک کنند تا مسیرهای مهاجرتی مختلف و اغلب پیچیده را طی کنند.

وضعیت مهاجرت یک فرد ممکن است بر سایر موارد قانونی مانند قانون خانواده ، قانون جزا ، تجارت و قوانین مالیاتی نیز تأثیر بگذارد و با آنها تلاقی داشته باشد و تسلط کامل به قوانین مهاجرت برای وکلای شاغل در آن زمینه ها نیز ضروری است.

وکلای مهاجرت ممکن است از مشتریان در دادگاه های اداری وکالت کنند ، یا ممکن است از مشتریان در مورد حقوق و تعهدات قانونی آنها در رابطه با مهاجرت مشاوره دهند.

همچنین بر اساس دانش خود در مورد قوانین مهاجرت ، راه کارهایی را پیشنهاد می کنند یا ممکن است در برخورد با مقامات دولتی در امور مربوط به درخواست ویزا از موکلان نمایندگی کنند.

اما آنچه که در این میان بسیار مهم و حائز اهمیت است توجه به این امر می باشد که چنین وکلایی فقط مخصوص کشور های نامبرده شده یعنی استرالیا و کانادا و آمریکا است و امکان کسب تخصص در امور مهاجرت در رشته حقوق نمی باشد و فقط در چنین کشور هایی افراد صلاحیت دار در این امور لایسنس دریافت می کنند و ادعای برخی از افراد در خصوص وکیل مهاجرت به پرتغال و به طور کلی در اروپا صحت ندارد.

دعوت می کنیم مقاله وکیل امور مهاجرت کیست؟ را بخوانید تا با مشخصات وکیل مهاجرتی و مفاهیم آن آشنا شوید.

وکیل مهاجرت به پرتغال

موسسه مهاجرتی به پرتغال

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید ، چند مورد وجود دارد که باید قبل از ورود به این کشور انجام شود و موارد دیگر بسته به وضعیت خاص شما پس از ورود به آن رسیدگی می شود ، ویزاها و مجوزهای اجباری و نحوه پیوستن اعضای خانواده به شما و همچنین نحوه یافتن ملکی برای اجاره یا خرید در اسرع وقت مسائلی هستند که نیاز به بررسی دقیق دارند و توصیه می شود با اطلاع از شرایط خاص شروع کنید.

کار با تیمی از متخصصان می تواند هنگام مهاجرت به کشوری جدید بسیار مفید باشد و مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی با داشتن تجربه فراوان در پرونده های موفق می توانند به شما کمک کنند.

پیشنهاد می دهیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز مطالعه کرده و با شرایط مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی نیز آشنا شوید.

دریافت اطلاعات صحیح و به روز درباره جنبه های مختلف پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه