مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین

مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین

کشورهای مکزیک، برزیل، اروگوئه، آرژانتین، پاناما، شیلی و کاستاریکا از بهترین مقاصد مهاجرتی در آمریکای لاتین شناخته می شوند.

مهاجرت از طریق کار، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج بهترین روش های مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین شناخته می شوند.

 بزرگ ترین و برترین اقتصاد آمریکای لاتین مربوط به کشور برزیل است.

 باید گفت که پایتخت این کشور، یعنی شهر مونته ویدئو از بهترین مقاصد این کشور برای مهاجرت است.

 زیرا این کشور اقتصادی بزرگ دارد و بازار کار آن روز به روز در حال پیشرفت است و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده که آن را مقصدی بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی می کنند.

مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین می تواند یک تصمیم بزرگ و هیجان انگیز باشد و تجربه ای بسیار متفاوت تر از کشورهای اروپایی یا آمریکا شمالی را برای شما به دنبال آورد. مردم آمریکای لاتین ، مردمی خون گرم، شاد و مهمان نواز بوده و دارای فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت از مردم آسیا به خصوص خاورمیانه هستند.

مهاجرت به آمریکای لاتین نیاز به بررسی پارامترها، عوامل و شرایط مختلفی دارد که به طور جداگانه باید برای هر کشور از 13 کشور این قاره بررسی شود. البته برخی از کشورهای آمریکای لاتین برای مهاجرت مناسب هستند که در این مطلب توسط کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی به شما عزیزان معرفی خواهند شد.

مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین به دلیل رشد بالای اقتصاد آن ها، آموزش با کیفیت و معتبر، هزینه های ارزان زندگی و تحصیل و امنیت خوبشان چندین سالی است که مورد توجه واقع شده است. پیش بینی می شود که طی دهه های آینده این قاره به یکی از قاره مهاجرپذیر و البته بسیار پیشرفته و مدرن در دنیای ما مبدل شود. 

چگونه مقصد خود در آمریکای لاتین را بیابیم؟

برای مهاجرت به آمریکای لاتین، باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید تا بتوانید بهترین کشور و شرایط را برای خود و خانواده تان پیدا کنید. یافتن بهترین مقصد در این قاره برای مهاجرت به نیازها، اولویت ها و شرایط فردی شما بستگی دارد، به همین خاطر شاید برای افراد مختلف، مقاصد مختلفی مناسب و ایده آل باشند.

در ادامه این بخش قصد داریم به شما نشان دهیم که با بررسی و یا فراهم کردن چه موارد و عواملی، می توانید بهترین مقصدتان در  آمریکای لاتین را یافته و به آن جا مهاجرت کنید:

  • تحقیقات کامل و جامعی انجام دهید:

با مطالعه مقالات، وب سایت ها و گزارش های مربوط به مهاجرت به آمریکای لاتین شروع کنید و اطلاعاتی در مورد آب و هوا، فرهنگ، زبان، اقتصاد، هزینه زندگی، فرصت های شغلی، سیستم آموزشی، سیستم مراقبت های بهداشتی و سایر عوامل مهم برایتان را جمع آوری نمایید. شما می توانید از وب سایت های دولتی، وب سایت های سازمان های بین المللی و وب سایت های خبری برای یافتن اطلاعات به روز استفاده نمایید..

  • با افراد مقیم و ساکنِ آمریکای لاتین صحبت کنید:

با افرادی که در حال حاضر در کشورهای آمریکای لاتین زندگی می کنند، صحبت کرده و ارتباط برقرار نمایید. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی، انجمن های آنلاین یا رویدادهای مربوط به مهاجرت با آن ها ارتباط برقرار کنید. از تجربیات آن ها در مورد زندگی در آمریکای لاتین سوال کنید و از آنان بخواهید در مورد مزایا و معایب زندگی در آن کشور به شما اطلاعات مناسبی ارائه کنند.

  • از وکیل یا مشاور مهاجرتی مشاوره بگیرید:

یک وکیل مهاجرت باتجربه می تواند به شما در ارزیابی گزینه های خود و انتخاب بهترین مسیر برای مهاجرت کمک کند. آن ها می توانند به شما در مورد الزامات ویزا، فرآیند درخواست و سایر مسائل حقوقی مربوط به مهاجرت مشاوره دهند. مقاله ویژگی های یک وکیل مهاجرتی خوب می توانید در این مسیر به شما کمک کند.

  • انگیزه های خود را برای مهاجرت مشخص کنید:

به دنبال چه نوع فرصت هایی هستید؟ چه سبک زندگی را برای خود و خانواده تان متصور هستید و قصد دارید در کشور مقصد به چه دستاوردهایی دست پیدا کنید؟! تمامی این ها می تواند در یافتن مقصد مناسب به شما کمک کند.

  • شرایط خود را ارزیابی کنید:

مهارت ها، تحصیلات، تجربه کاری و تسلط شما به زبان های مختلف چه قدر است و آیا شرایط سنی، وضعیت سلامتی و سایر شرایط شما برای مهاجرت به آن کشور مناسب است؟ یا این که شما باید چه شرایطی را فراهم آورید تا قادر به مهاجرت به این کشورها شوید.

  • هزینه های زندگی را محاسبه نمایید:

هزینه های زندگی در آمریکای لاتین می تواند به طور قابل توجهی از کشوری به کشور دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. قبل از مهاجرت، حتماً در مورد هزینه های زندگی در منطقه ای که می خواهید به آن مهاجرت کنید، تحقیق کنید.

  1. زبان محلی را بیاموزید:

یادگیری زبان محلی می تواند به شما در انطباق با زندگی در کشور جدیدتان و پیدا کردن شغل و دوستان جدید کمک کند. دقت کنید که مردم در آمریکای لاتین میزان نه چندان بالایی به زبان انگلیسی تسلط دارند، به همین خاطر یاد گرفتن زبان محلی امری نسبتا واجب است.

  • فرهنگ آنان را بشناسید:

آمریکای لاتین منطقه ای متنوع است و قبل از مهاجرت، حتماً در مورد فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد خود تحقیق کنید. ضمن این که باید بدانید فرهنگ مردم کشورهای آمریکای لاتین با مردم ما تفاوت هایی دارد که برخی ممکن است جذاب و تازه و برخی ناخوشایند باشند، به همین خاطر از قبل در مورد آن ها مطلع شوید.

بهترین مقاصد مهاجرت در آمریکای لاتین

در این بین به مانند دیگر قاره ها، در آمریکای لاتین نیز چندی از کشورها دارای شرایط زندگی مناسب تری نسبت به سایرین بوده و معمولا از سوی مهاجران خارجی بیش تر مورد استقبال قرار می گیرند. دلایلی همچون تحصیلات ارزان، هزینه های زندگی مناسب، کفیت بالای آموزش، بازار کار فراهم تر، اقتصاد قوی تر، رفاه بیش تر و مواردی متعدد دیگری در این کشورها باعث چنین استقبالی می شوند.

در ادامه این بخش نیز چند کشور مناسب که می توانند بهترین گزینه ها برای مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین باشند، را به همراه ویژگی ها و شرایط اقتصادی، آموزشی و فرهنگی حاکم بر آن ها برای شما شرح خواهیم داد.

برزیل

برزیل با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ ترین و شرقی ترین کشور آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است. برزیل از نظر مساحت پنجمین کشور بزرگ جهان و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است که پایتخت آن برازیلیا و پرجمعیت ترین شهر آن سائوپائولو است. این فدراسیون از اتحادیه 26 ایالت و ناحیه فدرال تشکیل شده است.

برزیل تنها کشور در قاره آمریکا است که زبان پرتغالی را به عنوان زبان رسمی دارد و به دلیل بیش از یک قرن مهاجرت گسترده از سراسر جهان، یکی از چند فرهنگی ترین کشورها بوده و از نظر قومیتی متفاوت است. همچنین برزیل بزرگ ترین اقتصاد آمریکای لاتین را دارد و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مانند کشاورزی، صنعت، خدمات و فناوری اطلاعات در آن وجود دارد.

برزیل کشوری با فرهنگ، موسیقی، غذا و مردم متنوع است و این امر می تواند تجربه ای غنی و متنوع برای مهاجران فراهم کند. مردم این کشور نیز بسیار مهمان نواز هستند و به خونگرمی شهرت دارند. این کشور دارای بازار کار مناسبی است و اقتصاد آن با سرعت بالایی در حال رشد است و فرصت های کاری در آن در حال افزایش است.

همچنین برای تحصیل و اخذ مدرک نیز می توانید به دانشگاه های آن مراجعه کنید، زیرا تعدادی از دانشگاه های آن در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و به طورکل نیز، کیفیت آموزش و تدریس در دانشگاه های این کشور بالا و قابل قبول است. مقاله تحصیل در برزیل را بخوانید.

البته باید دقت داشته باشید که نرخ جرم و جنایت در برخی از شهرهای برزیل بالا است، به خصوص در مناطق فقیرنشین. علاوه بر این زبان رسمی برزیل پرتغالی است و یادگیری این زبان می تواند برای مهاجران دشوار باشد.

اروگوئه

اروگوئه با نام رسمی جمهوری شرقی اروگوئه کشوری در آمریکای جنوبی است که در غرب و جنوب غربی با آرژانتین و در شمال و شمال شرق با برزیل مرز مشترک دارد، در حالی که از جنوب با ریودولا پلاتا و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس همسایه است.

اروگوئه جمعیتی در حدود 3.4 میلیون نفر دارد که نزدیک به 2 میلیون نفر از آن ها در منطقه شهری پایتخت و بزرگ ترین شهر آن یعنی مونته ویدئو زندگی می کنند. اروگوئه به دلیل این که یکی از باثبات ترین کشورهای سیاسی و اقتصادی در آمریکای جنوبی است، با نگرش اجتماعی مترقی نسبت به زندگی روزمره شناخته شده است.

سطح زندگی و رفاه در این کشور بالا است و نرخ بیکاری پائین تر از سایر کشورهای آمریکای لاتین می باشد، به همین خاطر می تواند مقصدی مناسب برای کار و سرمایه گذاری باشد. همچنین اروگوئه به داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در آمریکای لاتین مشهور است و دانشگاه های آن برای اخذ مدرک معتبر و شناخته شده هستند.

اروگوئه

آرژانتین

آرژانتین کشوری است که در جنوبی ترین نقطه آمریکای لاتین قرار دارد و مکان هیجان انگیزی است که همه باید از آن آگاه باشند، با سواحل وسیع، دشت های بی کران و کوه های سر به فلک کشیده آند. آرژانتین کشوری با تضادهای جذاب است، آرام، مهمان نواز، مترقی و مبتکر.

این کشور از فناوری استقبال می کند و از زیرساخت های مدرن در عین ارزش گذاری برای سنت ها برخوردار است. علاوه بر این، آرژانتین فوق العاده مقرون به صرفه است و سبک زندگی با کیفیتی را ارائه می دهد که برای مهاجرین می تواند بسیار جذاب باشد.

میلیون ها گردشگر سالانه به این کشور سفر می کنند تا در فعالیت های هیجان انگیز و فرهنگ غنی آن شرکت کنند. اگرچه بازدید از آرژانتین چشمگیر است، اما زندگی در آن جا بهترین راه برای تجربه فرهنگ پر جنب و جوش و مناظر خیره کننده این کشور بی نظیر است.

جالب است بدانید آرژانتین از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه بالایی قرار دارد و از نظر کیفیت زندگی، از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش و امنیت عمومی، در بین کشورهای آمریکای لاتین پیشرو است. اقتصاد و آموزش در آن نیز روز به روز بهتر و بزرگ تر و با کیفیت تر می شود که این کشور را برای مهاجرت مقصدی مناسب می کند.

البته باید توجه کنید که نرخ تورم در این جا کمی بالاست و اگر نتوانید از طریق افزایش درآمد، آن را جبران کنید، شاید قدرت خرید شما تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین زبان رسمی این کشور، زبان اسپانیایی است که یادگیری آن شاید برای برخی از مهاجرین سخت و چالش برانگیز باشد.

از بهترین شیوه های مهاجرت به این کشور، روش تحصیلی است؛ مقاله شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 را بخوانید و با بهترین دانشگاه ها و رشته های ارائه شده در آنها آشنا شوید.

آرژانتین

مکزیک

هر فردی که قصد مهاجرت به مکزیک را برای مدتی بیش از شش ماه دارد، بسته به مدت و هدف اقامت خود، باید ویزای اقامت و کارت اقامت داشته باشد. خارجی هایی که می خواهند به طور دائم در مکزیک مستقر شوند باید کارت اقامت دائم مکزیک را داشته باشند.

این کشور با جمعیتی حدود 130 میلیون نفر، دهمین کشور پرجمعیت جهان و پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان است. مکزیک به عنوان یک جمهوری فدرال قانون اساسی، متشکل از 31 ایالت و مکزیکو سیتی، پایتخت آن سازماندهی شده است. مکزیک مقصد بسیاری از مهاجرانی است که قصد دارند به صورت زمینی و خاکی خود را به آمریکا برسانند.

اما مزیت مهاجرت به این کشور این است که بدون نیاز به دریافت مجوز کار، مجاز به کار در مکزیک هستید و می توانید برای بیمه درمانی رایگان اقدام کنید. همچنین شما می توانید به اقامت دائم این کشور نیز رسیده و تابعیت اصلی خود را نیز حفظ نمایید، چون مکزیک قانون دو تابعیتی را می پذیرد.

مکزیک دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مانند تولید، گردشگری، خدمات مالی و حوزه کامپیوتر و آی تی در آن وجود دارد. همچنین هزینه ها و مخارج در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و می تواند برای مهاجران جذاب باشد.

مقاله کار در مکزیک را بخوانید و با شرایط کار و مشاغل مورد نیاز در ان آشنا شوید.

باید بگوییم که علاوه بر این کشورها که به شما معرفی کردیم، کشورهای پاناما، کاستاریکا و شیلی نیز مقاصد بسیار خوبی برای مهاجرت به آمریکای لاتین هستند که شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مناسبی داشته و می توانند برای مهاجرت شما مقاصد جذاب و کارآمدی باشند.

روش های مناسب برای مهاجرت به کشورهای آمریکای لاتین

روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکای لاتین وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهترین روش برای شما به شرایط، اولویت ها و اهداف تان بستگی خواهد داشت که می تواند برای هر فرد، روشی متفاوت را بهترین گزینه معرفی نماید. در ادامه روش هایی که در سال 2024 برای مهاجرت به این کشورها می توانند بهترین باشند را خواهیم شناخت. البته می توانید با مراجعه به مقاله روش های قانونی مهاجرت، با تمام شیوه های امن و قانونی مهاجرت هم آشنا شوید؛ راه هایی که شاید تا کنون نمیشناختید!

مهاجرت از طریق کار

داشتن مهارت ها و تجربه کاری مرتبط با نیاز بازار کار کشور مقصد و داشتن مدرک تحصیلی معتبر در کنار تسلط به زبان محلی (در حد متوسط به بالا) از جمله اصلی ترین شرایط لازم برای مهاجرت از این طریق می باشند. البته دقت داشته باشید که یافتن شغل مناسب در کشور مقصد می تواند دشوار باشد و شاید نیاز به اخذ مجوز کار داشته باشید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

تمکن مالی کافی برای سرمایه گذاری در کشور مقصد و داشتن طرح تجاری مناسب در کنار رعایت قوانین و مقررات مربوط به سرمایه گذاری از جمله شرایط لازم برای مهاجرت از این طریق است که باید متقاضیان آن ها را فراهم آورند. 

اما این روش امکان دریافت اقامت دائم یا موقت و امکان راه اندازی کسب و کار و ایجاد فرصت شغلی جدید در کنار بهره مندی از مزایای اقتصادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

اگر قصد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را دارید، با مطالعه مقاله حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت چقدر است و در کدام کشور ها امکان پذیر است؟ می توانید انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

[html_block id="122592"]

مهاجرت از طریق تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکای لاتین پذیرش در دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در کشور مقصد و داشتن مدرک تحصیلی معتبر در کنار تامین هزینه های تحصیل از اصلی ترین شرایط لازم هستند. البته باید نیاز به یادگیری زبان محلی کشورها و همچنین رقابتی بودن پذیرش در رشته های خوب دانشگاه های این کشور را نیز مدنظر قرار دهید.

برای تعیین مقصد مهاجرت تحصیلی می توانید به مقاله جامع تحصیل در خارج از کشور مراجعه کرده و بهترین ها را بشناسید.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که تابعیت یکی از کشورهای آمریکای جنوبی را دارد و همچنین اثبات تمکن مالی و تمایل به زندگی مشترک در کنار رعایت قوانین و مقررات مربوط به ازدواج و واقعی بودن آن از جمله شرایط اصلی مهاجرت از طریق ازدواج هستند. شما می توانید از این روش به اقامت دائم کشور مقصد برسید.

البته نیاز است که ازدواجتان واقعی و پایدار بوده و فقط برای مهاجرت صورت نگرفته باشد. علاوه بر این شما باید دقیقا از مراحل قانونی و شرایط و ضوابط حاکم بر این امر مطلع باشید تا بتوانید با موفقیت به هدف خود برسید.

همه آنچه باید درباره اقامت از طریق ازدواج بدانید را در مقاله لینک شده به شما تقدیم کرده ایم.

برای شناخت دقیق تر روش ها و مراحل مهاجرت به هریک از کشورهای آمریکای لاتین، با تیم خبره مشاورین رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های آمریکای لاتین را نیز در مقاله مربوطه برای شما عزیزان طبق آخرین تغییرات و اطلاعات شرح داده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

مقالات زیر را بخوانید و درباره کشورهای آمریکای لاتین اطلاعات مفیدی کسب کنید.

[html_block id="122604"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *