حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت چقدر است و در کدام کشور ها امکان پذیر است؟

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت چقدر است؟ در کدام کشور سرمایه گذاری کنم؟ سرمایه گذاری در خارج از کشور یکی از روش های مهاجرت شناخته می شود که می تواند در برخی از کشورها اقامت موقت و حتی دائم را برای افراد به ارمغان آورد اما آن چه دارای اهمیت است، این است که شرایط، قوانین و بودجه های لازم برای اقدام و رسیدن به این هدف در کشورهای مختلف جهان متفاوت بوده و متقاضیان باید بتوانند بهترین گزینه ممکن را برای خود پیدا کنند.

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت

مشاور مهاجرتی

بله کشور اسپانیا به خریداران ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو ویزای اقامت طلایی اعطا می کند.

 در کشور آلمان فقط از طریق ثبت شرکت می توان از راه سرمایه گذاری به اقامت دائم رسید.

بله کشور یونان به خریداران ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار ویزای اقامت طلایی اعطا می کند.

 در کشور پرتغال از طریق راه هایی نظیر خرید ملک، خرید اوراق، خرید سهام، خرید ملک در مناطق باستانی و یا با عمر بیش از 30 سال، کارآفرینی و خرید بیزنس می توان از راه سرمایه گذاری به اقامت دائم رسید.

 برای دستیابی به اقامت دائم کشور اسپانیا از این طریق باید حداقل 1 میلیون یورو سرمایه گذاری کنید.

در ابتدای امر، باید دید که این فرصت در کدام کشورها وجود دارد و کدامیک، شرایط مناسب تر و بهتری را با توجه به اهداف فرد در دسترس قرار می دهند. علاوه بر این، اطلاع از حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت نیز اهمیت بسیاری دارد، چون کشورهای اعطا کننده اقامت از این طریق، معمولا حداقل مبلغی را از سرمایه گذاران درخواست خواهند نمود.

خوب است بدانید که کشورهای مختلف تلاش می کنند تا سرمایه های مالی مختلفی را وارد سیستم اقتصادی خود کنند و به رشد اقتصادی کشور خود کمک نمایند. حال، هرچه کشور انتخابی شما کشوری مطرح تر و دارای شرایط رفاهی، اقتصادی و زندگی بهتری باشد، درخواست مالی بیش تری نیز از شما خواهد داشت.

در ادامه این مطلب تیم کارشناسان شرکت رجبی شما را با حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در چند کشور مطرح و مناسب مهاجرتی که طی سالیان گذشته جزء مقاصد اصلی ایرانیان بوده اند، آشنا خواهند نمود.

شرایط لازم برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

در ابتدا بسیار مهم است بدانید که برای سرمایه گذاری در خارج از کشور روش های مختلفی وجود دارد که هرکدام می توانند برای دسته ای افراد مناسب بوده و هریک نیز دارای شرایط و قواعد متفاوت و کاملا مختص به خود خواهند بود. 

بهترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور شامل این موارد است:

  • کارآفرینی
  • راه اندازی استارتاپ
  • خرید ملک
  • خرید بیزنس آماده و فعال
  • ثبت شرکت
  • خود اشتغالی

ضمن این که هرکدام از این راه ها شرایط ویژه و مختص به خود را دارند، برخی شرایط نیز به صورت عام وجود دارند که در اکثر روش های سرمایه گذاری مورد نیاز خواهند بود، این شرایط به شرح زیر هستند:

  • داشتن بودجه کافی و لازم برای سرمایه گذاری در روش مربوطه
  • داشتن اطلاعات کافی و مناسب از بازار مالی و اقتصاد کشور مدنظر
  • داشتن شرایط سنی مناسب ( معمولا بهتر است بالای 18 سال باشد)
  • داشتن تسلط لازم و کافی به زبان کشور مقصد
  • داشتن تجربه فعالیت در حوزه و زمینه مورد نظر برای سرمایه گذاری
  • استفاده از تجارب و اطلاعات فرد یا یک تیم متخصص در این حوزه
  • نداشتن مشکلات مالی، مهاجرتی و یا قضایی در کشور انتخابی
  • سلامت جسمی و توانایی مدیریت سرمایه گذاری مربوطه در صورت نیاز

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ای که که برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تهیه کرده ایم را مورد مطالعه قرار دهید. در ادامه نیز سرمایه مالی مورد نیاز برای روش هایی که منجر به دریافت اقامت در برخی کشورهای مطرح می شوند را به اطلاعتان می رسانیم.

شرایط لازم برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در کانادا

کانادا کشوری ایالتی است که هر استان آن قوانین مشخص و گاهی متفاوت از سایر استان ها دارد، به همین خاطر برای اطلاع دقیق از جزئیات روش ها و همچنین میزان سرمایه لازم برای دستیابی به اقامت در این کشور و در هر ایالت حتما ابتدا عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا را مطالعه نمایید.

اما در ادامه روش ها و حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت از طریق هریک در کنار شرایط مهم هریک را برای شما قرار داده ایم:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
برنامه استارتاپ75 هزار تا 200 هزار دلارحداقل 2 تا 5 سال سابقه مدیریتی
برنامه کارآفرینی فدرالتمکن مالی 2 میلیون دلار کانادا و سپرده 1.2 میلیون دلاریخرید یا را اندازی بیزنس و استخدام 3 تا 5 شهروند کانادایی (در حال حاضر فعال نیست)
برنامه خود اشتغالیارائه 30 هزار دلار تمکن مالی2 سال سابقه کار برای هنرمندان و 2 سال سابقه عضویت در تیم های ملی برای ورزشکاران
برنامه سرمایه‌گذاری استان کبکحداقل 1.2 میلیون دلارپس از 5 سال بدون هیچگونه سودی به شما بازگردانده می شود
ثبت شرکتبیش از 120 هزار دلار
خرید ملکاقامت ندارداقامت ندارد

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در فرانسه

فرانسه یکی از اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا و جهان است که سرمایه گذاری در آن می تواند علاوه بر امنیت بالای مالی، شما را به یک سودهی و درآمد مناسب نیز برساند؛ این کشور برای افراد دارای سرمایه روش های مختلفی را در دسترس قرار داده است تا آنان بتوانند بودجه خود را به این کشور و اقتصاد آن تزریق کرده و در مقابل به اقامت این کشور نیز دست پیدا کنند.

هریک از روش های موجود نیاز به شرایط و جزئیاتی خاص دارند که در عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه مفصل درباره آن ها توضیحات لازم را ارائه داده ایم. در ادامه نیز به صورت خلاصه روش هایی که منجر به اقامت خواهند شد و بودجه لازم آن ها را خواهیم گفت:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
ثبت شرکتحداقل 4 هزار تا 30 هزار یوروحداقل مدرک کارشناسی ارشد، بیزنس پلن قوی، سوابق کاری مرتبط لازم است.
خود حمایتی40 هزار یورو برای متقاضیاین میزان بودجه باید حداقل 6 ماه در حسابی موجود باشند و شخص از طرق مختلف ثابت کند در کشور خود تمکن مالی بالایی دارد
20 هزار یورو به ازای همسر
10 هزار یورو به ازای هر فرزند
خرید بیزنسحداقل 350 هزار یورو

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای در حال پیشرفت در اروپا است که سرعت رشد اقتصادی آن بسیار بالا است و سرمایه گذاری در آن می تواند آینده مالی و شغلی بسیار ایده آلی را برای شما رقم بزند؛ این کشور طی سالیان گذشته جای خود را در بین اقتصادهای بزرگ جهان، باز کرده که باعث شده هم اکنون، مجارستان یک مقصد بسیار مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان می تواند شما را به اقامت دائم این کشور برساند و ویزا و در نهایت پاسپورت شینگن را برایتان به ارمغان آورد. مقاله مربوطه را مطالعه نمایید تا جزئیات و مراحل رسیدن به این هدف را بهتر از دیروز بشناسید. در ادامه نیز حداقل مبالغ موردنیاز برای رسیدن به اقامت این کشور را مشاهده خواهید کرد:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
اوراق قرضهحداقل 300 هزار یوروپس از 5 سال وجه بدون سود به شما بازگشت داده می شود
خرید ملکحداقل 300 هزار یوروبعد از 5 سال اقامت دائم داده می شود (برای ایرانیان در دسترس نیست)
ثبت شرکت5 هزار تا 55 هزار یورو
کارآفرینیحداقل 15 هزار یورو

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در اسپانیا

اسپانیا از دیگر کشورهای شناخته شده در جهان است که از اقتصادهای برتر اتحادیه اروپا است و افراد بسیاری همه ساله از دیگر کشورهای جهان به قصد دریافت اقامت و زندگی در آن نسبت به سرمایه گذاری در این کشور اقدام می کنند. این کشور از معدود کشورهای اروپایی است که هنوز ویزای طلایی از طریق خرید ملک را ارائه می کند.

البته این تنها راه دستیابی به اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری نیست، در عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا تمامی اطلاعات به روز و دقیق در این باره را برای شما قرار داده ایم. در ادامه نیز اطلاعات مختصر و لازم را نیز در این زمینه مشاهده خواهید نمود؟

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
خرید ملکحداقل 500 هزار یورونباید ملک را تا 5 سال بفروشید.
تمکن مالیواریز 1 میلیون یورو به حسابی در اسپانیا یا درآمدی 3 هزار یورویی در کشور خود و به ازای هر نفر 20 هزار یورو در حساب کشور خود داشته باشیدابتدا ویزای یک ساله صادر و سپس ویزای بلند مدت صادر خواهد شد
خرید اوراق قرضه دولتیحداقل 2 میلیون یوروصدور ویزای 1 ساله سپس 2 ساله و باز 2 ساله و بعد از 5 سال اقامت دائم
خرید سهامحداقل 1 میلیون یوروصدور ویزای 1 ساله سپس ویزای 5 ساله
ثبت شرکت3 هزار تا 60 هزار یوروباید حداقل 5 سال بیزنس فعال بوده، سود ده باشد و مالیات آن کامل پرداخت شود

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در پرتغال

شاید در میان کشورهای مطرح اتحادیه اروپا کشور پرتغال چندان مطرح و زبان زد نباشد، اما برخلاف تصور این کشور یک مقصد بسیار خوب برای سرمایه گذاری و همچنین اخذ اقامت است. این کشور طی سالیان گذشته با رشد اقتصادی بالایی مواجه بوده و نرخ بیکاری آن نیز مناسب بوده و در حال کاهش است.

این عوامل باعث می شود که امنیت سرمایه گذاری شما بالا رفته و بتوانید به درآمد و یا سود مدنظرتان از این امر دست پیدا کنید. همچنین روش های مختلفی وجود دارد که شما را به اقامت دائم این کشور خواهند رساند که یکی از جذاب ترین آن ها ویزای طلایی است که با خرید ملک به شما تعلق می گیرد.

عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را مطالعه کرده تا تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید. همچنین جدول زیر نیز اطلاعاتی خلاصه ولی مفید را به شما منتقل خواهد نمود:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
خرید ملک500 هزار یوروباید حتما 5 سال ملک را حفظ نمایید
400 هزار یورو برای مناطق کم جمعیت
کارآفرینی250 هزار یوروحداقل باید 10 شغل برای شهروندان پرتغالی ایجاد کنید
خرید ملک در مناطق باستانی و یا با عمر بیش از 30 سال350 هزار یوروباید حتما 5 سال ملک را حفظ نمایید
280 هزار یورو برای مناطق کم جمعیت
خرید سهام500 هزار یورو5 سال باید سهام خود را حفظ کنید
خرید اوراق قرضه دولتی500 هزار یورو5 سال باید اوراق خود را حفظ کنید
خرید بیزنس یا سرمایه گذاری در آن500 هزار یوروحداقل باید 5 شغل جدید ایجاد کنید.

حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت در یونان

یکی از کشورهای قدیمی که همواره به ویزای طلایی خود معروف بوده است کشور یونان است که از سال 2013 این قانون را به اجرا درآورده و به خریداران ملک با مبلغ مشخص در خاک خود اقامت اعطا می کند. باید بگوییم که یونان می تواند یک گزینه ارزان برای رسیدن به پاسپورت اتحادیه اروپا از طریق ویزای طلایی باشد.

البته روش های دیگر سرمایه گذاری نیز در این کشور وجود دارند که شما را به اقامت یونان خواهند رساند. در ادامه این روش ها و شرایط و مبالغ لازم برای اقدام از طریق هریک را مشاهده خواهید نمود:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
ثبت شرکت400 هزار دلار
خرید ملک250 هزار دلارباید ملک را به مدت 5 سال حفظ کنید
خرید سهام یا اوراق قرضه دولتی400 هزار دلارحفظ خرید خود به مدت 7 سال
سپرده گذاری در بانک های یونان400 هزار دلارحفظ سرمایه در بانک به مدت حداقل 7 سال
تمکن مالیدرآمد 2 هزار دلار ماهانهباید حداقل در هر سال 183 روز طی 7 سال در یونان اقامت داشته باشید.
حداقل 24 هزار دلار در حساب بانکی در یونان

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت در آلمان

شاید از دیدن کشور آلمان در اینجای مطلب تعجب کنید، اما باید بدانید با این که این کشور قوی ترین اقتصاد اروپا است اما اگر فقط قصدتان از سرمایه گذاری در آن دریافت اقامت باشد، نمی تواند گزینه مناسبی برای شما تلقی شود.

آلمان کشوری است که سرمایه گذاری در آن ریسک کمی داشته و شما با امنیت مالی بسیار بالایی مواجه هستید.

اما این کشور قوانین مهاجرتی سختی دارد و فقط از طریق ثبت شرکت می توان به اقامت آن رسید.

خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق، سپرده گذاری در بانک و برخی دیگر روش ها منجر به اعطای اقامت در این کشور نخواهد شد. فقط در صورتی که در این کشور ثبت شرکت کرده و بیزنسی راه اندازی کنید اقامت به شما تعلق می گیرد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت در آلمان

در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان تمامی روش های سرمایه گذاری، شرایط، مزایا و معایب و مراحل آن ها را شرح داده ایم. جدول زیر خلاصه ترین جدول این مطلب خواهد بود:

روش مهاجرتیحداقل بودجه لازمشرایط
ثبت شرکتحداقل 25 هزار یوروبیزنس پلن قوی، استخدام 5 آلمانی، تسلط به زبان آلمانی و باید 5 سال بیزنس شما فعال و سود آور باشد.

سرمایه گذاری و دریافت اقامت در دیگر کشورها

کشورهایی که در بالا با آن ها آشنا شدیم از جمله بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با سرمایه گذاری در آن ها به اقامت دائم برسید و علاوه بر این، یک مقصد بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و زندگی نیز تلقی می شوند.

زندگی در این کشورها به نوعی شما را به یک مهاجرت موفقیت آمیز می رسانند.

البته سایر کشورها نظیر ایتالیا، لهستان، عمان، اتریش، نروژ و برخی دیگر از کشورها نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به عنوان مقصد مناسبی برای مهاجرین در نظر گرفته شوند که بستگی به اهداف، بودجه و برنامه های متقاضیان خواهند داشت.

شما باید این موضوع را با مشورت با تیمی مجرب و یا افرادی با دانش در این حوزه مورد بررسی قرار دهید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با سرمایه گذاری و دریافت اقامت در سایر کشورها می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

سرمایه گذاری و دریافت اقامت در دیگر کشورها

رویای خود را برای زندگی در کشوری دیگر دنبال می‌کنید؟ اطلاعات خود را بیشتر کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه