اجاره و خرید ملک در سوئیس

اجاره و خرید ملک در سوئیس به طور قطع یک فرصت سرمایه گذاری موفق را در خارج از کشور برای شما به ارمغان می آورد.

باید توجه داشته باشید که این فرصت سرمایه گذاری با شرایط و ضوابط خاصی برای افراد خارجی امکان پذیر است که باید این شرایط و محدودیت ها به نوعی مورد بررسی قرار گیرند و با توجه به آن ها برای این هدف اقدامی صورت گیرد که بعدا ایراد و مشکلی برای سرمایه گذار پیش نیاید . با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همراه شوید تا اجاره و خرید ملک در سوئیس کامل تر بشناسید.

اجاره و خرید ملک در سوئیس از سوی افراد خارجی به دو هدف می تواند صورت پذیرد ، اول مهاجرت به سوئیس و یا جهت سرمایه گذاری در سوئیس که هرکدام از این موارد یقینا شرایط را به نوعی متفاوت برای شما پیش خواهند برد و قطعا در خرید ملک شما تاثیر بسیاری خواهند گذاشت . همچنین باید دقت داشته باشید که در بازار ملک سوئیس در حال حاضر عرضه نسبت به تقاضا کمتر است و این باعث به وجود آمدن یک بازار رقابتی شده است.

به همین خاطر اگر قصد اجاره و خرید ملک در سوئیس را دارید با یافتن گزینه مورد نظر خود سریعا اقدام نمایید تا این فرصت از دست شما نرود و نصیب دیگران نشود ، به خصوص این بازار رقابتی در رابطه با اجاره ملک و در شهرهای بزرگ و اصلی سوئیس بیش تر وجود خواهد داشت تا خرید ملک.

مقاله مهاجرت به سوئیس را هم در کنار این محتوا بخوانید تا هر چه بیشتر با روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور زیبا آشنا شوید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در سوئیس

چنانچه قصد اجاره و خرید ملک در سوئیس را دارید ، با دیدن این ویدئو از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی و یا شنیدن پادکست ارائه شده اطلاعات بسیار مفید و جالبی در این این زمینه کسب کنید.

پادکست اجاره و خرید ملک در سوئیس

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در سوئیس

محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در سوئیس

سوئیس به عنوان یکی از کشورهای مرفه و دارای رفاه بالا جهت زندگی در جهان ، برای خارجی های خریدار ملک شرایط خاصی را در نظر گرفته است و بر اساس آن این افراد را به 3 دسته تقسیم بندی کرده و هر فرد بر اساس شرایط خود و دسته ای که قرار می گیرد می تواند برای  اجاره و خرید ملک در سوئیس اقدام نماید.

به همین خاطر باید توجه داشته باشید که هدفتان را از خرید ملک در این کشور مشخص نمایید ، زیرا خرید ملک در برخی از شهرهای خاص برای شهروندان ایرانی در دسترس نبوده و برای دست یابی به این هدف ابتدا باید به نوعی اقامت این کشور را به دست آورید که با توجه به اقتصاد کشور سوئیس روش های متفاوتی در دسترس افراد می باشد که با تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانید از محدودیت موجود برای خریداران خارجی ملک در سوئیس اگاه شوید.

حالات مختلف خرید ملک برای خریداران خارجی

همانطور که گفتیم افراد خارجی برای اجاره و خرید ملک در سوئیس با توجه به شرایط اقامتی خود دارای محدودیت های متفاوتی هستند که این حالات به شرح زیر می باشند:

  • افراد دارای اقامت C سوئیس ، شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA : این افراد از لحاظ اجازه خرید ملک مانند شهروندان سوئیسی بوده و هیچ گونه محدودیتی سر راه آنان وجود ندارد و می توانند در هر جای این کشور و به هر تعداد ملک که می خواهند خرید نمایند.
  • افراد دارای اقامت B سوئیس : این افراد فقط قادر هستند تا ملکی را برای اسکان و محل زندگی خود خریداری نمایند و برای خرید ملک به تعداد بیش تر محدود بوده و باید برای آن مجوز دریافت نمایند . همچنین باید حداقل 6 ماه از سال را در این ملک خریداری شده اقامت گزینند . همچنین اگر ملک دومی را در صورت دریافت مجوز خریداری نمودند باید حداقل 3 هفته از سال را هم در آن اقامت داشته باشند.
  • افرادی که در هیچ یک از دسته های بالا جای نمی گیرند و عضو اتحادیه اروپا نیستند در شهرهای ژنو ، زوریخ ، بازل و دیگر شهرهای اصلی سوئیس قادر به خرید ملک نیستند و فقط اجازه خرید ملک در مناطق توریستی این کشور را دارند یعنی خارجی ها قادر به خرید در استراحتگاه های اسکی در کانتون برن ، گرووبندن ، اوبوالدن ، اوری ، وود و والیز هستند . همچنین این املاک نمی تواند از مساحت 1000 متر زمین و حداکثر 200 متر زیربنا بیش تر شود.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید ملک در اروپا با کمترین ریسک با راهنمایی مشاوران و متخصصان هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر بازار ملک در سوئیس​

عوامل موثر بر بازار ملک در سوئیس

باید  بتوان عوامل موثر بر بازار ملک در سوئیس را شناخت که این عوامل به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تاثیر عمده ای در جذب و یا دفع مشتریان خارجی و داخلی ، رشد و یا کاهش قیمت املاک ، رونق و یا رکود بازار املاک و همچنین اطمینان از سرمایه گذاری در این بازار خواهند گذاشت.

این عوامل می توانند شما را به یک نتیجه گیری برسانند که آیا سرمایه گذاری در بازار املاک سوئیس امری مناسب و مطمئن بوده و پس از گذشت مدتی سرمایه گذاری شما در چه حالی خواهد بود و چه چیزی از این سرمایه گذاری عاید شما خواهد شد . در ادامه برخی از مهم ترین این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

نرخ مصادره اموال در سوئیس

نرخ مصادره اموال یکی از شاخص هایی است که میزان امنیت سرمایه گذاری شما به عنوان یک فرد خارجی در کشور سوئیس را مشخص می کند و نشان می دهد که چقدر احتمال از دست رفتن ملک و سرمایه شما در این کشور وجود خواهد داشت . سوئیس یکی از بهترین و امن ترین کشورهای جهان در این زمینه می باشد.

طبق آخرین آمار به دست آمده نرخ مصادره اموال ما بین بازه 1 تا 10 دسته بندی می شود ، که کشور سوئیس موفق به کسب امتیاز 1 و کم ترین خطر جهت احتمال مصادره ملک از سوی دولت قرار گرفته است.

نرخ رشد قیمت املاک در سوئیس

طبق آماری که اعلام شده است قیمت ملک در کشور سوئیس از سال 2000 تا پایان سال 2021 همواره در حال افزایش بوده به جز سال 2017 که در این سال با رکود و کاهش قیمتی نه چندان زیاد مواجه شده است . همچنین باید توجه کنید که از سال 2002 تا سال 2017 قیمت ملک در سوئد تقریبا دو برابر شده است.

همچنین از سال 2019 تا کنون نیز به طور متوسط رشد قیمت بازار ملک در سوئیس نزدیک به 2.4% بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال 2025 با همین شیب رشد کرده و بازار املاک رونق بیش تری نیز پیدا کند.

نرخ تورم در سوئیس

با اینکه کشور سوئیس یکی از کشورهای گران اروپا و جهان به شمار می آید ، اما به همان نسبت درآمد نیز در این کشور بالا است و شهروندان سوئیسی یکی از مرفه ترین و پر رفاه ترین زندگی های جهان را به خود اختصاص داده اند . همچنین نرخ تورم در این کشور بسیار پایین می باشد گاها منفی نیز شده است.

به همین منظور با توجه به نرخ تورم پایین و افزایش مناسب درآمد ها سالانه قدرت خرید مردم افزایش می یابد و این موضوع باعث جلوگیری از رکود و سقوط بازاری همچون املاک و سایر بازارها می شود.

تفاوت قیمت خانه در سوئیس بر اساس منطقه شهری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم افراد خارجی با توجه شرایط اقامتی خود قادر به اجاره و خرید ملک در سوئیس می باشند که این موضوع خود می تواند تاثیر زیادی در بازه قیمتی املاک در دسترس افراد بگذارد . به طور مثال افرادی که دارای هیچ کدامیک از آقامت های B و C نبوده و شهروند اتحادیه اروپا نیستند ، باید در مناطق توریستی سرمایه گذاری نمایند که قیمت بسیار گران دارند.

یا افرادی که ویزای نوع C را دارند می توانند حتی در روستاها و شهرهای کوچک این کشور ملک خریداری کنند که ارزان ترین نوع ملک را در اختیار دارند . به طورکلی قیمت ملک در قسمت های توریستی و کلان شهرهای سوئیس دارای بالاترین قیمت ها می باشند که باز در این مناطق در مراکز شهر و قسمت های تجاری قیمت در بالاترین حد خود قرار دارد.

توصیه می کنیم برای اطلاع دقیق از تفاوت قیمت خانه در سوئیس بر اساس منطقه شهری با کارشناسان با تجربه ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید و از تجارب و اطلاعات به روز آنان بهره مند گردید.

تفاوت قیمت خانه در سوئیس بر اساس منطقه شهری​

تفاوت قیمت خانه در زوریخ با سایر شهر های سوئیس

جای تعجب نیست که زوریخ را گرانترین شهر سوئیس در مخارج زندگی و همچنین قیمت اجاره و خرید ملک در سوئیس به شما معرفی نماییم ، البته برخی از مناطق و شهرهای توریستی در سوئیس وجود دارند که از زوریخ نیز گران تر هستند اما زوریخ را باید گران ترین کلان شهر این کشور معرفی کرد که جمعیت بالایی از سوئیس را در خود جای داده است.

البته با توجه به امکانات و خدماتی که در این در دسترس عموم مردم قرار دارد و همچنین وجود فرصت های شغلی بیش تر نسبت به دیگر شهرها و مزایای بسیار دیگر چیزی جز این هم از پایتخت یک کشور نمی توان توقع داشت  ، پس باید دقت کنید که اگر قصد خرید یا اجاره ملک در این شهر را دارید خود را برای قیمت های گران و بالا آماده کنید.

البته جای تذکر است که امکان خرید ملک در این شهر برای همه شهروندان خارجی وجود ندارد که در ابتدای مقاله آن را دقیق توضیح داده ایم ، چنان چه ابهام خاصی نیز در این زمینه دارید می توانید با مراجعه به دفاتر تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی از اطلاعات و راهنمایی های کارشناسان و مشاورین ما مطلع شوید.

نام شهر هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
زوریخ 16687 فرانک 10140 فرانک
ژنو 14263 فرانک 10722 فرانک
بازل 10791 فرانک 8000 فرانک
زوگ 17500 فرانک 12500 فرانک
وینترتور 15550 فرانک 11212 فرانک

قیمت هر متر مربع ملک در سوئیس چقدر است ؟

قیمت هر متر مربع ملک در سوئیس چقدر است ؟ مشخصا قیمت ملک در هر قسمت از کشور سوئیس و با توجه به امکانات شهری و روستایی با یکدیگر تفاوت دارند ، در جدول زیر آخرین قیمت های سال 2022 املاک در شهرهای مختلف این کشور را مشاهده می نمایید.

اجاره ماهانه در سوئیس چقدر است؟

اجاره ماهانه در سوئیس چقدر است؟ اجاره ملک در سوئیس مانند خرید آن نیز نسبت به بقیه کشورهای اروپایی سخت تر است و قیمت اجاره ماهانه نسبت به سایر نقاط اروپا بالاتر می باشد.

باید دقت داشته باشید که همیشه تقاضا برای اجاره آپارتمان در شهرهای ژنو ، بازل و زوریخ بیش تر از سایر نقاط و شهرهای سوئیس است و برای یافتن ملک مناسب لازم است که وقت کافی را صرف نمایید و در صورت یافتن در سریع ترین زمان ممکن آن را اجاره نمایید.

متوسط نرخ اجاره در شهرهای اصلی سوئیس به شرح زیر است :

شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
زوریخ 1993 فرانک 1526 فرانک 3660 فرانک 2652 فرانک
ژنو 2047 فرانک 1686 فرانک 4300 فرانک 3090 فرانک
بازل 1454 فرانک 1177 فرانک 2557 فرانک 2083 فرانک
زوگ 1950 فرانک 1441 فرانک 3833 فرانک 2687 فرانک
وینترتور 1587 فرانک 1150 فرانک 2559 فرانک 1900 فرانک

نحوه یافتن ملک در سوئیس

نحوه یافتن ملک در سوئیس بستگی به شرایط خریدار دارد و شما می توانید در این کشور از روش های مرسومی که در همه جای جهان وجود دارد برای دست یابی به ملک مورد نظر خود استفاده نمایید . یکی از روش های مرسوم ، جستجو در مشاورین املاک در شهرهای مختلف این کشور است که این گزینه برای کسانی مناسب است که در این کشور به هر نحوی حضور داشته و به این مشاورین دسترسی دارند.

از دیگر روش های موجود برای  اجاره و خرید ملک در سوئیس ، جستجو در بخش آگهی های املاک در روزنامه و مجلات معتبر و بزرگ این کشور می باشد که یکی از مناسب ترین روش ها برای دست یابی مستقیم به املاک با قیمت های مناسب و همچنین تماس مستقیم با صاحبین املاک بدون واسطه می باشد.

اما اگر دوست و یا خویشاوندی نیز در این کشور دارید می توانید با کمک گرفتن از آن ها برای یافتن ملک و همچنین مشاوره از آنان ملک مناسب خود را پیدا کنید که این موضوع می تواند برای یافتن ملک مناسب به شما کمک شایانی نماید . البته نباید از روش های آنلاین و دنیای اینترنت نیز غافل شوید که در ادامه به آن می پردازیم.

سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در سوئیس

با گسترش دنیای اینترنت بسیاری از نیازهای انسان را می توان از این طریق راحت تر و سریع تر تهیه و یا برطرف نمود . یکی از نیازهایی که امروزه می توان با استفاده از اینترنت به راحتی آن را حل کرد جستجو در رابطه با اجاره و خرید ملک در سوئیس است که در این زمینه سایت هایی در این کشور در این زمینه فعالیت می کنند و یا همچنین برخی از مشاورین املاک نیز با راه اندازی سایت ها و شبکه های اجتماعی دسترسی را برای کاربران راحت تر نموده اند.

شما می توانید با جستجو در این سایت ها املاک گوناگونی را با مشخصات و ویژگی های گوناگون آنان مشاهده نموده و از قیمت آن ها برای فروش و یا اجاره مطلع شوید و در صورت پسند با صاحب ملک مورد نظر ارتباط برقرار کرده و جهت عقد قرارداد اقدام نمایید . از جمله برترین و معتبرترین سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • https://www.homegate.ch/en
  • https://www.immobilier.ch/en/
  • https://www.immoscout24.ch/en
  • https://www.immostreet.ch/en/
  • https://www.newhome.ch/en/home
  • https://www.alle-immobilien.ch/en/
  • https://www.urbanhome.ch/suchen/mieten/wohnen
  • https://www.home.ch/en/rent
روند خرید املاک و مستغلات در سوئیس

روند خرید املاک و مستغلات در سوئیس

برای اجاره و خرید ملک در سوئیس بهتر است که به طور قانونی و طبق روال مرسوم این کشور عمل نمایید که یقینا حضور یک شخص آگاه و یا یک وکیل با تجربه در این زمینه و در هنگام انجام معامله در این کشور لازم است که شما را همراهی نماید تا از هرگونه احتمال اشتباه ، کلاهبرداری و یا هر اتفاق دیگر جلوگیری نماید.

روند خرید املاک و مستغلات در سوئیس بدین صورت است که شما طبق وضعیت اقامتی خود برای دریافت مجوز خرید ملک اقدام می نمایید و پس از آن شروع به یافتن ملک مناسب خود خواهید نمود . پس از آن با حضور مشاور املاک و یا یک یا چند شاهد قراردادی را ما بین خریدار و فروشنده تنظیم می نمایید و تمامی شرایط معامله و تعهدات طرفین را در آن قید و به امضای تمامی حاضرین می رسانید.

در نهایت شما به همراه فروشنده با حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور سوئیس و ارائه شند ملک مورد نظر جهت انتقال مالکیت ملک و صدور سند جدید به نام شما اقدام خواهید کرد که ممکن است این مرحله تا دریافت سند توسط شما حداکثر تا یک ماه به طول بیانجامد.

اگر قصد سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی دارید ، مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات خود را به روز و تکمیل کنید.

صورتحساب خدمات در سوئیس

یکی از موارد مهمی که پس از اجاره و خرید ملک در سوئیس نیاز دارید با اسکان در ملک مورد نظر خود به آن ها توجه داشته باشید ، صورتحساب خدمات در سوئیس می باشد که در ایالات و شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت هایی را خواند داشت . این صورت حساب ها می تواند شامل هزینه های گرمایش و سرمایش ، آب ، برق ، گاز و هزینه جمع آوری زباله ها شود که این میزان با توجه به محل زندگی بازه ای از 120 فرانک تا 355 فرانک را ماهانه در بر می گیرد.

همچنین از دیگر موارد مهم در این دسته هزینه ماهانه اینترنت ثابت ADSL کابلی در منزل می باشد که این نیز با توجه به شرکت های مختلف ارائه دهنده و شهرهای گوناگون می تواند از 40 فرانک تا 80 فرانک هزینه را شامل شود که این مقدار برای ایمنترنت با شرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود در نظر گرفته شده است . البته اگر شما بابت ملک خود وامی دریافت کرده باشید نیز باید اقساط آن را به طور ماهانه به صورت حساب خود اضافه نمایید.

مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در سوئیس

باید در نظر داشته باشید که در اجاره و خرید ملک در سوئیس شما علاوه بر مبلغ قیمت ملک مد نظرتان باید هزینه های دیگری را نیز برای انجام امود یافتن ملک ، قرارداد ، انتقال سند و غیره پرداخت نمایید که قابل توجه هستند . البته باید بگوییم که مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در سوئیس نسبت به اکثر کشورهای اروپا پایین تر و بسیار کمتر است که یک امتیاز خوب محسوب می گردد.

لازم به ذکر است که در صورتی که جهت کار در سوئیس و یا تحصیل در سوئیس به این کشور مهاجرت کرده اید و قصد خرید ملک را برای اقامت خود دارید باید به هزینه های زندگی در سوئیس نیز توجه دقیقی داشته باشید زیرا این کشور یکی از کشورهای گران اروپا و جهان بوده و مخارج در آن تا حدی گران است . شما می توانید با مراجعه به مقاله های مربوطه در سایت موسسه مهاجرتی رجبی اطلاعات جامعی را در رابطه با مهاجرت به هریک از روش های بالا و همچنین کاهش هزینه های خود کسب نمایید.

مهم ترین مخارجی که باید در هنگام اجاره و خرید ملک در سوئیس به آن ها توجه کنید به شرح زیر است :

  • مالیات بر نقل و انتقال ملک از 0.2% تا 3.3%.
  • هزینه مهر و موم و تمبر در دفتر اسناد رسمی 0.10%
  • هزینه دفتر اسناد رسمی 0.1%
  • هزینه مشاور املاک 3% تا 5%
  • هزینه ثبت نام متقاضی در دفاتر رسمی 0.15%
مالیات و هزینه های وارد بر خرید املاک در سوئیس

اخذ اقامت با خرید ملک در سوئیس

شاید مهم ترین هدف از نگاه سرمایه گذاران بخش املاک جهت اجاره و خرید ملک در سوئیس ،  اخذ اقامت با خرید ملک در سوئیس  باشد که باید بگوییم متاسفانه با اجاره و خرید ملک در سوئیس نمی توان به این هدف دسترسی پیدا کرد ، بلکه شما برای خرید ملک در شهرهای مهم و اصلی این کشور در ابتدا نیاز دارید تا اقامت این کشور را به هر نحوی به دست آورده باشید وگرنه فقط در محل های توریستی قادر به خرید ملک و اقامتی بسیار محدود در سال خواهید بود.

پس اگر قصد دارید که اقامت این کشور را به دست آورید باید با ثبت شرکت در سوئیس و یا دیگر روش های سرمایه گذاری برای این هدف اقدام نمایید و در نهایت برای خرید ملک نیز قدم بردارید ، توصیه می کنیم با مراجعه به مقالات اجاره و خرید ملک در پرتغال و اجاره و خرید ملک در اسپانیا  از چگونگی سرمایه گذاری و دست یابی به اقامت دائم در این کشورها با خرید ملک مطلع شوید و اقامت دائم اتحادیه اروپا را به دست آورید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در سوئیس

خیر ، خرید ملک در برخی از شهرهای خاص سوئیس برای شهروندان ایرانی در دسترس نیست و برای دست یابی به این هدف ابتدا باید به نوعی اقامت این کشور را بگیرید.

  • افراد دارای اقامت C سوئیس ، شهروندان اتحادیه اروپا براحتی در همه جای سوئیس ملک میخرند.
  • افراد دارای اقامت B سوئیس : این افراد فقط قادر هستند تا ملکی را برای اسکان و محل زندگی خود خریداری نمایند.
  • افرادی که در هیچ یک از دسته های بالا جای نمی گیرند و عضو اتحادیه اروپا نیستند اجازه خرید ملک در شهر های مهم را ندارند و فقط می توانند در مناطق توریستی با محدودیت متراژ ملک بخرند.
  • نرخ مصادره اموال در سوئیس
  • نرخ رشد قیمت املاک در سوئیس

  • نرخ تورم در سوئیس

زوریخ 16687 فرانک
ژنو 14263 فرانک
بازل 10791 فرانک
زوگ 17500 فرانک
وینترتور 15550 فرانک

زوریخ 1993 فرانک
ژنو 2047 فرانک
بازل 1454 فرانک
زوگ 1950 فرانک
وینترتور 1587 فرانک

فراموش نکنید که با اجاره و خرید ملک در سوئیس می توانید یک سرمایه گذاری مطمئن را انجام دهید و در کوتاه مدت و یا بلند مدت به سود مناسبی دست پیدا کنید ، برای کسب اطلاعات بیش تر و یا رفع ابهام خود در این زمینه به دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس با روش های متنوع سرمایه گذاری در این کشور صلح طلب آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه