سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند یکی از گزینه های مطلوب برای سرمایه داران از سراسر جهان است ، از آنجا که روش های مهاجرت به این کشور متعدد است ، در این مقاله نگاهی به روش های سرمایه گذاری در هلند خواهیم داشت و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه سوال با کارشناسان و مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

کشور هلند را شاید نتوان از نظر مساحت از کشورهای بزرگ اروپا دانست اما از نظر اقتصاد و فعالیت های تجاری کشوری بزرگ و صاحب نام است ، این کشور گرچه از استان آذربایجان شرقی کشورمان کوچکتر است ، هفدهمین اقتصاد جهان محسوب می شود و پس از جنگ جهانی دوم به یک کشور کاملا صنعتی مبدل گشت و توانست نقش کلیدی را در اروپای غربی ایفا کند.

از نظر رفاه و سطح زندگی هلند در رتبه ششم جهان قرار گرفته است و برای ایجاد کسب و کار نیز رتبه یازدهم جهان را داراست ، هلند به گل های لاله ، آسیاب های بادی و کفش های چوبی مشهور است و به عنوان یکی از اعضای بنیان گذار اتحادیه اروپا تلاش می کند تا علاوه بر کشور خود در سایر کشورهای این اتحادیه نیز امنیت ، صلح و عدالت را برقرار سازد.

در طول قرن های متمادی ملیت های مختلفی به این کشور مهاجرت نموده که موجب گشته تا بیش از ۱۹% مردم آن را مهاجرین و اقلیت های قومی تشکیل دهند ، جامعه این کشور بسیار سکولار است و در حالی که قشر زیادی از مردم خود را جزو حزب خاصی نمی دانند ، مساجد ، کلیساها و معابد زیادی در آن وجود دارد.

برای راه اندازی هر شغل و یا تاسیس شرکت در هلند باید بدانید این کشور نیازمند چه مشاغلی است ، در مقاله کار در هلند ، حرفه های مورد نیاز این کشور به همراه حداقل و متوسط دستمزد را ارائه داده ایم تا با دید بازتر به سرمایه گذاری اقدام کنید.

اقتصاد هلند

کشاورزی یک کمک کننده بسیار تخصصی در صادرات این کشور است و به دلیل کمبود منابع معدنی – به استثنای گاز طبیعی – کشور به واردات عمده مواد اساسی وابسته است ، از دهه ۱۹۸۰ خصوصی سازی در این کشور به صورت قابل توجهی آغاز شد و با کاهش مداخلات اقتصادی دولت ، سطح رفاه از ابتدا ساخته شد.

با وجود گسترش ها در بخش شمالی ، همچنان مناطق غربی کشور مرکز فعالیت های جدید به خصوص در بخش خدمات است و دامداری به صورت بسیار پیشرفته اجرا می شود ، اکنون هلند سهم قابل توجهی از کل منطقه باغبانی اروپا در را شامل شده و زیرساخت های پیشرفته با فرودگاه های کارآمد ، راه آهن ، آبراه ها و بنادر، هلند را در سطح داخلی و بین المللی متصل می کند.

رتبه های اقتصادی هلند در زمینه های مختلف را می توان رتبه نهم خدمات بازرگانی و دومین صادرکننده عمده کالاهای کشاورزی دانست که بیش از ۷۰% مبادلات تجاری آن با اعضای جامعه اقتصادی اروپا صورت می گیرد.

در حدود ۹۴ کیلومتر در این کشور گلخانه وجود دارد که با پیشرفته ترین تکنولوژی نگه داری می شوند و صادرات گندم ، جو و سیب زمینی از آن به سایر کشورها قابل توجه است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

انواع شرکت ها در هلند

ثبت شرکت در هلند را می توان یکی از روش های کسب اقامت این کشور دانست که می تواند منجر به درآمد بالا و رونق کسب و کار گردد ، آمار اقتصادی این کشور نشان می دهد که هلند می تواند یکی از برترین کشورها در زمینه راه اندازی کسب و کار بین المللی باشد که مردمانی مسلط به زبان انگلیسی دارد و سیستم گسترده ای از معاهدات مالیاتی را هدایت می کند.

انواع شرکت ها در هلند

امکان افتتاح و یا خرید شرکت آماده در هلند طبق اصول اتحادیه اروپا ( اصل حرکت آزاد سرمایه و فعالیت تجاری ) صورت می گیرد که باید به تاییدیه KvK ( ثبت تجاری ) و Belastingdienst ( اداره مالیات ) برسد ، انواع مختلفی از شرکت را می توان در هلند افتتاح نمود که افراد مطابق با سرمایه خود مسئول دارایی های شخصی و تجاری خود هستند.

انواع شرکت برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند به شرح زیر می باشند:

شرکت با مسئولیت محدود BV

این شرکت که با عنوان شرکت با محدود خصوصی besloten vennootschap شناخته می شود می تواند توسط دو نفر ( یک مدیر که دارای مسئولیت نامحدود است و تصمیمات مدیریت را می گیرد و یک نفر که باید سرمایه را به شرکت تحویل دهد و مسئولیت او محدود به سهم او است ) و یا چند شخص حقوقی تاسیس شود ، هیچ گونه محدودیتی در رابطه با ملیت سهامداران وجود ندارد و شخص موسس مسئول هرگونه بدهی و زیان است.

شرکت با مسئولیت محدود شایع ترین نوع ثبت شرکت در هلند توسط افراد خارجی است که با حداقل سرمایه ۱ یورو می تواند به به ثبت برسد ، البته این سرمایه هم اکنون کاهش یافته و پیش تر مبلغ بیشتری را در بر می گرفت ، در صورت وجود بدهی های قابل پرداخت توسط وجوه شرکت ، دارایی های شخصی هر یک از اعضای عمومی مشارکت می تواند توسط طلبکاران تصاحب شود،

شرکت سهامی عام NV

NV مخفف عبارت هلندی “Naamloze Vennootschap” است که به معنای یک واحد تجاری معادل شرکت سهامی عام با مسئولیت محدود می باشد که در بازارهای آزاد تجارت نموده و از دو یا چند سهامدار تشکیل می شود ، ایجاد این نوع شرکت مستلزم تعیین سه مدیر و یا بیشتر است که یک برنامه مالی را به صورت شفاف اراده دهند.

هم چنین افتتاح یک حساب خاص به نام شرکت و گزارش حسابرسی الزامی است و برای ثبت به ۴۵۰۰۰ یورو سرمایه نیاز دارید ، در این نوع شرکت تصمیمات توسط تمامی سهامدارن گرفته می شود و هر فرد با توجه به میزان سهام خود دارای قدرت و اختیار است.

تاسیس شعبه در هلند

یکی از محبوب ترین انواع ثبت شرکت در هلند تاسیس شعبه در این کشور است که شرکت اصلی در کشور مبدا مسئول کلیه تهعدات شعبه هلند است که حداقل توسط یک مدیر اداره می شود ، شعبه ممکن است یک دفتر فروش ، یک مرکز تولید یا حتی یک دفتر نمایندگی باشد که به عنوان بخشی از تجارت خارجی ، نیازی به داشتن فرم قانونی مستقل خود ندارد.

شعبه شخصیت حقوقی ندارد و گسترش شرکت بین المللی محسوب می گردد که حساب های سالانه در اتاق بازرگانی هلند به ثبت می رسند ، به دلیل وجود اساسنامه در شرکت اصلی روند کار آسانتر پیش می رود و در مقایسه با سایر شرکتهای هلندی با هزینه کمتری قابل تاسیس است.

حداقل شرط سرمایه در رابطه با ادغام آن وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از شرکت های بین المللی این شکل از تجارت را ترجیح می دهند.

بهترین سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی مانند هلند حوزه گسترده ای را شامل می شود و شما می توانید سرمایه خود را در زمینه های مختلفی به کار بگیرید ، اکثر این حوزه ها کارآمد و با سود همراه بوده و بازگشت سرمایه شما تضمین می شود ، از جمله برخی از بهترین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند شامل موارد زیر است:

بهترین سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری در ملک هلند

یکی از پرسودترین روش های سرمایه گذاری در هلند خرید ملک در این کشور است که البته منجر به رسیدن به اقامت در این کشور نمی شود اما علاوه بر حفظ سرمایه فرصت افزایش آن نیز وجود دارد ، قیمت ملک با توجه به شهر و منطقه متغیر است و امکانات به کار گرفته در ساختمان نیز در میزان قیمت ها موثر است.

خوب است دقت داشته باشید که خرید خانه نیازمند صرف هزینه های مختلف است و شما باید قبل از هرگونه اقدام از تمامی آنها مطلع شوید ، از جمله هزینه های یک بنگاه املاک و مستغلات ، مالیات نقل و انتقال و هزینه های سند انتقال اسناد رسمی ، این هزینه ها به عنوان “kosten koper” یا “k،k” شناخته می شوند.

هم چنین افراد خارجی می توانند در هلند ملک خریداری کنند ، چه ساکن باشند و چه از راه دور زندگی کنند ، بدان معنی که در صورت بازگشت به خانه و یا ترک کشور مجبور نیستید خانه خود را بفروشید ، هنگام خرید یک خانه موجود ، مالیات ۲٪ از قیمت خرید را به دولت پرداخت خواهید کرد.

یک مشاور املاک می تواند در تنظیم بازدید از خانه ، ارائه پیشنهادات و مذاکره درباره قیمت خرید به شما کمک کند ، بسته به خدماتی که آنها به شما ارائه می دهند ، ۱،۵۰۰ تا ۳،۵۰۰ یورو به یک آژانس املاک پرداخت می کنید ، این مبلغ می تواند هزینه ثابت ، درصدی از ارزش ملک یا ترکیبی از هر دو باشد.

سرمایه گذاری در ملک یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در اتریش هم هست ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش مبالغ مورد نیاز برای خرید ملک را به جزییات شرح داد ه ایم.

سرمایه گذاری در خرید سهام در هلند

خرید سهام و یا اوراق قرضه یک روش سنتی است که از سال های بسیار قبل در اغلب کشورهای جهان به عنوان یک روش سرمایه گذاری به افراد پیشنهاد می شود ، شما یک شرکت را انتخاب می کنید و تعداد معینی از سهام آنها را خریداری می کنید و با این کار تا حدی صاحب شرکت می شوید.

مزیت سرمایه گذاری در سهام این است که می توانید شرکت دلخواه خود را برای خرید سهام انجام دهید ، با این حال ، برای ارزیابی صحیح یک شرکت و یا در مورد امور مالی نیاز به دانش خاصی دارید که چندین ابزار رایگان وجود دارد که می توانند در روند کار به شما کمک کنند مانند Yahoo Finance عمومی ، یا موارد پیشرفته تر مانند Finviz یا GuruFocus.

یک جنبه اصلی سهام این است که بسیار بی ثبات هستند و می توانند قیمت خود را سریعتر از تغییر ارزش شرکت تغییر دهند و در صورت ورشکستگی ، صاحبان سهام کمترین اولویت را دارند و سرمایه گذاران معمولاً هرگز سرمایه گذاری را پس نمی گیرند.

سرمایه گذاری در اوراق قرضه هلند

خرید اوراق قرضه در هلند بدین صورت است که سرمایه گذاران برای مدت مشخصی به برخی افراد وام داده و در قبال آن اوراق قرضه دریافت می کنند ، فرد مقابل نیز تضمین می دهد که در طول عمر اوراق قرضه نرخ مشخصی از سود را به شما پرداخت نموده و اصل سرمایه را نیز به شما برگرداند.

اوراق قرضه در هلند انواع مختلفی دارد و حداقل نیازمند ۱۰۰۰ یورو برای شروع می باشد ، این اوراق می توانند تا ۳۰ سال زمان داشته باشند و اگر نمی توانید منتظر سررسید اوراق قرضه باشید ، باید آن را در بازار بفروشید که قیمتی متفاوت دارند.

در صورت ورشکستگی ، اوراق قرضه بهتر از سهام هستند ، اما فقط با دارایی های شرکت تضمین می شوند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک در هلند

برای غلبه بر برخی از محدودیت های سهام و اوراق قرضه ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک ظاهر شدند که شرکتی است که از بسیاری از سرمایه گذاران پول جمع می کند و پول را در اوراق بهادار سرمایه گذاری می کند ، اوراق بهادار می تواند سهام ، اوراق قرضه ، مشتقات و ترکیبی از آنها باشد.

مانند سهام ، چندین منبع اطلاعاتی رایگان مانند Morningstar وجود دارد ، مزایای اصلی صندوق های سرمایه گذاری تنوع و سادگی بسیار آسان آنها است ، زیرا ممکن است بتوانید با کمتر از ۱۰ € در آنها شرکت کنید ، از آنجا که می توان آنها را به طور فعال مدیریت کرد ، نیازی نیست که تمام جزئیات مربوط به یک شرکت را بدانید ، مدیر صندوق بهترین شرکت ها را برای شما انتخاب می کند.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در هلند

یکی از مهم ترین نکاتی که از همان ابتدای مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای خارجی باید مدنظر داشته باشید ، آگاهی از مبلغ موردنیاز و هزینه های پیش رو شما است ، به نحوی که عدم اطلاع صحیح از این موضوع مهاجرت شما را از ابتدا با شکست مواجه می سازد.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در هلند

از دیگر مواردی که می توانید به عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند نیز به آن فکر کنید ، گرفتن شعبه و یا نمایندگی برخی از فروشگاه ها و شرکت های مختلف است ، باید بدانید که این فعالیت می تواند یک کار پردرآمد پررونق برای شما باشد که البته نیازمند آگاهی از ابعاد مختلف بیزینس موردنظرتان و حداقل سرمایه لازم است.

قدرت بالای خرید مردم به همراه رفاه حاکم بر جامعه به همراه ارتباطی که با سایر کشورها وجود دارد ، به شما کمک می کند تا بتوانید جنس خود را به خوبی بفروشید و درآمد قابل توجهی داشته باشید ، مناطق شهری و روستایی این کشور هر یک بازار خوبی برای فروش انواع مختلفی از کالا هستند و شما باید تنها نیاز آن منطقه را شناسایی و طبق آن سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

سرمایه لازم جهت خرید ملک در هلند

همانگونه که در قسمت قبل گفته شد ، خرید ملک می تواند یکی از روش های سرمایه گذاری در هلند باشد که البته میزان سرمایه مشخصی را می طلبد ، برای خرید ملک در هلند باید حداقل ۲۰۰ هزار یورو را مدنظر داشته باشید که البته حداقل قیمت است و در شهرهایی همچون آمستردام و هارلم حداقل سرمایه از ۳۰۰ هزار یورو آغاز می گردد.

در رابطه با اقتصاد در حوزه ملک در هلند نیز باید این نکته را به شما یادآور شویم که میزان تورم نیز در تعیین قیمت خانه و یا زمین در این کشور موثر است و شما نباید با توجه به قیمت های تعیین شده در سال های گذشته برآورد خود را انجام دهید ، امکان دریافت وام نیز بر روی برخی از خانه ها وجود دارد و شما می توانید از طریق بنگاه و یا سایت های معتبری همچون funda،nl و یا pararius،com/English خانه های مناسبی را بیابید.

برای خرید ملک باید یک دفتر اسناد رسمی را انتخاب نموده و تمامی کارهای خود را از طریق آن انجام دهید ، دفتر اسناد رسمی امکان دریافت وام را برایتان بررسی نموده و انتقال مالکیت نیز باید به صورت کامل در دفتر موردنظر به ثبت برسد.

سرمایه موردنیاز خرید اوراق قرضه در هلند

خرید اوراق قرضه در هلند نیازمند فراهم نمودن مبلغ مورد نیاز در یک حساب بانکی در این کشور است که بتوانید به وسیله آن سهام موجود در بازار این کشور را بخرید ، شما به طور معمول می توانید در بورس سهام اوراق قرضه دولتی و یا خصوصی را خریداری کرده و از حساب خود استفاده کنید.

داشتن حساب بانکی شرط اصلی خرید اوراق قرضه در هلند است و شما می توانید اوراق خود را به صورت مرتب خرید و فروش نموده و از آن سود کنید ، گرچه خرید اوراق در این کشور می تواند از ۱۰۰۰ یورو اغاز شود اما شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی خوب است که حداقل سرمایه خود را از ۵۰۰۰۰ یورو در این کشور آغاز کنید.

همچنین ارائه دهندگان برای خرید و یا فروش اوراق حق الزحمه می گیرند که البته مبلغ اندکی است ، خروج ارز نیز باید از منطقه یورو صورت پذیرد که مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

مزایای سرمایه گذاری در هلند

سیستم حقوقی هلند منصفانه و شفاف است و برای رسیدگی به امور تجاری ، مالیاتی ، شرکتی و حق ثبت کاملا قوانین به صورت واضح ابلاغ می شوند ، افراد خارجی می توانند به راحتی بدون هیچ گونه محدودیتی در تمامی بخش ها سرمایه گذاری دلخواه خود را انجام دهند و مالک ۱۰۰% تمامی سرمایه خود باشند.

مزایای سرمایه گذاری در هلند

هلند دومین کشور ابتکاری جهان است ، طبق شاخص نوآوری جهانی ( GII ) ، هلند در میان ۱۲۶ کشور تخمین زده شده در رتبه ۲ قرار دارد ، ابتکارات زیست محیطی ، تجارت و زیرساخت ها را در رابطه با نوآوری اندازه گیری می کند ، هلند به شدت به حفاظت از محیط زیست متعهد است ( از خانه های چاپی سه بعدی و دوچرخه های تمیز کننده هوا پشتیبانی می کند ) و یک طرح بلند پروازانه برای کاهش ۹۵٪ انتشار CO2 را اجرا کرده است.

این کشور مکانی استراتژیک برای تجارت بین المللی است که در آن تجارت با شرکت های سراسر اروپا ، آفریقا و خاورمیانه انجام می شود ، موقعیت آن ، همراه با زیرساخت های برجسته ، هلند را به خانه بسیاری از شرکت های آمریکایی ، اروپایی و آسیایی تبدیل کرده است.

هلند به عنوان یکی از کشورهای “شبکه” برتر شهرت شایسته ای دارد که فرصت های نامحدودی را برای راه حل های تجارت الکترونیکی ، برون سپاری و ارتباطات فراهم می کند ، این کشور با سرمایه گذاری در جدیدترین سیستم های ارتباطات دیجیتال و اینترنت پرسرعت ، مبانی ایده آلی برای توسعه بخش فناوری ایجاد کرد.

وجود فرصت های بیشمار در هلند

فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند فراهم است و رشد اقتصادی و سطح بالای زندگی ، این کشور را به یک بازار منحصر به فرد و مملو از فرصت های متنوع سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

در حال حاضر هلند در رتبه ۶ در زمینه بهترین زیرساخت ICT در سراسر جهان قرار دارد و حدود یک سوم مراکز داده اروپایی ( از جمله Interxion و Equinix ) در منطقه شهری آمستردام واقع شده اند ، اتحادیه اروپا حتی با نامگذاری آمستردام به عنوان پایتخت نوآوری در اروپا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ماهیت ابتکاری شهر را به رسمیت شناخت.

معایب سرمایه گذاری در هلند

در هلند ، مانند سایر بازارهای اروپایی ، نگرانی های زیادی در مورد نوسانات جدی در مورد عدم اطمینان در مورد Brexit و چگونگی تأثیر آن بر ارزش یورو و تجارت کوتاه مدت با انگلیس وجود دارد ، به گفته سئو ، به دلیل روابط تجاری قوی تاریخی با انگلیس ، توافق Brexit بسیار بیشتر از سایر کشورهای اروپایی بر اقتصاد هلند تأثیر می گذارد.

این هزینه های تجارت به دلیل تعرفه ها ، تعهدات بودجه ای هلند به اتحادیه اروپا را افزایش می دهد ، آمار نشان می دهد که Brexit بدون معامله می تواند هزینه اقتصاد هلند را تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۳۴ میلیارد یورو بالا برد ، این عدم اطمینان یک موضوع مشترک در همه اقتصادهای اروپا است و هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در کوتاه مدت و میان مدت باید به آن توجه شود.

همچنین برخی از خطرات متوجه اعتماد به شرکت های مستقر در نفت و جنبش رو به رشد محیط زیست است که البته به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر نیست ، هلند همچنین دارای جمعیت مسنی است که با سیاست مهاجرت مترقی و مزایای سخاوتمندانه کودک برای تشویق به افزایش نرخ زاد و ولد مقابله می کند.

بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری

شما به عنوان یک سرمایه گذار در کشوری خارجی باید فاکتورهای مختلفی را برای انتقال سرمایه خود مدنظر داشته باشید که یکی از آنها انتخاب شهر مناسب در هر کشور است ، هلند میزبان شهرهای مطرحی در سطح اروپا است که هر یک فرصت ایده آلی را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار می دهد اما در این میان انتخاب برخی از شهرها نسبت به سایرین می تواند گزینه موفق تری به شمار رود.

بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری

هلند به ۱۲ منطقه اداری یا استان تقسیم شده است که هر منطقه دارای جاذبه ها و ویژگی های متمایز است ، بخش شمالی ساکت و کم جمعیت و در حال تبدیل شدن به یک منطقه مهم اقتصادی در اروپا است ، در حالی که جنوب و جنوب غربی شلوغ و همچنان مراکز فرهنگی و مالی کشور هستند.

هلند همچنین به خاطر سیاست های لیبرال خود شناخته شده است و این نگرش لیبرالیستی در نحوه پذیرش افراد مستعمرات سابق در جامعه هلند منعکس می شود ، شهرهای بزرگ ترکیبی جهانی از کارگران بومی هلند ، مهاجر و کارگران بین المللی از سراسر جهان هستند که به غنی سازی فرهنگ هلند کمک کرده اند.

سرمایه گذاری در آمستردام هلند

آمستردام از جمله شهرهای هلند است که در هنگام رتبه بندی فاکتورهای مختلف همواره در صدر لیست قرار می گیرد ، این شهر از لحاظ بررسی ۳۷ شاخص مختلف از جمله رشد جمعیتی ، قیمت خانه ، دسترسی ، ایمنی و غیره که برای سرمایه گذاران مهم است ، یکی از بهترین گزینه های ممکن جهت سرمایه گذاری و انتقال ارز به هلند می باشد.

این شهر را می توان از سالم ترین گزینه های ممکن جهت کار و زندگی دانست که چهارمین شهر پویای دنیا برای سرمایه گذاری و مدیریت نیز معرفی می گردد.

چشم انداز اقتصادی در این شهر بسیار روشن است و وجود سرمایه گذاری های خارجی مختلف در آن ، رقابت را برای داشتن بیزینسی هرچند موفق تر بیشتر نموده است ، البته تمامی مزتی های این شهر نباید منجر به غافل شدن از برخی نکات مهم زندگی در آن نیز گردد.

آمستردام از شهرهای گران اروپا و جهان برای زندگی است و شما در صورت راه اندازی کسب و کار و انجام هرگونه سرمایه گذاری در آن باید بتوانید از عهده مخارج و هزینه های زندگی خود و خانواده تان برآیید ، اما فراموش نکنید که در مقابل هزینه های بالای زندگی در این شهر ، متوسط درآمد نیز در این شهر بالا بوده و اکثر مردم از سطح رفاه خوبی برخوردارند.

سرمایه گذاری در اوترخت هلند

شهر اوترخت چهارمین شهر بزرگ ، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر استان اوترخت است که در گوشه شرقی محله Randstad و در مرکز سرزمین اصلی هلند واقع شده است ، این شهر تا قبل از آنکه آمستردام به عنوان مرکز فرهنگی و پرجمعیت ترین شهر از آن پیشی بگیرد ، مهمترین شهر هلند بود.

دانشگاه اوترخت به همراه چندین موسسه مهم آموزشی دیگر نیز در این شهر قرار گرفته اند و به دلیل موقعیت مرکزی در داخل کشور ، یک قطب مهم حمل و نقل برای حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز به شمار می رود.

کشاورزی و تولیدات آن نیز در این شهر قابل توجه بوده و می تواند یک تجارت و یا منبع سرمایه گذاری برای افراد فعال در این زمینه به شمار برود ، از ویژگی های قابل توجه در این شهر وجود وای فای رایگان و دوچرخه سواری در تمامی سطح شهر است که شما را به یک زندگی مسمالمت آمیر با طبیعت دعوت می کند.

شهر آیندهوون هلند مناسب سرمایه گذاری

اگر اوترخت قلب هلند است ، آیندهوون مغز هلند است و به عنوان “باهوش ترین منطقه جهان” در سال ۲۰۱۱ توسط انجمن هوشمند جامعه اعلام شد ، این شهر قطب سیستم های پیشرفته و طراحی است که دارای یک شبکه گسترده از امکانات دانشگاهی و تحقیق و توسعه از جمله دانشگاه آیندهوون و مرکز هولست در پردیس High Tech می باشد که ملقب به “هوشمندترین کیلومتر مربع در اروپا” شده است.

محیط پر رونق فناوری در آیندهوون همچنین در دانشگاه Singularity این شهر را به یک مرکز ایجاد نوآوری های جدید جهانی تحول پذیر مانند اتومبیل های خودران ، اسکنرهای مواد غذایی و هواپیماهای بدون سرنشین و مرکز گردآوری رهبران صنعت های مختلف از جمله استارتاپ ها و موسسات تحقیقاتی مبدل نموده است.

سرمایه گذاری در شهر لاهه هلند

پایتخت استان هلند جنوبی شهر لاهه نام دارد که به عنوان سومین شهر بزرگ این کشور مرکز دیوان عالی نیز به شمار می رود ، دیوان بین المللی دادگستری و سایر سازمان های جهانی هلند در این شهر واقع شده اند و زندگی در آن بسیار تحت تاثیر آمستردام است ، جالب ترین موزه ها و موسسات فرهنگی در این شهر میزبان افراد مشهور و مطرح حوزه هنر هستند و علافه مندان به کارهای فرهنگی و هنری می توانند به فرصت های شغلی خوبی جهت ارتقا کار خود برسند.

همچنین خوب است خود را برای زندگی در میان افراد زیادی با نژادهای مختلف آماده کنید که بیش از ۱۰۰ ملیت مختلف دارند که مسیر را برای شما بسیار آسانتر می سازد.

روتردام از مقاصد سرمایه گذاری در هلند

یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای هلند شهر روتردام است که گرچه به اندازه آمستردام از شهرت برخوردار نیست اما با داشتن موقعیت های کسب و کار فراوان ، می تواند مقصد مناسبی برای انتقال سرمایه به این کشور باشد ، رفاه بالای اجتماعی به همراه عدالتی که در حوزه کسب و کار وجود دارد می تواند شما را به هدف دلخواهتان برساند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این شهر بزرگترین بندر در اروپا است و شرکت های زیادی در دیا به همین دلیل تمایل به داشتن شعبه در آن دارند ، چنانچه مدت کوتاهی در میان مردم این شهر زندگی کنید درخواهید یافت که زندگی به عنوان یک مهاجر نه تنها در این شهر سخت نبوده بلکه به دلیل وجود افراد با اهداف و نزادهای مختلف ، می توان به راحتی پیشرفت کرد.

از دیگر شهرهای هلند که می توانید به عنوان یک مقصد کاری آنها را مدنظر داشته باشید:

  • ماستریخت
  • گرونینگن
  • دلفت
  • هارلم
  • لیسه
  • آمرسفورت
  • آلمر
  • آرنهم

هزینه های ثبت شرکت در هلند

کسانی که تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند دارند باید در زمان انجام مراحل مختلف باید هزینه هایی را نیز پرداخت کنند که البته با توجه به نوع شرکت مختلف است ، به عوان مثال یک شرکت کوچک با مسئولیت محدود هزینه های کمتری نسبت به شرکت سهامی عام دارد.

هزینه های ثبت شرکت در هلند

قبل از بررسی مراحل مختلف ثبت شرکت در هلند خوب است دقت داشته باشید که اول هزینه شما فراهم نمودن حداقل سرمایه مشخص شده در هر نوع شرکت است تا به شما مجوز آغاز مراحل ثبت شرکت داده شود ، مبلغ موردنیاز جهت ثبت هر نوع شرکت در بالا گفته شد و هم اکنون به سایر هزینه ها در روند کار می پردازیم.

هزینه ثبت شرکت مسئولین محدود BV در هلند

  • ۵۰ یورو هزینه ثبت نام KVK Commercial
  • 0،۰۱یورو سرمایه شروع
  • هزینه دفتر اسناد رسمی ( متفاوت است ؛ ممکن است بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو باشد )
  • هزینه دفترداری / حسابداری ( متغیر است ؛ معمولاً بین ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو در سال )
  • مانند هر شغل دیگری این نوع شرکت نیز باید سوابق خود را و حساب های سالانه را گزارش کرده و آنها را نزد KVK واریز کند ، اینکه کدام داده را باید ارائه دهید به اندازه شرکت بستگی دارد.

هزینه راه اندازی شرکت سهامی عام NV در هلند

اگر می خواهید یک شرکت nv راه اندازی کنید ، به سرمایه اولیه ۴۵۰۰۰ یورو نیاز دارید و همچنین هزینه های دفتر اسناد رسمی ، هزینه های ثبت KVK و هزینه های حسابداری را پرداخت کنید ، هزینه های دفاتر اسناد رسمی نیز متفاوت و به طور متوسط بین ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو است ، برای ثبت نام در KVK یک بار هزینه ۵۰ یورویی پرداخت می کنید.

بعلاوه هزینه های دفترداری نیز باید در نظر گرفته شود ، شما باید پس از تأیید هیئت مدیره و سهامداران حسابهای سالانه خود را تهیه و در KVK بایگانی کنید و هزینه های مدیریت سالانه به اندازه و پیچیدگی شرکت شما بستگی دارد.

هزینه های تاسیس شعبه در هلند

تاسیس شعبه نسبت به بقیه موارد آسانتر بوده و هزینه های آن معمولاً در مقایسه با عضویت در یک نهاد حقوقی جدید کمتر است ، تهیه اسناد قانونی نخستین هزینه تاسیس شرکت است که با توجه به نوع شرکت اصلی متفاوت می باشد ، نوشتن اساسنامه نیز باید به صورت محضری تنظیم شود که هزینه های این روش به شهری که شرکت در آن فعالیت می کند بستگی دارد و اینکه آیا دفتر اسناد رسمی هزینه ثابت یا نرخ ساعتی را اجرا می کند.

ترجمه اسناد خاصی ممکن است لازم باشد ، بنابراین این موارد نیز باید در هزینه های راه اندازی گنجانده شود، اینها نیز باید محضری شوند.

سایر هزینه ها

همچنین ، در صورت نیاز به خدمات اضافی ، مانند یک دفتر کار مجازی که می تواند به عنوان یک آدرس ثبت شده موقت برای شرکت هلندی مورد استفاده قرار گیرد ، این هزینه ها نیز باید به عنوان هزینه راه اندازی محاسبه شود، در غیر این صورت ، اجاره یک دفتر سنتی الزامی است ، با این حال ، این گزینه گران تر است.

آخرین هزینه مربوط به تأسیس شرکت در هلند مربوط به هزینه های دریافت مجوزهای کسب و کار خاص و مطابق با صنعتی است که تجارت در آن فعالیت خواهد کرد ، البته این هزینه ها به صورت کلی در هر بخش مشخص شده است و توصیه می شود که برای اطلاع از جزئیات آن با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید تا از جزئیات لازم در رابطه با نوع شرکت موردنظر خود مطلع شوید.

ثبت نام UBO

شرکت های محدود خصوصی که در ثبت تجاری هلند ثبت نام می کنند باید “مالک نهایی یا UBO” خود را در ثبت UBO قرار دهند ، این یکی از اقدامات مطابق با قانون جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.

افرادی که بیش از ۲۵٪ سهام شرکت را دارند ، بیش از ۲۵٪ حق رأی دارند و یا حرف آخر را در امور شرکت می زنند UBO محسوب می شوند ، در ثبت UBO را می توان از طریق وب سایت اتاق بازرگانی هلند KVK ترتیب داد ، شرکت هایی که قبلاً در ثبت تجاری ثبت شده اند ، باید تا اواسط سال ۲۰۲۲ ثبت UBO خود را انجام دهند ، می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت KVK مراجعه کنید.

در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه می خوانید که هزینه های ثبت شرکت در این کشور بسیار پایین تر از سایر نقاط جهان است ، توصیه می کنیم مقاله مربوط را بخوانید.

مراحل ثبت شرکت در هلند

ثبت شرکت در هلند یک مسیر است که باید در هر قدم فرآیند مشخصی را پشت سر بگذارید تا بتوانید به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی بتوانید در این کشور به فعالیت مشغول شوید ، تنظیم اساسنامه به عنوان اصلی ترین بخش تاسیس یک شرکت در هلند شناخته می شود که هدف شما از سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد.

مراحل ثبت شرکت در هلند

هر شرکت خارجی باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت نام کند ، آنچه باید انجام دهید به شرح زیر می باشد:

  • برای ورود به هلند مدارک خود را داشته باشید
  • برای تجارت هلندی خود یک نام تجاری انتخاب کنید
  • یک ساختار حقوقی هلند را انتخاب کنید
  • بررسی کنید آیا کسب و کار شما باید UBO را ثبت کند یا خیر
  • فرم آنلاین را پر کنید
  • قرار ملاقات با KVK بگذارید
  • هزینه ها و شماره KVKرا بررسی کنید
  • قرارداد اجاره پیش فرض تجارت هلندی خود را بیاورید
  • به موقع ثبت نام کنید
  • شما باید یک اجازه اقامت معتبر داشته باشید ( اگر اصالت شما از خارج از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس است ، برای اقامت و شروع کار در هلند به مجوز اقامت یا ویزای راه اندازی نیاز دارید )

گام های مهم ثبت شرکت در هلند

اگر شما یک شرکت خارجی هستید که دفتر مستقر در هلند ندارید ، لازم نیست در ثبت نام تجاری هلند ( Handelsregister ) ثبت نام کنید ، با این حال ، اگر مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستید ، باید خودتان در اداره مالیات و گمرک هلند ثبت نام کنید.

در گام بعدی به سراغ دریافت شماره خدمات شهروندی بروید زیرا اگر می خواهید تجارت خود را در هلند ثبت کنید باید شماره خدمات شهروندیBurgerservicenummer (BSN) داشته باشید.

برای دریافت این شماره باید در بانک اطلاعات سوابق شخصی ( Basisregistratie Personen, BRP) در شهر محل اقامت خود یا اگر کمتر از ۴ ماه در آنجا اقامت دارید ، در پایگاه ثبت سوابق غیر مقیم ثبت نام کنید.

در گام بعدی شما باید یک آدرس دائمی در خارج از کشور و همچنین یک آدرس موقت در هلند ارائه دهید ، در هنگام ثبت نام در KVK باید هر دو مورد را نشان دهید ، آدرس می تواند آدرس خود شما zakenadres و یا آدرس حسابدارتان نیز باشد ، همچنین باید بیانیه ای امضا شده را درخواست کنید که به شما اجازه می دهد از آدرس آنها به عنوان آدرس شغلی استفاده کنید.

یک قانون استثنا وجود دارد که شما به آدرس هلندی نیاز ندارید و مربوط به کارآفرینانی است که در منطقه مرزی در خارج از هلند زندگی می کنند و می توانند ثابت کنند که فعالیت های تجاری خود را در این کشور به صورت ساختاری انجام می دهند ، به عنوان مثال به عنوان یک فروشنده بازار.

دریافت شماره اتاق بازرگانی در هلند

هنگام ثبت شرکت در ثبت تجارت هلند ، شماره اتاق بازرگانی خود را دریافت می کنید ، اگر قرار باشد که تجارت شما ظرف ۸ روز از تاریخ ثبت نام فعال شود ( = شروع به کار کنید ) شماره KVK را بلافاصله دریافت می کنید اما اگر برای تاریخ شروع بعدی ثبت نام کنید ، یک هفته قبل از آن تاریخ شماره KVK خود را با نامه دریافت خواهید کرد.

می توانید حداکثر تا ۳ ماه قبل پیش ثبت نام کنید و اگر شرکت خود را واگذار کنید یا شرکتی را خردیاری کنید ، شماره اتاق بازرگانی تغییر خواهد کرد ، زیرا مالک جدید به معنای شماره جدید است ، همچنین اگر ساختار قانونی شرکت خود را تغییر دهید ، شماره اتاق بازرگانی جدیدی نیز دریافت خواهید کرد.

شماره KVK مشاغل و افراد خصوصی را قادر می سازد دریابند که با چه کسانی تجارت می کنند و شما را در ثبت تجارت جستجو کنند ، به همین دلیل ، شما موظف هستید شماره اتاق بازرگانی خود را در:

  • نامه ها
  • سفارشات
  • فاکتورها
  • نقل قول ها
  • وب سایت ها
  • ایمیل های تجاری

ذکر کنید.

چه زمانی از شماره اتاق بازرگانی خود استفاده می کنید؟

برای هر خرید ، اشتراک یا بیمه به شماره اتاق بازرگانی خود نیاز دارید ، شما برای اثبات اینکه این تعهدات را به عنوان یک تجارت و نه به عنوان یک فرد انجام می دهید ، به آن نیاز دارید از جمله مهم ترین این موارد عبارتند از:

  • خرید از یک عمده فروش
  • اتومبیل های سازمانی
  • بیمه تجارت
  • اشتراک و قراردادهای تلفنی
  • حساب های بانکی مشاغل
  • اعتبارات شرکت

شما به عنوان یک شرکت انحصاری ثبت نام می کنید می توانید سایر فعالیت ها را نیز دنبال کنید ، همچنین می توانید بیش از یک نام تجاری ثبت کنید ، اما وقتی فعالیت هایی را به ثبت خود اضافه می کنید ، شماره اتاق بازرگانی دوم را دریافت نمی کنید.

مالیات شرکت ها در هلند

صاحبان مشاغل در هلند باید مالیات در هلند بپردازند ، که می تواند شامل مالیات بر درآمد ، گردش مالی و سود ، مالیات شهرداری و مالیات محیط زیست باشد ، اگر صاحب مشاغل بین المللی هستید ، ممکن است مجبور به پرداخت عوارض واردات نیز باشید.

مالیات شرکت ها در هلند

هنگامی که در اتاق بازرگانی هلند (KVK) در ثبت تجارت ( Handelsregister ) ثبت نام می کنید ، تجارت شما به طور خودکار در اداره مالیات و گمرک ثبت می شود، ثبت شرکت در صورت داشتن هرگونه تأسیس دائمی در هلند ، یک الزام اجباری است ، اگر نماینده یک شرکت خارجی هستید که در فهرست تجاری هلند ثبت نشده است ، یعنی دفتر مستقر ندارد و به نمایندگی از آن در هلند خدمات انجام می دهید ، باید خودتان در اداره مالیات و گمرک ثبت نام کنید.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده (BTW) نوعی مالیات بر گردش مالی (همه کاره) است که شما به بیشتر کالاها و خدماتی که کسب و کار شما در هلند می فروشد ( اما نه همه ) اضافه می کنید (۰٪ ، ۹٪ یا ۲۱٪)، معمولاً می توانید مالیات بر ارزش افزوده ای را که تجارت شما برای کالاها و خدمات می پردازد را پس بگیرید ، اظهارنامه مالیات گردش مالی را می توان ماهانه ، سه ماهه یا سالانه ثبت کرد.

اگر تجارت شما در خارج از هلند تاسیس شده است ، اما در هلند تجارت می کند ، همچنان باید از قوانین مالیات بر ارزش افزوده این کشور پیروی کنید ، زیرا قوانینی که برای مشاغل خارج از هلند اعمال می شود با قوانینی که برای مشاغل در هلند اعمال می شود متفاوت است.

مالیات بر درآمد

اگر یک تاجر انفرادی یا یک شریک در یک مشارکت تجاری هستید و اداره مالیات و گمرک شما را برای تجارت می داند ، شما باید مالیات بر درآمد خود را از سود کسب و کار خود پرداخت کنید ، اداره مالیات و گمرک معیارهای مختلفی را برای تعیین وضعیت دقیق شما اعمال می کند ، به عنوان مثال پیش بینی سودآوری ، شیوه های تجاری ، خودمختاری ، ریسک شخصی و غیره درباره تشکیل اظهارنامه مالیات بر درآمد خود بیشتر بخوانید.

مالیات شرکت در هلند

اگر شما یک شرکت سهامی خاص یا شرکت سهامی عام باید اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکت ها را از طرف شرکت خود ثبت کنید ، بنیادها ، موسسات خیریه و انجمن ها فقط باید در شرایط خاص اظهارنامه مالیات شرکت ها را ارائه دهند ، این امکان وجود دارد که بسته به سطح شرکت خود از پرداخت مالیات معاف شوید.

مالیات سود سهام هلند

شما می توانید به عنوان یک شرکت سهامی خاص یا دولتی تصمیم بگیرید که سود را به سهامداران خود تقسیم کنید ، این سود معمولاً به شکل سود سهام در می آید که در این صورت ، شما همچنین باید مالیات سود سهام هلند را پرداخت کنید.

خرید شرکت آماده در هلند

دولت هلند این امکان را به علاقه مندان می دهد تا بتوانند به جای تاسیس یک شرکت جدید ، یکی از شرکت های موجود را بخرند که بسیار آسانتر از ثبت یک شرکت جدید است زیرا نیاز به مراحل اداری کمتری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند دارد.

خرید شرکت آماده در هلند

شرکت قدیم باید تحت همان شرایط زمان تاسیس به فروش برسند و یکی از عنوان های شرکت BV و یا NV را داشته باشند ، در این میان اغلب شرکت ها مدل BV بیشتر خریداری می شود ، زیرا مزایای مختلفی را به همراه دارد ، از جمله این قوانین مقررات عملکرد انعطاف پذیرتر است و می تواند در بسیاری از صنایع استفاده شود.

همچنین این نوعی شرکت در مقایسه با سرمایه عمومی به سرمایه کمتری احتیاج دارد و سهامداران آن شخصاً مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت ندارند ، شرکت جدید خریداری شده می تواند برای هدف های مختلفی از جمله موراد زیر به کار گرفته شود:

  • می تواند برای درج تاریخچه تجارت در کشور دیگر و انجام عملیات در هلند مورد استفاده قرار گیرد.
  • می تواند برای دریافت وام از بانک های هلند مورد استفاده قرار گیرد ( برخی از بانک ها فعالیت های یک شرکت را تأیید می کنند و سابقه خوب به نفع چنین شرکتی است )
  • تحت مقررات مشارکت عمومی و خصوصی می توان از آن برای مشارکت با مقامات هلندی استفاده کرد.
  • می تواند برای عقد قرارداد سرمایه گذاری مشترک با سایر شرکت ها در هلند استفاده شود.
  • می تواند به عنوان یک شرکت تابعه توسط یک شرکت خارجی استفاده شود.

مزایا و خطرات خرید شرکت آماده

خریدهای شرکت در هلند مالکیت کامل را به شرکت متصرف ارائه می دهد ، به این معنی که به وضوح خود را به عنوان مالک جدید معرفی می کند ، یکی از مهمترین مزایای خرید یک شرکت آماده ، دسترسی فوری برای یک سرمایه گذار خارجی است.

از آنجا که انتقال شرکت فقط در یک روز انجام می شود ، سرمایه گذار در وقت صرفه جویی می کند و می تواند فعالیت خود را از روز بعد شروع کند ، البته سرمایه گذارانی که می خواهند یک شرکت موجود را خریداری کنند باید هر هزینه اضافی را که می تواند با چنین معامله ای همراه باشد در نظر بگیرند ، کارشناسان ما توصیه می کنند فقط از اشخاص ثالث قابل اعتماد که خدمات خرید شرکت را ارائه می دهند استفاده کنید.

خطراتی که باید مورد توجه قرار گیرند شامل هرگونه بدهی یا مشکلات حقوقی است که ممکن است با شرکت موجود مرتبط باشد ، متخصصان ما که با ثبت شرکت در هلند سر و کار دارند می توانند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأیید دقیق اینکه آیا شرکت قفسه ای که قصد دارید بخرید تمام اسناد مورد نیاز را به ترتیب سفارش می دهند ، ارائه دهند.

خرید شرکت در آلمان هم می تواند راهکاری عالی برای شروع یک تجارت موفق و سریع است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را حتما مررور کنید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در هلند

اقتصاد هلند را می توان یکی از قوی ترین اروپا دانست که صادرات قوی در حوزه های مختلفی از جمله گل و محصولات کشاورزی دارد ، واحد پول این کشور یورو است و نرخ کمی از تروم در آن مشاهده می شود ، هلند را می توان یکی از ۶ کشور مناسب سرمایه گذاری دانست که اقتصاد آن به قدری قوی است که اغلب کشورها تمایل به تبادل همکاری با آن دارند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در هلند

البته هم اکنون به دلیل وجود شرایط کرونا رشد اقتصادی آن با کاهش قابل توجهی رو به رو بوده است اما هم چنان از گزینه های ایده آل برای سرمایه گذاری به شمار می رود ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در خیلی از مناطق این کشور سطح آب از سطح زمین بالاتر است و همیشه در معرض سیلاب وجود دارد اما دولت به قدری این موضوع را به خوبی کنترل کرده که تبدیل به یک مزیت شده است.

اما با وجود شرایط مختلف و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد باید برخی از فاکتورها را به صورت جدی تری بررسی نموده و اهمیت آنها را در سرمایه گذاری نادیده نگیرید ، به برخی از مهم ترین این موارد از جمله نرخ بیکاری ، نرخ تورم ، سود بانک ها و هزینه اجاره می پردازیم.

نرخ بیکاری در هلند

به منظور امکان مقایسه حرکات دوره ای در بازار کار بین کشورها ، شاخص بیکاری سازمان بین المللی کار ( ILO) اغلب به عنوان معیار در نظر گرفته می شود.

طبق این شاخص ، “بیکاران” شامل همه افرادی می شود که کار مزدی ندارند اما اخیراً به دنبال آنها می گردند و بلافاصله در دسترس هستند و جمعیت ۱۵ تا ۷۴ سال را شامل می شود.

طبق آخرین آمار در هلند ۳۱۶ هزار بیکار در ماه آوریل وجود دارد که معادل ۳،۴ درصد نیروی کار است ، بین مارس و آگوست سال ۲۰۲۰ ، نرخ بیکاری از ۲،۹ به ۴،۶ درصد رسیده است و پس از آن ، تقریباً به طور مداوم کاهش می یابد.

نرخ تورم در هلند

تورم که با شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری می شود ، منعکس کننده درصد تغییر سالانه بهای متوسط مصرف کننده برای دستیابی به سبد کالا و خدمات است که ممکن است در فواصل زمانی مشخص ، مانند سالانه ، ثابت یا تغییر کند.

نرخ تورم سالانه هلند در ماه مه ۲۰۲۱ از ۱،۹ درصد در ماه قبل به ۲،۱ درصد افزایش یافت ، در میان جهش قیمت حمل و نقل ( ۴،۷ در مقابل ۲،۳ ) که به دلیل افزایش قیمت سوخت (۱۹،۸) این بالاترین نرخ تورم بود ، در همان زمان ، قیمت ها هم برای مسکن ( ۲،۹ در مقابل ۲،۸ ) و هم برای تفریح و فرهنگ ( ۱،۶ در مقابل ۰،۹ ) سریعتر پیشرفت کردند.

در همین حال ، قیمت ها برای لباس و کفش ( ۲،۶ در مقابل ۳،۱ ) و مبلمان و تجهیزات خانگی (۱،۲ در مقابل ۱،۹) افزایش یافت ، در حالی که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی کمتر کاهش یافت ( -۱،۵ درصد در مقابل -۲،۱ درصد ) ، تورم اصلی سالانه ، که شامل انرژی ، غذا ، الکل و دخانیات نیست ، در ماه مه از ۱،۶ درصد در آوریل به بالاترین سطح در سه ماهه اخیر یعنی ۱،۹ درصد رسید،.

سود بانکی در کشور هلند

حساب های پس انداز ، حساب های سپرده با بهره هستند که در هر زمان امکان برداشت پول را دارند ، حساب های پس انداز ضمن ارائه انعطاف پذیری بیشتر ، نرخ بهره کمتری نسبت به حساب های سپرده مدت دار ارائه می دهند ، شرایط حساب های پس انداز از ۱ ماه تا ۵ سال ( ۶۰ ماه ) و نرخ بهره در محدوده ۰،۰۱ – ۰،۲۰٪ است.

نرخ های متوسط سپرده در نوامبر سال ۲۰۲۰ ، میانگین نرخ سود سپرده سالیانه با ارز محلی ( یورو ) با مدت زمان معین تا ۱ سال بین موسسات اعتباری و مشتریان خرده فروشی ( خانوارها ) ۱٫۰۱٪ بود.

بهترین شهرهای هلند برای ثبت شرکت

در قسمت های قبل در رابطه با بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری صحبت نمودیم و از آنجا که ثبت شرکت یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است ، می توانید همچنین شهرهایی همچون آمستردام ، اوتریخت ، لاهه ، آیندهوون و سایر موارد را برای ثبت شرکت در هلند انتخاب کنید.

بهترین و بیشترین نیروی کار تحصیل کرده در شهر آمستردام این کشور مستقر هستند و شما در صورت ایجاد اشتغال به وسیله ثبت شرکت باید در پرداخت حقوق از قوانین کار پیروی نموده و در پایان هر ماه و یا هر دو هفته یک بار حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید.

البته این نکته را باید ذکر نمود که سرمایه گذاری و زندگی در هر یک از شهرهای هلند یکی از بهترین کیفیت های ممکن را در تمامی سطوح برای شما فراهم می سازد و شما علاوه بر دسترسی به اشتغال ، درآمد ، خدمات عمومی پیشرفته ، ایمنی ، تحصیلات و مسکن قادر هستید تا با شرکت های بزرگ و بین المللی در اروپا و جهان همکاری داشته باشید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در هلند

مهمترین گام در راه اندازی یک کسب و کار موفق نوشتن یک برنامه تجاری کامل برای تعیین اهداف و برنامه های کسب و کار جدید شما و کنترل آنها است ، همچنين ممكن است توسط اتاق بازرگاني ساختار شركت و ساير موسسات ، طرح تجاري مورد نياز باشد ، برنامه کسب و کار باید رسالت تجارت را به طور خلاصه بیان کند ، اما همچنین شامل برگه های سود و زیان ، برآورد هزینه های جاری ، پیش بینی های سالانه و گزینه های احتمالی است.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در هلند

ارائه برنامه

کدام سرویس یا کدام محصول را می خواهید ارائه دهید؟ چه چیزی در این مورد خاص یا منحصر به فرد است و گروه هدف شما چه کسانی هستند؟

تحلیل بازار کار

بازاری که می خواهید در آن فعالیت کنید چقدر بزرگ است؟ قرار است با کدام نوع محصولات یا شرکت ها رقابت کنید؟ آنها چه نوع مشتری / خریدار هستند؟ چه نوع ارتباطی با آنها دارید؟

خصوصیات شرکت

این شرکت به چه نامی خوانده می شود ، کجا می خواهید آن را راه اندازی کنید ، نوع بنگاه اقتصادی چگونه خواهد بود و چه کسی درگیر آن خواهد شد؟ از نظر فضا ، اقلام و بیمه به چه مواردی نیاز دارید؟

تامین مالی

از نظر ساختاری چه هزینه هایی را متحمل می شوید؟ چه مقدار برای پیش پرداخت نیاز دارید؟ فکر می کنید چگونه بودجه آن را تأمین کنید؟ انتظار دارید چقدر گردش مالی و سود کسب کنید؟

سازمان و مدیریت

تحصیلات ، تجربه کاری و انگیزه خود را توصیف کنید ، چرا می خواهید این شرکت را راه اندازی کنید؟ ساختار حقوقی شرکت را ارائه دهید و مشخص کنید که چه کسی قرار است آن را اداره کند.

اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در هلند می تواند منجر به دریافت اقامت این کشور گردد ، در ابتدا ویزا به مدت یک سال برای شما صادر می شود که در صورت عدم ارتکاب جرم و پرداخت به موقع مالیات سالانه می توانید به مدت دو تا سه سال دیگر آن را تمدید کنید ، توجه داشته باشید که برای تمدید اقامت باید شرکت شما فعال باشد و تمامی قوانین را رعایت کرده باشید.

اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

پس از ثبت شرکت و گذر ۵ سال زندگی و کار مداوم در هلند می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید ، هلند برای ارزیابی ارزش سرمایه گذاری به یک سیستم مبتنی بر امتیاز متکی است و متقاضیان باید خوگرفتن در جامعه را ثابت کنند – مانند هلندی صحبت کردن – و در بسیاری از موارد از ملیت اصلی خود چشم پوشی کنند.

چگونگی درخواست

درخواست با گرفتن MVV یا اجازه اقامت موقت شروع می شود ، متقاضیان کشورهای غربی مانند ایالات متحده یا برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن یا کره جنوبی از نیاز به MVV معاف هستند و اجازه اقامت سرمایه گذار و MVV همزمان درخواست می شود، درخواست ها باید به سفارت هلند ارسال شود.

پس از بررسی پرونده تصمیمات ظرف ۹۰ روز گرفته شده و در صورت تأیید ، متقاضی می تواند به هلند سفر کند ، داشتن بیمه درمانی و انجام آزمایش سل یک بار در کشور لازم است و روند درخواست حدود ۲۱۰۰ یورو هزینه دارد ، دقت داشته باشید که مدارک باید به زبان های هلندی ، انگلیسی ، فرانسوی یا آلمانی ارسال شوند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد هم قبلا در همین سایت بررسی شده است ، خرید ملک و خرید سهام دو راه اصلی سرمایه گذاری در این کشور هستند ، مقاله را مرور کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در هلند

به دلیل موقعیت جغرافیایی مرکزی و اتصال عالی ، هلند موقعیت استراتژیکی را برای خدمت به بازارهای اروپا ، خاورمیانه و آفریقا فراهم می کند ، هلند همراه با زیرساخت های مدرن به یک پایگاه ایده آل برای شرکت های اروپایی ، آمریکایی و آسیایی تبدیل شده است که به دنبال ایجاد حضور جهانی هستند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در هلند

در میان مزایای بی شمار ثبت شرکت در آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ مالیات شرکت ۱۵٪ در کمترین میزان در اروپا
  • بدون مالیات بر ارزش افزوده برای معاملات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • هلند اخیراً بسیاری از مشاغل و شرکت های چند ملیتی را از انگلیس در مورد Brexit جذب کرده است
  • بیشترین معاهدات اجتناب از مالیات مضاعف در سراسر جهان
  • عضویت در میان اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا
  • ۹۳٪ از جمعیت بومی انگلیسی صحبت می کنند ، بسیاری از آنها به زبان های آلمانی و فرانسوی تبحر دارند،
  • نیروی کار با تحصیلات عالی (رتبه ۳ در سطح جهانی برای سطح آموزش)
  • فضای تجاری برجسته بین المللی
  • هلند در گزارش جهانی WEF چهارم و در بالاترین سطح اروپا برای اقتصادهای مبتکر و رقابت پذیر است،
  • این کشور از کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند: از شرکت های کوچک گرفته تا شرکت های چند ملیتی که در لیست Fortune 500 قرار دارند،
  • هلند با قوانین و سیاستهای پایدار و همراه با روابط بین الملل عالی ، شرکتهای بین المللی را از همه بخشها جذب می کند،
  • صدرصد مالکیت
  • زمان کوتاه ثبت شرکت در هلند

معایب ثبت شرکت در هلند

هلند یک فضای مالی رقابتی و یک محیط تجاری مناسب در قلب اروپا است ، اما گشت و گذار در موانع پیچیده مالیاتی ، قانونی و نظارتی بدون کمک محلی در این امر دشوار است ، هلند یک محیط مالی قوی است ، اما هیچ پوشش ثبت عمومی وجود ندارد که می تواند گرفتن اعتبار را کمی سخت کند.

حمایت از سرمایه گذاران

بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی (IFC) برای حفاظت از سرمایه گذاران ، هلند را در جایگاه ۱۱۷ (از میان ۱۸۵ اقتصاد) در جهان قرار داده است ، با نمرات نسبتا ضعیف در تمام شاخص ها.

پرداخت مالیات

سالانه باید پرداخت مالیات شرکت انجام شود که روند آن به طور متوسط ۱۲۷ ساعت شرکت طول می کشد ، مشارکت های بیمه درمانی بیشترین زمان را برای مسئولیت های مالی دارند و بسیاری از پرداخت های مالیاتی نیز وجود دارد که می تواند برای مشاغل تازه وارد در محیط مالی گیج کننده باشد.

فرهنگ

هلندی ها بیش از هر چیز صحبت ساده را می پسندند ، بنابراین از دیپلماسی و نشانه های ظریف اجتناب کنید ، ساختار شرکتی بسیار مساوی تری وجود دارد و مدیر ممکن است اغلب از شرکت جمعی بخواهد تصمیم بگیرد ، نه اینکه در یک ساختار کاملاً سلسله مراتبی فعالیت کند ، مشاغل همچنین باید به خاطر داشته باشند كه هلند كاملاً جامعه ای محافظه كار است و تغییر تنها پس از مشورت و بحث زیاد مورد پذیرش و استقبال قرار می گیرد.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کردیم راه های صحیح سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند را شرح دهیم برای پرسیدن سوالات خود می توانید از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کنید ، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را ثبت خواهند کرد.

شرکت با مسئولیت محدود در هلند چه شرایطی دارد و چگونه است؟

این شرکت که با عنوان شرکت با محدود خصوصی besloten vennootschap شناخته می شود می تواند توسط دو نفر ( یک مدیر که دارای مسئولیت نامحدود است و تصمیمات مدیریت را می گیرد و یک نفر که باید سرمایه را به شرکت تحویل دهد و مسئولیت او محدود به سهم او است ) و یا چند شخص حقوقی تاسیس شود ، هیچ گونه محدودیتی در رابطه با ملیت سهامداران وجود ندارد و شخص موسس مسئول هرگونه بدهی و زیان است.

پرسودترین فعالیت برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند چیست؟

یکی از پرسودترین روش های سرمایه گذاری در هلند خرید ملک در این کشور است که البته منجر به رسیدن به اقامت در این کشور نمی شود.

خرید اوراق قرضه در هلند به چه صورت است؟

اوراق قرضه در هلند انواع مختلفی دارد و حداقل نیازمند 1000 یورو برای شروع می باشد ، این اوراق می توانند تا 30 سال زمان داشته باشند و اگر نمی توانید منتظر سررسید اوراق قرضه باشید ، باید آن را در بازار بفروشید که قیمتی متفاوت دارند.

سرمایه لازم برای خرید ملک در هلند چقدر است؟

برای خرید ملک در هلند باید حداقل 200 هزار یورو را مدنظر داشته باشید که البته حداقل قیمت است و در شهرهایی همچون آمستردام و هارلم حداقل سرمایه از 300 هزار یورو آغاز می گردد.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند کدام شهر است؟

آمستردام از جمله شهرهای هلند است که در هنگام رتبه بندی فاکتورهای مختلف همواره در صدر لیست قرار می گیرد ، این شهر از لحاظ بررسی 37 شاخص مختلف از جمله رشد جمعیتی ، قیمت خانه ، دسترسی ، ایمنی و غیره که برای سرمایه گذاران مهم است ، یکی از بهترین گزینه های ممکن جهت سرمایه گذاری و انتقال ارز به هلند می باشد. این شهر را می توان از سالم ترین گزینه های ممکن جهت کار و زندگی دانست که چهارمین شهر پویای دنیا برای سرمایه گذاری و مدیریت نیز معرفی می گردد.

هزینه راه اندازی شرکت سهامی عام در هلند چقدر است؟

اگر می خواهید یک شرکت nv راه اندازی کنید ، به سرمایه اولیه 45000 یورو نیاز دارید و همچنین هزینه های دفتر اسناد رسمی ، هزینه های ثبت KVK و هزینه های حسابداری را پرداخت کنید ، هزینه های دفاتر اسناد رسمی نیز متفاوت و به طور متوسط بین 500 تا 2200 یورو است ، برای ثبت نام در KVK یک بار هزینه 50 یورویی پرداخت می کنید.

اگر بخواهم به سرعت در هلند سرمایه گذاری کنم چه روشی را پیشنهاد می کنید؟

خرید شرکت آماده می تواند سریع تری راه باشد ، انتقال شرکت فقط در یک روز انجام می شود ، سرمایه گذار در وقت صرفه جویی می کند و می تواند فعالیت خود را از روز بعد شروع کند.

بهترین شهر ها برای ثبت شرکت در هلند را معرفی کنید.

شهرهایی همچون آمستردام ، اوتریخت ، لاهه ، آیندهوون

آیا با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند می توان به اقامت دائم این کشور رسید؟

ثبت شرکت در هلند می تواند منجر به دریافت اقامت این کشور گردد ، در ابتدا ویزا به مدت یک سال برای شما صادر می شود که در صورت عدم ارتکاب جرم و پرداخت به موقع مالیات سالانه می توانید به مدت دو تا سه سال دیگر آن را تمدید کنید ، توجه داشته باشید که برای تمدید اقامت باید شرکت شما فعال باشد و تمامی قوانین را رعایت کرده باشید. پس از ثبت شرکت و گذر 5 سال زندگی و کار مداوم در هلند می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند دارید ، تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی را فراموش نکنید ، کارشناسان ما در زمانی کوتاه شما را به هدفتان در این کشور خواهند رساند با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، ضمناً می توانید با مطالعه مقالات سایت ، بهترین راه برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال است چراکه کمترین نرخ مالیات را برای شرکت ها در اروپا را دارد.

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه