بهترین تخصص های دندانپزشکی برای مهاجرت

بهترین تخصص های دندانپزشکی برای مهاجرت

کشورهای که دارای بالاتری درامد در این حوزه هستند شامل آمریکا ، بلژیک ، نروژ و هلند می باشد.

 

مدارک دندانپزشکی معادل کارشناسی ارشد در آمریکا ارزیابی می شود.

به جهت اشتغال به عنوان دندانپزشک در آمریکا باید برنامه CODA را پشت سر بگذارید که مجوز کار در ایالت درخواستی تان را صادر می کند.

بله ، دندانپزشکان نیاز به مدرک زبان هلندی تا سطح B1 دارند.

متقاضیان باید آزمون هایی به زبان ایتالیایی را پشت سر بگذرانند که از دو مرحله تئوری و عملی تشکیل شده است و ارائه مدرک زبان ایتالیایی نیز الزامی است.

 

دومین تخصص محبوب ، دندانپزشکی کودکان است و همانطور که از نام آن پیداست ، دندانپزشکان کودکان با بیمارانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند ، در ارتباط بوده و برای رسیدن به تخصص این حوزه باید دو تا سه سال به تحصیل بپردازند و درآمدی در حدود ۲۹۴،۵۰۰ دلار در سال داشته باشند.

مهاجرت به آلمان اگر همراه با آگاهی و و بهره مندی از شیوه های صحیح مهاجرتی باشد می تواند به نقطه عطفی در زندگی شما تبدیل شود ، تصمیمی که همیشه از آن خشنود و راضی باشید و به خودتان برای چنین تغییری در زندگی افتخار کنید.

پادکست بهترین تخصص های دندانپزشکی برای مهاجرت

یافتن بهترین تخصص های دندانپزشکی برای مهاجرت را روناک همکار ما در این ویدیو برای شما به صورت مختصر توضیح می دهد و می توانید با دانلود فایل پادکست در هر زمان به آن دسترسی داشته باشید.

تخصص بعدی جراحی دهان و فک و صورت است که سومین تخصص محبوب می باشد و این متخصصین کارهایی فراتر از کشیدن دندان انجام می دهند . آنها با خارج کردن کیست و تومورها و بازسازی فک و مقابله با بافت نرم یا موارد مشابه آن سرو کار دارند . این تخصص می تواند از چهار تا شش سال زمان ببرد . در واقع می توان گفت که جراحان پردرآمدترین متخصصان در حوزه دندانپزشکی هستند و میانگین حقوق آنها در حدود ۲۱۷۰۰۰ دلار در سال می باشد . 

چهارمین تخصص پرطرفدار در دندانپزشکی ، اندودنتیکس است که با ریشه دندان سر و کار دارند و با سپری کردن یک دوره دو تا سه ساله ، درآمدشان به طور میانگین ۱۸۹،۷۳۴ دلار در سال می رسد.

تخصص پریودنتیکس ، پنجمین تخصص محبوب دندانپزشکی است که بیماری های لثه را درمان می کنند و با یک برنامه دو تا سه ساله ، درآمدی نزدیک به ۱۸۸،۰۵۱ دلار در سال خواهید داشت.

کشورهای پیشرو در زمینه تخصص های دندانپزشکی

کشور هایی که در زمینه تخصص های دندانپزشکی پیشرو هستند می توان شامل موارد زیر دانست:

  • آمریکا با ۱۷۹،۲۶۷ پوند در سال
  • بلژیک با ۱۴۹،۷۷۳ پوند در سال
  • دانمارک با ۱۴۶،۰۲۱ پوند در سال
  • نروژ با ۱۲۶،۴۶۰ پوند در سال
  • هلند با ۱۲۳،۱۱۶ پوند در سال
  • فنلاند با ۱۱۸،۶۹۲ پوند در سال
  • ایسلند با ۱۱۴،۱۲۹ پوند در سال
  • ژاپن با ۱۱۲،۱۱۱ پوند در سال
  • فرانسه با ۱۰۶،۸۲۳ پوند در سال
  • ایتالیا با ۹۵،۸۷۹ پوند در سال

شرایط ورود دندانپزشکان به آمریکا

مدرک دندانپزشکی در آمریکا اعتبار بالایی دارد و پروسه معادل سازی آن دشوارتر از سایر کشور ها است و می تواند دو تا سه سال به طول انجامد .اصولا مدارک دندانپزشکی معادل کارشناسی ارشد در آمریکا ارزیابی می شود و دندانپزشکان موظفند دوره های مشخصی را بگذرانند تا موفق به دریافت مجوز فعالیت در این کشور شوند.

یکی از بهترین گزینه ها برای تأمین واجد شرایط بودن مجوز فعالیت در آمریکا ، تکمیل برنامه معتبر CODA است که توسط دانشکده های دندانپزشکی این کشور ارائه می شود و فارغ التحصیلان برنامه های DDS یا DMD می توانند در امتحانات ایالتی شرکت کنند تا در ایالات متحده واجد شرایط مجوز و عمل دندانپزشکی باشند.

مجوز دندانپزشکی به شما این حق قانونی را می دهد که به عنوان دندانپزشک در ایالتی که متقاضی دریافت مجوز هستید ، به طور مستقل فعالیت کنید . اگرچه شرایط دریافت مجوز از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است ، اما همه متقاضیان مجوز دندانپزشکی ، علاوه بر مدرک زبان انگلیسی ، باید سه شرط اساسی آموزش ، امتحان کتبی و معاینه بالینی را دارا باشند.

 

شرایط ورود دندانپزشکان به آمریکا
شرایط کار برای دندانپزشکان در دانمارک

شرایط کار برای دندانپزشکان در دانمارک

دندانپزشکان برای کار به عنوان متخصص در دانمارک ابتدا باید مدارک خود را معادل سازی کنند که این معادل سازی توسط وزارت بهداشت این کشور انجام شده و فرد بعد از گذراندن مراحل معادل سازی و آزمون های مربوطه ، مجاز به کار در دانمارک می شود.

دندانپزشکان برای کار به عنوان متخصص در این کشور باید مدرکی مبنی بر تسلط بر زبان دانمارکی ( حداقل نمره ۷ تا ۱۰ ) تا سطح C1 داشته باشند و پس از فراگرفتن زبان باید روند معادل سازی ، شرکت در آزمون ها و کلاس های تئوری و عملی را ادامه دهند و ناگفته نماند که مدت زمان لازم برای فراگیری زبان در دانمارک ۳ سال است.

برای درخواست معادل سازی ، متقاضی باید فرم های مورد نیاز را پر کرده و به همراه مدارک تحصیلی خود برای وزارت بهداشت دانمارک ارسال نماید . پس از آن انجام آزمون زبان است و سپس نوبت به آزمون دندانپزشکی می رسد که دو بار در سال برگزار شده و شامل یک بخش شفاهی و یک بخش کتبی است . مرحله بعد متقاضی باید دوره های آموزشی در مراکز بهداشت دانمارک به پایان برساند و سپس با کارآموزی ، مجاز به کار در این کشور شود.

مدارک موردنیاز برای کار شامل اصل پاسپورت ، اصل مدارک تحصیلی دندانپزشکی ، مدارک تایید پزشکی ، تمکن مالی کافی و بیمه درمانی است که متقاضی باید آن ها را به سفارت دانمارک ارائه دهد.

 

شرایط کار برای دندانپزشکان در نروژ

متقاضیان برای کار به عنوان دندانزشک در نروژ باید ابتدا مدارک خود را معادل سازی کنند که نیاز به مدارکی مانند اصل پاسپورت ، اصل مدارک تحصیلی دندانپزشکی ، تمکن مالی ، مدارکی مبنی بر عدم سوء پیشینه ، و بیمه نامه نیاز دارند.

اما پیش از هرگونه اقدامی متقاضیان باید ابتدا فراگیری زبان نروژی را در اولویت خود قرار دهند که فراگیری زبان تا سطح C1 در این کشور ۲ سال به طول می انجامد . پس از آن متقاضی باید در دوره کارآموزی شرکت کنند که در پایان با شرکت در یک آزمون سنجش و کسب نمره قبولی ، فرد به عنوان دندانپزشک شناخته می شود.

البته تحصیل دندانپزشکی در نروژ می تواند مسیر آسانتری داشته باشد و یا ادامه تحصیل در حوزه تخصص ، مسیر ورود به دنیای کار در نروژ را برایتا آسانتر سازد.

شرایط کار برای دندانپزشکان در نروژ
شرایط کار برای دندانپزشکان در هلند

شرایط کار برای دندانپزشکان در هلند

دندانپزشکان برای کار در هلند نیز به معادل سازی مدارک نیاز دارند ، مدرک زبان هلندی نیز تا سطح B1 نیاز است.

متقاضیان باید با اخذ ویزای کار این روند را آغاز کنند که در گام اول نیازمند ثبت نام در BIG است . در مرحله بعد باید آماده شرکت در آزمون های مهارت هلند شوند و پس از موفقیت در آزمون ، یک دوره کارآموزی را در یکی از بیمارستان های دانشگاهی هلند بگذراند . پس از پایان این دوره متقاضی می تواند در کلینیک های دندانپزشکی هلند مشغول کار شوند کهتمام این پروسه ۳ یا ۴ سال به طول می انجامد.

توصیه کارشناسان ما به شما این است که با انتخاب تحصیل دندانپزشکی در هلند از همان ابتدا این مسیر را برای خود بیش از پیش آسان سازید.

شرایط کار به عنوان دندانپزشک در ایتالیا

معادل سازی های لازم ، گام اصلی جهت ورود به دنیای طبابت در کشور ایتالیا بوده که نیازمند شرکت در آزمون های متعدد است . این آزمون ها از دو مرحله تئوری و عملی تشکیل شده و قبولی در آنها به معنای دریافت تاییدیه از سوی وزارت بهداشت ایتالیا است . آزمون ها به زبان ایتالیایی برگزار شده و داوطلبان باید به خوبی به زبان ایتالیایی مسلط باشند.

گذراندن دوره کارآموزی پس از پشت سر گذاشتن آزمون های متعدد آغاز شده و فرد با اتمام آنها می تواند به عنوان دندانپزشک وارد بازار کار در ایتالیا شود . 

اگر دندانپزشک هستید و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به دنبال شناخت بهترین تخصص های دندانپزشکی هستید ، می توانید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط کار به عنوان دندانپزشک در ایتالیا
5/5 - (72 امتیاز)

42 پاسخ

  1. سلام روز بخیر
    من الان ۱۶ سالمه و هدفم دندون پزشکیه و تخصص ارتودنسی

    من هدفم مهاجرت به سوئیسه
    بنظرتون از چه راهی برم بهتره؟تا روند سریع تر و راحت تر پیش بره

    یعنی از همون ابتدای دانشگاه یا برای تخصص یا انتهای تخصص و معادلسازی اینا… اطلاعات کافی ندارم صرفا خواستم بدونم
    ممنون

    1. با سلام و درود
      کشور سوییس برای تحصیل در رشته پزشکی بومی پذیر است و درصد بسیار پایینی برای پذیرش دانشجوهای خارجی در این رشته در نظر گرفته شده بنابراین توصیه میکنیم کشور دیگری را برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنید .
      البته برای مدارس سوییس از ایران میتوانید با شانس بالا اقدام کنید و زمانی که دیپلم تان را در کشور سوییس بگیرید شرایط متفاوت خواهد بود برای شما .
      با تشکر از سوال شما

  2. برخی کشورهای اروپایی که شما برای تخصص به زبان بومی انتخاب می کنید ، نه تنها تحصیل رایگان خواهد بود که به شما حقوق هم پرداخت می شود که بهترین آن ها آلمان می باشد .
    قیمت حقوق حدودا چند هستش ؟ و آیا اگه رتبه کنکور تک رقمی بشه خودآلمان بورسیه میکنه از اول تا تخصص داخل آلمان بگذرونیم

    1. با سلام و درود
      میزان حقوق متخصصین در آلمان معمولا بین 6 تا 10 هزار یورو در ماه است ولی حین دوره تخصص مبلغ آن کمتر است .
      رتبه کنکور ایران تاثیر چندانی در پروسه مهاجرت شما ندارد . آلمان برای رشته پزشکی عمومی بورسیه ندارد اما تحصیل رایگان است و صرفا هزینه های زندگی به عهده خودتان است .
      با تشکر از سوال شما

  3. گرفتن تخصص دندان پزشکی در کره جنوبی چجوریه؟ راجب مهاجرت، کار و تحصیل در کره میشه لطفا توضیح بدید

    1. با سلام

      تحصیل به زبان بومی ست و هزینه آن معمولا سالی 5000 دلار می باشد .

      با تشکر از سوال شما

  4. سلام روزتون بخیر خسته نباشین؛ ببخشید بنده ۱۵ سالم هست امسال پایه دهم و میخوام اطلاعاتی راجع به بورسیه تحصیلی تو امریکا(کانادا یا کلا کشورهای انگلیسی زبان) بدونم چون دارم واسه گرفتن مدرک زبان انگلیسی(آیلتس) خیلی سخت تلاش میکنم. خیلی گُنگ هستم و هیچی واقعا نمیدونم اینکه چجوری باید بورسیه بگیرم و فلان اینا ایا باید چند ترم تو دانشگاه ایران بخونم و با چه مدرک(کارشناسی … دکترا ..) با کدوم یکی از اینا میتونم بورسیه بشم؟ و اینکه خیلی سخته بورسیه رایگان شدن یا نه؟ لطفا این سوالمم هم پاسخ بدین که ایا میتونم همه این تخصص هایی ک اشاره شد رو بخونم؟!(همه که نه ولی مثلا کودکان،ارتودنسی و .. مثلا ۳ تاش رو) در کشورهای خارجی؟! چون خیلی علاقه دارم و واقعا حیفم میاد یکیشون رو فقط در اینده ادامه بدم. از الان چه کارهایی چه مقاله هایی خوبه که بنویسم چه تحقیق هایی بکنم؟ واقعا مرسی که وقت میزارید و از لطف تون سپاسگزارم.

    1. سلام‌

      کشورهای کانادا و امریکا در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و برای رشته های پزشکی بورسیه ندارند و هزینه ها به عهده خودتان می باشد .برای تحصیل پزشکی کشور ایتالیا و‌برای تحصیل رایگان کشورهای آلمان فرانسه و اسلواکی را میتوانید اپلای کنید.برای مهاجرت از زمان مدرسه هم میتوانید اقدام کنید.امکان گذراندن چند دوره تخصص همزمان وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. یک فارغ التحصیل رشته پزشکی یا دندانپزشکی عمومی می تواند برای تخصص در کدام کشور اروپایی ادامه تحصیل برای تخصص دهد و اینکه چه شرایطی دارد
    سپاسگزار از وقتی که می گذارید

    1. با سلام

      در حال حاضر کشورهایی نظیر سوئد ، آلمان،دانمارک و نروژ برای کار یا تخصص مناسب هست.

      با تشکر از سوال شما

  6. باسلام
    مراحل مهاجرت برای کار با مدرک تخصص رادیولوژی فک و صورت در کدام کشورها راحت تر است؟ شنیدم کانادا نیاز ندارد مثلا

  7. سلام وقت بخیر ،
    برای گرفتن تخصص دندانپزشکی از یک کشور اروپایی ، براساس ects باید حدودا معدل چقدر باشه ؟
    من ترم ۶ هستم ، معدل ectsم تا الان بین ۳ تا ۴ میشه
    میتونم ترم های آینده جبران کنم ؟ و باید به چه حدی برسونم معدلم رو ؟

    1. با سلام

      برای تخصص خواندن در کشورهای اروپایی باید مدرک عمومی تون معادل سازی شود و بهتره معدل تون ۱۵ به بالا باشد.

      با تشکر از سوال شما

    1. با سلام

      در حال حاضر کشورهای سوئد، دانمارک و آلمان برای ایرانی ها شرایط مناسبی دارند .

      با تشکر از سوال شما

  8. سلام ببخشید میشه بگید الان در حال حاضر. درآمد یک متخصص ارتودنسی توی ایران به ترتیب توی بیمارستان و کلینیک و مطب هر کدوم جداگانه چقدره؟؟

    1. با سلام

      با توجه به اینکه ما یک موسسه مهاجرتی هستیم در رابطه با سوال تان در زمینه میزان درآمد در ایران نمی‌توانیم راهنمایی تان کنیم.

      با تشکر از سوال شما

      1. با سلام خدمت شما ، لطفا میشه بگین کدوم کشور ها تخصص جراحی فک و صورت رو
        به صورت تخصص دندانپزشکی ارائه میدن ؟ چون شنیدم اين تخصص در بعضی کشور ها جز تخصص های پزشکی است نه دندانپزشکی .

        1. با سلام

          کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که این تخصص را به عنوان تخصص دندانپزشکی به شمار می آورند.

          با تشکر از سوال شما

          1. با سلام

            در آلمان هم میتوان تخصص دندانپزشکی خواند.

            با تشکر از سوال شما

  9. سلام میشه لطفا بگین رشته دندونپزشکی تو چند سال اینده امکان اشباع شدنش هست؟هم عمومی هم تخصصشو بگین لطفا

    1. با سلام

      اگر سوال شما در رابطه با ایران است، خیر
      با توجه به پایین بودن ظرفیت های دانشگاه های ایران برای پذيرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی و… حداقل تا چند سال آینده خصوصا در زمینه تخصص های پزشکی و دندانپزشکی چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

      با تشکر از سوال شما

    1. با سلام

      متاسفانه پاسخ این سوال فقط توسط اساتید رشته دندانپزشکی در دانشگاهها داده میشه و در حیطه کاری مربوط به مهاجرت نیست.

      با تشکر از سوال شما

    1. با سلام

      تحصيل پزشكى به زبان بومى در المان و فرانسه و اتريش رايگان ميباشد
      براى تحصيل در المان بايد مدرك زبان المانى را از مبدأ داشته باشيد
      يكسال دوره كالج بگذرانيد و پس از ان وارد دانشگاه شويد
      براى تحصيل درفرانسه بدون مدرك زبان ميتوانيد اقدام كنيد
      و اموزش زبان فرانسوى را در فرانسه بگذرانيد
      پس از ان وارد دانشگاه شده و يكسال به تحصيل در علوم پايه ميپردازيد وپايان سال ازمون داده وبه تحصيل در رشته تخصصيتان ميپردازيد
      براى تحصيل در اتريش به قبولى سراسرى پزشكى از مبدأ احتياج داريد
      كشور ايتاليا نيز بورسيه دارد كه با ارائه ايلتس ٦.٥ ميتوانيد درازمون ورودى شركت كرده و در صورت قبولى به تحصيل با بورسيه بپردازيد

      با تشکر از سوال شما

  10. با سلام
    برای تخصص در کشورهای ارپایی باید. در ازمون خاصی شرکت کنیم یا مستقیما مدرک رو تطبیق میدن

    1. سلام ببخشید یک سوال آیا با تخصص ایمپلنت هم می شود از بالاترین درامد را داشت و کدام کشور ها بالاترین درامد در ایمپلنت را داند؟

      1. با سلام

        کشورهای نروژ ،امریکا، سوییس، فرانسه، ایرلند و هلند بالاترین میزان حقوق را در زمینه رشته دندانپزشکی دارند .

        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *