تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی است ، این کشور ترکیب فوق العاده ای از آموزش و پرورش با کیفیت در شهرهای تاریخی و مناظر زیبا دارد که برای هر دانشجویی یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در این نوشتار شما را با شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند آشنا می کنند تا به شرایط ، مزیت ها و در عین حال معایب آن پی ببرید.

ایرلند از جمله کشورهایی است که به دلیل استانداردهای بالای دانشگاهی و ارائه آموزش پزشکی در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است ، اگر هدف شما مهاجرت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یک کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو است ، توصیه می شود که مقاله پیش رو را مطالعه کنید.

به طور کلی ، برنامه های پزشکی در ایرلند بین 4 تا 6 سال طول می کشد ، این دوره ها تفاوت هایی در ورود دارند که در بخش های بعد به آنها پرداخته شده است.

همچنین ورود به دانشگاه های پزشکی ایرلند مسلتزم آزمون های ورودی و دوره های پریمدیکال است که در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است ، بنابراین با ما همراه باشید و از به روزترین مطالب گردآوری شده توسط همکاران ما لذت ببرید.

اگر هنوز در رشته انتخابی و یا کشور و دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید ، شک دارید ، مقاله تحصیل در خارج از کشور می تواند به شما کمک کند ، در آن مقاله بهترین رشته ها و دانشگاه های جهان و امن ترین کشورها برای تحصیل را شرح داده ایم.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند یک انتخاب هوشمندانه است که باید مزایا و معایب آن را بدانید در همین ابتدای مقاله فیلم و پادکست مفید و جذابی در این زمینه ارائه شده تا شما بتوانید با کلیات شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در ایرلند آشنا شوید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

نمایش ویدیو درباره روناک

دوره های پریمدیکال در ایرلند

دوره های پریمدیکال در ایرلند ، دوره هایی از پزشکی و علوم هستند و برای دانشجویانی طراحی شده است که مایلند ضمن ادامه آمادگی برای پذیرش تحصیلات تکمیلی در رشته های حرفه بهداشت ، فرصت تحصیل و زندگی در خارج را تجربه کنند. شما می توانید این دوره ها را در برخی کشورهای دیگر مانند مجارستان بگذرانید و این بستگی دارد که آیا دانشگاه مقصد دوره پریمدیکال سایر کشورها و دانشگاه ها را قبول دارد یا خیر و این موضوع را می توانید در سایت دانشگاه مقصد بررسی کنید. در این دوره ها معمولا پیش نیاز های رشته های پزشکی تدریس می شود ضمن اینکه تا حدودی به یادگیری زبان کشور مقصد خواهید پرداخت.

درس های آناتومی ، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی ، زیست شناسی سلولی و مولکولی ، زیست محیطی ، ژنتیک ، شیمی دارویی و زیست شیمی ، میکروب شناسی ، علوم اعصاب ، آسيب شناسي ، داروشناسی ، فیزیولوژی ، زیست شناسی گیاهی ، رادیوگرافی و جانور شناسی ، مواردی هستند که در دوره های پریمدیکال در ایرلند ارائه می شوند.

مدت زمان دوره های پریمدیکال

هر ترم دوره های پریمدیکال برای دانشجویان در ایلند 6 ماه است که دانشجویان به طور متوسط در هفته 12 ساعت کلاس های تئوری و کلاس های آزمایشگاهی را پشت سر می گذارند. دانشجویان بین المللی تحصیلات پریمدیکال در ایرلند ممکن است حداکثر دو واحد غیر علمی یا غیر پزشکی در هر ترم را انجام دهند ، این ماژول ها ممکن است از بین تعدادی از برنامه های دانشگاه انتخاب شوند.

سال تحصیلی دوره های پریمدیکال شامل دو ترم پاییز و بهار می شود.

  • ترم پاییز : تدریس در اوایل سپتامبر آغاز می شود و در اوایل دسامبر به پایان می رسد و پس از آن امتحاناتی که ممکن است تا هفته کریسمس ادامه داشته باشد ، به پایان می رسد.
  • ترم بهار : تدریس در اواسط ژانویه آغاز می شود و در پایان آوریل به اتمام می رسد ، وقفه میان ترم 2 هفته ای در ماه مارس وجود دارد و امتحانات پس از پایان ترم ، معمولاً اواخر آوریل یا اوایل ماه مه برگزار می شود.

شما می توانید در کشورهای دیگر هم دوره پری مدیکال را سپری کنید ، مجارستان یکی از این کشور هاست ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل آسان و بدون ازمون پزشکی با هر معدل و مدرکی که دارید در خارج از کشور با راهنمایی مشاوران رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایرلند

ایرلند ، پس از انگلستان ، یکی از محبوب ترین مقاصد آموزشی در اروپا است ، برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند ، دانشجویان بین المللی باید معیارهای خاصی را داشته باشند ، به ویژه از نظر مهارت در زبان انگلیسی ، دانشگاه های برتر ایرلند از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش استفاده می کنند ، بنابراین فرد باید در هر یک از آزمون های مهارت انگلیسی شناخته شده شرکت کند.

دانشجویان متقاضی برنامه های خاص مانند پزشکی ، به ویژه آنهایی که در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند ، ممکن است لازم باشد علاوه بر آزمون های زبان ، در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایرلند که استعداد درسی است شرکت کنند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ایرلند

روشهای پذیرش برای تحصیل پزشکی در ایرلند

شرایط تحصیل پزشکی در ایرلند برای هر دانشگاه ، متفاوت است ، بطور کلی متقاضی ، باید آزمون سنجش HPAT را که برای دانشجویان متقاضی پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشکده های پزشکی ایرلند معرفی شده است را پشت سر بگذراند ، این آزمون مهارت های منطقی استدلال ، توانایی حل مسئله و سطح ارتباطات متقاضی را بررسی خواهد کرد.

این آزمون توسط ACER (شورای تحقیقات آموزشی استرالیا) به عنوان یک آزمون 2.5 ساعته انجام می شود و هزینه این آزمون 13،718 INR است.

نمره کسب شده در آزمونHPAT ایرلند ، به امتیاز Leaving Certificate برای ایجاد نمره کل امتیازات اضافه می شود و در نهایت ، دانشجویان مشروط بر اینکه حداقل 480 امتیاز کسب کنند ، واجد شرایط رقابت در رشته های پزشکی در مقطع کارشناسی خواهند بود و شرایط تحصیلات پزشکی دانشکده پزشکی را داشته باشند .

آزمون GAMSAT یک آزمون دیگر است که برای پذیرش پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI ، کالج دانشگاه Cork ، کالج دانشگاه دوبلین و دانشگاه لیمریک ، توسط ACER (شورای تحقیقات آموزشی استرالیا) انجام می شود.

GAMSAT کمی کل نگرتر از HPAT است و دارای سه بخش استدلال در علوم انسانی و اجتماعی ، ارتباط کتبی و استدلال در علوم بیولوژیکی و فیزیکی است ، با این حال ، این یک تست بسیار گران قیمت است که هزینه آن 30،630 INR است.

ماژول های تحصیلی پزشکی در ایرلند

ماژول های تحصیلی پزشکی در ایرلند به این صورت طراحی شده است که در سال اول دانشجویان را از دانش کامل و یکپارچه در مورد ساختار و عملکرد طبیعی انسان آگاه می کند.

در سال دوم مهارت های عمومی در مورد نقش اساسی تحقیق در مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکی مولکولی و ژنتیک به دانشجویان آموزش داده می شوند و همچنین این مرحله شامل شروع مهارتهایی مانند گرفتن شرح حال و معاینه فیزیکی است.

در سال سوم ماژول های داروسازی و درمانی و پزشکی و آزمایشگاهی و تحقیقاتی بر روی موارد پوشش داده شده در سال دوم پزشکی بنا می شوند ، قرار گرفتن در معرض بالینی و پیشرفت حرفه ای از طریق ماتریا مدیکا ، اقدامات پیشرفته بالینی و حرفه ای و اصول و تمرین پزشکی مبتنی بر شواهد و تمرین انتخابی افزایش می یابد.

در طول سال چهارم دانشجویان به تکمیل پیوست بیمارستان در هر یک از رشته های زنان و زایمان ، اطفال ، روانپزشکی ، بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه نیاز دارند.

ماژول های سال پنجم منعکس کننده اوج و ادغام مطالعات قبلی است ؛ بنابراین ، بسیاری از آموزش ها تلفیقی است ، ترکیبی از محیط های مراقبت حاد ، تثبیت مهارت های بالینی ، پیوست های بالینی در پزشکی و جراحی (همراه با آموزش های دیگر ، کلینیک های مشاور و سمینارهای گروه کوچک) برنامه سخنرانی و غیره وجود دارد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد ؛ شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند از ۴ تا ۶ سال متغیر است ؛ فقط متقاضیانی که مستقیماً از دبیرستان وارد می شوند و دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک یا ریاضی را به خوبی فرا گرفته اند ، می توانند وارد دوره ۶ ساله شوند.

ماژول های تحصیلی پزشکی در ایرلند ۶ ساله شامل دروس پایه زیست شناسی ، آناتومی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی ، میکروب شناسی ، آسیب شناسی ، انواع آزمایشگاه ها و دروس بالینی است که ممکن است برنامه های دانشگاه ها در سال های مختلف متفاوت باشد.

به عنوان مثال ممکن است در سال تحصیلی ۲۰۲۱/۲۰۲۲ به دلیل شیوع COVID-19 تغییراتی در برنامه درسی و تحویل دروس ایجاد می شود ، اما توجه داشته باشید که در همه حال ، ارائه نتایج یادگیری دوره ای در حالی که از سلامتی دانشجویان در ایرلند محافظت می شود ، در اولویت خواهد بود.

برخی از دانشکده های پزشکی مانند کالج سلطنتی جراحان در ایرلند ، دانشگاه لیمریک ، کالج سلطنتی جراحان در ایرلند و کالج دانشگاه دوبلین برای ورود به مصاحبه نیاز دارند.

مصاحبه ها معمولاً بین فوریه و ژوئیه برنامه ریزی می شود ؛ این گزینه اغلب شامل حال دانشجویان آمریکایی است اما دقت داشته باشید که قوانین سال به سال تغییر می کند و ممکن است در مصوبه جدید تر مصاحبه ورودی ، شامل حال سایر دانشجویان بین المللی نیز باشد.

واجد شرایط بودن برای دوره پزشکی ۵ ساله در ایرلند چگونه است؟

اگر یک مدرک لیسانس مرتبط با پزشکی داشته باشید ممکن است دوره تحصیل پزشکی در ایرلند ۵ سال باشد ، کمیته های پذیرش ، بر اساس سوابق تحصیلی شما ، برنامه ای را که برای شما مناسب تر باشد را تعیین و پیشنهاد می کنند.

افرادی که با نمرات در آزمون های IB ( از جمله شیمی در سطح بالاتر ) یا با امتحانات AP در زیست شناسی ، شیمی و یا فیزیک یا حساب از دبیرستان برای پذیرش می آیند و یا از طرف دیگر ، متقاضیانی که هم اکنون در کالج یا دانشگاه شرکت می کنند اما تا ورود سپتامبر مدرک دانشگاهی در دست نخواهند داشت ، ممکن است واجد شرایط درخواست برنامه های ۵ ساله پزشکی باشند.

دوره های چهار ساله پزشکی ایرلند چگونه است؟

دانشگاه های پزشکی ایرلند یک روش آسان و ارزان برای ورود به مسیر پزشکی در نظر گرفته اند که به یک مدرک کارشناسی ختم می شود ، این یک برنامه پزشکی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد پزشکی (GEM) است و الزامات خاص خود را دارد.

این مسیر به HPAT نیاز دارد و برای ادامه آن به سمت کارشناسی ارشد پزشکی ؛ مدرک کارشناسی و MCAT یا GAMSAT ( آزمون پذیرش فوق لیسانس پزشکی ) لازم است ؛ نمره قبولی MCAT یا آزمون های مشابه باید قبل از اول ماه می سال ورود اخذ شود و مدرک کارشناسی باید قبل از ورود به سپتامبر اهدا شود. علاوه بر این ، متقاضیانی که قبل از ورود به سپتامبر یک دوره کارشناسی را گذرانده باشند ، بدون نیاز به نمره MCAT واجد شرایط درخواست برنامه های ۵ ساله هستند.

برای تحصیل در هر کشور باید اطلاعات زیادی جمع آوری کنید ما در این راه به شما کمک می کنیم.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند چگونه است؟

برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند دانشگاه ها و درمانگاه های پیشرفته ای را خواهید یافت که علوم روز دندانپزشکی ، دندانسازی ، جراحی دندان و غیره را برای دانشجویان واجد شرایط ارائه می کنند ، این یک دوره پنج ساله است و از بهترین روش های تدریس معاصر پیروی می کند.

برخی از دانشکده های دندانپزشکی ایرلند در شاخه های مرتبط با دندانپزشکی به عنوان مثال رشته های بهداشت دندانپزشکی ، پرستاری دندانپزشکی ، بهداشت دهان و دندان و غیره نیز دانشجو می پذیرند.

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ایرلند باید بدانند که سابقه تحصیلی آنها در پذیرش بسیار اهمیت دارد ، نمره H4 در شیمی و یا فیزیک یا زیست شناسی یا معادل آن لازم است.

دانشجویان بین المللی برای درخواست باید مستقیماً به وب سایت آموزش بین المللی مراجعه کنند و برخی از آنها ممکن است برای مصاحبه در لیست کوتاه قرار بگیرند.

ماژول های تحصیلی دندانپزشکی در ایرلند

برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند دانشجویان در سال های اول و دوم اصول پایه و اصول ساختار انسانی دندانپزشکی ، مقدمه ای در فیزیولوژی دندانپزشکی ، اصول داروسازی را فرا می گیرند و با اصول دندانپزشکی بالینی آشنا می شوند.

ماژول سال های سوم ، چهارم و پنجم دندانپزشکی در ایرلند شامل فارماکولوژی دندانپزشکی ، بیماری های سیستمیک و دهان ، تمرین علوم رفتاری و اخلاقی دندانپزشکی ، آشنایی با جراحی دندانپزشکی ، مبانی نظری و بالینی بهداشت دهان و دندان ، جراحی و ترمیم دندان است.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیران این مجموعه برای به ثمر رساندن پرونده مهاجرتی شما تلاش می کنند و این کار را سالهاست بصورت حرفه ای و با دراختیار داشتن تمام مجوز های قانونی به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

در فیلم ، ویزای کشورهای مختلف را می بینید که به عنوان نمونه تقدیم شده اند.

شما هم می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره اولین قدم را برای مهاجرت بر دارید!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی در برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان ، مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پزشکی ایرلند

پیدا کردن یک دانشگاه خوب با اعتبار بین المللی یکی از مهم ترین اصل های مهاجرت تحصیلی است ، از همین جهت ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی دست به کار شده و موسسات آموزش عالی برتر ایرلند را برای شما شرح داده اند تا بلکه بتوانید یک دیدگاه صحیح و جامع از بهترین دانشگاه های پزشکی ایرلند به دست آورید.

علاوه بر شناخت دانشگاه ها سیستم آموزشی هم مهم است ، از آنجا که سیستم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند به انگلستان شبیه است شابید بخواهید در انگلستان و در دانشگاه های بی نظیر آن درس بخوانید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان به هزینه ها ، بورسیه ها و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور پرداخته ایم ، خوب است بدانید با اینکه انگلستان کشور بسیار گرانی برای تحصیل است اما چون مدت زمان تحصیل کوتاه تر است ، گرانی آن جبران خواهد شد.

دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین

دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین

دانشکده پزشکی UCD در سال 1855 تاسیس شد و دارای تاریخچه ای برجسته است ، امروزه این دانشگاه دارای یک برنامه درسی مدرن است که امکان تماس سریع و مستمر با بیماران را برای دانشجویان فراهم می کند.

همچنین UCD گسترده ترین شبکه بالینی در ایرلند و لیستی از متخصصان مشهور بین المللی به عنوان بخشی از دانشکده خود را دارا می باشد ، حائز اهمیت است که دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین بهترین دانشکده پزشکی در ایرلند محسوب می شود.

برای دریافت مدرک پزشکی در UCD ، شما یک برنامه سه ساله پیش بالینی و سپس دو سال آخر را در بیمارستان های آموزشی وابسته می گذرانید ؛ بیمارستان دانشگاه سنت وینسنت یا بیمارستان دانشگاه Mater Misericordiae. همچنین 20 بیمارستان آموزشی دیگر و 100 روش مراقبت های اولیه برای دانشجویان وجود دارد که فرصت های یادگیری بهتر را برای آنها به ارمغان می آورد.

یک برنامه دوقلو سازی بین UCD و کالج پزشکی پنانگ در مالزی وجود دارد ، علاوه بر این ، فرصت های انتخابی تابستان به دانشجویان اجازه می دهد تا در موسساتی مانند بیمارستان جراحی ویژه در نیویورک ، ایالات متحده آمریکا ، دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا ، بیمارستان کودکان بیمار در تورنتو ، کانادا و بسیاری دیگر به تحصیل بپردازند.

دانشکده پزشکی ترینیتی کالج دوبلین

کالج ترینیتی دوبلین یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین دانشگاه های ایرلند است که در سال 1592 تاسیس شد و از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج الگو گرفته است ، ترینیتی قدیمی ترین دانشگاه ایرلند است و یکی از برجسته ترین دانشگاه های اروپا است ، لازم به ذکر است که کالج ترینیتی دارای یکی از برترین موسسات برای تحصیل پزشکی در  ایرلند است.

دانشکده پزشکی این موسسه بر طبق بالاترین استانداردهای بین المللی است و با گذشت زمان تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های آن اضافه و توسعه یافته است ؛ در دانشکده پزشکی ، شما می توانید پزشکی عمومی را در کنار کار درمانی ، فیزیوتراپی ، پرتودرمانی ، تغذیه و رژیم های غذایی و بهداشت و بیماری های انسان بخوانید.

دانشکده پزشکی NUI Galway

NUI Galway در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از سال 1845 دوره های تحصیلی را ارائه می دهد و اکنون از 18000 دانشجو در سراسر کشور استقبال می کند.

این دانشگاه تمرکز زیادی بر تحقیقات دارد و یکی از زمینه های مورد علاقه خاص آن بهبود سلامت و رفاه است ؛ کالج پزشکی ، پرستاری و علوم بهداشتی در NUI Galway برنامه تحصیلی پزشکی را به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی خود ارائه می دهد و فارغ التحصیلان آن می توانند مدرکی در زمینه پزشکی ، جراحی ، زنان و زایمان کسب می کند.

کالج سلطنتی جراحان در ایرلند

RCSI در سال 1784 به عنوان نهاد آموزش ملی جراحی در ایرلند تاسیس شد ، این موسسه آموزش عالی همیشه پیشتاز آموزش بوده است ، از جمله داشتن اولین فارغ التحصیل زن پزشکی در ایرلند ( خانم مری امیلی داوسون در 1885) و اولین خانم جراح پزشکی ( خانم امیلی ونیفرد دیکسون در 1893 ).

RCSI در دوبلین واقع شده است و دارای یک دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت است ، شما می توانید در اینجا در مقطع کارشناسی پزشکی و همچنین مجموعه ای از رشته ها و گزینه های دیگر در رشته پزشکی تحصیل کنید. بزرگترین و مدرن ترین مرکز شبیه سازی بالینی اروپا را دارد و قبل از کار با بیماران واقعی ، این جایی است که شما می توانید در یک محیط امن ، طیف وسیعی از مهارت های اساسی را بیاموزید و تمرین کنید.

دانشکده پزشکی دانشگاه لیمریک

آخرین کالج در لیست دانشگاه های برتر پزشکی در ایرلند ، دانشکده پزشکی دانشگاه لیمریک است ؛ این موسسه آموزش عالی با هدف تولید پزشکان با کفایت و ماهر اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

با تحصیل در این موسسه آموزش عالی ، شما اصول علمی پزشکی را یاد خواهید گرفت و همچنین زمینه اجتماعی و محیطی را که در زمینه سلامت و بیماری وجود دارد را درک خواهید کرد.

قابل توجه است که با فارغ التحصیلی از دانشگاه لیمریک ، شما نه تنها به عنوان یک پزشک قادر به انجام امور پزشکی ، بلکه در انجام تحقیقات ، کار در آموزش ، مدیریت پزشکی و همچنین روزنامه نگاری پزشکی نیز مهارت خواهید داشت.

با شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در برخی کشورهای جهان آشنا شوید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل در واقع یکی از مهم ترین و حتی گاهی اصلی ترین مانع و سد مهاجرت و موفقیت دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است ، در واقع در بسیاری از مواقع مشاهده می شود که افراد آگاهی کافی از میزان بودجه مورد نیاز ندارند و تصمیماتی اتخاذ می کنند که در مقایسه با آن ، گزینه های بسیار بهتری را می توانستند امتحان کنند.

به همین دلیل است که هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند را برای متقاضیان بین المللی شرح داده است و همچنین بیان کرده است که آیا همه دانشجویان بین المللی ، فارغ از ملیت و کشور مبدا ، از یک سیاست پرداخت شهریه برخوردار می شوند یا خیر؟!

چنانچه به دنبال تحصیل در کشورهای ارزان اروپایی هستید ، پیشنهاد ما کشور لهستان است ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی را به تفصیل شرح داده ایم.

هزینه های تحصیل در کشور ایرلند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA

قبل از پرداختن به هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند خوب است برای به دست آوردن یک دیدگاه کلی و مقایسه هزینه این رشته ها با سایر برنامه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های ایرلند ، بدانید که دوره های کارشناسی 9850 – 55000 EUR در سال و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا 9950 – 35000 EUR در سال هزینه دارند.

اما در این میان ، پزشکی یک دوره بسیار گران قیمت برای تحصیل در کشور ایرلند است ، به ویژه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ؛ هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ( بسته به دانشگاه ) بین 9000 تا 51000 یورو در سال و هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی 10000 الی 46000 یورو در سال می باشد.

علاوه بر هزینه و شهریه دانشگاه ، که می تواند برای شما گران تمام شود ، سایر هزینه های موجود را نیز باید در نظر بگیرید تا هنگام تحصیل در کشور ایرلند با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در ایرلند

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در ایرلند

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در ایرلند چگونه است؟ ایرلند تنها کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو است ، در حالی که زبان ایرلندی هنوز یک زبان رسمی است اما امروزه هرکسی در ایرلند به زبان انگلیسی صحبت می کند ، با این وجود ، فردی که قصد دارد در ایرلند به حرفه پزشکی یا دندانپزشکی بپردازد ، قطعا به یادگیری هر دو زبان نیاز دارد.

در این میان ، دانشجویان بین المللی که زبان اول آنها انگلیسی است بدون هیچ مشکلی می توانند به تحصیل بپردازند در حالیکه دانشجویان غیر اروپایی که زبان اول آنها انگلیسی نیست ، ملزم به ارائه نمره آزمون های زبان انگلیسی بین المللی هستند.

لازم به ذکر است که برخی موسسات صحبت از عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در ایرلند می زنند اما ما به شما می گوییم که واقعیت امر این نیست ؛ بلکه ارائه مدرک زبان از شرایط اصلی تحصیل پزشکی در ایرلند است و حتی دانشگاه های پزشکی ایرلند از آزمون آیلتس هم خیلی استقبال به عمل نمی آورند و بنابراین پیشنهاد می شود که به دنبال نمره آزمون تافل آنهم در حد 80 تا 90 باشید. محدودیت سنی در شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایرلند تاثیر چندانی ندارد فقط یک حداقل محدوده سنی وجود دارد که داوطلب ها حتما باید 17 سال به بالا باشند اما در مورد حداکثر سن هیچ محدوده ای ذکر نشده است.

بورسیه رشته های پزشکی در ایرلند

از این حیث که تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور با هزینه های شخصی اغلب برای خانواده ها کار دشواری است ، بنابراین کاملا طبیعی است که متقاضیان در جستجوی اطلاعات ضروری جهت برخورداری از شرایط تحصیل رایگان و بورسیه های دانشجویی باشند.

به این دلیل در این بخش مشاوران موسسه رجبی به بررسی برخی موارد بورسیه رشته های پزشکی در ایرلند پرداخته و نتایج آن را در زیر به صورت صورت کاملا مختصر بیان کرده اند ؛ شما عزیزان جهت کسب اطلاعات کامل تر می توانید با همکاران ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی می توانید کشور ایتالیا را انتخاب کنید ، بورسیه های استانی ایتالیا می تواند به شما در پرداخت هزینه ها کمک کند ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا را بخوانید.

بورسیه پزشکی Consilio Manuque

Consilio Manuque ، به معنی بورس تحصیلی و مهارت است که توسط RCSI تشکیل شده است ، هدف از بورس تحصیلی پزشکی Consilio Manuque تقویت تعالی علمی است و به دانش آموز با بالاترین امتیاز ترکیبی گواهینامه ترک ایرلند و نمره HPAT اعطا می شود و وارد برنامه پزشکی کارشناسی RCSI می شود. دو بورسیه پزشکی Consilio Manuque با پشتیبانی RCSI Alumni اعطا می شود که شامل بورس تحصیلی ریچارد و لوسیل نورا و بورس تحصیلی Consilio Manuque 1784 ، می شود ، این بورسیه ها در کل برای هر متقاضی موفق ، برای مدت زمان برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی ، 25000 یورو ارزش دارد.

بورس تحصیلی UCD SPIRe

بورس تحصیلی UCD SPIRe در کالج دانشگاه گوبلین ارائه می شود ، آخرین مهلت ارسال درخواست برای این بورسیه 23 ژوئن هر سال است ، ارزش این بورس تحصیلی ارائه بودجه جزئی به دانشجو و کمک هزینه سالانه 750 یورو است.

بورسیه High Aim

بورس تحصیلی High Aim در سال 2012 توسط دانش آموختگان RCSI تأسیس شد تا بورسیه هایی را برای دانشجویان گواهینامه Leaving Certificate که از نظر علمی عالی هستند و علاقه مند به توسعه حرفه مادام العمر پزشکی هستند ، فراهم کند.

بورس تحصیلی High Aim به دانشجویانی ارائه می شود که دارای مسیر دسترسی به آموزش عالی (HEAR) هستند.

این بورس تحصیلی علاوه بر حمایت های عادی ارائه شده از طریق ابتکارات هزینه های دولتی و SUSI ، کمک مالی اضافی 25000 یورو برای کل دوره پزشکی دوره کارشناسی ارائه می دهد.

هدف از این بورس تحصیلی کاهش بار مالی حضور در دانشگاه و در نتیجه اجازه دادن به دانشجو برای تمرکز کامل بر روی دوره های تحصیلی است.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ایرلند

حالا که با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی درایرلند اشنا شدید شاید بخواهید مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ایرلند را نیز بدانید.

کشور ایرلند در ساحل غربی اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ، بسیاری از شهرهای خارج از دوبلین (پایتخت ایرلند) برای حفظ میراث ثروتمندانه خود تلاش می کنند و شما فرصت های زیادی برای کشف این کشور خواهید داشت.

مردم ایرلند خونگرم هستند و دوبلین چندین بار به عنوان دوستانه ترین شهر جهان انتخاب شده است و همچنین ایرلند بسیار نزدیک به انگلستان است و شما به راحتی می توانید به شهرهای بزرگ مانند لندن ، ادینبورگ و گلاسکو سفر کنید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در ایرلند

چرا تحصیل پزشکی در ایرلند؟

دانشجویان بین المللی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند را انتخاب می کنند زیرا این کشور سرمایه گذاری های زیادی در زمینه آموزش داشته است ، آنها با ساختار هزینه های مقرون به صرفه و کیفیت بالای آموزش ، آموزش را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در  ایرلند ، دارای دانش فنی بالایی است و با فارغ التحصیلی از این دوره ، شما می توانید خدمات بالینی را در سطح فنی بالایی برای بیماران خود ارائه دهید.

این مراقبت بالینی در یک پایه دانش نظری عمیق تقویت شده توسط مهارت های کلیدی حل مسئله است ، دانشگاه های ایرلند در 1٪ از موسسات تحقیقاتی جهانی شرکت می کنند ، مدارک تحصیلی ایرلندی معادل انگلستان است و ارزش یکسانی برای کار در کشورهای منطقه دارد.

اکثر دانشگاههای پزشکی در ایرلند در بین 700 دانشگاه برتر رتبه بندی شده اند و همچنین برخی از آنها دارای NMC و WHO هستند.

کالج های تحصیل پزشکی در ایرلند نیز در سطح بین المللی شناخته شده اند ، مدارک پزشکی اخذ شده از ایرلند در همه جای دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، اروپا ، هند و سایر کشورهای آسیایی پذیرفته می شود.

ایرلند یک کشور انگلیسی زبان است و از آنجا که زبان ارتباطات در ایرلند انگلیسی است ، دانشجویان می توانند در طول دوره کارآموزی و همچنین در طول تمرین بالینی با بیماران خود ارتباط موثری برقرار کنند.

چرا پزشکان ایرلندی مهاجرت می کنند؟

جا دارد در همینجا بگوییم که بسیاری از دانشجویان بین المللی ایرلند را با شرایط تحصیل پزشکی در کانادا و آمریکا مقایسه می کنند و با توجه به سطح علمی دنشگاه ها و ارزش مدرک آنها به این نتیجه می رسند که گرچه ایرلند کشور کوچکی است که آب و هوای سردی هم دارد اما در مقایسه با شرایط آب و هوای کانادا و پذیرش دانشگاه های آنجا ایرلند ترجیح داده می شود ؛ زیرا در کانادا هوا بسیار سردتر و میزان رقابت برای قبولی پزشکی بیشتر از ایرلند است.

برای مقایسه می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا را مطالعه کنید و با برترین دانشگاه های جهان در این رشته ها آشنا شوید.

اما یک موضوع قابل نقد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند این است که چرا دانشجویان پزشکی ایرلندی خود در ایرلند نمی مانند؟

تعداد زیادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در سال سوم در مدرسه پزشکی می گویند که بهتر است برای کار به خارج از کشور برویم ، آنها بدون هیچ گونه تردیدی شروع به ارزیابی جوانب مثبت و منفی کار در استرالیا ، نیوزیلند و انگلیس می کند.

در ادامه به بررسی این چالش و ذکر دلایل آن به عنوان معایب وارد بر سیستم پزشکی ایرلند پرداخته شده است.

معایب تحصیل پزشکی در ایرلند

از میان 1519 دانشجوی پزشکی ایرلندی ، 88 درصد از آنها پس از پایان دوره کارآموزی در مورد مهاجرت فکر می کنند و در جواب این مشکل باید بگوییم که ایرلند در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند کوچک تر با آب و هوای بدتر است و بی شک دانشجویان جوان دوست دارند در کشوری وسیع تر با آب و هوای بهتر سفر کنند.

همانطور که 85 درصد دانشجویان اظهار داشتند که فرصتهای شغلی و پیشرفت از عوامل تأثیرگذار بر تصمیم مهاجرت آنها هستند ، بنابراین بدیهی است که سیستم آموزش تحصیلات تکمیلی پزشکی باید تغییر کند.

از طرفی پزشکان جوان در ایرلند محیطی را توصیف می کنند که در آنجا بیش از حد کار انجام می شود و در عین حال کمتر از آنها قدردانی می شود ، بنابراین جای تعجب نیست که 83 درصد دانشجویان پزشکی یکی از دلایل اینکه مهاجرت را در نظر داشتند شرایط کار را شناسایی کردند.

به طور تقریبی آموزش یک دانشجوی پزشکی از سال اول تا زمان فارغ التحصیلی 100000 یورو هزینه دارد ، بنابراین ضرر آن دسته از دانشجویان پزشکی که اظهار داشتند قطعاً قصد مهاجرت دارند (34 درصد) ، ضرر بالقوه بیش از 51 میلیون یورو را نشان می دهد!

این یک تخمین است اما با این حال ، پیام هنوز روشن است ؛ برای پایداری نیروی کار مراقبت های بهداشتی ایرلند مداخلات فوری لازم است.

مدارک پذیرش رشته های پزشکی در ایرلند

در این بخش قصد داریم شما را با مدارک پذیرش رشته های پزشکی در ایرلند آشنا کنیم.

اگر دانشجوی انگلستان ، اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس هستید برای تحصیل در کشور ایرلند نیازی به ویزا ندارید ، اما اگر کشور اصلی شما در لیست تعیین شده نیست ، شما به ویزای تحصیلی نیاز دارید.

  • اگر برای تحصیل در این کشور به ویزا احتیاج دارید ، باید برای این کار بصورت آنلاین از خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند ( INIS ) اقدام کنید.
  • اگر دوره شما کمتر از سه ماه طول می کشد ، باید برای “ویزای تحصیلی C ” اقدام کنید.
  • اگر دوره شما بیش از سه ماه طول بکشد ، باید برای ویزای “D” اقدام کنید.
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایرلند
نامه پذیرش از یک موسسه ، کالج یا دانشگاه شناخته شده که تایید می کند شما در یک دوره تمام وقت پذیرفته شده اید.
شواهدی از توانایی آکادمیک و زبان انگلیسی شما
تأیید اینکه هزینه دوره به طور کامل پرداخت شده است.
اثبات اینکه بودجه کافی ( معمولاً 7000 یورو ) برای تأمین هزینه زندگی در طول اقامت خود دارید.
شواهدی مبنی بر دسترسی شما یا حامی مالی به حداقل 7000 یورو برای هر سال بعد از تحصیل خود
تأیید بیمه پزشکی خصوصی
توضیحی درباره هرگونه شکاف در تاریخ آموزشی شما
تأیید اینکه پس از ترک ایرلند قصد بازگشت به کشور خود را دارید.
دو عکس پاسپورت رنگی ، گذرنامه فعلی و یک نامه برنامه امضا شده شامل مشخصات کامل تماس

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند

  • دانشگاه Dublin City
  • دانشگاه ملی Ireland Galway
  • کالج سلطنتی جراحان ایرلند (Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI
  • کالج ترینیتی دوبلین
  • دانشگاه College Cork
  • دانشگاه College Dublin
  • دانشگاه Limerick

توجه داشته باشید که دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند و سایر کشورها سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار می گیرد و تغییر می کند و شما می توانید آخرین نسخه را در سایت وزارت بهداشت ایران ببینید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند

تحصیل پزشکی در ایرلند به زبان انگلیسی

زبان تحصیل پزشکی در ایرلند در واقع ترکیبی از هر دو زبان انگلیسی و ایرلندی است و تسلط بر زبان انگلیسی ضروری است ، دانشگاه ها همچنین به دنبال دانشجویان با تجربه کار در مراقبت های بهداشتی هستند ، یک برنامه پزشکی در ایرلند ترکیبی از سخنرانی ها ، آموزش ها ، مبتنی بر مسئله است.

در زیر برنامه تحصیل به زبان انگلیسی برای پزشکی و دندانپزشکی توسط مشاوران موسسه رجبی شرح داده شده است.

دوره های زبان انگلیسی در ایرلند

دوره های انگلیسی پزشکی در ایرلند برای پزشکان ، پرستاران ، دندانپزشکان ، دانشجویان پزشکی و سایر متخصصان پزشکی است که می خواهند انگلیسی بخوانند تا بتوانند در بیمارستان های انگلیسی زبان کار کنند. این دوره ها برای متخصصان پزشکی که می خواهند واژگان و اصطلاحات خاص انگلیسی پزشکی را که در سیستم پزشکی انگلیس استفاده می شود بیاموزند.

دوره های زبان در ایرلند 3 تا 6 ماهه است ، موسسه مهاجرتی رجبی می توانند هماهنگی های لازم برای دریافت ویزای دوره زبان انجام دهند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های پزشکی در ایرلند

پزشکی یک دوره بسیار گران قیمت برای تحصیل در ایرلند است ، به ویژه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ؛ هزینه تحصیل پزشکی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ( بسته به دانشگاه ) بین 9000 تا 51000 یورو در سال و هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی 10000 الی 46000 یورو در سال می باشد.

بطور کلی متقاضی ، باید آزمون سنجش HPAT را که برای دانشجویان متقاضی پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشکده های پزشکی ایرلند معرفی شده است را پشت سر بگذراند ، آزمون GAMSAT یک آزمون دیگر است که برای پذیرش پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI ، کالج دانشگاه Cork ، کالج دانشگاه دوبلین و دانشگاه لیمریک ، توسط ACER (شورای تحقیقات آموزشی استرالیا) انجام می شود.

دوره های کارشناسی 9850 – 55000 EUR در سال و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا 9950 – 35000 EUR در سال هزینه دارند.

هر ترم دوره های پریمدیکال برای دانشجویان در ایلند 6 ماه است که دانشجویان به طور متوسط در هفته 12 ساعت کلاس های تئوری و کلاس های آزمایشگاهی را پشت سر می گذارند.

اگر یک مدرک لیسانس مرتبط با پزشکی داشته باشید ممکن است دوره تحصیل پزشکی شما 5 سال باشد.

ایرلند تنها کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو است ، در حالی که زبان ایرلندی هنوز یک زبان رسمی است اما امروزه هرکسی در ایرلند به زبان انگلیسی صحبت می کند ، با این وجود ، فردی که قصد دارد در ایرلند به حرفه پزشکی یا دندانپزشکی بپردازد ، قطعا به یادگیری هر دو زبان نیاز دارد.

دانشگاه های پزشکی ایرلند از آزمون آیلتس خیلی استقبال به عمل نمی آورند و بنابراین پیشنهاد می شود که به دنبال نمره آزمون تافل آنهم در حد 80 تا 90 باشید.

محدودیت سنی در شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایرلند تاثیر چندانی ندارد فقط یک حداقل محدوده سنی وجود دارد که داوطلب ها حتما باید 17 سال به بالا باشند اما در مورد حداکثر سن هیچ محدوده ای ذکر نشده است.

اکثر دانشگاههای پزشکی در ایرلند در بین 700 دانشگاه برتر رتبه بندی شده اند و همچنین برخی از آنها دارای NMC و WHO هستند. دانشگاه های زیر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند : دانشگاه Dublin City دانشگاه ملی Ireland Galway کالج سلطنتی جراحان ایرلند (Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI کالج ترینیتی دوبلین دانشگاه College Cork دانشگاه College Dublin دانشگاه Limerick

کارشناسان زبده و ماهر ما در گروه شرکت مهاجرتی رجبی ، آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی هستند و به روزترین اطلاعات در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند و سایر کشور ها را در اختیار شما قرار می دهند ، بنابراین تعلل نداشته باشید و برای تسریع روند کار و اقدام به موقع برای مهاجرت تحصیلی با مشاوران ما در دفتر مرکز و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه و قیاس مقالات سایت بهترین مشاور خود باشید ، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا است.

با سه نفر از مراجعین شرکت رجبی که مانند شما علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی بودند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه