تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان برای کسانی که به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا هستند می تواند به عنوان مقصدی عالی در نظر گرفته شود؛ با توجه به برنامه های ارزان پزشکی در بلغارستان که توسط دانشگاه های دولتی ارائه می شوند، دانشجویان بین المللی بلغارستان را به جای سایر کشور های اروپایی انتخاب می کنند.

علاوه بر دانشگاه های پزشکی در اروپا و آمریکا دانشگاه های پزشکی در اروپای شرقی وجود دارند که پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند البته شرایط پذیرش آن ها آسان تر است اما به این معنی نیست که همه افراد می توانند وارد این دانشگاه ها شوند، یکی از این گزینه ها تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور بلغارستان است.

دانشگاه های بلغارستان تا کنون بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی را در زمینه پزشکی و سایر تخصص ها آموزش داده اند.

یکی از رویا هایی که بسیاری از افراد در سر دارند تحصیل در رشته پزشکی است، هر فرد دلیل خاص خود را برای ورود به دانشکده پزشکی دارد و هر کشوری قوانین خاص خود را برای ورود به دانشکده های پزشکی دارد که در این میان بلغارستان شرایط به نسبت خوبی را دارد.

در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط و مراحل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را بررسی و بیان خواهند کرد و چالش های پیش روی شما را پاسخ می دهند.

البته پیش تر هم در همین سایت در مقاله تحصیل در بلغارستان ، تمامی جوانب تحصیل در این کشور را بیان کرده ایم که با مطالعه آن مقاله ، اطلاعات جامعی را موازی با همین مطلب پیش رو بدست خواهید آورد.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

پزشکی یک رشته بسیار گسترده است که در آن می توان بسیاری از رشته های مختلف را از یکدیگر تشخیص داد، این رشته تحصیلی هم با تشخیص و درمان و هم با پیشگیری از بیماری سروکار دارد . مطالعات پزشکی یا بهتر بگوییم پزشکی علمی است که با افراد بیمار و سالم سروکار دارد و تحصیل در رشته پزشکی به شما امکان می دهد تا در مورد بیماری های انسان و بهبود آنها بدانید.

در طول مطالعات پزشکی خود باید با شرایط و علائم مختلف افراد آشنا شوید ؛ بنابراین ، پیشگیری ، شناخت و درمان عوامل بسیار مهمی برای تأمین سلامت بیمار هستند . بلغارستان گزینه های بسیار خوبی از دانشگاه هایی دارد که مدارک پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه های بلغارستان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

تمام دوره های تحصیلی در دانشگاه های پزشکی بلغارستان در سراسر اتحادیه اروپا شناخته شده اند ؛ بلغارستان دارای ۷ دانشگاه پزشکی است که ۲ دانشگاه پزشکی آن در بین ۳۰ دانشگاه پزشکی برتر جهان قرار دارند ، البته باید توجه داشت که دانشگاه های پزشکی بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند ، یعنی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها مجاز به کار و ادامه تحصیل در ایران نیستند.

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های بلغارستان می توانند با توجه به پیشنهاد دانشگاه محل تحصیل خود به زبان انگلیسی یا بلغاری تحصیل کنند ، طول دوره تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور ۶ سال است ؛ البته دوره مقدماتی یک ساله نیز برای دانشجویان برگزار می شود.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان محدودیت سنی وجود دارد علاقمندان بایستی در هنگام درخواست حداقل ۱۷ و حداکثر ۲۵ سال سن داشته باشند.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان

برای تحصیل در دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، داوطلبان پذیرش پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند که شامل سوالات چند گزینه ای از دروس زیست و شیمی است . که این متقاضیان توسط کمیته تعیین شده هر دانشکده با تجزیه و تحلیل اسناد موجود در پرونده های برنامه ارزیابی می شوند.

دانشجویان خارجی همچنین می توانند برای تحصیل در رشته های پزشکی به زبان بلغاری اقدام کنند که برای انتخاب بلغاری بعنوان زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان باید بر این زبان مسلط باشند ، آن ها می توانند در دوره آمادگی یکساله زبان بلغاری به صورت موازی با تحصیلشان شرکت کنند.

قبل از پذیرش به زبان انگلیسی فرد بایستی مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کند ، متقاضیانی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند فقط می توانند با پرداخت شهریه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرکت کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرایط شما را در کمترین زمان بررسی می کنیم و نتیجه را در قالب پیشنهاد عملی به شما ارائه می دهیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال در بلغارستان

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های بلغارستان قبولی در آزمون ورودی است ، دانشگاه های این کشور برای سهولت پذیرش دانشجویان خارجی در رشته پزشکی دوره های طراحی و ارائه کرده اند که به دوره های پریمدیکال در بلغارستان معروف هستند.

این دوره های پری مدیکال برای افرادی طراحی شده اند که مهارت کافی برای تحصیل در رشته پزشکی را ندارند ، این دوره شامل انگلیسی عمومی ، اصطلاحات انگلیسی پزشکی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و بیوفیزیک می باشد.

دوره های آمادگی پزشکی انگلیسی در بلغارستان به اخذ اولین گواهینامه کمبریج ختم می شود ، دانشگاه ها همچنین یک گواهی برای دوره تکمیل شده به زبان انگلیسی صادر می کنند که توسط کنفرانس بین المللی گواهی اروپا شناخته می شود ؛ این گواهینامه به دانشجویان این حق را می دهد که بدون آزمون ورودی دیگر در سایر برنامه های پزشکی انگلیسی در بلغارستان (پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری یا مامایی) شرکت کنند.

اگر چه دوره های پریمدیکال در بلغارستان برای دانشجویان رشته پزشکی طراحی شده که مهارت کافی به زبان انگلیسی ندارند ، اما دانشجویان با مهارت انگلیسی خوب نیز می توانند این دوره ها را بگذرانند و در مورد مباحث اصلی پزشکی مانند زیست شناسی ، شیمی و فیزیک دانش و آگاهی بیشتری کسب کنند.

دوره های پری مدیکال یا برنامه های پیش پزشکی در بلغارستان بسته به دانشگاه ها برای مدت ۲ ترم ( یک سال ) در سپتامبر یا فوریه آغاز می شود ، در طول ترم اول دانش آموزان زبان انگلیسی را می آموزند و در ترم دوم دانشجویان زیست شناسی ، شیمی و فیزیک پایه را به انگلیسی می آموزند تا برای ورود به برنامه پزشکی انگلیسی آماده شوند.

دوره های پریمدیکال در بلغارستان

دوره های پری مدیکال در دانشگاه های بلغارستان

دانشگاه وارنا برای سهولت پذیرش در رشته های پزشکی دوره پری مدیکال را به دو زبان انگلیسی و بلغاری می دهد و علاقمندان تحصیل در این رشته ها می توانند با حضور در دوره پری مدیکال علاوه بر زبان بلغاری و یا انگلیسی دانش خود در زمینه زمینه زیست شناسی و یا شیمی را گسترش دهند و برای پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه آماده شوند.

دانشگاه تراکیا : برای تسلط بر زبان بلغاری ، متقاضیان یک دوره مقدماتی ۱۰ ماهه (۲ ترم ، هر ۵ ماه) را در مرکز زبان و آموزش تخصصی اتباع خارجی در دانشگاه تراکیا می گذرانند ، در ترم اول داوطلبان فقط زبان بلغاری می خوانند و در ترم دوم آموزش شامل موضوعات ویژه ای در زبان بلغاری – زیست شناسی و شیمی است.

دوره پری مدیکال در کالج دونا: از آن جا که تقاضا برای متخصصان پزشکی در سراسر جهان در حال افزایش است پذیرش در دانشکده های پزشکی سخت تر می شوند ، کالج دونا به علاقمندان تحصیل در رشته های پزشکی کمک کند تا با آماده سازی کامل برای مطالعه پزشکی بیشتر و فراتر از آن ، در اقتصاد جدید سلامت حرکت کنند.

کالج McDaniel بوداپست: این کالج ۳۰ سال تجربه در زمینه آماده سازی دانشجویان برای تحصیلات دانشگاهی دارد و تقریبا ۹۰٪ دانشجویان در برنامه مورد نظر دانشگاه پذیرش می شوند ، مدت زمان دوره پری مدیکال در کالج McDaniel بوداپست ۱ تا۲ ترم است و هزینه آن ۶۴۳۰ یورو است.

هزینه دوره های پری مدیکال در دانشگاه های بلغارستان از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو بسته به دانشگاه ها و برنامه پزشکی متفاوت است.

تایید مدارک تحصیلی در وزارت بهداشت بلغارستان

تایید مدارک تحصیلی در وزارت بهداشت بلغارستان

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان به اسناد و مدارکی نیاز است که باید به طور قانونی شناخته شده و به زبان بلغاری ترجمه شود و این ترجمه باید توسط نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی بلغارستان در کشور محل زندگی متقاضی تأیید شود.

وزارت امور خارجه بلغارستان ترجمه به زبان بلغاری را که در خارج از کشور انجام شده تأیید نمی کند.

تنها هنگامی اسناد قابل قبول است که با مهر وزارت امور خارجه کشورتان قانونی شده و توسط کشوری صادر شود که با بلغارستان قرارداد حقوقی دارد ، که در اینصورت فقط لازم است به زبان بلغاری ترجمه شود.

نسخه های معتبر اسناد توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی باید تایید قانونی شوند ، که این اسناد باید توسط وزارت آموزش و پرورش کشورمبدا ، وزارت امور خارجه و سرانجام سفارت بلغارستان در آن کشور تایید شود.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلغارستان

یکی از شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هاست ، هر دانشگاه آزمون ورودی خود را به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار می کند یعنی یک آزمون جامع و دولتی برای همه دانشگاه های پزشکی بلغارستان وجود ندارد ، اما مفاد این آزمون های ورودی دروس زیست شناسی ، شیمی ، زبان انگلیسی و یا زبان بلغاری بسته به زبان مورد نظر برای تحصیل است . البته پذیرفته شدگان برخی از آزمون ورودی دانشگاه های بلغارستان می توانند در دیگر دانشگاه های این کشور پذیرفته شوند.

با توجه به این امر که دانشگاه های پزشکی این کشور در هر سال دو بار پذیرش انجام می دهند ، پس آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلغارستان نیز دو بار در سال یعنی در ماه های آگوست و سپتامبر برگزار می شوند ؛ محل برگزاری آزمون های ورودی در محوطه دانشگاه مورد نظر و یا به صورت آنلاین می باشد.

نکته قابل توجه این است که در اغلب دانشگاه های بلغارستان هر فرد متقاضی تنها یک بار فرصت برای شرکت در آزمون ورودی را داراست ، بنابراین لازم است خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرد هر چند تجربه نشان می دهد که این آزمون ها ساده هستند اما برای افزایش احتمال قبولی می توان در دوره های پری مدیکال که پیش از این معرفی کردیم شرکت کرده و دانش و مهارت خود را برای شرکت و قبولی یکباره در آزمون گسترش داد.

جزئیات آزمون ورودی دانشگاه های بلغارستان

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلغارستان همان گونه که بیان شد از سه بخش زیست شناسی ، شیمی و انگلیسی تشکیل می شود که این آزمون شامل سه برگ مجزا مربوط به هر درس ( زیست شناسی ، شیمی و زبان ) است ؛ مدت زمان آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بلغارستان ۲ تا ۳ ساعت است.

هر آزمون ۱۵ سوال زیست شناسی (برخی از آنها ممکن است تشریحی باشند و برخی از آن ها چند گزینه ای ) ، ۱۵ سوال شیمی (برخی از آنها ممکن است تشریحی باشند و برخی از آن ها چند گزینه ای ) و ۱۰ سوال زبان انگلیسی تشکیل شده که بخش زبان انگلیسی این آزمون دارای متنی برای خواندن است و پس از آن سوالاتی در مورد متن پرسیده شده است ، نکته حائز اهمین این است که این آزمون ها دارای مصاحبه نیستند.

در نظر داشته باشید که هر سه بخش این آزمون ورودی الزامی است و همه متقاضیانی تحصیل در رشته های پزشکی بایستی در آزمون ورودی زیست شناسی ، شیمی و انگلیسی شرکت کنند . ثبت نام آزمون در سیستم ثبت نام دانشگاه پزشکی باید ۷ روز قبل از امتحان انجام شود و فقط متقاضیان ثبت نام شده در صورت پذیرفته شدن، مجاز به ورود می شوند.

ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه های بلغارستان

ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه های بلغارستان در دو مرحله انجام می شود:

  • پرداخت هزینه آزمون ورودی (فقط برای یک آزمون) – هزینه قابل استرداد نیست و مبلغ آن ۲۰۰ یورو است ، لازم است پیش از این حداکثر یک هفته قبل از تاریخ آزمون ورودی با کارت یا انتقال بانکی پرداخت شود.
  • ثبت نام

متقاضی پس از دریافت هزینه در حساب بانکی دانشگاه ، فاکتور دریافتی را از طریق پست الکترونیکی دریافت می کند و با استفاده از شماره فاکتور ، متقاضی می تواند ثبت نام خود را انجام دهد و باید داده های مورد نیاز ، برنامه مورد علاقه و تاریخ آزمون را به پیوست ارسال نماید.

ثبت نام در آزمون ورودی زمانی موفقیت آمیز است که متقاضیان یک کوپن ثبت نام برای امتحان دریافت کنند که باید در تاریخ امتحان بیاورد.

Bulgaria Medical

تحصیل پزشکی در بلغارستان

برنامه های ۶ ساله تمام وقت تحصیل پزشکی در بلغارستان شامل ۲ سال مطالعه پیش بالینی ، ۳ سال مطالعه بالینی و یک سال تمرین بالینی دولتی ( کارآموزی ) است ، دانشجویان فارغ التحصیل موفق می توانند مدرک کارشناسی ارشد را به همراه مجوز پزشک واجد شرایط حرفه ای دریافت کنند.

تحصیل پزشکی در بلغارستان

طبق زبان آموزش ، تحصیل به دو زبان انگلیسی یا بلغاری انجام می شود و دانشجویان ثبت نام شده برای آموزش به زبان انگلیسی برای سه ماه اول آموزش باید در کلاس های اجباری به زبان بلغاری که ۶ ساعت در هفته است ، شرکت کنند تا بتوانند در طول دوره مطالعات بالینی خود با بیماران در بیمارستان دانشگاه ارتباط برقرار کنند.

هر سال تحصیلی برای دانشجویان سال اول انگلیسی زبان ، در فوریه آغاز می شود و در ماه دسامبر به پایان می رسد که شامل دو ترم ۱۶ هفته ای و شامل دو تعطیلات یک هفته ای برای کریسمس و عید پاک است.

الزامات پذیرش پزشکی بلغارستان

برای شرکت در روند پذیرش ، متقاضی خارجی اتحادیه اروپا و EEA باید الزامات پذیرش پزشکی بلغارستان را رعایت کند:

  • تحصیلات دبیرستان / پیش دانشگاهی (تحصیلات ۱۲ ساله) خود را به پایان برسانند و یک دیپلم که به آنها این حق را می دهد که در دانشگاه های کشور خود در مقطع کارشناسی تحصیل کنند
  • دروس زیست شناسی و شیمی را در دبیرستان مطالعه کرده و در آزمون های پایان دوره دبیرستان ها در این دروس نمرات خوبی دریافت کرده باشند
  • متقاضیان باید دوره های زیست شناسی و شیمی را با نمره متوسط بیشتر از ۶۲٪ از حداکثر نمره بر اساس سیستم نمره گذاری در کشور خود گذرانده باشند که برابر با نمره بالا تر از ۱۲٫۵ در ایران است
  • در آزمون های ورودی زیست شناسی و شیمی بلغارستان شرکت کنند و نمره قبولی را دریافت کنند
  • یک گواهینامه انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر برای نامزدهایی که خواهان تحصیل به زبان انگلیسی هستند الزامی است ، البته همانطور که گفتیم دانشگاه های پزشکی برای دانشجویانی که نمی توانند این شرط را برآورده کنند ، یک دوره آمادگی یک ساله ارائه می دهد.
  • گواهی تمکن مالی : متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی باید منابع مالی خود را برای تأمین بودجه در این کشور تعیین کنند که این بودجه می تواند دریافت بورسیه تحصیلی ، وام دانشجویی و یا حساب شخصی خود یا سرپرست او باشد
  • گواهی سلامت : متقاضی تحصیل در رشته پزشکی باید از نظر روحی و جسمی سالم بوده و فاقد هر گونه بیماری ناسازگار با حرفه پزشکی باشد.

نکته حائز اهمیت از الزامات پذیرش پزشکی بلغارستان اینکه متقاضیانی که در هرکدام از دروس زیست شناسی و شیمی در دبیرستان خود نمره قبولی نداشته باشند و یا دارای مدرک BTEC ، Foundation و Bio-Medical هستند ، پذیرفته نمی شوند.

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

Bulgaria Dentistry

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به معنای تحصیل یک برنامه ۵ ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا بلغاری است که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته می شود و پس از اتمام ۵ سال تحصیلی (۱۰ ترم) ، دانشجویان ملزم به شرکت در دوره ۶ ماهه آموزشی قبل از فارغ التحصیلی و قبولی در ۵ آزمون دولتی هستند.

برنامه دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ممکن است در برخی دانشکده های دندانپزشکی در بلغارستان کمی متفاوت باشد اما موضوعات اصلی یکسان هستند . تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان در دپارتمان های مختلف سازماندهی می شود که از میان آنها می توان به گروه پروتزهای دندانپزشکی ، گروه جراحی فک و صورت ، گروه ارتودنسی ، گروه پزشکی محافظه کار دندانپزشکی ، گروه دندانپزشکی کودکان پزشکی ، گروه پریودنتولوژی ، گروه بهداشت عمومی دندانپزشکی ، گروه رادیولوژی فک و صورت و تشخیص دهان اشاره کرد.

برای پذیرش دندانپزشکی در بلغارستان لازم است متقاضیان شرایط زیر را بر آورده کنند :

  • تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده باشند یعنی دارای مدرک دیپلم یا مدارس متوسطه از کشور خود باشند
  • میانگین نمره در رشته های زیست شناسی و شیمی از دیپلم آموزش متوسطه کمتر از ۶۲٪ حداکثر سیستم نمره دهی در کشور مربوطه نباشد
  • متقاضیانی انگلیسی زبان باید در آزمون پزشکی دانشگاهی به زبان انگلیسی شرکت کنند یا گواهی نامه بین المللی زبان انگلیسی را از کشور خودشان به صورت رسمی ارائه دهند
  • حداقل شرط سنی برای پذیرش در رشته دندانپزشکی ۱۸ سال است

مدارک لازم پذیرش دندانپزشکی در بلغارستان

برای اقدام به پذیرش دندانپزشکی در بلغارستان ، دانشجو باید مدارک زیر را قبل از آزمون ورودی ارائه دهد:

  • فرم درخواست شامل اطلاعات مختصر بیوگرافی ، تاریخچه آموزش و دوره هایی که برای آن درخواست می دهید.
  • دیپلم یا گواهی اتمام تحصیلات متوسطه با یک نسخه علمی که رشته مطالعه شده شما را بیان می کند ( همراه با ترجمه رسمی به زبان بلغاری)
  • گواهی صلاحیت ادامه تحصیل در مدارس عالی و دانشگاه های کشور مبدا که متقاضی از آنجا اقدام می کند ( همراه با ترجمه رسمی به زبان بلغاری)
  • گواهی سلامت صادر شده از یک ماه قبل از درخواست و تأیید شده در ایران که داوطلب را گواهی کند ( همراه با ترجمه رسمی به زبان بلغاری).
  • ۴ قطعه عکس 3 در 4

اگر تصمیم به تحصیل در رشته های پزشکی و کار در بلغارستان گرفتید، حتما مقالات زیر را هم مطالعه کنید

بهترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان

بلغارستان دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مختلفی است که ۶ دانشگاه آن رشته های پزشکی را ارائه می دهند ، Plovdiv محبوب ترین دانشگاه پزشکی بلغارستان در میان دانشجویان بین المللی است ، البته علاوه بر دانشگاه پزشکی Plovdiv ، دانشگاه پزشکی صوفیه ، دانشگاه پزشکی وارنا ، دانشگاه پزشکی Pleven و دانشگاه پزشکی Trakia نیز در این کشور هستند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

پیش از هرچیزی دقت کنید که از نظر آکادمیک، دانشگاه ها مشابه هستند ، اما این زندگی اجتماعی در شهرهای مختلف است که هر یک را در جنبه های خاص خود بی نظیر می کند.

بهترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان

دانشگاه پزشکی Plovdiv بلغارستان

دانشگاه پزشکی Plovdiv بلغارستان تا کنون یکی از محبوب ترین انتخاب دانشجویان بین المللی از انگلستان برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در اروپا است ، این دانشگاه پزشکی در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد و رشته های تحصیلی را در زمینه پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد که در کشورهایی مانند انگلستان ، ایالات متحده و غیره در سراسر جهان شناخته شده اند . فارغ التحصیلان دانشگاه پزشکی Plovdiv پس از فارغ التحصیلی برای انجام حرفه مربوطه خود مجبور به شرکت در هیچ امتحانی نیستند.

دانشگاه پزشکی Plovdiv بلغارستان بیش از ۳۰۰۰ دانشجو را در خود جای داده است و دارای بیش از ۵۰۰ استاد و مدرس واجد شرایط است که تحقیقات بسیاری از آنها در مجلات علمی منتشر شده است . این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، بهداشت عمومی ، گروه زبان ها و آموزش های تخصصی ، یک کالج پزشکی و یک بیمارستان با ۲۰۰۰ تخت است.

این دانشگاه خود دارای چندین کتابخانه در سراسر Plovdiv و همچنین منابع آنلاین است ، دانشگاه پزشکی Plovdiv همچنین به دلیل امکانات ورزشی خود از جمله زمین بسکتبال و فوتبال ، سالن بدن سازی و همچنین یک سالن ورزشی چند منظوره مشهور است.

دانشگاه پزشکی وارنا بلغارستان

دانشگاه پزشکی وارنا بلغارستان دانشگاهی است که در وارنا واقع شده است ، وارنا یکی از بزرگترین شهرهای بلغارستان است که در کنار دریا واقع شده است و آنچه مردم در مورد آن دوست دارند مکان آن است .

در وارنا یک پارک بزرگ در کنار دریا وجود دارد که می توانید به راحتی به ساحل رفته و وقت بگذرانید.

چیزی که مردم وارنا از آن بدشان می آید این است که فرودگاه وارنا پروازهای زیادی را ارائه نمی دهد و از این رو ، دانشجویان برای رفتن به خانه خود باید به صوفیه یا بخارست در رومانی (که حدود ۴ ساعت طول می کشد) سفر کنند.

دانشگاه پزشکی وارنا (MU-Varna) یک مدرسه دولتی بلغارستانی برای آموزش عالی است که به آموزش متخصصان در زمینه های پزشکی و مراقبت های بهداشتی اختصاص دارد و دانشجویان آن با مدارک تحصیلی و کارشناسی ارشد ، لیسانس و لیسانس حرفه ای فارغ التحصیل می شوند.

این دانشگاه دارای یک شخصیت حقوقی با دامنه فعالیتهای تجاری آموزش کادر ها و صلاحیت حرفه ای ؛ آموزش دانشجویان دکتری تحصیلات تکمیلی برای کادر پزشکی و غیر پزشکی انجام خدمات تشخیص پزشکی ، پیشگیری ، مشاوره ، توانبخشی و خدمات تخصصی در بیمارستان های دانشگاه ؛ تحقیقات علمی و علوم کاربردی ؛ همکاری بین المللی در زمینه آموزش و علوم ؛ فعالیت های اداری ، اجتماعی ، ورزشی ، انتشاراتی ، اطلاعاتی و غیره است . مدارک تحصیلی صادر شده توسط این دانشگاه در تمام کشور های اتحادیه اروپا شناخته شده و معتبر است.

دانشگاه صوفیه بلغارستان

دانشگاه پزشکی صوفیه بلغارستان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی پزشکی در این کشور است که پادشاه زار فردیناند آن را با حکمی در سال ۱۹۱۷ به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه صوفیه بنا نهاد ، دانشگاه پزشکی – صوفیه بسیار مورد احترام است و رهبر بلامنازع در زمینه آموزش خود در هر پنج زمینه حرفه ای است و رتبه پنجم در دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه در هر پنج زمینه تحصیل پزشکی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، مراقبت های بهداشتی و بهداشت عمومی در بین برترین های جهان قرار دارد و دارای بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی ملی و بین المللی (حدود ۱۶۰۰ دانشجوی خارجی) و بیش از ۸۰۰ استاد و مدرس است.

در مجموع ۱۳ بیمارستان دانشگاه به عنوان پایگاه آموزش بالینی برای دانشجویان هستند و بیش از ۸۲۰۰۰ متخصص پزشکی از زمان تأسیس از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که شامل۱۰۵۰۰ دانشجوی بین المللی از بیش از ۸۰ کشور جهان است.

اهداف اساسی دانشگاه پزشکی صوفیه آموزش عالی مراقبت های بهداشتی ، کارشناسی ارشد و بهداشت است ، این دانشگاه به دلیل دستاوردهای انجام شده در جراحی قلب و عروق ، جراحی مغز و اعصاب ، جراحی چشم ، تشخیص با تکنولوژی پیشرفته ، برنامه های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و ارثی ، پیوند مغز استخوان ، تولید ترکیبات جدید با منشا مصنوعی و طبیعی و غیره در سطح بین المللی شناخته شده است.

پیشنهاد ما این است که حتما سری به مقاله دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان در سایت رجبی بزنید و اطلاعات دقیقی را از این مقاله کسب کنید

دانشگاه پزشکی Pleven بلغارستان

دانشگاه پزشکی Pleven بلغارستان یکی از پنج موسسه پزشکی آموزش عالی در این کشور است ، این دانشگاه تنها دانشگاه در پلون است و در سال ۱۹۷۴ بر اساس بیمارستان منطقه ای سابق تاسیس شد.

این دانشگاه یک پایگاه بزرگ پیش بالینی مدرن ، یک بیمارستان با کلینیک های تخصصی و بخش های تحقیقاتی است و دارای دو دانشکده پزشکی است که یکی موضوعات پزشکی و توانبخشی و کاردرمانی را پوشش می دهد و دیگری دانشکده بهداشت عمومی که خدمات بهداشتی را پوشش می دهد.

دانشگاه پزشکی Pleven دارای دو هاستل با مجموع ۳۱۵ تخت در اتاق های دو و سه تخته وجود دارد . این دانشگاه دارای کلیه بخش های نظری ، پیش بالینی و بالینی مورد نیاز برای آموزش پزشکی بالاتر است ؛ تاکنون بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی بلغاری و خارجی از بیش از ۳۰ کشور از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند ، تعداد دانشجویان حال حاضر این دانشگاه ۲۰۴۴ نفر است که ۲۷۵ نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند.

دانشگاه تراکیا بلغارستان

دانشگاه تراکیا بلغارستان یک دانشگاه در شهر استارا زاگورا است ، این نام از منطقه تاریخی تراکیه گرفته شده و دانشگاه نیز سال ۱۹۹۵ تأسیس شده است . این دانشگاه دوره هایی را با برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین برنامه هایی برای آموزش صلاحیت و تحصیلات تکمیلی برگزار می کند و اخیرا نیز آموزش را در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی آغاز کرده است.

دانشگاه تراکیا توسط آژانس ملی سنجش و اعتبار در شورای وزیران بلغارستان معتبر است و دیپلم با سطح گواهینامه مورد تایید در اروپا صادر می شود. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشكده كشاورزي ، دانشکده دامپزشکی ، دانشکده پزشکی ، دانشکده تعلیم و تربیت ، دانشکده فنی و مهندسی (دانشکده فنی سابق – یامبول) ، دانشکده اقتصادی ، کالج پزشکی ، دپارتمان آموزش ضمن خدمت معلمین و بیمارستان دانشگاه می باشد.

دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اوهریدسکی

دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اوهریدسکی قدیمی ترین موسسه آموزش عالی بلغارستان است که در ۱ اکتبر ۱۸۸۸ تاسیس شده است ، این دانشگاه بین سالهای ۱۹۲۴ و ۱۹۳۴ با حمایت مالی برادران Evlogi Georgiev و Hristo Georgiev ساخته شد.

دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اوهریدسکی دارای ۱۶ دانشکده و سه بخش است که بیش از ۲۱۰۰۰ دانشجو در آنجا تحصیل می کنند ؛ علاوه بر این ، همچنین دارای کتابخانه دانشگاه ، مطبوعات دانشگاه ، مرکز رایانه ، مرکز ورزشی و چندین ساختار دیگر است ، رئیس فعلی آناستاس گرجیکوف است.

دانشگاه صوفیه از نظر رتبه بندی ملی و بین المللی به طور مداوم به عنوان برترین دانشگاه بلغارستان رتبه بندی شده است و بر اساس رتبه بندی QS World University در بین بهترین دانشگاه های جهان ثابت است.

این دانشگاه دارای دانشکده زیست شناسی ، دانشکده شیمی و داروسازی ، دانشکده فلسفه کلاسیک و مدرن ، دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی ، دانشکده آموزش ، دانشکده زمین شناسی و جغرافیا ، دانشکده تاریخ ، دانشکده روزنامه نگاری و ارتباط جمعی ، دانشکده حقوق ، دانشکده ریاضیات و انفورماتیک ، دانشکده فلسفه ، دانشکده فیزیک ، دانشکده آموزش پیش دبستانی و دبستان ، دانشکده اسلاوی شناسی ، دانشکده الهیات و دانشکده پزشکی است.

وبیناری که مشاهده می کنید حاصل برررسی های چند سال اخیر کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در حوزه راه های مهاجرتی و مسیر های امن و قانونی برای مهاجرت است.

اطلاعاتی که در این ویدیو به شما ارائه می شود را با دقت گوش کنید و یادداشت برداری کنید، وبینار مهاجرت و چابش های پیش رو تقدیم نگاه زیبای شما.

ما در تلاشیم کیفیت خدمات در کنار تجربه را در پرونده مهاجرتی شما خرج کنیم تا موفق شوید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

شهریه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان یکی از ارزان ترین ها در بین کشور های اتحادیه اروپا است . دانشجو باید شهریه سالانه را کامل پرداخت کند که در واقع ۲ بار در سال پرداخت می شود ؛ نیمی از آن قبل از درخواست ویزا و مابقی در آغاز ترم دوم ، توجه داشته باشید که تحصیل به زبان بلغاری کمی ارزان تر از زبان انگلیسی است.

هزینه های تحصیل پزشکی دندانپزشکی در بلغارستان با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد اما به طور تقریبی می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور در سال حدود 7000 تا ۸۰۰۰ یورو می باشد که البته این هزینه در هر سال تغییر می کند ؛ دوره های آموزشی زبان بلغاری برای دانشجویان بین المللی حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال می باشد ، البته دانشگاه های محدودی در بلغارستان رایگان می باشند و اکثر دانشگاه ها در بلغارستان دارای شهریه هستند .

  • هزینه های تحصیل پزشکی دندانپزشکی در بلغارستان برای دوره های به زبان انگلیسی : ۸۰۰۰ یورو در سال برای همه دانشجویان است .
  • هزینه های دوره های پری مدیکال به زبان انگلیسی ۴۰۰۰ تا 50۰۰ یورو برای یک سال تحصیلی است.
  • هزینه های دوره های پری مدیکال به زبان بلغاری 30۰۰ تا 40۰۰ یورو برای همه دانشجویان است.

هزینه خوابگاه در بلغارستان

بیشتر دانشگاه های بلغارستان اقامتگاه در خوابگاه دانشجویی (خوابگاه دانشجویی) را برای ورودی اولی ها ارائه می دهند ، دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام در دانشکده مربوطه واجد شرایط درخواست اقامت در خوابگاه هستند ، هزینه خوابگاه در بلغارستان ماهانه از دانشگاه به دانشگاه دیگر و راحتی محل اقامت از 100 تا 300 یورو در ماه متفاوت است.

حتی اگر محل اقامت در خوابگاه دانشجویی بسیار ارزان باشد ، اکثر دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند یک آپارتمان خصوصی در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه را به صورت خصوصی یا مشترک اجاره کنند ، اجاره ماهانه آپارتمان خصوصی از 200 یورو شروع می شود و تا 500 یورو ادامه دارد.

هزینه های زندگی دانشجویی در بلغارستان

هزینه های زندگی دانشجویی یا هزینه های زندگی در بلغارستان نه تنها در اروپا بلکه احتمالا در سراسر جهان از کم هزینه ها است . هزینه اقامت ، خدمات حمل و نقل عمومی ، غذا و ورزش و خدمات اوقات فراغت بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه غذا در بلغارستان

هزینه غذا در بلغارستان ارزان است ، اکثر دانشگاه ها دارای رستوران دانشجویی در دانشگاه و در پردیس دانشجویی با وعده غذایی عالی با قیمت کاملا معقول هستند ، صرف غذا یا ناهار تقریبا ۱ تا ۲ یورو است.

در کنار رستوران های دانشجویی ، در گوشه گوشه شهر ها رستوران های بسیار خوبی با غذا های متنوع ارزان پیدا می کنید ، گیاهخواران ، مسلمانان یا افرادی که به دلیل پزشکی ، مذهبی یا دلایل شخصی دیگر رژیم دارند نیز گزینه های مناسبی خواهند یافت.

فست فود های محلی و بین المللی مانند مک دونالد ، پیتزا هات و مرغ سوخاری کنتاکی ، برگر کینگ و مترو ، فورنتی ، بلا بلغارستان هرانکو چیچو و … در همه جای شهر های بلغارستان قرار دارند.

هزینه تفریح در بلغارستان

هزینه تفریح در بلغارستان

در بلغارستان دانشجویان برای گذران اوقات فراغت خود گزینه های تفریحی زیادی دارند ، از جمله کنسرت های موسیقی اپرا و موسیقی کلاسیک ، مکان های موسیقی راک ، کلوپ های شبانه ، سینما و تئاترها ، موزه ها و بسیاری از بنا های تاریخی می باشد.

توجه داشته باشید که بلغارستان مقصد اسکی ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری کوهستان و غارنوردی است ؛ ورزش های آبی در سواحل دریای سیاه بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و بلغاری ها است ، کسانی که از فوتبال ، دوومیدانی ، تنیس ، کشتی و بوکس لذت می برند در بلغارستان نیز می توانند لذت ببرند.

دانش آموزان از میراث فرهنگی بسیار غنی و بسیاری از جشنواره های سالانه با موسیقی سنتی ، رقص و لباس محلی و اغلب اجرای زنده موسیقی محلی در رستوران ها و مکان های دیگر لذت می برند.

در مقایسه با سایر کشور های اروپایی ، هزینه تفریح در بلغارستان بسیار منطقی است به گونه ای که بیشتر والدین دانش آموزان در بلغارستان ترجیح می دهند برای گذراندن تعطیلات خود به بلغارستان بیایند.

هزینه حمل و نقل در بلغارستان

هزینه حمل و نقل در بلغارستان در شهر ها متفاوت است و معمولا در حدود ۰٫۵ یورو برای یک بلیط است ، در بعضی از شهر ها مانند صوفیه قبل از سوار شدن به ماشین باید بلیط داشته باشید و وقتی سوار می شوید باید خودتان آن را سوراخ کنید ، در حالی که در شهر های دیگر بلیط داخل اتوبوس فروخته می شود.

تاکسی برای حمل و نقل شهری نیز گزینه مناسبی است و قیمت هر کیلومتر حدود ۰٫۸۰ BGN (0.40 یورو) در کیلومتر است. اگر به دنبال تحصیل رشته های علوم پزشکی با هزینه های پایین هستید ، می توانید کشور مجارستان را نیز انتخاب کنید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان ، تمام هزینه های تحصیل در این کشور را بررسی کرده ایم و گزینه مناسبی برای مطالعه خواهد بود.

تحصیل پزشکی در کشورهای زیر نیز گزینه هایی هستند که افراد موازی با بلغارستان بررسی می کنند

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان

دریافت بورسیه تحصیلی توصیه شده ترین روش تحصیل رایگان در بلغارستان است . دانشجویان می توانند از بورسیه های مختلف تحصیلی در بلغارستان بهره مند شوند ، اما شرط سنی می گوید که دانشجو باید زیر ۳۵ سال باشند و حداقل شرایط لازم را داشته باشند.

دانشجویان می توانند در بلغارستان از ۲۵ بورسیه تحصیلی کامل و ۶۵ بورسیه تحصیلی کمک هزینه ای استفاده کنند که ۳۰٪ از هزینه های تحصیل را برای متقاضیان با پتانسیل علمی بالا پوشش می دهد . با انواع بورسیه های تحصیلی و شرایط دریافت آن ها در ادامه آشنا خواهیم شد.

بهترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

همان گونه که بیان شد بلغارستان آموزش ارزان و در عین حال با کیفیت را ارائه می دهد به همین دلیل دانشجویان از سراسر جهان ترجیح می دهند در این کشور تحصیل کنند زیرا شرایط پذیرش نسبت به سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا ساده تر است . البته باید توجه داشت که امکان تحصیل رایگان در بلغارستان وجود ندارد و تنها تحت شرایطی دانشجویان می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

دریافت یک کار نیمه وقت

اگر برای تحصیل به صورت رایگان در بلغارستان به کمک اضافی نیاز دارید ، می توانید یک کار نیمه وقت پیدا کنید ، دانشجویان بین المللی می توانند در مشاغل نیمه وقت حداکثر ۳۵ ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند ضمن کسب درآمد همچنان روی مطالعات خود تمرکز داشته باشند.

کار پاره وقت علاوه بر داشتن در آمد به دانشجویان امکان می دهد دنیای واقعی را تجربه کرده و در معرض آن قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار و شرایط استخدام در این کشور پیشنهاد می کنیم مقاله کار در بلغارستان را مطالعه کرده و بررسی نمایید.

بورسیه های OPPU

این بورسیه تحصیلی برای کلیه دانشجویان خارجی که توانایی های استثنایی را نه تنها در دانشگاه خود بلکه در ایجاد فضا های مناسب برای برتری خود و افراد اطراف نشان می دهند ، ارائه می شود.

این بورسیه تحصیلی چهار بار در سال ارائه می شود و در درجه اول ۲۵۰۰ دلار به شهریه دانشجو و دانشگاهیان اعطا می شود ، برای دریافت این بورس تحصیلی دانشجو باید در یک موسسه آموزش عالی بلغارستان (برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد) ثبت نام کرده و معدل ۳ از ۴ داشته باشد.

جالب است در همین بخش یاداور شویم که بورسیه های ارائه شده در کشور ایتالیا هم معمولا دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند و ارزش این را دارد که مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی  در ایتالیا را درباره تمام بورسیه های تحصیلی این کشور را با جزییات بررسی و مطالعه کنید.

بورسیه تحصیل پزشکی دانشگاه Plovdiv

دانشگاه پزشکی Plovdiv رسما ارائه بورسیه دانشجویان تمام وقت را که مایل به دریافت “کمک هزینه” هستند آغاز کرده است.

هزینه بورسیه تحصیل پزشکی دانشگاه Plovdiv برابر با ۳۰۰ لو است و برای دریافت آن مدارک باید به بازرس مربوطه ارسال شود و توصیه می شود که پیش از ارسال با آنها ملاقات کنید تا درباره جزئیات بورسیه تحصیلی صحبت کنید، البته متقاضیان باید دانشجوی تمام وقت دانشگاه پزشکی Plovdiv باشند.

دانشجویان در ترم اول تحصیل خود واجد شرایط درخواست بورسیه نیستند ، این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی که دارای پیشرفت علمی هستند یا در فعالیت هایی در زمینه های ذکر شده یا سایر موارد شرکت کرده اند ، ارائه می شود .

بورسیه تحصیلی دانشگاه صوفیه

دانشگاه پزشکی صوفیه برای افرادی که در طول تحصیل خود نمرات عالی دارند ، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد . به خاطر داشته باشید که بورسیه تحصیلی دانشگاه صوفیه می تواند هزینه های زندگی شما را تأمین کند اما هزینه های تحصیل را نمی تواند تأمین کند.

افرادی که بورسیه می شوند به احتمال زیاد دانشجویانی هستند که نمره خوبی در دیپلم دبیرستان و دانشگاه دارند و علاوه بر این ، فعالیت های خارج از کلاس و داوطلب شدن نیز جنبه هایی است که مقامات دانشگاه هنگام بررسی هر یک از برنامه های بورسیه تحصیلی در دانشگاه پزشکی صوفیه در نظر می گیرند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه وارنا

دانشگاه وارنا دارای طرح های بورسیه تحصیلی است ، این دانشگاه طرح های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان ممتاز طراحی کرده است که نوید علمی بزرگی را نشان می دهد ، همچنین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با استعداد و خلاقیت استثنایی نیز در این دانشگاه ارائه می شود . به همین ترتیب ، دانشجویان هنگامی که مهارت های ورزشی زیادی دارند ، بورسیه ورزشی می شوند و این بورسیه ها برای شهریه کامل و هزینه های زندگی اضافی هر ماه است.

دانشگاه پزشکی وارنا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پزشکی و پزشکی دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، متقاضیان واجد شرایط شامل دانشجویان تمام وقت هستند که در تمام امتحانات خود قبول شده اند . در واقع ، موفقیت های تحصیلی و معدل بالا مهمترین فاکتور های تصمیم گیری برای اعطای بورسیه های تحصیلی دانشگاه وارنا هستند.

بورسیه تحصیلی اروپای شرقی

بورسیه تحصیلی اروپای شرقی یک سری برنامه های بورس تحصیلی است که برای چندین دانشجوی خارجی برنامه ریزی شده است ، این طرح به گونه ای طراحی شده است که هیچ دانش آموز لایقی از قلم نیفتد . این بودجه هزینه های کامل یا بخشی از شهریه را پرداخت می کند ، یا به صورت کمک هزینه برای پروژه های تحقیقاتی و تأمین هزینه های تحصیلی دانشجویان است.

بورسیه تحصیلی اروپای شرقی با ارزش پولی بالغ بر ۲۵۰۰ دلار به دانشجویان با نمرات استثنایی یا دانشجویانی که از نظر اقتصادی توانایی اتمام تحصیلات خود را ندارند اما نمرات بسیار خوبی دارند ، ارائه می شود ؛ دانشجویان همچنین فقط یک سال معافیت کامل شهریه دریافت می کنند برای دریافت این بورسی معدل ۲٫۵ از ۴٫۰ نیاز است.

تحصیل پزشکی در بلغارستان با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در بلغارستان با مدرک دیپلم

همان گونه که تا کنون بیان گردید از مهم ترین الزامات و شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی بلغارستان اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی و اخذ مدرک دیپلم است ، برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی لازم است فرد در دوره دبیرستان خود رشته های زیست شناسی و شیمی را گذرانده باشد که در واقع شروع تحصیل پزشکی در بلغارستان با مدرک دیپلم انجام می شود.

فارغ التحصیلان دبیرستان و پیش دانشگاهی بایستی نمرات حد نصاب در دروس زیست شناسی و شیمی دریافت کرده باشند که برای متقلضیان ایرانی نمرات بالای ۱۲٫۵ می باشد ، البته هر چه نمرات شما بالاتر باشد شانس قبولی شما بیشتر است.

پس از ارائه مدارک و ثبت در خواست در سایت دانشگاه مورد نظر ، دانشگاه مورد نظر برای تایید مدارک تحصیلی شما که شامل ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی ، مدرک دیپلم همراه با ترجمه رسمی به زبان بلغاری اقدام می کند ، پس از تایید مدارک و انجام امور ثبت نام زمان شرکت در آزمون فرا می رسد.

مزایای تحصیل پزشکی در بلغارستان

بلغارستان یکی از بهترین مکان برای تحصیل و لذت بردن از تجربه دانشجویی در خارج از کشور است ، چرا که بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا است بنابراین مسافرت و جابجایی از این کشور در کل اتحادیه اروپا آسان است . این کشورهزینه های زندگی بسیار کمتری از بقیه کشور های اروپا دارد.

علاوه بر اینها ، مدارک دانشگاه بلغارستان در سراسر جهان شناخته شده است و با داشتن شریکی مانند Study Group Bulgaria ، روند درخواست آسان و منعطف خواهد بود و اقامت شما در بلغارستان یک تجربه واقعا به یاد ماندنی است.

البته تحصیل در هر نقطه ای از جهان با چالش هایی رو به رو است که باید با بررسی دقیق مزایا و معایب تحصیل بهترین و مناسب ترین کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرد ، در ادامه با مزایای تحصیل پزشکی در بلغارستان آشنا خواهیم شد.

  • ۶ دانشگاه پزشکی با کیفیت در بلغارستان
  • امکان تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی
  • دریافت مدرک تحصیلی معتبر در سراسر جهان
  • کیفیت زندگی عالی با هزینه زندگی پایین
  • شهریه تحصیل پایین در بلغارستان
  • شرایط ورود به دانشگاه در بلغارستان آسان تر است
مزایای تحصیل پزشکی در بلغارستان

معایب تحصیل پزشکی در بلغارستان

فقط یکی از دانشگاه های پزشکی بلغارستان در سال تحصیلی 203 مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و آن هم دانشگاه صوفیا است و دانشجویانی که در دیگر دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند مجاز به کار و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران نمی باشند.

دشواری زبان بلغاری : دانشجویان رشته های پزشکی برای دوره های انترنی خود ملزم به برقراری ارتباط با بیماران هستند که اغلب این بیماران افراد سالمند و میانسال بلغاری هستند و به زبان انگلیسی مسلط نیستند پس دانشجویان پزشکی بایستی با زبان بلغاری آشنا شوند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی بلغارستان

  • فرم درخواست تکمیل شده همراه با یک CV مختصر پیوست شده از داوطلب
  • یک گواهی پایان تحصیلات متوسطه به همراه ریز نمرات شامل دروس زیست شناسی و شیمی ، این گواهینامه باید به زبان بلغاری ترجمه و توسط مقامات مربوطه در كشوری كه صادر شده قانونی شود.
  • گواهی مبنی بر اینکه متقاضی حق دارد / واجد شرایط است / می تواند تحصیلات خود را در دانشگاه کشور خود ادامه دهد ، ترجمه شده و به روش فوق الذکر قانونی شده است.
  • یک گواهینامه پزشکی که زودتر از یک ماه قبل از تاریخ درخواست صادر شده باشد ، مبنی بر اینکه متقاضی از هیچ بیماری مسری رنج نمی برد و از نظر جسمی و روحی از سلامت کافی برخوردار است تا دوره پزشکی را بگذراند این گواهی باید همراه با ترجمه رسمی باشد.
  • اگر نام متقاضی در هر یک از اسناد درخواست (دیپلم دبیرستان یا نامه واجد شرایط بودن تحصیلات عالی) با نام موجود در گذرنامه متقاضی متفاوت باشد ، باید سندی با تایید تغییر نام / نام همراه باشد با بقیه اسناد مورد نیاز برنامه این سند باید به صورت رسمی ترجمه شود.
  • شش قطعه عکس رنگی / اندازه گذرنامه جدید
  • کپی گذرنامه بین المللی فرد متقاضی
  • یک گواهی انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر.

دیگر بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا که می توانید آینده خود را در آنها بسازید را در عناوین زیر مرور کنید

تحصیل پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی

همان گونه که تا کنون بیان شد دانشگاه های بلغارستان برای جذب دانشجویان بین المللی رشته های پزشکی را به زبان های خارجی به ویژه زبان انگلیسی ارائه می دهند ، تحصیل پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر پزشکی این کشور مانند دانشگاه پزشکی Plovdiv ، دانشگاه پزشکی Pleven ، دانشگاه پزشکی وارنا ، دانشگاه پزشکی صوفیه ، دانشکده پزشکی دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اوهریدسکی امکان پذیر است.

برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی تسلط به این زبان مورد نیاز بوده و برای اثبات تسلط به این زبان ارائه مدرک تافل و یا آیلتس الزامی است . سطح مورد نیاز برای تحصیل به این زبان سطح B2 است ، البته امکانی که دانشگاه های بلغارستان برای دانشجویان خارجی فراهم کرده اند این است که بدون ارائه مدرک زبان می توان در دانشگاه های پزشکی این کشور تحصیل کرد البته به شرط آن که در دوره پری مدیکال یک ساله شرکت کنند.

تحصیل پزشکی در بلغارستان به زبان بلغاری

زبان بلغاری زبان رسمی بلغارستان است پس همه رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به این زبان ارائه می شوند ، از مزایای تحصیل به این زبان می توان به ارزان تر بودن هزینه تحصیل در رشته های پزشکی نسبت به تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد.

برای تحصیل به این زبان تسلط در سطح B2 بلغاری مورد نیاز است که علاقمندان تحصیل به این زبان می توانند در دوره های زبان در بلغارستان شرکت کرده و یا با حضور در دوره های یک ساله پری مدیکال برای تحصیل به زبان بلغاری آماده شوند که قطعا حضور در دوره های پری مدیکال گزینه مناسب تری است چرا که پذیرش در دانشگاه های پزشکی را آسان تر می سازد.

هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان دانشگاه های بلغارستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند ، در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات ضروری برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را بررسی و ارائه کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید.

تحصیل پزشکی در بلغارستان به زبان بلغاری

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان

هزینه های تحصیل پزشکی دندانپزشکی در بلغارستان برای دوره های به زبان انگلیسی ۸۰۰۰ یورو در سال برای همه دانشجویان است .

در بلغارستان ، هر دانشگاه آزمون ورودی خود را به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار می کند یعنی یک آزمون جامع و دولتی برای همه دانشگاه های پزشکی بلغارستان وجود ندارد ، دانشگاه های پزشکی بلغارستان در هر سال دو بار پذیرش انجام می دهند ، پس آزمون های ورودی این دانشگاه ها نیز دو بار در سال یعنی در ماه های آگوست و سپتامبر برگزار می شوند.

هزینه های دوره های پری مدیکال به زبان انگلیسی تا 5000 یورو برای یک سال تحصیلی است. هزینه های دوره های پری مدیکال به زبان بلغاری تا 4000 یورو برای همه دانشجویان است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلغارستان به معنای تحصیل یک برنامه 5 ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا بلغاری است که منجر به مدرک کارشناسی ارشد در رشته دندانپزشکی می شود ، پس از اتمام 5 سال تحصیلی (10 ترم) ، دانشجویان ملزم به شرکت در دوره 6 ماه آموزش قبل از فارغ التحصیلی و قبولی در 5 آزمون دولتی هستند.

اجاره یک آپارتمان مبله در نزدیکی دانشگاه مورد نظر شما تقریبا از 200تا 500یورو در ماه هزینه دارد.

خیر ، دانشگاه های پزشکی بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند ، یعنی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها مجاز به کار و ادامه تحصیل در ایران نیستند.

اگر بخواهید با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی رجبی بصورت مستقیم صحبت کنید ، می توانید با شماره های سراسری اعلام شده در سایت تماس بگیرید و یا به دفاتر شیراز و تهران به صورت حضوری مراجعه نمایید تا ابهامات شما در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان بر طرف شود ، همچنین مقالات دیگر سایت مانند مهاجرت به بلغارستان را مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی را در مورد کشور بلغارستان و شرایط مهاجرت و اقامت آن کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (81 امتیاز)
منو
خانه