تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان بسیار مناسب دانشجویانی می باشد که موفق به قبولی در آزمون پزشکی داخل کشور نشده و یا خواهان تحصیل این رشته در خارج از کشور و دریافت یک مدرک بین المللی مناسب هستند ، شرایط مناسب تحصیل و دانشگاه های خوب در کنار شرایط شغلی پس از تحصیل و دستمزد عالی جامعه پزشکان ، افراد بسیاری را نه تنها از ایران بلکه از دیگر کشورها برای ادامه تحصیل و پس از آن اشتغال به این کشور می کشاند.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله تمام تلاش و سعی خود را به کار گرفته تا اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان جمع آوری و ارائه نموده و جوابگوی اصلی ترین سوالات شما عزیزان در رابطه با این موضوع باشند و ابهامات شما را به بهترین و کامل ترین نحو ممکن رفع نمایند.

همچنین اگر به تحصیل در کشور عمان علاقه مندید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید ، به مقاله تحصیل در عمان مراجعه نمایید.

محدودیت ها و مشکلاتی که بر سر راه متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در داخل کشور وجوددارد ، سالانه افراد زیادی را راهی کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل می نماید ، یکی از کشورهای مناسب ارائه دهنده این رشته عمان است که با الگو برداری و اجرای آموزشات خود در این رشته بر اساس استاندارها و دانشگاه های اروپا و آمریکا ، دانشجویان را از سطح سواد و دانش بالایی برخوردار می سازد و مدرک معتبر و قابل قبولی در اکثر نقاط جهان را به آنان اعطا می نماید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

دوره های پریمدیکال در عمان

برای دانشجویانی که خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان هستند ، عموما پیش از ورود به دانشگاه و شروع به تحصیل دوره هایی پیش دندان پزشکی یا پیش پزشکی ( پری مدیکال ) برگزار می گردد ، این دوره ها بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی و همچنین شرایط دانش و نمره ای دانشجویان متفاوت است اما در کل از 500 تا 750 ساعت آموزش را در بر می گیرد.

اگر مدرک زبان و یا گواهی دیپلم تحصیل به زبان انگلیسی را دارا نیستید به طور قطع دانشگاه شما را ملزم به شرکت در این دوره می نماید ، اما ممکن است با ارائه حداقل یکی از این موارد شما را از شرکت در این دوره عفو نماید ، البته این موضوع به عوامل دیگری مانند نمره دروس اصلی مانند زیست شناسی ، شیمی و ریاضی بستگی فراوانی دارد.

در این دوره پری مدیکال علاوه بر آموزش زبان انگلیسی ، کلاس های آموزشی جهت تقویت در دروس اصلی زیست شناسی و شیمی نیز برای دانشجویان برگزار می شود ، همچنین اصول و مبانی پایه مورد نیاز در علم پزشکی بر اساس رشته انتخابی مثل آشنایی با دهان و دندان ، اناتومی بدن ، آسیب شناسی و آشنایی با بعضی از داروها نیز برای آمادگی بیش تر پیش از ورود به دانشگاه ، برای دانشجویان مورد آموزش قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی عمان

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان علاوه بر پیش نیاز های لازم که باید آنان را دارا باشید باید در آزمون ورودی دانشگاه ها هم شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شوید ، بله درست است تحصیل رشته پزشکی در عمان با ازمون ورودی همراه است وآزمون ها در زمان هایی خاص از سال برگزار می گردد که توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، همچنین زبان این ازمون زبان انگلیسی می باشد.

آزمون بین المللی پزشکی ( IFOM ) به همراه یک نوبت مصاحبه خصوصی با دانشجویان مشخص کننده پذیرش یا عدم پذیرش آنان توسط دانشگاه می باشد ، آزمون پزشکی در کشور عمان تحت نظارت OMSB ( OMAN MEDICAL SPECIALTY BOARD ) یا همان بورد تخصصی پزشکی عمان صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که ممکن است در برخی سایت ها یا آموزشگاه ها اعلام شود که دوره های آموزشی یا نمونه سوالاتی از سوی OMSB برگزار یا به فروش می رسد که این موضوع کاملا دروغین و برای کلاه بداری است و این سازمان هیچ گونه منبع سوالاتی و نمونه سوالاتی خود را درز نمی دهد و همینطور هیچ گونه دوره های آموزشی برای تقویت جهت شرکت در آزمون ارائه نمی نماید.

شرایط تحصیل پزشکی در عمان

تحصیل پزشکی در عمان نیازمند شرایط خاصی است از جمله دانشجویان متقاضی باید در رشته تجربی یا رشته های علوم پزشکی مدرک دیپلم خود را با نمرات بالا در دروس اصلی این رشته نظیر زیست شناسی ، شیمی ، ریاضی و فیزیک کسب کرده باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در عمان

توجه داشته باشید نمرات دروس اصلی از اهمیت بالایی برخوردار است ، سپس با ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز دانشگاه به صورت کامل ، خواهید توانست در آزمون ورودی رشته پزشکی که در بالا به آن اشاره کردیم شرکت نمایید.

پس از قبولی در آزمون ورودی باید در یک مصاحبه که از سوی دانشگاه تعیین می شود شرکت نموده و در آخر با قبولی در این مصاحبه حضوری قادر به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه و رشته پزشکی کشور عمان خواهید بود ، رشته پزشکی در عمان از کیفیت بالایی برخوردار است و با اصول و اصلوب سیستم های برتر دنیا مورد ارائه و تدریس قرار می گیرد ، مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک در رشته پزشکی در عمان 7 سال است که 2 سال به دروس پایه ، 2 سال به دروس تخصص ، 2 سال به آموزش های بالینی و عملی و در آخر 1 سال به کارآموزی و فعالیت در مراکز درمانی و بیمارستان های عمان تحت نظارت اساتید و پزشکان تخصص خواهد گرفت.

رشته های پزشکی در عمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تسلط کافی به این زبان برای صحبت ، فهم و درک مطالب درسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در عمان

رشته دندان پزشکی در عمان زیر نظر کالج هایی از انگلستان و آمریکا مورد تدریس و ارائه قرار می گیرد و کیفیت بسیار مناسب و خوبی را دراختیار متقاضیان قرار می دهد ، همچنین دانشجویان پس از فرغ التحصیلی از میزان بالای دانش و تجربه برخوردار می شوند وقادر به فعالیت در اکثر کلینیک ها و مراکز درمانی در جهان خواهند بود ، برای ورورد به این رشته نیز باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را در رشته تجربی به دانشگاه ارائه کنید و نمرات دروس اصلی زیست شناسی ، شیمی و فیزیک ازاهمیت بالایی برخوردار است.

حتما با مکاتبه با دانشگاه از شرایط دقیق و مدارک مورد نیاز و نمرات مورد درخواست آن مطلع شوید ، دانشجویان باید پس از ارسال مدارک در آزمون ورودی این رشته در عمان شرکت نمایند و در صورت قبولی نیز در مصاحبه خصوصی دانشگاه شرکت کرده و نظر مثبت هیئت علمی دانشگاه را جلب نمایند.

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک در این رشته 5 سال می باشد و همچنین برای این که قادر به دریافت مجوز کار و فعالیت به عنوان دندانپزشک باشید باید پس از پایان تحصیلات خود به مدت یک سال در یکی از مراکز درمانی یا کلینیک های دندانپزشکی این کشور به آموزش و تمرین عملی و بالینی زیر نظر اساتید هیئت علمی مشغول گردید.

دانشگاه های پزشکی عمان

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است که 3 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است ، این کشور به نسبت کشورهای همسایه و خاورمیانه دانشگاه های کمتری را دارا می باشد ، اما همین مراکز نیز از تفاوت هایی با یکدیگر برخوردار هستند ، این تفاوت ها از مبلغ شهریه گرفته تا کیفیت مدرک اعطایی متغیر می باشند ، در ادامه این قسمت اطلاعاتی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان را برای شما جمع آوری کرده ایم و به شما ارائه خواهیم نمود.

دانشگاه های پزشکی عمان

دانشگاه سلطان قابوس

دانشگاه سلطان قابوس یکی از بزرگترین مراکز آموزشی عمان در سال 1986 با ثبت نام از 500 نفر دانشجو کار خود را زیر نظر دولت آغاز کرد و هم اکنون پذیرای بیش از 15 هزار دانشجو می باشد ، دانشکده پزشکی و دپارتمان دندان پزشکی از همان ابتدا کار خود را در این دانشگاه آغاز کردند و با افتتاح بیمارستان سلطان قابوس در سال 1990 ، خدمات بالینی توسط این دپارتمان تنها با ارائه خدمات اولیه دندانپزشکی در این بیمارستان شروع به انجام گرفت.

هم اکنون پس از گذشت چند دهه این دپارتمان دست خوش تغییرات بسیاری شده است و علاوه بر بررسی سلامت دهان و دندان ، جراحی فک و صورت نیز به صورت پیشرفته انجام می گیرد و بیش از 35 استاد و استاد یار با مدارک دکتری در حال آموزش و تعلیم به دانشجویان در این دپارتمان می باشند.

دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز هم اکنون از بیش از 69 کشور جهان پذیرای دانشجو می باشد و با توسعه و ترویج تحقیقات بالینی و تحقیقات پایه که برای رفع مشکلات سلامت و اجتماع مهم و اساسی است و به پیشرفت دانش پزشکی کمک می کند ، شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله دانشگاه پزشکی سلطان قابوس عمان در همین سایت از اطلاعات کامل و کافی برخوردار شوید.

کالج دندانپزشکی عمان ( ODC )

در کالج دندان پزشکی عمان ، شما به عنوان یک جراح دندانپزشک به سمت مدرک دندانپزشکی توسط یک هیئت علمی و بالینی عالی که سال ها تدریس و تجربه بالینی را در کارنامه خود دارد ، هدایت می شوید ، این برنامه مطالعاتی که منجر به مدرک BDS می شود مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده است تا شما را به عنوان یک جراح دندانپزشک شایسته ، وارد حوزه کاری و درمانی در هر کجای جهان نماید.

مطابق با رویکرد بین المللی معاصر خود در آموزش دندانپزشکی ، ODC یکی از اعضای وابسته انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا است و از یک وابستگی دانشگاهی بسیار معتبر بهره می برد و همچنین توسط یک پنل مشاوره بین المللی پشتیبانی می شود ، این کالج یک وابستگی آکادمیک بین المللی به دانشگاه Complutense مادرید ( UCM ) دارد و بازدیدهای منظمی از ODC انجام می دهد و برای اطمینان از اینکه تدارکات دانشگاهی در ODC مطابق با استانداردهای بین المللی و اروپایی معاصر است ، پشتیبانی می کند.

UCM بزرگترین دانشگاه اسپانیا و یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا است که ریشه آن به حدود سال 1293 پس از میلاد باز می گردد.

کالج دندانپزشکی عمان یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین اکادمی های آموزش و تدریس علم دندان پزشکی در خاورمیانه است که در نزدیکی شهر مسقط واقع شده و بورس های تحصیلی ئ تخفیفات مناسبی را هم اول هر سال تحصیلی به دانشجویان منتخب ارائه می نماید.

دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز هم اکنون از بیش از ۶۹ کشور جهان پذیرای دانشجو می باشد و با توسعه و ترویج تحقیقات بالینی و تحقیقات پایه که برای رفع مشکلات سلامت و اجتماع مهم و اساسی است و به پیشرفت دانش پزشکی کمک می کند ، شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله دانشگاه پزشکی سلطان قابوس عمان در همین سایت از اطلاعات کامل و کافی برخوردار شوید.

کالج پزشکی عمان ( OMC )

کالج پزشکی عمان اولین کالج خصوصی پزشکی و دومین کالج پزشکی در عمان است که از سال 2001 فعالیت خود را در رشته های پزشکی و داروسازی آغاز کرده است و برای برتری در سطح بین المللی و به ویژه در خاورمیانه به عنوان یک موسسه معتبر و مرجع برای آموزش های پزشکی ، یک محیط تحقیقاتی آگاهانه را از طریق استفاده از فناوری مدرن و یک برنامه آموزشی مبتنی بر شواهد و تکنیک های معاصر جهت تربیت و پرورش متخصصان ماهر و دلسوز راه اندازی نموده است.

این مرکز با ارائه آموزش های پزشکی با بالاترین کیفیت و استانداردهای بین المللی جهت ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری قدم بر می دارد و تلاش می نماید ، این کالج رشته پزشکی را در مدت 7 سال و داروسازی را درمدت 5 سال به دانشجویان ارائه می نماید و با دریافت مدرک از این مرکز قادر خواهید بود تا در یکی از مراکز درمانی و یا بیمارستان های عمان پس از پایان تحصیلات به کار مشغول گردید.

دانشگاه فناوری و علوم کاربردی ( UTAS )

دانشگاه فناوری و علوم کاربردی (University Of Technology And Applied Sciences ) یک دانشگاه دولتی می باشد که دارای 13 کالج مختلف در سراسر کشور است ، این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی در عمان و در حال حاضر ، دومین موسسه آموزش عالی بزرگ در عمان پس از سلطان قابوس است ، که هم اکنون پذیرای بیش از 10 هزار دانشجو از داخل و خارج می باشد.

دانشکده پزشکی این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های فوق لیسانس ، لیسانس ، دیپلم عالی و دیپلم را ارائه می دهد که همگی برای ارائه مهارت ها و شایستگی های لازم برای موفقیت در این زمینه چالش برانگیز و پر ارزش به فارغ التحصیلان طراحی شده اند.

در طول این برنامه‌ها ، یادگیری دانشجویان در کلاس‌های درس ، آزمایشگاه‌ها ، کلینیک‌ها و محیط‌های بیمارستانی صورت می‌گیرد ، جایی که یادگیری تجربی ، دانش ، مهارت‌ها ، شایستگی‌ها ، نگرش‌ها و رفتارهای مورد انتظار یک متخصص علوم بهداشتی مدرن را فراهم می‌کند ، برنامه‌ها و دوره‌های این دانشکده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بالاترین استانداردهای آکادمیک و صنعتی را برآورده نمایند.

علاوه بر این مراکز که به معرفی آنان پرداختیم دیگر دانشگاه ها نظیر کالج تکنولوژی الموسانا ، کالج ماجان ، کالج گلف و کالج علم وبیزنس نیز به ارائه رشته های پزشکی به علاقمندانم می پردازند.

هزینه تحصیل پزشکی عمان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان در دانشگاه های دولتی و خصوصی به دانشجویان ارائه می شود که هزینه های تحصیل در مراکز غیر دولتی بالاتر از مراکز آموزشی دولتی می باشد ، نکته ای که باید به آن توجه بسیار داشته باشید این است که دانشجویان خارجی فقط قادر به تحصیل این رشته ها در مراکز غیر دولتی و خصوص این کشور می باشند که این یعنی باید هزینه های بالایی را پرداخت نمایید.

هزینه تحصیل پزشکی عمان

رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی از 10 هزار دلار در سال تا 27 هزار دلار در سال شهریه را در بر می گیرند ، رشته دندانپزشکی نیز سالیانه از 12 هزار دلار تا 25 هزار دلار هزینه برای دانشجویان خارجی در بردارد ، شاید این مقدار قابل مقایسه با برخی از کشورهای مناسب اروپایی باشد.

پس توصیه می کنیم که تمامی گزینه ها و کشورها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید ، شما می توانید با مراجعه به مقالات پزشکی و دندان پزشکی در همین سایت دیگر کشورهای برتر اروپا را هم مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مناسب را کسب نمایید.

علاوه بر این دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان ماهیانه از 500 تا 1000 هزار دلار باید برای هزینه زندگی خود به جز هزینه های درمانی ، هزینه های تفریحی ، مسکن و غیره در نظر بگیرند.

با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان برای دانشجویان خارجی ، پیشنهاد می کنیم کشور ترکیه را هم به لحاظ قیمت ها و اعتبار ، بررسی کنید ، در پایین همین صفحه لینک تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را خواهید یافت ، ضمن اینکه می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه با شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور بطور کامل آشنا شوید.

بورسیه رشته های پزشکی عمان

دانشگاه های عمان برای دانشجویان خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان بورسیه های تحصیلی مناسبی را سالیانه ارائه می کنند که این بورسیه ها می تواند مقداری از هزینه های شهریه را پوشش دهد و یا حتی می توانید علاوه بر پوشش کامل شهریه دانشگاه هزینه های اقامت و زندگی افراد را هم به طور کامل در بر گیرد ، که این موضوع به شرایط دانشجو و نوع درخواست و بررسی های هیئت علمی دانشگاه بستگی دارد.

نکته قابل توجه این است که دانشگاه های این کشور عمدتا سعی در پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه ها به دانشجویان بومی و شهروندان این کشور دارند تا دانشجویان خارجی و بین المللی ، به همین خاطر به دست آوردن این موضوع کار ساده ای نیست و شما باید دارای سابقه تحصیلی درخشان و شرایط خاص و تحت تاثیر قرار دهنده ای باشید تا این مراکز شما را به عنوان گیرنده بورسیه تحصیلی قبول نمایند.

به همین خاطر اکثر دانشجویان خارجی با تقبل پرداخت هزینه های تحصیل راهی این کشور می شوند ، اما در صورت به دست آوردن کمک هزینه تحصیلی می توانید سالانه از 7 هزار دلار تا 30 هزار دلار را از دانشگاه های این کشور بورسیه دریافت نمایید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در عمان

در این قسمت به طور خلاصه شما را با مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان که ممکن است با آن ها روبه رو شوید آشنا خواهیم نمود ، با مطالعه و بررسی نمودن این موارد در کنار شرایط شخصی خود بسیار بهتر قادر به تصمیم گیری در رابطه با انتخاب یا عدم انتخاب این کشور و در رابطه با گزینه های دیگر پیش روی خود خواهید بود.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در عمان

مزایا

  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان به زبان انگلیسی
  • کیفیت بالا و سیستم آموزشی قوی و برپایه اروپا و آمریکا
  • مدارک اعطایی با اعتبار مناسب و قابل قبول در اکثر کشورهای جهان
  • روابط دیپلماتیک مناسب و خوب این کشور با کشورمان و راحتی دریافت ویزا نسبت به برخی کشورها
  • فاصله زمانی و مکانی نزدیک و کم و سهولت رفت و آمد
  • اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان متقاضی و با استعداد
  • خدمات رفاهی ، خوابگاهی و تجهیزات و لوازم کافی و در دسترس برای دانشجویان خارجی
  • فرصت های شغلی زیاد پس از پایان تحصیلات و درآمد بالای پزشکان در این کشور

معایب

  • پذیرش کمی مشکل و سخت دانشجویان خارجی و بین المللی در این کشور
  • امکان تحصیل با همین هزینه در کشورهای اروپایی و امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت از سوی آن کشورها
  • برای برقراری ارتباط نیاز به یادگیری زبان عربی می باشد چون اکثر مردم محلی به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند
  • بورسیه های تحصیلی اکثرا به دانشجویان بومی و محلی اعطا می شود
  • آب و هوای گرم و شرجی در اکثر اوقات سال

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در عمان

وزارت بهداشت کشورمان طبق معمول همیشه لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود در سراسر جهان را ارائه می نماید که با داشتن مدرک پزشکی این دانشگاه ها قادر خواهید بود در ایران نیز به طبابت در رشته تحصیلی خود بپردازید ، البته این لیست همواره در حال تغییر می باشد و ممکن است بعضی از مراکز و دانشگاه ها به آن اضافه و یا حتی کاسته شوند ، پس اطلاع به روز و دقیق از آن امری واجب و ضروری است.

لازم است که اطلاعات لازم را از مراکز معتبر به دست آورید زیرا همه منابع به روز نمی باشند و اطلاعات دقیقی را دارا نیستند ، شما می توانید برای اطلاع به روز از فهرست این لیست با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

هم اکنون و طبق آخرین تغییرات هیچ دانشگاهی از کشور عمان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است و در صورت پذیرش در دانشگاه های این کشور و دریافت مدرک قادر به طبابت در ایران نخواهید بود و مدرک شما معادل سازی نخواهد شد و بسته به دانشگاه و نمرات امکان دارد برای تایید مدرک تعدادی از دروس و دوره ها را نیاز به آموزش دوباره در کشورمان داشته باشد که این وضوع نیز به طور صد در صد نیست.

البته مدت بسیار زیادی تعدادی از دانشگاه های عمان مورد تایید وزارت بهداشت بود و امکان این که باز هم مورد تایید دوباره واقع شود بسیار زیاد است.

با توجه به مورد تایید نبودن دانشگاه های عمان توسط وزارت بهداشت ایران ، شاید بهتر باشد در دانشگاه هایی تحصیل کنید که در صورت بازگشت به ایران ، دچار مشکل نشوید ، پیشنهاد ما تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر سنگاپور است ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور مزایای این انتخاب را بخوانید.

تحصیل پزشکی در عمان به زبان انگلیسی

همانطور که در ابتدای مطلب عرض کردیم تمام گرایش ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان به زبان انگلیسی مورد تدریس و آموزش قرار می گیرند که این یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور است ، پس توجه نمایید که لازم است به طور کامل به این زبان تسلط لازم را داشته باشید تا قادر به درک و یادگیری مطالب و آموزش های درسی در دانشگاه باشید ، البته چنان چه که در این مورد از تسلط مناسب و کافی برخوردار نیستید می توانید با شرکت در دوره های پری مدیکال قبل از شروع تحصیل در دانشگاه دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که اکثر دانشگاه های عمان باید پذیرش دانشجو خارجی در رشته پزشکی مدرک آیلتس با حداقل نمره 6،5 را از دانشجویان طلب می کنند ، که لازم است حتما از قبل جهت اطلاع از این موضوع و سایر مدارک مورد لزوم با دانشگاه مکاتبات لازم را انجام دهید ، توصیه می کنیم جهت تسریع و موفقیت در امر پذیرش و ثبت نام از حضور یک وکیل آگاه و با دانش در کنار خود بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

حال که با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان آشنا شدید ، شاید سوالاتی برایتان پیش آمده باشد ، از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و سوالات خود را درج نمایید تا در سریعترین زمان ممکن ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پاسخگوی شما باشند.

آیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان باید در دوره های پیش نیاز شرکت کنم؟

برای دانشجویانی که خواهان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در عمان هستند ، عموما پیش از ورود به دانشگاه و شروع به تحصیل دوره هایی پیش دندان پزشکی یا پیش پزشکی ( پری مدیکال ) برگزار می گردد ، این دوره ها بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی و همچنین شرایط دانش و نمره ای دانشجویان متفاوت است اما در کل از 500 تا 750 ساعت آموزش را در بر می گیرد.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان در چه آزمون هایی باید شرکت کنم؟

تحصیل رشته پزشکی در عمان با ازمون ورودی همراه است وآزمون ها در زمان هایی خاص از سال برگزار می گردد که توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، همچنین زبان این ازمون زبان انگلیسی می باشد. آزمون بین المللی پزشکی ( IFOM ) به همراه یک نوبت مصاحبه خصوصی با دانشجویان مشخص کننده پذیرش یا عدم پذیرش آنان توسط دانشگاه می باشد ، آزمون پزشکی در کشور عمان تحت نظارت OMSB ( OMAN MEDICAL SPECIALTY BOARD ) یا همان بورد تخصصی پزشکی عمان صورت می گیرد.

شرایط تحصیل و کار در رشته دندانپزشکی در عمان به چه صورت است؟

رشته دندان پزشکی در عمان زیر نظر کالج هایی از انگلستان و آمریکا مورد تدریس و ارائه قرار می گیرد و کیفیت بسیار مناسب و خوبی را دراختیار متقاضیان قرار می دهد مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مدرک در این رشته 5 سال می باشد و همچنین برای این که قادر به دریافت مجوز کار و فعالیت به عنوان دندانپزشک باشید باید پس از پایان تحصیلات خود به مدت یک سال در یکی از مراکز درمانی یا کلینیک های دندانپزشکی این کشور به آموزش و تمرین عملی و بالینی زیر نظر اساتید هیئت علمی مشغول گردید.

بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان کدام است؟

دانشگاه سلطان قابوس که هم اکنون پذیرای بیش از 15 هزار دانشجو می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان چقدر است؟

دانشجویان خارجی فقط قادر به تحصیل این رشته ها در مراکز غیر دولتی و خصوص عمان می باشند که این یعنی باید هزینه های بالایی را پرداخت نمایید. رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی از 10 هزار دلار در سال تا 27 هزار دلار در سال شهریه را در بر می گیرند ، رشته دندانپزشکی نیز سالیانه از 12 هزار دلار تا 25 هزار دلار هزینه برای دانشجویان خارجی در بردارد ، شاید این مقدار قابل مقایسه با برخی از کشورهای مناسب اروپایی باشد.

این مطلب با همکاری کارشناسان و مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی برای معرفی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان تهیه و جمع آوری شده و به شما ارائه گردیده است ، چنان چه پس از مطالعه سوال یا ابهامی داشتید با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های تیم مهاجرتی ما بهره مند شوید ، برای مقایسه بهتر بین کشور های آسیایی در رشته های پزشکی ، می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی را نیز بخوانید ، در مالزی هم بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود و برخی از دانشگاه های آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

Rate this post

8 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در عمان

  1. جلالی گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چجوری میتونم تو دوره پری مدیکال دانشگاه شرکت کنم از طریق خود دانشگاه یا موسسه مرتبط؟ و اینکه حدودا چندوقت طول میکشه اتمام این دوره؟یه سوال دیگه هم اینکه اگر این دوره رو شرکت کنم و بعدش آزمون ورودی بدم باز هم آزمون آیتلس لازمه یا خیر؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله از طریق دانشگاه هم میتوانید پیگیری بفرمایید و طول دوره کالج پری مدیکال یک سال تحصیلی است .
      با تشکر از سوال شما

  2. سمائه نورمحمدی گفت:

    شرط سنی داره؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      شرط محدودیت سنی سختگیرانه ندارند اما بی تاثیر هم نیست .
      با تشکر از سوال شما

  3. سمائه نورمحمدی گفت:

    نمونه سوالات ازمون ورودی پزشکی از دبیرستانه؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      بله سوالات مرتبط با دروس دبیرستان هستند و قبل از ازمون میتوانید در کالج پری مدیکال شرکت کنید .
      با تشکر از سوال شما

  4. عبدی گفت:

    با سلام
    لطفا در خصوص شرط دارا بودن اسپانسر دقیق تر توضیح ارائه فرمایید ، آیا فردی از داخل عمان باید شرایط پشتیبانی را تضمین نماید یا امور از طریق تمکن مالی متقاضی و ارائه ضمانت های لازم و برنامه ریزی موسسه مهاجرتی شما کاور می گردد

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام

      شما می توانید تمکن مالی از ایران ارائه دهید یا ساپورتر مالی در کشور عمان داشته باشید. اما مورد دوم را پیشنهاد نمی کنیم چون در این مورد سخت گیری زیاد است. پس بهتر است از ایران تمکن مالی ارائه شود.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه