تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی ، راهی است به سوی آینده ای بهتر و سکوی پرتابی است برای تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان.

زبان انگلیسی در دنیای امروز به معنی توانایی برقراری ارتباط و داشتن سطح سواد جهانی است ، تمامی کسانی که می خواهند برای پیشرفت در حرفه و یا تحصیلات خود به کشورهای مختلف سفر کنند باید نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در اولین قدم اقدام نمایند.

دانش زبان انگلیسی در دنیای امروز به قدری مهم است که حتی افرادی که به دنبال مهاجرت نیستند نیز به صورت روزانه با آن سر و کار داشته و تمامی سنین را در حوزه تحصیل و یا کار با خود درگیر نموده است.

افرادی همچون دانشجویان و دانش آموزان نیز که می خواهند به کشورهایی همچون اتریش مهاجرت کنند باید اولویت اول خود را یادگیری این زبان قرار دهند تا نه فقط در دوره تحصیل بلکه برای کار و آینده شغلی شان نیز مشکلی نداشته باشند.

دانشگاه های اتریش که از جمله دانشگاه برتر در دنیا و اروپا هستند دانشجویان را از کشورهای مختلف با ملیت های متفاوت می پذیرند که بهترین راه برای ایجاد ارتباط میان آنها را استفاده از زبان انگلیسی می داند.

در این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا به روزترین اطلاعات را در رابطه با تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی دریافت کنید.

برای آگاهی از شرایط تحصیل در کشور اتریش توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اتریش را به دقت مطالعه نمایید.

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپاست که گردشگری بخش مهمی از درآمد آن را تشکیل می دهد بنابراین وجود گردشگران به خودی خود زبان انگلیسی را به عنوان زبان نخست جهان به این کشور آورده است و اکثر قشر مردم به خصوص جوانان می توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

زبان رسمی اتریش ، آلمانی است که البته زبان های دیگری همچون کرواتی ، مجاری و اسلوونیایی در میان گروه اندکی از مردم صحبت می شود اما این کشور کوشیده تا زبان تدریس مانعی برای پذیرش دانشجویان بین المللی نباشد.

از اصلی ترین مزایای انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل در اتریش عدم نیاز به ارائه مدرک در ابتداست ، شما می توانید در دوره های مخصوص یادگیری زبان انگلیسی ثبت نام کرده و پس از قبولی درخواست ثبت نام را به دانشگاه ارائه دهید.

توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات اصلی ثبت نام در دانشگاه است و شما دوره لازم را در هر کشوری که سپری کنید در هنگام تقاضا برای دانشگاه باید مدرک آیلتس خود را ارائه دهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

اتریش بیش از سی دانشگاه دولتی و خصوصی را در خود جای داده است اما با درنظر گرفتن تمامی موسسات آموزشی این میزان به بیش از 120 عدد نیز می سد ، دانشگاه های این کشور به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دانشگاه های دولتی امکان پذیر است.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش

معمولا دانشگاه های دولتی اتریش تمامی دوره های خود را به زبان آلمانی به دانشجویان ارائه می دهند و شما باید برای تحصیل در این دانشگاه های مدرک زبان آلمانی داشته باشید البته در برخی از دانشگاه های دولتی برجسته تعداد محدودی رشته به زبان انگلیسی ارائه می شود که می توان هنگام تحصیل در اتریش آن ها را انتخاب نمود.

اما در دانشگاه های خصوصی که فرصت انتخاب زبان انگلیسی به صورت گسترده تر برای دانشجویان وجود دارد ، از دانشجویان مدرک آیلتس و تافل درخواست می کنند که با توجه به مقطع تحصیلی نمره و سطح مدرک متفاوت خواهد بود.

اصولا برای تحصیل در مقطع لیسانس باید نمره 6 به بالا و برای کارشناسی ارشد و دکترا مدرک آیلتس با نمره 7 را ارائه دهید ، امکان سپری کردن دوره های زبان انگلیسی در داخل کشور اتریش نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند با ثبت نام در این دوره ها ابتدا مدرک زبان خود را کسب کرده و سپس برای ورود به دانشگاه تقاضا بدهند.

رشته های موجود در اتریش به زبان انگلیسی

جهت تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش باید برنامه تحصیلی هر دانشگاه را به صورت جداگانه بررسی کنید چرا که هر دانشگاه رشته و مقاطع تحصیلی مختلفی را به این زبان ارائه می دهد.

در ادامه به برخی از رشته های پرطرفدار که در اکثر مراکز علمی اتریش به زبان انگلیسی تدریس می شوند اشاره می کنیم اما دقت داشته باشید که با توجه به تغییر برنامه دانشگاه ها به صورت مداوم ، حتما در هنگام اقدام به جستجوی دانشگاه در رشته مورد علاقه تان پرداخته و مشاورین متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

  • علوم زیستی
  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر
  • علوم ارتباطات
  • زبان شناسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • اقتصاد
  • جامعه شناسی
  • گیاه شناسی
  • بوم شناسی

تحصیل در این رشته ها به عنوان رشته های شاخص در اتریش به زبان انگلیسی معرفی می شوند اما شما می توانید از طریق مشورت با مشاوران ما از سایر رشته های ممکن نیز مطلع شوید.

ذکر این نکته لازم است که تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست و بهتر است که برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا درخواست تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید.

در واقع دوره دکترا بهترین مقطع تحصیل به زبان انگلیسی است و در اکثر رشته ها و دانشگاه های خصوصی و حتی در برخی از دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تدریس می شود و پذیرش دانشجویان بین المللی در این مقطع بیشتر امکان پذیر است.

دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش

همانگونه که در بالا گفتیم تحصیل به زبان انگلیسی در هر دانشگاه به رشته و مقاطع خاصی محدود است و شما نمی توانید دانشگاهی را در اتریش بیابید که کاملا به زبان انگلیسی برنامه های آموزشی خود را ارائه دهد.

دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش

برخی از دانشگاه های اتریش تحت نظر دانشگاه های آمریکا و یا سایر کشورهای برجسته اروپا مانند انگلستان اداره می شوند از این رو زبان انگلیسی را به صورت جدی در برنامه های آموزشی خود دنبال می کنند.

شما با تحصیل در این دانشگاه ها علاوه بر آنکه می توانید زمینه مهاجرت به آنها را فراهم سازید ، بلکه مدرکی معتبر در سراسر جهان را به دست خواهید آورد که دغدغه تان در رابطه با آینده حرفه ای تان در هر کشوری از جهان را برطرف می سازد.

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز
  • دانشگاه زیگموند فروید
  • دانشگاه صنعتی وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه زالتسبورگ

تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اتریش علاوه بر وجود امکانات مناسب ، زمینه ساز اقامت دانشجویان در این کشور نیز خواهد بود ، دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود و یافتن کار مناسب درخواست اقامت دائم اتریش را داشته باشند و به شهروند این کشور تبدیل شوند.

هزینه تحصیل به انگلیسی در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش به دانشگاه انتخابی تان بسیار وابسته است ، دانشگاه های دولتی که با تقاضای بسیار بالایی رو به رو هستند تحصیلات را به زبان آلمانی ارائه داده و دانشجویان را از طریق آزمون ورودی پذیرش می کنند.

از این رو دانشجویانی که به قبولی می رسند می توانند از تحصیل رایگان استفاده و تنها مبلغ اندکی به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند اما در دانشگاه های خصوصی که فرصت تحصیل به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است دانشجو باید هزینه تحصیل خود را به صورت کامل پرداخت نماید و انتخاب زبان انگلیسی هزینه بالاتری نیز به همراه دارد.

شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است و از این بابت گزینه خوبی برای تحصیل به شمار می رود.

بسیاری از دانشجویان تحصیل در اتریش را به دلیل روند آسان پذیرش و هزینه های مقرون به صرفه تر آن انتخاب می کنند که علاوه بر آن امکان دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه های اتریش وجود دارد و دانشجویان با ارائه رزومه تحصیلی قوی می توانند تحصیل رایگان در این کشور را تجربه کنند.

معمولا رشته های علوم پزشکی از جمله گران ترین رشته ها در تمامی دانشگاه های جهان هستند و انتخاب دانشگاه خصوصی و زبان انگلیسی باعث افزایش شهریه می شود ، توصیه می کنیم تا میزان شهریه رشته موردنظرتان را به صورت دقیق در سایت رسمی دانشگاه مطالعه نموده و با کارشناسان موسسه نیز مشورت های لازم را انجام دهید.

نقش زبان آلمانی در تحصیل در اتریش

اگرچه کشور اتریش با افزودن زبان انگلیسی به سیستم آموزشی خود تلاش می کند تا با دانشگاه های برتر اروپا رقابت نماید و دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کند اما ذکر این نکته مهم است که زبان آلمانی نقش کلیدی را برای زندگی در اتریش ایفا می کند و تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باید تا حدی به این زبان مسلط باشند.

نقش زبان آلمانی در تحصیل در اتریش

فراموش نکنید که شما می خواهید به کشوری وارد شوید که تمام مردم آن به زبان آلمانی با یکدیگر صحبت می کنند و شما برای کارهای روزمره و در صورت داشتن کارآموزی در زمان تحصیل به شدت به این زبان نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال دانشجویان رشته های علوم پزشکی به صورت مداوم در ارتباط با افراد جامعه هستند و آشنایی با زبان آلمانی برای آنها یک الزام است پس از یادگیری ان غافل نشوید و چنانچه به دنبال دریافت اقامت پس از اتمام دوره تحصیلی تان هستید اهمیت آن دو چنان می شود.

ریسک های انتخاب زبان انگلیسی در اتریش

اگرچه زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در تمامی دنیا خواهان و اعتبار دارد اما با انتخاب این زبان باید چالش هلی خاصی را نیز بپذیرید به عنوان مثال موردی که برای بسیاری از دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است هزینه تحصیل می باشد که انتخاب این زبان به طور مستقیم روی آن تاثیر گذاشته و دانشجو را ملزم به شهریه بالاتر می کند.

مانند آنچه در نوشتار تحصیل در فرانسه می خوانید ، شانس دریافت بورسیه تحصیلی با انتخاب زبان انگلیسی کاهش می یابد و دانشگاه های اتریش خدمات تحصیلی خود را در اختیار دانشجویی قرار می دهند که قصد تحصیل به زبان آلمانی و بومی این کشور را داشته باشد ، می توانید برای مقایسه ، مقاله تحصیل در فرانسه را بخوانید.

علاوه بر آن دانشجویانی که می خواهند در کشور اتریش مانده و به کار مشغول شوند با انتخاب زبان انگلیسی خود را از زبان آلمانی دوره نموده و دیرتر این زبان را فرا می گیرند ، از این رو توصیه می شود که زبان انگلیسی را با دقت و البته درنظر گرفتن تمامی جوانب شخصی تان انتخاب نمایید تا به مشکل برنخورید.

قوانین کلی تحصیل در اتریش

تحصیل در هر مقطع دانشگاهی در اتریش مطابق با قوانین مشخصی است و شما باید ابتدا مدارک دوره قبل خود را ارائه داده و پس از بررسی و تطبیق در مقطع بعد به تحصیل مشغول شوید.

تحصیل در دوره فوق لیسانس برای دانشجویانی که می خواهند با مدرک لیسانس اقدام کنند به صورت مستقیم امکان پذیر نمی باشد و شما باید مجددا چند واحد از مقطع لیسانس را پشت سر گذاشته و سپس وارد دوره بعد شوید.

معمولا در تمامی دانشگاه های اتریش ورود به هر مقطع با پشت سر گذاشتن واحدهایی از دوره قبل آغاز می شود و پس از آن دانشجو می تواند به مقطع اصلی راه یابد.

سوالات پر تکرار تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش

در زیر چند سوال پر تکرار در خصوص تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی بیان شده است برای پرسش سوالات بیشتر می توانید از قسمت دیدگاه های سایت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) استفاده کنید.

آیا من می توانم با ارائه دادن مدرک ایلتس و تافل وارد دانشگاه های اتریش شوم؟

تحصیل در دانشگاه های اتریش به زبان انگلیسی است اما در دانشگاه های خصوصی این امکان فراهم است که به زبان انگلیسی تحصیل کنید و تمام هزینه های تحصیل خود را بپردازیو

برای تحصیل در دانشگاه های اتریش به زبان انگلیسی بهترین مقطع چه مقطعی است ؟

مقطع دکترا بهترین فرصت برای تحصیل به زبان انگیسی در دانشگاه های اتریش است.

برای دریافت بورسیه تحصیلی در اتریش چه زبانی بهتر است انتخاب کنیم ؟

شانس دریافت بورسیه تحصیلی با انتخاب زبان انگلیسی کاهش می یابد و دانشگاه های اتریش خدمات تحصیلی خود را در اختیار دانشجویی قرار می دهند که قصد تحصیل به زبان آلمانی دارد.

من در ایران مدرک کارشناسی گرفتم آیا می توانم مستقیما وارد مقطع قوف لیسانس اتریش شوم؟

خیر ، ابتدا باید چندین واحد از دروس لیسانس را در اتریش بگذرانید ، در تمامی دانشگاه های اتریش ورود به هر مقطع با پشت سر گذاشتن واحدهایی از دوره قبل آغاز می شود و پس از آن دانشجو می تواند به مقطع اصلی راه یابد.

چطور می توانم متوجه شوم که شهریه هر دانشگاه چقدر است ؟

شما با مراجعه به سایت هر دانشگاه می توانید میزان هزینه تحصیل در آن دانشگاه را متوجه شوید و یا از کارشناسان ما می توانید پاسخ مورد نظر خود را دریافت نمایید.

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی برای علاقه مندان به زندگی و اقامت در این کشور یک مزیت بزرگ است ، اگر در این رابطه یا در زمینه ویزای کار اتریش هرگونه سوال و یا پرسشی ذهن شما را مشغول نموده کافی ست تا با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر شیراز و تهران تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید ، همچنین برای شناخت بهتر برترین کشورهای جهان برای تحصیل ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را مرور نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه