تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه را می توان رویایی دست یافتنی برای علاقه مندان کسب علم دانست که تمایل دارند ضمن بهره مندی از بهترین امکانات تحصیلی ، آینده شغلی خود را نیز تضمین سازند.

تمامی دانشجویان علاقه مند به کشورهای اروپایی در همان جستجوی اولیه به نام کشور فرانسه به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن در اروپا و جهان بر می خورند که خیال آنها را از تمامی جنبه های مهاجرت و داشتن تحصیلی موفق آسوده می سازد. 

تمامی نظام های آموزشی دنیا همواره در تلاشند تا با ارائه امکانات و صرف بودجه های هنگفت جایگاه علمی خود را در سطح جهان ارتقا بخشیده و با جذب استعدادهای برتر به یک قطب علمی تبدیل شوند و دولت فرانسه نیز از جمله کشورهای پیشرو در این زمینه بوده و سالانه با صرف مبلغی بالغ بر ۲۳ درصد از بودجه ملی خود ، کیفیت سیستم آموزشی را به یکی از بهترین ها در سطح جهان مبدل ساخته است ، همین امر موجب گشته تا بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از هیچ تلاشی برای رسیدن به پذیرش در دانشگاه های این کشور دریغ نکنند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی تحصیل در فرانسه بپردازیم و کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه و در کنار شما هستند تا بتوانید با آگاهی های بیشتر در زمینه مهاجرت ، راه های تحصیل در فرانسه را دریابید و در همین ابتدای مقاله به شما توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان مهاجرت به فرانسه از سایر مسیرهای دست یابی به ویزای این کشور نیز مطلع شوید.

باکس رو به رو نیز به شما کمک می کند تا به طور مستقیم به بخش دلخواه خود در رابطه با شرایط تحصیل در فرانسه برسید.

فهرست مطالب
تحصیل در فرانسه

در این فیلم تلاش نموده ایم تا به صورت خلاصه و مفید تحصیل در فرانسه را برای شما شرح دهیم و یا در جهت صرفه جویی هر چه بیشتر با گوش کردن به فایل صوتی هر آنچه را که در رابطه با تحصیل در این کشور نیاز هست ، بشنوید . مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را برای هرگونه اقدام همراه و راهنمای خود بدانید . 

 

 

پادکست تحصیل در فرانسه

فرانسه مقصد منحصر بفرد تحصیل

فرانسه کشوری است که فارغ از هرگونه تبعیض ملیتی و جنسیتی دانشجویان بین المللی را پذیرفته و این فرصت را به آنها می دهد تا تلاش خود را برای ورود به هر مقطعی در کالج و دانشگاه های این کشور نمایند . فرانسه از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل به صورت رایگان را علاوه بر شهروندان خود برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم ساخته و حتی دانشجویانی که موظف به پرداخت شهریه هستند نرخ کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی پرداخت می کنند.

همچنین از این جهت فرانسه مقصد منحصربفرد تحصیل در اروپا و جهان شناخته می شود که به دانشجویان ویزای همراه اعطا نموده و آنها می توانند به همراه همسر و فرزندان خود در این کشور اقامت داشته باشند . تحصیل در فرانسه در سه مقطع دانشگاهی امکان پذیر است که معمولا در مقطع لیسانس ویزا سخت تر به افراد تعلق می گیرد و به متقاضیان با مدرک دیپلم پیشنهاد می شود که ابتدا وارد دوره های زبان این کشور شده و سپس مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه را دنبال کنند . کارشناسان موسسه رجبی در عنوانی با نام دوره های زبان فرانسه تمامی جزئیات لازم را برای شما علاقه مندان شرح داده اند که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان را از ما بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

آموزش در کشور فرانسه از سن ۵ سالگی با ورود به مهد کودک شروع شده و در سن ۱۷ سالگی با گرفتن مدرک دیپلم تمام می شود ، این دوره ۱۲ ساله برای تمام افراد به صورت اجباری بوده و دانش آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم می توانند در برنامه های کارشناسی که در بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها ارائه می شود شرکت کنند.

جهت شرکت در دوره کارشناسی فرانسه ، باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید و شرایط دانشگاه مورد نظر را برآورده سازید . آموزش و تحصیل در فرانسه تا ۱۶ سالگی کاملا رایگان است . مطالعه عنوان تحصیل در دبیرستان های فرانسه هر آنچه را که در رابطه با مدارس این کشور بخواهید در اختیارتان قرار می دهند.

دانشگاه های این کشور رشته های متفاوتی را برای تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم ارائه می دهند که شامل موسسات ، کالج ها ، دپارتمان ها و مراکز تحقیقاتی متعددی می شود و داوطلبان از سایر کشورها با ارسال مدرک دیپلم خود تطبیق واحدهای لازم را انجام داده و پس از آن آماده شرکت در آزمون های ورودی و یا آغاز تحصیل در دانشگاه بدون آزمون خواهند بود.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم​

از جمله رشته هایی که متقاضیان با مدرک دیپلم شرایط تحصیل در فرانسه را برای آنها بررسی می کنند ، شامل موارد زیر است و چنانچه برنامه دلخواهتان شامل رشته دیگری است ، حتما با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

  • پزشکی
  • فناوری اطلاعات
  • هنر 
  • روانسناسی
  • اقتصاد بین الملل
  • جامعه شناسی
  • جغرافیا
  • مطالعات ادبی
  • مدیریت بازرگانی
  • فراماکولوژی
  • سرمایه گذاری بین المللی
  • ارتباطات جهانی
تحصیل دوره کارشناسی در فرانسه​

تحصیل دوره کارشناسی در فرانسه

تحصیل در دانشگاه های فرانسه در دوره های کارشناسی طی سه سال و یا چهار سال به دانشجو ارائه و تمامی دروس و رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند . برای تحصیل دوره کارشناسی در فرانسه باید مدرک دیپلم یا معادل آن را داشته باشید و در آزمون TCFDAP یا آزمون های مشابه زبانی و علمی شرکت کنید . چنانچه در حال پذیرش در Ecoles grandes هستید نیز لازم است که مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشید . شما بر اساس نتایج امتحانات ورودی که گرفته اید ، رتبه بندی و قادر به انتخاب رشته خواهید بود.

البته پذیرش در این دوره با چالش هایی مانند تایید سفارت فرانسه ، عدم امکان ارتباط مستقیم با دانشگاه مورد نظر ، وجود آزمون ورودی ، تحصیل انحصاری به زبان فرانسوی و برخی دلایل دیگر که اقدام آن ها از داخل کشور ایران برای متقاضیان سخت می باشد ، را پیش روی متقاضیان قرار داده و شانس قبولی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد . جهت پذیرش در دوره زبان فرانسوی نیز نیاز است تا حدی با زبان فرانسه آشنایی داشته باشید تا بتوانید دوره خود را تکمیل کرده و وارد دانشگاه شوید ، پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرانسه از ماه سپتامبر آغاز می شود.

علاوه بر دوره کارشناسی می توان تحصیل علوم پزشکی را نیز با مدرک دیپلم در دانشگاه های فرانسه تجربه کرد که کارشناسان متخصص در عنوانی با نام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه به آن پراخته اند و توصیه می کنیم تا با مطالعه آن شرایط خود را متناسب با آن محک بزنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

چنانچه می خواهید تحصیل در فرانسه را از مقطع کارشناسی ارشد آغاز کنید باید بدانید که این مقطع در دانشگاه های فرانسه به دو نوع ( مستر یک و دو ) تقسیم می شود:

در نوع اول دانشجو با پشت سر گذاشتن 120 واحد درسی طی دو سال به مدرک دست می یابد . نوع دوم نیز که خود شامل دو گرایش پژوهشی و حرفه ای است ، تنها دانشجویان گرایش پژوهشی اجازه ورود به مقطع دکترا را خواهند داشت.

دقت داشته باشید که داشتن حداقل دانش زبان فرانسه برای اخذ ویزای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه الزامی است و حتی اگر دانشگاهی زبان تحصیلی خود را انگلیسی اعلام کرده ( به ویژه برای مقاطع ارشد به بالا ) ، باز هم علاوه بر نمره زبان آیلتس یا تافل ، دانش زبان فرانسه ضروری به نظر می رسد.

در صورت انتخاب زبان فرانسه برای تحصیل در فرانسه نیز داشتن یکی از مدارک TCFو یا DELF الزامی است و امکان دارد که سطح ابتدایی زبان فرانسه برای تحصیل در دانشگاه کافی نباشد و مجبور به سپری کردن کلاس های فرانسه در این کشور شوید تا به سطح لازم برسید.

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه​
تحصیل مقطع دکترا در فرانسه​

تحصیل مقطع دکترا در فرانسه

طول دوره دکترا در این کشور ۳ یا ۴ سال است که در اکثر رشته ها تنها شامل پژوهش و کارهای تحقیقاتی بوده و فرصت خوبی را برای پیشرفت در حوزه تحصیلی در انتخاب دانشجو قرار می دهد و در نهایت با ارائه یک پایان نامه موفق به اتمام می رسد . جهت تحصیل مقطع دکترا در فرانسه باید زبان شما عالی باشد ، چرا که این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود و نمره بین ۶،۵ تا ۷،۵ آیلتس لازمه ورود است ، البته تحصیل به زبان فرانسوی نیز در تمامی دانشگاه ها وجود دارد و مدرک تسلط این زبان با نمره بالا را نیاز دارد ، پس تحصیل دوره دکترا در فرانسه تسلط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را می طلبد.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی بوده و رزومه قوی مانند مقالات علمی بسیار به شما کمک خواهد نمود . به دانشجویانی که می خواهند تحصیل در فرانسه در مقطع دکترا را تجربه کنند ، گذراندن مجدد سال اول و یا دوم دوره کارشناسی ارشد پیشنهاد می شود ، زیرا با کسب تجربه های ارزشمند و تقویت زبان ، می توانند مستقیما اقدام به گرفتن پذیرش دکترا کنند. با مراجعه به عنوان تحصیل دکترا در فرانسه می توانید از مسیر دست یابی به ویزای تحصیلی این دوره به خوبی مطلع شوید.

خوب است بدانید که تحصیل در فرانسه در مقطع دکترا می تواند بدون پرداخت شهریه و با دریافت بورسیه تحصیلی همراه باشد . در واقع دریافت بورسیه نیز نوعی شغل محسوب شده و حقوق ماهیانه به همراه دارد که البته مقداری از این حقوق را هم باید بابت مالیات بپردازید . جالب است بدانید حقوقی که دریافت می کنید ، نسبت به هزینه های زندگی در فرانسه رقم بالاتری است و شما در رفاه کامل خواهید بود.

در صورتی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه نشود باید میزان هزینه ها را به دقت بررسی نمایید چرا که مبلغ شهریه بسته به رشته تحصیلی می تواند تا حدود ۱۴۰۰۰ یورو برسد . دانشجویان پس از اتمام دوره دکترا نیز تا یک سال فرصت دارند تا کار مناسب پیدا کرده و با تغییر نوع ویزای خود در این کشور ماندگار شوند . خبر خوب اینکه اغلب داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری در یکی از کالج ها و یا موسسات تحقیقاتی فرانسه مشغول به کار هستند.

با مطالعه عناوین زیر می توانید به شناخت بیشتری از کشور فرانسه برسید .

تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

هنگامی که شما در مورد کشورهایی با برنامه های مهندسی برتر فکر می کنید ، چین ، آمریکا و سوئیس ممکن است نخستین کشور هایی باشند که به ذهن آیند ، در حالی که یکی از کشور های مهم برای مهندسان در جستجوی آموزش بین المللی فرانسه است. مدرک رشته مهندسی در فرانسه تحت نظر کمیته مهندسی CTI این کشور با هدف موفقیت حرفه ای فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی صادر و از بهترین های جهان شناخته می شود.

به طور معمول ، مدرک مهندسی در فرانسه با حداقل 3 سال تحصیل در شاخه های مختلف این رشته به دست می آید و دوره 5 ساله تحصیل مهندسی در فرانسه با عنوان Diplôme d’Ingénieur شناخته شده و معادل ” مدرک کارشناسی ارشد ” اروپا و ” کارشناسی علوم مهندسی “در ایالات متحده آمریکا ” می باشد.

سیستم پذیرش در دانشکده های مهندسی فرانسه بر اساس شایستگی و رتبه بندی متقاضیان صورت می پذیرد و دانشجویان بر اساس عملکرد خود در آزمون ورودی یا سایر آزمون ها پذیرفته می شوند . سیستم تحصیل در فرانسه در رشته های مهندسی صرفا بر انتخاب دانشجویان با توانایی های مرتبط با علوم مهندسی از قبیل ریاضیات و فیزیک صورت گرفته و توانایی مالی داوطلب جهت تامین هزینه های تحصیل نقشی ندارد ، از این رو عموم مردم شانس دسترسی به اینگونه تحصیلات با حداقل شهریه را دارند.

در حدود 20 دانشکده مهندسی در فرانسه مدرک تخصصی را در یک رشته خاص به مدت یک و دو سال ارائه می دهند که دوره های یک ساله مخصوص دانشجویانی است که یک شاخه مهندسی را به مدت 5 سال پشت سر گذاشته اند و دوره 2 ساله نیز برای کسانی است که تنها 4 سال تحصیلات عالی در مهندسی را دنبال کرده اند . دوره فوق تخصص نیز یک مدرک معتبر و تجاری فقط توسط دانشکده های مهندسی عضو (CGE ) در فرانسه ارائه می شود و به افراد اجازه کار در حوزه های خاص را می دهد. . تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه می تواند یکی از چندین پیشنهاد متعدد در  دنیای تحصیل در فرانسه باشد که با کلیک بر روی آن جزئیات بیشتری را در خواهید یافت.

 

سطح زبان فرانسوی مورد نیاز دانشجویان خارجی

یادگیری زبان فرانسوی به عنوان دومین زبان بین المللی در دنیا علاوه بر آنکه زندگی در این کشور را برای شما آسانتر می سازد ، مورد درخواست اغلب دانشگاه های مطرح فرانسه نیز می باشد . سطح زبان فرانسوی موردنیاز دانشجویان خارجی اغلب در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد سطح B2 یا C1 توصیه می شود و این امکان نیز وجود دارد که ابتدا به یادگیری زبان در کالج ها پرداخته و سپس درخواست ورود به دانشگاه را داشته باشید . امکان پذیرش در برخی از دانشگاه های خصوصی بدون ارائه مدرک زبان و یا برعکس درخواست سطح بالایی از این زبان نیز می تواند وجود داشته باشد که کاملا به دانشگاه انتخابی شما وابسته است.

 

 

همچنین دانشجویان می توانند با آزمون های رسمی مثل DELF ، DALF، TCF یا TEF مهارت خود در این زبان را اثبات کنند . کارشناسان موسسه رجبی در عنوان آزمون های زبان فرانسه تمامی جزئیات لازم در این باره را برای شما عزیزان شرح داده اند . 

دانشجویان خارجی که دیپلم دبیرستان فرانسه را در AEFE دریافت کرده اند ( موسسه آموزش زبان فرانسه در خارج از کشور ) از این آزمون ها معاف هستند.

داوطلبانی که زبان فرانسه را در کشور خود فرا می گیرند می توانند در دو آزمون TCF و DELF شرکت و به قبولی برسند ، حداقل نمره قبولی هر دو آزمون برای پذیرش اولیه نباید کمتر از B2 باشد .

افرادی که می خواهند با زبان انگلیسی درخواست پذیرش دهند ، نیز باید نمره قبولی در یکی از تست های TOEIC، TOEFL، IELTS را به دانشگاه ها ارائه دهند.

نوع آزمون

سطح موردنظر

آزمون TCF

سطح عمومی زبان فرانسه و مورد قبول وزارت آموزش عالی این کشور با اعتبار دو سال 

آزمون TCF- DAP

جهت ورود به سال اول دانشگاه طراحی شده و شامل همان مواد امتحانی TCF به اضافه تفسیر متن است.

DALF

دیپلم مقدماتی زبان فرانسه

DELF

دیپلم پیشرفته زبان فرانسه با اعتبار دائمی

پذیرش در دانشگاه های فرانسه

موسسات آموزش عالی فرانسه شامل دانشکده ها ، کالج ها و گراند اکول ها می باشد و در این کشور حدود ۳۵۰۰ دانشگاه دولتی و موسسه آموزش عالی خصوصی وجود دارد . با توجه به امکان پذیرش آنلاین در سال های اخیر ،  آزمون هایی مانند GRE ،GMAT ، یا LSAT برای پذیرش در دوره های کارشناسی و همچنین فارغ التحصیلی مورد نیاز است.

دانشجویان مایل به ثبت نام در یک برنامه کارشناسی تحصیل در فرانسه باید از تمامی موسسه هایی که پس از دبیرستان حضور داشته اند ، یک مدرک رسمی ارسال کنند و با توجه به نتایج به دست آمده در آزمون های ورودی به انتخاب رشته بپردازند . پیشنهاد می شود برای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه های فرانسه به حداقل سه موسسه مختلف درخواست دهید . در رابطه با پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بسته به معیارهای دانشگاه و نیز سطح نمرات متقاضی ، ممکن است دانشجو را در مستر یک یا مستر دو ثبت ‌نام نمایند.

در مستر یک باید بلافاصله پس از شروع کلاسها استاد راهنمایی پیدا نمایید که مسئولیت راهنمایی پایان‌نامه شما را بر عهده بگیرد ، اما در مستر دو در همان مراحل اینترنتی باید موضوع پایان‌نامه ‌تان را به اختصار شرح دهید و با استادی که در آن زمینه تخصص دارد به توافق برسید . خ.ب است که با مطالعه عنوان بهترین دانشگاه های فرانسه از مقصدهای ایده آل  در این کشور نیز مطلع شوید تا بتوانید درخواست خود را به بهترین گزینه ممکن ارسال نمایید.

 

پذیرش در دانشگاه های فرانسه

مراحل پذیرش در دانشگاه های فرانسه

چنانچه بخواهیم مراحل پذیرش در دانشگاه های فرانسه را برای شما شرح دهیم ، به صورت خلاصه باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

روند دقیق درخواست برنامه های تحصیلی را می توانید از وب سایت رسمی هر دانشگاه دریافت کنید و بسیار مهم است که ددلاین اعلام شده را مدنظر داشته باشید و حداقل دو ماه قبل از تاریخ شروع دوره مورد نظر درخواست خود را ارائه دهید.

سال تحصیلی در فرانسه از اواسط سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد اجرا می شود که البته ممکن است بعضی موسسات در طول سال تحصیلی نیز ثبت نام کنند و زمان ها می تواند کاملا متفاوت باشد . بسته به دوره ، دانشجو ممکن است قادر به دریافت تحصیلات با طیف گسترده ای از آموزش ها باشد و از فرد علاوه بر مدرک تحصیلی تجربه کاری نیز درخواست شود . معمولا کالج های دوره زبان و یا دوره های آمادگی خاص معیارهای جداگانه ای ندارند.

  • یافتن دانشگاه موردنظر
  • بررسی شرایط ورود و شرکت در آزمون ورودی در صورت لزوم
  • ارائه مدارک موردنیاز
  • شرکت در مصاحبه های ویدئویی جهت سنجش توانایی و تسلط به زبان فرانسوی و انگلیسی در کنار دانش تخصصی رشته درخواستی
  • درخواست ویزای دانشجویی به سفارت فرانسه

  • آگاهی از تمامی هزینه های درخواست ، ثبت نام و شهریه دانشگاه

روند دقیق درخواست برنامه های تحصیلی را می توانید از وب سایت رسمی هر دانشگاه دریافت کنید و بسیار مهم است که ددلاین اعلام شده را مدنظر داشته باشید و حداقل دو ماه قبل از تاریخ شروع دوره مورد نظر درخواست خود را ارائه دهید.

سال تحصیلی در فرانسه از اواسط سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد اجرا می شود که البته ممکن است بعضی موسسات در طول سال تحصیلی نیز ثبت نام کنند و زمان ها می تواند کاملا متفاوت باشد . بسته به دوره ، دانشجو ممکن است قادر به دریافت تحصیلات با طیف گسترده ای از آموزش ها باشد و از فرد علاوه بر مدرک تحصیلی تجربه کاری نیز درخواست شود . معمولا کالج های دوره زبان و یا دوره های آمادگی خاص معیارهای جداگانه ای ندارند.

پذیرش دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از روش DAP

پذیرش دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از روش DAP که قبلا به عنوان CEF شناخته می شده ، صورت می پذیرد و بسته به نوع کشور شما متفاوت است . از طریق این سیستم می توانید درخواست ویزا و روند پیشرفت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری نمایید که البته نیازمند تسلط به زبان فرانسوی می باشد . علاوه بر اینها برای دانشجویان غیر اروپایی دو نوع پرونده پیش ثبت نام زرد و سفید وجود دارد که برای پذیرش در رشته های مختلف تحصیل در فرانسه با هم فرق می کنند ؛ پیش پرونده زرد برای پذیرش در رشته های معماری و پیش پرونده سفید برای پذیرش در رشته های دیگر می باشد.

در بسیاری از دانشگاه های دولتی فرانسه دانشجو بلافاصله پس از اخذ پذیرش می تواند از آخرین سال تحصیل در کشور مبدا ، به ادامه تحصیل بپردازد اما برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه گراند اکولز شرایط سخت تری دارند . بدین معنی که پس از اخذ پذیرش ، دانشجویان ملزم به گذراندن دوره آماده سازی دو ساله به نام « کلاس های آموزشی جهت آمادگی برای گراند اکولز » و شرکت در یک مصاحبه شخصی هستند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل در فرانسه

تمامی مدارک دانشگاه های ایران برای تحصیل در فرانسه معتبر بوده و حتی برای سهولت در رابطه با راهنمایی های لازم درباره برنامه های تحصیلی و تمامی اطلاعاتی که لازم است متقاضیان تحصیل در فرانسه داشته باشند ، از سال ۲۰۱۰ بخش فارسی Campus France ( آژانس ملی گسترش آموزش عالی فرانسه ) نیز شروع به کار کرده است ، برای هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا جهت تحصیل در فرانسه این مدارک مشترک هستند:

  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقطع پیشین به فرانسوی یا انگلیسی
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش به یکی از دانشگاه های فرانسه
  • گذرنامه معتبر با تاریخ اعتبار حداقل یکسال
  • ارائه مدرک لازم مبتنی بر توانایی پرداخت هزینه های مدت تحصیل ( حداقل 10000 یورو
  • عکس پرسنلی
  • برای مقاطع ارشد و دکترا داشتن رزومه تحصیلی و توصیه نامه از حداقل دو استاد و انگیزه نامه 
  • ارائه مدرک زبان فرانسه ( و در صورت نیاز انگلیسی به همراه آن )

 

این ویدئو تنها نشان دهنده بخشی از ویزاهایی هست که توسط تیم اجرایی هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در مدت زمان اخیر گرفته شده است و می توانید مصاحبه مربوط به برخی از این ویزاها که در محیط دفتر و یا در کشور فرانسه توسط خود متقاضی گرفته شده است را در بخش “ما تا حالا چیکار کردیم؟” مشاهده فرمائید.

 ما در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید و به هدف خود برسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای آنکه بدانید از کجا شروع کنید، مشاوره رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی در فرانسه

بورسیه های تحصیلی در فرانسه نه فقط برای مقاطع تحصیلات تکمیلی بلکه برای دوره های کوتاه مدت نیز وجود دارد ؛ این بورسیه ها ممکن است برای یک دانشجو جهت تکمیل پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری در کشور خود و یا انجام برخی از تحقیقات در یک کتابخانه عالی در هر کشوری و یا هزینه های مرتبط با یک مدرسه تابستانی را شامل شود.

شما عزیزان برای درخواست بورسیه های تحصیلی در فرانسه ابتدا باید فرم درخواست را پر و به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل ارسال کنید . اعطای بورسیه تحصیلی به صورت آنلاین آسان تر است و زمان کمتری نیاز دارد و بهترین منبع برای دریافت کمک های مالی است که کارشناسان امور مهاجرتی ما تلاش نموده اند تا در عنوان بورسیه های تحصیلی در فرانسه به خوبی جزئیات و شرایط دریافت آن را برای شما بیان کنند.

برخی از بورسیه های تحصیلی در این کشور عبارتند از : بورسیه تحصیلی ایل دو فرانسه ، بورسیه عالی ایفل ، بروسیه تحصیلی بنیاد فناوری گرنوبل ، بورسیه تحصیلی MBA در دانشگاه HEC . خوب است که برای رسیدن به بورسیه حتما با مشاورین موسسه رجبی تماس گرفته و یا به صورت گسترده تحقیقات اینترنتی خود را آغاز کنید تا بتوانید از تمامی اطلاعیه های موجود در این زمینه مطلع شوید.

 

 

بورسیه های تحصیلی در فرانسه

هزینه های تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل در فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است و اغلب موسسات آموزش عالی از سوی دولت تامین بودجه می شوند ، گرچه شهریه تحصیل در فرانسه به مقطع تحصیلی و دولتی و خصوصی بودن دانشگاه محل تحصیل متفاوت است.

اینکه گفته می شود تحصیل در فرانسه در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان است ، به این دلیل است که معمولاً به اندازه 200 تا 250 یورو در هر ترم برای هزینه ثبت نام از تمامی دانشجویان فارغ از ملیت آنها ( اتحادیه اروپا و یا سایر کشورها ) دریافت می شود که مبلغ ناچیزی به حساب می آید اما نمی توان آن را صفر درنظر گرفت . اما چنانچه به دنبال تحصیل در مراکز خصوصی این کشور باشید ، باید شهریه تحصیلی تا 50000 یورو در سال را در نظر بگیرید که نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار بالاتر است . معمولا دانشگاه ها کمک های مالی و تخفیف هایی را برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرند که در برخی موارد می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد.

 انتخاب زبان انگلیسی نیز می تواند مبلغ شهریه را بالا برد . پذیرش در دوره فوق لیسانس نسبت به مقطع لیسانس بسیار آسانتر بوده و دانشجویان می توانند با داشتن معدل بالا و رزومه قوی از دانشگاه ها پذیرش بگیرند و با دریافت بورسیه به تحصیل بپردازند.

 

تحصیل در فرانسه

شهریه برخی از دانشگاه های دولتی فرانسه

شهریه تحصیل در فرانسه و دانشگاه های دولتی بر اساس مقطع تحصیلی متفاوت و در حدود جدول است  ،اما دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی می تواند  در کم یا زیاد شدن آن نقش داشته باشد:

خوب است مدنظر داشته باشید که دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی را نیز مدنظر داشته باشند که در کشور  فرانسه نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی بالاتر می باشد . به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی برای یک نفر در شهر پاریس در حدود 1200 یورو و دیگر شهرها 800 یورو در ماه است و توصیه می کنیم جهت اطلاع از جزئیات بیشتر حتما عنوان هزینه های زندگی در فرانسه را مطالعه نمایید .

 توصیه کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی به متقاضیان این است که تا حد ممکن در شهر های دانشجویی به تحصیل مشغول شوند چون هزینه های زندگی به مراتب کمتر خواهد بود.

 

میانگین شهریه

مقطع دانشگاه

450 تا 750 یورو

رشته پزشکی و مقطع کارشناسی

260 یورو

مقطع کارشناسی ارشد

396 یورو

مقطع دکترا

500 تا 600 یورو

گراند اکول ( مدارس بزرگ )

مزایا و معایب تحصیل در فرانسه

مزایا و معایب تحصیل در فرانسه

تا به اینجای مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کشور فرانسه پرداختیم تا شما عزیزان بتوانید با درنظر گرفتن شرایط خود به بهترین انتخاب ممکن برسید ، اگر چه فرانسه جزو معدود کشورهایی است که در هنگام بررسی تحصیل در آن به تعداد اندکی معایب بر خواهید خورد و تمامی شرایط به نوعی مزایا و انگیزه ای مضاعف برای انتخاب این کشور هستند . اما بر خلاف تصور عموم تحصیل در خارج از کشور ( همیشه ) خیلی خوب نیست و ممکن است در طول زندگی در خارج از کشور با یک مشکل یا حتی بیشتر از آن مواجه شوید که باید از آنها آگاه باشید و ما در موسسه مهاجرتی رجبی وظیفه خود می دانیم که آن ها را برای شما بیان کنیم.

چنانچه بخواهیم از اصلی ترین مزایای تحصیل در فرانسه برای شما بگوییم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • امکان سفر به 26 کشور حوزه شینگن
  • وضعیت پایدار سیاسی ، اقتصادی ، آموزشی ، فرهنگی 
  • استاندارد بالای زندگی
  • شاخص رعایت حقوق بشر در بالاترین حد خود در این کشور
  •  آثار تاریخی ، گردشگری ، طبیعت زیبا و آب و هوای بی نظیر
  • سهولت تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار
  • بهره مندی از فرصت تحقیق و پژوهش با تحصیل در فرانسه
  • تحصیل در دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی
  • حمایت از دانشجویان دوره دکترا توسط تیم های تحقیقاتی

معایب تحصیل در فرانسه

  • دشواری تسلط به زبان فرانسوی
  • اختلافات فرهنگی و تفاوت سبک زندگی
  • رویارویی با فرهنگ و سبک زندگی متفاوت
  • پذیرش دشوار در برخی از دانشگاه ها و رشته ها

کارشناسان موسسه روند پذیرش و اخذ ویزای فرانسه را به راحتی برای شما آسان نموده و از بهترین موسسات آموزشی این کشور برایتان پذیرش تحصیلی دریافت می کنند ، امید است که مطالعه مقاله بالا شما عزیزان را برای رسیدن به انتخابی هرچه بهتر راهنمایی نماید اما مشاوره با افراد متخصص در این زمینه را فراموش نکنید . شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات تحصیل در کشور فرانسه با دفاتر موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز واقع در معالی آباد تماس حاصل فرمایید . با مطالعه عنوان بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل به مقصدهای مناسب سکونت دانشجویی در این کشور نیز پی ببرید.

دانشگاه های دولتی حدوداً 2۰۰ تا 25۰ یورو در هر ترم برای هزینه ثبت نام دریافت می کنند بنابراین هزینه تحصیل در فرانسه صفر نیست اما بسیار ارزان تر از بقیه کشورهای اروپایی به حساب می آید.

بله ، شهر گرونوبل قطب بزرگ علم و تکنولوژی است ، شهر لیل هم انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی است اما پاریس با داشتن 61 موسسه آموزشی همچنان در اولیت متقاضیان قرار دارد.

میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در پاریس 1600 یورو و دیگر شهرها 1200 یورو در ماه است که شامل تمام مخارج یک فرد از جمله خوراک ، مسکن و غیره می باشد.

در این حالت یا باید ابتدا زبان فرانسوی را در فرانسه بخونید و مدرک مورد نیاز را دریافت کنید و یا در مراکز خصوصی این کشور تحصیل کنید که شهریه آن ها تا 2000 یورو در سال است که بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی است.

خیر، نه در فرانسه و نه در هیچ یك از کشورهای اروپایی ، هیچ نوع ویزایی قابل تبدیل به ویزای دانشجویی نیست.

بله ، فرانسه جزو معدود کشورهایی است که به همراهان شما ، شامل همسر و فرزند ، ویزای همراه می دهد.

بله ، از مزایای بزرگ تحصیل در فرانسه امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار است.

عناوین زیر به شما کمک می کنند تا سایر گزینه های مناسب تحصیل در اروپا را نیز بشناسید ، مطالعه آنها را از دست ندهید.

در زیر نیز می توانید ویدئو افرادی که توانسته اند به کمک مشاورین رجبی به ویزای تحصیلی فرانسه برسند را ببینید.

11 دیدگاه در “تحصیل در فرانسه

  1. تحصیل در فرانسه زهرا پاریاد گفت:

    چه بورسیه ای بگیرم در کشور مقصدشهریه دانشگاه نمیدهم و به من خانه و ماشین میدهند در طی تحصیل؟
    چون میخواهم فقط تمرکزم روی تحصیل باشد

    1. تحصیل در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      فول فاند صرفا در مقطع پی اچ دی و برای دانشجویانی که رزومه بسیار قوی داشته باشند امکان پذیر است . در غیر این صورت برای مقاطع پایینتر و رزومه های معمولی تر میتوانید تحصیل رایگان اپلای کنید و هزینه های زندگی به عهده خودتان است که با کار دانشجویی حداقل نیمی از آن قابل جبران است . با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل در فرانسه شانی گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی رشته ی سینما در چین هستم میخوام برای ارشد اقدام کنم برای فرانسه میشه راهنمایی کنید

    1. تحصیل در فرانسه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      برای پذیرش کورس انگلیسی گواهی یا مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز است و برای کورس فرانسوی میتوانید قبل از ورود به دانشگاه در کالج آموزش زبان شرکت کنید.
      ضمنا پرتفلیو هم مورد نیاز است .
      سن ، گپ تحصیلی و تمکن مالی تان هم باید بررسی شود .
      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل در فرانسه کیانا حمیدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر در صورتی که شخصی در داخل فرانسه دوره زبان را بگذراند و سپس قصد ورود به دوره های کارشناسی را داشته باشد. در ان حالت هم باید به دانشگاه مدرک زبان ارایه شود؟ یا مدرک زبان فقط برای اشخاصی لازم هست که از خاک ایران درخواست میدهند؟

    1. تحصیل در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید مدرک زبان داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل در فرانسه حمیدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    با 30 سال سن و مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات که سال 1397 گرفتم شانسی و بدون مدرک زبان فرانسه میتونم ابتدا برای زبان فرانسه ویزا بگیرم وبعد هم برای دانشگاه مقطع ارشد پذیرش بگیرم ؟

    1. تحصیل در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که بتوانید سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی تان را ارائه بدهید شانس ویزا دارید. البته که آیتم های زیادی در شانس ویزا تاثیر گذارند، از جمله، تمکن مالی، سطح زبان فرانسوی، معدل، sop، cv و…
      در نظر داشته باشید که برای مصاحبه سفارت نیاز است در سطح a2 به زبان فرانسوی مسلط باشید.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل در فرانسه جمال پژمان گفت:

    خیلی عالی توضیح دادید و جامع. سپاسگزارم

  6. تحصیل در فرانسه الهه گفت:

    ۱-برای تحصیل در مقطع لیسانس در رشته دندان پزشکی تا چه سنی می شود اقدام کرد ؟ ۲- برا تحصیل در رشته مدیریت برای کارشناسی ارشد منظور از رزومه قوی یعنی در زمینه تحصیلی مان کار کرده باشیم ؟

    1. تحصیل در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      پذیرش دانشگاه ها محدودیت سنی ندارند ولی برای دریافت ویزا محدودیت سنی لحاظ می شود که سن خاصی مد نظر نیست چون بستگی به مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما دارد.
      برای دریافت پذیرش مقطع مستر رزومه خاصی مورد نیاز نمی باشد و فقط مدرک زبان و معدل لیسانس ترجیحا بالای 14 مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (450 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه