تحصیل رشته داروسازی در اروپا

تحصیل رشته داروسازی در اروپا یکی از بهترین تصمیماتی است که می تواند آینده شغلی و حرفه ای شما را به صورت کلی دگرگون کند. تحصیل داروسازی در این کشورها حدودا بین 4 تا 6 سال طول می کشد و فارغ التحصیلان از بهترین دانشگاه های اروپایی می توانند به طیف وسیعی از فرصت های شغلی دسترسی داشته باشند.

رشته داروسازی در واقع به مطالعه جنبه های مختلف، منشا و کاربرد داروها پرداخته و علاقمندان طی دوره های دارسازی در اروپا دروس مختلف این رشته را با بهترین روش ها و کیفیت فرا می گیرند. علاوه بر این دانشجویان با تحصیل داروسازی در بهترین کشورهای اروپایی می توانند با صرف هزینه کم تر یک مدرک بین المللی و معتبر را اخذ نمایند. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با دوره های این رشته از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

تحصیل در خارج از کشور تصمیم بسیار مهمی است و مزایای و معایب بسیار زیادی را به همراه دارد اما با این حال انتخاب صحیح محل تحصیل مهم ترین بخش آن می باشد. شما می توانید با تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های اروپایی رویای دیرینه خود را به واقعیت تبدیل کرده و پس از آن نیز با تبدیل اقامت تحصیلی به کاری به زندگی در آن کشور ادامه دهید. توصیه می کنیم برای آشنایی با الزمات، شرایط و روش های اخذ اقامت کاری به مقاله کار در اروپا مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اروپا

شرایط تحصیل در رشته داروسازی اروپا

شرایط تحصیل رشته داروسازی در اروپا تا حد زیادی به دانشگاه و کشور مورد نظرتان بستگی دارد اما با این حال برخی شرایط در اکثر کشورهای اروپایی یکسان می باشد. اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دیپلم دبیرستان و اخذ نمرات بسیار خوب در دروس زیست شناسی و شیمی می باشد. جالب است بدانید علاوه بر زیست شناسی و شیمی برخی از دانشگاه ها به نمرات بالا در دروس فیزیک و ریاضی نیز احتیاج دارند.

یکی دیگر از الزامات مهم برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا اخذ مدرک زبان مناسب می باشد. با توجه به این که اکثر کشورهای اروپایی دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، شما باید به این زبان مسلط باشید و تسلط خود را با قبولی در آزمون های زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس اثبات کنید. علاوه بر این در کشور آلمان برای تحصیل داروسازی به حداقل سطح زبان آلمانی B2 یا بالاتر نیاز دارید. در نهایت شما باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرتان شرکت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته محبوب داروسازی بدون آژمون با هر دیپلمی که دارید ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته داروسازی اروپا

آزمون ورودی رشته داروسازی اروپا نیز مانند دیگر شرایط با توجه به نوع کشور و دانشگاه مورد نظرتان متفاوت می باشد. برای مثال امروزه آزمون ورودی این رشته در کشور انگلستان آزمون GPhC یا  همان آزمون ارزیابی ثبت نام می باشد.

همچنین برخی دیگر از کشورها آزمون ورودی داروسازی را بر عهده دانشگاه گذاشته و دانشجویان برای تحصیل در هر دانشگاه باید آزمون مربوط به همان دانشگاه را پشت سر بگذارند. از طرفی برخی از دانشگاه های این کشور نیازی به آزمون ورودی ندارند و تنها دانشجویان را بر اساس نمرات و معدل اخذ شده در دبیرستان ارزیابی می کنند. این دانشگاه ها در اروپا شامل موارد زیر می شوند.

  • دانشگاه خاور، واقع در نیکوزیا قبرس
  • دانشگاه پچ، واقع در پچ، مجارستان
  • دانشگاه Acibadem، واقع در استانبول، ترکیه

هر سه مورد این دانشگاه های هیچ گونه آزمون ورودی ای نداشته و تنها بر نمرات خوب زیست شناسی و شیمی در دوره دبیرستان تمرکز دارند. همچنین اخذ مدرک زبان معتبر نیز برای ورود به این دانشگاه ها ضروری است و در نهایت شما می توانید بدون نگرانی در مورد امتحان ورودی تحصیل خود را در رشته مورد علاقیتان آغاز کنید.

آزمون ورودی رشته داروسازی اروپا

دوره های کالج داروسازی اروپا

بیش از 4000 موسسه آموزش عالی در اروپا وجود دارد که طیف گسترده از دوره ها و فرصت های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد. زمان دوره های داروسازی در اروپا حدودا پنج سال به طول می انجامد که این مقدار در مقایسه با رشته دندانپزشکی و پزشکی 6 ساله، کم تر است و در آن شما به صورت تخصصی با تاثیر داروهای مختلف بر بدن انسان آشنا می شوید. این دوره ها شامل سخنرانی ‌ها، سمینارها و تمرین ‌های عملی است. از بهترین دوره های تحصیل رشته داروسازی در اروپا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوره داروسازی دانشگاه پزشکی دولتی کورس روسیه: این دوره حدودا پنج سال طول کشیده و به زبان انگلیسی تدریس می شود. تاریخ شروع آن سپتامبر 2023 است و دوره داروسازی دانشگاه کورسک شامل سخنرانی ها، سمینارها، جلسات عملی، آزمایشگاهی، کار گروهی کوچک، فعالیت های مبتنی بر تمرین و تکالیف می شود.
  • دوره داروسازی دانشگاه CEU اسپانیا: این دانشگاه که در والنسیا واقع شده است، دوره های خود را به زبان اسپانیایی تدریس کرده و مدت زمان آن نیز حدودا 5 سال می باشد. میزان هزینه های شرکت در این دوره 9180 یورو در سال است و با تحصیل در این دوره شما می توانید مدرک بسیار معتبری را به دست آورید.
  • دوره داروسازی دانشگاه لویولا اسپانیا: دانشگاه لویولا که در شهر سویا اسپانیا واقع شده است نیز دوره ی داروسازی بسیار باکیفیت را ارائه می دهد. زبان آموزشی این دوره نیز اسپانیایی است و مدت زمان آن 4 سال می باشد.

شهریه های داروسازی در اروپا

شهریه های داروسازی در اروپا تا حد زیادی با توجه به کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد. در حال حاضر برخی کشورها مانند اسلواکی، پرتغال، مجارستان، جمهوری چک، رومانی، بلغارستان، اتریش، قبرس و صربستان دانشگاه ها و دوره های بسیار باکیفیتی را در زمینه های داروسازی ارائه می دهند. شما می توانید شهریه تحصیل رشته داروسازی در اروپا و در این کشورها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دانشگاه شهریه زبان آموزش
دانشگاه داروسازی Comenius در براتیسلاوا، اسلواکی 7600 یورو در سال انگلیسی
دانشگاه داروسازی برنو در برنو، جمهوری چک 7000 یورو در سال انگلیسی
دانشگاه داروسازی صوفیه در صوفیه، بلغارستان 6000 یورو در سال انگلیسی
دانشگاه داروسازی در نووی ساد، صربستان 6500 یورو در سال صربی
دانشگاه داروسازی تی پوپا در ایاسی، رومانی 7500 یورو در سال انگلیسی و فرانسوی
دانشگاه داروسازی Iuliu Hațieganu در کلوژ، رومانی 7500 یورو در سال انگلیسی و فرانسوی
دانشگاه داروسازی در وین، اتریش بدون شهریه فقط آلمانی
دانشگاه داروسازی اگاس مونیز، پرتغال 6732 یورو در سال انگلیسی

بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی در اروپا

بدون شک اروپا یکی از بهترین مکان های دنیا برای تحصیل در رشته داروسازی می باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که طیف وسیعی از دانشجویان کشورهای این قاره را برای تحصیل انتخاب می کنند، مقرون به صرفه بودن دانشگاه های آن می باشد.

برخی کشورهای اروپایی مانند لهستان، مجارستان یا گرجستان هزینه های تحصیلی پایینی داشته و علاوه بر آن مدارک تحصیلی بسیار معتبری را به دانشجویان ارائه می دهد. از همین رو هر دانشجویان با تحصیل رشته داروسازی در اروپا می توانند مدرکی اخذ کنند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود.

از طرفی بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی در اروپا دروس مهم تحصیلی خود را به زبان انگلیسی تدریس کرده و از همین رو دانشجویان حین تحصیل در آن ها نیازی به نگرانی در مورد موانع زبانی نخواهد داشت. شما می توانید در ادامه برخی از مهم ترین این کشورها را مشاهده فرمایید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا مسیر مهاجرت را کم ریسک تر و روشن تر کنند ، کافیست پس ار تحقیق و اعتماد در جلسات مشاوره حضوری یا غیر حضوری شرکت کرده و مقصد نهایی خود را انتخاب کنید. 

در ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویر پذیرش کشورهای مختلف که برای مراجعین عزیز ما بدست آمده است را میبینید ؛ شاید در آپدیت های بعدی تصویر پذیرش شما هم نمایش داده شود.

اگر می خواهید با تجارب کلاینت های ما آشنا شوید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت بروید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید ندانید که مشاوره اولیه در موسسه رجبی رایگان است ، فرم زیر را تکمیل کرده منتظر تماس مشاوران ما باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل داروسازی در انگلستان

تحصیل داروسازی در انگلستان با استانداردهای آموزشی بسیار بالا و مجموعه از بهترین اساتید گزینه ای عالی برای تحصیل می باشد. امروزه انگلستان پس از آمریکا و کانادا سومین مقصد تحصیلی برای دانشجویان داروسازی می باشد. تنها مشکل تحصیل داروسازی در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی بالا نسبت به سایر کشورهای اروپایی می باشد.

علاقمندان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی هزینه های شهریه را جبران کرده و با اشتغال حین تحصیل به پرداخت هزینه های زندگی نیز کمک کنند. شما می توانید در جدول زیر برخی از بهترین دوره های تحصیل رشته داروسازی در اروپا و در کشور انگستان را مشاهده فرمایید.

چنانچه قصد تحصیل داروسازی در کشور انگلستان را دارید باید در دوره دبیرستان عملکرد بسیار خوبی در دروس شیمی و زیست شناسی، ریاضیات یا فیزیک داشته باشید. ارائه مدرک زبان مناسب برای تحصیل در این کشور ضروری می باشد. شما باید حداقل آیلتس 6.5 یا تافل 92 را ارائه دهید، همچنین برخی دانشگاه ها برای ثبت نام آزمون ورودی و مصاحبه دارند.

نام دانشگاه هزینه های تحصیل (پوند/سال)
دانشگاه لندن 26600
دانشگاه بردفورد 21124
دانشگاه هرتفوردشایر 14000

پس از اتمام تحصیلات متقاضیان باید یک دوره کارآموزی یک ساله را پشت سر بگذارند تا صلاحیت لازم برای روند ثبت نام در GPHC را داشته باشند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی رشته داروسازی در این کشور را در مقاله تحصیل رشته داروسازی در انگلستان مطالعه فرمایید.

تحصیل داروسازی در لهستان

تحصیل داروسازی در لهستان در واقع تحصیل در دوره ای به نام M Pharm است که 5.5 سال به طول انجامیده و شامل 6 ماه آموزش پیش ثبت نام می باشد. شما می توانید پس از تحصیل در این دوره برای دریافت مجوز داروسازی در لهستان درخواست دهید. از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شرایط عمومی پذیرش برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا و در کشور لهستان شامل داشتن نمرات بالا در دروس در زیست شناسی، شیمی و فیزیک و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. شما همچنین باید مهارت های زبان انگلیسی خود را ثابت کنید و سطح B2 یا نمره 6.5 آیلتس یا تافل 87 را داشته باشید.

نام دانشگاه هزینه های تحصیل (پوند/سال)
دانشگاه ورشو ام فارم 5700
در دانشگاه پزشکی گدانسک ام فارم 7495

چنانچه به تحصیل داروسازی در این کشور علاقه دارید اما با شرایط تحصیلی، دروس و نحوه اخذ پذیرش دانشگاه آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در لهستان را که توسط بهترین مشاورین ما نوشته شده است را از دست ندهید.

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان نیز جزو گزینه های مقرون به صرفه و بسیار مناسب می باشد. دوره داروسازی موجود در این کشور نیز Pharm D نام دارد و گذراندن این دوره برای اخذ مجوز داروسازی در این کشور الزامی است. امروزه بهترین دانشگاه های این کشور که دوره داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند شامل موارد زیر می شوند.  

برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا و در کشور مجارستان نیاز به قبولی در آزمون‌ ورودی یا مصاحبه شخصی دانشگاه دارید و علاوه بر آن باید مدرک مهارت زبان انگلیسی (سطح B2 یا نمره 5.5 آیلتس یا تافل 72) را اخذ کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل داروسازی در این کشور همین حالا به مقاله تحصیل رشته داروسازی در مجارستان مراجعه فرمایید.

نام دانشگاه طول زمان دوره شهریه (دلار/سال)
دانشگاه پکس فارم دی 5 سال 8731
دانشگاه سگد 5 سال 10,831
دانشگاه دبرسن 5 سال 8000

تحصیل داروسازی در جمهوری چک

تحصیل داروسازی در جمهوری چک نیز می تواند مدارک تحصیلی بسیار معتبری را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. این کشور دارای دو دانشگاه بسیار باکیفیت در رشته داروسازی است که شامل دانشگاه های چالز و ماساریک می شوند.

دانشگاه چالز جمهوری چک جزو قدیمی ترین و باکیفیت ترین دانشگاه های این کشور است که یک دوره ی طولانی در زمینه داروسازی ارائه می دهد و در کنار آن دانشگاه ماساریک نیز دوره ی داروسازی بسیار با کیفیتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. شما می توانید هزینه تحصیل در این دوره ها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دانشگاه شهریه (یورو/سال)
دانشگاه چارلز 7,600
دانشگاه ماساریک 7,000

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا در چک اصولا با توجه به دانشگاه تعیین می شود اما مانند دیگر کشورهای اروپایی در این دانشگاه ها نیز تسلط به زبان انگلیسی و مهارت های بالا در دروس اصلی شیمی و زیست شناسی الزامی می باشد.

همچنین برای ورود به دانشگاه های این کشور باید یک آزمون ورودی پشت سر بگذارید که تسلط دانشجویان در دروس مختلف مانند شیمی، زیست شناسی، گیاه شناسی و انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در این کشور را در مقاله تحصیل در رشته داروسازی در چک مطالعه فرمایید.

تحصیل داروسازی در قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس گزینه ای بسیار جذاب است و دانشجویان می توانند از بین دوره های تحصیلی مختلف مانند دوره های B Pharm، M Pharm یا Pharm D یک مورد را انتخاب کنند. همچنین اخذ مجوز داروسازی در این کشور نیز مستلزم یک سال شرکت در دوره کارآموزی می باشد. از مهم ترین دانشگاه های قبرسی که دوره داروسازی ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نام دانشگاه هزینه های تحصیل (یورو/سال)
دانشگاه نیکوزیا 9,420
دانشگاه مدیترانه شرقی 16,886
دانشگاه خاور 8,600

ارائه مدرک زبان مناسب مانند تافل یا آیلتس همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و تحصیل رشته داروسازی در اروپا ضروری می باشد. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ورود و همچنین الزامات تحصیلی در این کشور را در مقاله جذاب تحصیل رشته داروسازی در قبرس مطالعه فرمایید.

با برخی از کشورها برای تحصیل داروسازی در متن آشنا شدید ، برخی دیگر از کشورها را در مقالات زیر بخوانید.

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان در دانشگاه جورجیا انجام شده و حدودا 4 سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این دانشگاه از لیست تحصیل رشته داروسازی در اروپا برای دانشجویان بین المللی حدودا 31120 دلار در سال می باشد. برای پذیرش این دانشگاه، دانش آموزان باید دوره های قبل از داروسازی را پشت سر گذاشته و آزمون پذیرش کالج داروسازی برنامه (PCAT) را تکمیل کنند.

علاوه بر این اثبات تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدارک زبان مانند تاقل یا آیلتس ضروری می باشد. توصیه می کنیمم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی و همچنین نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه این کشور را در مقاله جذاب و به روز تحصیل رشته داروسازی در گرجستان مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل رشته داروسازی در اروپا

مزایای تحصیل رشته داروسازی در اروپا

مزایای تحصیل رشته داروسازی در اروپا به هزینه های مقرون به صرفه یا اخذ مدرک تحصیلی بین المللی و باکیفیت محدود نشده و دانشجویان می توانند با تحصیل در این کشورها در بهترین دانشگاه های جهان تحصیلات خود را انجام دهند. این دانشگاه ها دروس خود را بر اساس آخرین استانداردهای آموزشی روز دنیا پایه گذاری کرده اند و شما را برای آینده خود به بهترین شکل ممکن آماده می کنند.

دانشگاه های اروپایی مجهز به مدرن ترین امکانات روز دنیا هستند و شما می توانید با تحصیل در آن ها در محیطی بین المللی و علمی دروس مختلف را زیر نظر بهترین اساتید دنیا فرا بگیرید. هزینه های زندگی در این کشورها نیز خیلی بالا نیست و شما تنها به 500 یورو یا 1500 یورو در ماه نیاز دارید.

تحصیل رشته داروسازی در اروپا این امکان را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید پس از اتمام تحصیلات به طیف وسیعی از فرصت های شغلی بی نظیر دسترسی پیدا کنید و با اشتغال در این کشورها از درآمدهای بسیار بالا به همراه امنیت شغلی بهرمند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اروپا

اولین و مهم ترین شرط برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دیپلم دبیرستان و اخذ نمرات بسیار خود در دروس زیست شناسی و شیمی می باشد.

کشورهایی مانند انگلستان، لهستان، گرجستان، قبرس، چک و… جزو تحصیل رشته داروسازی در اروپا می باشند.

هزینه تحصیل در این کشور با توجه به نوع دانشگاه تعین شده اما از 14000 تا 27000 پوند در سال متغییر است. 

شرایط عمومی پذیرش برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا و در کشور لهستان شامل داشتن نمرات بالا در دروس در زیست شناسی، شیمی و فیزیک و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. شما همچنین باید مهارت های زبان انگلیسی خود را ثابت کنید و سطح B2 یا نمره 6.5 آیلتس یا تافل 87 را داشته باشید.

از مهم ترین مزایا می توان به هزینه های مقرون به صرفه، دوره های باکیفیت و امکانات بسیار خوب دانشگاه ها اشاره کرد.

اکنون که به بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی در اروپا آشنا شده اید توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام جهت تحصیل و زندگی در این کشور را بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله بهترین کشورهای اروپایی برای کار با شرایط اشتغال در کشور مختلف این مقاله آشنا شوید.

مراجعین رجبی که موفق به اخذ ویزا برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای اروپایی شده اند را بیشتر بشناسید.

پخش ویدیو
تحصیل رشته داروسازی در اروپا
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه