تحصیل رشته داروسازی در پرتغال

تحصیل رشته داروسازی در پرتغال موضوع بحث ما در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) است ، با ما همراه باشید تا زوایای مختلف تحصیل در کشور پرتغال در رشته داروسازی را بررسی کنیم و نتیجه را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم.

تحصیل رشته داروسازی در پرتغال به صورت کارشناسی ارشد یکپارچه به مدت 5 سال ، کارشناسی ارشد به مدت یک تا دو سال و دکترا در دانشگاه های آن ارائه می شود.

هر دانشگاه معمولا شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند ، در برخی از دانشگاه ها شرکت در دوره های پریمدیکال در برخی شرکت در آزمون ورودی و در برخی دیگر قبولی در کنکورهای ملی کشور مبدا شرط لازم برای تحصیل است که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

برای شناخت هر چه بیشتر شرایط تحصیل در رشته های علوم پزشکی پرتغال ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را در کنار این مقاله بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در پرتغال

دوره های پریمدیکال برای داروسازی پرتغال

برخی از دانشگاه های پرتغال برای اطمینان از یکپارچگی موثر در دوره های خود ، دوره های مقدماتی را با مدت یک سال با عنوان ” Zero Year ” ارائه می دهد که برای دانشجویان بین المللی آینده طراحی شده است.

این دوره ها امکان کسب دانش زبانی و انضباطی لازم برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و تلفیقی کارشناسی ارشد در دانشگاه های پرتغال را در چارچوب آزمون پذیرش و پذیرش ویژه برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

دوره های پریمدیکال برای داروسازی پرتغال برای دانشجویانی است که مدارک آن ها توسط دانشگاه های پرتغال پذیرفته شده است ، اما تسلط به زبان پرتغالی ندارند و یا دانشجویانی که به زبان پرتغالی مسلط هستند ، اما مدرک آن ها توسط دانشگاه های پرتغال تایید نشده است.

دوره های پریمدیکال برای داروسازی پرتغال / سال صفر به زبان پرتغالی برای دانشجویانی است که بر اساس امتحاناتی که توسط UC به رسمیت شناخته شده اند پذیرفته شده اند ، اما در سطح مورد نیاز زبان انگلیسی را ندارند (سطح B1 طبق چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها) برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد چرخه 1 و یکپارچه.

برای تحصیل در این دوره ها دانشجویان مستقیما برای دوره تحصیلی مورد نظر خود درخواست می کنند و در فرم درخواست نشان می دهند که سطح B1 زبان پرتغالی را ندارند ، اگر همه شرایط پذیرش دیگر دوره را داشته باشند و انتخاب شوند ، باید مانند دیگر دانشجویان در دوره مورد نظر خود ثبت نام کرده و قبل از شروع سال تحصیلی ، خدمات دانشگاهی این دانشجویان را ثبت نام کرده و در دوره مقدماتی تحصیل می کنند ، در نهایت دانشجویانی که این دوره را با موفقیت به اتمام می رسانند ، می توانند دوره تحصیلی داروسازی را ، آغاز کنند.

لازم به ذکر است تکمیل موفقیت آمیز دوره نیاز به کسب حداقل نمره 10 در هر واحد درسی دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما برای کسب اطلاعات درست باید از افراد با تجربه و کاربلد نیز مشورت بگیرید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی پرتغال

در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2021 ، که سالانه بهترین موسسات آموزش عالی جهان را فهرست می کند ، سه دانشگاه پرتغال را در زمینه داروسازی برجسته می کند، لیست سه مورد از بهترین دانشگاه های داروسازی پرتغال :

  • دانشگاه لیسبون – در بین 150 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد.
  • دانشگاه پورتو – در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
  • دانشگاه کویمبرا – در میان 250 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون

دانشگاه لیسبون ( ULisboa ) از ادغام دانشگاه سابق لیسبون و دانشگاه فنی لیسبون و همچنین استادیوم دانشگاه لیسبون حاصل شده و در حال حاضر ، ULisboa بزرگترین دانشگاه در پرتغال و یکی از بزرگترین دانشگاه ها در اروپا است ، این مرکز که در قلب شهر واقع شده است ، یکی از بهترین و متنوع ترین پیشنهادات آموزشی را به کل جامعه خود ارائه می دهد.

دانشکده داروسازی این دانشگاه یک موسسه شناخته شده در سطح ملی و بین المللی است و دوره هایی که مدرک تحصیلی اعطا می کنند توسط آژانس ارزیابی و اعتباربخشی آموزش عالی و کارشناسی ارشد یکپارچه در علوم دارویی نیز توسط انجمن داروسازی پرتغال برای فعالیت حرفه ای معتبر است.

متقاضیان تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون باید دارای مدارک لازم برای دسترسی به آموزش عالی در کشور مبدأ خود باشند و برای تحصیل کارشناسی ارشد یکپارچه به مدت 5 سال به زبان پرتغالی باید در آزمون پذیرش مخصوص دانشجویان بین المللی قبول شوند ، همچنین این دسته از متقاضیان به دانش زبان پرتغالی در سطح B2 نیاز دارند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لیسبون

تحصیل داروسازی در دانشگاه پورتو

دانشکده داروسازی دانشگاه پورتو که تقریبا 100 ساله است ، در سال 1921 تاسیس شد.

دانشگاه پورتو که پیشگام آموزش علوم دارویی در پرتغال است ، پیشنهاد آموزشی ارائه می دهد که در حال حاضر کارشناسی ارشد مجتمع علوم دارویی و چندین دوره تخصصی و کارشناسی ارشد در زمینه های شیمی دارویی ، تجزیه و تحلیل بالینی ، کنترل کیفیت ، فناوری دارویی و بالینی تحلیلی و سم شناسی پزشکی قانونی ؛ دکترای علوم دارویی و چندین برنامه دکترا با مشارکت سایر موسسات آموزش عالی را پوشش می دهد.

از سال 2012 ، این دانشکده در قلب شهر پورتو ، در کنار Palácio de Cristal ، در مجموعه ای که به علوم بهداشت و زندگی اختصاص داده شده است ، واقع شده است و دارای چندین آزمایشگاه مجهز به آخرین فناوری است که نشان دهنده تعهد قوی این دانشگاه به آموزش و تحقیقات علمی است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه پورتو به صورت کارشناسی ارشد پیوسته داروسازی به مدت 5 سال و به زبان پرتغالی است ، متقاضیان برای تحصیل ملزم به شرکت در دوره پیش نیاز می باشند ، در هر سال تحصیلی تقریبا 175 دانشجو در این دوره پذیرفته می شوند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا (UC) یک موسسه آموزش عالی دولتی پرتغالی است که بیش از 700 سال تجربه در آموزش و تحقیق دارد ، این دانشگاه در سال 2013 ، در یونسکو از نظر ارزش میراث و نقش آن در انتشار جهانی دانش و فرهنگ به زبان پرتغالی به عنوان میراث جهانی طبقه بندی شد ، این دانشگاه توسط رتبه بندی های دانشگاه QS Stars به عنوان یک موسسه برتر ( پنج ستاره ) در نظر گرفته شده است و در چندین شاخص U-Multirank ، در زمینه های تحقیق ، انتقال دانش و بین المللی سازی ، رتبه عالی را کسب کرده است.

بر اساس رتبه بندی تایمز در 2021 ، دانشگاه کویمبرا پایدارترین موسسه در پرتغال و بیست و یکم در جهان محسوب شد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا تا مدرک کارشناسی ارشد  تحت شرایط فرآیند بولونیا به مدت 5 سال و به زبان پرتغالی آموزش داده می شود و متشکل از هفت حوزه تحصیلی است که دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن نیازهای جدید بازار شرکت های دارویی ، انتخاب کنند که کدام درس با انتظارات آنها مطابقت دارد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه کویمبرا
  • فارماکولوژی کاربردی
  • تجزیه و تحلیل بالینی
  • طراحی و توسعه دارو
  • ایمنی مواد غذایی
  • شیمی داروسازی صنعتی
  • فناوری های پزشکی
  • بیوتکنولوژی دارویی

برای تحصیل رشته داروسازی در پرتغال در این دانشگاه ، متقاضیان ملزم به شرکت در دوره های پیش نیاز به مدت یکسال هستند و سپس می توانند در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهند.

دانستنی: سوئد دارای رتبه 4 برای رده بندی بهترین دانشگاه های جهانی بر اساس موضوع داروسازی پس از کشورهای ایالات متحده ، انگلستان و سنگاپور است و رتبه 16 در رتبه بندی آموزش و پرورش جهان پس از چک و کانادا را در اختیار دارد ؛ شاید بخواهید سری به مقاله تحصیل رشته داروسازی در سوئد بزنید.

هزینه تحصیل داروسازی در پرتغال

شهریه تحصیل رشته داروسازی در پرتغال در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است :

  • شهریه داروسازی دانشگاه لیسبون : 7000 یورو در سال
  • شهریه داروسازی دانشگاه پرتو : 4500 یورو در سال
  • دکترا داروسازی در دانشگاه پرتو : 5.500 یورو در سال
  • شهریه داروسازی دانشگاه کویمبرا : 7000 یورو در سال

مهاجرت تحصیلی به پرتغال با کسب اطلاعات بیشتر از طریق مطالعه مقالات زیر می تواند تبدیل به مسیر آسان تری برای شما شود

زبان تحصیل داروسازی در پرتغال

زبان تحصیل داروسازی در پرتغال زبان پرتغالی است و منقاضیان باید نشان دهند که در سطح B2 به این زبان مسلط هستند ، در صورت نداشتن این سطح متقاضیان می توانند در دوره های زبان پرتغالی که در همه دانشگاه های پرتغال ارائه می شود ثبت نام کرده و مهارت های زبانی خود را تکمیل کنند.

برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی می توانید به کشور سنگاپور هم فکر کنید ، مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور را ببینید و مطالعه کنید شاید نظرتان به این کشور جلب شد.

آزمون های ورودی داروسازی در پرتغال

برخی از دانشگاه های پرتغال برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارای آزمون ورودی هستند و این کاملا به دانشگاه بستگی دارد ، از جمله دانشگاه هایی که از طریق آزمون های ورودی داروسازی در پرتغال دانشجویان را پذیرش می کنند ، دانشگاه لیسبون است و متقاضیان باید در آزمونی در دروس زیست شناسی و شیمی شرکت کنند.

علاوه بر این مطالب لازم به ذکر است که گرجستان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل داروسازی در جهان امروز است و برای تحصیل این رشته نیاز به شرکت در آزمون ورودی نیست و فقط باید در دروس فیزیک ، شیمی و زیست شناسی در مقطع دبیرستان نمرات بالایی داشت ؛ مقاله تحصیل رشته داروسازی در گرجستان را حتما مرور کنید.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های پرتغال

معمولا چارت درسی داروسازی در دانشگاه های پرتغال به شرح زیر است ، البته باید توجه داشته باشید که در هر دانشگاه ممکن است موضوعات با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند.

چارت درسی داروسازی در دانشگاه های پرتغال

چارت درسی سال اول :

  • ریاضیات و آمار زیستی
  • فیزیک کاربردی
  • شیمی آلی
  • زیست شناسی سلولی
  • شیمی عمومی و معدنی

چارت درسی سال اول :

  • ریاضیات و آمار زیستی
  • فیزیک کاربردی
  • شیمی آلی
  • زیست شناسی سلولی
  • شیمی عمومی و معدنی

چارت درسی سال سوم :

  • شیمی دارویی II
  • باکتری شناسی
  • غذای انسان I
  • فناوری دارویی II

چارت درسی سال چهارم :

  • انگل شناسی
  • فارماکولوژی II
  • هماتولوژی
  • فناوری دارویی IV

چارت درسی سال پنجم :

  • تاریخچه داروسازی ، سنت شناسی و قانونگذاری
  • پاتوفیزیولوژی و داروسازی II
  • سلامت عمومی
  • سم شناسی و تجزیه و تحلیل سم شناسی
  • هیدرول هیدرولوژی
  • مراقبت های دارویی
  • قوانین و مقررات دارویی

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم تا آنها نیز بتوانند با قدرت هر چه تمام تر در مسیر مهاجرت قدم بردارند و مانعی سر راهشان نباشد.

همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های پذیرش از کشور های مختلف را مشاهده می کنید ، امیدواریم که هرچه سریعتر پذیرش تحصیلی شما و خبر موفقیت پرونده مهاجرتتان را نیز در کنار بقیه عزیزان به نمایش بگذاریم.

پخش ویدیو

بورسیه رشته داروسازی در پرتغال

در دانشگاه های پرتغال دانشجویان بر اساس عملکرد تحصیلی خود در آزمون ورودی دانشگاه ها و یا در طول تحصیل می توانند بورسیه هایی به مبلغ 2000 یورو در هر سال تحصیلی دریافت کنند و بنابراین دانشجویان رشته داروسازی نیز می توانند از این امتیاز بهره ببرند و در صورت حفظ شرایط می توانند در هر سال تحصیلی آن را تمدید کرده و دوباره از این نوع بورسیه رشته داروسازی در پرتغال بهره مند شوند.

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در پرتغال

علاوه بر طبیعت زیبا ، آب و هوای معتدل و تجربیات عالی فرهنگی ، تحصیل داروسازی در پرتغال برای دانشجویان بین المللی؛ دیگر مزایا و معایب تحصیل داروسازی در پرتغال را به صورت مبسوط در زیر بررسی می کنیم.

معایب تحصیل داروسازی در پرتغال

تحصیل رشته داروسازی در پرتغال فقط به زبان پرتغالی ارائه می شود.

مزایای تحصیل داروسازی در پرتغال

  • دانشگاه های پرتغال دارای شهریه مقرون به صرفه ای برای تحصیل داروسازی در اروپا هستند.
  • پرتغال دارای آب و هوای گرم ، سواحل زیبا و چشم اندازهای شگفت انگیز است.
  • این کشور یکی از امن ترین و آرام ترین کشورهای جهان است.
  • دانشگاه های داروسازی پرتغال دارای رتبه های خوبی در بین دانشگاه های جهان و ازقدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشند.
  • دانشگاه های داروسازی پرتغال در سال تحصیلی 2022 مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.
  • مدارک دانشگاه های پرتغال در سراسز اروپا و جهان تایید شده و مورد پذیرش است.

توضیه کارشناسان ما برای انتخاب درست میان گزینه های مختلف و با شرایط یکسان، مقایسه است

بازار کار و درآمد داروسازی در پرتغال

فارغ التحصیلان دانشگاه های پرتغال پس از اتمام تحصیل می توانند در داروخانه بیمارستان ، داروخانه های عمومی ، خدمات عمومی اداره بهداشت منطقه ای و محلی ، صنعت داروسازی و مراکز آموزشی و پژوهشی مشغول به کار شوند.

فردی که به عنوان داروساز در پرتغال کار می کند به طور معمول ماهانه حدود 3،510 یورو درآمد دارد و حقوق این حرفه بین 1720 یورو ( کمترین ) تا 5470 یورو ( بالاترین ) است. پیشنهاد میکنیم که مقاله کار در پرتغال را برای آشنایی بیشتر با بازار کار و درآمد داروسازی در پرتغال و شناخت کلی اقتصاد کاری این کشور حتما مطالعه کنید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سعی کردند شما را با چگونگی و شرایط تحصیل رشته داروسازی در پرتغال آشنا کنند ، اگر در خصوص تحصیل رشته های پزشکی سوالی دارید می توانید در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را درج کنید ، کارشناسان ما در همان روز پاسخ شما را ثبت خواهند کرد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در پرتغال

تحصیل رشته داروسازی در پرتغال به صورت کارشناسی ارشد یکپارچه به مدت 5 سال ، کارشناسی ارشد به مدت یک تا دو سال و دکترا در دانشگاه های آن ارائه می شود.

برخی از دانشگاه های پرتغال برای اطمینان از یکپارچگی موثر در دوره های خود ، دوره های مقدماتی را با مدت یک سال با عنوان دوره پری مدیکال برگزار می کنند.

1. دانشگاه لیسبون – در بین 150 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد. 2. دانشگاه پورتو – در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. 3. دانشگاه کویمبرا – در میان 250 بهترین دانشگاه جهان قرار دارد.

1. شهریه داروسازی دانشگاه لیسبون : 7000 یورو در سال 2. شهریه داروسازی دانشگاه پرتو : 4500 یورو در سال 3. دکترا داروسازی در دانشگاه پرتو : 5.500 یورو در سال 4. شهریه داروسازی دانشگاه کویمبرا : 7000 یورو در سال

برخی از دانشگاه های پرتغال برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارای آزمون ورودی هستند و این کاملا به دانشگاه بستگی دارد ، از جمله دانشگاه هایی که برای پذیرش دارای آزمون ورودی است ، دانشگاه لیسبون می باشد و متقاضیان باید در آزمونی در دروس زیست شناسی و شیمی شرکت کنند.

و در آخر اگر علاقه به تحصیل به زبان پرتغالی دارید ، می توانید با تحصیل رشته داروسازی در پرتغال از یک تجربه منحصر به فرد تحصیلی برخوردار شوید و پس از فراغت از تحصیل از فرصت های کاری موجود در اروپا بهره مند شوید ، بنابراین اگر در انتخاب دانشگاه برای تحصیل مردد هستید ، با ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید تا بر اساس پیشینه تحصیلی و شرایط خاص خود از پیشنهادات موجود دیگر برای تحصیل در این کشور آگاهی یابید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در پرتغال را حتما مرور کنید تا با تمام جوانب مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا شوید.

اکنون دیدگاه و نظرات مشتریان شرکت رجبی را درمورد عملکردمان در پرونده های مهاجرتی بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه