خطرناکترین مسیر مهاجرت در جهان کدام است؟

خطرناکترین مسیر مهاجرت در جهان کدام است؟​ طبق گزارش های بین المللی سالانه افراد زیادی به دلیل انتخاب خطرناک ترین روش مهاجرت جان خود را از دست داده و یا ناپدید می شوند البته سازمان بین‌المللی مهاجرت IOM وابسته به سازمان ملل متحد بر این باور است که تعداد حقیقی کشته ‌شدگان و مفقودان بسیار بیش از این است.

خطرناک ترین مسیرهای مهاجرت معمولا توسط مهاجرینی انتخاب می شود که به دلایل مختلف به دنبال ورود غیر قانونی به کشور موردنظر خود هستند و می کوشند تا با پیمودن مسیرهای خطرناک و متوسل شدن به قاچاقچیان به مقصد برسند.

 توصیه ما به شما عزیزان این است چنانچه به دنبال مهاجرت و رفتن به کشوری دیگر هستید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا بتوانید با اقدام از روش های کاملا قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن و به آسانی به کشور مورد علاقه تان مهاجرت کنید.

در همین راستا می توانید برای آشنایی با خدمات ما ، مقاله موسسه مهاجرتی در شیراز را نیز بخوانید.

فهرست مطالب
خطرناکترین مسیر مهاجرت در جهان کدام است؟

دریای مدیترانه مرگ بار ترین مسیر دریایی

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد عبور از دریای مدیترانه به اروپا « مرگبارترین » سفر مهاجران در جهان است ، طبق نظر سازمان های جهانی بستن مسیرهای کوتاه تر و کم خطرتر می تواند مسیرهای طولانی تر و خطرناک تری را باز کند و در نتیجه احتمال مرگ در دریا را افزایش دهد.

این مسیر در ابتدا از دهه 1970به واسطه مهاجرت تعداد قابل توجهی پناهنده که اغلب کارگر موقت از شمال آفریقا بودند ، شناخته شد ، این شیوه مهاجرت در میان بومیان آفریقایی به دلیل افزایش سطح بیکاری در طول بحران نفتی ایجاد شده در 1973 توسط کشورهای غربی ، افزایش یافت و اعضای خانواده شان را برای پیوستن به آنها تشویق کرد.

بنابراین دریای مدیترانه به عنوان مسیری کوتاه برای رسیدن به کشورهای اروپایی به جهانیان معرفی شد ، در سال های اخیر نیز ورود به یونان از طریق ترکیه از سوی اتباع کشورهایی مانند عراق ، افغانستان و سوریه که جنگ ، درگیری و بی ثباتی های مختلفی را تجربه می کنند ، موجب گشته تا سالانه افراد زیادی جان خود را دریای مدیترانه مرگ بار ترین مسیر دریایی از دست بدهند.

دریای مدیترانه مرگ بار ترین مسیر دریایی

البته مهاجرت غیرقانونی به این دو کشور ختم نشده و بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند لیبی ، مراکش و مالت تلاش می کنند تا خود را به ایتالیا و یا اسپانیا برسانند ، از این رو در ازای دریافت پول به قاچاقچیان وارد مسیر دریای مدیترانه به عنوان بزرگترین نقطه ترانزیتی قاچاق انسان می شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با راهنمایی مشاوران و کارشناسان حرفه ای رجبی ، با شیوه های امن و قانونی مهاجرت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

یونان آغاز این مسیر پرخطر

در سال های گذشته کشور ترکیه پذیرفته بود که در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی کمک از سوی دولت یونان ، پناهجویان به این کشور را اسکان دهد ، اما در سال گذشته اردوغان با لغو این قرارداد اعلام کرد که دیگر قادر به اسکان پناهجویان یونان نبوده و تعداد قابل توجهی از مهاجرین را به مرزهای این کشور پس فرستاد.

افراد پناهجو نیز تلاش نمودند تا با ورود به یونان به خاک اروپا قدم بگذارند و مسیر رفتن به سایر کشورها را آسانتر سازند ، اما مشخص شد که ورود به یونان آغاز یک زندگی خوب نبوده و متقاضیان باید با سکونت های طولانی مدت در کمپ ها ، منتظر جواب پرونده خود باشند که برخی از آنها در نهایت پذیرفته هم نمی شوند.

در آخرین آمارها مهاجرین تونسی در صدر قرار گرفته اند که تلاش می کنند خود را به ایتالیا برسانند ، لیبی نیز کانون مهاجرت از سمت آفریقا معرفی می شود که سالانه افراد زیادی را راهی دریای مدیترانه می سازد.

خطرناکترین مسیر مهاجرت در جهان کدام است؟

عبور از مکزیک به آمریکا

یکی دیگر از مسیرهای پرخطر که جان هزاران پناهجو را به خطر انداخته است ، عبور از مکزیک به آمریکا می باشد که به بحرانی جدی برای دو کشور تبدیل شده است ، طبق آخرین آمار اعلام شده توسط دولت آمریکا تعداد پناهجویانی که در مرز میان این دو کشور دستگیر شده اند به بیش از 200 هزار نفر می رسد.

گرچه رئیس جمهور این کشور سقف پذیرش پناهندگان را 62 هزار نفر رساند ، اما همچنان شمار مهاجران غیر قانونی به رقمی بی سابقه رسیده است ، اردوگاه های موقت امکانات بسیار کمی دارندو بسیاری از پناهجویان برای تامین مواد غذایی با مشکل مواجه هستند ، برخی دیگر نیز در اطراف پل مروزی شهر دل ریو در شرایط بدی زیر پل می خوابند و یا بازداشت شده و به کشورشان بازگردانده شده اند.

خوب است توجه داشته باشید که این مهاجرین تنها از کشور مکزیک نبوده و ا شهروندانی از کشورهایی ونزوئلا ، کوبا ، گواتمالا ، هندوراس ، السالوادور و نیکاراگوئه نیز می توان میان آنها یافت ، کمپ های پناهجویی در این مرز همواره در حال افزایش بوده و بیماری های ناشی از گرمی هوا جان بسیاری از پناهجویان را به خطر انداخته است.

گذرگاه صحرا

به دلیل شرایط ضعیف زندگی و کار در کشورهای آفریقایی بسیاری از مردم کشورهای جنوبی این قاره تلاش می کنند تا خود را به شمال این قاره برسانند تا شرایط بهتری را برای زندگی رقم بزنند و یا به برخی از کشورهای اروپایی پناهنده شوند ، اما برای رسیدن به این هدف باید از مسیری سخت به نام گذرگاه صحرا عبور کنند که شرایط آب و هوایی آن بزرگترین خطر پیش رو است.

در هشت سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در اثر عبور از این صحرا جان خود را از دست داده اند که شرایط آب و هوایی و تمام شدن ذخیره آب دلیل اصلی آن بوده است ، البته باند قاچاق انسان نیز خطر دیگری در این منطقه محسوب می شود که با ربودن مهاجرین در این منطقه فعالیت می کنند.

مسیر آفریقا به اقیانوس اطلس

از دیگر مسیرهای پرخطر مهاجرت در سطح جهان می توان به مسیر آفریقا به اقیانوس اطلس برای رسیدن به جزایر قناری و اروپا اشاره کرد که تاکنون بیش از 400 نفر در آن جان باخته اند ، این مسیر که آغازش آفریقاست ، پناهجویان زیادی را با استفاده از قایق های مختلف به کام مرگ کشانده است.

جزیره گران کاناریا به عنوان دومین جزیره پرجمعیت ، مقصد مهاجرین شناخته شده و کمپ هایی در آن دایر شده است ، این مسیر به دلیل مسافت طولانی که بدون هیچ ایمنی افراد را با قایق های کوچک ساعت ها بر روی آب شناور می سازد ، از خطرناک ترین مسیرهای مهاجرت به شمار می رود ، قایق های چوبی که با کوچکترین تغییر در شرایط جوی هیچ شانسی را برای زنده ماندن فرد باقی نمی گذارند.

اما اقدام سالانه جمعیت قابل توجهی در جهان برای عبور از هر یک از خطرناک ترین مسیر مهاجرت در جهان ، نشان از امید به داشتن آینده ای بهتر است که هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده نمی شود.

مسیر آفریقا به اقیانوس اطلس

بیش ترین انتخاب های مهاجرتی ایرانی ها را در مقالات زیر بخوانید.

سوالات پر تکرار خطرناک ترین مسیر مهاجرت در جهان

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد عبور از دریای مدیترانه به اروپا « مرگبارترین » سفر مهاجران در جهان شناخته شده است.

به دلیل شرایط بد زندگی مردم جنوب آفریقا تلاش می کنند تا خود را به شمال این قاره برسانند و باید برای رسیدن به این هدف از گذرگاه صحرا عبور کنند که شرایط آب و هوایی آن بزرگترین خطر پیش رو خواهد بود.

سقف پذیرش پناهندگان 62 هزار نفر است اما چندین برابر این عدد هر ساله پناهچویان وارد این کشور می شوند و بسیاری از آنان دستگیر می شوند.

توصیه ما به شما عزیزان این است که برای مهاجرت به هر یک از کشورهای جهان تنها به شیوه های مطمئن و قانونی اقدام کنید تا هم از رسیدن به مقصد اطمینان کامل داشته باشید و هم در رابطه با زندگی و جان خود متحمل کوچک ترین ریسک نشوید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده راهنمایی شما عزیزان در کلیه زمینه های مرتبط می باشند ، با ما در تماس باشید و پیشنهاد می کنیم مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را نیز بخوانید و با شرح خدمات و فعالیت های ما آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه