مهاجرت پرستاران به آمریکا

مهاجرت پرستاران به آمریکا

مدرک لیسانس پرستاری و مجوز پرستاری از کشور خود یا آمریکا.

قبولی در آزمون NCLEX-RN یا معادل آن (مانند FLEX، NBME یا USMLE).

ثبت نام در ویزای اسکرینینگ، قبولی در آزمون ها، جمع آوری مدارک، ارسال درخواست توسط کارفرما، بررسی مدارک توسط USCIS.

حقوق بالا، بیمه، تحصیل، فناوری پیشرفته، خدمت به جامعه، تعادل کار و زندگی، تجربه در کشوری پویا، آینده روشن.

روند پیچیده مهاجرت، انطباق با سیستم جدید، یادگیری زبان، دوری از خانواده، سازگاری با فرهنگ جدید.

تقاضای زیادی برای پرستاران در ایالات متحده وجود دارد، به خصوص در بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی. پرستاران در آمریکا از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردارند و به طور متوسط ​​سالانه 80,000 تا 100,000 دلار درآمد دارند، مهاجرت پرستاران به آمریکا متقاضیان بسیاری از ایران دارد بنابراین این موضوع را بررسی و تحلیل می کنیم.

ایالات متحده کشوری با کیفیت زندگی بالا است. این کشور دارای زیرساخت های توسعه یافته، سیستم آموزشی عالی، مراقبت های بهداشتی با کیفیت و تنوع فرهنگی غنی است.

در طی 20 سال گذشته ، نیروی کار پرستاری ایالات متحده تغییرات قابل ملاحظه ای را تجربه کرده؛ این کشور یا با کمبود پرستار مواجه بوده و یا با ازدیاد آن، با توجه به کمبود یا ازدیاد پرستار در آمریکا ، سیاستگذاران ایالات متحده به دنبال کنترل این معضل بوده اند و قوانین مختلفی ارائه داده اند.

مختصری درباره مهاجرت پرستاران به آمریکا

ایالات متحده آمریکا با مرکزیت واشنگتن ، کشوری مشهور و قدرتمند در همسایگی کانادا است. این کشور سالهاست که با اعمال قوانین مختلف از مهاجران سراسر جهان استقبال می کند.

در دهه های گذشته تعداد بی شماری مهاجر ایرانی نیز به خاک این کشور پا گذاشته اند و اغلب آنها در شغل های پزشکی ، پرستاری ، وکالت ، مهندسی و یا سرمایه گذاران خصوصی بوده اند.

پرستاران بین المللی که به خاک آمریکا وارد می شوند تحت عنوان Intrnational Emigrant Nurse ) IEN ) شناخته می شوند.

شمار IEN هایی که در ایالات متحده کار می کنند در اواسط دهه 1970 تا سال 2008 از حدود 50،000 نفر به حدود 165،000 افزایش یافته است و این روند ادامه یافته تا جاییکه بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه Migration Policy Institute، در سال 2021، بیش از 350,000 پرستار IEN در ایالات متحده مشغول به کار بودند.

مهاجران این سالها بیشتر از فیلیپین ، کانادا ، انگلستان و هند بوده اند.

این روندها بوسیله تغییرات سیاست مهاجرت از سوی دولت آمریکا ایجاد شده اند و بر اساس شرایط سیاسی و اقتصادی و به دنبال آن تغییرات بازار کار آمریکا برای خارجی ها به خصوص در رشته پرستاری در نظر گرفته شده است.

اواخر دهه 1980 به دلیل درهم آمیختن عواملی از جمله افزایش امکانات و کاهش ثبت نام مدرسه های پرستاری ، تقاضای پرستاران در مراکز بهداشتی آمریکا افزایش پیدا کرد .

به همین دلیل قانون امداد مهاجرت در سال 1989 اعلام کرد که پرستاران بین المللی می توانند برای کار وارد خاک آمریکا شوند . قوانین ورود مانند بقیه نقاط دنیا نیازمند اخذ ویزای کار آمریکا بود؛ مقالات لینک شده می توانند اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهند.

مهاجرت پرستاران به آمریکا

قانون مهاجرت پرستار به آمریکا : بروز رسانی 2024

مهاجرت پرستاران به ایالات متحده از طریق مسیرهای مختلف قانونی امکان پذیر است. در اینجا به طور خلاصه به رایج ترین آنها اشاره می کنیم:

ویزای H-1B: این ویزای غیرمهاجرتی برای پرستاران با مدرک لیسانس و سابقه کار مرتبط در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید توسط یک کارفرمای آمریکایی حامی شوند.
دارنده ویزای H-1B می تواند تا 6 سال در ایالات متحده کار کند و امکان تمدید ویزا نیز وجود دارد.

ویزای H-1A: این ویزا برای پرستاران دارای “مهارت های برجسته” یا “دانش نظری یا عملی قابل توجه” در زمینه پرستاری است. الزامات این ویزا سختگیرانه تر از H-1B است و پرستاران باید مدارک بیشتری مبنی بر تخصص خود ارائه دهند.

ویزای EB-3: این ویزای مهاجرتی برای “کارگران ماهر” در نظر گرفته شده است که شامل پرستاران نیز می شود.
متقاضیان باید توسط یک کارفرمای آمریکایی حامی شوند و دارای سابقه کار و مدرک لیسانس مرتبط باشند.

ویزای EB-2: این ویزای مهاجرتی برای “افراد دارای حرفه های خاص” در نظر گرفته شده است که شامل پرستاران با “مهارت های برجسته” یا “دانش نظری یا عملی قابل توجه” در زمینه پرستاری نیز می شود .الزامات این ویزا سختگیرانه تر از EB-3 است و پرستاران باید مدارک بیشتری مبنی بر تخصص خود ارائه دهند.

مقاله ویزای H-1B چیست؟  را بخوانید تا بدانید این ویزا چه شرایطی دارد و مخصوص چه کسانی است.

مهاجرت پرستاران به آمریکا

فرصت های جدید برای IEN ها در آمریکا در سال 2024

کمبود پرستاران در آمریکا همچنان ادامه دارد و این موضوع فرصت های جدیدی را برای IEN ها (پرستاران آموزش دیده در خارج از کشور) ایجاد کرده است.

در سال 2000، قوانین جدید تجارت و مهاجرت IEN ها را به دو دسته جدید با ویزاهای متفاوت تقسیم کرد:

  • ویزای TN: برای پرستارانی که از مکزیک یا کانادا هستند.
  • ویزای H-1C: برای پرستارانی که از کشورهای دیگر هستند و در مناطق محروم ایالات متحده که با کمبود پرستار مواجه هستند، کار می کنند.

در سال 2001، حملات 11 سپتامبر و رکود اقتصادی باعث کند شدن روند صدور ویزا و بازگشت پرستاران داخلی به نیروی کار شد.

با این حال، در سال 2005، ویزاهای موقتی جدید برای پرستاران در نظر گرفته شد و قانونگذاران موفق شدند 50,000 ویزا برای مهاجرت پرستاران به آمریکا دریافت کنند.

تا سال 2008، حدود 165,000 پرستار خارجی در ایالات متحده مشغول به کار بودند.

در سال های اخیر، به دلیل افزایش فرصت های شغلی و تسهیل روند صدور ویزا، دسترسی به ویزا برای IEN ها آسان تر شده است.

فرصت های جدید برای IEN ها در آمریکا در سال 2024

بر اساس آمار Bureau of Labor Statistics، در سال 2021، بیش از 350,000 پرستار IEN در ایالات متحده مشغول به کار بودند.

با این حال، IEN ها ممکن است با چالش هایی مانند عدم تطابق با سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده مواجه شوند.

سازمان های استخدام پرستار IEN می توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و به ادغام IEN ها در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا کمک کنند.

شرایط مهاجرت پرستاران به آمریکا

در حال حاضر ، پرستاران علاقه مند به مهاجرت به آمریکا باید از یک دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده باشند ، سابقه کار مفید داشته باشند.

متقاضی باید ویزا اسکرین مهاجرت پرستاران به آمریکا را دریافت نمایند.

ویزا اسکرین پرستاران توسط کمیسیون CGFNC صادر می شود . این سازمان دارای 343 بخش است.

متقاضیان باید در آزمون های سازمان CGFNC قبول شده باشند و مجوزهای لازم را کسب کرده باشند. علاوه بر این آزمون ، پرستاران همچنین می توانند نمره قبولی دیگر آزمون ها از جمله FLEX ، NBME ، USMLE را ارائه کنند.

متقاضی باید نمره یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ( تافل ، آیلتس و یا توئیک ) را اخذ و ارائه نماید . نمره آیلتس بالای 6.5 ، نمره تافل کامپیوتری 207 و کاغذی 540 ، نمره توئیک 725 به همراه TWI 4 و TCI 50 مورد نیاز است.

  • پرستاران برای دریافت ویزا اسکرین نباید سوء سابقه داشته باشند .
  • یک چک بین المللی بابت هزینه ثبت نام باید ضمیمه باقی اسناد شود .

زمانی که پرستاران مدارک لازم را تکمیل کرده باشند ، درخواست شان از طریق خود یا وکیل ثبت می شود . تقاضای پرستار توسط کارفرما به مرکز خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا ارسال می شود.

در آنجا مدارک جهت تعیین صلاحیت پرستار مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه آن از طریق یک اطلاعیه پستی برای متقاضی یا وکیلش ارسال می شود .

مهاجرت پرستاران به آمریکا
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *