اجاره و خرید ملک در استرالیا

اجاره و خرید ملک در استرالیا کشوری که از لحاظ اقتصادی یکی از قوی ترین ها شناخته می شود ، می تواند بهترین انتخاب شما برای ساختن آینده ای روشن به شمار برود. استرالیا از جمله کشورهایی است که سالانه تعداد درخواست های بالایی را برای ویزا دریافت می کند و از محبوبیت بالایی در میان مهاجرین برخوردار است.

اجاره و خرید ملک در استرالیا

مشاور مهاجرتی

سیدنی به عنوان گرانترین شهر این کشور تفاوت چشمگیری در میان اجاره و یا خرید با برخی از شهرهای این کشور دارد و حتی می توان با مبلغ اجاره یک خانه در حومه این شهر در سایر شهرها در مناطق خوب منزل مناسبی را اجاره کنید.

میانگین قیمت خانه در پایتخت استرالیا 928,812 دلار است در حالی که میانگین ارزش خانه در مجموع مناطق منطقه ای استرالیا 623,011 دلار می باشد.

ارزان ترین پایتخت ایالتی استرالیا برای اجاره آپارتمان نیز آدلاید است که میانگین اجاره ماهانه در آن حدودا 1733 دلار است.

هزینه خدمات می تواند از ماهیانه 120 دلار استرالیا آغاز شده و در خانه های لوکس مناطق بالاشهر به بیش از هزار دلار برسد.

اجاره و خرید ملک در استرالیا می تواند یکی از دغدغه های اصلی مهاجرین در هنگام ورود به این کشور به شمار برود و خوب است که قبل از مهاجرت و اخذ ویزا به دقت شرایط اسکان را بررسی کرده و به بهترین تصمیم ممکن برسید.

البته شرایط خرید ملک با اجاره آن بسیار متفاوت است و برای خرید یک خانه در این کشور باید از توانایی مالی بالایی برخوردار باشید که در ادامه به آن می پردازیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی جزئیات اسکان در استرالیا را به خوبی بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به استرالیا را حتما در کنار این مقاله بخوانید تا اطلاعاتتان تکیمل و به روز گردد.

روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش ویدئو و پادکست همین مقاله را به شما تقدیم می کند تا در حدود دو دقیقه با اهم مطالب این نوشتار آشنا شوید ؛ فایل پادکست قابل دانلود است و میتوانید آن را ذخیره نمایید.

پادکست اجاره و خرید ملک در استرالیا​

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در استرالیا

بازار و قیمت املاک در استرالیا

بازار و قیمت املاک در استرالیا در دوران کرونا و پس از آن دچار تغییرات فراوانی شده و افزایش و کاهش را در برخی مناطق به صورت چشمگیر تجربه نموده است ، از زمان شروع همه گیری کرونا در مارس 2020 تا مارس 2022 قیمت ملک در اکثر نقاط استرالیا با افزایش چشم گیری همراه بوده و در برخی نقاط به 35.1% رسیده است.

اما اخیر با بازگشت وضعیت به حالت عادی خود قیمت ها در حال کاهش بوده و دو شهر سیدنی و ملبورن بیشترین افت قیمت را داشته اند و پیش بینی می شود که تا پایان سال آینده قیمت ها تا 10% کاهش پیدا کنند ، با بالا رفتن قیمت ها ورود به حوزه املاک به عنوان مالک بسیار سخت شده و در سایر شهرها به جز پایتخت خانه های بیشتری به فروش رفته است ، زیرا قیمت ها مناسب تر و ارزان تر بوده اند.

بهره بانکی نیز در تعیین میزان قیمت ها هنگام اجاره و خرید ملک در استرالیا بی تاثیر نبوده و پیش بینی می شود که با کاهش آن وضعیت خرید خانه در شهرهایی همچون ملبورن ، سیدنی و پرت بهتر شود ، دولت این کشور نیز تلاش نموده است تا با تعویق بازپرداخت وام مسکن به خریداران کمک نماید.

بازار و قیمت املاک در استرالیا

عوامل موثر بر قیمت خانه در استرالیا

همواره فاکتورهای مختلف اقتصادی تعیین کننده نرخ املاک هستند که هرگونه نوسانی در آنها می تواند تغییرات قابل توجهی را در حوزه مسکن ایجاد کند ، مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه در استرالیا را می توان شامل موارد زیر دانست:

محل : یکی از نیروهای محرک در تأثیرگذاری بر ارزش ملک مطلوب بودن مکان است ، اگر خانه شما در کنار آب در یک منطقه ساحلی محبوب نزدیک به امکانات رفاهی و با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی باشد ارزش آن را می توان بالاتر از خانه ای در حومه شهر با دسترسی به تعداد کمی از منابع دانست ، همچنین این واقعیت وجود دارد که برخی از حومه شهرها به دلیل عواملی مانند بیکاری یا نرخ جرم و جنایت ، شهرت بهتری نسبت به سایرین دارند ، دو خانه که فقط یک خیابان از هم فاصله دارند ، اگر صرفاً در کدپستی متفاوت قرار گرفته باشند ، می توانند از نظر ارزش تفاوت داشته باشند.

عرضه و تقاضا : در هر بازاری عرضه و تقاضا انتظارات قیمتی برای کالاها و خدمات را افزایش می دهد و وقتی صحبت از ارزش ملک باشد اگر تقاضا از عرضه بیشتر شود ، قیمت ملک افزایش می یابد. این زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بیشتری در بازار برای تعداد کمتری ملک وجود داشته باشند و رقابت برای تضمین یک خانه قیمت‌ ها را افزایش دهد ، از سوی دیگر عرضه بیش از حد املاک در منطقه ای با تقاضای کم برای تقاضا می تواند برای ارزش ملک مضر باشد.

سایر عوامل موثر بر قیمت خانه در استرالیا

نرخ بهره : هنگامی که بانک مرکزی استرالیا (RBA) سیاست های پولی را تغییر می دهد می تواند بر ارزش دارایی تأثیر بگذارد ، نرخ بهره پایین باعث می شود پول برای وام ارزان تر شود ، این امر باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود ، زیرا مردم می‌توانند با استقراض پول بیشتر بودجه خود را افزایش دهند.

با این حال برای اجاره و خرید ملک در استرالیا هنگامی که نرخ بهره افزایش می یابد ، وام دهندگان معمولاً نرخ وام مسکن را افزایش می دهند که به نوبه خود جذابیت خرید خانه را کاهش می‌دهد ، زیرا به دلیل بازپرداخت بیشتر وام مسکن گران‌ تر می‌شود ، از این رو افزلیش بهره بر قدرت وام گیری تأثیر گذاشته و در طول زمان به قیمت املاک نفوذ می کند.

جمعیت شناسی : با افزایش سطح مهاجرت در دنیای پس از کووید ، جمعیت و تعداد بیشتر مردم به معنای تقاضای بیشتر برای خانه و به معنی قیمت بالاتر است ، در عین حال نوع مردمی که در یک حومه یا منطقه خاص زندگی می کنند بر ارزش املاک تأثیر می گذارد ، به عنوان مثال اگر خانواده های جوان جمعیت غالب در منطقه باشند ، خانه های چند خوابه بیشتر از آپارتمان های کوچک مورد توجه قرار می گیرند.

چشم انداز اقتصادی : با رشد اقتصاد کشور استرالیا و افزایش دستمزدها افراد بیشتری می توانند خانه بخرند ، این امر به طور کلی تقاضا برای ملک را افزایش می دهد که قیمت ها را افزایش می دهد.

تفاوت قیمت خانه در استرالیا بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در استرالیا بر اساس منطقه شهری

در تمامی شهرهای دنیا هر منطقه دارای منازل و قیمت های مخصوص به خود است و شما باید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید نسبت به خرید و یا اجاره مسکن اقدام کنید ، در شهرهای مختلف استرالیا نیز این روند وجود داشته و در مناطق حومه می توانید مسکن های مناسب تری را بیابید.

گرچه در برخی از شهرهای استرالیا میانگین دقیقی برای قیمت خانه وجود نداشته و تغییرات زیادی در آنها رخ دهد ، اما با کمی تحقیق می توانید آمار کلی در شهر موردنظرتان بیابید ، سیدنی به عنوان گرانترین شهر این کشور تفاوت چشمگیری در میان اجاره و یا خرید با برخی از شهرهای این کشور دارد و حتی می توان با مبلغ اجاره یک خانه در حومه این شهر در سایر شهرها در مناطق خوب منزل مناسبی را اجاره کنید.

معمولا در مناطق پایین شهر کیفیت ساخت خانه ها پایین تر بوده و امکانات کمتری همراه با منزل موردنظر وجود دارد ، در حالی که در مناطق بالاشهر به دلیل قدرت خرید بالای مردم تمامی امکانات در سطح بالاتری وجود داشته و خانه های لوکس تری را خواهید یافت ، حال این شما هستید که باید برای اجاره و خرید ملک در استرالیا تصمیم بگیرید.

تفاوت قیمت خانه در سیدنی با سایر شهر های استرالیا

قیمت خرید ملک در سیدنی گران‌ ترین قیمت در این کشور است و شکاف زیادی میان این شهر با سایر شهرهای استرالیا وجود دارد که البته به دلیل ویژگی های منحصر بفرد این شهر نیز می باشد به عنوان مثال کار در استرالیا را می توان به واسطخ فرصت های شغلی ایده آل موجود در آن تجربه کرد.

با نگاهی دقیق تر می توان گفت که میانگین قیمت خانه در پایتخت استرالیا 928,812 دلار است در حالی که میانگین ارزش خانه در مجموع مناطق منطقه ای استرالیا 623,011 دلار می باشد ، البته یک نرخ رسمی برای ملک در هیچ یک از شهرهای این کشور وجود نداشته و میزان درآمد نیز تعیین کننده است ، در شهر سیدنی میانگین درآمد افراد از سایر شهرها همچون پرت و یا ملبورن بیشتر بوده از این رو هزینه های زندگی بالاتری را نیز پرداخت می کنند که اجاره مسکن بخش مهمی از آن است.

اجاره ماهانه یک آپارتمان 2 خوابه در سیدنی ماهیانه 277 دلار بیشتر از ملبورن برای شما هزینه خواهد داشت ، اگر می خواهید در یک منطقه گران قیمت زندگی کنید ، این مبلغ به 558 دلار افزایش می یابد ، خدمات آب ، برق گاز 86 دلار در ماه گران تر است ، ارزان ترین شهر بزرگ استرالیا برای مسکن آدلاید است که حدود 55٪ ارزان تر از سیدنی است و اجاره به طور متوسط 1059 دلار در ماه است.

تفاوت قیمت خانه در سیدنی با سایر شهر های استرالیا

جزئیات اجاره شهرهای مختلف استرالیا

به صورت کلی برای تفاوت قیمت خانه در سیدنی با سایر شهر های استرالیا باید حدود قیمت زیر را مدنظر داشته باشید:

 سیدنی ملبورن پرت بریزبن آدلاید هوبارت داروین کانبرا 
اجاره ماهانه 85 مترمربع مسکن مبله در منطقه گران قیمت 2,984 دلار 2,426 دلار 1,951 دلار 2,118 دلار 1,925 دلار 1,925 دلار 2,076 دلار 2,586 دلار 
اجاره ماهانه 85 مترمربع مسکن مبله در یک منطقه معمولی 2,053 دلار 1,776 دلار 1,550 دلار 1,665 دلار 1,329 دلار 1,572 دلار 1,277 دلار 1,791 دلار 
اجاره ماهانه یک استودیو مبله 45 متری در منطقه معمولی 2,066 دلار 1,426 دلار 1,258 دلار 1,863 دلار 1,103 دلار 1,448 دلار 1,397 دلار 1,640 دلار 
اجاره ماهانه یک استودیو مبله 45 متری در منطقه گران قیمت 2,540 دلار 1,732 دلار 1,843 دلار 2,021 دلار 1,536 دلار 2,060 دلار 2,021 دلار 1,917 دلار 

اجاره ماهانه در استرالیا چقدر است؟

اجاره ماهانه در استرالیا با توجه به شرایط زندگی و شهر و منطقه انتخابی تان متفاوت خواهد بود ، به عنوان مثال هزینه اجاره یک دانشجو با فردی که به همراه خانواده خود مهاجرت می کند بسیار متفاوت است ، دانشجویان می توانند با سکونت در خوابگاه و یا اجاره آپارتمان و یا فلت های مشترک حداقل اجاره ماهیانه را از 250 تا 400 دلار استرالیا پرداخت کنند.

در حال حاضر طبق آخرین آمار گران ترین پایتخت ایالت استرالیا برای اجاره آپارتمان در کانبرا است که میانگین اجاره ماهانه آن 2427 دلار می باشد در حالی که متوسط اجاره ماهانه یک آپارتمان در سیدنی 2297 دلار است که آن را پس از کانبرا گرانترین شهر می کند.

سوم رتبه مخصوص داروین است با متوسط اجاره ماهانه 2167 دلار در ماه و هوبارت با میانگین اجاره ماهیانه 2015 دلار در رتبه بعدی قرار دارد ، بریزبن و پرث از نظر اجاره آپارتمان با میانگین اجاره ماهانه 1950 دلار در جایگاه پنجم و ششم قرار دارند و ملبورن دومین شهر ارزان استرالیا برای اجاره واحد در استرالیا است که میانگین اجاره آن 1842 دلار در ماه می باشد.

ارزان ترین پایتخت ایالتی استرالیا برای اجاره و خرید ملک در استرالیا و به خصوص آپارتمان نیز آدلاید است که میانگین اجاره ماهانه در آن حدودا 1733 دلار است.

اجاره ماهانه در استرالیا چقدر است؟

نحوه یافتن ملک در استرالیا

اجاره و خرید ملک در استرالیا برای افراد تاه وارد می تواند بسیار سخت و دشوار باشد ، از این رو خوب است که از روال قانونی موجود در این کشور به خوبی مطلع شوید تا چالش های کمتری پیش رویتان قرار گیرد ، در قدم اول باید شهر محل اقامت تان را مشخص کرده و به دقت به بررسی مناطق مختلف بپردازید.

دقت داشته باشید که انتخاب محله بسیار مهم بوده و علاوه بر هزینه در سایر جنبه های زندگی شما تاثیر گذار خواهد بود ، دوری به مرکز شهر و امکانات حمل و نقل و یا مدارس جهت تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای فرزندانتان از فاکتورهای مهم هستند که باید به دقت بررسی شوند.

برای جستجو می توانید از طریق اینترنت و سایت های مختلف ، روزنامه ها و یا نمایندگان املاک و مستغلات استفاده کنید ، البته توصیه می کنیم تا خودتان به صورت شخصی به بررسی پرداخته و یا با کارشناسان موسسه مشورت کنید.

پس از یافتن مورد مناسب خوب است که با صاحب ملک ارتباط برقرار نموده و شرایط مشخص شده را درنظر بگیرید ، دقت داشته باشید که حتما قبل از هرگونه قرارداد رسمی از نزدیک منزل موردنظرتان را بررسی کنید و تمامی توافقات لازم را با صاحب خانه انجام دهید.

نحوه یافتن ملک در استرالیا

روند خرید املاک و مستغلات در استرالیا

برای خرید خانه در استرالیا باید گام های مشخصی را به ترتیب پشت سر بگذارید که روند خرید املاک و مستغلات در استرالیا به صورت خلاصه عبارتند از: 

  • امور مالی و بودجه خود را ارزیابی کنید : برای شهروندان امکان دریافت وام در هنگام خرید خانه وجود دارد.
  • به برآورد دقیقی از هزینه خرید خانه بررسید زیرا هزینه های مرتبط زیادی وجود داشته و محدود به قیمت مشخص شده خانه نیست ( مالیات ، هزینه انتقال سند ، بیمه ، تعمیر و نگهداری ، سود وام و حمل و نقل وسایل در صورت وجود و غیره )
  • خانه موردنظرتان را به دقت بررسی کرده و در نهایت یک قیمت نهایی را پیشنهاد دهید که در استرالیا معمولا کمتر از 10% قیمت اصلی را پیشنهاد نمی دهند.
  • سپس در صورت توافق راردادها را مبادله کنید و سپرده را پرداخت کنید.
  • در فاصله زمانی بین مبادله و تسویه حساب – معمولاً شش هفته – باید با نهایی کردن امور مالی و امضای وام مسکن مشغول تنظیم مانده قیمت فروش باشید.
  • پس از پرداخت کامل قیمت خرید و حق تمبر تسویه ملک انجام شده و کلید و اسناد مالکیت خود را دریافت خواهید کرد. ملک متعلق به شما خواهد بود!
  • فراموش نکنید که آدرس را در تمام حساب های خود منتقل کنید.
روند خرید املاک و مستغلات در استرالیا

قرارداد های اجاره در استرالیا

قراردادهای اجاره در استرالیا اگر شفاهی باشند همچنان قانونی محسوب می شوند اما بهتر است جهت اثبات در صورت بروز مشکل به صورت کتبی نوشته شوند ، پس از امضای آن نیز باید یک کپی ظرف 21 روز آینده توسط صاحبخانه به مستاجر داده شود.

صاحبخانه همچنین باید یک کپی از جمله هرگونه تغییر در آن را به صورت کاغذی یا الکترونیکی حداقل تا دو سال پس از پایان اجاره نگه دارد ، انواع قراردادهای اجاره در استرالیا را می توان مواد زیر دانست:

قراردادهای اجاره دوره ای :

تاریخی برای پایان اجاره ندارند و تا زمانی که مستاجر یا صاحبخانه اخطار کتبی لازم را برای پایان دادن به اجاره ارائه دهند ادامه می یابد.

جزئیات را نمی توان در قرارداد اجاره موجود تغییر داد مگر اینکه :

  • مستاجر با شرایط جدید موافقت کند.
  • تغییرات به وضوح در قرارداد اجاره اصلی نوشته شده باشد.
  • تغییرات توسط هر دو مستاجر و صاحبخانه امضا می شود.
  • صاحبخانه باید یک نسخه از توافقنامه تغییر یافته را به مستاجر بدهد و یکی را برای خود نگه دارد.
قرارداد های اجاره در استرالیا

قراردادهای مدت معین :

برای یک مدت خاص به عنوان مثال 12 ماه و شامل تاریخ پایان اجاره است و در صورت توافق موجر و مستاجر می توان تاریخ پایان را تغییر داد. اگر مستاجر قبل از آن تاریخ نقل مکان کند، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های اجاره بها داشته باشد.

قرارداد کوتاه مدت ثابت :

تا 90 روز است و سایر شرایط مانند یک قرارداد مدت معین باقی می ماند.

صورتحساب خدمات در استرالیا

بخش مهمی از هزینه اجاره و خرید ملک در استرالیا مرتبط با خدمات دریافتی در هر منزل است که باید به صورت ماهیانه پرداخت شوند ، این هزینه با توجه به متراژ خانه و شهر محل سکونت شما می تواند متغیر باشد ، به عنوان مثال صورتحساب خدمات در استرالیا در شهر سیدنی از شهر آدلاید بیشتر است و شما باید برآورد کامل تری از هزینه های خود داشته باشید.

اصلی ترین خدماتی که در هر منزلی به عنوان بخش مهی از هزینه های زندگی در استرالیا باید آن را مدنظر داشته باشید را بیان می کنیم اما پیش از آن مقاله لینک شده را بخوانید و با تمام هزینه های زندگی در این کشور آشنا شوید.

  • آب
  • برق
  • اینترنت
  • زباله
  • شارژ ماهیانه ( در آپارتمان های چند واحده )
  • گاز

هزینه خدمات می تواند از ماهیانه 120 دلار استرالیا آغاز شده و در خانه های لوکس مناطق بالاشهر به بیش از هزار دلار برسد ، از این رو خوب است که در صورت اجاره منزل حدودی از هزینه های خدمات را از مالک جویا شوید تا بتوانید از عهده تمامی آنها برآیید.

مالیات بر خانه در استرالیا

مالیات بر خانه در استرالیا 

سازمان دارایی کشور استرالیا هم در سطح ایالت و هم در سطح شهرداری محلی مالیات می گیرد و مالیات بر خانه در استرالیا توسط صاحبان املاک قابل پرداخت است ( هیچ مالیاتی از اجاره کنندگان دریافت نمی شود ).

مالیات ایالتی که معمولاً “هزینه تمبر” نامیده می شود هنگام خرید یا انتقال ملک ارزیابی می شود که معمولاً حدود 5٪ از قیمت خرید است و توسط خریدار قابل پرداخت می باشد ، سایر هزینه‌ های انتقال از جمله هزینه‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران خارج از کشور نیز ممکن است اعمال شود.

مالیات زمین : همچنین یک مالیات دولتی هر ساله بر اساس ارزش ملک ارزیابی می شود و اکثر استرالیایی ها مالیات زمین پرداخت نمی کنند زیرا اکثر ایالت ها برای خانه یا محل اقامت اولیه معافیت مالیاتی زمین ارائه می کنند ، بسته به ایالت نرخ های مالیات اضافی می تواند برای مالکان خارجی درنظر گرفته شود ؛ “نرخ های شورا” نیز یک مالیات شهری است که توسط دولت محلی اخذ می شود ، این نوع مالیات هر سال بر اساس ارزش ملک ارزیابی و برای یک خانواده متوسط استرالیایی حدود 1300 دلار در سال می باشد.

اخذ اقامت با خرید ملک در استرالیا

روش های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که شاید تصور کنید خرید ملک می تواند یکی از آنها باشد ، اما باید به شما بگوییم که اخذ اقامت با خرید ملک در استرالیا امکان پذیر نمی باشد اما می تواند مقدمات آن را به خوبی فراهم سازد.

با خرید ملک در استرالیا این امکان به شما داده می شود تا بتوانید به واسطه دریافت ویزا در این کشور اقامت داشته باشید و مدت زمان لازم برای رسیدن به اقامت دائم و یا شهروندی را به دست آورید ، در واقع خرید خانه می تواند یکی از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در استرالیا به شمار برود که حفظ سرمایه تان را تضمین می کند.

اخذ اقامت با خرید ملک در استرالیا

با شرایط اجاره و خرید ملک در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه