فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک جنبه‌های مختلفی دارد و تمام بلژیکی‌ها را بدون توجه به زبانی که صحبت می‌کنند و تفاوتهای بین جوامع فرهنگی‌شان از جمله بلژیکی‌های هلندی زبان (فلاندری) و بلژیکی های فرانسوی زبان (بیش تر مردم بروکسل و والون) در بر می گیرد.

اکثر مردم بلژیکی فرهنگ خود را بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اروپایی می‌دانند ؛ لذا ، آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در زمان مهاجرت به کشور بلژیک برای ایجاد روابط بهتر کمک زیادی خواهد کرد ؛ از مشاوره‌های کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) استفاده کنید و مهاجرتی راحت را تجربه نمایید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به بلژیک را در کنار این محتوا بخوانید و با انواع روش های مهاجرت قانونی به این کشور آشنا شوید.

بلژیک یکی از شهرنشین‌ترین کشورهای جهان است که در حدود 97 درصد از 10 میلیون نفر جمعیت آن در سال 2000 در شهرها زندگی می‌کرده‌اند ؛ مناطق مرکزی و شمالی کشور بلژیک توسط شبکه متراکمی از شهرهای متوسط ​​و کوچک فرا گرفته شده و ممکن است مردم بلژیک در یک شهر زندگی کرده و در شهر دیگری کار کنند.

تنوع فرهنگی این کشور با مهاجرت بین‌المللی و محلی غنی شده و تعداد بالای نام های فلاندری در جنوب و نام های والونی در شمال حاکی از پویایی داخلی دیرینه است.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

تا چه حد با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک​ آشنا هستید؟ در این بخش از مقاله روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در این زمینه صحبت می کند و اطلاعات بسیار جالبی را در اختیار شما که قصد سفر یا مهاجرت به کشور بلژیک را دارید قرار می دهد ، فایل پادکست قابل دانلود است تا در زمان بهتری بتوانید دوباره به آن گوش دهید.

پادکست فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک​

بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

همان گونه که ذکر شد ، مهاجرین زیادی در طی سال ها به دلایل مختلف از جمله تحصیل ، سرمایه گذاری ، پناهندگی یا کار در کشور بلژیک وارد این کشور شده اند و هر کدام از آن ها فرهنگ و آداب و رسومی را با خود به این کشور آورده اند ؛ به طور کلی ، درصد افراد غیرشهروند در جمعیت بلژیک بالاست و شامل 15 درصد در سطح ملی و 28 درصد در بروکسل می باشد.

همچنین ، بلژیک به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی ، توانسته برخی از بهترین هنرمندان و متفکران را پرورش دهد ؛ در بلژیک می توان از مشاهده شهرهای بسیار زیبا و تاریخی ، غذاهای عالی و فرهنگ غنی آن لذت برد ؛ بر اساس نظرسنجی های بین المللی ، بلژیک یکی از راضی ترین کشورهای جهان است و این کشور که خانه اتحادیه اروپا و ناتو است ، تحت‌تأثیر فرانسویها ، هلندی ها ، اتریشی ها و اسپانیایی ها قرار گرفته است و آن را به ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ های مدرن و سنتی تبدیل کرده است.

لذا ، می توان گفت که بلژیک مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر همگن نیست و هر منطقه از کشور دارای ویژگیهای خاص خود است که این امر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک را برای گردشگران و مسافرین متنوع ، غنی و جالب جلوه داده است ؛ در ادامه بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک را خواهیم داشت.

خوب است بدانید در صد سال اخیر مهمترین گروه های مهاجری که به بلژیک وارد شده اند ، شامل یهودیانی که جمعیت قابل توجهی را در آنتورپ تشکیل می دادند ، لهستانی‌هایی که در اوایل دهه 1930 و پس از سقوط کمونیسم بدین جا آمدند ، ایتالیایی‌ها که در دهه های 1930 و 1950 آمده‌اند و از شمال آفریقا و ترکها می‌باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای مهاجرت نیاز به شناخت فرهنگ مردم کشور مقصد دارید ، از کارشناسان آگاه رجبی مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان ها در بلژیک

زبان ها در بلژیک ، فرانسوی و هلندی است ؛ البته آلمانی بعنوان سومین زبان ملی بلژیک به رسمیت شناخته شده است ؛ فرانسوی بعنوان زبان نخبگان سیاسی توسط اربابان فئودال فرانسوی‌الاصل ، بخصوص دوک‌های بورگوندی که بروکسل را بعنوان شهر اصلی اقامت خود انتخاب می‌کردند معرفی شد ؛ زبان فرانسوی در قرن 18 بطور گسترده توسط بورژوازی پذیرفته شد و در سال 1830 ، بعنوان زبان رسمی مورد قبول قرار گرفت.

همچنین به واسطه‌ی آموزش و ترویج اجتماعی ، زبان فرانسوی جایگزین لهجه‌های محلی در والونیا و بروکسل شد ، اما این زبان در فلاندر بطور گسترده پذیرفته نشد ؛ بروکسل در اصل یک شهر فلمیش بود اما نفوذ زبان فرانسه همیشه در آن قوی بوده است و تنها یک دهم مردم از زبان هلندی استفاده می‌کنند.

زبان رایج در فلاندر هلندی است که به آن فلمیش (Flemish) می‌گویند ؛ همچنین  Taalunieکه نهادی رسمی است ، وحدت بین‌المللی زبان هلندی را تضمین می‌کند ؛ تنوع زیادی از لهجه‌های فلاندری وجود دارد که در واژگان و تلفظ متفاوت هستند.

بطورکلی درصد گویشوران زبان ها در بلژیک بصورت زیر هستند:

نوع زبان درصد گویشوران در بلژیک
والون (Wallon) 33 درصد
فلاندری بیش از 60 درصد
آلمانی 1 درصد
زبان لوگزامبورگی حدود 0.5 درصد

زبانهای آموخته شده در مدارس بطور رسمی فرانسوی و هلندی هستند ؛ فلاندری در بخش شمالی کشور و آلمانی در کانتونهای شرق منطقه والون یافت می‌شود ؛ بروکسل دارای دو زبان رسمی فرانسوی و هلندی است ؛ اما لوگزامبورگی وضعیت رسمی ندارد ؛ همچنین حدود 10 درصد از جمعیت بلژیک را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که زبانهای رایج آنها عبارتند از ایتالیایی ، اسپانیایی ، یونانی ، عربی و ترکی.

شهرسازی و معماری در بلژیک

شهرسازی و معماری در بلژیک چگونه است؟ بلژیک کشوری با شهرهای متوسط ​​و کوچک است که بسیاری از آن ها تاریخی طولانی دارند ؛ در بخش های مرکزی این شهرها ، ردیف هایی از خانه های پلکانی در میان شبکه ای از کلیساها و بازارهای باستانی ساخته شده اند.

در قرن 19 ، بسیاری از شهرهای طبقه کارگر در مناطق معدنی و صنعتی ساخته شدند ؛ در برخی شهرها ، حومه های طبقه متوسط توسط خیابان های بزرگ به مراکز شهری مرتبط بودند ؛ در نیمه اول قرن 20 ، باغ شهرها ساخته شدند تا مسکن هایی برای طبقات کارگر فراهم کنند ؛ امروزه ، با ادامه خروج جمعیت از شهرهای مرکزی ، خانه های تک خانواده در روستاهای کوچک حومه شهر سازماندهی شده اند.

اما در استفاده از فضاهای سنتی و روستایی بین شمال و جنوب تفاوتی وجود دارد ؛ لذا در حالی که در شمال مزارع تک افتاده زیادی بین روستاها وجود دارد ، مزارع جنوبی در روستاهای دو طرف جاده به صورت گروهی هستند.

غذا در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

نقش غذا در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک چیست؟ نان و سیب زمینی از جمله غذاهای سنتی اصلی هستند ؛ البته بیش تر وعده های غذایی شامل گوشت خوک ، مرغ یا گوشت گاو می باشد و غذاهای دریایی در بخش شمالی کشور از محبوبیت برخوردارند.

نوشیدنی ملی کشور بلژیک آبجو است ، اما شراب به مقدار زیاد وارد می شود ؛ در شهرهای شمالی ، غذاهای پرطرفدار شامل صدف با سیب زمینی سرخ شده و آبگوشت سبزیجات و گوشت یا ماهی است ؛ در سراسر این کشور ، سیب زمینی سرخ کرده را با استیک یا گوشت خام چرخ کرده ، میل می کنند و پخت و پز به طور سنتی با کره انجام می شود تا روغن.

مصرف لبنیات نیز در بلژیک زیاد است ؛ مهاجرت ، تنوع رستوران های قومی را در بلژیک موجب شده است و به تدریج عادات غذایی ساکنین به مناطق مختلط فرهنگی در حال تغییر است.

کریسمس فرصتی مناسب برای صرف یک غذای خانوادگی بزرگ به همراه پدربزرگ و مادربزرگ است و سایر مناسبت ها نیز برای داشتن وعده های غذایی طولانی در جشن های عمومی و خصوصی ، از جمله عروسی ها ، تشییع جنازه ها و روزهای اختصاص داده شده به قدیسان شهر و محله وجود دارد ؛ در مناسبت های مذهبی و مدنی ، انواع شیرینی ها وجود دارند.

غذا در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در مورد غذا خوردن

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در مورد غذا خوردن چگونه است؟

  • در بلژیک نهارهای کاری رایج هستند ؛ در حالی که صبحانه‌های کاری نادر می‌باشند.
  • برای اشاره به پیشخدمت دست خود را بالا ببرید و تماس چشمی برقرار کنید.
  • در طول وعده غذایی همیشه مچ دستان خود را روی میز نگهدارید ؛ اما آرنج خود را از روی میز بردارید.
  • هر نوشیدنی که میزبان ارائه می‌دهد را بپذیرید و نوشیدنی که پیشنهاد نشده را درخواست نکنید.
  • مهمان افتخاری مرد در سمت راست میزبان می‌نشیند و مهمان افتخاری زن در سمت راست میزبان.
  • با قرار دادن کارد و چنگال در موقعیت 5:25 ، نشان دهید که غذا خوردن را تمام کرده‌اید.
  • منتظر بمانید تا میزبان شما را به سایر مهمانان معرفی کند.
  • محافظه‌کارانه لباس بپوشید.
  • بلژیکی ها به ظاهر خود افتخار می‌کنند و از شما انتظار دارند که همین کار را انجام دهید.
  • وقت‌شناسی و به موقع حاضر شدن در بلژیک نشان‌دهنده احترام است.
  • منتظر بمانید تا میزبان بگوید که کجا بنشینید.
  • زنان قبل از مردان در صندلیهای خود می‌نشینند.
  • در زمان غذا خوردن ، چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست نگهدارید.
  • صبر کنید تا ببینید میزبان پیش از نوشیدن نوشیدنی خود ، به سلامتی می‌گوید یا نه.
  • هرگز غذا را در بشقاب خود باقی نگذارید ؛ چرا که هم بی ادبانه و هم شخصی اسراف گرید.
  • بلژیکی ها به غذاهای خود افتخار می‌کنند ، لذا تمجید از وعده غذایی صمیمانه خواهد بود.

شناخت آداب و رسوم جوامع مختلف جذاب و مفید است ، مقالات زیر اطلاعات بسیار جالب و به روزی را به شما ارائه خواهند داد.

Culture, Belgian / business

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در تجارت

اگر کار یا سرمایه گذاری در بلژیک را انتخاب کرده باشید ، حتما قرارهای کاری خواهید داشت ؛ لذا لازمست تا از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در تجارت اطلاع داشته باشید ؛ بنابراین:

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در تجارت​
  • وقت شناسی در جلسات کاری بسیار مهم است.
  • در زمان ملاقات ها کارت ویزیت ارائه دهید ؛ کارت ویزیت به زبان انگلیسی قابل قبول است.
  • جلسات اولیه معمولا برای آشنایی و ایجاد اعتماد است.
  • جلسات کاری رسمی هستند و روابط شخصی به دنبال روابط تجاری است.
  • بلژیکی ها به سازش ، مذاکره و عقل سلیم معروف هستند ؛ آن ها به حقایق و ارقام درست احترام می گذارند.
  • بلژیکی‌ها محتاط هستند ، لذا پیش از آن که به دیگران ، چه افراد و چه نمایندگان شرکت ها ، اعتماد کنید ، زمان بگذارید.
  • در طی جلسات کاری کت خود را در نیاورید.
  • بلژیکی ها زبان شناسان خوبی هستند و بسیاری از آن ها به اندازه کافی جهت برگزاری جلسات به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  • بلژیکی ها ظرافت و نکته بینی را به صراحت ترجیح می دهند و بر این باورند که ظرافت بازتابی از هوش است.
  • بلژیکی ها ترجیح می دهند تا ارتباطات منطقی و مبتنی بر عقل باشد.
  • مردم بلژیک اغلب پیش از تصمیم گیری درگیر بحث های طولانی و انتقادی می شوند تا مطمئن شوند که همه گزینه ها را در نظر گرفته اند.
  • مردم بلژیک معتقدند که مشاجره بی ادبانه است.

آداب لباس پوشیدن در جلسات کاری

به عنوان کسی که به فکر ثبت شرکت در بلژیک هستید ، باید علاوه بر آداب تجارت ، با آداب لباس پوشیدن در جلسات کاری در بلژیک نیز آشنا باشید ؛ چرا که بلژیکی ها به ظاهر بسیار اهمیت می دهند ؛ آداب لباس پوشیدن در جلسات کاری شامل نکات زیر خواهد بود:

  • مردان باید کت و شلوارهای تجاری محافظه کارانه با رنگ تیره به همراه پیراهن سفید و کراوات ابریشمی بپوشند.
  • زنان می بایست برای قرارهای کاری کت و شلوارهای تجاری یا لباس های محافظه کارانه انتخاب کنند.
  • مردان فقط باید کفش های بنددار بپوشند ، هرگز از کفش راحتی و هر گونه کفش بدون بند استفاده نکنید ، چون این نوع کفش ها خیلی معمولی هستند.
  • کفش های شیک و حرفه ای بخشی جدایی ناپذیر از یک تصویر حرفه ای می باشد.
آداب هدیه دادن ​

Etiquette of gift giving

آداب هدیه دادن

در صورتی که به خانه یک بلژیکی دعوت شده باشید ، لازم است تا آداب هدیه دادن را رعایت نمایید ؛ لذا برای میزبان گل یا شکلات های مرغوب هدیه ببرید ؛ اما گل داوودی سفید ندهید چرا که نشانه مرگ است ؛ همچنین ، گل ها باید به تعداد فرد داده شوند ، اما نه 13 گل ؛  مشروب یا شراب نیز فقط باید به دوستان نزدیک داده شود و هدایا هنگام دریافت باز می شوند.

هدایای کوچک یا آب نبات برای کودکان مناسب است ؛ دقت کنید که هدایای گران قیمت هدیه ندهید ؛ با متخصصین هلدینگ مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا در مورد کشور بلژیک اطلاعات بیش تری کسب نمایید.

آداب معاشرت در بلژیک

از نکات مهمی که در برخورد با بلژیکی ها باید به آن توجه نمود ، آداب معاشرت در بلژیک است ؛ به طور کلی ، بلژیکی ها هنگام صحبت کردن منطقی ، معقول ، متواضع و رک هستند و نیز بلژیکی ها برابر طلب می باشند ؛ والون ها (کسانی که در منطقه فرانسوی زبان جنوب بلژیک زندگی می کنند) ، نسبت به ساکنان بلژیک – فلاندرز انعطاف پذیرتر و غیر مستقیم تر هستند ؛ در فرهنگ فرانسه – بلژیک ، احساس آزادی بیش تری در مورد ابراز احساسات وجود دارد.

به طور کلی ، در بلژیک دست دادن کوتاه ، نوعی احوالپرسی رایج در بین افرادی است که برای نخستین بار همدیگر را ملاقات می کنند ؛ اما زمانی که به خوبی یکدیگر را بشناسند ، سه بوسه بر روی گونه ممکن است ، جایگزین دست دادن شود ؛ اما مردان هرگز در عوض دست دادن ، مردان دیگر را نمی بوسند ؛ همچنین:

  • در جلسات کاری و اجتماعی با همه حاضران ، مردان ، زنان و کودکان می توانید دست بدهید.
  • در زمان خروج دوباره دست بدهید.
  • بشکن زدن بی ادبانه تلقی می شود.
  • به پشت زدن ممکن است توهین آمیز تلقی شود.
  • دستان خود را در جیب نگذارید ، خمیازه نکشید ، نخارانید و در مکان های عمومی از خلال دندان استفاده نکنید.
  • هرگز نباید پاها را بر روی صندلی یا میز گذاشت.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در مورد ازدواج و خانواده

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در مورد ازدواج و خانواده چگونه است؟ خانواده نقش اصلی را در زندگی بیش تر بلژیکی ها ایفا می کند و تعهد به خانواده اولویت اول فرد است.

یک خانواده متوسط ​​بلژیکی دو فرزند دارد ؛ زوج ها می توانند در یک مراسم مدنی و یا در یک مراسم مذهبی در داخل کلیسا ازدواج کنند ؛ در دهه های گذشته ، جوانان تمایل داشته اند که خیلی دیرتر از نسل های قبلی ازدواج و بچه دار شوند ؛ در همان زمان ، نرخ طلاق به تقریبا یک ازدواج از هر سه ازدواج افزایش یافته بود.

همچنین ، بلژیک جامعه ای برابری طلب است و از زنان انتظار نمی رود در زمان ازدواج نام خود را تغییر دهند ؛ علاوه بر این ، قوانینی در مورد پدر و مادر و همچنین مرخصی زایمان و قوانین منع آزار جنسی در محل کار در کشور بلژیک وجود دارد.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در مورد ازدواج و خانواده​

سوالات پر تکرار  فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک

یک خانواده متوسط ​​بلژیکی دو فرزند دارد ؛ زوج ها می توانند در یک مراسم مدنی و یا در یک مراسم مذهبی در داخل کلیسا ازدواج کنند ؛ در دهه های گذشته ، جوانان تمایل داشته اند که خیلی دیرتر از نسل های قبلی ازدواج و بچه دار شوند.

  • در جلسات کاری و اجتماعی با همه حاضران ، مردان ، زنان و کودکان می توانید دست بدهید.
  • در زمان خروج دوباره دست بدهید.
  • بشکن زدن بی ادبانه تلقی می شود.
  • به پشت زدن ممکن است توهین آمیز تلقی شود.
  • دستان خود را در جیب نگذارید ، خمیازه نکشید ، نخارانید و در مکان های عمومی از خلال دندان استفاده نکنید.
  • هرگز نباید پاها را بر روی صندلی یا میز گذاشت.

در صورتی که به خانه یک بلژیکی دعوت شده باشید ، لازم است تا آداب هدیه دادن را رعایت نمایید ؛ لذا برای میزبان گل یا شکلات های مرغوب هدیه ببرید ؛ اما گل داوودی سفید ندهید چرا که نشانه مرگ است ؛ همچنین ، گل ها باید به تعداد فرد داده شوند ، اما نه 13 گل ؛  مشروب یا شراب نیز فقط باید به دوستان نزدیک داده شود و هدایا هنگام دریافت باز می شوند.

زبانهای اصلی و رسمی مردم بلژیک فرانسوی و هلندی است ؛ البته آلمانی بعنوان سومین زبان ملی بلژیک به رسمیت شناخته شده است.

نان و سیب زمینی از جمله غذاهای سنتی اصلی هستند ؛ البته بیش تر وعده های غذایی شامل گوشت خوک ، مرغ یا گوشت گاو می باشد و غذاهای دریایی در بخش شمالی کشور از محبوبیت برخوردارند.

 فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک به دلیل مهاجرت مهاجرین به این کشور ، تحت‌تاثیر فرهنگ سایر کشورها قرار گرفته است لذا آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم بلژیک در زمان مهاجرت به این کشور ، باعث ارتباطات راحتتر و درک بیشتر خواهد شد ؛ اگر به‌دنبال مشاوره تخصصی درمورد نحوه کار یا تحصیل در کشور بلژیک هستید مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه راهنماییهای مفید به شماست ، همچنین دعوت می کنیم مقاله تحصیل در بلژیک را نیز بخوانید و با برترین دانشگاه ها و رشته های ارائه شده در آن ها هم آشنا شوید.

اگر همچنان در انتخاب مقصد مهاجرتی خود تردید دارید ، مطالعه مقالات زیر کمک شایانی به شما خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه