تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا، به دلیل سطح آموزشی بالا، دانشگاه های برتر، هزینه های تحصیلی مناسب و برنامه های تحصیلی متنوع آرزوی بسیاری از افراد از سراسر جهان می باشد. اسپانیا یکی از مقاصد برتر تحصیلی است و دانشجویان می توانند با تحصیل در این کشور علاوه بر بهرمندی از فرصت های تحصیلی عالی از فرهنگ و تاریخ جذاب این کشور نیز بهرمند شوند.

اسپانیا در سراسر جهان برای آموزش باکیفیت خود شناخته شده و برنامه های تحصیلی متنوع در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی، بازرگانی، پزشکی و… ارائه می دهد. بدین ترتیب شما می تواند با انتخاب این کشور از فرصت های تحصیلی بی شمار آن بهرمند شده و تحصیلات خود را زیر نظر بهترین اساتید فرا بگیرید. 

توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های مهاجرت تحصیلی و اطلاع از بهترین دانشگاه های موجود در این کشور، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه کشور اسپانیا عضوی از منطقه آموزش عالی اروپا یا EHEA است و بدین ترتیب مدرک ارائه شده در دانشگاه های این کشور در سراسر کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده و می توانند فرصت های شغلی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشند. 

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کاری در این کشور، نحوه یافتن شغل و نحوه اخذ ویزای کار را در مقاله کار در اسپانیا مطالعه فرمایید.

نکته : در پایان همین مقاله شما میتوانید سوالات و نظرات خود را درج کرده و پاسخ دقیق مشاوران ما را دریافت کنید ، همچنین با تکمیل فرم درخواست مشاوره شما برای دریافت یک جلسه رایگان تلفنی ثبت نام کرده اید!

فهرست مطالب
تحصیل در اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا

امروزه درک سیستم آموزشی اسپانیا یکی از مهم ترین مراحل برای تحصیل در این کشور می باشد. سیستم آموزشی اسپانیا توسط دولت ملی و دولت های جداگانه در هر یک از 17 منطقه خودمختار اسپانیا پشتیبانی شده و به چهار بخش آموزش نوزادان، ابتدایی، متوسطه و دانشگاه ها تقسیم می شود. بخش ابتدایی و راهنمایی یا متوسطه برای تمامی کودکان 6 تا 16 سال در این کشور اجباری و کاملا رایگان است و تمامی کودکان در این رده سنی باید در مدارس حضور یابند.  

آموزش نوزادان حین تحصیل در اسپانیا در واقع همان مقطع مهد کودک و پیش دبستانی است و کودکان از 3 سالگی تا 6 سالگی و به مدت سه سال می توانند در این مقطع تحصیل کنند. در این بخش کودکان در مورد ارزش های اجتماعی، شخصی و محیطی و همچنین رشد مهارت های جسمی و ذهنی آموزش دیده و تا 4 سالگی خواندن و نوشتن الفبا را فرا می گیرند.

طبق اطلاعات به دست آمده مهد کودک و پیش دبستانی در کشور اسپانیا کاملا اختیاری است و توسط دولت تأمین نمی شود، بدین ترتیب والدین برای این دوره تحصیلی باید خود هزینه های لازم را بپردازند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مقرون به صرفه و بدون آزمون در برترین دانشگاه های جهان تنها با دریافت مشاوره های اصولی و دقیق

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آموزش ابتدایی در اسپانیا

آموزش ابتدایی در اسپانیا در شش سالگی یا نزدیک به شش سالگی آغاز شده و حدودا شش سال به طول می انجامد. آموزش ابتدایی در این کشور به سه چرخه تقسیم شده و اهداف آموزشی آن در سه دوره دو ساله برنامه ریزی می شود. هدف دوره ابتدایی ارائه آموزش های اولیه در زمینه های دانش و همچنین توسعه مهارت های اجتماعی و فردی به دانش آموزان می باشد. در نهایت دانش آموزانی که نتوانسته اند به خوبی یک دوره دو ساله را فرا بگیرند ممکن است مجبور شوند دوباره آن دوره را مطالعه کنند.

دانش آموزان حین تحصیل در اسپانیا و در مقطع ابتدایی موضوعاتی مانند زبان اسپانیایی، ریاضیات یا موضوعاتی مانند زیست شناسی، تاریخ، جغرافیا، دانش عمومی و محلی و آگاهی اجتماعی، فیزیکی را مطالعه می کنند و همچنین در دروسی مانند مذهب، هنر و صنایع دستی و انگلیسی نیز مطالعاتی دارند.

همچنین دانش آموزان در این دوره با تیم هایی از روانشناسان، گفتار درمان ها و جامعه شناسان در تماس خواهند بود و می توانند به خوبی در مورد مشکلات و چالش های خود با این افراد به گفتگو بپردازند. در نهایت پس از اتمام هر دوره دانش آموزان باید امتحانات ترم را با موفقیت پشت سر بگذارند تا صلاحیت لازم برای ورود به مقطع بعدی را داشته باشند.

آموزش ابتدایی در اسپانیا

آموزش متوسطه در اسپانیا

دانش آموزان در 12 سالگی به مدرسه متوسطه رفته و چهار سال باید در این مقطع به تحصیل بپردازند.  سیستم آموزش متوسطه در اسپانیا در واقع از سیستم جامع بریتانیا الگو برداری کرده است و توانایی های مختلف دانش آموزان را به کار می گیرد.

دانش آموزان حین تحصیل مقطع متوسطه می توانند موضوعات مختلفی را فرا گرفته و به عنوان زبان دوم می توانند انگلیسی یا فرانسوی را انتخاب کنند. هدف تحصیل این مقطع تجمیع آموخته های کسب شده در مرحله قبل و همچنین هدایت دانش آموزان به سمت گزینه های مختلف تحصیلی و حرفه ای است و دانش آموزان در این دوره به دید جامع تر از آینده خود دست می یابد.

پس از تحصیل در اسپانیا و در مقطع متوسط دانش آموزان ‌گزینه های مختلفی دارند. برای مثال می توانند مدرسه را ترک کرده و وارد بازار کار شوند، می توانند در دوره های دو ساله آکادمیک به نام باچیلراتو (Bachillerato) و در رشته های هنر، علوم انسانی، طبیعی و علوم بهداشتی و فناوری شرکت کرده یا دوره‌ های آموزشی عملی به نام مدولوس ثبت نام کنند.

آموزش متوسطه در اسپانیا

آموزش عالی در اسپانیا

آموزش عالی در اسپانیا پس از دوره دو ساله باچیلراتو آغاز شده و دانش آموزان پس از اتمام این دوره می توانند در ماه ژوئن در آزمون ورودی عمومی دانشگاه شرکت کرده و بر اساس نتایج این آزمون می توانند به دانشگاه مورد نظرشان وارد شوند.

امروزه دانشجویان و متقاضیان می توانند حین تحصیل در اسپانیا از بین مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا آموزش عالی هنری، آموزش عالی ورزشی و… گزینه مد نظر خود را انتخاب کرده و به تحصیل بپردازند. هدف دوره های تحصیلات تکمیلی در این کشور آماده کردن دانشجویان برای ورود دنیای کار می باشد.

زبان تحصیل در اسپانیا

زبان تحصیل در اسپانیا

زبان تحصیل در اسپانیا، زبان رسمی این کشور، اسپانیایی می باشد و دانش آموزان در این کشور از دوره ابتدایی مهارت های زبان اسپانیایی خود را توسعه می دهند. در پایان دوره ابتدایی دانش آموزان شروع به یادگیری زبان خارجی جدید می کنند که در این مرحله معمولا زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

حین تحصیل در اسپانیا در مقطع ابتدایی دانش آموزان در کنار یادگیری زبان اسپانیایی و انگلیسی یک زبان خارجی جدید مانند فرانسوی یا آلمانی فرا می گیرند. با این حال امروزه برخی مدارس بین المللی در این کشور وجود دارند که از زبان های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی به عنوان زبان تدریس استفاده می کنند اما عموما ورود به این مدارس سخت است و هزینه های آموزشی نیز بالا می باشد.

امروزه بسیاری از دانشگاه های این کشور دوره های مختلفی را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی ارائه می دهند. بدین ترتیب دانشجویان می توانند با توجه به ترجیحات خود یک مورد را انتخاب کرده و تحصیلات خود را به آن زبان انجام دهند. یادگیری زبان اسپانیایی برای تحصیل در این کشور به شما کمک کرده تا به طیف وسیع تری از دوره های آموزشی دست یابید و راحت تر در جامعه پذیرفته شوید.

دانش آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیایی را دارند باید از طریق شرکت در برخی آزمون های زبان و اخذ مدارک زبان معتبر تسلط خود به زبان اسپانیایی را ثابت کنند. از مهم ترین آزمون های زبان می توان به DELE و SIELE اشاره کرد.

اگر به تحصیل در اسپانیا فکر می کنید آگاهی از مطالب زیر بسیار سودمند خواهد بود.

تحصیل در اسپانیا با مدرک دیپلم

تحصیل در اسپانیا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی امکان پذیر است و این دوره حدودا چهار سال به طول انجامیده و دانشجویان می توانند از بین گزینه های تحصیلی متنوع مانند گردشگری، روابط بین ‌الملل، مهندسی، علوم کامپیوتر، تاریخ، هنر، پزشکی و… گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. به طور کل شرایط و الزامات برای ورود به مقطع لیسانس در دانشگاه های مختلف و الزامات تحصیل در اسپانیا در رشته های مختلف متفاوت است اما از مهم ترین شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • گذراندن 12 سال تحصیلات و اخذ مدرک دیپلم از کالج یا دبیرستان معتبر که توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا به رسمیت شناخته شده
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه یا EBAU که با نام selectividad نیز شناخته شده و قبولی در این آزمون
  • اثبات مهارت های زبان انگلیسی یا اسپانیایی

همچنین امروزه برخی دانشگاه های موجود در این کشور برای رشته های برتر به عنوان مرحله ای از پذیرش مصاحبه هایی را برگزار کرده و برخی دانشگاه ها نیز نیاز به آزمون ورودی یا مصاحبه ندارند و تنها از طریق معدل دانشجویان را قبول می کنند. لذا شرایط ورود به مقطع کارشناسی تا حد زیادی به دانشگاه و رشته مد نظر شما بستگی داشته و این شرایط ممکن است برای رشته های پزشکی و پر تقاضا سخت تر باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا

مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا

جمع آوری و ارسال مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا مرحله ای بسیار مهم برای تحصیل در این کشور می باشد. امروزه مدارک لازم در هر مقطع تحصیلی و هر دانشگاه یا مقطع متفاوت است اما ما در ادامه به برخی از مهم ترین مدارک برای تحصیل در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نامه پذیرش از یک مدرسه یا دانشگاه مجاز در اسپانیا با ذکر مدت زمان و هزینه برنامه
  • فرم درخواست ویزای طولانی مدت تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس جدید به اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید و بدون عینک یا سرپوش
  • مدرک اقامت در اسپانیا (قرارداد اجاره، نامه ای از خانواده میزبان شما یا تاییدیه اقامتگاه یا خوابگاه دانشجویی)
  • مدرکی دال بر تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود در طول تحصیل
  • نامه محضری از والدین یا قیم قانونی برای متقاضیان زیر 18 سال
  • گواهی پزشکی رسمی برای اقامت های بیش از شش ماه
  • گواهی سوابق کیفری برای اقامت های بیش از شش ماه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا بیش از 80 دانشگاه عمومی و خصوصی را در خود جای داده که بسیاری از آن ها در سطح بین المللی به شهرت رسیده اند و در رتبه بندی های مختلف، رتبه بالایی به دست آورده اند. این کشور دارای تاریخچه طولانی و غنی از آموزش عالی است که به قرن سیزدهم و زمان تاسیس اولین دانشگاه باز می گردد.

طبق اطلاعات به دست آمده کشور اسپانیا سیستم آموزشی با کیفیت بالا دارد و امروزه بیش از 29 دانشگاه این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی شده اند. این دانشگاه ها هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای داشته و طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف را ارائه می دهند. شما می توانید در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا و رتبه آن ها در جهان و اروپا را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه بارسلونا 27 113
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید 45 150
دانشگاه خودمختار بارسلون 76 216
دانشگاه والنسیا 85 238
دانشگاه گرانادا 107 284
دانشگاه سویا یا سویل 117 311
دانشگاه خودمختار مادرید 124 324
دانشگاه فنی کاتالونیا 136 349
دانشگاه فنی مادرید 144 368
دانشگاه ساراگوسا 150 380

تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

با توجه به امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا این کشور جزو مقاصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی می باشد. امروزه بیشتر دوره های انگلیسی زبان، برای مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند و بدین ترتیب یافتن دوره های تحصیلی برای مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا سخت تر می باشد.

برخی موسسات آموزشی خصوصی نیز در این کشور برنامه های تحصیلی انگلیسی زبانی را ارائه می دهند. اما به طور کلی این دانشگاه ها هزینه های تحصیلی بالاتری دارند و تحصیل در آن ها می تواند برای شما هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. از طرفی باید گفت که امروزه تمامی رشته های موجود در این کشور به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند و بدین جهت دانشجویانی که قصد تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی را دارند از فرصت های تحصیلی محدود تری بهرمند می شوند.

امروزه اکثر برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اسپانیا حداقل به سطح C1 زبان انگلیسی نیاز دارند که سطح پیشرفته می باشد. اما این سطح می تواند در دانشگاه های مختلف و در رشته های متنوع متفاوت باشد. شما برای تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسپانیا باید مهارت های زبانی خود را از طریق ارائه مدارک زبان مانند آیلتس، تافل، کمبریج یا پیرسون نشان دهید.

مدرک زبان نمره لازم
آیلتس 5.5-6.0
تافل 72-94
کمبریج B2

شرط معدل برای تحصیل در اسپانیا

شرط معدل برای تحصیل در اسپانیا با توجه به عوامل مختلف نظیر رشته تحصیلی و مقطع تعیین می شود. جالب است بدانید کشور اسپانیا از سیستم نمره دهی از مقیاس 5 تا 10 استفاده می کند که در آن 5 حداقل نمره قبولی و 10 حداکثر است.

دانشجویانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی رشته های تاپ مانند پزشکی، مهندسی یا حقوق در دانشگاه های اسپانیا را دارند باید حداقل معدل 8 یا بالاتر از 10 (معدل بالای 16) را داشته باشند. از طرفی این معدل برای رشته هایی با محبوبیت کم تر مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی یا آموزش معمولا بالای 5 (معدل 10 به بالا) می باشد. همچنین در این کشور معدل لازم برای اکثر رشته ها، 13 به بالا می باشد.

حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا در مدرک کارشناسی ارشد به برنامه تحصیلی و موسسه آموزشی بستگی دارد شما می توانید در جدول زیر برخی از رشته های تحصیلی به همراه معدل لازم را مشاهده فرمایید.  

رشته تحصیلی معدل GPA (از 4 نمره) معدل بر اساس سیستم اسپانیا (از 10 نمره)
انرژی های تجدیدپذیر 2.5 6.25
تجارت بین المللی 3.0 7.5
مهندسی پزشکی 3.0 7.5
زبان و فرهنگ اسپانیایی 2.8 7

دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در اسپانیا دارند باید حداقل معدل 6.5 یا 7 از 10 را حفظ کنند. این معدل در دانشگاه های مختلف متفاوت است. برای مثال امروزه میزان معدل لازم در دانشگاه بارسلونا 6.5، دانشگاه خودمختار مادرید 7 و در دانشگاه گرانادا 6 از 10 می باشد.

امکان تحصیل رایگان در اسپانیا

امکان تحصیل رایگان در اسپانیا

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه امکان تحصیل رایگان در اسپانیا برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا وجود ندارد و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید هزینه هایی را پرداخت کنند. با این حال امروزه هزینه های تحصیلی دانشگاه های دولتی کشور اسپانیا نسبت به هزینه های تحصیل دانشگاه های خصوصی ارزان تر است و دانشجویان با اخذ پذیرش این دانشگاه ها می توانند بدون صرف هزینه های تحصیلی سنگین تحصیلات خود را انجام دهند.

با این حال دانشجویان علاقمند به تحصیل در اسپانیا ممکن است بتوانند از برخی بورسیه ها یا کمک هزینه های مالی در این کشور استفاده کنند و از این طریق به تحصیل رایگان یا بسیار مقرون به صرفه در این کشور دست پیدا کنند.

در نهایت دانشجویانی که در حال حاضر توانایی پرداخت هزینه دانشگاه های اسپانیا را ندارند، می توانند از طریق دیگر روش های مهاجرتی به این کشور مهاجرت کرده و در نهایت با یافتن شغل و کسب درآمد یکی از دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. توصیه می کنیم برای اطلاع از روش های مختلف مهاجرتی به مقاله مهاجرت به اسپانیا مراجعه فرمایید.

حال ، بیایید مقایسه کنیم وضعیت کشور مجارستان چگونه است ، هزینه زندگی در مجارستان بسیار کمتر از یک شهر معمولی انگلیس یا آمریکای شمالی است.

شرایط تحصیل در اسپانیا را با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنید ؛ انتخاب شما کدام است؟

هزینه های تحصیل در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است با این حال عوامل مختلفی نظیر ملیت دانشجو، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و نوع دانشگاه بر هزینه تحصیل در اسپانیا تاثیر می گذارد. شما می توانید در جدول زیر برخی از مهم ترین دانشگاه ها و هزینه های تحصیلی را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه هزینه مقطع لیسانس هزینه مقطع فوق لیسانس
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید 1000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا 7000 یورو برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا 2700 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا 5100 یورو برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا
مدرسه تجارت اتحادیه اروپا 13500 یورو برای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا 15600 یورو برای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا 1100 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا 2300 یورو برای غیر اتحادیه اروپا 1100 یورو تا 1600 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا از 2600 یورو تا 4200 یورو برای غیر اتحادیه اروپا
دانشگاه بارسلونا از 1000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا از 1100 یورو تا 1600 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا از 4300 یورو تا 6000 یورو برای دانشجویان غیر
دانشگاه گرانادا حدود 1000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا حدود 1000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا
دانشگاه والنسیا از 700 یورو تا 1000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا از 700 یورو تا 3000 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا

دوره های زبان در اسپانیا 2024

چنانچه قصد تحصیل در اسپانیا را دارید اما با زبان های آموزشی موجود در این کشور آشنا نیستید می تواند با شرکت در یک دوره زبان در این کشور مهارت های زبانی خود را بهبود بخشیده و خود را برای تحصیل در بهترین دانشگاه ها آماده کنید. دوره های زبان در اسپانیا راهی عالی برای یادگیری زبان اسپانیایی یا انگلیسی در این کشور می باشد و به شما کمک کرده تا بتوانید در محیطی بین المللی این زبان ها را فرا بگیرید.

بر اساس اطلاعات به دست آمده مدت زمان دوره های زبان در کشور اسپانیا با توجه به نوع موسسه زبان و نوع برنامه تحصیلی متفاوت است. برای مثال شما می توانید در یک دوره فشرده یا دوره استاندارد شرکت کنید و با توجه به سطح زبان فعالی خود روند تحصیل زبان را بگذرانید. این مدارس معمولاً دارای معلمان واجد شرایط، برنامه های منعطف و فعالیت های فرهنگی هستند و از طرفی می توانند شما را با شرایط تحصیلی و زندگی در این کشور آشنا کنند.

امروزه شرکت در دوره های زبان این کشور نیازمند صرف هزینه است و میزان هزینه ها در دوره ها و موسسات مختلف متفاوت می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هر دوره، هزینه ها و الزامات شرکت را در مقاله دوره های زبان در کشور اسپانیا 2024 مطالعه فرمایید.

پخش ویدیو

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم با بهترین تصمیمات مهاجرتی را اتخاذ کرده و سپس در مسیر صحیح آن گام بردارید ، بدون هیچ تبلیغات و بزرگ نمایی اطلاعات صحیح و به روز را در اختیار شما قرار می دهیم و در تلاشیم چالش های مهاجرت را برای شما با شیوه های خلاقانه و کاربردی کاهش دهیم.

یکی از بزرگترین چالش های مهاجرت، خصوصا در مهاجرت تحصیلی داشتن مدرک زبان است ؛ در وبینار ارائه شده در این بخش همکار ما زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرتی با شما در این باره صحبت می کند و راهکارهای مهاجرت تحصیلی بدون معطل شدن برای دریافت مدارک بین المللی زبان را به شما می گوید.

ضمنا شما میتوانید فرم زیر را تکمیل کرده و شرایط مهاجرتی خود را با کمک مشاوران ما بسنجید؛ این سرویس در شرکت رجبی رایگان است ! 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا

در حال حاضر راه ها و روش های مختلفی برای شروع روند تحصیل در اسپانیا وجود دارد و در این راه موسسات و شرکت های مختلفی مشغول به کار هستند که این تنوع گاهاً می تواند موجب سردرگمی متقاضیان شود. موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا در واقع موسساتی هستند که زیر نظر وزارت علوم ایران مشغول به کار هستند و به دانشجویان کمک کرده تا تنها از برخی دانشگاه های اسپانیا که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، پذیرش بگیرند.

در همین بین شرکت های مهاجرتی به دانشجویان کمک کرده تا بدون هیچ گونه محدودیتی در انتخاب دانشگاه، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کوتاه ترین مدت زمان پذیرش دانشگاه را به دست آورند. شرکت های مهاجرتی مانند شرکت مهاجرتی رجبی کاملا قانونی بوده و از بهترین مشاورین برای کار مهاجرت شما استفاده می کنند.

شرکت های مهاجرتی بدون محدودیت به ارائه خدماتی مانند مشاوره حقوقی، درخواست مهاجرت و... پرداخته و از اولین گام مهاجرت تحصیلی تا کسب ویزا با شما همراه خواهند بود و به شما کمک می کنند که رویای مهاجرت خود را به واقعیت تبدیل کنید.

امکان تحصیل رایگان در اسپانیا

با تجارب برخی از کلاینت های ما که هم اکنون در کشورهای اروپایی تحصیل می کنند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

سوالات پر تکرار تحصیل در اسپانیا

امروزه هزینه تحصیل در دانشگاه کمپلوتنسه مادرید در مقطع فوق لیسانس 2700 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 5100 یورو برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا می باشد.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه بارسلونا، دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، دانشگاه خودمختار بارسلون و دانشگاه والنسیا اشاره کرد.

دانشجویانی که قصد ورود به مقطع کارشناسی رشته های تاپ مانند پزشکی، مهندسی یا حقوق در دانشگاه های اسپانیا را دارند باید حداقل معدل 8 یا بالاتر از 10 (معدل بالای 16) را داشته باشند. از طرفی این معدل برای رشته هایی با محبوبیت کم تر مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی یا آموزش معمولا بالای 5 (معدل 10 به بالا) می باشد. همچنین در این کشور معدل میانگین لازم برای اکثر رشته ها معدل 13 به بالا می باشد.

دانش آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیایی را دارند باید از طریق شرکت در برخی آزمون های زبان و اخذ مدارک زبان معتبر تسلط خود به زبان اسپانیایی را ثابت کنند. از مهم ترین آزمون های زبان می توان به DELE و SIELE اشاره کرد.

خیر، امروزه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های اسپانیا وجود ندارد اما دانشجویان علاقمند به تحصیل در اسپانیا ممکن است بتوانند از برخی بورسیه ها یا کمک هزینه های مالی در این کشور استفاده کنند و از این طریق به تحصیل رایگان یا بسیار مقرون به صرفه در این کشور دست پیدا کنند.

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست برای تحصیل در اسپانیا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه های زندگی، هزینه های مهاجرت و دیگر هزینه های موجود در این روند به مقاله جذاب و به روز هزینه زندگی در اسپانیا مراجعه فرمایید.

2 دیدگاه در “تحصیل در اسپانیا

  1. تحصیل در اسپانیا ناشناس گفت:

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد شرط معدل برای تحصیل در کانادا میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. تحصیل در اسپانیا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      کاملا بستگی به رشته و مقطع تحصیلی و همینطور دانشگاه مقصد دارد .اگر سوال تان را دقیق تر مطرح بفرمایید بهتر میتوانیم راهنمایی کنیم .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه