صفر تا صد آزمون YOS ترکیه

صفر تا صد آزمون YOS ترکیه به عنوان یکی از پیش نیازهای اصلی ورود به دانشگاه های کشور ترکیه دانش شما را برای ورود به رشته دلخواهتان می سنجد.

انتخاب کشور ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی برای ایرانیاین در سال های اخیر می تواند دلایل متعددی داشته باشد که نزدیکی و شباهت فرهنگی از جمله دلایل آن است . البته سیستم آموزشی مدرن و به روز به همراه شرایط پذیرش آسان و هزینه های مقرون به صرفه نیز نقش بسیار مهمی دارند . چنانچه شما نیز به دنبال انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی خود هستید در این عنوان با ما همراه باشید تا صفر تا صد آزمون YOS ترکیه را به عنوان یکی از پیش شرط های اصلی برای شما عزیزان شرح دهیم.

مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی همواره در تلاش هستند تا به روزترین اطلاعات را در تمامی حوزه های مربوط به مهاجرت در اختیار شما عزیزان قرار دهند و پیشنهاد می کنیم تا پس از این عنوان حتما مقاله تحصیل در ترکیه را نیز مطالعه کنید تا با سیستم آموزش و تحصیل این کشور هر چه بیشتر آشنا شوید.

جهت شرکت در آزمون YOS ترکیه ابتدا باید دانشگاه موردنظر خود را انتخاب نموده و سپس شرایط ورود را به دقت بررسی کنید . کسب نمره خوب و موردنظر دانشگاه شرط اصلی ورود به رشته دلخواهتان می باشد ، البته تعدادی از دانشگاه ها در ترکیه وجود دارند که دانشجویان خود را از طریق آزمون دیگری به نام SAT انتخاب می کنند.

در این عنوان با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا تمامی قوانین و الزامات آزمون YOS ترکیه را با هم بررسی نماییم.

 

فهرست مطالب
صفر تا صد آزمون YOS ترکیه

در خصوص آزمون YOS به دنبال اطلاعات صحیح و دقیق هستید ، علاوه بر مطالعه مقاله ارائه شده ، ویدئو و پادکستی که روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده است را ببینید و بشنوید ، در مدت زمان دو دقیقه اطلاعات جالب و مفیدی به دست خواهید آورد.

پادکست صفر تا صد آزمون YOS ترکیه​

نمایش ویدیو درباره صفر تا صد آزمون YOS ترکیه

آزمون YÖS یا آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه چیست؟

آزمون YÖS یا آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه که کوتاه شده عبارت (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) می باشد ، یک امتحان ورودی است که برای دانشجویان خارجی که مایل به ثبت نام در موسسات آموزش عالی در ترکیه هستند ، طراحی شده و به دانشجویان این امکان را می دهد که در رشته هایی مانند پزشکی ، حقوق ، روانشناسی ، داروسازی ، مهندسی مکانیک ، معماری و غیره در ترکیه تحصیل کنند . این آزمون در حدود ده سال به صورت یکسان و کشوری برگزار می شد ، اما از سال 2012 هر دانشگاهی می تواند به صورت مستقل این آزمون را برگزار نماید.

آزمون YOS یا آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه فقط برای دانشجویانی که مایل به ثبت نام در دوره های کارشناسی هستند برگزار می شود و توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل به زبان ترکی در دانشگاه های این کشور هستند باید در آن شرکت نمایند . هر دانشگاه با توجه به برنامه تحصیلی ظرفیت خاصی را برای دانشجویان خارجی درنظر گرفته و می توان گفت که سالانه بطور متوسط 9200 متقاضی برای موفقیت در این آزمون با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در بخی از دانشگاه ها می توان به جای آزمون YOS ترکیه در آزمونی به نام SAT  شرکت کرده که نتیجه آن نیز برای ورود به برخی از دانشگاه ها مورد قبول می باشد . با مطالعه عنوان صفر تا صد آزمون SAT ترکیه به تمامی جزویات این آزمون نیز دست خواهید یافت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخ تمام سوالاتتان در مورد آزمون YOS ترکیه را از مشاوران ما بخواهید ؛ شماره خود را درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط شرکت در آزمون YÖS ترکیه

شرایط شرکت در آزمون YOS داشتن شهروندی یک کشور خارجی یا شهروندی کشور ترکیه با تحصیلات دبیرستان است که البته هر دانشگاه می تواند شرایط خاص خود را نیز درنظر بگیرد . علاوه بر این داشته شرایط زیر در تمامی دانشگاه های ترکیه درخواست می شود:

  •  فارغ التحصیل دبیرستان ( دیپلم یا پیش دانشگاهی )
  • آشنایی با زبان ترکی یا انگلیسی
  • پرداخت هزینه آزمون
  • حضور به صورت فیزیکی و یا انلاین سر جلسه آزمون

علاوه بر عوامل اصلی مورد نیاز برای قبولی در هر آزمونی مانند برنامه ریزی ، تمرکز و مطالعه ، قبولی در آزمون YÖS نیز مستلزم داشتن کتاب های مورد نیاز است و همچنین دقت داشته باشید که این آزمون شرایط سنی خاصی برای متقاضیان ندارد.

زبان آزمون YÖS دانشگاه های ترکیه

زبان آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه بستگی به انتخاب شما  هنگام ثبت نام دارد ، اگر می پرسید که زبان آزمون YÖS دانشگاه های ترکیه چیست ؟ باید بگوییم که شما می توانید بین دو زبان ترکی یا انگلیسی هر کدام را که برای شما راحت تر است انتخاب کنید . در تعداد محدودی دانشگاه شاید امکان انتخاب زبان های دیگری همچون آلمان و فرانسوی نیز وجود دارد ، اما خوب است که تمرکز خود را بر روی دو زبان ترکی و یا انگلیسی بگذارید تا از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

اما به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد زبان این آزمون نیست ، زیرا پاسخگویی به سوالاتی مانند ریاضی ، هوش یا هندسه نیاز به دامنه وسیعی از لغات در هیچ زبانی ندارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه کلمات مورد استفاده در سوالات به آن مسلط باشید . انتخاب ربان ترکی می تواند فرصت تحصیل به صورت رایگان را برای شما در دانشگاه های دولتی این کشور فراهم سازد و یا زبان انگلیسی شما را اماده ورود به مراکز آموزشی بین المللی در تمامی کشورها می نماید.

دوره های پیش نیازی وجود دارند که شما با شرکت در آنها می توایند سطح زبان خود را چه در زبان ترکی و چه انگلیسی به حد دلخواه رسانده و واجد شرایط شرکت در آزمون شوید.

سوالات آزمون YÖS چیست؟

سوالات آزمون YÖS چیست؟

 سوالات آزمون YÖS از سه مبحث ریاضی ، هندسه و هوش تشکیل شده است و می تواند از 80 تا 100 سوال متغیر باشد و بخش هندسه را می توان دشوارترین آن دانست و بسیار ترجیح می دهند که به دلیل کم بودن سوالات این بخش از آن بگذرند که البته می تواند دلیلی بر برتر بودن شما از رقبایتان نیز به شمار برود.

آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه خیلی سخت نیست و سوالات آزمون YÖS از منابع از پیش تعیین شده می آید ، پس اگر فکر می کنید قبل از ورود به آزمون آمادگی و علم کافی را دارید و به اندازه کافی به مباحث تسلط دارید ، قطعاً سوالات آزمون YÖS برای شما راحت خواهد بود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که درجه سختی سوالات آزمون YÖS ترکیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است ، به عنوان مثال سوالات دانشگاه استانبول ساده تر از سوالات دانشگاه ازمیر امی باشد . همچنین اعتبار آزمون YÖS برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه تنها یک سال است پس حتما در طول زمان معین شده باید پذیرش دانشگاه خود را بگیرید.

محتوای آزمون را می توان طبق جدول زیر طبقه بندی کرد:

نام درس تعداد سوالات
سوالات هوش در حدود نصف سوالات از 45 تا 55 سوال
سوالات ریاضی از 30 تا 45 سوال ( شامل مباحث ریاضی پایه در دوراه دبیرستان )
سوالات هندسه 5 تا 10 سوال ( شامل اصول اولیه هندسه )
نمره دهی در آزمون یوس چگونه است؟

نمره دهی در آزمون YOS ترکیه

همانگونه که گفته شد نمره دهی در آزمون YOS از 100 می باشد و اکثر دانشگاه ها برای پاسخ نادرست به هر سوال یک چهارم نمره منفی می دهند ، به این معنی که چهار پاسخ نادرست یک امتیاز از کل نمره شما کم می کند .برای ثبت نام در دانشگاه ها نمره کل کسب شده از سه بخش آزمون نباید کمتر از 50 باشد و معمولا نمرات کمتر از 50 پذیرفته نمی شود اما باید توجه کرد که کسب نمره 100 در این آزمون غیرممکن نیست زیرا سوالات به نسبته آسان و قابل پیش بینی است. برای قبولی در بهترین دانشگاه های ترکیه بهتر است هدف خود را کسب نمره بالای 90 قرار دهید ، البته نباید از رقابت شدیدی که در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه استانبول وجود دارد غافل شوید ، زیرا این امر شرایط قبولی را حتی با وجود نمره بالای 90 نیز دشوار می کند ، در برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه ، به دلیل رقابت شدید بین داوطلبان ، عوامل دیگری مانند نمرات دبیرستان یا سایر مدارک تحصیلی و یا حتی سن متقاضی ، نقش مهمی در اخذ پذیرش دانشگاه خواهند داشت.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیازمند اطلاعات دقیق و به روز است و مقالات زیر بهترین ها را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهد:

زمان برگزاری آزمون یوس

همانگونه که گفتیم با توجه به برگزاری این آزمون در هر دانشگاه به صورت جداگانه باید ثبت نام خود را در زمان اعلام شده هر دانشگاه انجام دهید و دقت داشته باشید که می توانید در آزمون یوس چند دانشگاه در صورتی که روز و ساعت آزمون تداخل نداشته باشند ، ثبت نام و شرکت کنید.

زمان عمومی ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه حدودا از بهمن ماه شروع می شود و آزمون هر دانشگاه با توجه به برنامه زمانی مختص خود ، تقریباً از اواسط فروردین تا اوایل خرداد هر سال در بازه زمانی دو ماه برگزار می شود .

برای آگاهی از زمان شروع ثبت نام و زمان برگزاری آزمون باید به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه و یا با کارشناسان ما در موسسه رجبی تماس بگیرید.

پس از ثبت نام نیز باید بدانید که آزمون هر دانشگاه در چه مکانی برگزار می شود که می تواند در پردیس همان دانشگاه و یا در شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا باشد .

زمان برگزاری آزمون یوس

بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون YOS ممکن است به دلایلی فرصت حضور در آزمون را از دست بدهند و تمایل دارند مجددا در آزمون YOS ترکیه شرکت کنند ، از این رو باید بگوییم که این آزمون چندین بار در سال برگزار نمی شود و دقت در زمان برگزاری آزمون بسیار مهم است . هر دانشگاه فقط سالی یک بار آزمون YÖS ورودی دانشگاه های ترکیه را برگزار می کند ، بنابراین اگر امتحان امسال را از دست دادید ، باید منتظر بمانید تا برای سال آینده دوباره درخواست دهید.

با این حال برخی از دانشگاه ‌ها مانند کاپادوکیا ، کارابوک ، باشکنت ، آیدین ، یلدیز تکنیک  با احتمال بسیار پایین ممکن است بیش از یک بار در سال آزمون YÖS را برگزار کنند.

وبینار تحصیل در ترکیه 

در این وبینار که هلدینگ مهاجرتی رجبی آن را ارائه داده ، سپیده یگانه ، کارشناس ارشد مهاجرتی از موسسه رجبی شرایط تحصیل در ترکیه را برای شما خواهد گفت.

این وبینار حدود دو ساعت است و اطلاعات بسیار مفید و به روزی در آن مطرح شده است.

بعد از دیدن وبینار می توانید شماره خود را در باکس زیر درج کرده و با مشاوران ما در خصوص تحصیل در برترین دانشگاه های ترکیه صحبت کنید ؛ مشاوران ما شرایط شما را رایگان بررسی کرده و بهترین پیشنهادات را به شما خواهند داد.

در بخش پایانی مقاله هم می توانید سوالاتتان را بنویسید و پاسخ مشاوران ما را در اسرع وقت دریافت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین راه برای قبولی تضمینی در آزمون YOS چیست؟ کارشناسان ما پاسخ شما را خواهند داد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه ثبت نام در آزمون یوس

از عوامل مهم دیگر در توضیحات صفر تا صد آزمون YOS ترکیه ، هزینه ثبت نام در آزمون یوس است. هزینه های آزمون هر دانشگاه متغیر است و ممکن است برخی دانشگاه ها هزینه بسیار بیشتری نسبت به برخی دیگر برای ثبت نام در آزمون . اخذ کنند . پس قبل از ثبت نام در آزمون دانشگاه انتخابی خود حتما هزینه آزمون را در نظر بگیرید.

هزینه ی آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه بطور میانگین 50 دلار آمریکا می باشد و ثبت نام و پرداخت این هزینه در تاریخ های تعیین شده قبل از آزمون الزامی می باشد . در ادامه به هزینه آزمون یوس ترکیه چند دانشگاه اشاره شده است.

دانشگاه هزینه آزمون
دانشگاه جراح پاشا 500 لیر
دانشگاه 19 مایس سامسون 400 لیر
دانشگاه کارادنیز تکنیک 400 لیر
دانشگاه قاضی آنتپ 300 لیر
مرحله اول ثبت نام در آزمون یوس

مراحل ثبت نام در آزمون یوس

مراحل ثبت نام در آزمون یوس چندان پیچیده نبوده و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی با پیمودن چندین گام به راحتی در این آزمون ثبت نام کنید . تنها کافی است تا ابتدا از مراحل و مدارک موردنیاز به خوبی مطلع باشید تا در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه نشده و زمان را از دست ندهید.

در بسیاری از دانشگاه ها می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید که به یک آدرس ایمیل معتبر نیاز دارید . در گام اول باید فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال کنید که در این فرم باید شهری که می خواهید در آن آزمون دهید را انتخاب کنید . سپس پاسپورت خود را اسکن و در سیستم آپلود کنید تا یک ایمیلی تاییدیه دریافت نمایید.

در مرحله بعد باید هزینه آزمون را با کارت اعتباری و یا حواله بانکی پرداخت نمایید و با دریافت تاییدیه ثبت نام شما موفقیت آمیز خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که باید یک تا دو هفته قبل از آزمون  YOS ترکیه نیز برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایید.

مرحله سوم و چهارم ثبت نام در آزمون یوس

در مرحله سوم و چهارم ثبت نام در آزمون یوس شما می توانید وضعیت ورود خود را در سیستم پیگیری و تغییر تاریخ آزمون YÖS را در سایت بررسی کنید . البته همواره اطلاعات کافی همراه با تمامی جزئیات برای توسط دانشگاه در سایت قرار داده می شود تا متقاضیان از سایر کشورها بتوانند از شرایط دقیق برگزاری آزمون به طور دقیق مطلع شوند.

ایمیل دریافت کارت آزمون نیز برای شما فرستاده می شود که باید آن را پرینت گرفته و روز آزمون حتما همراه داشته باشید . پس از ثبت نام در آزمون در سایت دانشگاه باید از فرم آزمون کپی بگیرید و در روز آزمون آن را همراه خود داشته باشید ، همچنین باید اصل پاسپورت ، مداد ، پاک کن و ساعت را با خود در جلسه آزمون داشته باشید.

دقت داشته باشید که قبل از زمان آغاز  آزمون در محل حضور داشته باشید زیرا با بسته شدن درها دیگر  اجازه ورود نداشته و هزینه پرداختی نیز به شما بازگردانده نخواهد شد . نتایج آزمون نیز  با توجه به دانشگاهی که انتخاب کرده اید در یک زمان بندی مشخص تنها به خود شخص اعلام می شود و در برخی از دانشگاه ها امکان اعتراض به نمره از طریق پرکردن فرم هایی امکان پذیر است.

 

 

مرحله سوم و چهارم ثبت نام در آزمون یوس

دانشگاه های برگزار کننده آزمون YOS ترکیه

چنانچه بخواهیم دانشگاه های ارائه دهنده این آزمون را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه رجب طیب اردوغان
  • دانشگاه مرمره 
  • دانشگاه اولوداگ بورسا
  • دانشگاه اردهان
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه قاضی آنتپ
  • دانشگاه بالیکسیر
  • دانشگاه آدیمان
  • دانشگاه آکدنیز
  • دانشگاه ازمیر
  • دانشگاه بارتین
  • دانشگاه سلیمان دمیرل
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آماسیا
  • دانشگاه کارابوک

دقت داشته باشید که دانشگاه هایی همچون دانشگاه فنی خاورمیانه ، دانشگاه کوک ، دانشگاه بوغازیچی ، دانشگاه یدیتپه ، دانشگاه فنی استانبول ، دانشگاه بیلکنت و دانشگاه سابانچی از طریق این آزمون پذیرش دانشجویان را انجام نمی دهند.

 

در این مقاله با عنوان صفر تا صد آزمون YOS ترکیه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تلاش نمودند تا مهم ترین اطلاعات در این زمینه را به شما عزیزان ارائه دهند . در صورت وجود هرگونه سوال حتما با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و یا شماره خود را برای ما در بخش مشاوره رایگان درج نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم . همچنین مطالعه عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه بسیار به شما کمک می کند تا دریابید که برای ورود به این دو رشته باید در آزمون یوس ترکیه چه نمره ای را کسب کنید.

سوالات پر تکرار آزمون YOS ترکیه

رشته هایی مانند پزشکی ، حقوق ، روانشناسی ، داروسازی ، مهندسی مکانیک ، معماری و غیره در ترکیه 

سوالات هوش ، سوالات ریاضی ، سوالات هندسه که در مجموع شامل 80 یا 100 سوال خواهد بود.

آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه خیلی سخت نیست و سوالات آزمون YÖS از منابع از پیش تعیین شده داده می شود اما بسته به دانشگاه هم متفاوت است و در برخی دانشگاه ها آسان تر هم هست.

شما می توانید بین ترکی یا انگلیسی هر کدام را که برای شما راحت تر است برگزینید و حتی این امکان برای شما در برخی از دانشگاه ها وجود دارد که بتوانید زبان هایی مانند فرانسوی را انتخاب کنید.

آزمون YÖS یک آزمون جهانی نیست که در یک زمان تعیین شده برگزار شود و هر دانشگاه زمان برگزاری آزمون یوس را در زمان خاصی تعیین می کند و هر دانشگاه تنها یک بار در سال این آزمون را برگزار می نماید.

برای ثبت نام در دانشگاه ها نمره کل کسب شده از سه بخش آزمون نباید کمتر از 50 باشد و معمولا نمرات کمتر از 50 پذیرفته نمی شود ، برای قبولی در بهترین دانشگاه های ترکیه بهتر است هدف خود را کسب نمره بالای 90 قرار دهید.

  • دانشگاه جراح پاشا 500 لیر
  • دانشگاه 19 مایس سامسون 400 لیر
  • دانشگاه کارادنیز تکنیک 400 لیر
  • دانشگاه قاضی آنتپ 300 لیر

از طریق شرکت در آزمون YOS ترکیه می توانید به رشته های متعددی وارد شوید که در عناوین زیر به برخی از آنها پرداخته ایم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (75 امتیاز)
منو
خانه