اخذ اقامت با قانون تولد فرزند در استرالیا

اخذ اقامت استرالیا با قانون تولد فرزند در استرالیا

قانون تولد فرزند در استرالیا از اصل خون پیروی می کند و والدین باید دارای اقامت و یا شهروندی این کشور باشند و صرف تولد در خاک این کشور نمی توان به اقامت رسید.

خیر ، جهت دریافت اقامت فرزند تازه متولد شده در صورتی که تنها یکی از والدین دارای اقامت و یا شهروندی باشد ، کافی بوده و فرزند نیز می تواند به اقامت برسد.

طبق قانون تولد فرزند در استرالیا ، چنانچه والدین دارای ویزای این کشور باشند و فرزند آنها متولد شود ، با یک درخواست ویزای فرزند انها نیز صادر می شود و نیازی به بررسی پرونده وجود ندارد.

اصل قانون تولد فرزند در استرالیا

دریافت اقامت کشورهای جهان با توجه به قانون خاک و یا خون مشخص می شود که در کشور هایی که پیرو قانون خون هستند ، تنها کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها تابعیت کشور مورد نظر را دارند ، شهروند آن کشور محسوب می شوند و محل تولد بر شهروندی آن ها تاثیر گذار نیست.

اما در کشورهای پیرو قانون خاک ، هرگاه کودکی در یکی از این کشور ها متولد شود ، به صورت خودکار شهروند آن کشور به شمار می آید . استرالیا از جمله کشورهای پیرو قانون خون است ، یعنی در صورت تولد کودکی در استرالیا اگر حداقل یکی از والدین او شهروند این کشور باشند ، کودک به صورت خودکار شهروند استرالیا محسوب می شود.

تا سال 1986 ، همه کودکانی که در خاک استرالیا متولد می شدند ، به صورت خودکار به عنوان شهروندان استرالیایی شناخته شده و می توانستند از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوند . اما از این سال به بعد و با افزایش تعداد مهاجرین موقت به این کشور ، قانون تولد فرزند در استرالیا تغییر کرد . در واقع می توان گفت که تا سال 1986 استرالیا تابع اصل خاک بود و از این سال به بعد با تغییر قانون مهاجرت ، پیرو اصل خون گردید.

اگر هر دو والدین دارای مجوز اقامت موقت باشند ، فرزند متولد شده از آن ها یک مهاجر موقت خواهد بود و شهروند این کشور محسوب نمی شوند و اگر والدین بعد از مدتی موفق به اخذ اقامت دائم شوند ، کودک نیز تابع والدین خود خواهد شد.

اما اگر والدین این کودک دارای مجوز اقامت دائم در استرالیا باشند و یا حداقل یکی از والدین او دارای اقامت دائم استرالیا باشند ، کودک نیز همانند والدین خود به اقامت دائم می رسد . همچنین اگر یکی از والدین نوزاد ، شهروند استرالیایی باشد و دیگری دارای اقامت موقت یا دائمی باشد ، کودک در بدو تولد به عنوان یک شهروند استرالیایی در نظر گرفته خواهد شد.

در مواردی که والدین کودک دارای مجوز اقامت دائم استرالیا باشند ، والدین کودک باید برای دریافت ویزا اقامت دائم کودک خود درخواست دهند تا کودک بتواند با والدین خود وارد استرالیا شده و در این کشور اقامت داشته باشد.

 

تولد فرزند هنگام اقدام اخذ ویزای مهاجرت به استرالیا

چنانچه هر دو والدین نوزاد موفق به دریافت ویزای کشور استرالیا شده باشند ، به طور قانونی فرزند تازه متولد شده آنها هم همان نوع ویزا را دریافت خواهد کرد . البته نیازی به درخواست ویزا جداگانه از والدین وجود نداشته و تنها کافی است تا یکی از والدین از طریق تماس با سفارت ، یک ویزا را به پاسپورت نوزاد الصاق نماید . 

البته این نوع ویزا همانند ویزای کار و یا ویزای تحصیل در استرالیا موقت و با مدت زمان معین می باشد.

پس از آن در صورتی که والدین اقامت دائم دریافت کنند ، کودک هم ویزای اقامت دائم را دریافت خواهد کرد و اگر کودکی در خارج از استرالیا متولد شود و حداقل یکی از والدین او یک شهروند استرالیایی محسوب شود و این والد به طور قانونی حداقل 2 سال قبل از درخواست تابعیت کودک خود در استرالیا حضور داشته است ، کودک واجد شرایط شهروندی استرالیا می باشد.

اخذ اقامت با قانون تولد فرزند در استرالیا

تاثیر جدایی والدین بر اقامت فرزند متولد شده در استرالیا

چنانچه والدین کودکی که در استرالیا به دنیا آمده است ، در این کشور از یکدیگر جدا شوند ، در صورتی که یکی از والدین دارای اقامت و یا شهروندی استرالیا باشد ، مشکلی برای اقامت فرزند نیز وجود نخواهد داشت ، اما در صورتی که وضعیت اقامت هر دو والدین وی نیز مشخص نباشد ، وضعیت اقامت کودک نیز پیچیده شده و باید همانند والدین خود ویزا را تمدید و یا این کشور را ترک نماید.

 

تولد فرزند با والدین دارای ویزای دانشجویی یا کاری در استرالیا

طبق قانون تولد فرزند در استرالیا  ، کودک همواره وضعیت اقامتی مشابه با والدین خود خواهد داشت و نیازی به درخواست نیست و تنها لازم است در اسرع وقت به اداره مهاجرت استرالیا مراجعه نموده و گواهی تولد و پاسپورت خارجی او را ارائه نمایند ، با این روش ویزا به پاسپورت کودک الصاق خواهد شد و دریافت این نوع ویزا هیچ هزینه ای ندارد.

البته همانگونه که پیش از این بیان گردید اگر والدین موفق به اخذ ویزای اقامت دائم در استرالیا شوند ، کودک نیز تابع والدین خود خواهد بود . در مجموع کودکی که بتواند به مدت  سال در کشور استرالیا اقامت داشته باشد ، واجد شرایط دریافت تابعیت این کشور بوده و می تواند شناسنامه دریافت کرده و از تمامی خدمات دولت این کشور برای شهروندان استفاده کند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همواره در تلاش هستند تا اخرین قوانین در رابطه با قانون تولد فرزند در استرالیا را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهند و در صورتی که به دنبال اطلاع از سایر روش های مهاجرت به استرالیا هستید ، با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

 

 
تولد فرزند با والدین دارای ویزای دانشجویی یا کاری در استرالیا
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *