شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان موضوع بسیار مهمی است که باید حتما به صورت حرفه ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا پزشکان و دندانپزشکان با شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور آشنا شده و بتوانند به بهترین و سریع ترین حالت ممکن مراحل مهاجرت خود را پشت سر گذاشته و به یک شغل مناسب و با درآمدی بالا در آلمان دست پیدا کنند.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا با شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان بهتر آشنا شوید.

از مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان باید به این موضوع اشاره کرد که مدرک شما باید مورد قبول سازمان بهداشت این کشور بوده تا قابلیت معادل سازی و اخذ اجازه کار و طبابت را در این کشور داشته باشد.

همچنین شما باید از تسلط کافی به زبان آلمانی برای ویزیت کردن بیماران و ارتباط با آنان برخوردار باشید که در ادامه به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

همچنین روش های متفاوتی در دسترس شما قرار دارد که می توانید با استفاده از آن ها به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک به آلمان مهاجرت کنید و در آن جا به کار و یا به تحصیل مشغول شوید.

 مهاجرت به آلمان دارای پیچ و خم ها و نکات ریز و درشتی است که با مطالعه این مطلب و سایر مقاله های مربوط در سایت ما می توانید به اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه برسید.

فهرست مطالب
شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

روش های مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

پزشکان و دندانپزشکانی که در حال طبابت در کشورمان هستند به روش های مختلفی قادر به مهاجرت و نقل مکان به آلمان هستند که هریک از روش های در دسترس آنان دارای شرایط خاص و کاملا متفاوتی با یکدیگر است که در ادامه به طور دقیق به هریک از روش های ممکن و در دسترس خواهیم پرداخت.

روش های مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان را در ادامه مقاله معرفی می کنیم.

از طریق روش تحصیلی

یکی از روش های پر طرفدار حال حاضر که بسیار توسط پزشکان و دندانپزشکان کشورمان مورد استقبال واقع می شود ، مهاجرت جهت ادامه تحصیل در این رشته ها و دریافت تخصص از دانشگاه های آلمان است . بدین صورت علاوه بر موفقیت در دریافت مدرک تحصیلی بالاتر ، زمینه یافتن کار و اشتغال در این کشور نیز پس از اتمام تحصیلات بسیار فراهم تر و ساده تر در دسترس قرار می گیرد.

برای این کار باید مدارک و شرایط دانشگاه های این کشور را فراهم کرده و از حداقل سطح زبانی مورد درخواست آنان برخوردار باشید و موفق به معادل سازی مدرک خود در این کشور شوید ، مقاله تخصص های پزشکی در آلمان در این زمینه به شما کمک می کند.

از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان یکی از روش هایی است که پزشکان و دندانپزشکان کشورمان می توانند از طریق آن به این کشور مهاجرت نمایند.

در این روش شما باید به عنوان یک کارآفرین ، شرکت و بیزنسی را راه اندازی نمایید که برای اقتصاد آلمان مناسب ، راه گشا و درآمد زا باشد . توصیه می شود با مراجعه به مطلب فوق از شرایط و قوانین لازم برای این کار مطلع شوید و یا با کارشناسان موسسه رجبی تماس برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شیوه مهاجرتی با توجه به شرایط شما توسط کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

از طریق ویزای کاری

می توان گفت پس از روش تحصیلی ، اقدام از طریق دریافت ویزای کار پر طرفدارترین روش مهاجرت و نقل مکان به آلمان است که مد نظر پزشکان و دندانپزشکان کشورمان قرار گرفته است ، در این روش شما باید مدرک زبان المانی را حداقل در سطح B2 تهیه کرده و با داشتن یک فرصت کاری برای دریافت ویزای کاری اقدام نموده و از این طریق به این کشور مهاجرت کنید.

باید توجه داشته باشید که دریافت ویزای کاری برای پزشکان و دندانپزشکان به دو صورت ویزای کار عادی و بلوکارت آلمان در دسترس است که این دو از لحاظ زمان صدور ویزا و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای دریافت اقامت دائم با یکدیگر تفاوت دارند ، بلوکارت آلمان فقط برای افراد با تحصیلات دانشگاهی و دارای تخصص صادر می شود و باید در حداقل 50 هزار یورو درآمد در شغل مدنظرتان در آلمان به طور سالانه درآمد داشته باشید تا بتوانید بلوکارت را به دست آورید.

چنان چه شما از طریق بلوکارت المان در این کشور به عنوان پزشک و یا دندانپزشک به کار مشغول شوید و مدرک زبان B1 را داشته باشید ، پس از 21 ماه می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید با اینکه با ویزای کار عادی ، شما باید حداقل 5 سال در این کشور شاغل بوده و بیمه خود را پرداخت کرده باشید تا قادر به دریافت اقامت دائم آلمان شوید.

سایر روش های مهاجرتی

علاوه بر روش های بالا که به نوعی با تحصیلات و تخصص پزشکی و دندانپزشکی متقاضی ارتباط مستقیم دارد ، روش های دیگری نیز برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان وجود دارد که نیازمند شرایط خاص دیگری می باشد و پزشک بودن یا نبودن شخص تاثیر بالایی در مهاجرت وی نخواهد داشت.

از جمله این روش ها می توان به مهاجرت از طریق ازدواج ، اقامت از طریق تولد ، مهاجرت از طریق پناهندگی نام برد که به طور مثال روش پناهندگی روشی بسیار پر خطر و بسیار زیان بار است که به هیچ وجه به هیچ شخصی توصیه نمی شود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با این موارد یا روش های خاص دیگر توصیه می کنیم حتما با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و از اطلاعات لازم بهره مند شوید.

همچنین می توانید مقاله مهاجرت آلمان از طریق خرید ملک را نیز مرور کرده و با این شیوه از مهاجرت به کشور آلمان هم آشنا شوید.

معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان در آلمان

معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان در آلمان

معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان در آلمان یکی از مهم ترین اقداماتی است که پزشکان و دندانپزشکان متقاضی کار در این کشور باید آن را به انجام برسانند ، متقاضیان می بایست ابتدا مدرک خود را در استان مدنظرشان معادل سازی کرده و پس از آن با همراه داشتن قرارداد استخدامی و یا کاری از یک بیمارستان یا مرکز درمانی در این کشور برای دریافت مجوز طبابت به سفارت آلمان مراجعه کنند.

این اقدام در نهایت باعث کسب ویزای کار از سوی سفارت این کشور برای کار به عنوان پزشک و یا دندانپزشک در آلمان خواهد شد ، اما در اولین قدم معادل سازی مدرک ، متقاضیان باید یک دوره تخصصی بالینی و یا دوره کلینیکال را در دانشگاه های آلمان پشت سر بگذرانند و سپس بتوانند مراحل معادلسازی را انجام دهند.

یعنی این افراد می بایست در یک دوره آموزشی و به عنوان کارآموز یا دستیار پزشک در آلمان فعالیت کنند و سپس در آزمون ارزیابی دانش پزشکی یا دندان پزشکی شرکت کنند.

در صورتی که افراد در آزمون و در مصاحبه ارزیابی دانش پزشکی و دندانپزشکی که توسط تیمی متخصص از سوی انجمن پزشکان و یا دندانپزشکان انجام می گردد ، مورد تایید واقع شوند و نمره قبولی را به دست آورند ، قادر خواهند بود مدرک خود را معدل سازی کرده و اجازه طبابت در آلمان را به دست خواهند آورد و می توانند در یکی از بیمارستان ها و یا کلینیک درمانی در آلمان استخدام شوند و ویزای کاری خود را دریافت کنند.

مهم ترین شرایط مورد نیاز برای معادل سازی

به طور کلی و خلاصه اگر بخواهیم از مهم ترین شرایط مورد نیاز برای معادل سازی مدرک و اجازه کار پزشکان و دندانپزشکان در آلمان نام ببریم ، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارائه مدرک پزشکی عمومی و یا دندانپزشکی عمومی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • اجازه کار و طبابت در کشور محل تحصیل و اقامت اولیه
  • قبولی و تایید صلاحیت در آزمون و مصاحبه معادل سازی مدرک
  • سلامت جسمی و روحی و عدم پیشینه کیفری
آزمون های مورد نیاز برای کار پزشکان و دندانپزشکان در آلمان

آزمون های مورد نیاز برای پزشکان و دندانپزشکان در آلمان

همانطور که گفتیم برای معادل سازی مدرک پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باید یک دوره تخصصی بالینی و یا دوره کلینیکال را در دانشگاه های آلمان را پشت سر گذاشت و پس از آن در آزمون مربوط به آن شرکت نموده و موفق به قبولی و اخذ نظر مثبت در مصاحبه آن شد ، پس از موفقیت در این دوره ها و آزمون های مربوطه مدرک معادل و قابل ارائه در آلمان را دریافت خواهید کرد.

پس از اتمام این دوره ها دانشجویان در آزمون Fachsprachorufung ( آزمون سنجش زبان تخصصی پزشکی آلمانی ) و Kenntnisprüfung ( آزمون سنجش دانش پزشکی ) شرکت خواهند کرد که قبولی در آن ها مجوز طبابت در این کشور و مدرک معادل پزشکی در آلمان را به ارمغان می آورد ، هزینه آزمون Fachsprachorufung با توجه به استان های مختلف از 350 یورو تا 500 یورو و هزینه آزمون Kenntnisprüfung نیز با توجه به استان های مختلف از 266 یورو تا 1100 متفاوت است.

همچنین توجه داشته باشید که متقاضیان حداکثر دوبار قادر به شرکت درآزمون Kenntnisprüfung می باشند و در صورت مردودی کمیته برگزاری آزمون شرایط متفاوتی را برای گذراندن برخی دوره ها برای متقاضیان در نظر خواهد گرفت.

با هر مدرک دانشگاهی و با هر شیوه ای به آلمان مهاجرت می کنید باید اطلاعات کاملی از این کشور ، زندگی و مردم آن داشته باشید.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان به طور عمومی و به صورت حداقل سطح B2 می باشد و طبق نظر کمیته پزشکی این کشور ، پزشکان خارجی برای ارتباط با بیماران و همچنین برای ارتباط و تبادل نظر با سایر پزشکان باید حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را اخذ کرده باشند.

اما از آن جایی که هر ایالت در آلمان دارای قوانین خاص و جداگانه ای برای خود می باشد ، برخی از ایالات از متقاضیانی که در خواست معادل سازی مدرک خود در آن ایالت و شروع طبابت در آن جا را دارند مدرک C1 زبان آلمانی را هم درخواست کرده و خواهند کرد ، پس لازم است که قبل از اقدام از سطح زبانی مورد نیاز در ایالت مد نظرتان مطلع شوید تا بتوانید مدرکی مناسب را به آنان ارائه نمایید.

البته همانطور که در بالا گفتیم آزمون Fachsprachenprüfung برای سنجش میزان دانش زبان پزشکی آلمانی شفاهی و نوشتاری و تسلط متقاضیان به این زبان اخذ می شود که در حال حاضر اکثر ایالات این آزمون را مورد تایید قرار می دهند و قبولی در آن می تواند کافی باشد ، همچنین برخی از آموزشگاه های زبان در آلمان دوره هایی را برای آماده شدن برای این آزمون ویژه ارائه می دهند که در آن زبان تخصصی پزشکی تدریس شده و شما را با تکنیک های مورد نیاز برای شرکت در این آزمون آشنا می سازد.

شرایط ویزای همراهان برای پزشکان و دندانپزشکان متقاضی کار در آلمان

از آن جایی که برخی از پزشکان و دندانپزشکان کشورمان قصد داشته با خانواده خود به آلمان مهاجرت نمایند ، پس اطلاع از شرایط ویزای همراهان برای پزشکان و دندانپزشکان متقاضی کار در آلمان الزامی است ، در ابتدای این قسمت باید بگوییم که پزشکانی که موفق به اخذ ویزای کار و یا بلوکارت شوند می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به آلمان برده و در آنجا زندگی کنند.

اما این کار نیازمند شرایط خاصی می باشد ، به طور مثال خانواده وی باید از سطح حداقلی از تسلط به زبان آلمانی که برای زندگی در این کشور لازم است برخوردار باشند و یا باید ملکی که برای اقامت در نظر گرفته اند از حداقل اندازه و متراژ مورد تایید آن ایالت برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که اگر شخص از طریق بلوکارت به آلمان مهاجرت کرده باشد خانواده وی نیز همراه او قادر به مهاجرت هستند ، اما در غیر این صورت باید حداقل 3 ماه از اقامت و شروع به کار یا تحصیل وی در این کشور بگذرد تا این اقدام صورت پذیر باشد.

شرایط ویزای همراهان برای پزشکان و دندانپزشکان متقاضی کار در آلمان

اما در قبال این محدودویت ها ، همسر و فرزندان شخص می توانند از خدمات تحصیل رایگان در آلمان بهره ببرند و همچنین همسر پزشک می تواند به صورت تمام وقت در هرشغلی به کار مشغول شود ، توصیه می کنیم برای کسب جزئیات بیشتر و دقیقتر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه رجبی تماس حاصل کرده و از اطلاعات آن بهره مند گردید.

اقامت دائم و تابعیت برای پزشکان و دندان پزشکان در آلمان

دریافت اقامت دائم و تابعیت برای پزشکان و دندان پزشکان در آلمان را باید یکی از مهم ترین دغدغه های افراد متقاضی مهاجرت و کار در آلمان دانست که به نوعی می توان آن را هدف نهایی و قطعی اکثر افراد دانست ، خوشبختانه باید بگوییم پزشکان و دندانپزشکانی که موفق به معادل سازی مدرک و شروع کار در این کشور شده اند ، قادر به دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی و تابعیت خود نیز می باشند که بستگی به شرایط آنان خواهد داشت.

همانطور که گفتیم شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و هرکدام به روشی به این کشور نقل مکان کرده باشند ، باید گفت که پزشکانی که از طریق دریافت بلوکارت موفق به مهاجرت و اخذ مجوز کار و فعالیت در آلمان شده اند ، پس از 2 سال اقامت و کار در این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند.

اما پزشکان و دندانپزشکانی که از طریق دریافت ویرای کار عادی به آلمان مهاجرت نموده و در حال زندگی و کار هستند ، با گذشت 5 سال از زمان اشتغال خود و زندگی در این کشور قادر به دریافت اقامت دائم این کشور می باشند که باید تفاوت مهم و اصلی بلوکارت و ویزای کار عادی را در همین موضوع بدانیم ، همچنین تمام افراد خارجی شاغل در آلمان به طور کلی پس از 8 سال اقامت و زندگی در این کشور می توانند برای شهروندی و تابعیت این کشور درخواست خود را ارسال کنند.

شاید بخواهید اطلاعات کاملی در خصوص شرایط اخذ بلو کارت آلمان به دست آورید ؛ مقاله لینک شده را مطالعه کرده و با ما در تماس باشید.

بازار کار پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

بازار کار پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

همانطور که مستحضر هستید آلمان یکی از اقتصادهای برتر حال حاضر جهان بوده که از میزان نرخ بیکاری پایینی نیز بهره مند می باشد و میزان درآمد و رفاه شهروندان آن نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر و قابل قبول تر است ، یقینا یافتن شغل و کار در چنین جامعه ای برای افراد دارای تخصص و دانش بسیار راحت تر و در دسترس تر از افراد بی سواد و بی تخصص است ، به نوعی این جامعه کمتر نیازمند کارگر است و بیشتر به متخصصین نیاز دارد.

با توجه به این موضوع و همچنین بالا رفتن میانگین سنی در این کشور ، روز به روز بازار کار پزشکی و دندان پزشکی در آلمان بیش تر شده و نیاز به متخصصین حوزه های پزشکی بیش تر حس می شود و طبق پیش بینی ها انتظار می رود که در سال های آتی این کشور نیاز بسیاری به پزشک در زمینه های مختلف پیدا کرده و شروع به جذب آنان از سراسر جهان نماید.

پس با این که حتی همین الان نیز بازار کار و شغل مناسبی برای پزشکان و دندان پزشکان در این کشور وجود دارد ، طی سال های آتی فرصت های شغلی بسیار بیش تری نیز برای متخصصین و فعالان حوزه پزشکی در آلمان فراهم شود ، برای اطلاع از آمار و ارقام مشاغل پزشکی در آلمان و اطلاع از آینده این حوزه در این کشور با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کرده و از اطلاعات به روز آنان استفاده نمایید.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

در این وبینار که توسط زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده شرایط کار و شیوه های اخذ اقامت از  طریق کار در کشور آلمان بررسی و تحلیل شده است ، مدت زمان این وبینار یک ساعت و چهل دقیقه است.

اگر قصد زندگی و کار در کشور آلمان را دارید توصیه می کنیم این وبینار را از دست ندهید!

خوب است بدانید یکی از شیوه های مهاجرتی به آلمان اخذ ویزای جستجوی کار و کاریابی در آلمان است که در مقاله لینک شده به طور مفصل به آن پرداخته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی رایگان شرایط مهاجرت شما با درج نام و شماره تماس فرم تماس شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد پزشکان و دندان پزشکان در آلمان

حرفه پزشکی به طور کلی در آلمان حقوق و درآمد بالایی دارد و پزشکان در طول حرفه خود دستمزد خوبی دریافت می کنند که البته بسته به تجربه حرفه ای و حوزه پزشکی که در آن کار می کنید تفاوت هایی وجود دارد ، اما به طور کلی پزشکان و دندانپزشکان در آلمان از قشر پر درآمد و با جایگاه اجتماعی بالا محسوب می شوند و مورد احترام اکثر اقشار جامعه قرار دارند.

به طور متوسط درآمد پزشکان عمومی در آلمان سالانه 70 هزار یورو و درآمد متخصصین این حوزه 85 هزار یورور تخمین زده می شود که برای دندانپزشکان این رقم بالاتر بوده و سالانه نزدیک به 90 هزار یورو تخمین زده می شود که دندانپزشکانی که در حوزه زیبایی و ارتودنسی فعالیت دارند می توانند حتی تا سالانه 105 هزار یورو نیز درآمد کسب کنند.

البته باید بگوییم که پزشکان و دندانپزشکان خارجی در ابتدای مهاجرت خود یقینا قادر به کسب درآمدهایی کمتر از متوسط جامعه خواهند بود ، اما با گذشت زمان و کسب تجربه و شهرت بیشتر به درآمدهای بالاتری خواهند رسید ، چون میزان تحصیل ، تجربه و شهرت پزشک در آلمان تاثیر بسیاری در میزان درآمد آنان دارد ، به طوری که برخی از پزشکان حاذق در این کشور سالانه تا 300 هزار یورو نیز درآمد کسب می کنند.

یکی از بهترین شیوه های مهاجرت به آلمان تحصیل رشته های علوم پزشکی و سپس کار با مدارک معتبر بدست آمده در این کشور است ؛ دعوت می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را بخوانید.

سوالات پر تکرار شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

برای این کار باید مدارک و شرایط دانشگاه های این کشور را فراهم کرده و از حداقل سطح زبانی مورد درخواست آنان برخوردار باشید و موفق به معادل سازی مدرک خود در این کشور شوید.

در این روش شما باید مدرک زبان المانی را حداقل در سطح B2 تهیه کرده و با داشتن یک فرصت کاری برای دریافت ویزای کاری اقدام نموده و از این طریق به این کشور مهاجرت کنید.

چنان چه شما از طریق بلوکارت المان در این کشور به عنوان پزشک و یا دندانپزشک به کار مشغول شوید و مدرک زبان B1 را داشته باشید ، پس از 21 ماه می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید با اینکه با ویزای کار عادی ، شما باید حداقل 5 سال در این کشور شاغل بوده و بیمه خود را پرداخت کرده باشید تا قادر به دریافت اقامت دائم آلمان شوید.

  • ارائه مدرک پزشکی عمومی و یا دندانپزشکی عمومی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • اجازه کار و طبابت در کشور محل تحصیل و اقامت اولیه
  • قبولی و تایید صلاحیت در آزمون و مصاحبه معادل سازی مدرک
  • سلامت جسمی و روحی و عدم پیشینه کیفری

هزینه آزمون Fachsprachorufung با توجه به استان های مختلف از 350 یورو تا 500 یورو و هزینه آزمون Kenntnisprüfung نیز با توجه به استان های مختلف از 266 یورو تا 1100 متفاوت است.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان به طور عمومی و به صورت حداقل سطح B2 می باشد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در آلمان را بخوانید و با جزئیات کامل تمام هزینه ها هنگام کار و زندگی در این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کدام کشور آسان تر است؟ مقالات زیر با هدف مقایسه ارائه شده است.

34 دیدگاه در “شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان

  1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان شادی گفت:

    باسلام. من ۲۴ سالمه و سال چهارم دندانپزشکی در کشور قبرس هستم . در حال حاضر مدرک آلمانی b1 دارم . میخواستم ببینم امکان داره بعد از فارغ التحصیلی بعد از معدلسازی و گذراندن ازمون برای کار در کشور آلمان اقدام کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله با ارائه مدرک b2 زبان آلمانی و شرکت در دوره و آزمون معادل سازی میتوانید وارد بازار کار کشور آلمان شوید.

      با تشکر از سوال شما

  2. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان رها گفت:

    با سلام و سپاس از مطالب مفیدتون. آیا تفاوتی در مراحل معادلسازی و امتحانات پیروِ آن، برای یک دندانپزشک عمومی فارغ التحصیل از ایران که بواسطه ی ویزای بلوکارت همسرش( و بدون پیش زمینه ی دانش زبان آلمانی) وارد کشور المان شده باشد و بعد از گذشت ۲ سال و دریافت اقامت دایم از طریق همسر توانسته باشد همزمان حداقل مدرک b2 زبان رو کسب کرده باشد و اماده ی استارت پروسه ی معادلسازی شده باشد، تفاوتی ایجاد میشود یا خیر؟؟ منظور ایا داشتن اقامت دایم تاثیر مثبتی برای اسان شدن مراحل میباشد یا خیر؟
    پیشاپیش سپاس از راهنمایتان🙏🍀

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای معادل سازی مدرک تان تاثیر خاصی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  3. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مهناز گفت:

    با سلام.ايا پزشكان عمومي با معدل بالا و مدرك دانشگاه معتبر ايران شانسي براي شروع به كار در يكي از بيمارستانهاي شهرهاي بزرگ و مركزي مثلا مونيخ يا برلين از ابتدا دارند يا حتما بايد از شهرهاي كوچك و بيمارستانهاي فرعي شروع كنند؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از ابتدا در همه مراکز نمیتوانند کار کنند و اولویت با افرادی دیگریست که تجربه بالاتری دارند و یا المانی هستند.
      ولی بعد از کسب تجربه و گذشت زمان میتوانند از مراکز سطح بالاتر هم جاب آفر داشته باشند.

      با تشکر از سوال شما

  4. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان فرزانه گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی سال سه هستم علاوه بر تقویت زبان و بالا بردن معدل میشود به طریقی زودتر به المان مهاجرت کنم ؟؟ مثلا قبل از اتمام دانشگاه در ایران
    و برای معدل اگر بعد از فارق التحصیلی بخواهم اقدام کنم چه معدل چه سال هایی مورد برسی قرار میگیره؟؟ ایا امکان اینکه ریسرچ ها و تحقیقاتم اثر مثبت بگذارد در روند معادل سازی هست؟؟ و اینکه ریسرچ ها چه ویزگی هایی باید داشته باشند؟؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که تمایل داشته باشید قبل از پایان تحصیلات تان به آلمان مهاجرت کنید باید از ابتدا وارد رشته دندانپزشکی بشوید و ممکن است برخی واحد های شما را بپذیرند.
      برای معادل سازی مدرک تان باید در دوره تکمیلی و آزمون های مربوطه شرکت کنید بنابراین پژوهش و تحقیقات شما در زمینه معادل سازی مدرک تان تاثیر چندانی ندارد ولی این موارد باعث افزایش شانس ویزای شما از ایران می شود.

      با تشکر از سوال شما

  5. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان هانیه گفت:

    سلام،من یک خانم دندان پزشک عمومی 52 ساله هستم،با دو فرزند 21 ساله و 18 ساله.از نظر کاری شرایط در کشور آلمان به چه صورته؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای کار در کشور آلمان ابتدا باید مدرک خود را معادل سازی نمایید.
      برای معادل سازی با ارائه مدرک b2 زبان آلمانی از ایران می توانید در دوره های تکمیلی مختص دندانپزشکان در کشور آلمان شرکت کرده و با شرکت در آزمون های مورد نیاز مدرک خود را به تایید کشور آلمان رسانده و در نهایت وارد بازار کار شوید. البته درصد موفقیت شما از لحاظ ویزا شدن نیاز به بررسی های بیشتری دارد. برای افراد بالای 50 سال مهاجرت از طريق ثبت شرکت نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا که از لحاظ سنی معمولا محدودیتی وجود ندارد.
      فرزندان شما از طریق پذیرش و ویزای تحصیلی میتوانند در آلمان یا دیگر کشور ها در کنار شما حضور پیدا کنند.

      با تشکر از سوال شما

  6. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان H H گفت:

    سلام من دندانپزشک هستم و تازه فارغ التحصیل شدم و‌مشغول گذراندن دوره ی طرحم هستم؛ برای معادل سازی مدرک چکار باید بکنم؟! و اینکه اگر پیشنهاد شغلی از کلینکی در آلمان داشته باشم امتیاز مثبتی هست؟!

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما باید به بهانه ی تطبیق مدرک وارد کشور آلمان شوید و پس از گذراندن حدود ۱ سال مدرک شما معادل سازی می شود ، بله در ویزا شدن شما موثر است.

      با تشکر از سوال شما

  7. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان samaneh گفت:

    با سلام . اینجانب 40 سالمه و متخصص داخلی هستم ایا با توجه به سنم امکان مهاجرت کاری به المان را دارم؟ با تشکر

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله.
      برای پروسه کار و همچنین تخصص مجدد باید یه دوره معادلسازی مدرک بگذرانید تا بتونید مجوز کار و یا ادامه تحصیل بدین.

      با تشکر از سوال شما

  8. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان بهاره گفت:

    سلام.برای کار در رشته ی دندان پزشکی اسم آزمون معادل سازیش چی هست؟چن مرحله اس؟و اگه حدنصابو نیاوردیم چقدر باید دوره ببینیم اونجا؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما ابتدا بايد مدارك خود را درسايت مربوطه تركيه قراردهيد و بعد از تاييد شدن در آزمون STS شركت و كنيد و با دريافت مجوز كار وارد بازار كاري شويد.

      با تشکر از سوال شما

  9. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مهدی گفت:

    با سلام من دندانپزشک فارغ التحصيل از دانشگاه بنگلور هندوستان هستم که 20 سال سابقه کاری در ایران را دارم و 51 ساله هستم همچنین قبل از آن دارای مدرک فوق دیپلم دامپزشکی از دانشگاه تهران را گرفتم .پسر عموی من در آلمان درس خوانده و هم اکنون بمدت 25 سال است در آلمان کار دندانپزشکی در کلینیک خصوصی خود انجام میدهد، آیا امکانش هست بتوانم از طریق پسر عموی خودم ویزای کار در آلمان برای دندانپزشکی را بگیرم و یا حداقل با مدرک تکنسین دامپزشکی امکان کار در آلمان وجود دارد؟
    با سپاس

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به پروسه کاری المان باتوجه به اینکه مدرک شما نیاز به معادلسازی دارد و صرفا برای ورود به این پروسه سفارت سن شما رو ارزیابی می کند این گزینه راه همواری نخواهد بود اما اگر بتوانید یه دعوتنامه کاری در حیطه تخصصی خود و مدرک زبان المانی داشته باشید شرایط بهتری خواهید داشت. برای ورود به اروپا اکثرا برای اشخاصی که سن بالاتر از ۵۰ دارن سرمایه گذاری، ثبت شرکت و تمکن مالی قابل اجرا خواهد بود. یکی ازین راهها برای شما ثبت شرکت در لهستان هست یا تمکن مالی اسپانیا هست که راحتتر شما رو به المان خواهد رساند.

      با تشکر از سوال شما

  10. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان nazari گفت:

    باسلام من ۵۴ سال سن دارم متخصص پوست از کشور رومانی وسابقه ۲۶سال کار در ایران دارم امکان اقامت وکار پزشکی در آلمان برای من چگونه است لطفا راهنمایی کنید. باتشکر

  11. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان عارف گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی سال ۴ هستم در طول دوران تحصیل چه کار هایی میتونم انجام بدم برای تسهیل مهاجرت به آلمان؟ لطفا راهنمایی کنید

  12. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان محمدرضاخاسانی گفت:

    من پزشک عمومی با23سال سابقه کار و52 ساله هستم .آیا برای تخصص آلمان میتونم اقدام کنم .
    یا برای کار در آلمان . کدام راحت تراست؟

  13. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان Azadeh گفت:

    سلام خسته نباشيد
    پزشك عمومي ٣٩ ساله هستم ميتونم براي گرفتن تخصص در المان اقدام كنم؟ايا بايد در ابتدا امتحان معادل سازي انجام ميشه يا در پايان ٢ سال تحصيل؟؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور مهاجرت کاری گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله شما میتوانید برای تخصص ورود پیدا کنید. برای پزشکان خارج از اتحادیه اروپا که میخواهند در آلمان ادامه تحصیل بدهند ، دو گزینه وجود دارد ؛ یکی ادامه تحصیل در مقاطع تخصص بالینی در رشته های مختلف و دوم ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته های پایه علوم پزشکی.
      حال شما در مرحله اول گرفتن پذیرش از یک بیمارستان و یا کلینیک، یعنی یک پزشکی که در کشور آلمان مشغول به کار است و اجازه گرفتن دستیار و یا رزیدنت دارد،شما را به عنوان دستیار یا رزیدنت کلینیک منعقد نماید.مرحله دوم گرفتن گرفتن اجازه کار و یا طبابت در آن بیمارستان یا کلینیک است یعنی باید شما به اداره مربوطه در آن ایالت مراجعه کنید و اجازه کار از آن را دریافت کنید و مرحله سوم بعد از گرفتن این دو مدرک مراجعه به اداره ی کاری آن شهری است که می باشد که در آلمان سیستم تخصص علاوه بر تحصیل کار هم است.و اگر بخواهید برای تخصص در مقاطع بالینی ادامه تحصیل بدهید باید مدرک b2 زبان آلمانی داشته باشید و اگر بخواهید در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهید هم میتوانید به زبان آلمانی یا به زبان انگلیسی ادامه بدهید.
      و شما در شروع دوره رزیدنتی یا حداکثر ظرف ۲ سال اول باید در امتحان ارزش مساوی دانش پزشکی شرکت کنید و در صورتیکه قبول شوید مجوز طبابت دائم به شما تعلق میگیرد

      باتشکر از سوال شما

  14. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان ارمان نصری گفت:

    سلام
    من دندانپزشک عمومی فارغ التحصیل از اصفهان با سابقه 18 سال هستم .
    شرایط ورود به حرفه دندانپزشکی در المان به چه صورتی هست ؟

  15. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان سولماز الوفی گفت:

    سلام من متخصص داخلی فارغ التحصیل دانشگاه تبریز هستم ۲ سال سابقه ی کار دارم.امکان دریافت ویزای کار یا تحصیل در المان برای من وجود داره ؟؟

  16. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان آرش گفت:

    سلام دنداپزشک 38 ساله مرد هستم 11 سال سابقه کار و مطب داری در تهران دارم زبان المانی در حد A2 دارم مسلط به انگلیسی هستم . چندین سرتیفیکیت و مسترشیپ بین المللی در زمینه ایمپلنت و ارتودنسی دارم و در حال گزراندن دوره مسترشیپ ایمپلنت در دانشکده دندانپزشکی شهر بن آلمان هستم و ویزای مولتی دارم. قصد مهاجرت کاری به آلمان رادارم.
    لطفا بنده را راهنمایی فرمایید
    سپاسگزارم

  17. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان رضا جباری گفت:

    با سلام اینجانب 37 ساله فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه سنترو اسکولار فیلیپین دارای شماره نظام پزشکی از ایران و سابقه کاری 1/5 ساله درخواست ویزای تحصیلی برای تخصص دندانپزشکی در دانشگاه دولتی آلمان و اجازه کار در درمانگاه آلمان حین تحصیل با حقوق می باشم. با توجه به شرایطم آیا امکان پذیر است؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان مشاور مهاجرت کاری گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله شما می توانید در کشور آلمان ویزای تحصیلی بگیرید فقط نیازمند شرکت کردن در یک آزمون معادل سازی هستید تا تعیین سطح شوید و بعد از تحصیل می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (7 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه