معرفی شهرهای کشور ایرلند

معرفی شهرهای کشور ایرلند می تواند شما را به یک شناخت مناسب و کامل از یکی از کشورهای زیبا و بسیار دیدنی اروپایی برساند ؛ تا در صورت نیاز به سفر و یه مهاجرت به آن با سردرگمی مواجه نشوید و یک پیش زمینه و شناختی نسبی از مقصد خود داشته باشید.

این مطلب با تلاش مشاورین متخصص و باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) برای معرفی شهرهای کشور ایرلند به شما عزیزان تهیه شده است.

کشور ایرلند یکی از زیباترین کشورهای جهان شناخته می شود که در کنار زندگی خوب و رفاه قابل قبولی که در آن برای ساکنین وجود دارد به یک هدف قوی جهت مهاجرت و نقل مکان مهاجران از سراسر دنیا مبدل شده است ؛ علاوه بر این تمامی مناطق این کشور را می توان به عنوان یک مقصد توریستی در نظر گرفت که گردشگران بسیاری هر ساله برای دیدن کردن از آن به این کشور سفر می نمایند.

به همین خاطر معرفی شهرهای کشور ایرلند می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شده و با توجه به امکانات و شرایط هرکدام پیش از سفر برنامه سفر یا جابه جایی خود را بر اساس شناختی که پیدا کرده اید ؛ طرح ریزی نمایید ، برای تکمیل اطلاعات خود توصیه می شود مقاله مهاجرت به ایرلند را هم در سایت ما مطالعه نمایید ، در ادامه به معرفی مهم ترین شهرهای این کشور می پردازیم.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور ایرلند

جمعیت شهرهای مهم ایرلند

شهر جمعیت در آخرین آمار
دوبلین 1,173,179
کورک 208,669
لیمریک 94,192
گالوی 79,934
واترفورد 53,504
اسوردس 39,248
داندارک 39,004
بری 32,600

دوبلین پایتخت ایرلند

دوبلین پایتخت ایرلند و بزرگترین شهر این کشور معرفی می شود که در خلیجی در دهانه رودخانه لیفی ، در استان لینستر واقع شده است و در جنوب با کوه‌های دوبلین بخشی از رشته کوه‌های ویکلو ، هم مرز می باشد ، در سرشماری سال 2016 جمعیت آن بیش از یک یلیون و صد هزار نفر بوده است در حالی که جمعیت شهرستان دوبلین به طور کلی نزدیک به یک میلیون چهارصد هزار نفر اعلام شده است.

دوبلین مرکز آموزش ، هنر و فرهنگ ، مدیریت و صنعت ایرلند شناخته می شود و از سال 2018 این شهر توسط شبکه تحقیقاتی جهانی شدن و شهرهای جهان (GaWC) به عنوان یک شهر جهانی با رتبه بندی «آلفا منهای» که آن را به عنوان یکی از سی شهر برتر جهان قرار می دهد ، قرار گرفته است.

ایرلند یک جمعیت بسیار جوان دارد و به عنوان یکی از جوان ترین شهرهای جهان نیز شناخته می شود ؛ زیرا سن نیمی از ساکنین آن زیر 25 سال می باشد ؛ این شهر به دلیل در اختیار داشتن نیروی کار جوان ، ماهر و تحصیل کرده می تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای کار در ایرلند در نظر گرفته شود ، حتما مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید تا با مزایای مهاجرت کاری به این کشور آشنا شوید و فرصت های شغلی این کشور را بهتر بشناسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بر طرف کردن ابهامات مهاجرتی با دریافت مشاوره های رایگان شرکت بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کورک شهر هنر و موسیقی

کورک شهر هنر و موسیقی که به زبان ایرلندی به معنای مرداب می باشد ؛ دومین شهر بزرگ ایرلند و سومین شهر بزرگ از نظر جمعیت در جزیره ایرلند شناخته می شود ، این شهر در جنوب غربی ایرلند و در استان مونستر واقع شده است که پس از گسترش محدوده شهر در سال 2020 جمعیت آن به بیش از 225 هزار نفر رسید.

مرکز شهر جزیره‌ای است که بین دو کانال رودخانه لی واقع شده است که در انتهای شرقی مرکز شهر به پایین دست می‌رسند ، جایی که اسکله ها در امتداد رودخانه به سمت لاف ماهون و بندر کورک ، یکی از بزرگترین بندرهای طبیعی در جهان در جریان هستند ؛ کورک که در اصل یک شهرک رهبانی بوده است ، توسط مهاجمان وایکینگ در حدود سال 915 گسترش پیدا کرده است.

در ادامه معرفی شهرهای کشور ایرلند بگوییم که گاهی اوقات از شهر کورک به عنوان «پایتخت واقعی» نیز یاد می کنند که اشاره ای به مخالفت آن با پیمان انگلیس و ایرلند در جنگ داخلی ایرلند دارد.

کورک شهر هنر و موسیقی

گالوی پایتخت فرهنگی اروپا

در ادامه مقاله معرفی شهرهای کشور ایرلند به سراغ شهر گالوی پایتخت فرهنگی اروپا می رویم ، شهری در غرب ایرلند که در استان کانچتواقع شده است ، این شهر بر روی رودخانه کوریب بین لاف کوریب و خلیج گالوی قرار دارد و ششمین شهر پرجمعیت جزیره ایرلند و چهارمین شهر پرجمعیت در جمهوری ایرلند شناخته می شود که بر اساس سرشماری سال 2022 نزدیک به 84 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

گالوی که در نزدیکی یک سکونتگاه قدیمی قرار دارد و حول استحکاماتی که توسط پادشاه کوناخت در سال 1124 ساخته شده است ؛ رشد کرده است ، منشور شهرداری در سال 1484 به شهروندان شهری که در آن زمان با دیوار محصور شده بود ، اجازه داد تا شورایی و شهرداری تشکیل دهند.

گالوی دارای یک اقتصاد محلی قوی با بخش های تجاری مکمل از جمله صنعت تولید ، گردشگری ، خرده فروشی و توزیع ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی و خدماتی است که حوزه هایی از قبیل حوزه مالی ، ساخت و ساز ، فرهنگی و حرفه ای را شامل می شود ؛ در سال 2018 گالوی به عنوان منطقه غذایی اروپا انتخاب شد ؛ همچنین این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برای سال 2020 در کنار ریجکای کرواسی معرفی شد.

کینسیل پایتخت لذیذ ایرلند

کینسیل پایتخت لذیذ ایرلند

کینسیل شهری تاریخی در ایرلند شناخته می شود که چهارمین شهر در لیست معرفی شهرهای کشور ایرلند می باشد ؛ کینسیل پایتخت لذیذ ایرلند نه تنها یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای ایرلند است ، بلکه به دلیل تعداد و کیفیت غذاخوری های معروفش در سطح بین المللی نیز شهرت دارد که از آن به عنوان «کینسیل پایتخت لذیذ ایرلند» نام برده شده است.

کینسیل در اصل یک بندر ماهیگیری قرون وسطایی می باشد که به دلیل زیبایی و تاریخ غنی خود بسیار افسانه ای شده است ، این شهر که اخیرا توسط Conde Nast به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایرلند مورد استقبال قرار گرفته است ، به طور مداوم در جایگاه های شناخته شده تری در جهان قرار می گیرد.

 دسترسی این شهر به آب ، آن را به یک مرکز محبوب فعالیت های دریایی و ماهی‌گیری در اعماق دریا ، غواصی ، کرایه قایق ، کایاک سواری ، کوهنوردی و شنا در دریا تبدیل می‌کند که برای ماجراجویان در تمام سنین جذاب است ، این شهر دارای فرصت های شغلی بسیار بالایی بعد از دوبلین پایتخت کشور می باشد و مهاجران پس از پایتخت اکثرا کینسیل را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می نمایند.

کیلارنی شهری توریستی

از دیگر شهرهایی که در مقاله معرفی شهرهای کشور ایرلند در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد ؛ کیلارنی شهری توریستی در جنوب غربی ایرلند است که بخشی از پارک ملی کلیلارین می باشد ، کیلارنی شهری در شهرستان کری و در ساحل شمال شرقی لاف لین و محل کلیسای جامع سنت مری می باشد.

از دیدنی های این شهر می توان به قلعه راس ، خانه و صومعه ماکراس ، مک گیلی کودی ریکس ، کوه بنفش ، کوه منگرتون ، کوه پاپس ، شکاف دانلو و آبشار تورک میراث طبیعی ، تاریخ و موقعیت آن در حلقه کر اشاره کرد ؛ این آثار دیدنی کیلارنی را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است ؛ میراث فرهنگی ، طبیعت زیبا و غیره باعث شده که این شهر در لیست سفر گردشگرهای جهان قرار بگیرد و صنعت گردشگری ، بزرگترین منبع درآمد این شهر لقب بگیرد.

کیلارنی در سال 2007 جایزه بهترین شهر نگهداری شده را در یک مسابقه فرامرزی که به طور مشترک توسط وزارت محیط زیست و شورای رفاه ایرلند شمالی برگزار شد ، را برنده شد ؛ همچنین در سال 2011 این شهر به عنوان مرتب ترین شهر ایرلند و تمیزترین شهر کشور توسط تجارت ایرلندی در برابر زباله انتخاب شد.

با چهره های متفاوتی از ایرلند در مقالات زیر آشنا شوید و اطلاعات خود را به روز کنید.

کیلکنی شهر تاریخی

در ادامه معرفی شهرهای کشور ایرلند ، کیلکنی شهر تاریخی این کشور را خواهید شناخت ؛ کیلکنی خانه یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی ایرلند یعنی قلعه کیلکنی متعلق به قرن دوازدهم است ؛ شما با دیدن از این مکان به گذشته برخواهید گشت و قرون وسطایی ایرلند را کاوش خواهید نمود ، این یک مسیر اکتشافی بسیار هیجان انگیز است که از شهر کیلکنی می گذرد.

این شهر مملو از میراث و تاریخ پر جنب و جوش است ، بنابراین داستان های زیادی برای کشف در کیلکنی وجود دارد ، کیلکنی یکی از شهرهای میهن پرست ایرلند است ، جواهری در قلب شرق ایرلند باستان ، این شهر محل برگزاری جشنواره های مشهور جهانی ، غذاخوری های برنده جوایز و مهمان نوازی درجه یک در هتل‌ها ، B&B و اقامتگاه های خودگردان است.

در این شهر رویدادهای سالانه دیگری همچون جشنواره هنرهای کیلکنی ، جشنواره کمدی گربه خنده و موسیقی و جشنواره ریشه های کیلکنی نیز برگزار می شود که گردشگران بسیاری به خود جذب می کند ، کیلکنی با یک بنیاد کلیسایی در اوایل قرن ششم در پادشاهی اوسوری آغاز شدو پس از تهاجم نورمن‌ها به ایرلند ، قلعه کیلکنی و مجموعه‌ای از دیوارها برای محافظت از سارقان شهری ساخته شد که تبدیل به یک شهر تجاری نورمن شد ؛ این شهر یک مرکز آبجوسازی از اواخر قرن هفدهم بود و هنوز هم تعدادی آبجوسازی در آن نگهداری می‌شود.

کیلکنی شهر تاریخی

واترفورد شهری از اسکاندیناوی

واترفورد شهری از اسکاندیناوی قدیم به معنای «فرهنگ در جنوب آبفورد» ، در استان مونستر ایرلند واقع شده است ؛ این شهر قدیمی ترین و پنجمین شهر پرجمعیت جمهوری ایرلند و نهمین سکونتگاه پرجمعیت در جزیره ایرلند محسوب می شود ؛ که بر اساس سرشماری سال 2022 ، بیش از 60 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و جمعیت کلان شهری آن نزدیک به 90 هزار نفر است.

امروزه ، واترفورد به خاطر کریستال واترفورد ، میراث صنعت شیشه سازی سابق شهر شهرت بسیاری دارد ، شیشه یا کریستال از سال 1783 تا اوایل سال 2009 در این شهر تولید می شد و یک صنعت بسیاری بزرگ این شهر و کشور ایرلند محسوب می گردید ؛ علاوه بر این امروز موزه شهر نیز دارای شهرت بسیاری بالایی است و در آن آثاری مربوط به دوره 1700 میلادی قرار گرفته که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

گلنگاریف دره خشن ایرلند

گلنگاریف دره خشن ایرلند

این بخش از معرفی شهرهای کشور ایرلند مربوط به گلنگاریف دره خشن ایرلند می باشد ؛ معنای اسم گلنگاریف در زبان باستانی ایرلندی به معنای دره خشن یا دره ناهموار می باشد که یقینا با توجه به شرایط اقلیمی شهر بر روی اسم آن قرار گرفته است ، این شهر دارای مناظر و طبیعتی بسیار ناب و دیدنی است که همین باعث جذب توریست های بسیاری به منطقه شده است ، گلنگاریف به طور اجمالی در سطح بین المللی به عنوان یک مکان گردشگری شناخته می شود ، که می توان گفت تعداد گردشگران حاضر در آن گاها با جمعیت شهر برابری می کند ؛ این شهر در قسمت شمالی خلیج گلنگاریف ، منطقه کوچکتری از خلیج بانتری قرار دارد ، این شهر در 20 کیلومتری غرب بانتری و 30 کیلومتری شرق کسلونبری قرار دارد و یک نقطه توقف مشترک در امتداد مسیرهای اطراف منطقه است.

شاید بخواهید دوران بازنشستگی خود را در کشوری زیبا ، آرام و امن بگذرانید و یا تمکن مالی شما در حدی باشد که نیاز به کار زیاد نداشته باشید ، در این صورت ایرلند می تواند گزینه ای مناسب باشد ، در وبینار ارائه شده شما را با سایر مقاصد مهاجرتی اروپا آشنا می کنیم.

این وبینار با مدت زمان یک و نیم ساعت و توسط سارا جم نژاد در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه و ارائه شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره مهاجرتی از خبره ترین کارشناسان هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معرفی شهرهای کشور ایرلند

  • دوبلین
  • کورک
  • لیمریک
  • گالوی
  • واترفورد

دوبلین پایتخت ایرلند و بزرگترین شهر این کشور معرفی می شود که در خلیجی در دهانه رودخانه لیفی ، در استان لینستر واقع شده است و در جنوب با کوه‌های دوبلین بخشی از رشته کوه‌های ویکلو ، هم مرز می باشد ، در سرشماری سال 2016 جمعیت آن بیش از یک یلیون و صد هزار نفر بوده است در حالی که جمعیت شهرستان دوبلین به طور کلی نزدیک به یک میلیون چهارصد هزار نفر اعلام شده است.

کورک شهر هنر و موسیقی که به زبان ایرلندی به معنای مرداب می باشد ؛ دومین شهر بزرگ ایرلند و سومین شهر بزرگ از نظر جمعیت در جزیره ایرلند شناخته می شود ، این شهر در جنوب غربی ایرلند و در استان مونستر واقع شده است که پس از گسترش محدوده شهر در سال 2020 جمعیت آن به بیش از 225 هزار نفر رسید.

شهری در غرب ایرلند که در استان کانچتواقع شده است ، این شهر بر روی رودخانه کوریب بین لاف کوریب و خلیج گالوی قرار دارد و ششمین شهر پرجمعیت جزیره ایرلند و چهارمین شهر پرجمعیت در جمهوری ایرلند شناخته می شود.

از دیدنی های این شهر می توان به قلعه راس ، خانه و صومعه ماکراس ، مک گیلی کودی ریکس ، کوه بنفش ، کوه منگرتون ، کوه پاپس ، شکاف دانلو و آبشار تورک میراث طبیعی ، تاریخ و موقعیت آن در حلقه کر اشاره کرد.

این مطلب جهت معرفی شهرهای کشور ایرلند توسط مشاورین خبره شرکت مهاجرتی رجبی برای شما تهیه شده تا بتوانید ایرلند را بهتر بشناسید ؛ اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نموده و از اطلاعات آنان استفاده نمایید ؛ ضمنا مقاله تحصیل در ایرلند نیز برای علاقمندانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های ایرلند هستند تهیه شده و در سایت موسسه قرار گرفته است.

شهرهای جذاب برخی از کشور ها را در مقالات زیر معرفی کرده ایم ؛ اطلاعاتی مفید و به روز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه