خط و زبان مردم اسلواکی

خط و زبان مردم اسلواکی یکی از موارد مهم برای مهاجرت است ، لازم است پیش از مهاجرت به این کشور با زبان و خط این کشور آشنا شوید.

اگر قصد دارید در کشور اسلواکی زندگی کنید و به تحصیل در این کشور بپردازید تا پایان این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید ، همچنین اگر می خواهید تمامی اطلاعات کامل در مورد تحصیل در این کشور را به دست آورید همین حالا به مقاله تحصیل در اسلواکی مراجعه کنید.

اسلواکی  Slovenčina، زبان کشور اسلواکی است که نزدیک به زبان های چک ، لهستانی و سوربی آلمان شرقی می باشد ، اسلواکی با الفبای رومی (لاتین) نوشته می شود ، اگرچه رگه هایی از زبان اسلواکی در اسناد لاتین قرن 11-15 و در چک قرن 14-16 وجود دارد.

با این حال ، این زبان در آن زمان به عنوان یک زبان ادبی و نوشتاری پذیرفته نشد ، تا اینکه گروهی به رهبری پروتستان L’udovít Štúr (1815-1856)  شروع به نوشتن به گویش های مرکزی اسلواکی کردند ، زبان این نوشته ها ، همانطور که مارتین هاتالا در دستور زبان خود در سال 1852 اصلاح و مدون کرد ، به سرعت مورد تایید قرار گرفت و به عنوان استاندارد پذیرفته شد.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم اسلواکی

خط و زبان مردم اسلواکی چیست؟‌در این بخش از مقاله ویدئو و پادکستی برای پاسخ به این سوال ارائه شده ، روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این خصوص با شما صحبت می کند ، مدت زمان ویدئو و پادکست یک و نیم دقیق است.   

پادکست خط و زبان مردم اسلواکی

نمایش ویدیو درباره خط و زبان مردم اسلواکی

گویش های زبان اسلواکی

سه گروه اصلی گویش در خط و زبان مردم اسلواکی وجود دارد که شامل شرقی ، مرکزی و غربی می شوند ، لهجه‌ های غربی اسلواکی به لهجه ‌های موراویایی زبان چک نزدیک هستند ، به جز گویش ‌های افراطی اسلواکی شرقی و لهجه چک بوهمی ، همه لهجه ‌های اسلواکی و چک قابل درک متقابل هستند، و افراد با یادگیری یک زبان قادر به درک زبان و گویش دیگر است زیرا مرزهای زبانی دقیقی وجود ندارد.

به طور کلی ، گویش های زبان اسلواکی از نظر آوایی محافظه کارتر بوده است ، در حالی که چک از قرن چهاردهم دستخوش تغییرات گسترده ای شده است ، بنابراین اسلواکی هجای طولانی l و r و یک سری دوفتونگ را حفظ کرده است ، اسلواکی صدای متمایز sibilant ř چک را ایجاد نکرد.

گویش‌ های اسلواکی شرقی بیشترین میزان درک متقابل را با لهستانی در بین همه گویش ‌های اسلواکی دارند و پس از آن Rusyn قرار دارد ، اما هر دو اسلواکی شرقی و Rusyn فاقد اصطلاحات فنی و کلیدی مشترکی هستند ، زبان لهستانی و سوربی نیز به طور قابل توجهی با چک و اسلواکی در برخی کلمات کلیدی متفاوت است ، اما گفتارهای عادی و نرمال به راحتی قابل درک است.

تا حدی درک متقابل در زبان روسی ، اوکراینی و حتی روسی (به این ترتیب) اتفاق می افتد ، اگرچه املای آنها بر اساس خط سیریلیک است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با خط و زبان کشور مقصد و راه های یادگیری آن با همفکری مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

الفبای زبان اسلواکی

همانطور که می دانید مهم ترین بخش یک زبان الفبای آن است ، الفبای زبان اسلواکی از 46 حرف تشکیل شده است ، جالب است بدانید این زبان دارای طولانی ترین الفبا در میان زبان های اروپایی است.

حرف تفلظ حرف تلفظ حرف تلفظ حرف تلفظ حرف تلفظ
a a á a: ä æ، ɛ b b c ts͡
č t͡ʃ d ď ɟ، dz dz͡ d͡ʒ
e ɛ é ɛ: f f g g h ɦ
ch x i ɪ í i: j j k k
l l، l̩ ĺ l̩: ľ lʲ ʎ، m m n n
ň ɲ، nʲ o ɔ ó ɔ: ô u̯o p p
q kv r r، r̩ ŕ r̩: s s š ʃ
t t ť c، tʲ u u ú u: v v
w v x ks y ɪ ý i: z z
ž ʒ

خط نوشتاری زبان اسلواکی

 اولین تلاش های شناخته شده برای افزایش استفاده از اسلواکی نوشتاری ، زمانی که روم کاتولیک های متمرکز در دانشگاه ترناوا سعی کردند اسلواکی را برای استفاده در سرودهای خود و سایر کتاب های کلیسا معرفی کنند در قرن 17 و 18 انجام شد.

اصل اولیه خط نوشتاری زبان اسلواکی اصل واجی است ، اصل ثانویه اصل مورفولوژیکی است: فرم هایی که از یک ساقه مشتق شده اند به یک شکل نوشته می شوند حتی اگر متفاوت تلفظ شوند ، اصل ثالثی ، اصل ریشه ‌شناسی است که در استفاده از i بعد از صامت‌ های خاص و از y بعد از سایر صامت ‌ها دیده می ‌شود،  اگرچه i و y معمولاً به یک شکل تلفظ می ‌شوند.

در نهایت ، اصل گرامری در خط و زبان مردم اسلواکی که به ندرت اعمال می‌شود ، زمانی وجود دارد که برای مثال ، شکل اصلی مفرد و شکل جمع صفت‌ های مذکر به‌طور متفاوت نوشته می‌شوند ، بدون اینکه در تلفظ تفاوتی نداشته باشند چنین املاهایی اغلب دارای تفاوت ‌هایی در تلفظ هستند که در زبان پروتو-اسلاوی وجود داشت.

بیشتر کلمات در خط و زبان مردم اسلواکی قرضی از زبان های خارجی هستند ، بنام‌های شخصی و جغرافیایی از زبان ‌های دیگر که از الفبای لاتین استفاده می‌کنند گرفته شده است.

زبان های خارجی رایج در اسلواکی

هر چند خط و زبان مردم اسلواکی اسلواکی است و متعلق به زیرگروه اسلاوی غربی از خانواده زبان های هند و اروپایی است و از خط رومی استفاده می کند و اکثریت جمعیت جمهوری اسلواکی (78.6%) به عنوان زبان مادری خود به زبان اسلواکی صحبت می کنند اما علاوه بر این زبان ، زبان های دیگری در این کشور استفاده می شود.

دومین زبان مادری در خط و زبان مردم اسلواکی که حدود 9.4٪ در اسلواکی صحبت می شود،  مجارستانی است ، رایج ترین زبان های خارجی و از دیگر زبان های خارجی رایج در اسلواکی می توان به انگلیسی ، آلمانی ، روسی ، لهستانی ، رومی و فرانسوی اشاره کرد ، جمعیت جوان شهری عموماً از نظر زبانی مسلط ترین افراد به خط و زبان مردم اسلواکی در نظر گرفته می شود ، هر چند زبان تحصیل در این کشور اسلواکی است اما در کنار این زبان از کودکی زبان های دیگر نیز آموزش داده می شوند.

گاهی زبان های خارجی در مهدکودک ها تدریس می شود ، در حالی که یادگیری زبان های خارجی – معمولاً انگلیسی – در مدارس ابتدایی (از کلاس سوم تا نهم) و دبیرستان اجباری است ، برخی مدارس ابتدایی و متوسطه وجود دارند که اکثر کلاس ها را به زبان های خارجی مانند مجارستانی ، اوکراینی ، روسی ، بلغاری ، انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و اسپانیایی برگزار می کنند.

زبان های خارجی رایج در اسلواکی

یادگیری زبان اسلواکی

اگر قصد دارید برای تحصیل در مقاطع مختلف کشور اسلواکی را انتخاب کنید حتی اگر می خواهید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید حتما باید کمی با خط و زبان مردم اسلواکی آشنا باشید.

همانطور که می دانید یادگیری زبان یک کشور برای برقراری ارتباط با افراد جامعه بسیار مهم است ، خوشبختانه امروزه راه های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد ، شما می توانید دوره های یادگیری زبان اسلواکی را به صورت حضوری و یا آنلاین بگذرانید.

هر چند زندگی در کشور اسلواکی نیز می توانید به شما برای یادگیری خط و زبان مردم اسلواکی و غوطه ور شدن در فرهنگ این کشور کمک بسیار زیادی کند.

یکی از گزینه های بسیار مهم هنگام مهاجرت به یک کشور غریبه اطلاع از میزان هزینه ها و اجازه کار در آن کشور است ، از آنجایی که ما در گروه مشاورین موسسه رجبی قصد داریم کار مهاجرت را برای شما عزیزان راحت کنیم تمامی اطلاعات لازم در مورد هزینه های زندگی را در مقاله ای با عنوان هزینه های زندگی در اسلواکی قرار داده ایم.

همچنین اطلاعات در مورد نحوه کار کردن ، پیدا کردن شغل و میزان درآمد را در مقاله کار در اسلواکی قرار داده ایم ، پس همین حالا این مقاله ها را مطالعه کنید.

اگر قصدتان تحصیل در دانشگاه های اسلواکی است ، محتوای مقالات زیر می تواند تمام آنچه باید بدانید را در اختیار شما قرار دهد.

چند حقیقت در مورد زبان اسلواکی

تا به اینجا با خط و زبان مردم اسلواکی آشنا شدیم اکنون می خواهیم به توضیح چند حقیقت در مورد زبان اسلواکی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

  • اسلواکی تعلق به زبان ‌های اسلاوی غربی است ، اما حاوی عناصری از زبان ‌های اسلاوی جنوبی است.
  • اسلواکی تا پایان قرن هجدهم به عنوان یک زبان مدون وجود نداشت ، زمانی که آنتون برنولاک ، کشیش کاتولیک رومی ، زبان ادبی اسلواکی را ایجاد کرد.
  • زبان اصلی اسلواکی بر اساس لهجه اسلواکی غربی بود و املای آوایی تولید می کرد (حروف همانطور که تلفظ می شوند نوشته می شوند).
  • اسلواکی از الفبای لاتین به اضافه چهار علامت مشخص استفاده می کند.
  • گاهی اوقات، اسلواکی را “اسپرتو اسلاوی” می نامند ، زیرا به عنوان قابل فهم ترین زبان برای گویشوران سایر زبان های اسلاوی در نظر گرفته می شود.
  • مانند چک ، زبان اسلواکی خود را از بسیاری از زبان های اسلاوی دیگر متمایز می کند زیرا هجاهای اول کلمات معمولاً تأکید دارند.
  • علاوه بر زبان چک ، چندین زبان دیگر نیز بر توسعه زبان اسلواکی تأثیر گذاشته اند ، به ویژه لهستانی ، مجارستانی ، لاتین و آلمانی.
  • مؤسسه زبان ‌شناسی Ľudovít Štúr آکادمی علوم اسلواکی در جمهوری اسلواکی که در سال 1943 تأسیس شد ، بر مطالعه زبان اسلواکی تمرکز دارد.
چند حقیقت در مورد زبان اسلواکی

چک و اسلواکی

جالب است بدانید هیچ دو زبانی در اروپا به اندازه چک و اسلواکی به هم نزدیکتر نیستند ، چک ‌زبان امروزی می‌تواند با یک فرد اسلواکی زبان به راحتی بسیار زیاد صحبت کند ، اما واضح است که زبان ها متفاوت هستند اما واژگان تا حدی شبیه به هم دارند ، همچنین برخی صداها در برخی کلمات یکی استفاده می شوند.

محققان همچنان به بحث در مورد اینکه آیا چک و اسلواکی به عنوان دو زبان جداگانه در گذشته های دور توسعه یافته اند ، یا اینکه آیا آنها به عنوان یک توالی جغرافیایی از گویش ها تکامل یافته اند که بهتر است به عنوان یک زبان واحد در نظر گرفته شوند تا زمانی که عمداً در زمان های اخیر به دو بخش تقسیم شدند ، ادامه می دهند.

این شک و شبه ها در مورد زبان اسلواکی عمدتاً از قرن نوزدهم شروع شد ، این مسئله به طور تنگاتنگی با مسئله هویت ملی پیوند خورد ، زبان های اسلواکی و چک هر کدام به وضوح تعریف شدند و امروزه همه صرف نظر از تاریخ مشترکشان آنها را به عنوان دو زبان نزدیک اما جدا از هم می پذیرند.

اگر دوست دارید که تمامی اطلاعات مربوط به مهاجرت راه های مختلف مهاجرت را به صورت رایگان به دست آورید با گروه مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در پیج اینستاگرام این گروه همراه باشید تا در کم ترین زمان و بدون صرف هزینه بهترین راه های مهاجرت را به صورت کاملا رایگان و کاملا حرفه ای یاد بگیرید.

سایر زبانهای اسلاوی​

Other Slavic languages

سایر زبانهای اسلاوی

سایر زبانهای اسلاوی و گونه های زبان اسلاوی نسبتاً نزدیک به هم هستند و به دلیل تاریخ پیچیده قومی سیاسی محدوده های تاریخی خود ، تأثیر متقابل زیادی داشته اند ، جالب است بدانید این اشتراک در بسیاری از ویژگی‌ های مشترک خط و زبان مردم اسلواکی با زبان ‌های همسایه منعکس می ‌شود ، با وجود این نزدیکی به دیگر گونه های اسلاوی ، تنوع قابل توجهی در میان گویش های اسلواکی وجود دارد ، به طور خاص گونه های شرقی به طور قابل توجهی با زبان استاندارد ، که بر اساس گونه های مرکزی و غربی است ، متفاوت است.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم اسلواکی

اسلواکی Slovenčina، زبان کشور اسلواکی است که نزدیک به زبان های چک ، لهستانی و سوربی آلمان شرقی می باشد ، اسلواکی با الفبای رومی (لاتین) نوشته می شود.

سه گروه اصلی گویش در خط و زبان مردم اسلواکی وجود دارد که شامل شرقی ، مرکزی و غربی می شوند ، لهجه‌ های غربی اسلواکی به لهجه ‌های موراویایی زبان چک نزدیک هستند ، به جز گویش ‌های افراطی اسلواکی شرقی و لهجه چک بوهمی ، همه لهجه ‌های اسلواکی و چک قابل درک متقابل هستند و افراد با یادگیری یک زبان قادر به درک زبان و گویش دیگر است زیرا مرزهای زبانی دقیقی وجود ندارد.

 الفبای اسلواکی از 46 حرف تشکیل شده است و دارای طولانی ترین الفبا در میان زبان های اروپایی است.

دومین زبان مادری در خط و زبان مردم اسلواکی که به طور گسترده حدود 9.4٪ در اسلواکی صحبت می شود،  مجارستانی است ، رایج ترین زبان های خارجی و از دیگر زبان های خارجی رایج در اسلواکی می توان به انگلیسی ، آلمانی ، روسی ، لهستانی ، رومی و فرانسوی اشاره کرد.  

اسلواکی تا پایان قرن هجدهم به عنوان یک زبان مدون وجود نداشت ، زمانی که آنتون برنولاک ، کشیش کاتولیک رومی ، زبان ادبی اسلواکی را ایجاد کرد.

در این مقاله که توسط گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نگارش شده بود به مهم ترین موارد در خط و زبان مردم اسلواکی پرداختیم ، آیا شما نیز به تحصیل در این کشور علاقمند هستید؟ اگر پاسخ مثبت است می توانید از طریق دو شعبه تهران و شیراز به صورت حضوری به مشاورین ما مراجعه کنید تا در کم ترین زمان در بهترین دانشگاه های کشور اسلواکی مشغول به تحصیل شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسلواکی با سایر روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

با خط و زبان برخی دیگر از کشورهای اروپایی در مقالات زیر آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه