اجاره و خرید ملک در مالزی

اجاره و خرید ملک در مالزی اکنون بیشتر از هر زمان دیگری رونق گرفته و در چند سال اخیر نیز سرمایه گذاران با انگیزه های مختلف از جمله توریستی به این کشور جذب شده اند.

انتقال سرمایه به مالزی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و ما این تضمین را به شما می دهیم که از ورود به اقتصاد این کشور هرگز پشیمان نخواهید شد.

به دلیل استقبال زیاد سرمایه گذاران خارجی دولت این کشور قوانین جدیدی را برای رسیدن به اقامت مشخص نموده که تا انتهای این عنوان متوجه آنها خواهید شد ، دولت مالزی تلاش می کند تا افراد سرمایه گذار را به حوزه های مختلف اقتصادی جدای از ملک جذب نماید و با استفاده از سرمایه های قابل توجه این افراد ، گردش اقتصادی خود را در سطح بین المللی ارتقا دهد.

بازار املاک در کشور مالزی در مقایسه با کشورهای غربی شرایط بهتری داشته و شما با مبالغ بسیار کمتری می توانید به خانه های بی نظیری در این کشور برسید ، هم چنین رشد اقتصادی به شما کمک می کند تا بتوانید سرمایه تان را در مدت کوتاهی به سود خوبی برسانید.

در این عنوان با ما همراه باشید تا از جزئیات لازم در رابطه با اجاره و خرید ملک در مالزی مطلع شوید و در صورتی که به دلایل مختلف از علاقه مندان به سفر و اقامت در این کشور هستید ، حتما از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر تهران و شیراز مشاوره های لازم را دریافت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در مالزی را در کنار این محتوا بخوانید و با مشاغل مورد نیاز این کشور بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در مالزی

در ویدئو و پادکستی که در این بخش به شما تقدیم می کنیم ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در خصوص اجاره و خرید ملک در مالزی صحبت می کند ، ویدئو را ببینید و پادکست را دانلود کنید تا اطلاعات کلی در این زمینه بدست آورید.

پادکست اجاره و خرید ملک در مالزی​

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در مالزی

بازار و قیمت املاک در مالزی

بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات مسکن ، بازار و قیمت املاک در مالزی نسبت به سال قبل بهبود داشته و با افزایش قیمت همراه بوده است ، اما همچنان میزان معاملات نسبت به سال قبل از همه گیری کرونا کمتر بوده و اقتصاد کشور مالزی باید برخی از چالش ها را برای رسیدن به سطح قبلی پشت سر بگذارد.

هم اکنون بازار اجاره و خرید ملک در مالزی نشانه‌ هایی از بهبودی ناشی از همه‌گیری در سال 2020 را نشان داده به طوری که حجم کل معاملات با افزایش قابل توجهی 21.7 درصدی در ارزش معاملات ثبت شده است.

بازار مسکن در اکثر ایالت ها رقابتی بوده و در سال های گذشته سازندگان برای ساخت خانه های مقرون به صرفه برای گروه عظیمی از مردم تلاش نموده اند که منجر به کنترل قیمت ها در بسیاری از مناطق شد ، همچنین به دلیل تقاضای کم و افزایش موجودی مجتمع ‌های جدید ، صنعت آپارتمان‌ های پیشرفته در شهرهایی همچون کوالالامپور با اصلاح قیمت قابل توجهی همراه بوده است.

بیش از 18 میلیارد یوان آپارتمان های فروخته نشده در شهرهای بزرگ مالزی وجود دارد که نتیجه ساخت بیش از حد املاک سطح بالا در طول رونق اخیر می باشد ، برای مبارزه با این ساخت و ساز بیش از حد دولت اقدامات متعددی از جمله افزایش 5 درصدی مالیات بر فروش املاکی که از 6 سال به بعد تملک دارند را برای کنترل سفته بازی و منصرف ساختن سازندگان از ساخت بیش از حد ارائه کرده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید ملک در کشورهای آسیایی با ریسک بسیار کم به کمک مشاوران حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در مالزی

جنگ روسیه و اوکراین قطعاً چشم انداز اقتصاد جهانی را تغییر داده است و در ماه ‌های اخیر مالزیایی ‌ها با افزایش مداوم قیمت کالاها و نیازهای روزانه احساس فشار می‌کنند ، علاوه بر این حدود دو سوم محصولات این کشور وارداتی هستند و اختلالات زنجیره تامین جهانی هم بر شرکت های محلی و هم شرکت های چند ملیتی فعال در مالزی تأثیر گذاشته است.

از این رو با افزایش هزینه‌ های مصالح ساختمانی ، سازندگان مجبور خواهند بود سود کمتری را بپذیرند و شرایط بازار به افزایش قیمت ‌های فروش برای جبران هزینه ‌های بالاتر موافق نیست.

مالزی در طول 2 سال همه گیری کووید 19 و همچنین سرنگونی چندین دولت ایالتی در ماه های اخیر 3 نخست وزیر را به خود دیده است و وضعیت سیاسی کشور از ثبات خوبی برخوردار نیست ، از این رو سرمایه گذاران موضع محتاطانه تری را در خصوص سرمایه گذاری در مالزی در حوزه املاک اتخاذ می کنند تا زمانی که وضعیت سیاسی به طور محکم حل شود.

تورم و میزان سود بانکی نیز از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه در مالزی هستند زیرا سود بانکی در این کشور به عنوان یکی از فاکتورهای کنترل تورم شناخته می شود و مردم ترجیح می دهند با استفاده از وام های بانکی به ملک مناسبی رسیده و بدین وسیله برای آینده خود سرمایه گذاری کنند.

عوامل موثر بر قیمت خانه در مالزی

تفاوت قیمت خانه در مالزی بر اساس منطقه شهری

در کشور مالزی مکان های مورد توجه زیادی مانند پتالینگ جایا ، Klang Valley و دامانسارا برای خرید ملک وجود دارند و با توجه به تقاضای بالایی که برای خرید ملک به صورت سراسری در این کشور وجود دارد ، سایر مناطق نیز با درخواست های قابل توجهی رو به رو هستند ، هم اکنون مرکز شهر کوالالامپور با بیشترین میزان تقاضا رو به رو است و پس از آن پنانگ ، پوتراجایا و جوهور بیشترین درخواست را برای خرید مسکن دارند.

اما در مقابل به نظر می رسد که منطقه شرقی شامل کلانتان ، ترنگانو و پاهانگ کم ترین میزان مطلوبیت را برای متقاضیان مسکن دارند ، نوساز بودن منزل در سال اخیر بسیار قابل توجه خریداران واقع شده و اغلب خریداران ترجیح می دهند خانه های تازه ساخته شده را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

شهرهای ساحلی نیز با استقبال خوبی همراه هستند و مهاجرین بیشتر در مکان های تفریحی به دنبال ملک مناسب می باشند ، تفاوت قیمت خانه در مالزی بر اساس منطقه شهری تعیین می شود و هر شهر با توجه به جاذبه هایی که دارد ، نرخ مخصوص به خود را دارند.

البته منطقه شهری در شهرهایی همچون کوالالامپور و یا شهرهای توریستی تاثیر بیشتری در تعیین میزان قیمت ها دارد و با توجه به امکانات شهری شما حتی در مناطق سطح پایین نیز هزینه بالاتری را پرداخت می کنید.

اجاره و خرید آپارتمان در کوالالامپور مبلغ
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1200 تا 3000 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 800 تا 2000 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 2000 تا 6000 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1600 تا 3500 رینگیت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 5600 تا 15000 رینگیت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر 3000 تا 7000 رینگیت

تفاوت قیمت خانه در کوالالامپور با سایر شهر های مالزی

چنانچه نگاه دقیقی به قیمت اجاره و خرید ملک در مالزی داشته باشید در می یابید که در برخی از مناطق این شهر نرخ خانه ها هم برای اجاره و هم خرید بسیار بالاتر از سطح درآمد مردم است و هر فردی قادر به سکونت در برخی از مناطق این شهر نیست ، از این رو مهاجرینی که به دنبال مهاجرت به کشور مالزی و خرید خانه در این شهر هستند باید از توانایی مالی خوبی برخوردار باشند.

هم چنین هزینه های زندگی در مالزی در این شهر نسبت به سایر شهرها بیشتر بوده و چنانچه به دنبال زندگی مقرون به صرفه ای هستید ، به املاک سایر شهرها نیز نگاهی داشته باشید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی بهترین گزینه های ممکن را با توجه به شرایط شما پیش رویتان قرار می دهند.

جهت سکونت در خانه های کوالالامپور باید برای اجاره و یا خرید حدود قیمت ارائه شده در جدول را مدنظر داشته باشید:

مقالات زیر اطلاعات ارزشمندی در خصوص قیمت ها و هزینه ها در اختیار شما قرار میدهد.

اجاره ماهانه در مالزی چقدر است؟

مهاجرین از کشورهای مختلف چنانچه به دنبال خرید خانه در مالزی نباشند و بخواهند ابتدا در خانه اجاره ای ساکن شوند ، قطعا در همان ابتدا تمایل دارند تا بدانند اجاره ماهانه در مالزی چقدر است؟ دانشجویان و یا افرادی که با ویزای کار در کشور مالزی به این کشور قدم گذاشته اند ، باید از همان ابتدا محل سکونت خود را مشخص سازند ، از این رو دانستن میزان اجاره بها برای آنها ضروری است.

میزان اجاره بسته به منطقه و ایالتی که در آن زندگی می کنید ، می تواند متفاوت باشد و چنانچه به دنبال اجاره مناسب هستید بهتر است تمامی مناطق شهر را بررسی کنید تا بتوانید به مناسب ترین گزینه برسید ، میانگین اجاره بها در این کشور به جدول است:

البته در دو سال گذشته میزان درآمد خانوارها کاهش یافته و نشان می دهد که میزان اجاره بها در این کشور متناسب با درآمد نبوده و اغلب مردم تلاش می کنند تا در هزینه های اولیه خود صرفه جویی کنند.

اجاره ماهانه در مالزی مبلغ
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1000 تا 2500 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 600 تا 1800 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 1500 تا 5000 رینگیت
اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1200 تا 3000 رینگیت
نحوه یافتن ملک در مالزی

نحوه یافتن ملک در مالزی

هر فرد علاقه مند به سرمایه گذاری و یا اجاره و خرید ملک در مالزی باید تمامی نکات بازار ملک این کشور را قبل از هرگونه اقدام به خوبی بیاموزد ، در اولین قدم به شما توصیه می کنیم تا با مراجعه به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به بهترین املاک موجود در این کشور برسید ، در روشی دیگر می توانید با سر زدن به سایت های معتبر املاک ، به صورت چشمگیری با بازار مسکن این کشور آشنا شوید.

سایت های اینترنتی معتبری وجود دارند که در آن صاحبان املاک خانه خود را برای اجاره و یا فروش می گذارند و شما می توانید به صورت مستقیم با آنها مکاتبه کنید و با رزرو وقت به صورت حضوری از مسکن موردنظر بازدید کنید ، البته مشاورین املاک و یا داشتن یک سفر کوتاه مدت تفریحی نیز به شما کمک می کند تا بتوانید به خانه دلخواهتان در مالزی برسید.

فراموش نکنید که به هیچ عنوان بدون بازدید از مسکن انتخاب شده اقدام به خرید و اجاره آن از راه دور نکنید و افراد را برای واسطه قرار ندهید ، زیرا شرایط می تواند بسیار متفاوت شده و منجر به از دست رفتن سرمایه تان شود.

برخی از سایت های معتبر اینترنتی که نحوه یافتن ملک در مالزی را بسیار برایتان آسان می کند:

  • starproperty.my
  • https://malaysiapropertynews.com.my/
  • iproperty.com.my
  • propertyguru.com.my

روند خرید املاک و مستغلات در مالزی

خرید خانه و ثبت شرکت در مالزی از روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور است که هر کدام سرمایه خاص خود را می طلبد و به مراتب خرید خانه با هزینه بسیار بیشتری همراه است ، اما افرادی که تمایل دارند برای خرید خانه در این کشور اقدام کنند باید مراحل قانونی مختلفی را پشت سر بگذارند تا بتوانند به عنوان مالک رسمی یک ملک در این کشور شناخته شوند.

در اولین قدم باید هزینه ای را که می خواهید به این امر اختصاص دهید را مشخص کنید ، به یاد داشته باشید که هزینه های اضافی مانند حق تمبر و سایر هزینه های قانونی متفرقه را نیز در نظر بگیرید ، سپس به بررسی خانه های موجود در حدود قیمت دلخواهتان بپردازید و به ملک دلخواهتان برسید.

پس از یافتن خانه موردنظر و توافق با صاحبخانه بر سر قیمت باید یک سند استاندارد به نام Letter of Offer (LOA) را امضا و حدود 10% از قیمت توافقی را پرداخت کنید و اگر در حد توان شما باشد ، می توانید پیش پرداخت بیشتری بپردازید ، در روند خرید املاک و مستغلات در مالزی خوب است که به یک مشاور املاک اطمینان کنید و مراحل قانونی را به آنها بسپارید ، مشاورین به عنوان متخصصان بازار می توانند به شما کمک کنند تا به بهترین معامله برسید.

روند خرید املاک و مستغلات در مالزی

تحویل خانه در مالزی

در مرحله پیش پرداخت مشخص می کنید که در صورت فسخ قرارداد طرفین باید چه الزاماتی را انجام دهند و یا چه تاریخی قراداد نهایی باید اجرا شود.

در قدم بعدی وکیل شما باید تمامی مدارک را آماده ساخته و مراحل انتقال سند را انجام دهد ، سپس شما به عنوان خریدار همراه با فروشنده در دفتر اسناد رسمی حاضر شده و با انتقال مبلغ باقی مانده قرارداد را امضا کرده و رسما مالک جدید خانه شوید ، هزینه های جانبی اجاره و خرید ملک در مالزی بخش مهمی از مخارج هستند و توصیه می شود آنها را از همان ابتدا جدی بگیرید.

در برخی موارد خریداران هزینه های دفتر اسناد رسمی و سایر موارد را درنظر نمی گیرند و در هنگام انجام معامله با کسری بودجه رو به رو می شوند ، از این رو از همان ابتدا به خوبی از تمامی جزئیات و هزینه ها مطلع شوید ، در رابطه با دریافت وام نیز می توان گفت که مهاجرین از همان ابتدا واجد شرایط دریافت وام برای خرید مسکن نبوده و باید به تایید اعتبار برسند که برای افراد دارای اقامت امکان پذیر می باشد.

قرارداد های اجاره در مالزی​

قرارداد های اجاره در مالزی

قرارداد های اجاره در مالزی یک عهدنامه قانونی بین مالک و مستاجر است که وظایف و تعهدات هر یک از طرفین را در طول دوره اجاره مشخص می کند ، همچنین توضیحات مفصلی از ملک در حال اجاره به همراه مبلمان ، وسایل و سایر امکانات آن ارائه می دهد.

برای اینکه سند اجاره و خرید ملک در مالزی تا حد امکان جامع باشد ، به صاحبخانه ها توصیه می شود که مطابق با شرایط موردنظرشان قراردادهای خود را تنظیم و سپس فرصت بررسی قرارداد را به مستاجران دهند تا قبل از موافقت متقابل تمامی نیازهای خود را شفاف مشخص کنند ، لطفاً توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ قانون فدرالی در مالزی وجود ندارد که حدود قرارداد اجاره را تنظیم کند که بدان معناست که یا صاحبخانه یا مستاجر می توانند شرایط و ضوابط زیادی را اضافه و قرارداد را برای هر یک از طرفین سودمندتر سازند.

جزئیات قرارداد اجاره در مالزی

اساساً یک قرارداد اجاره باید شامل موارد زیر باشد:

  • جزئیات ملک : چه نوع خانه ای و در کجا در حال اجاره است ، همچنین مشخص کنید که آیا کل آپارتمان را اجاره می‌ کنید یا فقط بخشی از آن را مانند یک اتاق ، همچنین توصیه می شود وضعیت ملک را مشخص کنید ، آیا وسایل ، مبلمان و لوازم خانگی دارد؟
  • مبلغ اجاره و سپرده : اجاره ماهانه دقیق به همراه تاریخ سررسید پرداخت و نحوه پرداخت آن ( مانند پول نقد ، سپرده بانکی یا حواله
  • دوره اجاره و تمدید : که معمولاً سال به سال را پوشش می دهد و رایج ترین آنها دوره های یک ساله ، دو ساله و سه ساله هستند.
  • تاریخ امضای معامله : همچنین می توانید بندهایی را اضافه کنید که به مستاجر حق تمدید اجاره به مدت معین را با رعایت شرایط خاص بدهد.
  • وظایف مالک : مانند پرداخت مالیات و بیمه بودن خانه
  • تعهدات مستاجر : از جمله پرداخت به موقع اجاره بها و آب و برق ، نگهداری از مبلمان ، لوازم خانگی و فضای داخلی.
  • امضای مالک ، مستاجر و همچنین شاهدان
  • سایر اطلاعات مرتبط : مانند آدرس واقعی ملک ، اطلاعات تماس طرفین و سایر شرایط و ضوابط اجاره

House tax / Malaysia

مالیات بر خانه در مالزی

نرخ مالیات بر خانه در مالزی منبع درآمد قابل توجهی برای دولت این کشور است که از درآمد آن برای توسعه ملی استفاده می کند  و نرخ ها بسته به نیازهای اقتصادی کشور در نوسان می باشد ، مالیات بر املاک برای کلیه اموال اعم از مغازه ، کارخانه ، خانه و زمین های کشاورزی قابل پرداخت بوده و حوزه های قضایی محلی مسئول جمع آوری مالیات بر دارایی هستند ، هم اکنون نرخ مالیات برابر با 6% برای املاک مسکونی می باشد که در دو قسط در سال قابل پرداخت می باشد.

خوب است بدانید که پرداخت مالیات برای شهروندان همانند پرداخت سایر قبوض بوده و به آن اهمیت ویژه ای می دهند ، مالزی در زمینه دریافت مالیات از کشورهای مترقی دنیا به شمار می آید و بخش قابل توجهی از کشور را به وسیله آن اداره می کند.

مالیات بر خانه در مالزی ​

صورتحساب خدمات در مالزی

پس از اجاره و یا خرید ملک در مالزی باید مجموعه ای از هزینه ها را به عنوان صورتحساب خدمات در مالزی مدنظر داشته باشید که از زمان اقدام به خرید و یا اجاره می تواند آغاز شود ، در تمامی خانه ها قبوض آب ، برق ، گاز و فاضلاب هزینه های اصلی هستند که می تواند در برخی از آپارتمان ها همراه با حق شارژ ساختمان دریافت شود.

هم چنین در هنگام قرارداد باید هزینه تمبر را پرداخت کنید که در مالزی مستاجر هزینه تمبر را پرداخت می کند ، اساساً حق تمبر برای قراردادهای اجاره ای که کمتر از یک سال را شامل می شود ، 1 رینگیت به ازای هر 250 رینگیت اجاره سالانه بیش از 2400 رینگیت است.

برای قراردادهایی که بین 1 تا 3 سال امضا می شوند ، نرخ حق تمبر 2 رینگیت به ازای هر 250 رینگیت اجاره سالانه بیش از 2400 رینگیت است و اگر قرارداد اجاره بیش از 3 سال امضا شده باشد ، نرخ حق تمبر 3 رینگیت به ازای هر 250 رینگیت اجاره سالانه بیش از 2400 رینگیت خواهد بود.

دو هزینه دیگری که باید هنگام تنظیم قرارداد اجاره خود در نظر بگیرید ، هزینه های اداری و هزینه های قانونی است که بر اساس مبلغ اجاره ماهانه یک بار پرداخت می شوند ، البته در این کشور مرسوم است که هم مستأجر و هم صاحبخانه هزینه ها را به دلخواه خود تقسیم می کنند ، نه اینکه مستاجر تمام هزینه را متحمل شود.

اخذ اقامت با خرید ملک در مالزی

شیوه اخذ اقامت با خرید ملک در مالزی در سال های اخیر شامل تغییرات زیادی شده و مهاجرین باید برای رسیدن به اقامت این کشور مسیری متفاوت از روش های متداول اجاره و خرید خانه در مالزی را پیش سر بگذارند که به طرح خانه دوم و یا MM2H معروف است ، در این شیوه شما می توانید تا 5 سال اجازه اقامت دریافت کرده و اجازه ورود و خروج به مالزی را به صورت نامحدود داشته باشید.

از مزیت های اصلی این طرح اجرای آن برای تمامی متقاضیان واجد شرایط بدون درنظر گرفتن نژاد ، مذهب ، جنسیت یا سن است که می توانند همسر و فرزندان ( مجرد و کمتر از ۲۱ سال ) را همراه خود به مالزی بیاورند.  این طرح نیازمند:

  • اثبات سرمایه بانکی حداقل 5 میلیون رینگیت
  • اثبات درآمد ماهیانه حداقل 40000 رینگیت
  • سکونت حداقل 90 روز در خاک این کشور

محدوده سنی نیز شامل دو دسته افراد زیر 50 سال و بالای 50 سال می شود ، سرمایه بانکی شما باید در حسابی واریز شود که حداقل 50% آن قابل برداشت باشد و بتوان برای خرید ملک ، بهداشت و آموزش فرزندان از آن استفاده کرد ، مبلغ 150 هزار رینگیت نیز در حساب تا آخرین روز اقامت باقی خواهد ماند و در هر زمانی که تمایل به لغو طرح اقامتی خود داشته باشید می توانید آن را برداشت کنید ، این طرح در سال های گذشته شامل ده سال اقامت با میزان سرمایه کمتری بوده که پس از همه گیری کرونا تغییر کرد.

مزایای طرح خانه دوم مالزی

مزایای طرح خانه دوم مالزی

در این طرح هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و هر فرد با توجه به سن خود می تواند برای آن درخواست دهد ، همچنین تا زمان دریافت توافق نامه مشروط نیازی به افتتاح حساب و واریز سرمایه خود ندارید که می تواند پنج تا شش ماه اول برای شما زمان بخرد.

پس از دریافت توافق نامه باید یک حساب بانکی افتتاح کرده و ضمن پرداخت سرمایه لازم ، تست های پزشکی را انجام و بیمه درمانی اتخاذ کنید ، همراه با دریافت توافق نامه ، هزینه های ویزا و شرایط اقامتی نیز برایتان مشخص می گردد.

همچنین تنها در صورت داشتن درآمد در داخل مالزی ( اجازه کار 20 ساعت در هفته ) موظف به پرداخت مالیات متناسب با آن هستید و  افراد متاهلی که فقط یکی از آنها بالای ۵۰ سال سن دارد ، سن متقاضی که بیشتر است تعیین‌کننده‌ی مقدار سپرده‌گذاری ثابت می‌باشد.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در مالزی

مناطق پتالینگ جایا ، Klang Valley و دامانسارا بیشترین توجه برای خرید ملک و مناطق شرقی شامل کلانتان ، ترنگانو و پاهانگ کم ترین میزان مطلوبیت را برای متقاضیان مسکن دارند.

  • اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1200 تا 3000 رینگیت
  • اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 800 تا 2000 رینگیت
  • اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 2000 تا 6000 رینگیت
  • اجاره آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1600 تا 3500 رینگیت
  • جزئیات ملک
  • مبلغ اجاره و سپرده
  • دوره اجاره و تمدید
  • تاریخ امضای معامله
  • وظایف مالک
  • تعهدات مستاجر
  • امضای مالک ، مستاجر و همچنین شاهدان

هم اکنون نرخ مالیات برابر با 6% برای املاک مسکونی می باشد که در دو قسط در سال قابل پرداخت می باشد.

در  طرح خانه دوم و یا MM2H  ،  شما می توانید تا 5 سال اجازه اقامت دریافت کرده و اجازه ورود و خروج به مالزی را به صورت نامحدود داشته باشید.

از مزیت های اصلی این طرح اجرای آن برای تمامی متقاضیان واجد شرایط بدون درنظر گرفتن نژاد ، مذهب ، جنسیت یا سن است که می توانند همسر و فرزندان ( مجرد و کمتر از ۲۱ سال ) را همراه خود به مالزی بیاورند.  این طرح نیازمند:

  • اثبات سرمایه بانکی حداقل 5 میلیون رینگیت
  • اثبات درآمد ماهیانه حداقل 40000 رینگیت
  • سکونت حداقل 90 روز در خاک این کشور

چنانچه به دنبال اجاره و خرید ملک در مالزی هستید و یا می خواهید طرح خانه دوم این کشور را به دست آورید ، کافی است تا با کارشناسان دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی تماس گرفته و شرایط تان را برای مشاورین ما توصیح دهید ، ما در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به ملک دلخواهتان در این کشور می رسانیم ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در مالزی را بخوانید و با شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور هم آگاه شوید چراکه آسان ترین مسیر مهاجرت به این کشور تحصیل است!

شرایط اجاره و خرید ملک در اقصی نقاط جهان چه تفاوت هایی دارد؟ مطالعه مقالات زیر اطلاعات مفید و جالبی به شما خواهد داد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه