تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان برای کار آفرینانی که تصمیم به سرمایه گذاری در خارج از کشور دارند و یا می خواهند مهاجرت کاری را تجربه کنند ، انتخاب بسیار مناسبی است ، در زیر می توانید مشخصات اصلی شعب و نمایندگی ها در آلمان را بخوانید ، برای کسب اطلاعات بیشتر یا کمک برای افتتاح یکی از این فرم های تجاری در سال ۲۰۲۱ ، با وکلای ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

پیش تر هم در مقاله کار در آلمان ، مشاغل مورد نیاز این کشور و قوانین حاکم بر بازار کار این کشور را تحلیل کرده ایم که دعوت می کنیم آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

انواع مختلفی از شرکت ها در آلمان وجود دارد و یک کارآفرین می تواند تصمیم بگیرد که کدام یک برای او مناسب تر است ، یک شرکت خارجی می تواند با درنظر گرفتن عواملی مانند سیستم مالیات آلمان ، هدف از تأسیس و هزینه های شروع یک تجارت در آلمان ، یک شعبه یا نمایندگی در آلمان افتتاح کند.

شعبه نهادی است که یک شرکت خارجی می تواند به عنوان نمایندگی خود در آلمان تاسیس کند و از مزیت حضور در یکی از بازارهای اصلی اتحادیه اروپا بهره ببرد و تجارت کند ، اما این نوع نهاد از نظر استقلال نسبت به شرکت خارجی تفاوت های اساسی دارد.

تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان

چگونگی تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان

دفتر شعبه در آلمان نهادی است که به شرکت مادر متصل می شود و دارایی یا سیستم حسابداری جدایی ندارد ، یک دفتر شعبه در آلمان مجاز به انجام فعالیتهای مشابه با دفتر مرکزی خود است و نمی تواند فعالیتهای متفاوت دیگر انجام دهد.

در مقابل یک شرکت نمایندگی آلمانی معمولا یک شرکت با مسئولیت محدود ( GmbH ) در نظر گرفته می شود و باید سرمایه سهم ، مدیریت و سیستم حسابداری خود را داشته باشد ، نمایندگی مجاز است عملیات تجاری را به نام شرکت مادر انجام دهد.

در آلمان دو نوع شعبه به صورت مستقل و وابسته وجود دارد.

شعبه مستقل در سطح داخلی به شرکت مادر وابسته است و با این حال ، این شرکت در مشارکت در فعالیتهای تجاری خود در شهری از آلمان که در آن تأسیس شده است ، مستقل نیست اما دارای سرمایه خاص خود و حساب بانکی خود در آلمان است و همچنین ، دارای سوابق حسابداری جداگانه خواهد بود ، با وجود میزان خودکفایی این نوع شعبه ، دفتر مرکزی خارجی مسئول بدهی ها و تعهدات آن است.

شعبه وابسته شعبه ای است که هیچگونه استقلال از دفتر مرکزی ندارد و فقط برای حفظ ارتباطات و عدم مشارکت در مشاغلی که شرکت خارجی در آن مشارکت دارد استفاده می شود و انواع فعالیتهایی که انجام می دهد پشتیبانی و اجرا است.

در آلمان ، دفتر شعبه ملزم به ثبت نام در ثبت شرکت ها نیست بلکه باید در دفتر تجارت محلی ثبت نام کند و از نظر مالیات ، شعبه آلمان بخشی از شرکت خارجی محسوب می شود و مشمول سیستم مالیاتی آلمان خواهد بود.

تفاوت شعبه با نمایندگی در آلمان

جدول زیر ویژگی های اصلی یک شخص حقوقی در آلمان و نحوه اعمال و تفاوت آنها در مورد شعبه و شرکت نمایندگی را نشان می دهد ، سرمایه گذاران خارجی می توانند از اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان ما برای تصمیم گیری اولیه در مورد فرم کسب و کار که مناسب ترین نیازهای تجاری آنها در سال ۲۰۲۱ را تامین می کند ، استفاده کنند.

مالیات شعبه و نمایندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱
نمایندگیشعبهمشخصه
این شرکت تابعه یک شرکت صد در صد آلمانی است که معمولاً GmnH است.شعبه یک ساختار محلی است و شرکتی نیست که به عنوان یک شرکت مقیم آلمان رفتار کند.ساختار حقوقی
شرکت نمایندگی از استقلال کامل از شرکت مادر برخوردار است و در صورت نیاز می تواند فعالیتهای تجاری اضافی و متفاوتی را انجام دهد.شعبه مستقل از شرکت مادر خارج از کشور نیست ، باید دارای نام یکسانی باشد و فعالیتهای تجاری یکسانی را انجام دهد.استقلال
هنگام افتتاح یک شرکت مقیم آلمان ، سرمایه گذاران باید تمام مراحل تأسیس را طی کنند. به طور کلی ، شعبه تنها دارای الزامات ثبت متوسط در مقایسه با یک شرکت معمول آلمانی است.سهولت ادغام
شرکت نمایندگی تابع همان اصول مالیاتی است که یک شرکت مقیم آلمان دارد.طبق قوانین آلمان مالیات از شعبه گرفته می شود و مفاد معاهده مالیات مضاعف می تواند اعمال شود.مالیات

بر خلاف شرکت های نمایندگی ، ممکن است دفاتر شعبه برای بدست آوردن حساب بانکی در آلمان با مشکل مواجه شوند و مشتریان ممکن است در تجارت با یک شعبه تمایلی نداشته باشند.

در موارد خاص ، هر دو شرکت نمایندگی و شعبه ممکن است برای انجام عملیات تجاری در آلمان به گواهی یا مجوز ویژه نیاز داشته باشند ، در صورت تاسیس شعبه ، دفتر مرکزی مسئول بدهی ها خواهد بود و دفتر شعبه نیز تحت تأثیر هرگونه تغییر در شرکت مادر قرار می گیرد.

نمایندگی دارای مسئولیت محدود است و در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرکت مادر ، بر فعالیت های نمایندگی تاثیری نخواهد گذاشت و با این حال ، سریعترین ، ساده ترین و ارزان ترین راه برای شروع یک تجارت در آلمان ، از طریق یک شعبه است.

سرمایه گذاران باید به خاطر داشته باشند که این توصیف فقط ویژگیهای اصلی شعبه و نمایندگی را پوشش می دهد و شرکت های خارجی بر اساس زمینه کاری که در آن فعالیت می کنند ، انتخاب مناسب را انجام خواهند داد.

به عنوان مثال ، بسیاری از شعب بانک های خارجی در آلمان وجود دارد زیرا این نوع ارائه دهندگان خدمات مالی مدل شعبه را ترجیح می دهند ، همین امر می تواند در مورد شرکت های بیمه نیز اعمال شود و سایر شرکتها ممکن است از افتتاح یک شرکتبه صورت نمایندگی سود بیشتری ببرند ، زیرا آنها به همتای آلمانی خود نیاز دارند تا به تنهایی و به طور مستقل فعالیت کند.

مالیات شعبه و نمایندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱

اصول مالیات شرکت ها در آلمان تصریح می کند که یک شرکت براساس محل تاسیس خود مالیات می دهد و این بدان معناست که شرکتی که دفتر ثبت شده یا سایر مراکز اصلی مدیریت آن در آلمان است ، از نظر مالیاتی مقیم محسوب می شود و از شرکت های مقیم آلمان مالیات بر درآمد جهانی آنها گرفته می شود و با این حال ، شعب مشمول رژیم مالیاتی مشابه شرکت های تابعه هستند و مالیات شعبه خاصی وجود ندارد.

مالیات شعبه و نمایندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱

مالیات بر درآمد شرکت ها از سود حاصل از شرکت ( درآمد تجاری ، درآمد غیرفعال و همچنین سود سرمایه ) اخذ می شود ، مالیات استاندارد شرکت ها در آلمان ۱۵ درصد است ، با این حال چندین مالیات دیگر نیز بر آن اعمال می شود ( هزینه همبستگی و مالیات تجاری شهرداری ) ، که باعث می شود نرخ مالیات موثر به نرخ ۳۰-تا ۳۳ درصد افزایش یابد.

سایر مالیات ها برای شرکت ها شامل مالیات معلق بر سود سهام و حق امتیاز ، مالیات بر املاک و مستغلات ، مالیات تامین اجتماعی ( بر اساس دستمزد ) و مالیات بر نقل و انتقال است.

مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات غیرمستقیم است که برای شرکتهای آلمان اعمال می شود و دارای نرخ ۱۹ درصد است .

سال مالیاتی در آلمان همان سال تقویمی است و در هر صورت نمی تواند از ۱۲ ماه تجاوز کند ، انتظار می رود که مالیات دهندگان یک اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده سه ماهه اولیه ( به صورت الکترونیکی ) و شرکت ها باید اظهارنامه مالیاتی سالانه خود را تا پایان ماه مه ( ۳۱ م ) سال بعد از طریق یک سیستم بایگانی الکترونیکی ارسال کنند ، هنگامی که شرکت از مشاور مالیاتی استفاده می کند ، دوره تشکیل پرونده در برخی موارد قابل تمدید است ، جریمه ۱۰ درصد برای پرونده های دیرهنگام ( و حداکثر ۲۵۰۰۰ یورو ) اعمال می شود.

مراحل ثبت شعبه در آلمان در سال ۲۰۲۱

درست مانند یک شرکت داخلی ، ایجاد شعبه در آلمان مراحل مشابهی را در بر خواهد داشت که در زیر شرح داده شده است :

مراحل ثبت شعبه در آلمان در سال ۲۰۲۱
  • درخواست رزرو نام تجاری
  • تهیه اسناد ادغام
  • تشکیل پرونده ثبت شرکتها
  • اخذ شماره شناسایی مالیاتی
  • اخذ مجوزهای تجاری مورد نیاز برای فعالیت

راه اندازی یک شرکت در آلمان به عنوان یک شعبه

درست مانند هر نوع تجارت دیگر ، لازم است قبل از انجام هرگونه فعالیت ، شعبه آلمان را در ثبت تجاری ( Handelsregister ) ثبت کنید ، بنابراین شعبه شماره ثبت تجاری خود ، محل ثبت نام خود را دریافت می کند و به حوزه قضایی تعیین می شود.

مدارک لازم برای افتتاح شعبه در آلمان به شرح زیر است:

  • اساسنامه محضری از طرف شرکت خارجی
  • اثبات ثبت شرکت در کشور خارجی
  • نام شرکت و آدرس ثبت شده
  • دلایل ادغام آن
  • نام مدیران ( و هیئت مدیره )
  • جزئیات مربوط به سرمایه شرکت
  • آدرس و اهداف شعبه
  • مجموع سرمایه در گردش موجود در شعبه
  • تاریخ اتخاذ تصمیم برای افتتاح شعبه
  • مدت زمان در دسترس بودن شعبه
  • نام و آدرس نمایندگان
  • مجوز ( فقط در موارد خاص )

درخواست ثبت شعبه آلمان باید توسط نماینده شرکت خارجی در مقابل دفتر اسناد رسمی امضا شود و کلیه مدارک باید با ترجمه مجاز آلمانی همراه باشد.

در صورت افتتاح چندین شعبه ، متقاضی می تواند ثبت تجاری یک منطقه را انتخاب کرده و کلیه مدارک فوق را برای ثبت نام ارسال کند.

دفتر نظارت بر تجارت نیز باید موارد زیر را دریافت کند :

  • اثبات هویت متقاضی
  • مجوز دولتی درخواست شده
  • اجازه اقامت ( برای خارجیان )
  • اثبات ثبت شرکت خارجی و ترجمه آن به آلمانی
  • نام نماینده محلی و آدرس آن

به طور کلی ، تصور می شود که ثبت شعبه ساده تر از مراحل معمول برای تشکیل شرکت در آلمان است و البته ، این می تواند به سرعت انتشار و آماده سازی اسناد توسط نماینده شرکت خارجی در مقایسه با سرعت تهیه اساسنامه برای مشاغل تازه تأسیس بستگی داشته باشد.

یک دفتر شعبه در آلمان دارای مدیر تعیین شده ای خواهد بود که فعالیت های روزمره را انجام می دهد و دستورالعمل های مربوط به انجام امور تجاری را که توسط دفتر مرکزی شرح داده شده است ، دنبال می کند.

با این حال ، فردی که نماینده شعبه منصوب شده است باید مجوز اقامت داشته باشد ، این سند همچنین زمانی لازم است که مدیر شعبه مدت زمان بیشتری را در کشور بگذراند ، اجازه اقامت زمانی اجباری نیست که فرد اقامت خود را در کشور دیگری حفظ کند و فقط برای مقاصد تجاری برای مدت کوتاهی به آلمان سفر کند.

ملاحظات ویژه مربوط به ایجاد شعبه در آلمان در سال ۲۰۲۱

هنگام ایجاد یک شعبه در آلمان در سال ۲۰۲۱ ، چندین جنبه را باید در مقایسه با ایجاد یک شرکت تابعه یا هر مشاغل داخلی دیگر در نظر گرفت ، اولین مورد به نام تجاری شعبه اشاره می کند که باید همان نام شرکت مادر باشد.

مراحل ثبت شعبه در آلمان در سال ۲۰۲۱

کلیه اسناد برای تأسیس باید توسط شرکت مادر تهیه شود که باید نماینده قانونی در آلمان برای تکمیل مراحل تعیین کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم ایجاد شعبه در آلمان این است که در سطح محلی ثبت می شود ، به این معنی که در دفتر ثبت تجاری که در آن فعالیت می کند.

سرانجام ، وقتی نوبت به مجوز کسب و کار می رسد ، شرکت مادر باید از طرف دفتر شعبه وابسته برای مجوزهای لازم درخواست کند.

مزایای تاسیس یک شعبه و نمایندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱

با توجه به جهانی شدن روزافزون دنیای تجارت و موقعیت آلمان به عنوان یکی از مراکز اقتصادی اروپا ، گسترش شرکت به آلمان فرصتی جذاب برای بسیاری از شرکت های خارجی و فعال بین المللی برای ورود به بازار پرسود آلمان است.

در سال ۲۰۲۱ ، شعبه آلمان یکی از بهترین راه های توسعه تجارت به اروپای غربی است و این نوع نهاد به غیر از کنترل کامل بر عملیات خود ، برای شرکت ها در زمینه های مختلف مناسب است.

سوالات پر تکرار تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان

در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام اطلاعاتی که یک سرمایه گذار برای تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان نیاز دارد بداند را گردآوری کردیم اما شما همیشه می توانید ابهامات و سوالات خود را از مشاوران ما جویا شوید ، از باکس دیدگاه برای این منظور استفاده کنید.

دفتر شعبه در آلمان چه نوع فعالیت هایی را می تواند انجام دهد؟

دفتر شعبه در آلمان نهادی است که به شرکت مادر متصل می شود و دارایی یا سیستم حسابداری جدایی ندارد ، یک دفتر شعبه در آلمان مجاز به انجام فعالیتهای مشابه با دفتر مرکزی خود است و نمی تواند فعالیتهای متفاوت دیگر انجام دهد.

چه نوع شعبه هایی در المان می توان تاسیس کرد؟

در آلمان دو نوع شعبه به صورت مستقل و وابسته وجود دارد. شعبه مستقل در سطح داخلی به شرکت مادر وابسته است و با این حال ، این شرکت در مشارکت در فعالیتهای تجاری خود در شهری از آلمان که در آن تأسیس شده است ، مستقل نیست اما دارای سرمایه خاص خود و حساب بانکی خود در آلمان است و همچنین ، دارای سوابق حسابداری جداگانه خواهد بود ، با وجود میزان خودکفایی این نوع شعبه ، دفتر مرکزی خارجی مسئول بدهی ها و تعهدات آن است

مالیات شرکت ها در آلمان چگونه است؟

مالیات بر درآمد شرکت ها از سود حاصل از شرکت ( درآمد تجاری ، درآمد غیرفعال و همچنین سود سرمایه ) اخذ می شود ، مالیات استاندارد شرکت ها در آلمان 15 درصد است ، با این حال چندین مالیات دیگر نیز بر آن اعمال می شود ( هزینه همبستگی و مالیات تجاری شهرداری ) ، که باعث می شود نرخ مالیات موثر به نرخ 30-تا 33 درصد افزایش یابد.

آیا تاسیس شعبه در آلمان آسان است؟

تصور می شود که ثبت شعبه ساده تر از مراحل معمول برای تشکیل شرکت در آلمان است و البته ، این می تواند به سرعت انتشار و آماده سازی اسناد توسط نماینده شرکت خارجی در مقایسه با سرعت تهیه اساسنامه برای مشاغل تازه تأسیس بستگی داشته باشد.

تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان در سال ۲۰۲۱ آسان و سریع تر شده است ، به همین دلیل می توانید به متخصصان ما اعتماد کنید و برای هر گونه سوال دیگر در مورد ایجاد شعبه آلمانی برای تجارت خود ، با متخصصان ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، ما در ارائه مشاوره برای سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به تاسیس یک شرکت در آلمان تخصص داریم ، برای دریافت مشاوره رایگان با ما از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز در ارتباط باشید ، همچنین با مطالعه سایر مقالات سایت می توانید اطلاعات خود را گسترش داده و تصمیم بهتری بگیرید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان است.

Rate this post

16 دیدگاه در “تاسیس شعبه و نمایندگی در آلمان

  1. فرزاد گفت:

    عرض سلام ‌‌تبریک سال نو
    بنده مدیرعامل و سهامدار اصلی یک شرکت ساختمانی هستم که در اساسنامه شرکت کلیه فعالیتهای ساختمانی آورده شده و در کنار این فعالیتها، نمایندگی فروش مصالح ساختمانی یک شرکت آلمانی که در ایران کارخانه داره رو رو به همراه اجرای آن انجام می دم، شرکتی که ثبت کردم سهامی خاص هست و بین المللی نیست.
    سوال بنده این هست برای ایجاد شعبه در آلمان برا این شرکت چه کارهایی باید انجام بدم، آیا تغییرات برا بین المللی کردن شرکت لازمه یا نه

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      موضوع ایجاد نمایندگی مربوط به شرایط مناسب مالی و مالیاتی شرکت مادر می باشد.
      همچنین طرح توجیهی شما باید قانع کننده باشد.

      با تشکر از سوال شما

  2. mahmud گفت:

    سلام و خسته نباشید
    دوست من سه سال هست که در آلمان دانشجو هست و اقامت دانشجویی دارد امکانش هست که با سرمایه گذاری بتوانم یک نمایدگی فروش در آلمان ، برای خودم یا ایشون تاسیس کنیم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید انجام دهید ولی معمولا در صورتی که با یک فرد آلمانی شراکت داشته باشید کارهای شما بهتر انجام می شوند.

      با تشکر از سوال شما

  3. اکبر باقری گفت:

    سلام
    من عضو هیات مدیره یک شرکت بین المللی گل و گیاه در ایران هستم. اقامت آلمان ندارم. آیا می توانم از طریق ثبت یک شعبه از شرکت ایرانی خودم در آلمان اقدام کنم؟ مراحل و هزینه های تقریبی آن را میفرمایید. (دکتری اقتصاد دارم و عضو هیات علمی هم هستم، فرزندم در سطح B2 زبان آلمانی است و زیر 18 سال و همسرم لیسانس اقتصاد دارد)

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا باید درخواست اقامت به سفارت آلمان بدهید. مدت اقامت در ابتدا حداکثر ۱۲ ماه می باشد.
      مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو نیز باید به حساب بانکی در کشور آلمان منتقل شود. در مراحل بعد با کسب مجوز های لازم شرکت می‌تواند شروع به فعالیت نماید.

      با تشکر از سوال شما

  4. عزیز فهندژ سعدی گفت:

    من در آلمان هستم و اقامت دارم و پاس آیا میتونم یه دفتر فروش یا نمایندگی یه محصول از ایران رو بگیرم مثلا زعفرون یا خشکبار یا …

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید
      هر شرکت خارجی که دارای دفتر و فعالیت تجاری خارج از آلمان است می تواند یک شعبه در کشور آلمان راه اندازی کند .

      با تشکر از سوال شما

  5. کیانوش گفت:

    سلام من یه شرکت در عمان ثبت کردم که کار تجارت میوه انجام میدم و‌اقامتم ۱ساله اس در عمان خواستم یک شعبه از شرکتم در هامبورگ بزنم لطفا شرایط رو برای من اعلام کنید متشکرم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا باید درخواست اقامت به سفارت آلمان بدهید. مدت اقامت در ابتدا حداکثر 12 ماه می باشد.
      مبلغ 30000 یورو نیز باید به حساب بانکی در کشور آلمان منتقل شود. در مراحل بعد با کسب مجوز های لازم شرکت می‌تواند شروع به فعالیت نماید.

      با تشکر از سوال شما

  6. بردیا گفت:

    با سلام
    تمایل به ثبت شعبه وابسته در آلمان هستیم و در مشهد شرکت ثبتی داریم.البته برادرم در آلمان زندگی می کنند

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      شما برای ثبت شرکت در آلمان باید شریک تجاری اهل کشور آلمان را داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  7. نظری گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    ما یک مدرسه ابتدایی در ایران داریم که بین المللی هست و برای خارجی ها به زبان انگلیسی مقطع ابتدایی رو آموزش می دهیم
    مجوز خودمان را از وزارت آموزش و پرورش در ایران دریافت کردیم ولی به دلیل این که تقاضای زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای حضور در مدرسه داریم، تصمیم گرفتیم که یک شعبه از مدرسه خودمان را در یک کشور اروپایی دایر کنیم
    خوشحال میشم اگر ما رو راهنمایی کنید

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      از طريق ثبت شركت با موضوع اموزشى ميتوانيد اين كار را انجام دهيد.

      با تشکر از سوال شما

  8. محمد عبداللهی گفت:

    سلام و عرض ادب

    بنده دکترای گیاهپزشکی هستم. ویزای جستجوی کار درخواست داده‌ام و احتمالا تا اواخر دی به آلمان عزیمت کنم.
    ۱- برای پیدا کردن کار موفقیتی کسب نکرده‌ام. در زمینه پیدا کردن کار چقدر میتونید کمک کنید و چقدر باید هزینه پرداخت کنم؟
    ۲- مایلم در صورت پیدا نکردن کار شرکت نمایندگی محصولات کشاورزی مثل سم و بذر تاسیس کنم که با توجه به تخصصم این موضوع را مد نظر دارم. آیا میتوانم در ۶ ماهی که با ویزای جستجوی کار در آلمان هستم اقدام به ثبت شرکت کنم و ویزا به ویزای ثبت شرکت تغییر داده بشه؟ هزینه‌ای که باید به شما بپردازم و همچنین سرمایه لازم برای اینچنین هدفی، چقدر خواهد بود؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      از طریق سایت های کاریابی آلمان می توانید سرچ کلی کار را داشته باشید و بررسی کنید آگهی کدام شهر بیشتر است که ابتدا وارد آن شهر شوید . در صورت ثبت شرکت در آلمان باید با بیزینس پلنی که ارائه می کنید و تاییدی که از دولت آلمان میگیرید مجدد برای اخذ اقامت اقدام نمایید .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه