تحصیل در کالج پچ مجارستان

تحصیل در کالج پچ مجارستان یکی از فرصت های ایده ال و مناسبی است که از جوانب متعددی در حال حاضر برای دانشجویان ایرانی می تواند مزایا  و ویژگی ها خوبی را به ارمغان آورد.

شاید دستیابی به چنین شرایطی در دیگر دانشگاه ها و کشورهای اروپا به خصوص غرب اروپا یا سخت باشد و یا با هزینه های گرانی همراه باشد که برای اکثر شهروندان ایرانی نمی تواند چندان مناسب و قابل توجه به نظر برسد.

کشور مجارستان طی سال های گذشته یکی از مقاصد بسیار مناسب برای تحصیل از سوی دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان کشورمان بوده است و یکی از مراکز بسیار معتبر و مورد توجه در این کشور کالج بین المللی پچ بوده است. 

کالج پچ مسیر هموار و نه چندان سختی را پیش روی دانشجویان می گذارد که برای ایرانیان بسیار قابل توجه است. در ادامه این مقاله مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با تحصیل در کالج پچ مجارستان آشنا خواهند ساخت.

برای اینکه بتوانید به پذیرشی سریع و کم هزینه در این مرکز آموزشی معتبر برسید، باید از تجربیات متخصصین این حوزه استفاده کنید، که مشاورین موسسه رجبی تجربه بالایی در اخذ پذیرش از این مرکز دارند. ضمنا پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله مهاجرت به مجارستان را نیز در سایت ما مطالعه کنید، تا شرایط نقل مکان و زندگی در این کشور را شناخته و سریع تر بتوانید با این کشور اخت پیدا کنید.

فهرست مطالب
تحصیل در کالج پچ مجارستان

شرایط تحصیل در کالج پچ مجارستان

تحصیل در کالج پچ مجارستان یکی از بهترین مقاصد در این کشور می باشد که فرصت تحصیل در یکی از معتبرترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی مجارستان را برایتان به ارمغان می آورد. این کالج از سال 1367 میلادی در حال فعالیت است و در حال حاضر با 20 هزار دانشجو که 4500 نفر از آن ها دانشجویان خارجی بوده و زیر نظر 1400 استاد و محقق به تحصیل مشغول هستند، به کار خود ادامه می دهد.

شرایط تحصیل در کالج پچ مجارستان در زمینه های پزشکی، علوم زیستی، علوم طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، هنرهای زیبا، هنرهای کاربردی و موسیقی برای دانشجویان فراهم اورده شده است. این مرکز همواره توانسته در میان 5 دانشگاه برتر مجارستان قرار بگیرد و فعالیت های علمی خود را اعتبار بالایی ببخشد.

جالب است بدانید که این دانشگاه دارای یک بیمارستان و مرکز بالینی است که بیش از 3 هزار کارمند داشته و از بزرگ ترین مراکز ارائه مراقبت ها و خدمات بهداشتی درمانی مجارستان شناخته می شود. علاوه بر این کالج پچ از معتبرترین مراکز آموزش و تربیت پزشکان و متخصصان در تخصص های مختلف پزشکی می باشد که در همین مرکز بالینی آموزش های عملی خود را فرا می گیرند.

رشته هایی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و سایر رشته ها در این شاخه در این دانشگاه در دسترس قرار دارند که برای جذب در آن ها باید شرایط و مراحل خاصی را پشت سر بگذارید که در ادامه آن ها را می شناسیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های مجارستان با دریافت مشاوره های حرفه ای در موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پیش دانشگاهی و پریمدیکال کالج پچ مجارستان

متقاضیان خارجی تحصیل در کالج پچ مجارستان باید باتوجه به رشته تحصیل مد نظرشان در دوره های پیش دانشگاهی و پریمدیکال کالج پچ مجارستان شرکت نمایند که این دوره ها آنان را برای شورود به دانشگاه و تحصیل در رشته موردنظرشان و همچنین در صورت نیاز آزمون ورودی برخی از رشته های این مرکز آشنا می سازد. در این دوره ها دروس اصلی و پایه در هر رشته و همچنین زبان انگلیسی مورد تدریس قرار می گیرند.

باید بدانید که دوره های پریمدیکال و پیش دانشگاهی کالج پچ در دو نوع برگزار می شود:

  • دوره عادی که کلاس ها در این دوره در 8 ماه و 5 روز در هفته و هر روز 5 ساعت برگزار می شود. زمان شروع این دوره از هفته اول اکتبر تا پایان ماه می است.
  • دوره فشره به جای 5 ساع کلاس در روز 7 تا 8 ساعت کلاس خواهد داشت و مدت زمان آن 4 ماه است. شروع این دوره از هفته دوم ژانویه تا پایان ماه می است.
دوره های پیش دانشگاهی و پریمدیکال کالج پچ مجارستان

در دوره های پریمدیکال دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی، زبان انگلیسی و زبان تخصصی پزشکی توسط اساتید و پروفسورهای باتجربه دانشگاه‌های مجارستان تدریس می گردد. به همین خاطر کیفیت تحصیل در کالج پچ مجارستان به لحاظ سطح علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

ضمنا علاوه بر دوره پریمدیکال، دوره پیش دانشگاهی اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دوره پیش دانشگاهی مهندسی و فناوری اطلاعات و دوره پیش دانشگاهی علوم انسانی نیز برای رشته های مربوطه برگزار می شوند.

آزمون های ورودی کالج پچ مجارستان

یکی از ابهاماتی که در رابطه با تحصیل در کالج پچ مجارستان وجود دارد، اینکه آیا این دانشگاه آزمون ورودی یا خیر!؟ باید بگوییم که آزمون های ورودی کالج پچ مجارستان مختص تمامی رشته های آن نیست، اما رشته های پزشکی و دنداپزشکی آن قطعا دارای آزمون ورودی هستند و دوره های پریمدیکال می تواند شما را از آمادگی بسیاری برای ورود به آن ها آماده سازد.

آزمون ورودی این دانشگاه در رشته پزشکی سالانه یکبار و در ماه مارس برگزار می شود که باید بتوانید در آن با سایر متقاضیان رقابت کنید و موفق به قبولی شوید. آزمون کتبی دو بخش دارد که بخش اول، آزمون کتبی به صورت آنلاین و از دروس زیست شناسی، شیمی، زبان انگلیسی و زبان تخصصی تشکیل می شود و زمان آن 1 ساعت و 40 دقیقه است.

بخش دوم آزمون BioMedical (BMAT) است که باید در آن شرکت کنید. البته پس از این دو مرحله باید در آزمون شفاهی یا همان مصاحبه نیز شرکت کنید که مرحله نهایی می باشد. در این مرحله به مدت نیم ساعت با یکی از اساتید این دانشگاه به صورت آنلاین و اسکایپ مصاحبه خواهید کرد و میزان دانش، تسلط زبانی و انگیزه و هدف شما مورد بررسی قرار می گیرد.

دقت داشته باشید که شاید برخی دیگر از رشته های پرمتقاضی این دانشگاه نیز جهت پذیرش این مراحل را نیاز داشته باشند، که قطعا توسط دانشگاه در سال آموزش جدید اعلام می گردد، به همین خاطر اطلاعات به روز بسیار اهمیت دارند.

دانشکده های کالج پچ مجارستان

باید بدانید که تحصیل در کالج پچ مجارستان نیاز به شناخت کامل و همه جانبه ای از این دانشگاه دارد و شما باید تا حد امکان محل تحصیل خود را شناخته و آن را بررسی نمایید. یکی از موارد مهمی که باید از آن اطلاع داشته باشید، دانشکده های کالج پچ مجارستان و دپارتمان ها و موسسات تحقیقاتی این مرکز است که قطعا در حین تحصیل نیاز به مراجعه به آن ها پیدا خواهید کرد.

دانشکده های کالج پچ مجارستان

در حال حاضر کالج پچ از 10 دانشکده تشکل شده است که این دانشکده ها به شرح زیر هستند:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  • دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی
  • دانشکده علوم فرهنگی و آموزش و توسعه منطقه ای

پیش از ادامه این مطلب به شما عزیزان توصیه می کنیم که مقاله تحصیل در مجارستان را نیز مطالعه کنید، تا با کل نظام آموزشی، جذب در دانشگاه های و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان آشنا شده و این کشور و تحصیل در آن را بهتر و کامل تر بشناسید.

مدارک لازم برای تحصیل در کالج پچ مجارستان

رسیدن به تحصیل در کالج پچ مجارستان مراحل مختلفی دارد و هرکدام نیازمند ارائه مدارک خاص خود به مرکز مربوطه است. 

شما باید مدارک لازم برای ثبت نام در دوره های پیش دانشگاهی، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و همچنین مدارک لازم برای تحصیل در کالج پچ مجارستان را جمع آوری کرده و به مراکز مورد نیاز ارائه نمایید.

اما در این بخش به مدارکی به برای اخذ پذیرش و ثبت نام در کالج پچ مجارستان نیاز دارید، اشاره می کنیم:

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش و ثبت نام
  • آخرین مدرک تحصیلی (معمولا دیپلم دبیرستان)
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی (در صورت نیاز به آزمون)
  • مدارک شناسایی و پاسپورت
  • مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل )
  • انگیزه نامه قوی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست دانشگاه
  • ارائه گواهی پزشکی و عدم سوء سابقه
  • رزومه تحصیلی (مقالات، پژوهش ها و هرگونه افتخارات تحصیلی)

هزینه تحصیل در کالج پچ مجارستان

همواره یکی از مهم ترین پارامترهایی که دانشجویان علاقمند به تحصیل در کالج پچ مجارستان باید آن را دقیقا بررسی نمایند، میزان هزینه تحصیل در کالج پچ مجارستان است. باید بگوییم که بالاترین میزان شهریه در این دانشگاه مختص به رشته های پزشکی و دندانپزشکی است و سایر رشته ها از میزان شهریه کم تری برخوردار هستند. شهریه در رشته های پزشکی به شرح زیر است:

رشته پزشکی دندانپزشکی داروسازی بیروتکنولوژی
شهریه سالانه 16750 سالانه ( 9 هزار دلار ترم های اول و 7750 ترم های دوم) 17350 سالانه ( 9300 دلار ترم های اول و 8050 ترم های دوم) 8400 سالانه ( 4400 یورو ترم های اول و 4 هزار یورو ترم های دوم) کارشناسی سالانه 7 هزار یورو و کارشناسی ارشد سالانه 5500 یورو

همچنین توجه داشته باشید، که شهریه دوره های پیش دانشگاهی باتوجه به رشته از 1200 دلار تا 2000 دلار می باشد. ضمنا باید مبلغ 200 دلار بابت هزینه درخواست پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه، 250 دلار بابت هزینه شرکت در آزمون ورودی و مبلغ 220 دلار نیز در صورت قبولی بابت هزینه ثبت نام به دانشگاه پرداخت کنید.

اما در سایر رشته ها هزینه درخواست پذیرش 150 دلار می باشد. ضهمچنین میزان شهریه در مقاطع مختلف در سایر رشته های غیر پزشکی به شرح زیر است:

مقطع کارشناسی به جز مهندسی معماری کارشناسی ارشد همه رشته ها دکترا همه رشته ها
شهریه هر ترم 3400 دلار 4 هزار دلار 4200 دلار

ضمنا شهریه کارشناسی مهندسی معماری هر ترم 4000 دلار است.

در سال های اخیر ایرانیان بسیاری تحصیل در دانشگاه های مجارستان را انتخاب کرده اند؟ چرا؟

دوره های زبان در کالج پچ مجارستان

باید بگوییم که تحصیل در کالج پچ مجارستان در اکثر رشته ها به خصوص رشته های پزشکی و مهندسی نیاز به تسلط به زبان انگلیسی و مدرک معتبر دارد. به همین خاطر این دانشگاه همواره دوره های زبان انگلیسی را برای متقاضیان خارجی برگزار می کند. اما دوره های زبان در کالج پچ مجارستان به طور کلی در 3 دسته مختلف برگزار می شود که معمولا در 400 ساعت آموزش داده می شوند و به شرح زیر هستند:

  • دوره The Milestone Stage که مختص افراد مبتدی و پائین تر از سطح B1 است. در این دوره تمامی مباحث لازم در زبان انگلیسی به متقاضی آموزش داده شده و شخص باید در نهایت در آزمون نهایی شرکت نماید و در صورت قبلوی آن ها به سطح B1 رسیده و در صورت نیاز آماده ورود به دوره بعد هستند.
  • دوره The Upgrade Stage که مختص افراد دارای سطح B1 زبان انگلیسی یا قبول شده در دوره The Milestone Stage است. این دوره تمامی نقاط ضعف فرد در زبان انگلیسی را برطرف کرده و در پایان باید در آزمون نهایی و آزمون ECL نمره قبولی را کسب نماید.
  • دوره The Gateway Stage که مختص افراد دارای سطح زبان B2 و تسلط کامل به انگلیسی هستند، می باشد. این دوره به نوعی شخص را با زبان لازم برای تحصیل در دروس پایه مورد نیاز و رشته تحصیلی آماده کرده تا بتوانند به راحتی در دانشگاه به زبان انگلیسی رشته خود را بخوانند.

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کالج پچ مجارستان

دوره های زبانی که در بالا از آن ها نام بردیم مختص افرادی است که دارای مدرک معتبر زبانی نیستند و می خواهد دوره زبان و آموزش لازمه را در کشور مجارستان و پیش از تحصیل در کالج پچ مجارستان ببینند. اما باید بگوییم که دانشجویان می توانند پیش از هر اقدامی دوره های زبان لازمه را پشت سر گذاشته و مدرکی معتبر جهت ارائه به این دانشگاه دریافت کنند.

ضمن اینکه داشتن مدرک زبان هم شرایط پذیرش را راحت تر می کند و هم یک امتیاز مثبت در راستای درخواست و اخذ پذیرش محسوب می شود. اما در حال حاضر مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کالج پچ مجارستان به شرح زیر می باشند:

مقطع مدرک زبان انگلیسی حداقل سطح یا نمره مورد نیاز
کارشناسی تافل iBT آیلتس دولینگو کمبریج ESOL TELC 72 5.5 115 B2 B2
کارشناسی ارشد و دکترا تافل PBT تافل iBT تافل CBT آیلتس ECL 557 95 220 7 C1

ویدئوی ارائه شده در این بخش برخی از ویزاهای کشورمجارستان را نشان می دهد که بازه زمانی کوتاهی برای مراجعین رجبی اخذ شده است.

با مشاوره های تخصصی  هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه در مجارستان تحصیل کنید و آینده خود را متحول سازید.

فرم زیر را تکمیل کرده و با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز به صورت حضوری یا غیر حضوری در تماس باشید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در کمترین زمان ممکن برای تحصیل به مجارستان بروید و در معتبر ترین دانشکاه ها تحصیل کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکانات و خدمات کالج پچ مجارستان

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کالج پچ مجارستان که همواره مورد توجه دانشجویان خارجی قرار می گیرد، میزان امکانات و خدمات کالج پچ مجارستان است. این دانشگاه دارای 10 خوابگاه می باشد که جهت اقامت دانشجویان در نظر گرفته و در مناطق آرام و امن شهر قرار گرفته اند.

ضمنا خوابگاه ها نوساز هستند و در فاصله ای نزدیک از ساختمان های درسی قرار گرفته اند که رفت و آمد را راحت و هزینه حمل و نقل را به حدقل می رساند. اتاق ها دارای تخت، میز تحریر و ساختمان ها دارای امکانات مناسبی هستند. ضمنا هزینه اقامت در این خوابگاه ها ماهانه در حدود 130 یورو محاسبه شده است که مبلغی بسیار مناسب است.

ضمنا اکثر ساختمان ها دارای امکاناتی نظیر اینترنت وای فای، اتاق مطالعه جداگانه، سالن ورزش، سالن غذاخوری، سالن استراحت، کافه تریا، پارکینگ مختص دوچرخه و اتومبیل و سایر امکانات رفاهی هستند. ضمنا دانشجویان می توانند از غذای دانشگاه استفاده نمایند و میزان هزینه خوراک خود را نیز به حداقل برسانند.

با مجارستان بیشتر آشنا شوید ، اطلاعات مقالات زیر به روز هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل در کالج پچ مجارستان

 قطعا تحصیل در کالج پچ مجارستان یکی از بهترین فرصت های تحصیل در این کشور شناخته می شود، ضمن اینکه این دانشگاه جز 5 دانشگاه برتر مجارستان شناخته می شود.

خیر، برای تحصیل در کالج پچ مجارستان باید شهریه تحصیلی را کاملا پرداخت کنید مگر اینکه بورسیه تحصیلی شامل حال شما شود.

این موضوع بستگی به رشته تحصیلی مورد درخواست دارد، مثلا رشته های پزشکی و دندانپزشکی با شهریه همراه هستند اما برخی از رشته های خیر.

 بله، تحصیل در کالج پچ مجارستان نیاز به مدرک زبان معتبر با سطح مورد نیاز دارد.

 برای تحصیل به زبان انگلیسی مدارک تافل، آیلتس، کمبریج مورد تایید دانشگاه پچ هستند.

از اینکه در این مطلب با تحصیل در کالج پچ مجارستان همراه مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بودید سپاسگذاریم، برای کسب اطلاعات بیش تر و شناخت سایر دانشگاه های مجارستان می توانید با کارشناسان باتجربه ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس و ارتباط باشید ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان را نیز بخوانید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور مجارستان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

نمایش ویدیو درباره مارال تقی پور
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2/5 - (4 امتیاز)
منو
خانه