تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان می تواند هوشمندانه ترین انتخابی باشد که شما والدین در جهت ساختن آینده ای روشن برای فرزندانتان انجام می دهید.

 

 

دریافت پذیرش از مدارس انگلستان ، اخذ ویزای تحصیلی و حضور یکی از والدین در کنار دانش آموز در این کشور ، نیازمند بررسی کامل و دقیق شرایط می باشد و متقاضیان باید با آگاهی و در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدامات لازم را انجام دهند. 

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با تسلط کافی نسبت به این روش مانند سایر روش ها ، پروسه مهاجرتی متقاضیان را پیش می برند و برای ساختن آینده ای درخشان آن ها را همراهی می کنند . پیشنهاد می کنیم تا پس از اتمام این مقاله حتما عنوان تحصیل در انگلستان را نیز بخوانید تا با سیستم آموزشی این کشور هر چه بیشتر آشنا شوید.

چنانچه شما هم از جمله والدین دغدغه مندی هستید که می خواهید فرزندتان در یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا مشغول به تحصیل شود ، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا از تمامی شرایط و ویژگی های تحصیل در مدارس انگلستان از جمله سیستم آموزشی این کشور ، انواع مدارس و هزینه تحصیل در مدارس انگلیس مطلع شوید.

برای مرور راحت تر این مقاله می توانید از بخش فهرست مطالب بر روی عنوان مورد نظرتان کلیک کنید تا محتوای مرتبط با آن را بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل در مدارس انگلستان

در این بخش از مقاله ویدئو و پادکست جالبی در خصوص شرایط تحصیل در مدارس انگلستان توسط همکار ما روناک در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده است ، دعوت می کنیم فایل ها را ببینید و بشنوید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

پادکست تحصیل در مدارس انگلستان​

سیستم آموزشی در مدارس انگلستان

سیستم آموزشی در مدارس در انگلستان بدین صورت است که دانش آموزان در بازه سنی 5 تا 16 سال تحصیلات اجباری را پشت سر می گذارند که شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه می شوند و بعد از آن به صورت اختیاری می توانند ادامه تحصیل دهند . فرزند شما نیز مانند هر دانش آموز دیگری باید در مقطع تحصیلی مناسب خود پذیرفته شود.

به صورت کلی سیستم تحصیل در مدارس انگلستان به چهار بخش اصلی تقسیم می‌ شود که در جدول شرح داده شده است و در صورتی که پدر و مادر شاغل باشند می توانند قبل از ورود به مدرسه فرزندان خود را به مهدکودک ها بسپارند.

 

دوره تحصیلی سن دانش آموز
دوره ابتدایی 5 تا 7 سال ( مرحله کلیدی اول )
دوره ابتدایی 7 تا 11 سال ( مرحله کلیدی دوم )
متوسطه اول 12 تا 14 سال
متوسطه دوم 14 تا 16
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اعزام دانش آموزان به برترین مدارس دنیا زیر نظر کارشناسان خبره و به روز رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقطع ابتدایی در مدارس انگلستان

شروع تحصیل در مدارس انگلستان از سن 5 سالگی آغاز شده و تا 11 سالگی ادامه می یابد . این دوره شامل دو مرحله اصلی شده و بعضی از مدارس ابتدایی به دو سطح کودکان و نوجوانان تقسیم می شوند که معمولا مدارس جداگانه ای در یک مکان هستند.

 مرحله اول بازه سنی 5 تا 7 سال را در بر می گیرد که اغلب دانش آموزان بدون تجربه دوره مهدکودک مدرسه را با آن آغاز نموده و به یادگیری تاریخ ، جغرافیا ، موسیقی ، تاریخ و مهارت های فیزیکی می پردازند . 

مرحله دوم مقطع ابتدایی در مدارس انگلستان برای دانش آموزان 7 تا 11 سال به صورت کاملا اجباری بوده و دروس اصلی همچون ریاضیات و علوم محور اصلی مدرسه قرار می گیرند . در نهایت نیز دانش آموزان با پشت سر گذاشتن امتحانات نهایی مجوز ورود به دوره بعد را به دست می آورند.

اگر قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارید ، باید در نظر داشته باشید که انواع مدارس در انگلستان اعم از مدارس دولتی ، مدارس خصوصی ، مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی در این کشور وجود دارند که شرایط ورود به هر کدام و هزینه تحصیل در آن ها متفاوت می باشند . به طور مثال برای ورود به برخی از مدارس شما ملزم به شرکت در مصاحبه یا آزمون ورودی می باشید و یا باید حتما در یک دوره زبان شرکت کنید.

مقطع ابتدایی در مدارس انگلستان

مقطع متوسطه در مدارس انگلستان

مقطع متوسطه در مدارس انگلستان پس از اتمام دوره ابتدایی در این کشور آغاز شده و دانش آموزان از سن 12 تا 14 سالگی به دوره اول متوسطه در این کشور وارد می شوند . سال های هفتم و هشتم ، 2 سال اول مقطع متوسطه در سیستم آموزشی این کشور هستند که در بعضی از مدارس خصوصی این دو سال در junior school و در برخی در Senior school ارائه می شوند.

گاهی اوقات جهت تحصیل در مدارس انگلستان در سال هفتم نیاز به شرکت در آزمون ورودی می باشد و همچنین امکان انتقال از Junior school به Senior school یعنی از سال هشتم به نهم ممکن است مشروط به نتایج امتحان ورودی مشترک در آن مدارس باشد . سال 9 ام در سیستم آموزشی انگلستان سال بسیار مهمی تلقی می شود چرا که یک سال مهم جهت آماده شدن برای برنامه GCSE و ورود به همه مدارس است.

در دو سال پایانی مقطع متوسطه یعنی سال 10 ام و 11 ام که دانش آموزان از 14 سالگی وارد آن می شوند ، برای آزمون های GCSE (General Certificate of Secondary Education) که بعد از 2 سال برگزار می گردند ، آماده می شوند.

آزمون GCSE چیست؟

تحصیل در مدارس انگلستان در بخش اجباری از سن 14 تا 16 سال را در بر می گیرد که برابر با سال اول و دوم دبیرستان شده و دانش اموزان برای ورود به دوره GCSE آماده می شوند . در این دوره دانش آموزان 9 تا 12 موضوع مختلف را مطالعه می کنند که دروس اجباری آن ها ریاضیات ، زبان انگلیسی ، یک زبان جدید  و 2 درس از 3 درس علوم ، تاریخ و جغرافیا می باشد . 

در پایان برنامه 2 ساله نیز دانش آموزان پس از شرکت در امتحانات و قبولی در تمامی دروس گواهینامه GCSE خود را دریافت می کنند و موضوعات درسی انتخاب شده و نتایج آزمون GCSE برای تحصیل در مقاطع عالی (A-Level یا IB) و ثبت نام در دانشگاه بسیار حائز اهمیت هستند.

به همین دلیل بعضی از مدارس به دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند ، در سال 11 ام 1 سال فشرده برنامه GCSE را پیشنهاد می دهند که البته این سال برای دانش آموزانی که بالای 15 سال سن دارند و از نظر وضعیت تحصیلی دارای شرایط خوبی هستند ، مناسب می باشد.

 

مقطع متوسطه در مدارس انگلستان و برنامه GCSE
پیش دانشگاهی در انگلستان

پیش دانشگاهی در انگلستان

افرادی که جهت تحصیل در مدارس انگلستان به این کشور رفته اند ، در صورتی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های این کشور باشند باید وارد یک برنامه 2 ساله دیگر و یا پیش دانشگاهی شوند که اجباری نبوده و به صورت اختیار یانتخاب می شود . 

این دوره از سن 16 سالگی فرد آغاز شده و طی آن 3 تا 4 درس به صورت تخصصی به داشن آموزان آموزش داده می شود و در نهایت در آزمون های سطح Advanced که تحت عنوان A – Levels شناخته می شوند ، شرکت نموده و با قبولی در آن جهت ورود به دانشگاه اقدام می نمایند . این دوره ها به عنوان معیار سنجش دولتی در انگلستان برگزار شده و در تمامی کشورهای جهان مورد تایید می باشند.

البته تحصیل پیش دانشگاهی در انگلستان در سال دوازدهم و سیزدهم شکل دیگری نیز دارد که به شما امکان می دهد تا بیشتر از 4 یا 3 درس را انتخاب نمایید و دیپلم بین المللی یا IB (international baccalaureate) را دریافت کنید که توسط برخی از مدارس خصوصی ارائه می شود.

در صورتی که دیپلم خود را نیز در کشورمان دریافت کرده باشید می توانید به جای این مراحل در دوره فاندیشن شرکت نموده و سپس تقاضای ورود به دانشگاه را داشته باشید.

 

با انتخاب تحصیل در سیستم آموزشی انگلستان توصیه می کنیم حتما مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر را نیز مطالعه کنید:

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان​

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

طبیعتا وقتی انتخاب شما تحصیل در مدارس انگلستان باشد ، بخش هزینه برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود . هزینه تحصیل در مدارس انگلیس بسته به نوع مدرسه و مقطع تحصیلی دانش آموزان بین المللی متفاوت است و از سالی حدودا 9 هزار پوند شروع می شود و در مدارس خصوصی و شبانه روزی می تواند مبالغ بسیار بالایی را در برگیرد . دقت داشته باشید که برخی از مدارس انگلستان امکانات ویژه ای داشته و محل تحصیل افراد مشهور و خاص بوده اند  ، ببنابراین حتما از مبحث هزینه ها اطلاع دقیقی کسب کنید و یا با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید.

علاوه بر شهریه دانشگاه از میزان  هزینه زندگی در انگلستان نیز نباید بگذریم که بخش مهمی از مجموع مخارج است و می توانید با کلیک بر روی عنوان به تمامی جزئیات لازم در این باره برسید .همچنین اگر دانش آموز در مدارس شبانه روزی اسکان داشته باشد بایستی هزینه اقامت خود را همراه با شهریه بپردازد و اگر یکی از والدینش او را همراهی می کنند ، این هزینه بر عهده پدر یا مادر می باشد. 

تحصیل در مدارس انگلستان با حضور والدین

دانش آموزان سن 4 تا 17 سال برای تحصیل در مدارس انگلیس بایستی برای دریافت child student visa 6 ماه قبل از شروع دوره درخواست دهند . برای ویزای والدین نیز می توان گفت که اگر فرزند شما در بازه سنی بین 4 تا 11 سال می باشد ، شما یا همسرتان می توانید با دریافت ویزای Parent of a Child Student او را در انگلستان همراهی کنید . برای دریافت تحصیل در مدارس انگلستان با حضور والدین باید:

  • محل زندگی اصلی شما خارج از انگلستان باشد.
  • تمکن مالی مورد یناز سفارت جهت تامین هزینه های زندگی خود و فرزندتان را ارائه دهید.

با حضور در انگلستان با این ویزا به شما اجازه تحصیل و کار داده نمی شود و نمی توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید ، همچنین سایر اعضای خانواده‌ مثل همسر و فرزندان دیگر نمی توانند با شما به انگلستان بیایند ، مگر آنکه شرایط دریافت ویزای توریستی این کشور را داشته باشند  . البته اگر 2 فرزند در این بازه سنی داشته باشید ، هر کدام از والدین می توانند به واسطه یکی از آن ها این ویزا را دریافت و در نهایت همگی در کنار یکدیگر زندگی کنید.

تا قبل از 12 سالگی فرزندتان می توانید در این کشور باشید و به محض اینکه فرزند شما به 12 سال رسید باید از این کشور خارج شوید ، حتی اگر ویزای شما هنوز اعتبار داشته باشد ، بعد از آن فرزند شما می تواند در مدارس شبانه روزی یا با خانواده ‌ای در انگلستان زندگی کند.

 

تحصیل در مدارس انگلستان با حضور والدین

دریافت پذیرش از مدارس انگلستان 

دریافت پذیرش از مدارس انگلستان چه شرایطی دارد؟ از آنجایی که تحصیل در مدارس انگلستان سختی های مخصوص به خود را دارد ، به شما توصیه می کنیم که برای انجام این کار از راهنمایی های افراد با تجربه و آگاه استفاده کنید.

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه در زمینه انجام انواع مختلف روش های مهاجرتی ، به خوبی به تمامی پیچ و خم های مسیر مهاجرت به کشورهای مختلف واقف هستند و متقاضیان را یاری و همراهی می کنند . اگر شما هم از جمله والدین آینده نگری هستید که از زمان مدرسه به فکر مهاجرت فرزندتان به کشوری همچون انگلستان می باشید ، به شما توصیه می کنیم تا از مشاوره متخصصین ما استفاده کنید.

مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نمودند تا در این عنوان اطلاعات مهم در رابطه با تحصیل در مدارس انگلستان را در اختیارتان قرار دهند و در صورتی که همچنان در این رابطه سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و پاسخ خود را در مدت کوتاهی دریافت کنید . علاوه بر این مطالعه عنوان مهاجرت به انگلستان می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به این مهاجرت به این کشور باشد که سایر مسیرهای ممکن را نیز به شما معرفی می کند ، مطالعه آن را از دست ندهید.

سوالات پرتکرار تحصیل در مدارس انگلستان

دانش آموزان در بازه سنی 5 تا 16 سال تحصیلات اجباری را پشت سر می گذارند که شامل مقاطع ابتدایی و متوسطه می شوند و بعد از آن به صورت اختیاری می توانند ادامه تحصیل دهند.

در دو سال پایانی مقطع متوسطه یعنی سال 10 ام و 11 ام که دانش آموزان از 14 سالگی وارد آن می شوند ، برای آزمون های GCSE (General Certificate of Secondary Education) که بعد از 2 سال برگزار می گردند ، آماده می شوند.

برنامه IGCSE (International General Certificate of Secondary Education) دانش آموزان بین المللی که برای تحصیل در مدارس انگلیس به این کشور آمده اند را برای A-Level و IB آماده می کند.

دانش آموزی که بین 4 تا 11 سال دارد ، یکی از والدینش می تواند با دریافت ویزای Parent of a Child Student او را در انگلستان همراهی کند.

هزینه تحصیل در مدارس انگلیس بسته به نوع مدرسه و مقطع تحصیلی دانش آموزان بین المللی متفاوت است و به طور کلی شهریه مدارس (بدون هزینه اسکان) از سالی 9 هزار پوند شروع می شود.

 

از طریق مطالعه عناوین زیر تحصیل در مدارس انگلستان را با سایر کشورهای مطرح جهان نیز مقایسه کنید:

در پایان نیز پیشنهاد می کنیم تا ویدیو برخی از کیس های موفق ما در موسسه رجبی را نیز تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه