تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه

تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه سالانه دانشجویان خارجی زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند که این گزینه را برای تحصیل خود در خارج از کشور برگزیده اند.

این رشته یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرد‌ترین رشته ‌ها در دنیای امروز است که زمینه کار و اشتغال برای آن در صنایع، کمپانی ها و کارخانجات بسیاری فراهم است و میزان درآمد آن نیز قابل قبول و مناسب برآورد می شود.

کشور روسیه نیز یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت مدرک در این رشته شناخته می شود، به خصوص برای ما ایرانیان دارای ویژگی های بسیار متعددی است که می تواند تحصیلی دلچسب و موفقیت آمیز را برایمان رقم بزند. همچنین زمینه های کاری نیز پس از اخذ مدرک برای مهندسین شیمی در مشاغل بسیار متعدد و گوناگونی در این کشور فراهم بوده و این افراد می توانند خود را سریعا به کار مشغول نمایند.

در ادامه این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه و سایر جزئیات و احتیاجات آن را شرح خواهند داد تا بتوانید پذیرشی موفقیت آمیز و مناسبب را تجربه نمایید.

فهرست مطالب

همچنین مقاله تحصیل در روسیه را نیز مطالعه نمایید تا قوانین تحصیلی این کشور و نظام آموزشی آن را شناخته و بتوانید به بهترین نحو ممکن و در دانشگاهی معتبر برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه اقدام نمایید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه

مدارک پذیرش  مهندسی شیمی در  روسیه 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه در دانشگاه های مختلف و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به علاقمندان ارائه می شود. اکثر دوره ها به زبان روسی هستند، به خصوص دوره کارشناسی که برای جذب آن داشتن مدرک دیپلم دوره دبیرستان نیاز می باشد. همچنین دانشجویان باید دوره پادفک که همان دوره پیش دانشگاهی است را نیز پشت سر گذاشته و زبان روسی و دروس پایه موردنیاز در این رشته را فرا بگیرند.

دوره کارشناسی 4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید و پذیرش در هر مقطع مدرک معتبر مقطع پیشین را نیاز دارد. البته در برخی دانشگاه ها این رشته به زبان انگلیسی نیز در دسترس می باشد که معمولا بیش تر برای دوره های تحصیلات تکمیلی دیده می شود تا دوره لیسانس.

ضمنا دانشجویان خارجی باید حتما دوره پادفک را که 8 تا 11 ماه به طول خواهد انجامید را با موفقیت پشت سر بگذارند تا در دانشگاه پذیرفته شوند. البته برخی مراکز معتبر و پر متقاضی ممکن است آزمون ورودی اخذ نموده و برخی نیز بدون آزمون ورودی و بر اساس سوابق و رزومه تحصیلی فرد و همچنین نمرات وی در دوره پادفک پذیرش را انجام می دهند.

دانشجویان در حین تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه می توانند به صورت پاره وقت نیز به کار مشغول شوند و درآمدی را برای کمک مخارج خود به دست آورند. در ادامه مدارک پذیرش  مهندسی شیمی در  روسیه را شرح خواهیم داد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارید مقالات زیر را بخوانید.

 مدارک مورد نیاز

پیش از شرح مدارک مورد نیاز باید بگوییم که حتما مدارک لازم را از دانشگاه مقصدتان استعلام کنید، چون ممکن است دانشگاه ها تفاوتی در مدارک با یکدیگر داشته و یا بر اساس شرایط شخصی و برخی ضوابط متقاضی نیازمند ارائه مدارکی بیش تر باشد. حتما با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط بوده و آخرین لیست مدارک درخواستی برای هر دانشگاه را استعلام نمایید.

اما به طور کل مدارک پذیرش  مهندسی شیمی در  روسیه بدین شرح هستند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک دیپلم جهت پذیرش دوره کارشناسی
  • مدرک مقطع کارشناسی (پذیرش در مقطع ارشد) و کارشناسی ارشد (پذیرش در مقطع دکترا)
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی
  • مقاله، پژوهش، افتخار بین المللی و هرگونه رزومه تحصیلی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • توصیه نامه از اساتید و مرکز تحصیلی پیشین
  • انگیزه نامه جذاب و قوی
  • تمکن مالی لازم
  • گواهی سلامت پزشکی جسمی و روحی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تحصیل در دانشگاه های معتبر روسیه در تمام جهان کار پیدا خواهید کرد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های  مهندسی شیمی روسیه 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه در دانشگاه های مختلفی در دسترس می باشد که برخی از دانشگاه ها دارای اعتبار بسیار خوب و بالایی در جهان هستند. البته دقت داشته باشید که تمامی دانشگاه های ارائه کننده این رشته دارای اعتبار خوبی در کشور روسیه و اروپا می باشند، اما یقینا این مراکز با یکدیگر از لحاظ کیفیت آموزش و اعتبار تفاوت دارند.

حال شما به عنوان یک دانشجو هرچه در مرکزی معتبر تر و شناخته شده تر تحصیل کرده و مدرکتان را دریافت کنید، قطعا شانس خود برای اشتغال و یا ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه های جهان را بالاتر خواهید برد. به همین خاطر بسیار مهم است که باتوجه به مدارک و شرایط تحصیلی خود بتوانید در بهترین گزینه در دسترس به تحصیل مشغول شوید.

کارشناسان شرکت رجبی می توانند اطلاعات و جزئیات لازم درباره هر دانشگاه روسیه را در اختیار شما قرار داده و چگونگی رسیدن به یک پذیرش موفق را برای شما شرح دهند. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، در کشورمان نیز معتبر بوده و مدرکشان قابل معادل سازی و استفاده است.

در ادامه به طور خلاصه اسامی و رتبه بهترین دانشگاه های  مهندسی شیمی روسیه را برای شما قرار داده ایم:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته مهندسی شیمی
مهندسی شیمی دانشگاه پلی تکنیک تومسک 200 – 151
مهندسی شیمی دانشگاه نووسیبیرسک 200 – 151
مهندسی شیمی دانشگاه RUDN 200 – 151
مهندسی شیمی دانشگاه تومسک 250 – 201
مهندسی شیمی دانشگاه فدرال اورال 300 – 251
مهندسی شیمی دانشگاه فدرال کازان 350 - 301

هزینه تحصیل  مهندسی شیمی در روسیه 

یکی از سوالات مهمی که درباره تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه وجود دارد این است که رسیدن به این هدف و اخذ مدرک از این طریق چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟! اولین نکته قابل بیان اینکه کشور روسیه یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپا و حتی جهان برای تحصیل شناخته می شود و هزینه تحصیل در آن بسیار ارزان می باشد.

می توان گفت در مقایسه با بسیار از کشورها به خصوص آمریکا، استرالیا، انگلستان و غیره علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و اقامت نیز بسیار مناسب تر و ارزان می باشد. این یک امتیاز بسیار مناسب و بزرگی است که باید برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه حتما آن را در نظر گرفت.

معمولا شهریه تحصیلی این رشته در دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد. اما هنوزهم شهریه ای ارزان در مقابل بسیاری از کشورها می باشد، تا حدی که برخی آن را به عنوان یک تحصیل رایگان نیز در نظر می گیرند.

به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل  مهندسی شیمی در روسیه در مقطع کارشناسی تقریبا 210,000 تا 260,000 روبل (معادل 3,400 تا 3,700 دلار) در سال است. در جدول زیر شهریه و هزینه تحصیل  مهندسی شیمی در روسیه را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه پلی تکنیک تومسک 219310 روبل سالانه
موسسه فناوری دولتی سنت پترزبورگ 3500 دلار سالانه زبان انگلیسی
2900 دلار سالانه زبان روسی 200 – 151
دانشگاه نووسیبیرسک 250000 روبل سالانه
دانشگاه فدرال اورال 248000 روبل سالانه

چارت درسی  مهندسی شیمی در دانشگاه های روسیه

یکی از اطلاعات مهمی که می تواند شما را با تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه بیش تر آشنا کند، این است که از دروسی که در طی این مدت و در این رشته به شما آموزش داده خواهد شد مطلع باشید. باید بدانید که دپارتمان های شیمی دانشگاه های روسیه دارای پایگاه آزمایشی منحصر به فرد و مراکز کامپیوتری پیشرفته برای تحقیقات هستند.

بدین ترتیب شما در دانشگاه های این کشور به بهترین نحو آموزش دیده و دارای دانش و تجربه ای بسیار بالا و مناسب می شوید. چارت درسی  مهندسی شیمی در دانشگاه های روسیه طبق به روز ترین چارت ها و بر اساس برترین دانشگاه ها و کتاب های جهان به دانشجویان ارائه می شود.

یک مهندسی شیمی متخصصی است دارای دانش و مهارت هایی که ترکیب فرآیندهای شیمیایی با انواع مختلف اثرات فیزیکی و شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی بر روی مواد (خرد کردن و مرتب سازی، تشکیل و جداسازی سیستم های ناهمگن و همگن، گرمادهی و خنک سازی، تغییرات فاز و اثرات نفوذ میدان های الکتریکی، مغناطیسی، فراصوتی و غیره) برای انجام تغییرات عمیق مواد در مقیاس صنعتی را ممکن می سازد.

حال برای تبدیل شدن به چنین متخصصی در دانشگاه های روسیه، برخی از دروسی که مطالعه خواهید نمود به شرح زیر می باشد:

چارت درسی مهندسی شیمی در دانشگاه های روسیه
  • شیمی معدنی
  • هندسه تحلیلی
  • شیمی تحلیلی مدرن
  • بردار و تانسور
  • تجزیه و تحلیل ریاضی
  • شیمی تحلیلی
  • شیمی تجزیه
  • کارگاه فیزیک
  • الکتریسیته و مغناطیس
  • شیمی تحلیلی مدرن
  • شیمی فیزیک
  • الکترودینامیک
  • شیمی آلی
  • مبانی رادیوشیمی و رادیواکولوژی
  • شیمی کریستال
  • پایه های شیمیایی بیولوژیکی
نمایش ویدیو درباره پذیرش روسیه

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیران این مجموعه پذیرش دانشگاه های معتبری در سطح جهان را برای مراجعین خود اخد نموده اند.

شما هم می توانید با شرح اهداف و شرایط خود برترین دانشگاه های جهان را انتخاب کرده و پس از اخذ پذیرش به تحصیل مشغول شوید.

کافیست فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید و قدم در مسیر مهاجرت بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره مجانی با تکیمل همین فرم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار روسیه پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی

دغدغه هر دانشجویی پس از پایان تحصیلات یافتن کاری مناسب است که بتواند درآمدی مناسب و کافی داشته و هم متناسب با تخصص، دانش و علاقه وی باشد. باید بگوییم که بازار کار روسیه پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی مناسب و بسیار خوب تحلیل شده است و تاکنون اکثر فارغ التحصیلان این رشته موفق به اشتغالی موفق در این کشور شده اند.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی از دانشگاه های روسیه فرصت هایی در محدوده وسیعی از زمینه ها مانند شرکت های مهندسی، آژانس های مشاوره، آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، شرکت های هوا فضا و شرکت های انرژی، صنایع غذایی، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و بسیاری مراکز دیگر را دارند.

پس اگر قصد تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه و پس از آن کار در این کشور را دارید، نگرانی نداشته باشید چون شما حتی می توانید در دیگر کشورهای اروپایی و حتی کشورمان نیز  مدارک خود را ارائه نموده و شغلی مناسب را بیابید. شاید بازار کار کشور روسیه به خوبی کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا، فرانسه و چندین کشور برتر نباشد، اما برای شاخه های مهندسی به خصوص مهندسی شیمی فرصت های بسیاری وجود دارد.

همچنین نباید فراموش کنید که هرچه دارای مدرک تحصیلی بالاتر و سابقه و تجربه کاری بیش تری باشد، سریع تر می توانید شغل مناسب را یافته و همچنین می توانید درآمدی بالاتر را نیز برای خودتان فراهم آورید. در ادامه متوسطی از درآمد مهندسان شیمی در روسیه را مشاهده خواهید نمود.

درآمد ماهانه به روبل

No Data Found

درآمد مهندسان شیمی در روسیه

باید بگوییم که درآمد مهندسان شیمی در روسیه شاید جز بالاترین درآمدها قرار نگیرد، اما می تواند درآمدی بسیار مناسب باشد که به راحتی مخارج زندگی را فراهم آورد. طبق آماری که از درآمد شاغلان این حوزه به دست آوردیم مهندسان شیمی در روسیه ماهانه حداقل 47 هزار روبل و حداکثر 1157 هزار روبل درآمد کسب می کنند که به طور متوسط بیش ترین درآمد ها در حوزه 98 هزار روبل در ماه بوده است.

همچنین طبق آماری که کسب کردیم، افراد بر اساس مدرک تحصیلی خود از درآمدهای متفاوتی برخوردار بوده اند و تفاوت آن ها کاملا محسوس و قابل لمس بوده است. طبق این آمار مهندسین شیمی با مدارک مختلف به طور متوسط قادر به کسب درآمدی به شرح زیر بوده اند:

پس اگر بتوانید به ادامه تحصیل و کسب مدارک بالاتری نیز بپردازید، قطعا درآمد بیش تری نیز در انتظار شما می باشد. در این زمینه توصیه می کنیم حتما مقاله کار در روسیه را مطالعه نموده و اطلاعات بسیار کامل و دقیقی درباره استغال در این کشور کسب کنید.

بهترین دانشگاه های کشور روسیه را در سایت رجبی بشناسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه

باید بگوییم که تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه در دوره کارشناسی 4 سال، در دوره کارشناسی ارشد 2 سال و برای دوره دکترا 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد.

به طور کلی زبان ارائه و تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه به طور رسمی زبان روسی می باشد، به خصوص دوره کارشناسی در اکثر موارد به این زبان ارائه می شود. اما معدود دانشگاه هایی نیز به زبان انگلیسی این رشته را ارائه می کنند که دوره های تحصیلات تکمیلی دارای فرصت بیش تری به این زبان هستند.

 شهریه دانشگاه های این کشور متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت شهریه تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه در مقطع کارشناسی تقریبا 210,000 تا 260,000 روبل (معادل 3,400 تا 3,700 دلار) در سال است.

بله، برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه باید دانشجویان خارجی دوره های پادفک که همان دوره پیش دانشگاهی در کشور روسیه است را پشت سر بگذارند.

 به طور کل بازار کار روسیه به قدرت برخی کشورهای تراز اول اروپا نیست، اما برای متخصصان و مهندسان به خصوص مهندسان شیمی بازار کار وجود دارد و این افراد می توانند شغلی مناسب برای خود بیابند.

تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه را به طور مفید به شما عزیزان شرح دادند. جهت کسب مشاوره های تلفنی و یا حضوری می توانید با کارشناسان باتجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را بخوانید و با این رشته ها بیشتر و بهتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (16 امتیاز)
منو
خانه