تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ یکی از فرصت های بسیار خوب و معتبر در اروپا می باشد که در میان دانشجویان جهان کمتر شناخته شده است، اما طی سال های گذشته روز به روز در حال معرفی بیش تری در دنیا بوده و در حال حال حاضر سالانه دانشجویان متعددی خواهان تحصیل در دانشگاه های این کشور و اخذ مدرک از موسسات آموزش عالی آن هستند.

سیستم آموزشی لوکزامبورگ دارای مزیت های بسیاری بوده و تحصیل در آن می تواند شما را به یک متخصص بسیار با دانش با قابلیت ها و تخصص های فراوان در حوزه تحصیلی خود نماید. ضمن اینکه مدارک اعطایی از دانشگاه های این کشور در تمامی اروپا و اکثر کشورهای جهان از اعتبار بالایی برخوردار است.

نظام آموزشی لوکزامبورگ پیرو معاهده بولونیا می باشد که یعنی در آن مدارس و دانشگاه ها پیرو استانداردهای بین المللی و به روز بوده و در رعایت آن ها کاملا سختگیرانه و متعهد خواهند بود. همین امر باعث شده که نظام و مراکز آموزشی این کشور در هرکجا اعتبار بالایی داشته باشند.

در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل در لوکزامبورگ را بیش از پیش بشناسید. البته توصیه می کنیم که مقاله مهاجرت به لوکزامبورگ را نیز مطالعه نموده و از قواعد و قوانین، شرایط و مدارک مهم و مورد نیاز برای امر اطلاع کاملی به دست آورید.

فهرست مطالب
تحصیل در لوکزامبورگ

ویژگی های نظام آموزشی لوکزامبورگ

همانطور که گفتیم تحصیل در لوکزامبورگ پیرو معاهده بولونیا است که یعنی سیستم آموزش آن به مقاطع ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تقسیم می شود. همچنین تحصیلات در این کشور از سن 6 تا 16 سالگی اجباری بوده و در مدارس دولتی کاملا رایگان می باشد. پس از آن افراد می توانند برای دریافت دیپلم و ورود به دانشگاه اقدام کرده و یا وارد رشته های فنی شوند.

البته دوره پیش دبستانی نیز از 4 یا 5 سالگی نیز در دسترس خانواده ها بوده که اجباری نمی باشد. در ادامه تحصیلات آموزش عالی نیز در مقالع کارشناسی 3 تا 4 سال، کارشناسی ارشد 1 تا 2  سال و دوره دکترا 3 تا 5 سال به دانشجویان علاقمند در رشته های پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز به ترتیب نیازمند 6 و 5 سال زمان می باشند.

ویژگی های نظام آموزشی لوکزامبورگ بسیار زیاد هستند و دولت اهمیت بسیار بالایی به نظام آموزشی خود داده و از هیچ هزینه و تلاشی برای بهبود آن دریغ نمی کند. پذیرش از دانشگاه های این کشور کمی رقابتی بوده و نیاز به رزومه و سوابق تحصیلی قوی دارد.

تحصیل در مدارس این کشور در مدارس خصوصی، دولتی و بین المللی در دسترس بوده و دانشگاه های آن نیز به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که همواره مراکز خصوصی از شهریه های تحصیلی گران تری برخوردار هستند، اما پذیرش در آنها می تواند ساده تر و امکان پذیرتر باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان ما بر اساس اهداف و شرایط شما بهترین مقصد مهاجرتی را پیشنهاد می دهند، دنباله رو دیگران نباشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدرک زبان دانشگاه ها در لوکزامبورگ

در رابطه با تحصیل در لوکزامبورگ موضوعی که دارای شرایط کمی متفاوت با دیگر کشورهای جهان است، موضوع زبان تحصیل در این کشور می باشد. زبان مردم این کشور زبان لوکزامبورگی بوده و بچه های تا سن 6 سالگی و قبل از مدرسه با این زبان آشنا شده و صحبت می کنند.

اما با ورود به دوره ابتدایی آموزش های آنان بر اساس ترکیبی از زبان آلمانی و فرانسوی بوده و آن ها دروس خود را طبق ترکیبی از این دو زبان فرا می گیرند. اما پس از سن 13 سالگی در مدارس این کشور آموزش زبان انگلیسی نیز آغاز می شود و حتی برخی از مدارس زبان انگلیسی را نیز به زبان های تدریس خود اضافه می کنند.

یکی از دلایلی که اعتبار بالایی به سیستم آموزشی این کشور بخشید، همین چند زبانه بودن آن می باشد. اما در ادامه تحصیل در لوکزامبورگ و ورود به دانشگاه های این کشور باید بدانید که تدریس در این مراکز به دو صورت انگلیسی-آلمانی و یا انگلیسی-فرانسوی می باشد و داشتن تسلط لازم به این زبان ها نیاز است.

جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور باید مدارک زبان معتبری را به آنها ارائه نمایید، که باتوجه به شرایط و قوانین هر مرکز آموزشی شاید تفاوتی در نوع آنها باشد. به طورکلی مدرک زبان دانشگاه ها در لوکزامبورگ به این صورت درخواست می شود:

مدرک زبان دانشگاه ها در لوکزامبورگ

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ

همانطور که در بخش پیشین اشاره کردیم، برای تحصیل در لوکزامبورگ دانشجویان خارجی باید به زبان خارجه مدنظرشان تسلط کافی داشته باشند. خوشبختانه شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در لوکزامبورگ کاملا فراهم می باشد و این می تواند تحصیل را برای خارجی ها بسیار مناسب تر نماید.

حتی باتوجه به سیستم آموزشی لوکزامبورگ اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی یا فرانسوی را نیز داشته باشید، بازهم نیازمند ارائه درک زبان انگلیسی خواهید بود. البته این شرط در تمامی دانشگاه ها برقرار نمی باشد، اما مراکز معتبر و برتر این کشور باتوجه به آموزش های بین المللی خود ممکن است که چنین درخواستی را از دانشجویان به عمل آورند.

همچنین باید بگوییم که تحصیل در لوکزامبورگ در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بیش تر شاخه های به زبان انگلیسی ارائه می شوند. یعنی زبان اصلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را باید به نوعی زبان انگلیسی در نظر بگیریم تا سایر زبان های دیگر. به همین خاطر در وهله اول برای تحصیل در لوکزامبورگ داشتن تسلط زبان انگلیسی لازم می باشد.

اما برای زندگی در این کشور و ارتباط با مردم شما نیاز دارید که زبان فرانسوی، آلمانی یا لوکزامبورگی را نیز فرا بگیرید، که باتوجه به نقاط و شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.البته شما می توانید در حین تحصیل خود نیز در دوره های زبان انگلیسی در این کشور شرکت کرده و تسلط خود را بالاتر نیز ببرید که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کشورهای زیر در لیست مقاصد ارزان قیمت برای مهاجرت تحصیلی هستند.

معدل مورد نیاز برای دانشگاه های لوکزامبورگ

برای پذیرش و تحصیل در لوکزامبورگ در هر مقطعی این رزومه شما می باشد که معرف میزان تحصیلات، قدرت و توانایی شما است. حال این رزومه از موارد مختلفی تشکیل می شود که یکی از آن ها معدل تحصیلی دوره پیشین می باشد. معمولا معدل مورد نیاز برای دانشگاه های لوکزامبورگ در دوره کارشناسی حداقل 15 از سوی دانشگاه ها اعلام می شود؛ اما این به معنای کافی بودن این مقدار نیست.

ضمنا شرط معدلی کلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی اعلام نشده، اما ممکن است دانشگاهی خاص این موضوع را در نظر گرفته باشد که شما باید حتما از دانشگاه انتخابی خود آن را مورد استعلام قراردهید. اما بطور کل هرچه متقاضیان معدل بالاتری داشته باشند؛ شانس پذیرش و قبولی آنان افزایش می یابد.

پس فقط به داشتن حداقل معدل اکتفا نکنید و سعی کنید معدلتان تا حد ممکن بالاترین مقدار برسد. البته نه اینکه پذیرش با معدل پائین ممکن نباشد؛ ولی برای اینکه بتوانید پذیرش دانشگاهی را به دست آورید باید سایر موارد رزومه نظیر مقالات، توصیه نامه ها و غیره بسیار قوی باشد که بتواند این ضعف پائین بودن معدل را کمرنگ کند.

فراموش نکنید که پیک تحصیلی و سن متقاضیان نیز در پذیرش و قبولی دانشگاه ها تاثیر بسیاری دارد و دانشگاه ها همواره علاقمند به پذیرش دانشجویان جوان تر و با پیک تحصیلی کمتر هستند. برای پذیرش کارشناسی بهتر است قبل از 23 سال اقدام کنید و همچنین بهتر است پیک تحصیلی بیش تر از 3 سال نشود.

تحصیل رایگان دانشگاه های کشور لوکزامبورگ

تحصیل رایگان دانشگاه های کشور لوکزامبورگ

همواره دانشجویان خارجی در پی این هستند که آیا می توان در کشور مقصد به تحصیل رایگان دست پیدا کرد؟! در رابطه با تحصیل در لوکزامبورگ نیز باید توجه کنید که این امر با پرداخت شهریه همراه می باشد و تحصیل در دانشگاه های آن به طور کلی رایگان نیست، اما هنوز هم می توان به تحصیل رایگان دانشگاه های کشور لوکزامبورگ دست پیدا کرد.

دستیابی به تحصیل رایگان دانشگاه های کشور لوکزامبورگ نیازمند شرایط بسیار خاصی می باشد. دانشگاه های این کشور هر ساله در برخی رشته ها تعداد محدودی ظرفیت برای تحصیل رایگان دانشجویان خارجی را در نظر می گیرند که بتوانند افراد خاص و استعدادهای بالا را جذب نمایند. برای رسیدن به این هدف باید دارای معدل و ریز نمرات بسیار بالایی باشید. همچنین حتما باید دارای چندین مقاله و پژوهش بین المللی و یا ارائه شده در کنفرانس های ملی کشور لوکزامبورگ باشید. داشتن یک یا دو مقاله نیز ممکن است شما را قادر به رقابت با سایر رقبا نسازد. به همین خاطر داشتن رزومه ای درخشان برای این امر نیاز است.

ضمن اینکه در تحصیل رایگان نیز شما باید سالانه مقداری اندکی از هزینه های ثبت نام خود را پرداخته و هزینه های اقامت، خوراک، پوشاک و لوازم تحصیل خود را فراهم سازید. شما فقط از پرداخت شهریه تحصیلی معاف می شوید، ولی همچنان باید سایر هزینه های اقامتی را خود را پوشش دهید.

شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

اگر به دنبال اطلاع از شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل در لوکزامبورگ هستید باید بگوییم که هزینه تحصیل در این کشور به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های اقامت و زندگی تقسیم می شود. همچنین هزینه های اقامت و زندگی نیز می تواند برای هر فرد باتوجه به محل تحصیل و سبک و شرایط زندگی وی متفاوت باشد که در لوکزامبورگ ماهانه 800 تا 1500 یورو را در بر خواهد گرفت.

اما در رابطه با شهریه دانشگاه ها نیز باید بدانید که شهریه ها باتوجه به دانشگاه، رشته، مقطع و زبان تحصیل متفاوت خواهند بود و شما باید مبلغ دقیق دوره انتخابی خود را از طریق ارتباط به دانشگاه و یا ارتباط با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به دست آورید. شهریه تحصیل در رشته های مختلف در این کشور در دوره کارشناسی تا 10 هزار یورو و دوره کارشناسی ارشد تا 14 هزار یورو در سال برسد.

البته با انجام کار دانشجویی می توانید مقداری از هزینه های خود را پوشش دهید، در ادامه شهریه تحصیل در لوکزامبورگ در برخی دانشگاه های این کشور را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه شهریه
مدرسه مدیریت ESSCA کارشناسی 9630 تا 13125 یورو کارشناسی ارشد 13130 تا 17900 یورو
مدرسه کسب و کار UBI کارشناسی 10800 یورو کارشناسی ارشد 17000 یورو
دانشگاه لوگزامبورگ سالانه 400 تا 3500 یورو

امکان اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

آیا امکان اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ وجود دارد؟! این سوالی است که اکثر متقاضیان تحصیل در لوکزامبورگ با آن روبه رو هستند. باید در جواب این سوال بگوییم که دانشجویانی که برای تحصیل در لوکزامبورگ اقدام می کنند، امکان دستیابی به اقامت دائم این کشور را نیز دارند، اما نه به طور مستقیم.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور می توانند به جستجوی کار پرداخته و در آن جا مشغول به کار شوند. دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلات خود حداکثر 6 تا12 ماه فرصت داشته تا شغلی مناسب یافته و در آن استخدام شوند، در غیر اینصورت باید به کشور خود بازگردند.

اما چنانچه موفق به استخدام در این کشور شوند، ویزای تحصیلی آنان به ویزای کاری مبدل می شود و پس از 3 تا 5 سال زندگی و کار در لوکزامبورگ و همچنین پرداخت مالیات به طور کامل و داشتن دیگر شرایط لازم، می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. اخذ اقامت دائم این کشور دسترسی به سایر کشورهای حوزه شنگن را نیز برای افراد به ارمغان می آورد.

پخش ویدیو

شاید بخواهید بدانید چگونه می توان بدون داشتن مدارک بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل به مقصد مهاجرت خود رسید ؟ از انجا که این چالش بسیار بزرگی برای عده زیادی از مراجعین ماست وبینار تحصیل بدون مدرک زبان از  هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را به شما ارائه داده ایم.

در این وبینار تمام راهکارهای عملی مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را بررسی می کنیم ، شیوه های امتحان شده و عالی.

دریافت مشاوره می تواند اولین گام شما برای مهاجرت باشد ، خصوصا که اولین جلسه مشاوره شما تلفنی و رایگان هم باشد. 

فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس ما باشید!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید شرایط مهاجرتی خود را بصورت غیر حضوری با کمک مشاوران رجبی سنجش کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل در لوکزامبورگ

خیر، به طوری کلی جهت تحصیل در لوکزامبورگ باید شهریه دانشگاه های آن را پرداخت کنید.

 بله، دانشجویان خارجی می توانند از طریق تحصیل در لوکزامبورگ به اقاما دائم این کشور برسند، اول باید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شاغل شده و پس از آن باید 3 تا 5 سال در این کشور شاغل بوده و زندگی کنند.

 تحصیل در لوکزامبورگ در حال حاضر به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی امکان پذیر است.

 بله، دانشگاه های این کشور از متقاضیان خارجی مدرک زبان معتبری درخواست می کنند.

 هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای هر فرد متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما می تواند ماهانه مبلغی از 800 یورو تا 1500 یورو را در بر بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل در لوکزامبورگ با کارشناسان تیم شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شهر شیراز تماس حاصل نموده و از تجارب آنان نهایت بهره را ببرید. همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اروپا را بخوانید تا با مقاصد بیشتری برای مهاجرت به کشورهای امن و پیشرفته اروپایی آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه