تحصیل در هلند

تحصیل در هلند به عنوان یکی از کشور های اروپایی متقاضیان بسیار دارد واین کشور علی رغم کوچکی مساحت ، نقش به سزایی در بازار های اقتصادی ، تجارت گل و همچنین پرورش افراد متخصص و تحصیل کرده از سراسر جهان ایفا می کند.

تعدادی از دانشگاه های برتر جهان در این کشور قرار دارند که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور و در رشته های مختلف می باشد ؛ این کشور به خاطر موفقیت در زمینه های متنوع شناخته شده است ؛ در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ویژگی ها و جزئیات مرتبط با تحصیل در هلند را بررسی و بیان خواهند کرد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت کشور هلند برای دانشجویان خارجی شرایط مناسب زندگی و تحصیلی حاکم بر این کشور است . هلند یک کشور پیشرو در دانش با موقعیت قوی بین المللی و شهرت جهانی است ، هلندی ها دارای تحصیلات عالی هستند و از کیفیت خوب زندگی در یک محیط امن و ایمن برخوردار هستند ؛ این کشور به واسطه کیفیت تحصیلات عالی خود در سطح جهان شناخته شده است.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله اخذ اقامت دائم هلند از طریق تحصیل را نیز مطالعه نمایید تا هر چه بیشتر با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در هلند

در همین ابتدا به فایل ویدئویی و پادکست ارائه شده توسط روناک ، از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی توجه نمایید ، در کمتر از دو دقیقه می توانید این ویدئو را دیده و از مطالب جالب آن بهره مند شوید ، فایل پادکست را هم می توانید دانلود و ذخیره کنید تا بعدا  در وقت بهتری به آن گوش دهید.

پادکست تحصیل در هلند

نگاهی به تحصیل در هلند

برای یک کشور کوچک مانند هلند جهت گیری بین المللی در زمینه آموزش و پرورش در جهان بسیار مهم است و بیش از 95٪ از ساکنان این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند که این امکان را به شما می دهد تا به راحتی با سایرین ارتباط برقرار نمایید.

احترام به عقاید هر فرد نیز یک فضیلت ملی است که به جامعه متنوع و متکثر هلند قدرت می بخشد و پایه و اساس روش تدریس در موسسات آموزشی می باشد . آموزش در هلند بر روی کار گروهی متمرکز است و یک محیط ایده آل برای دوست یابی ایجاد می کند . سبک تدریس در هلند را می توان تعاملی و دانش آموز محور توصیف کرد که به دانشجویان توجه و آزادی لازم برای توسعه نظرات و خلاقیت های خود را می دهد.

با تحصیل در هلند شما یک ذهن آزاد و رشد یافته خواهید داشت که امکان عملی شدن هر ایده ای در آن وجود دارد . در بررسی شرایط تحصیل در هلند متوجه می شوید که موسسه آموزش عالی این کشور به سه نوع موسسه تقسیم می شوند که از سوی دولت ، بخش خصوصی و نهاد های قانونی سرمایه گذاری شده اند.

حداقل سن برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ۱۷ سال است و شما باید حتما مدرک دیپلم خود را اخذ نموده و در صورت لزوم در آزمون ورودی نیز قبول شوید . از آنجا که بسیاری از رشته های برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های هلند به زبان انگلیسی ارائه می شوند تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس و یا تافل نیز مورد نیاز است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات در خصوص تحصیل در هلند با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پذیرش از دانشگاه های هلند

پذیرش از دانشگاه های هلند

پذیرش از دانشگاه های هلند چگونه است؟ قبل از انتخاب رشته تحصیلی خود در دانشگاه هلند ، تحقیقات دقیق و کاملی را از سیستم آموزشی این کشور انجام دهید و مطمئن شوید که متناسب با علاقه و اهداف شغلی شماست و تمامی الزامات دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را مطابق با آنچه در ذهن دارید ، جستجو نمایید.

پس از آن بررسی کنید که آیا شرایط ورود و پذیرش مشخص شده از سوی دانشگاه را دارید یا خیر . معمولا هر مرکز آموزشی صلاحیت های خاص خود را برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در هلند درنظر می گیرد که شرط معدل و سوابق تحصیلی از اهمیت بالایی در تمامی آنها برخوردار می باشد.

لازم است از همان ابتدا نیز برآورد دقیقی از میزان هزینه های خود داشته باشید و تحقیق کنید که آیا امکان دریافت بروسیه برایتان وجود دارد یا خیر !

زیرا شرایط تحصیل در هلند می تواند با توجه به هر مرکز و یا امکاناتی همچون دریافت بورسیه تحصیلی برای هر فرد متغیر باشد.

نحوه و مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه های هلند

شما می توانید به دو شیوه درخواست خود را به دانشگاه های این کشور ارائه دهید:

درخواست مستقیم به موسسه یا از طریق Studielink به عنوان یک روش آنلاین . البته نحوه درخواست به دوره موردنظرتان نیز بسیار وابسته است زیرا به عنوان مثال مقطع دکترا روندی کاملا متفاوت دارد . گاهی نیز ممکن است لازم باشد شما از ترکیبی از این دو روش استفاده کنید ، بنابراین حتما با مشاورین رجبی در تماس باشید و یا سری به سایت دانشگاه بزنید.

در نحوه و مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه های هلند نباید زمان را از دست بدهید ، زیرا هر دانشگاه تنها در یک محدوده زمانی خاص درخواست های متقاضیان را می پذیرد که برای اکثر دوره ها از اول ماه مه تا 1 فوریه یا اول مارس می باشد.

توصیه کلی این است که حداکثر تا اواسط ماه آوریل اقدام کنید تا قبل از شروع تحصیل در هلند وقت کافی برای دریافت ویزا و مسکن داشته باشید .

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه های هلند

  • کپی از گذرنامه یا کارت شناسایی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • بیانیه شخصی به زبان انگلیسی ( بیان انگیزه و هدف )
  • کپی مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی / هلندی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست (50 – 100 یورو)
  • CV یا رزومه (شامل دو داور)
  • معرفی نامه از سوی اساتید
  • نمونه کارهای مکتوب دانشگاهی و بین المللی

برای تحصیل در هلند به اطلاعات زیادی نیاز دارید ، بسیاری از سوالات شما در خصوص کشور هلند را در مقالات زیر پاسخ داده ایم.

سیستم آموزشی هلند

به طور کلی سیستم آموزشی هلند بسیار خوب کار می کند اما تفاوت آن با سایر کشورهای جهان زیاد بوده و در برخی شهرها نیز به صورت مستقل اداره می شود . در این کشور مدارس مذهبی نیز مانند سایر مدارس دارای بودجه و حمایت از سوی دولت بوده و دانش اموزان بین المللی نیز امکان ورود به آن را دارند.

آموزش دانش آموزان بین المللی در هر دو مدارس دولتی و خصوصی در سراسر این کشور وجود داشته و هفده مدرسه ابتدایی رسما آموزش دوزبانه را اجرا می کنند . با قدم به سیستم آموزشی هلند شما به یکی از بهترین های جهان پا خواهید گذاشت که طبق اعلام مجمع جهانی سومین کشور تحصیل کرده جهان نیز تلقی می شود.

یک سوم افراد 25-64 ساله هلندی دارای مدرک دانشگاهی هستند که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 24٪ OECD است ؛ هلند همچنین از نظر برابری در فرصت های آموزشی در میان کشورهای برتر جهان قرار گرفته و هر 13 دانشگاه این کشور با بودجه دولتی در رتبه بندی های قابل توجهی در سطح جهانی قرار می گیرند . هم اکنون نیز این کشور در تلاش است تا برنامه تحصیلی را با تدوین جدیدی ف بسیار نوین و کارآمدتر سازد.

سیستم آموزشی هلند

آموزش عالی در هلند

پس از اتمام دبیرستان در سیستم تحصیل در هلند دانش آموزان می توانند در مراکز آموزش عالی به تحصیل رشته داخواه خود مشغول شوند و از آنجایی که کارفرمایان به دنبال نیروهای تحصیل کرده هستند ، افراد جامعه به سمت تحصیل در دانشگاه بیشتر مشتاق می شوند.

نکته مثبت دیگر آنکه تحصیلات عالی توسط دولت تأمین بودجه می شود و یکی از معیار هایی که دولت برای کاهش کمبود معلم ملی انجام داده این است که دانش آموزانی که برای معلمی آموزش می بینند ، نیمی از هزینه تحصیل را طی دو سال اول پرداخت می کنند و همچنین ممکن است بر اساس عملکرد و درآمد والدین ، واجد شرایط دریافت بورسیه شوند . بسیاری از دانشگاه ها برنامه های تحصیلی نیمه وقت را ارائه می دهند که دانشجویان می توانند آنها را با شغل یا سایر تعهدات خود همراه سازند.

موسسات آموزش عالی در هلند انواع گوناگونی دارند و شما می توانید با فراهم نمودن شرایط در هر یک از آنها به تحصیل مشغول شوید . 17 دانشگاه تحقیقاتی با بودجه دولتی در این کشور فعال هستند و امکان تحصیل در هلند در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه و همچنین تحصیل از راه دور نیز وجود دارد.

از دیگر موسسات جهت تحصیل در هلند می توان به آکادمی سلطنتی هنر و هشت دانشگاه پزشکی اشاره کرد که با ادغام دانشکده های علوم پزشکی و بیمارستان های آموزشی ایجاد شده اند . برخلاف موسسات دولتی این موسسات آزاد هستند كه شهریه را بیش از حد تعیین شده دولت دریافت كنند. عنوان بهترین دانشگاه های هلند ما را در همین سایت از دست ندهید.

 

دانشجویان بین المللی چه رشته هایی را در دانشگاه های هلند انتخاب می کنند؟در مقالات زیر با برخی رشته های محبوب آشنا می شوید.

اخذ مدرک دیپلم در هلند

دوره اول متوسطه در مدارس هلند اجباری بوده و پس از آن دانش آموزان می توانند یا به دوره دوم وارد شده و یا جذب بازار کار شوند . ادامه تحصیل در دوره دوم به معنای اخذ مدرک دیپلم است که معمولا توسط افراد علاقه مند به ورود به دانشگاه انجام می شود . در دوره دوم متوسط گرایش تحصیلی شما مشخص می کند که قصد ورود به چه حوزه تحصیلی در دانشگاه را دارید و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . به تازگی مدرک کاردانی نیز به سیستم دانشگاهی این کشور افزائده شده که برخی از مهارت ها را پس از مدرک دیپلم با دو سال آموزش و معمولا فقط به زبان هلندی به افراد اعطا می نماید.

این دوره ها تمرکز زیادی بر اشتغال تخصصی دارند و عموما به گونه ای طراحی شده اند که به دانشجویان دوره متوسطه و سایر افراد متقاضی تخصص بیشتر در حرفه خود بدون تکمیل دوره کارشناسی را ارائه دهند . امکان ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی نیز برای افراد این دوره وجود دارد.

مقطع کارشناسی در هلند

اولین مقطع جهت آغاز تحصیل در هلند در سیستم دانشگاهی ورود به دوره کارشناسی است که در اغلب برنامه ها 4 سال برنامه ریزی شده و دانشجویان باید مدرک دیپلم خود را جهت ورود به آن ارائه دهند . مقطع کارشناسی در هلند در اغلب مراکز و رشته های دانشگاهی به زبان بومی بوده و شما فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را بسیار محدود خواهید داشت .

دقت داشته باشید که قبولی در آزمون ورودی و سپری کرده دوره پیش نیاز در اکثر دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی در هلند وجود داشته و مخصوصا دانشجویان بین المللی حتما باید ضمن معادل سازی مدرک دیپلم خود و آشنایی با سیستم آموزشی این کشور حتما دوره پیش نیاز را پشت سر بگذارند .

مقطع کارشناسی ارشد در هلند

طبق آمار اعلام شده در حدود 76 درصد از افراد فارغ التحصیل شده در دوره کارشناسی علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بوده و مابقی به بازار کار وارد می شوند .

 رشته های محدودی نیز به صورت پیوسته دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد پذیرش می کنند که کارشناسان ما در موسسه رجبی آماده ارائه جزئیات آن به شما عزیزان می باشند.

دوره کارشناسی ارشد طی دو سال تحصیلی و 60 واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود و در برخی از رشته ها تعداد واحدها می تواند به 90 و یا 120 واحد نیز برسد که البته در طول زمان تحصیل تفاوتی ایجاد نمی کند . دوره نیز معمولا با یکپایان نامه یا پروژه و کسب نمره قبولی به اتمام می رسد.

پس از دوره کارشناسی ارشد دانشجویان این فرصت را دارند تا به عالی ترین مقطع آموزش عالی جهت تحصیل در هلند وارد شوند که روند پذیرش و تحصیلی کاملا متفاوتی داشته و مشاورین ما در عنوان تحصیل دکترا در هلند به آن پرداخته اند و توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

اخذ پذیرش در تمامی مقاطع و دانشگاه های هلند به آسانی توسط کارشناسان ما دست یافتنی می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

تحصیل در هلند به صورت رسمی به زبان نخست این کشور یعنی هلندی به تمامی دانشجویان ارائه می شود اما مراکز آموزش عالی این امکان را برای دانشجویان فراهم نموده اند که بتوان تحصیل به زبان انگلیسی را در رشته ها و مقاطع مختلفی تجربه نمود . 

بیش از ۲۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؛ این دوره های آموزشی شامل سمینارهای کوتاه مدت تا برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

بیش از نیمی از دوره های دانشگاهی در هلند به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند و در بین ۱۶۳۲ دوره آموزشی مختلف در ۱۳ دانشگاه کشور ۶۰ ٪ آنها در حال حاضر به زبان انگلیسی ارائه می شوند که البته قسمت قابل توجهی از آنها در دوره تحصیلات تکمیلی هستند.

ارائه مدرک آیلتس و تافل پیش نیازهای اصلی تحصیل به زبان انگلیسی در هلند هستند و ارائه نمره حداقل 6 مدرک آیلتس شما را واجد شرایط برخی از دانشگاه ها می سازد.

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

دانشگاه ها و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

چنانچه بخواهیم برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان جهت تحصیل در هلند را برای شما بیان نماییم باید بگوییم که دانشگاه های توئنته ، رادبود نیمخت هلند ، تیلبرگ و علوم کاربردی HAN از جمله بهترین های این کشور هستند که هر یک رشته و مقاطع خاصی را به داوطلبان ارائه می دهند . کارشناسان ما آماده اند تا جزئیات لازم را در اختیارتان قرار دهند و تنها خوب است دقت داشته باشید که انتخاب تحصیل در هلند به زبان انگلیسی می تواند شهریه دانشگاه را به صورت قابل توجهی برایتان افزایش دهد.

این میزان برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد ؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی در این کشور بیشتر است که در مقطع کارشناسی حدود ۱۷۰۰۰ یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۳۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار پیگیری دلسوزانه و مسئولانه مدیران این مجموعه باعث شده در سال های اخیر موسسه مهاجرتی رجبی نامی معتبر در بین علاقه مندان مهاجرت باشد ؛ شما هم میتوانید با اعتماد به این مجموعه راه خود به سوی مهاجرت را کوتاه ، ساده و هموار کنید ، کافیست شماره تماس خود را در باکس مشاوره رایگان درج کنید تا مراحل رایگان دریافت مشاوره آغاز گردد.

ویدئوی مقابل نمونه ای از ویزاهای تحصیلی اخذ شده برای کلاینت های ماست ؛ برای دیدن و شنیدن تجربیات آن ها به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم ؟” بروید و ویدئو هایی که در دفاتر موسسه رجبی و یا در مقصد مهاجرتی مراجعین ما توسط خودشان تهیه و ارسال شده است را ببینید.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ ویزای تحصیلی از بهترین دانشگاه های جهان با تکیه بر تجربه و آگاهی مشاوران هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

Study in Netherlands with  Diploma

تحصیل در هلند با مدرک دیپلم

کشور هلند به عنوان یکی از کشورهای مطرح در اروپا و حوزه شینگن در جذب دانشجو از سراسر جهان بسیار فعال بوده و هر ساله ویزا های زیادی برای افراد خارجی صادر می کند ؛ یکی از دلایل اصلی جذب دانشجو بین المللی در این کشور را می توان وجود دانشگاه های مطرح و معتبر بیان کرد ؛ علاوه بر این امکان تحصیل با تمامی مدارک از جمله دیپلم انگیزه ای برای اخذ ویزای تحصیلی هلند ایجاد می کند.

تحصیل در هلند مورد تایید تمام کشور های برتر دنیا است و سطح علمی بالای موجود در نظام آموزشی آن دانشجویان را برای کار در تمامی کشور ها آماده می سازد ؛ کسانی که به دنبال تحصیل در هلند با مدرک دیپلم هستند ملزم به رعایت شرایط مشخص شده از سوی دانشگاه ها هستند که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

دیپلم در هلند

شرایط تحصیل در هلند با مدرک دیپلم

دانش آموزان پس از دریافت مدرک دیپلم خود می توانند به دوره های فنی وارد شده و با کسب یک مهارت طی یک یا دو سال به بازار کار وارد شوند اما اغلب افراد ترجیح می دهند تا ادامه تحصیل در دانشگاه را انتخاب کرده و با سپری کردن دوره کارشناسی به یک متخصص تبدیل شوند . اما در این میان باید شرایط تحصیل در هلند با مدرک دیپلم را نیز فراهم نمود:

 اولین و مهم ترین گام جهت شروع تحصیل در هلند داشتن مدرک دیپلم 12 ساله ( حداقل معدل 12 ) و پایان دوره دبیرستان است و نخستین مقطع تحصیلی بعد از اتمام دوره دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم در هلند دوره کاردانی است که البته امکان تحصیل به صورت مستقیم در مقطع کارشناسی نیز برای فارغ التحصیلان دبیرستان وجود دارد . 

افراد علاقه مند به تحصیل در هلند با مدرک دیپلم بایستی پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود و ارائه مدارکی که در بالا در بخش درخواست پذیرش از دانشگاه ارائه شد برای اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند اقدام کنند ؛ در این مرحله آن ها بایستی بخشی از هزینه های اولیه را واریز کنند این هزینه ها شامل :

• شهریه نیم سال تحصیلی که باتوجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.
• مبلغ 500 یورو برای دریافت اقامت تحصیلی به مدت یکسال
• پرداخت هزینه اجاره اتاق و محل اقامت خود برای سه ماه

ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا هلندی نیز یکی از شروط اصلی اغلب دانشگاه ها می باشد.

تحصیل رایگان در هلند

Free education in Netherlands

تحصیل رایگان در هلند

هلند یکی از زیباترین کشورهای اروپا است که فرهنگی متمرکز بر مراقبت از محیط زیست و دستیابی به کیفیت خوب زندگی دارد ، بنابراین این یک گزینه بسیار جذاب برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود .  از این رو در مقابل بهره مندی از این امکانات باید هزینه های قابل توجهی را نیز هم برای دانشگاه و هم زندگی پرداخت نمود که با ارائه برخی از بورسیه ها از سوی دانشگاه ها می تواند آسانتر شود . البته خوب است دقت داشته باشید که تحصیل رایگان در هلند به معنای مجانی شدن تمامی هزینه ها نبوده و در صورت دریافت کمک هزینه شما باید برخی از هزینه های جانبی را مدنظر داشته باشید.

در واقع تحصیل در هلند عموما به صورت کاملا رایگان ارائه نمی شود اما دولت با ارائه یارانه هایی باعث می شود تحصیل در مقایسه با سایر کشور ها یک گزینه نسبتا مقرون به صرفه باشد ؛ این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند و تنها کافی است تا با بررسی دقیق دانشگاه ها به گزینه ای برسید که رشته دلخواه خود را تحت پوشش قرار می دهد.

هزینه های تحصیل در هلند

هزینه های تحصیلی در هلند بصورت استاندارد برای برنامه های کارشناسی می تواند از 6000 تا 20000 یورو در سال متغیر باشد که بیشترین آن به رشته های علوم پزشکی اختصاص می یابد . برنامه های کارشناسی ارشد نیز از 8000 تا 32000 یورو متغیر هستند که اغلب به دلیل دریافت کمک هزینه هایی از سوی دانشگاه کمتر نیز می شوند . 

البته همواره در بحث هزینه ها استثناهایی وجود دارد و دانشگاه های خصوصی و انتخاب زبان اگلیسی هزینه تحصیل در هلند را افزایش می دهند . هزینه ها توسط دولت تعیین می شود و هر سال با تورم افزایش می یابد . هزینه های تحصیل در هلند در کالج های دانشگاهی بیشتر می باشد اما هرگز بیش از دو برابر هزینه تحصیلات استاندارد نیستند و در بعضی موارد فقط اندکی بالاتر است ( همیشه کمتر از ۹۰۰۰ یورو در سال است ).

هزینه های تحصیلی بیان شده در بالا برای دانشجویان با ملیت اتحادیه اروپا است ؛ برای دانشجویانی که ملیت اتحادیه اروپا ندارند هزینه ها به طور قابل توجهی بالاتر است زیرا آنها یارانه تحصیلی دریافت نمی کنند ؛ به طور کلی حدود ۸۰۰۰ دلار در سال برای رشته هایی همچون هنر و علوم انسانی باید به عنوان شهریه تحصیل پرداخت کرد و شهریه برای رشته های علوم و پزشکی بسیار بیشتر است.

هزینه های تحصیل در هلند

شهریه تحصیل در دانشگاه های برتر هلند

چنانچه بخواهیم شهریه تحصیلی در برخی از دانشگاه های این کشور را بیان نماییم ، بدین شرح است:

نام دانشگاهشهریه سالانه
دانشگاه صنعتی دلفتمتوسط شهریه 2،143 یورو در سال
دانشگاه آمسترداممتوسط شهریه 2،083 یورو در سال
دانشگاه و تحقیقات واگنینگنمتوسط شهریه 2083 یورو در سال
دانشگاه اراسموس روترداممتوسط شهریه بین 2،083 – 52،000 یورو در سال

البته با کار پاره وقت در این کشور می توان درآمد اندکی داشته و بخشی از هزینه های خود را نیز تامین نمود که کارشناسان ما در عنوان کار دانشجویی در هلند به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

مزایای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند مانند هر کشور دیگری با مزایای فراوانی همراه است که البته معایب اندکی نیز وجود دارند و خوب است که از همان ابتدا به جوانب کامل این انتخاب آگاه باشید . چنانچه بخواهیم مزایای تحصیل در هلند را به صورت فهرست وار بیان نماییم ، باید بگوییم:

مزایای تحصیل در هلند
  • فرصت تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم محدودیت سنی
  • شاخص نبودن گپ تحصیلی
  • رتبه بالای دانشگاه ها در سطح جهانی
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی
  • زندگی در کشور آرام و دلنشین هلند

 

معایب تحصیل در هلند

پس از بررسی و بر شمردن مزایا نوبت به بررسی معایب تحصیل در هلند می رسد ؛ مزایای تحصیل در هلند قطعا از معایب آن بیشتر است اما از جنبه های منفی آن نیز نمی توان چشم پوشید زیرا در برخی موارد ممکن است یک مورد کوچک تصمیم گیری شما را به طور کامل تغییر دهد.

  • دو زبانگی : اگرچه تحصیل در هلند به زبان انگلیسی امکان پذیر است اما برخی از رشته های تحصیلی به خصوص در مقطع کارشناسی به زبان های دیگر در دانشگاه تدریس می شوند که نیازمند یادگیری و تسلط به زبان مورد نظر است ؛ این امر می تواند برخی از دانشجویان را از تحصیل در هلند منصرف ساخته و آن ها را به سمت کشور های انگلیسی زبان سوق دهد.
  • کمبود کار دانشجویی : یکی دیگر از معایب تحصیل در هلند کار پاره وقت دانشجویی در این کشور است ؛ بسیاری از دانشجویان که متقاضی کار در هلند هستند در هنگام تحصیل در این کشور نمی توانند کار مناسبی یافته و همچنین به دلیل عدم آشنایی با زبان لازم ممکن است در کاریابی کمی دچار مشکل شوند ؛ البته این موضوع با داشتن کمی پشتکار و انگیزه به راحتی میسر خواهد بود.
  • هزینه تحصیل و زندگی در هلند : از دیگر مواردی که شاید بتوان آن را از معایب تحصیل در هلند دانست هزینه تحصیل و زندگی برای برخی از دانشجویان است.

 

سوالات پر تکرار تحصیل در هلند

بله ، ارائه مدرک آیلتس و یا تافل برای ورود به دانشگاه های این کشور مورد نیاز است ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای این دانشگاه ها ۶ است.

پذیرش بر اساس مدرک کارشناسی ارشد (یا مدرک دانشگاهی با دوره طولانی مدت) و مهمتر از همه پذیرش پیشنهاد تحقیقاتی یک دانشجو توسط یک استاد راهنما و همچنین تأیید توسط هیئت دکترای دانشکده است.

شهریه برای دوره های کارشناسی می تواند از 6000 تا 15000 یورو بسته به رشته و دانشگاه متغیر باشد.

بله ، بیش از ۲۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

خیر ، خوشبختانه مردم هلند دارای بالاترین مهارت انگلیسی در جهان هستند و حدود ۹۴٪ از مردم این کشور علاوه بر زبان هلندی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی در این کشور در مقطع کارشناسی حدود ۱۷۰۰۰ یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۳۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی حدود ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی البته هزینه های زندگی را هم فراموش نکنید. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های هلند بین 3000تا 5000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

بله ، دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه انجام ۱۰ ساعت ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا دانشجویان اجازه ۳۰ ساعت کار در هفته به صورت پاره وقت طی دوران تحصیل خود را دارند ، حقوق برای هر ساعت کار دانشجویی بین ۸ تا ۱۰ یورو است.

دانشجویان برای پرداخت هزینه های زندگی شامل اقامت ، غذا ، بیمه درمانی و هزینه های حمل و نقل در هلند ، نیاز به ۱۰،۴۱۲ یورو در سال (۸۶۷٫۶۸ یورو در هر ماه ) دارند.
من 41 سال دارم و 11 سال از گرفتن آخرین مدرک تحصیلی من می گذرد می توانم در اروپا ادامه تحصیل دهم ؟
شما می توانید بدون در نظر گرفتن سن خود و یا فاصله تحصیلی از دریافت آخرین مدرک تحصیلی تان برای ثبت نام در دانشگاه های هلند اقدام کنید.

در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به بررسی تحصیل در هلند پرداخته و اطلاعات لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را بیان کردند ؛ جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در تمامی زمینه های مهاجرت با دفاتر موسسه در شهرهای تهران در دو شعبه مرکزی و غرب و دفتر شیراز تماس حاصل نمایید ، پیشنهاد پایانی ما مطالعه مقاله مهاجرت به هلند می باشد که سایر مسیرهای ممکن جهت ورود به این کشور را نیز به شما علاقه مندان معرفی می نماید.

 

برای مقایسه شرایط تحصیل در کشورهای مطرح و محبوب اروپایی مقالات زیر را بخوانید و مقایسه کنید.

در انتها نیز می توانید ویدیو برخی از کلاینت های ما که موفق به دریافت ویزای کشور دلخواهشان شده اند را نیز ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه