مزایا و معایب زندگی در آلمان

مزایا و معایب زندگی در آلمان دارای موارد بسیار زیادی است ، ما در این مقاله سعی داریم به مهم ترین این مزایا و معایب زندگی در آلمان بپردازیم.

اگر شما نیز می خواهید آینده شغلی و یا تحصیلی خود را در کشور آلمان بگذرانید حتما در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

همچنین اگر می خواهید با روش ها ، هزینه ها و تمامی موارد مهاجرت به این کشور به صورت رایگان آشنا شوید حتما مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه کنید.

زندگی در آلمان می تواند مزایای‌ زیادی مانند مراقبت های بهداشتی عالی ، پیشنهاد های شغلی مختلف ، تحصیل رایگان و دیگر موارد را به همراه داشته باشد ، ما در این مقاله سعی داریم تا به صورت کامل شما را برای زندگی در آلمان آماده کنیم و مزایا و معایب زندگی در آلمان را شرح دهیم.

نکته : بر روی هر یک از عناوین موجود در فهرست مطالب که کلیک کنید ، مستقیما همان مطلب را خواهید خواند ، همچنین می توانید در انتهای مطلب  نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه مطرح کرده و پاسخ کارشناسان ما را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان هم شماره و نام خود را در باکس های کرم رنگ درج  کنید.

فهرست مطالب
مزایا و معایب زندگی در آلمان

سیستم مراقبت های بهداشتی عالی در آلمان

اولین مورد در مزایا و معایب زندگی در آلمان سیستم مراقبت بهداشتی است ، جالب است بدانید بر اساس سازمان بهداشت جهانی ، سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان در رتبه 25 برتر جهان قرار دارد، بیمه شدن برای تمامی افرادی که در آلمان زندگی می کنند الزامی است ، افراد بسته به درآمد خود می توانند بیمه دولتی یا خصوصی را انتخاب کنند.

نیمی از بیمه درمانی را کارفرما و نیمی دیگر را کارمند پرداخت می کنند ، شما 7.3 درصد از حقوق ماهانه خود را برای بیمه پرداخت خواهید کرد ، اما بیشتر هزینه های پزشکی درمان و اقامت در بیمارستان را پوشش می دهد ، شرط اصلی بیمه همگانی حقوق سالانه زیر 60000 یورو است.

علاوه بر این ، اعضای خانواده شما هم می توانند از سیستم مراقبت های بهداشتی عالی در آلمان برخوردار شوند ، این موضوع بدان معناست که یک کارمند در آلمان می تواند نه تنها برای خود بلکه برای کل خانواده پوشش بهداشتی ارائه دهد!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات به روز درخصوص شرایط زندگی در کشور آلمان با دریافت مشاوره از کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امنیت شغلی در آلمان

اخراج مردم در آلمان آنطور نیست که در فیلم های آمریکایی می بینیم جایی که یک روز به دفتر می رسید رئیستان شما را اخراج می کند ، وسایلتان را جمع می کنید و با جعبه ای پر از وسایلتان از ساختمان بیرون می روید ، با توجه به مزایا و معایب زندگی در آلمان زمانی که در آلمان شغلی پیدا کردید و دوره آزمایشی را پشت سر گذاشتید ، معمولاً تا 6 ماه ، اخراج شما برای کارفرما دشوار است ، کارفرمایان باید دلایل محکمی برای اخراج شما داشته باشند ، این دلایل باید بدون خطا باشد زیرا هر کارمندی می تواند از شرکت به دلیل اخراج ناعادلانه آنها شکایت کند و مسلما یک شرکت نمی خواهد خود را با این نوع دعوی درگیر کند لذا امنیت شغلی در آلمان بسیار بالای است ، همچنین اگر روزی در آلمان بیکار شوید ، ممکن است به مزایای بیکاری در آلمان دسترسی داشته باشید.

امنیت شغلی در آلمان

مزایای بیکاری آلمان (Arbeitslosengeld)

با توجه به مزایا و معایب زندگی در آلمان اگر بعد از یک سال کار در آلمان شغل خود را از دست بدهید ، می توانید برای دریافت این مزایا اقدام کنید. شما تا یک سال یا تا زمانی که شغل جدیدی پیدا کنید از دولت کمک مالی ماهانه دریافت خواهید کرد ، مبلغی که دریافت می کنید حدود 60 درصد از سه حقوق آخر شما است.

این عمل باعث می شود بتوانید تا زمانی که شغل جدید پیدا کنید هزینه های زندگی در آلمان را بپردازید.

با هر روشی که به آلمان مهاجرت کنید باید با این کشور بخوبی آشنا باشید ؛ مقالات زیر اطلاعات ارزشمندی را به شما می دهد.

مکان های تفریحی در آلمان

آلمان بزرگترین کشور اروپا با سابقه طولانی است ، در این کشور مقاصد تفریحی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید در هنگام تعطیلات از آنها دیدن کنید ؛ آلمان به‌خاطر شهرهای زیبا ، حومه شهر و قلعه‌هایش معروف است ، به حدی که شایعات حاکی از آن است که والت دیزنی از یک قلعه آلمانی الهام گرفته تا قلعه زیبای خفته نمادین را بسازد.

بسیاری از مکان های تفریحی در آلمان در طول جنگ جهانی ویران شدند ، اما بسیاری از آنها باقی ماندند ، به غیر از سفر ، آلمان گزینه‌ های اوقات فراغت زیادی از فضای باز گرفته تا کنسرت و اپرا ارائه می‌ دهد ، با این حال این موضوع به محل زندگی شما نیز بستگی دارد ، شهرهای کوچک و روستاها تقریباً هیچ فعالیت «فرهنگی» را ارائه نخواهند داد.

بر اساس مزایا و معایب زندگی در آلمان فعالیت در فضای باز دومین مورد مورد علاقه مردم آلمان است ، که شامل دوچرخه سواری ، آهسته دویدن و دیگر فعالیت ها می شود ، آلمان جشنواره های موسیقی زیادی دارد سبک موسیقی از فولک تا راک متغیر است ، هر کس می تواند آهنگی برای سلیقه خود پیدا کند ، در همین زمینه می توانید مقاله
10 جاذبه گردشگری و دیدنی آلمان را هم بخوانید.

حمل و نقل عمومی در آلمان

حمل و نقل عمومی در آلمان

حمل و نقل عمومی در آلمان عالی است ، قیمت ها ممکن است کمی بالا باشد ، هر چند با کارت دانشجویی تخفیف می توانید تخفیف بگیرید مخصوصا برای گذرنامه ماهانه یا سالیانه که قیمت معمولی آن بالاست.

در شهرهای بزرگ و متوسط ​​می توانید بدون وسیله نقلیه تردد کنید ، در حالی که در شهرها و روستاهای کوچکتر کار دشوارتر خواهد بود ، اگرچه حتی شهرهای کوچک در کوهستان به خوبی به هم متصل هستند ، اما اجاره ماشین برای راحتی بیشتر و به ویژه سفر در طبیعت ضروری است.

بسیاری تعجب خواهند کرد که حتی شهرهای کوچک در مناطق آلپی آلگو و تیرول اتریش دارای سیستم اتوبوس و قطار قوی هستند ، شهرهای بزرگ آلمان با قطارهای پرسرعت به هم متصل هستند که زندگی مسافران تجاری را آسان ‌تر می ‌کند.

طبق مزایا و معایب زندگی در آلمان اگر ترجیح می‌دهید سفرهای زیست محیطی داشته باشید ، آلمان برای افراد علاقمند به پیاده روی و دوچرخه‌ سواری نیز مناسب است ، هر شهر دارای جاده های دوچرخه سواری اجباری است که دوچرخه سواری را بدون دردسر می کند.

تعادل خوب کار و زندگی در آلمان

بر اساس مزایا و معایب زندگی در آلمان برای جوانانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند ، کشورهای توسعه ‌یافته غربی آن‌ ها را به شدت تحت فشار قرار می ‌دهند تا روی کار متمرکز بمانند که باعث کنار گذاشتن زندگی خصوصی و شبکه های شخصی می شود.

آلمانی ها ملتی سخت کوش هستند ، اما از تعادل خوب کار و زندگی در آلمان یکی از موارد بسیار مهم است ، هر چند در این کشور باید سخت کار کنید اما آلمانی ها برای انجام فعالیت های اوقات فراغت به خانواده های خود می شتابند ، آنها به شدت کار و زندگی خصوصی را از هم جدا می کنند ، پس از اتمام کار (در زمان مقرر) قسمت دیگری از زندگی شروع می شود ، همچنین صحبت در مورد شغل در اوقات فراغت معمول نیست.

بر اساس مزایا و معایب زندگی در آلمان این موضوع بدان معنا نیست که زندگی در اینجا شما را تنبل می کند یا رشد شغلی شما را متوقف می کند ، فقط تاکید بیشتری بر تعیین اینکه چه کسی خارج از دفتر هستید وجود دارد ، در آلمان ، گرفتن حداقل 30 روز تعطیلات (4 هفته) اجباری است.

در مقاله ای در همین سایت به طور واضح و مفصل وضعیت زندگی مهاجران را در کشور آلمان توضیح داده ایم ، مطالعه مقاله شرایط زندگی در آلمان برای مهاجران را حتما بخوانید.

قابل اعتماد بودن آلمانی ها

اکثر مردم آلمان نسبتاً صادق و قابل اعتماد هستند ، آلمانی ها همان کاری را که می گویند انجام می دهند ، در فرهنگ آنها این است که منطقی ، وقت شناس و قابل اعتماد باشند.

اگر دو هفته دیگر ساعت 2 بعدازظهر با شما قرار ملاقات بگذارند ، به موقع حاضر خواهند شد ، اگر تغییراتی رخ دهد ، یک هفته قبل به شما اطلاع می دهند.

قابل اعتماد بودن آلمانی ها باعث می شود بتوانید به دوستان خود در این کشور اعتماد کنید و دوستی های بسیار پایداری را ایجاد کنید.

شاید شما نگران نژاد پرست بودن آلمان هم باشید ، در همین زمینه می توانید مقاله بسیار جالب آیا آلمانی ها هنوز نژاد پرستند؟ را بخوانید.

جرم و جنایت کم در آلمان

جرم و جنایت کم در آلمان

به طور کلی طبق مزایا و معایب زندگی در آلمان ، جرم و جنایت کم در آلمان است و فقط در برخی شهرها و مناطق خاص وجود دارد.

در اکثر شهرها ، ایستگاه ‌های قطار و ایستگاه های اتوبوس اصلی به نوعی آهنربا برای کلاهبرداران ، الکلی ‌ها و افراد بی‌خانمان هستند ، آن‌ها دوست دارند در این مکان ‌ها ملاقات کنند ، بنابراین هنگام پیاده‌روی شبانه در آنجا کمی محتاط ‌تر باشید.

با این حال، در عین حال ، هیچ چیز خطرناک دیوانه کننده ای در آلمان وجود ندارد ، پلیس ها در آلمان بسیار آرام هستند ، آنها در زندگی روزمره به مردم کمک می کنند و زندگی مردم را نجات می دهند ، شما همیشه می توانید به پلیس مراجعه کنید و درخواست کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و راه های مهاجرت به آلمان یا مشاورین هلدینگ مهاجرتی رجبی در پیج اینستاگرام و یا دیگر شبکه اهی اجتماعی همراه باشید.

کمک هزینه های بارداری

طبق مزایا و معایب زندگی در آلمان اگر چه آلمانی ها بسیار سخت کوش هستند و قوانین سخت گیرانه ای در مورد کار دارند اما این دولت برخی از قوانین را برای راحتی افراد هنگام تشکیل خانواده در نظر گرفته است ، این کمک هزینه های بارداری و مرخصی ها می تواند به زنان شاغل کمک کند بتوانند حرفه شغلی خود را در کنار وظایف خود به عنوان یک مادر انجام دهند.

  • مرخصی زایمان (Mutterschutz) : اکثر زنان باردار شاغل حق دارند تا 14 هفته حداقل شش هفته قبل و هشت هفته پس از زایمان مرخصی زایمان داشته باشند.
  • مرخصی والدین(Elternzeit) : والدین جدید می توانند تا سه سال از کار خود برای مراقبت از فرزندان خود استفاده کنند ، زمان این مرخصی را می توان بین دو والدین تقسیم کرد ، این مرخصی بدون حقوق است ، با این حال والدین می توانند برای دریافت کمک مالی از دولت درخواست کمک هزینه والدین کنند.
  • کمک هزینه والدین (Elterngeld) : کمک هزینه والدین بین 300 تا 1.800 یورو در ماه است ، این مبلغ به درآمدی که والدین قبل از تولد فرزند داشتند بستگی دارد ، این کمک هزینه برای خانواده های جدید که مرخصی والدین می گیرند یا حداکثر 30 ساعت در هفته کار می کنند در دسترس است.

اگر قصد دارید فرزندتان را در آلمان به دنیا بیاورید شاید ندانید که قوانین تابعیت این کشور برای فرزند دلبند شما چه خواهد بود ، توصیه می کنیم مقاله قانون تولد فرزند در آلمان را بخوانید و با جزئیات این موضوع آشنا شوید.

اگر برای زندگی در آلمان نگران پیدا کردن کار هستید مقالات زیر را بخوانید و ابهامات خود را بر طرف کنید.

معایب زندگی در آلمان

تا به اینجا با انواع مزایای زندگی در کشور آلمان آشنا شدیم و فهمیدم آلمان یکی از بهترین کشور ا برای زندگی می باشد ، اما همانطور که می دانید هر موضوعی دارای دو روی مختلف است یکی موارد مثبت و دیگری منفی ، حال که با اولین روی سکه یعنی مزایای زندگی در آلمان آشنا شدیم زمان آن است که با مهم ترین معایب زندگی در آلمان نیز آشنا شویم ، در ادامه با ما در مقاله مزایا و معایب زندگی در آلمان همراه باشید.

معایب زندگی در آلمان ​

آب و هوا

عادت کردن به آب و هوا در آلمان ممکن است سخت باشد ، زمستان ها طولانی است و روزهای آفتابی در مقایسه با روزهای سرد و تاریک بسیار کم به نظر می رسد ، در طول ماه های زمستان ، خورشید حدود ساعت 4 بعد از ظهر غروب می کند ، بسته به جایی که زندگی می کنید ، می توانید روزهای متوالی برف یا باران را تجربه کنید.

بوروکراسی

فرآیندهای قدیمی و بوروکراسی در آلمان بیار زیاد است ، به طور کلی هر فرآیند رسمی نیاز به تعداد زیادی قرار ملاقات و زمان زیادی دارد ، به دلیل بوروکراسی ، دیجیتالی کردن خدمات در آلمان چالش برانگیز بوده است ، تا جایی که شرکت های خصوصی در تلاش برای ساده سازی فرآیندهای طولانی مدت برای مردم شکل گرفته اند ، این مثالی از dasElterngeld است.

برنامه ‌ای که برای کمک به والدین جدید طراحی شده است تا برای کمک هزینه والدین (Elterngeld) تشکیل پرونده دهند ، با کمک این اپلیکیشن ، یک خانواده می تواند در عرض 30 دقیقه درخواست کمک هزینه والدین کند ، بدون استفاده برنامه ممکن است روزها طول بکشد!

پیدا کردن دوست آلمانی سخت است

آلمانی ها مانند نارگیل هستند ، پوسته آن بسیار سخت است ، اما وقتی بتوانید از آن عبور کنید ، یک فرد دوست داشتنی و شیرین پیدا خواهید کرد ، هنگامی که یک آلمانی دوست شما می شود ، آنها یک دوست مادام العمر هستند. پسر اینقدر دقیق اس ، یافتن دوستان محلی در آلمان بسیار دشوار است ، هر چند آنها می توانند بسیار خوب و مودب باشند ، اما فقط به این دلیل که چند بار با کسی حرف می زنید به این معنی نیست که او دوست شما ست ؛ این فقط گزینه تنها نظر شخصی نیست ، آلمان در سال 2019 در بین 64 کشور رتبه 59 را در بین 64 کشور برای معیارهای یافتن دوستان کسب کرد.

وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

در این وبینار به بررسی شرایط زندگی در برخی از محبوبترین کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و اتریش پرداخته ایم ، سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این وبینار را به مدت یک و نیم ساعت ارائه داده تا اطلاعات به روز و جامعی دراختیار افراد علاقه مند به زندگی در اروپا قرار گیرد.

سوالات پر تکرار مزایا و معایب زندگی در آلمان

نیمی از بیمه درمانی را کارفرما و نیمی دیگر را کارمند پرداخت می کنند ، شما 7.3 درصد از حقوق ماهانه خود را برای بیمه پرداخت خواهید کرد ، اما بیشتر هزینه های پزشکی درمان و اقامت در بیمارستان را پوشش می دهد ، شرط اصلی بیمه همگانی حقوق سالانه زیر 60000 یورو است.

، معمولاً تا 6 ماه ، اخراج شما برای کارفرما دشوار است ، کارفرمایان باید دلایل محکمی برای اخراج شما داشته باشند ، این دلایل باید بدون خطا باشد زیرا هر کارمندی می تواند از شرکت به دلیل اخراج ناعادلانه آنها شکایت کند و مسلما یک شرکت نمی خواهد خود را با این نوع دعوی درگیر کند لذا امنیت شغلی در آلمان بسیار بالای است ، همچنین اگر روزی در آلمان بیکار شوید ، ممکن است به مزایای بیکاری در آلمان دسترسی داشته باشید.

حمل و نقل عمومی در آلمان عالی است ، قیمت ها ممکن است کمی بالا باشد ، هر چند با کارت دانشجویی می توانید تخفیف بگیرید ، در شهرهای بزرگ و متوسط ​​می توانید بدون وسیله نقلیه تردد کنید.

آلمانی ها ملتی سخت کوش هستند ، اما از تعادل خوب کار و زندگی در آلمان یکی از موارد بسیار مهم است ، هر چند در این کشور باید سخت کار کنید اما آلمانی ها برای انجام فعالیت های اوقات فراغت به خانواده های خود می شتابند.

اکثر مردم آلمان نسبتاً صادق و قابل اعتماد هستند ، آلمانی ها همان کاری را که می گویند انجام می دهند ، در فرهنگ آنها این است که منطقی ، وقت شناس و قابل اعتماد باشند.

در این مقاله مزایا و معایب زندگی در آلمان را بررسی کردیم ، اگر می خواهید به راحتی و با کمترین هزینه به آلمان مهاجرت کنید حتما از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، اگر می خواهید که از شرایط کار در آلمان مطلع شوید می توانید مقاله لینک شده را بخوانید.

در انتها تجربه مراجعین ما که برای کار یا تحصیل ، آلمان را انتخاب کرده اند را ببینید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان کلاینت موسسه رجبی

42 دیدگاه در “مزایا و معایب زندگی در آلمان

  1. مزایا و معایب زندگی در آلمان آزاده مرادی گفت:

    سلام
    من 32 سال سن دارم و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دارم و همینطور کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی ایمنی بهداشت و محیط زیست و 11 سال سابقه کار مرتبط و غیر مرتبط با رشته های تحصیلیم و قصد مهاجرت به آلمان رو دارم آیا میتونم ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بگیرم برای مهاجرت به آلمان ؟

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در مقطع ارشد برای رشته مرتبط با لیسانس تان میتوانید اقدام کنید . مدرک زبان و تمکن مالی نیز مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

  2. مزایا و معایب زندگی در آلمان جلیل گفت:

    سلام. من ۴۵ ساله کارشناس مکانیک سیالات و دارای ۱۵ سال سابقه کار تاسیسات ساختمانی هستم. همسرم ۳۹ ساله پست دکتری it گرایش امنیت از صنعتی شریف و ۷ سال سابقه کار دارند. یک فرزند هم داریم. بنظرتون آلمان شرایط مناسبی برای کار و زندگی برای ما هست؟
    با سپاس فراوان

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله قطعا یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای شما طبق شرایط تان از جمله رشته تحصیلی شما و همسرتان آلمان می باشد.
      بازار کار در این حیطه بسیار خوب است و به نیروی کار متخصص در این حوزه نیازمندند.

      با تشکر از سوال شما

  3. مزایا و معایب زندگی در آلمان ایکس گفت:

    سلام من رشته فیزیوتراپی دانشگاه تبریز قبول شدم برای تخصیل در المان بهتر است مدرک کارشناسی بگیرم و برم یا قبلترش؟ معدل دیپلمم بالای 19 هس ایا امکان استفاده از بورسیه هس؟

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارائه مدرک دیپلم میتوانید برای رشته مورد نظر تان در آلمان اپلای کنید و الزامی به شرکت در دانشگاه های ایران و دریافت لیسانس نیست.
      تحصیل در آلمان به زبان آلمانی و رایگان است و صرفا هزینه های ریجستری دانشگاه را باید بپردازید.

      با تشکر از سوال شما

  4. مزایا و معایب زندگی در آلمان الهام گفت:

    سلام . بنده و همسرم بالای ۴۰ سال سن داریم و هر دو بهیار با سابقه کاری بالا هستیم . و هر دو مدرک کارشناسی مدیریت امداد و سوانح طبیعی داریم و البته همسرم نظامی هم هستند و کم مونده بازنشست شوند و من هم کارشناسی پرستاری را سال بعد به اتمام میرسانم و سابقه کار هم داریم . دو فرزند ۱۵ و ۱۷ ساله داریم که هر دو رشته تجربی میخونن و پشت کنکور هستند تقریبا . حالا بنظر شما برای مهاجرت به چه صورت اقدام کنیم ؟ البته که زبان آلمانی هم باید یاد بگیریم .

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام
      وقت به خیر در صورت تسلط به زبان المانی می توانید برای ویزای کاری المان اقدام کنیدو همچنین می توانید برای ویزای کاری سوئد هم اقدام کنید.درضمن امکان تحصیل فرزندان در مدارس کشور انگلستان،سوئیس،مجارستان و کانادا هم دارید که امکان همراهی والدین در برخی از این کشورها با ویزای گاردین هم وجود دارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. مزایا و معایب زندگی در آلمان محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 29 سالمه و مدرک کارشناسی it دارم و یکسری دوره شبکه هم رفتم و سابقه بیمه تامین اجتماعی حدود 2 ساله مرتبط با شبکه دارم ولی مدرک زبان ندارم برای چه کشورهای میتونم اقدام کنم برای اقامت کاری ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروی کار جوان در زمینه رشته های فنی مهندسی، کشور آلمان را به شما پیشنهاد میکنیم. در صورتی که بتوانید مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی بگیرید، شانس دریافت جاب افر از ایران برای شما بالاست. همچنین می‌توانید بدون مدرک زبان برای کالج های زبان در اروپا اپلای کنید و به واسطه حضور تان در اروپا در کشورهای مختلف دنبال کار بگردید.

      با تشکر از سوال شما

  6. مزایا و معایب زندگی در آلمان اعظم گفت:

    سلام من پرستارم و دارم طرحمو میگذرونم و شوهرمم پرستاره میخاستم بدونم چطوری میشه بریم آلمان؟

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      به دو روش ویزای تحصیلی و کاری میتوانید به آلمان مهاجرت داشته باشید.
      با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی امکان اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور آلمان برای شما وجود دارد. تحصیل در المان رایگان است و با کار دانشجویی در کنار تحصیل میتوان بخش زیادی از هزینه های زندگی را هم جبران کرد. از مزایای تحصیل در آلمان برای شما این است که بعد از پایان دوره تحصیلی می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و مدرک شما نیازی به معادل سازی ندارد.

      همچنین شما می‌توانید پذیرش دوره تکمیلی مرتبط با رشته خودتان را در آلمان گرفته و بعد از معادل سازی مدرک تان وارد بازار کار شوید و ویزای کاری دریافت کنید.
      برای هر دو مورد می بایست شرايط سنی شما و همسرتان بررسی شود تا مشخص شود که چقدر شانس برای ویزا دارید و همچنین چه روشی برای شما مناسب تر است.

      با تشکر از سوال شما

  7. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور امور مهاجرت گفت:

    سلام ببخشید من یه دختر 13 ساله هستم پدر من 43 ساله هست و یه برادر 8 ماهه و یک مادر 39 ساله دارم میخواستم بپرسم که شرایط مهاجرت از طریق تحصیل برای من وجود داره ؟ چون من ساکن ایران/اصفهان هستم و از این وضع ایران بسیار ناراضی هستم پدر مادرم می خواهند مرا از راه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل به آلمان بفرستند. خانواده ام میتوانند مقیم آلمان بشوند و پدر من که یک میوه تره بار فروشه میتونه همین شغل رو در آلمان داشته باشه .مادرم هم خیاطی بلده مادرم هم میتونه بسته به شرایطش در اونجا کار داشته باشه. ممنون و با تشکر از لطفتون که وقت میگذارید و پاسخ سوالات ما رو میدید واقعا اگر اینگونه مشاوران نبودند ما از مهاجرت نو مید میشدیم.با تشکر.

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      افرین که از الان به فکر اینده خودت و خانوادت هستی. متاسفانه شغل پدرتون برای المان مناسب نیست اما میتونن در اروپا براحتی شرکت ثبت کنن و وارد پروسه اقامت بشن که بتونن براحتی خانواده رو باخودش همراه کنه و شماهم هزینه های تحصیل پایینی داشته باشی. در غیر اینصورت میتونین برای مدارس ترکیه اقدام کنی و یا در ایران دیپلم بگیری و مستقیم خودت برای ادامه تحصیل به المان بری.

      با تشکر از سوال شما

  8. مزایا و معایب زندگی در آلمان جلال گفت:

    سلام من لیسانس عمران دارم معدلم 14.87 هستش دانشگاه آزاد. سابقه کاری متبط حدود یک سال دارم و سابقه کار غیر مرتبط حدود 5 سال. در ضمن رانندگی لیفتراک و جوشکاری هم بلدم به نظر شما من ازچه راهی میتونم برای آلمان یا کشوری که شرایط مطلوب داشته باشه اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      اگر مدرک جوشکاری رو با سابفه کار مرتبط دارین میتوانید با کسب مهارت زبان المانی وارد پروسه جستجوی کار المان شوید تا براحتی کار پیدا کنید.

      با تشکر از سوال شما

  9. مزایا و معایب زندگی در آلمان Danial گفت:

    سلام من سال اخر مدرسه هستم و خواستم بدونم که میتونم ویزای دانشجویی بگیرم و اگر می تونم باید حداقل چه معدلی داشته باشم ممنون میشم جواب بدین

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله میتوانید. بهتر هست معدل شما بالاتر از ۱۷ باشد.

      با تشکر از سوال شما

  10. مزایا و معایب زندگی در آلمان گل احمدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده ۲۸ساله کارشناس مامایی فارغ التحصیل دانشگاه ازاد با معدل ۱۸/۵۰هستم و سابقه دو سال کار در بیمارستان دارم.همسرمم ۳۶ساله فوق لیسانس معماری هستن و مهر نظارت و اجرا رو هم دارن با توجه به شرایط ما ایا مهاجرت و امکان کار در المان برای ما هست؟؟؟؟

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله امكان مهاجرت و كار در المان براى شما و همسرتان ميباشد
      شما بايد دوره اى را براى معادل سازى گذرانده و ازمون دهيد و پس از معادل سازى مدركتان وارد بازار كار شويد
      همسرتان نيز ميتوانند از ويزاى جست و جوى كار اين كشور استفاده كنند

      با تشکر از سوال شما

  11. مزایا و معایب زندگی در آلمان Ali Bayati گفت:

    با سلام در بخشی از مقاله شما ذکر شده است که :
    افرادی که به مشتریان خدمت رسانی می کنند ، اصلا خون گرم و صمیمی نیستند و سرویس خدمت رسانی بسیار بد است.
    من چهار سال است در آلمان ساکن هستم و آلمانی ها بسیار افراد خونگرم و مودبی هستند . دو فرد در شهرهای کوچک که از کنار هم عبور میکنند بهم حتما سلام می کنند و قطعا در شهرهای بزرگ که هر لحظه صدها نفر ار کنار هم رد میشوند این امر غیر ممکن است. منتها آلمانی ها قانونمند هستند و این با رفتار سرد بسیار متفاوت است .

  12. مزایا و معایب زندگی در آلمان مجتبی گفت:

    سلام من 49سال سن دارم دارای همسر وسه فرزند 2تا 10سال هستم دارای فوق دیپلم ماشین ابزار ولیسانس بازرسی فنی جوش وفوق لیسانس مدیریت استراتیژیک وبیش از 20سال سابقه کار در شرکت ملی گاز بهره برداری خطوط انتقال گاز وحدود 30دوره تخصصی هستم ودارای تعدادی ابداع واختراع نیز هستم بهترین راه برای کار واقامت در آلمان برام چیه.

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Hassan گفت:

      سلام . کلاس یازدهم از رشته تجربی هستم ، دوست دارم که روانشناسی ادامه بدم و برای محاجرت به آلمان باید معدل مدرسه ایم خوب باشه یا رتبه کنکورم؟
      برای یک دانشجو در آلمان خرج زندگی حدودا چجوریه؟
      ممنون میشه اگر پاسخ بدید🌹

      1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان باید معدل شما ترجیحا 18 به بالا باشد و نیازی به قبولی در کنکور ایران نیست.
        هزینه زندگی در آلمان حدودا 750 یورو در ماه در نظر بگیرید.

        با تشکر از سوال شما

  13. مزایا و معایب زندگی در آلمان علی گفت:

    سلام و عرض ادب من دیپلم ردی هستم و زمینه شغلیم لوله کشی و تعمیرات شیرآلات ساختمانی هست ایا میتوانم مهاجرت به المان داشته باشم

  14. مزایا و معایب زندگی در آلمان Behnam گفت:

    با سلام ببخشید شغل من تعمیر و نگهداری از موتورهای کشتی است همچنین مدرک جوشکاری حرفه ای وبازرسی جوشکاری,ut,ptوRtنیز دارم برای کار کجا بهتره ک بخوام سفر کنم تشکر

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بازار كار رشته های فنی مهندسی از جمله جوشكاري در كشور هايی چون المان و افريقاي جنوبي مناسب ميباشد و درصورتي كه مهارت بالایی در این زمینه داشته باشید ، ميتوانيد از طريق ويزاي جستجو كار اين كشورها (جاب سيكر) اقدام كنيد و وارد بازار كار شويد و در نهايت به اقامت برسيد. همچنین شرايط سني ، ميزان سابقه كار ، تسلط به زبان انگليسي و الماني براي اخذ اين ويزا اهميت دارد.

      باتشکر از سوال شما

      1. مزایا و معایب زندگی در آلمان Parsa Pahlavan گفت:

        سلام من دانشجوی رشته برق ترم دو تکنسین مکاترونیک از شرکت فستو آلمان هستم میخواستم بدونم چجوری میتونم مهاجرت کنم به المان

        1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          در صورت داشتن سابقه کاری بعد از دریافت مدرک تحصیلی می‌توانید از طریق ویزای جاب سیکر یا ویزای کاری ( در صورت داشتن جاب افر) به آلمان مهاجرت کنید.
          از طریق ویزای تحصیلی نیز می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید و در کنار تحصیل جویای کار شوید.
          مهاجرت به المان از طريق دوره های آوسبیلدونگ نیز امکان پذیر می باشد.

          با تشکر از سوال شما

  15. مزایا و معایب زندگی در آلمان امیر گفت:

    با سلام ببخشید من دکترای عمران-سازه های هیدرولیکی دارم متاهل با 2 فرزند هستم در یکی از بهترین مجلات المان برای تز دکترام مقاله چاپ کردم ایا در المان کار گیرم میاد یا برای فوق دکترا دانشگاهی هست برم اونجا؟؟؟

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما اگر بخواهید وارد پروسه پست داک شوید در صورتیکه که استاد راهنما پیدا کنید میتوانید اقدام کنید و به شما فول فاند یا فاند تعلق میگیرد نسبت به رشته تحصیلیتان البته در صورتیکه برای پست داک اقدام کنید ورود شما به پروسه کاری سخت میشود و بهتر است شما برای پروسه جستجو کار این کشور اقدام کنید که طول ویزای جستجو کار ۶ ماه است و شما مهلت دارید در طول این ۶ ماه به جستجو کار بپردازید و در صورتیکه کار پیدا کردید به شما اقامت دائم تعلق میگیرد البته شما برای ورود به این پروسه نیاز به دانش زبان آلمانی دارید.

      باتشکر از سوال شما

  16. مزایا و معایب زندگی در آلمان بصیری گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید من لیسانس روانشناسی با معدل 19.01 از دانشگاه آزاد هستم .وهمینطور معلول نیز هستم میخواستم بپرسم اگه اقامت آلمان رو بگیرم با توجه به اینکه معلول هستم آیا کشور آلمان در هزینه های زندگی و تحصیلی من رو حمایت میکنه؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  17. مزایا و معایب زندگی در آلمان علی اکبر شیرازی گفت:

    با سلام و احترام . من کارشناسی مهندسی مکانیک هستم و دارای تسلط به برنامه نویسی plc وتخصص در بستن سیستم های هیدرولیک و پنیوماتیک دارم. در کل مهندس اتوماسیون صنعتی هستم .و برای تخصص های نامبرده شده ،گواهینامه از شرکت festo آلمان دارم. میخواستم بدونم برای حرفه من در آلمان احتمال پیداکردن کار برای مهاجرت از طریق تخصص چقدره؟ با تشکر از پاسختان…

    1. مزایا و معایب زندگی در آلمان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      با توجه به تحصيلاتتون شما ميتوانيد وارد بازار كار كشور المان شويد
      سطح دانش زبان مورد نياز براى شما زبان المانى ميباشدB1

      باتشکر از سوال شما

  18. مزایا و معایب زندگی در آلمان مجتبی گفت:

    با سلام
    من 37 ساله فارغ التحصیل لیسانس مکانیک ماشین ابزار و علاقه مند به مهاجرات بدلیل عدم شرایط بهبود کسب و کار داخل ایران هستم ،همچنین مالکیت شرکت تولیدی فعال در زمینه تجهیزات پزشکی به مدت شش سال را دارم .دردسترس ترین راهی که برای توسعه کار حتی شروع مجدد در کشور آلمان که به اقامت دائم هم منتهی شود چه پیشنهادی دارید؟ (البته متاهل و دارای یک فرزند می باشم)
    البته نظری هم اگر برای سایر کشور ها دارید ممنون میشم از اطلاع رسانی تون
    با تشکر از پیگری و نظر شما که حتما ارزشمند است

  19. مزایا و معایب زندگی در آلمان Sara گفت:

    سلام و عرض ادب من لیسانس شیمی دارم اما معدلم کنه ۱۳/۵ هستش میخواستم واسه ارشد ویزای تحصیلی بگیرم آلمان به من با این معدل پذیرش میدن دانشگاه آلمان؟ هر دانشگاهی شد فقط رایگان باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه